Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Jeg er ei jente på 40 år som skal ned 12 kg. Er lei av å gå opp og ned de samme 10 - 15 kg med jevne mellomrom. Målet denne ganger er en ENDRING AV LIVSSTIL og ikke en slankekur.

 

Håper andre jenter/damer har lyst til å slå følge på veien. Selv er jeg ca 170 cm høy og veier 82 kg. Målet er 70 kg. Det er en blanding av trivselsvekt og en vekt jeg av erfaring vet at jeg klarer å holde over tid.

 

Liker godt å trene, men sliter med motivasjonen etterhvert som kg øker på. Derfor ville det være fint å ha noen andre å "konkurrere" med her inne.

Merker at sofaen fanger, etter en dag med jobb og familie, selv om det er fine turmuligheter i nærheten. Vurderer å skaffe meg en dings som teller skritt!

 

Jeg har ikke satt noen sluttdato for vektnedgangen. Målet er å gå ned mellom 0.1 - 1 kg hver uke, så tar det den tiden det tar.

 

Første delmål er 80 kg - ønsker å nå dette før jeg fyller 41 i midten av juni :)

 

Håper å høre fra noen som kjenner seg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg blir med jeg. Dame 43 år som godt kan bli med å gå ned 15 kilo over tid. Jeg er 169 høy og 93,5 kilo og ønsker helt klart å komme like under 80 som er en fin trivselsvekt for meg.

 

 

hvordan gjør vi det da legger vi logger her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei alle sammen!

 

Jeg er ei jente på 40 år som skal ned 12 kg. Er lei av å gå opp og ned de samme 10 - 15 kg med jevne mellomrom. Målet denne ganger er en ENDRING AV LIVSSTIL og ikke en slankekur.

 

Håper andre jenter/damer har lyst til å slå følge på veien. Selv er jeg ca 170 cm høy og veier 82 kg. Målet er 70 kg. Det er en blanding av trivselsvekt og en vekt jeg av erfaring vet at jeg klarer å holde over tid.

 

Liker godt å trene, men sliter med motivasjonen etterhvert som kg øker på. Derfor ville det være fint å ha noen andre å "konkurrere" med her inne.

Merker at sofaen fanger, etter en dag med jobb og familie, selv om det er fine turmuligheter i nærheten. Vurderer å skaffe meg en dings som teller skritt!

 

Jeg har ikke satt noen sluttdato for vektnedgangen. Målet er å gå ned mellom 0.1 - 1 kg hver uke, så tar det den tiden det tar.

 

Første delmål er 80 kg - ønsker å nå dette før jeg fyller 41 i midten av juni :)

 

Håper å høre fra noen som kjenner seg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

hei!

Jeg vil også gjerne slå følge med deg!

Jeg er 47 - skal ned 15 kilo (skal veies i morgen - uff) og har holdt på med Grete Roede nå i hele 2 uker.... trener en del (har alltid gjort det, så jeg kan motivere deg!!!) men pga en del helseplager har kiloene lagt på seg jevnt og trutt... er nå 85,5 kilo!! himmel og hav, fikk sjokk, aldri vært så tung!

Ikke helt stødig på disse sidene - å legge inn kommentarer så håper jeg gjør det riktig. Har du bruksanvisning forresten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forslår at alle som blir med her legger igjen ukas vekt og hvordan en har trimmet siste uken her jeg. Vil isåfall motivere meg ekstra til å trimme litt når jeg vet at jeg skal skrive rapport til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir med jeg. Dame 43 år som godt kan bli med å gå ned 15 kilo over tid. Jeg er 169 høy og 93,5 kilo og ønsker helt klart å komme like under 80 som er en fin trivselsvekt for meg.

 

 

hvordan gjør vi det da legger vi logger her?

 

 

Hei! Så gøy at du har lyst til å bli med. Jeg tenker at vi bruker linken som et sted vi kan "snakke" med hverandre. Det er kanskje greit å ha en fast veiedag, hvor alle melder resultatet? Jeg har lyst til å rapportere trening også, som en motivasjon for å røre litt på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TC og Optimista!

 

Velkommen ombord! Flott at dere har lyst til å delta i denne gruppa. Håper vi kan støtte hverandre. Kult at vi alle er i førti-årene og har omtrent samme antall kg vi skal gå ned.

 

Hvilken dag passer for rapportering for dere? Jeg er nok innom ellers også, for å prate litt. Vi kan godt velge mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Jeg vil også gjerne slå følge med deg!

Jeg er 47 - skal ned 15 kilo (skal veies i morgen - uff) og har holdt på med Grete Roede nå i hele 2 uker.... trener en del (har alltid gjort det, så jeg kan motivere deg!!!) men pga en del helseplager har kiloene lagt på seg jevnt og trutt... er nå 85,5 kilo!! himmel og hav, fikk sjokk, aldri vært så tung!

Ikke helt stødig på disse sidene - å legge inn kommentarer så håper jeg gjør det riktig. Har du bruksanvisning forresten? :)

Lykke til med veiingen i morgen! Så flott at du er flink til å trene. Tips og råd taes imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RAPPORT mandag 28.05 TC

93,5 kg

gått 40 min tur - rask gange

15 min med en chi pro maskin

 

enig at det er ok å skrive litt gjevnt dersom en har mulighet.. alltid motiverende når noen deler med hverandre og en ser den andre er flink.. da får isåfall jeg lyst å prøve å være flink selv og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RAPPORT mandag 28.05 TC

93,5 kg

gått 40 min tur - rask gange

15 min med en chi pro maskin

 

enig at det er ok å skrive litt gjevnt dersom en har mulighet.. alltid motiverende når noen deler med hverandre og en ser den andre er flink.. da får isåfall jeg lyst å prøve å være flink selv og

 

Så flott med 40 minutter gåtur! Bra jobba.

Så lurer jeg veldig på hva en Chi Pro maskin er for noe?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Er det plass til en til som er i begynnelsen av femtiårene?

 

Har som dere andre slitt i mange år med vekt opp og litt mindre ned for hver gang :blink: Jeg er med et annet sted også,men denne tråden ser ut aldersmessig til å passe,det er så mange yngre jenter på trådene :(

 

Vekt i dag 82,0kg har gått ned 3kg på senvinteren,men det går tregt.

Høyde 167cm lav.

 

Målet er å se 77-78tallet før ferien i første omgang. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med 40 minutter gåtur! Bra jobba.

Så lurer jeg veldig på hva en Chi Pro maskin er for noe?!

 

syntes du og har vært utrolig flink graciegirl som har kommet så langt som du har gjort. Håper jeg klarer å være like flink som deg over lang tid. Du er herved mitt forbilde :o

 

En chi pro maskin er noe jeg anskaffet etter å ha fått låne den først og prøvd den en månedstid. Her kan du lese mer om den http://bioenergiser.no/chi-pro-maskin/chi-pro-maskin

 

jeg har i fler år vært plaga med legger som har vært vonde bare en så vidt har tatt på de. I tillegg så har jeg mye veskeansamling i beina. Etter å ha brukt denne maskinen så er det helt klart bedring i leggene. De tåler mye mer nå enn tideligere. kan nå massere de uten at jeg hyler. Det er anbefalt å bruke den 15 min hver dag. Den hjelper til å få ut avfallsstoffer av kroppen. Uansett om den virker eller ei, så er jeg helt klart bedre etter å ha begynt å bruke den.

 

 

Klart du kan få bli med sammen med oss bessa :) alltid koselig å være noen som støtter hverandre da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei!

Jeg skulle ha veid meg i dag, men kursholder er syk - blir på fredag. I tilfelle det er forskjell på badevekta mi hjemme og den på kurset venter jeg til fredag.

Trening kan jeg føre opp:

søndag: 1 t spinning

Mandag 28. 1 t. spinning og 1 time styrketrening (i sal)

 

I dag har jeg hviledag men skal ta en ny økt i morgen.

pga de ekstra kiloene har jeg måte kutte ut jogging (forsøk på jogging - pust pes) får veldig vondt i knærne så spinning er absolutt å anbefale. Tøft i starten men gøy når stølheten i beina (og baken) gir seg! :) Av styrketrening er det lette øvelser (ønske ikke å bli en diger muskelklump ...under spekket hehe)

 

Har som mål å svette godt på helsestudio 4 ganger i uken. Har greid det i vel en mnd nå så dette skal gå bra! Har prøvd å gå ute og bli svett men det er kjedelig - ingen å gå med...men jeg trives med min treningsform.

 

Flott at jeg ikke er alene og håper jeg kan være til støtte til dere også.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

min logg tirsdag 29.05

 

15 min med chi pro maskin

30 min - rask gange

30 min - vanlig gange

 

Litt stolt av at jeg har fått inn 2 turer i dag :)

 

Flott TC! alle monner drar vettu!!:) Og greier du å øke med 5 min etter noen dager med 30 min får du en jevn progresjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

:rolleyes: Er det plass til en til som er i begynnelsen av femtiårene?

 

Har som dere andre slitt i mange år med vekt opp og litt mindre ned for hver gang :blink: Jeg er med et annet sted også,men denne tråden ser ut aldersmessig til å passe,det er så mange yngre jenter på trådene :(

 

Vekt i dag 82,0kg har gått ned 3kg på senvinteren,men det går tregt.

Høyde 167cm lav.

 

Målet er å se 77-78tallet før ferien i første omgang. :blink:

 

Flott Bessa! Vi skal motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skulle ha veid meg i dag, men kursholder er syk - blir på fredag. I tilfelle det er forskjell på badevekta mi hjemme og den på kurset venter jeg til fredag.

Trening kan jeg føre opp:

søndag: 1 t spinning

Mandag 28. 1 t. spinning og 1 time styrketrening (i sal)

 

I dag har jeg hviledag men skal ta en ny økt i morgen.

pga de ekstra kiloene har jeg måte kutte ut jogging (forsøk på jogging - pust pes) får veldig vondt i knærne så spinning er absolutt å anbefale. Tøft i starten men gøy når stølheten i beina (og baken) gir seg! :) Av styrketrening er det lette øvelser (ønske ikke å bli en diger muskelklump ...under spekket hehe)

 

Har som mål å svette godt på helsestudio 4 ganger i uken. Har greid det i vel en mnd nå så dette skal gå bra! Har prøvd å gå ute og bli svett men det er kjedelig - ingen å gå med...men jeg trives med min treningsform.

 

Flott at jeg ikke er alene og håper jeg kan være til støtte til dere også.:)

 

Så flink du har vært optimista. En time hver dag med spinning eller styrketrening er utrolig bra da. Jeg skal helt klart begynne på igjen på sirkeltrening, men de skal flytte til helga så tenkte å vente til over helga med å begynne på igjen.

 

og helt klart når jeg ser hvor flink du har vært så får jeg helt klart lyst til å bli like flink selv. En utrolig smitte effekt for meg når jeg hører at andre er flinke. Og best av alt er at jeg blir så utrolig glad etter å ha vært flink, merker at jeg går og smiler ekstra.

 

fra fredag til og med søndag så er jeg redd det blir 0 trening på meg blir boende på hotell hele helga og møter hele dagen. Kan være jeg får inn noe fredagskvelden. En tur eller noe, men avhenger litt av om jeg føler jeg må være sosial. Men skal isåfall være flink med hva jeg spiser. Det er helt klart mye god mat som er sunn en kan forsyne seg med på hotell. Men fra mandagen av så helt klart da er det trimming for fullt igjen. og jeg har i morgne og torsdag jeg må prøve å være litt ekstra flink som en kompensasjon for de dagene jeg kanskje ikke får trimma :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Så flink du har vært optimista. En time hver dag med spinning eller styrketrening er utrolig bra da. Jeg skal helt klart begynne på igjen på sirkeltrening, men de skal flytte til helga så tenkte å vente til over helga med å begynne på igjen.

 

og helt klart når jeg ser hvor flink du har vært så får jeg helt klart lyst til å bli like flink selv. En utrolig smitte effekt for meg når jeg hører at andre er flinke. Og best av alt er at jeg blir så utrolig glad etter å ha vært flink, merker at jeg går og smiler ekstra.

 

fra fredag til og med søndag så er jeg redd det blir 0 trening på meg blir boende på hotell hele helga og møter hele dagen. Kan være jeg får inn noe fredagskvelden. En tur eller noe, men avhenger litt av om jeg føler jeg må være sosial. Men skal isåfall være flink med hva jeg spiser. Det er helt klart mye god mat som er sunn en kan forsyne seg med på hotell. Men fra mandagen av så helt klart da er det trimming for fullt igjen. og jeg har i morgne og torsdag jeg må prøve å være litt ekstra flink som en kompensasjon for de dagene jeg kanskje ikke får trimma :o

 

Et lite tips når man må være på hotel - gjør det selv siden jeg er mye på reisefot. Tar trapper i stedet for heis og tar situps: 3 x 15 situps - om du ikke greier å løfte hele overkroppen fra gulvet mot bøyde knær (går du for høyt opp så trener du høfteleddsbøyeren i stedet for magen) så kjenn at du jobber med magemusklene. En enkel øvelse som tar bare noen minutter og du kjenner det i musklaturen - litt er bedre enn ingenting - og så blir man faktisk fornøyd etterpå. Men la deg ikke lure å tro at du har brukt mange kalorier på det!! (tipper maks 20..) men du jobber litt med magen :) SÅ kan du begynne med trening på mandag! Hilsen optimistisk Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skulle ha veid meg i dag, men kursholder er syk - blir på fredag. I tilfelle det er forskjell på badevekta mi hjemme og den på kurset venter jeg til fredag.

Trening kan jeg føre opp:

søndag: 1 t spinning

Mandag 28. 1 t. spinning og 1 time styrketrening (i sal)

 

I dag har jeg hviledag men skal ta en ny økt i morgen.

pga de ekstra kiloene har jeg måte kutte ut jogging (forsøk på jogging - pust pes) får veldig vondt i knærne så spinning er absolutt å anbefale. Tøft i starten men gøy når stølheten i beina (og baken) gir seg! :) Av styrketrening er det lette øvelser (ønske ikke å bli en diger muskelklump ...under spekket hehe)

 

Har som mål å svette godt på helsestudio 4 ganger i uken. Har greid det i vel en mnd nå så dette skal gå bra! Har prøvd å gå ute og bli svett men det er kjedelig - ingen å gå med...men jeg trives med min treningsform.

 

Flott at jeg ikke er alene og håper jeg kan være til støtte til dere også.:)

 

Så kjempeflink du er, med både spinning og styrke!

Det er skikkelig motiverende å lese - og en støtte.

 

Jeg har nettopp blitt medlem på Elixia og jeg har kjøpt meg spinningsko (et gavekort på XXL som holdt på å gå ut!) - så nå skal jeg forsøke meg på spinning. Har gjort det litt før, men det er en stund siden.

Kjenner jeg fikk litt lyst til å prøve etter å ha lest innlegget ditt. Dessuten er det jo dumt å la så dyre sko bare støve ned i gangen :)

 

Håper du får en avslappende og fin hviledag, så du er klar til en ny økt! Heier på deg fram til fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært optimista. En time hver dag med spinning eller styrketrening er utrolig bra da. Jeg skal helt klart begynne på igjen på sirkeltrening, men de skal flytte til helga så tenkte å vente til over helga med å begynne på igjen.

 

og helt klart når jeg ser hvor flink du har vært så får jeg helt klart lyst til å bli like flink selv. En utrolig smitte effekt for meg når jeg hører at andre er flinke. Og best av alt er at jeg blir så utrolig glad etter å ha vært flink, merker at jeg går og smiler ekstra.

 

fra fredag til og med søndag så er jeg redd det blir 0 trening på meg blir boende på hotell hele helga og møter hele dagen. Kan være jeg får inn noe fredagskvelden. En tur eller noe, men avhenger litt av om jeg føler jeg må være sosial. Men skal isåfall være flink med hva jeg spiser. Det er helt klart mye god mat som er sunn en kan forsyne seg med på hotell. Men fra mandagen av så helt klart da er det trimming for fullt igjen. og jeg har i morgne og torsdag jeg må prøve å være litt ekstra flink som en kompensasjon for de dagene jeg kanskje ikke får trimma :o

 

Så bare å lese at vi motiverer hverandre.

Håper du får et fint opphold på hotellet! Har du tenkt på å ta med en "strikk", som du kan få kjøpt i sportsbutikker? Det er masse fine øvelser man kan gjøre med en sånn en. Jeg har også nettopp kjøpt boka til Yngvar fra Puls - og der er det gode trimøvelser man kan gjøre hjemme.

Selv hadde jeg nok slitt med motivasjonen på hotell, men jeg innser at jeg må forsøke å endre vanene min og holde på disse. Også når jeg er på tur, for å prøve å finne alternativer.

Syns du har en god plan jeg, med å følge med på hva du spiser og forsøke å ta en tur hvis det passer sånn. Kanskje det er andre som har lyst til å være med, hvis alle er på en ny plass, så kan dere være sosiale samtidig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips når man må være på hotel - gjør det selv siden jeg er mye på reisefot. Tar trapper i stedet for heis og tar situps: 3 x 15 situps - om du ikke greier å løfte hele overkroppen fra gulvet mot bøyde knær (går du for høyt opp så trener du høfteleddsbøyeren i stedet for magen) så kjenn at du jobber med magemusklene. En enkel øvelse som tar bare noen minutter og du kjenner det i musklaturen - litt er bedre enn ingenting - og så blir man faktisk fornøyd etterpå. Men la deg ikke lure å tro at du har brukt mange kalorier på det!! (tipper maks 20..) men du jobber litt med magen :) SÅ kan du begynne med trening på mandag! Hilsen optimistisk Optimista :)

 

 

takk for gode råd.-- helt ærlig hadde e ikke tenkt tanken slike enkle øvelser som lett lar seg gjennomføre. En må bare komme på det :) skal helt klart ta situps, planken og en del tøy og bøy øvelser. Alt er bedre enn intet og ikke mist følelsen av å føle en gjør noe for å bidra til målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bare å lese at vi motiverer hverandre.

Håper du får et fint opphold på hotellet! Har du tenkt på å ta med en "strikk", som du kan få kjøpt i sportsbutikker? Det er masse fine øvelser man kan gjøre med en sånn en. Jeg har også nettopp kjøpt boka til Yngvar fra Puls - og der er det gode trimøvelser man kan gjøre hjemme.

Selv hadde jeg nok slitt med motivasjonen på hotell, men jeg innser at jeg må forsøke å endre vanene min og holde på disse. Også når jeg er på tur, for å prøve å finne alternativer.

Syns du har en god plan jeg, med å følge med på hva du spiser og forsøke å ta en tur hvis det passer sånn. Kanskje det er andre som har lyst til å være med, hvis alle er på en ny plass, så kan dere være sosiale samtidig?!

 

 

strikk, det har jeg ikke og heller ikke prøvd.. skal se om jeg rekker å få kjøpt en slik en før jeg drar. hvem selger slike da sportsbutikker? og vet de hva jeg er ute etter om jeg spør etter strikk?

 

tar med alle gode råd på vegen.

 

vanskelig å si hva jeg rekker av tur, men fredagskveld vet jeg at jeg kan få tid men dagen etter så er jeg usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...