Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Hallo alle dere super-flinke damer! :)

 

Da er jeg på plass igjen. 3 uker med ferie er over. Kom hjem fra Hellas på tirsdag, og det gikk akkurat som jeg var redd for. Ikke vært flink i det hele tatt...... Har ikke spist så mye, men heller ikke brydd meg med hva jeg har spist. Og utrolig hvor fort en 1/2 liter tømmes i varmen :o

 

Overraskelsen var derfor stor da jeg endelig turte å prøve buksa jeg var sikker på ville stramme nå - for det gjorde den ikke!! :D

 

Er i full gang igjen fra første dag hjemme ifht mat. Når det gjelder trening, så har det bare blitt gå-turer - treningssenteret fra imorgen av!

 

Da vi gikk ut for å gå idag, følte jeg meg ganske deppa. Fått mensen, var på uplanlagt (og dermed ikke forberedt!) grill-middag hos venner igår, og spiste selvfølgelig alt for mye. Fikk ikke gått tur igår, og ikke av noen annen grunn enn at dørstokk-mila var for lang....

Så humøret var labert der jeg labba avgårde.

Men ganske snart klarte jeg å vri tankene over på hvor flink jeg var som var ute og gikk IDAG! Igår var igår, og det kan jeg ikke endre, men jeg behøver ikke å trøstespise i hele dag for det? Nei - da er det bare å brette opp ermene og følge planen for idag!

 

Ser det er fler som har hatt en og annen nedtur i løpet av sommeren, og det er jo sånn det er. Men FOKUSET må alltid være HER OG NÅ!!

Vi går videre! Som dere sier - det er livsstilen som endres. Og iallefall for min del, så må den endringen innebære at om jeg skeier ut til lunch en dag, så må jeg slutte å tenke at : "Ja, ja - der var den dagen ødelagt! Nå kan jeg like gjerne skeie ut resten av dagen også!" Noe jeg har "pakket" meg inn i mange, mange ganger....

Vi kommer til å ha "utskeielser" senere i livet også, men da er vi forhåpentligvis der at de ikke føles som noe nederlag, og uten skyldfølelsen går vi rett tilbake til det som er vårt normale, sunne liv.

Ble litt rotete det der.... Håper dere tok poenget!

 

Ønsker dere alle en god start på uka! Jeg synes dere er supre!

 

Stor klem fra meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hallo alle dere super-flinke damer! :)

 

Da er jeg på plass igjen. 3 uker med ferie er over. Kom hjem fra Hellas på tirsdag, og det gikk akkurat som jeg var redd for. Ikke vært flink i det hele tatt...... Har ikke spist så mye, men heller ikke brydd meg med hva jeg har spist. Og utrolig hvor fort en 1/2 liter tømmes i varmen :o

 

Overraskelsen var derfor stor da jeg endelig turte å prøve buksa jeg var sikker på ville stramme nå - for det gjorde den ikke!! :D

 

Er i full gang igjen fra første dag hjemme ifht mat. Når det gjelder trening, så har det bare blitt gå-turer - treningssenteret fra imorgen av!

 

Da vi gikk ut for å gå idag, følte jeg meg ganske deppa. Fått mensen, var på uplanlagt (og dermed ikke forberedt!) grill-middag hos venner igår, og spiste selvfølgelig alt for mye. Fikk ikke gått tur igår, og ikke av noen annen grunn enn at dørstokk-mila var for lang....

Så humøret var labert der jeg labba avgårde.

Men ganske snart klarte jeg å vri tankene over på hvor flink jeg var som var ute og gikk IDAG! Igår var igår, og det kan jeg ikke endre, men jeg behøver ikke å trøstespise i hele dag for det? Nei - da er det bare å brette opp ermene og følge planen for idag!

 

Ser det er fler som har hatt en og annen nedtur i løpet av sommeren, og det er jo sånn det er. Men FOKUSET må alltid være HER OG NÅ!!

Vi går videre! Som dere sier - det er livsstilen som endres. Og iallefall for min del, så må den endringen innebære at om jeg skeier ut til lunch en dag, så må jeg slutte å tenke at : "Ja, ja - der var den dagen ødelagt! Nå kan jeg like gjerne skeie ut resten av dagen også!" Noe jeg har "pakket" meg inn i mange, mange ganger....

Vi kommer til å ha "utskeielser" senere i livet også, men da er vi forhåpentligvis der at de ikke føles som noe nederlag, og uten skyldfølelsen går vi rett tilbake til det som er vårt normale, sunne liv.

Ble litt rotete det der.... Håper dere tok poenget!

 

Ønsker dere alle en god start på uka! Jeg synes dere er supre!

 

Stor klem fra meg! :)

 

Hallo Bam-Bam,

Du har jo vært suuuuper flink:-) Bare det at du har snudd om på tankegangen din...det er en meget bra start.. At vi har opp- og nedturer - det får vi bare akseptere, så lenge vi har i bakhue at fest er fest , og hverdag er hverdag...ikke for det , den kan fort bli en fest dag den også :)

 

Vi ser fremover, og høsten kan være en fin tid og prente inn nye , sunne tanker... tenk på den rålekre kjolen du har lyst og ha på deg på julebordet a...

Detta går så bra atte, og vi er flere i samme båt som deg..

 

Ha en strålende dag, vi tastas.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag vil jeg hylle alle de små grammene!!!! :D

 

Dere vet - de som kan være til ergrelse og fortvilelse fordi det noen uker ikke er nok av dem borte.....

 

Jeg har første dag på jobb idag etter ferien. Og som tidligere sagt, så har ikke jeg vekt hjemme, men veier meg her.

Jeg lukket øynene og trådte på. Og aldri før har vel - 400 gr gjort meg så lykkelig!!! :D

 

Her har jeg hatt ferie i 3 uker - ikke gjort en dritt for å være flink, og så blir jeg belønnet med å ha gått NED! :P Joda, det er 3 hele uker, og det er "usle" 400 gr, men det ga meg en sånn utrolig herlig følelse og en kjempevilje til å fortsette!

Gleder meg masse til å sette igang med jogginga idag også!

 

Så kjære alle sammen - gled dere stort over lite! :D

 

Kjempe-oppmuntrende-stå-på-vær stolt av dere selv-klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f***** som jeg hater løping!!!! :angry:

Pyyyyton tungt å komme igang med treninga igjen.....

 

Enn dere andre - har dere gått dere bort??? :unsure:

 

Hallo Bam-Bam,

 

Vi er her....noen på ferie , og muligens noen i feriemodus :)

Løpe er for spesiellt interesserte ...ikke noe for meg og drive med iallefall, da skal man sørge for at skoa er gode.. En liten løperunde på tredemølla kan jeg få til, men nei... jeg heller til helt andre metoder.. Du er derfor super flink som starter i den enden..yuhuuu...stå på !!!

Jeg var ute og hadde meg en power walk igår kveld..det var svettigt det også...JAAAA for vi har hatt sommer i Oslo noen dager..deilig :)

Siste arbeidsdag idag denne uke, så jeg setter nesa mot hytta..der har jeg sykkelen stående, så hvis ikke skrekken etter Vasaloppet sitter i enda, skal jeg ta meg en god sykkeltur imorgen..Må jo kjøre Optimista bakken, hu henger over skuldra mine hu da... nå er hun jo egentlig over there - kanskje deg bare kan gi beng... lalalalala...Å nei, vi skulker ikke - gjør vi vel !!

 

Ha en strålende dag, vi hørs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du - ingen skulking! Optimista får det garantert med seg! B)

 

God helg og god tur til hytta!

 

Selv skal jeg på et årlig arrangement i vennegjengen som innebærer "selskapligheter i 3 dager til ende", så jeg fyller nok vinkvoten min for uoverskuelig fremtid i løpet av helgen.... :P

 

Snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei du - ingen skulking! Optimista får det garantert med seg! B)

 

God helg og god tur til hytta!

 

Selv skal jeg på et årlig arrangement i vennegjengen som innebærer "selskapligheter i 3 dager til ende", så jeg fyller nok vinkvoten min for uoverskuelig fremtid i løpet av helgen.... :P

 

Snakkes

Halloen damer! Og gjett om jeg har fått det med meg at du har tenkt å prøve å skulke Haksnes!!!!!, hmmm det er noe som heter Internett..... Vel jeg skal pakke nå og vi gjør oss klar til å fly hjem i dag (mandag) og kommer hjem i morgen på ettermiddagen. Vi er syv timer bak Norge. Skal bli godt å komme hjem, spent på vekta..... Ferien har vært super! Vi taster mer når jeg kommer hjem igjen.... I see You Haksnes, I see You.... ;)

Vi taster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen damer! Og gjett om jeg har fått det med meg at du har tenkt å prøve å skulke Haksnes!!!!!, hmmm det er noe som heter Internett..... Vel jeg skal pakke nå og vi gjør oss klar til å fly hjem i dag (mandag) og kommer hjem i morgen på ettermiddagen. Vi er syv timer bak Norge. Skal bli godt å komme hjem, spent på vekta..... Ferien har vært super! Vi taster mer når jeg kommer hjem igjen.... I see You Haksnes, I see You.... ;)

Vi taster!

 

Hallo jenter,

 

NEI, jeg har IKKE skulka, men jeg har vært litt sløv , må jo bare innrømme det da.. Blir godt og få hjem "alle" samma igjen.. Jeg har ikke klart delmålet til idag.. :( , og det kan jeg bare takke meg sjøl for..Ikke at jeg har skeia ut nevneverdig, men har ikke vært flink på og skrive inn hva jeg spiser,drikker etc..da går det skeis da..Så NU er det full skjerpings igjen..på ett eller annet tidspunkt må det jo gå...Tenk; det er kun 4 mnd. igjen til jul..ja det er mulig.. Den lille sorte skal vel på og vise frem en slank og smekker kropp...haha.. ;)

 

Vel, jenter dagens innrømmelse fra Haksnes, og fruen starter på nytt GR kurs neste tirsdag..gir ikke opp enda..

 

Ha en strålende dag, og velkommen hjem snart til Optimista :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg ser at dere har holdt på en stund, men kan jeg bli med? Jeg er 48 år og skal ned totalt ca 10 kg. Ønsket mål er 68, pr i dag 78,3kg. første delmål er 75.

Har stort sett alltid vært mer eller mindre overvektig og ser fram til å kunne kontrollere matinntaket framfor at det kontrollerer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg ser at dere har holdt på en stund, men kan jeg bli med? Jeg er 48 år og skal ned totalt ca 10 kg. Ønsket mål er 68, pr i dag 78,3kg. første delmål er 75.

Har stort sett alltid vært mer eller mindre overvektig og ser fram til å kunne kontrollere matinntaket framfor at det kontrollerer meg.

 

Hei Enna,

 

Her inne er alle hjertlige velkommen - som du sikkert har lest deg frem til så har vi en løssluppen tone her inne, det er kanskje derfor du har valgt vår link..jeg lover deg - her inne ler vi høyt & rått innimellom, og vi får passet vårt påskrevet når vi prøver og "skulke " unna... Vi er en ærlig gjeng med damer som er i samme båt som deg :)

Så heng deg på, kiloene skal renne av oss fremover...yuhuuuu...tralalalalala og tjoogfadderittan ;)

 

vi tastas :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da takker jeg for at jeg er tatt inn i varmen og kan med en gang fortelle at jeg har vært 3 uker på ferie i Frankrike med ost, vin(mye) og nydelig fransk brød.... jeg gikk ikke opp!!!! Det er min stolthet. jeg liker godt å løpe, men tråkket skikkelig over for en uke siden og har ikke vært så mobil siden. Det begynner å rette seg nå, så om en liten stund skal jeg teste ankelen. Testet den på søndag og det var for tidlig.... DRITTKJEDELIG å få pauser i treninga når man er toppmotivert!!!!!

 

Vel, jeg tar sikte på relativt langsom nedgang. Målet er å forandre uvanene for godt slik at gode vaner går først.

Jeg elsker vin! Så mine frimerker kommer til å bli brukt til det!

Ja det var litt om meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da takker jeg for at jeg er tatt inn i varmen og kan med en gang fortelle at jeg har vært 3 uker på ferie i Frankrike med ost, vin(mye) og nydelig fransk brød.... jeg gikk ikke opp!!!! Det er min stolthet. jeg liker godt å løpe, men tråkket skikkelig over for en uke siden og har ikke vært så mobil siden. Det begynner å rette seg nå, så om en liten stund skal jeg teste ankelen. Testet den på søndag og det var for tidlig.... DRITTKJEDELIG å få pauser i treninga når man er toppmotivert!!!!!

 

Vel, jeg tar sikte på relativt langsom nedgang. Målet er å forandre uvanene for godt slik at gode vaner går først.

Jeg elsker vin! Så mine frimerker kommer til å bli brukt til det!

Ja det var litt om meg.

 

Fortsetter litt der jeg slapp for noen timer siden...

 

Kom meg ut på en kombinert løpe/gåtur. Ankelen holdt dobbelt så langt som på søndag når det kom til løping, men jeg kunne gå mye lengre, så det ble en fin tur i "bakkar og berg ut med havet". Nå sitter jeg pyntet og nokså fin før en kveld på restaurant med resten av familien. Har spist sunne måltider før i dag og gleder meg til denne middagen. Det blir nok ikke en mager middag, men jeg har bestemt meg for å drikke farris, så da er mye gjort!

Nevnte tidligere i innlegget at jeg liker å løpe, men er fortiden ufattelig lite motivert for styrketrening. Jeg presser meg til litt mage/planke/rygg/armer innimellom. Har kjøpt redcord slynge, men den er ikke montert ennå....

 

Nå drar jeg ut til denne fantastiske restauranten :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør unna de positive greien først som sist jeg, så er jeg ferdig med det! Lissom! <_<

 

Enna : Velkommen! :) Jeg er som deg aaaaaaltfor glad i vin.... :P

 

Haksnes : Så flink du er som tar grep med èn gang og starter på nytt kurs! HEIA! :)

 

Og ellers???

:angry: Jeg vil skrike! Jeg er så dritt lei!!!!

Kan jeg ikke bare bli ferdig med dette her så jeg kan leve "normalt" igjen???? :wacko:

 

Er bare så inn i granskauen - lengst inni svarte, svarteste granskauen lei!

Klarer meg forsåvidt greit gjennom dagene, men kjenner at motivasjonen er bare fullstendig på bånn.....

Treninga havner også i granskauen om dagen. Jeg drar, men får det faktisk ikke til. Klarer ikke å gjennomføre programmet som før ferien gikk helt knirkefritt. HYYYYYYYL!!!!! :(

 

Og ettersom dette ikke var hva dere andre trengte - så takker jeg for meg for ikveld. :mellow:

Tar med meg vinglasset tilbake til sofaen og boka.

 

synes-synd-på-meg-selv-trist-fjes

Faktisk-nesten-verre-enn-syk-mann-trist-fjes og DET sier ikke så rent lite! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Spinnville ladies! I am back in Norway... ok ok jeg ække helt amerikansk blitt da! En treukers tur over there er over og jeg har hatt ferie, både når det gjelder mat, drikke og trening. Har trent litt men helt ærlig det har vært lite når jeg trente og sånn 3 ganger i uka, så 9 ganger maks vil jeg si. Har heller ikke fått registrert matinntaket men tenkt hele tiden på åspise jevnt og ikke hive i meg alle kaloribombene som finnes. Så jeg var spent på når jeg skulle veie meg i dag tidlig. Jeg stussa litt nårjeg heiv på meg en sommerbukse når jeg skulle reise hjem mandag - hmm denne kan ikke være nyvaska - slenger rundt baken...

 

At dette er mulig det skjønner jeg bare ikke- og jeg lyver ikke om disse resultatene. de siste 3 ukene har jeg gått ned - hold dere fast - 3,6 kilo....., ja 3,6!!! jeg er nå 73 kilo lett!!! jeg 3-4 kilo fra drømmevekta!!! jeg er 73 kilo lett den 22 august herrens år totusen og tolv!!! er det f.... meg mulig etter 3 uker med ferie i The United States of America!!! fy fa...............!!! jeg har til sammen gått ned 12,5 kilo og 14 cm rundt livet!!! jeg greide målet vårt Haksnes og Graciegirl og Bam bam! målet var 75 men jeg knuste det!! jeg fatter det f... meg ikke. Jeg har hatt ferie, drukket alkohol pokker meg ja det må være hver dag! det eneste jege kan tenke meg er at jeg spiser små måltider jevnt fordelt over dagen. Livsstilsendringen vår, enkelt og greit!

 

Jeg må bare sette meg ned. Den sorte Levisbuksen min, ja den kan jeg bruke. Den andre (ett nummer mindre), tja litt stram, men fikk den på og knappene igjen!! Nei jeg må sette meg ned og nyte disse resultatene.

tenk deg dette - 73 kilo... etter 3 uker på ferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen Spinnville ladies! I am back in Norway... ok ok jeg ække helt amerikansk blitt da! En treukers tur over there er over og jeg har hatt ferie, både når det gjelder mat, drikke og trening. Har trent litt men helt ærlig det har vært lite når jeg trente og sånn 3 ganger i uka, så 9 ganger maks vil jeg si. Har heller ikke fått registrert matinntaket men tenkt hele tiden på åspise jevnt og ikke hive i meg alle kaloribombene som finnes. Så jeg var spent på når jeg skulle veie meg i dag tidlig. Jeg stussa litt nårjeg heiv på meg en sommerbukse når jeg skulle reise hjem mandag - hmm denne kan ikke være nyvaska - slenger rundt baken...

 

At dette er mulig det skjønner jeg bare ikke- og jeg lyver ikke om disse resultatene. de siste 3 ukene har jeg gått ned - hold dere fast - 3,6 kilo....., ja 3,6!!! jeg er nå 73 kilo lett!!! jeg 3-4 kilo fra drømmevekta!!! jeg er 73 kilo lett den 22 august herrens år totusen og tolv!!! er det f.... meg mulig etter 3 uker med ferie i The United States of America!!! fy fa...............!!! jeg har til sammen gått ned 12,5 kilo og 14 cm rundt livet!!! jeg greide målet vårt Haksnes og Graciegirl og Bam bam! målet var 75 men jeg knuste det!! jeg fatter det f... meg ikke. Jeg har hatt ferie, drukket alkohol pokker meg ja det må være hver dag! det eneste jege kan tenke meg er at jeg spiser små måltider jevnt fordelt over dagen. Livsstilsendringen vår, enkelt og greit!

 

Jeg må bare sette meg ned. Den sorte Levisbuksen min, ja den kan jeg bruke. Den andre (ett nummer mindre), tja litt stram, men fikk den på og knappene igjen!! Nei jeg må sette meg ned og nyte disse resultatene.

tenk deg dette - 73 kilo... etter 3 uker på ferie! :)

 

DETTE MÅ VEL KALLES Å HA SKJØNT DET! Du har ganske enkelt klart å leve sånn som "man skal". Det står det respekt av! Trening x3/uke er jo helt etter boka... det er ikke alltid like enkelt å få til 5-7x/uke... det er bonus når man får til! Stå på videre, så når du målet før du vet ordet av det! Nå vet du at det går an å leve fint uten å forsake for mye... og likevel ikke legge på seg. VERDENS BESTE MOTIVASJON!!!!! Takk for at du delte det... det gir håp til oss andre som ikke har kommet så langt (ennå!).

middagen min ute på by´n i går gikk som forventet. NYYYYDELIG indisk mat, sikkert ikke så rent lite energi, jeg valgte bort fløtesausen og nøttene... men tok godt for meg av både ris og peshawari nan (mmmmm søtt og godt nan-brød), ikke vin og ikke dessert, bare vann og farris som drikke. Ikke verst det, heller. Går nå løs på en ny dag med friskt mot!. Stå på videre alle dere flotte damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen Spinnville ladies! I am back in Norway... ok ok jeg ække helt amerikansk blitt da! En treukers tur over there er over og jeg har hatt ferie, både når det gjelder mat, drikke og trening. Har trent litt men helt ærlig det har vært lite når jeg trente og sånn 3 ganger i uka, så 9 ganger maks vil jeg si. Har heller ikke fått registrert matinntaket men tenkt hele tiden på åspise jevnt og ikke hive i meg alle kaloribombene som finnes. Så jeg var spent på når jeg skulle veie meg i dag tidlig. Jeg stussa litt nårjeg heiv på meg en sommerbukse når jeg skulle reise hjem mandag - hmm denne kan ikke være nyvaska - slenger rundt baken...

 

At dette er mulig det skjønner jeg bare ikke- og jeg lyver ikke om disse resultatene. de siste 3 ukene har jeg gått ned - hold dere fast - 3,6 kilo....., ja 3,6!!! jeg er nå 73 kilo lett!!! jeg 3-4 kilo fra drømmevekta!!! jeg er 73 kilo lett den 22 august herrens år totusen og tolv!!! er det f.... meg mulig etter 3 uker med ferie i The United States of America!!! fy fa...............!!! jeg har til sammen gått ned 12,5 kilo og 14 cm rundt livet!!! jeg greide målet vårt Haksnes og Graciegirl og Bam bam! målet var 75 men jeg knuste det!! jeg fatter det f... meg ikke. Jeg har hatt ferie, drukket alkohol pokker meg ja det må være hver dag! det eneste jege kan tenke meg er at jeg spiser små måltider jevnt fordelt over dagen. Livsstilsendringen vår, enkelt og greit!

 

Jeg må bare sette meg ned. Den sorte Levisbuksen min, ja den kan jeg bruke. Den andre (ett nummer mindre), tja litt stram, men fikk den på og knappene igjen!! Nei jeg må sette meg ned og nyte disse resultatene.

tenk deg dette - 73 kilo... etter 3 uker på ferie! :)

 

What.... du er helt utrolig Optimista...sinnsykt BRA, BRA , BRA !! Også at du skulle slå meg med så sinnsyke gode resultater...det står det full respekt av - jeg BUKKER for deg nå assa.. Heilt sjukt :)

Jeg er ikke i nærheten engang...enda jeg hakke vært over there..

Dette var ny innsprøytning assa... Hvordan i all verden skal jeg kunne ta igjen forspranget du har nå..?? Jeg er bare sååååååååå imponert.. Jeg kan fa... meg takke meg sjøl... <_<

Blir ikke greit og være i hus med meg nå fremover assa... hehe... her skal ingen få slippe unna...

 

Stå på Optimista, du er jo snart i boks...og da blir det stabiliseringskurs..ikke skal vi tilbake til gamle synder - skal vi vel ??

 

Klem fra litt missunnelige Haksnes:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Tusen takk for tilbakemeldingene ladies!

Hadde det ikke vært for øra mine så hadde gliset gått trill rundt topplokket mitt nå! Og forresten velkommen i gjengen Enna! ;)

 

De siste kiloene sies å være tøffe, og å holde vekta likeså, men som du sier Haksnes - vi skal ikke tilbake til der vi var. Vi vet at vi ikke trives med å vibrere en mil etter en runde over en fartsdump... :)

Jeg skal jobbe videre - med livstilsendringen min, og fortsette å motivere og gi dere alle et kjærlig eselspark i enden når/hvis det skulle trenges! :) Vi er ikke i mål før alle er i mål! Så enkelt er det! :) Haksnes, du greier dette du og! Når jeg greier det, så greier du det!

Vi tastes ladies! Ha en superflott motiverende dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen Spinnville ladies! I am back in Norway... ok ok jeg ække helt amerikansk blitt da! En treukers tur over there er over og jeg har hatt ferie, både når det gjelder mat, drikke og trening. Har trent litt men helt ærlig det har vært lite når jeg trente og sånn 3 ganger i uka, så 9 ganger maks vil jeg si. Har heller ikke fått registrert matinntaket men tenkt hele tiden på åspise jevnt og ikke hive i meg alle kaloribombene som finnes. Så jeg var spent på når jeg skulle veie meg i dag tidlig. Jeg stussa litt nårjeg heiv på meg en sommerbukse når jeg skulle reise hjem mandag - hmm denne kan ikke være nyvaska - slenger rundt baken...

 

At dette er mulig det skjønner jeg bare ikke- og jeg lyver ikke om disse resultatene. de siste 3 ukene har jeg gått ned - hold dere fast - 3,6 kilo....., ja 3,6!!! jeg er nå 73 kilo lett!!! jeg 3-4 kilo fra drømmevekta!!! jeg er 73 kilo lett den 22 august herrens år totusen og tolv!!! er det f.... meg mulig etter 3 uker med ferie i The United States of America!!! fy fa...............!!! jeg har til sammen gått ned 12,5 kilo og 14 cm rundt livet!!! jeg greide målet vårt Haksnes og Graciegirl og Bam bam! målet var 75 men jeg knuste det!! jeg fatter det f... meg ikke. Jeg har hatt ferie, drukket alkohol pokker meg ja det må være hver dag! det eneste jege kan tenke meg er at jeg spiser små måltider jevnt fordelt over dagen. Livsstilsendringen vår, enkelt og greit!

 

Jeg må bare sette meg ned. Den sorte Levisbuksen min, ja den kan jeg bruke. Den andre (ett nummer mindre), tja litt stram, men fikk den på og knappene igjen!! Nei jeg må sette meg ned og nyte disse resultatene.

tenk deg dette - 73 kilo... etter 3 uker på ferie! :)

 

 

 

Velkommen tilbake til gamlelandet! :)

 

Og HURRA! HURRA! HURRA! :D Salutt og trudelutt, fanfare og fyrverkeri! Jubelbrøl og magedans!Fy søren så flink du har vært!!! :D For en fantastisk avslutning på ferien for deg!

Kjempeimponert!!!

 

Der ser man hvor stor forskjell et snev av bevissthet gjør i hverdagen ( for ikke å snakke om i ferien B) )

 

Burde være inspirasjon i bøtter og spann for alle og enhver - og kanskje særlig for undertegnede for tiden...... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake til gamlelandet! :)

 

Og HURRA! HURRA! HURRA! :D Salutt og trudelutt, fanfare og fyrverkeri! Jubelbrøl og magedans!Fy søren så flink du har vært!!! :D For en fantastisk avslutning på ferien for deg!

Kjempeimponert!!!

 

Der ser man hvor stor forskjell et snev av bevissthet gjør i hverdagen ( for ikke å snakke om i ferien B) )

 

Burde være inspirasjon i bøtter og spann for alle og enhver - og kanskje særlig for undertegnede for tiden...... :huh:

 

 

Bevissthet..... Det er der det ligger. Rart at det er så vanskelig. Jeg har en del venninner som har klart det vi nå holder på med.... Og siden jeg er ny her ....dvs gammal i gamet, men ny på denne lenka så suger jeg inspirasjon fra dere og nå i særdeleshet fra den fantastiske amerikafareren som reduserer livvidden på FERIE!

I boligsalg er det de tre B'er som gjelder... Beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet.... For oss er det altså BEVISSTHET, BEVISSTHET, BEVISSTHET.... Yuhuuuuu here we go! Ha en god dag, alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjennomført 6 km på tredemølla. Det er jo ikke langt, ikke løp jeg fort heller, men ankelen holdt med bare en pause med gange! FRAMGANG!!!!! Gleder meg til jeg kan løpe sammenhengende igjen :rolleyes:

Tok litt mageøvelser etterpå. nå er det dusj og litt mat... merker at jeg er litt matfiksert... tar nok tid til å venne seg til at det kommer "påfyll" relativt ofte og at jeg mest sannsynlig ikke sulter ihjel med det aller første. Jeg har aldri røkt, men innimellom tenker jeg på de som slutter å røyke og så kommer opp i situasjoner hvor de til vanlig tente seg en røyk.... jeg tok meg i å tenke på smågodt i går... og lengselen etter å bare ETE seg gjennom en velfylt pose med godteri kom over meg... det er noe jeg har gjort når jeg har vært alene hjemme.... noe jeg skal være i kveld. Men i dag reiste jeg i butikken med mat i magen og kjøpte BARE det som er sunt og fornuftig.... Derfor blir det te og knekkebrød til kvelds. :P

ok, jeg må bare skrive litt for det gjør ting litt mer forpliktende for meg. Går ikke på noe kurs, driver "bare" for meg selv. Vurderer nettkurs, men nå som jeg har dere og har et gullmedlemskap i roedeklubben, så får det gå. FLytter ut av Norge om to dager tilbake til der jeg for tiden har base. Internett er det der som her, så jeg skal fortsette å lese om deres suksesshistorier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet og lest gjennom denne tråden nok en gang... utrolig innsats! Optimista - du er et fyrverkeri av inspirasjon!!!! Du har gått ned maaaange kg og inn maaaaange cm.... jeg er litt (les VELDIG) misunnelig på deg som har kommet så langt... dvs jeg unner deg at du har kommet så langt, vil bare være der nå nå nå nå nå!!! Som ei venninne av meg som "bare" gikk ned 24 kg i fjor.... hvorfor har jeg ventet så lenge med å gjøre det????

 

Nå skal jeg bestille meg et abonnement på I FORM. Det er av og til litt i overkant av mine interesser, men samtidig er det masse inspirasjon å hente...

 

Sliter litt med å klare å fordele energimengden riktig utover dagen. I går kveld ble det knekkebrød med geitost til kvelds (vet at det er nei-mat, men innimellom er det godt!), det ble - til tross for ikke så store mengden en anseelig mengde kcal...vel, vel, kostholdsscoren er ikke så høy foreløpig, men så har jeg jo bare holdt på siden mandag. Må få litt tid til å lære meg mer om det her.

Tar av meg hatten for alle som får til dette med litt mat x mange måltider... jeg vet det er der det ligger og det er dette jeg må lære meg.

Ute er det nydelig vær, men kliss vått i skogen etter gårsdagens regnvær, så jeg tar tredemølla fatt i dag, også. I går holdt ankelen 3 km sammenhengende løping.... spent på hva den tåler i dag. Og nei, Optimista.... spinning orker jeg ikke. Jeg vet det er god trening, kjenner mange som er hekta, men det fikser jeg ikke. sykkel er transportmiddel for meg, ikke trening. (selv om jeg til dags dato ikke klarer å sykle sakte... må gi på! Alltid gjennomsvett når jeg kommer fram til målet!)

Til dere som har holdt denne tråden i live lenge... bær over med meg som nettopp har sett lyset. Jeg trenger å lufte tankene, sette ord på alle ting som rører seg i hodet når det gjelder måltider, mengder, trening o diverse annet.

Det er torsdag, jeg har levd sunt og bra i tre dager, dessverre litt lite mat (det må jeg gjøre noe med), men jeg er fornøyd. Så med egen innsats og deres inspirasjon så går dette som en drøm.

78,3 (eller var det 78,6) på mandag, delmål 75 kg innen utgangen av september. Tenkte å ha bunaden på meg 4. november og den er ikke behagelig (og umulig å innta føde i) hvis vekten er over 75, (best rundt 68) men den fungerer rundt 72.... dette er realistisk, ikke sant????

 

Ok alle dere fantastiske damer, hold ut, stå på vi klarer det fordi vi fortjener det!!!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonine

God morgen folkens!

Her skinner solen gjennom skyene og jeg skal snart ut på joggetur. Må bare ha morgendosen med kaffe først :)

 

sitter og leser her samtidig og for en inspirasjon. SÅ flinke dere er! Jeg lurer veldig på hvordan det går å gå ned 1 kg i uken, jeg går bare ned 0,5 kg i uken også går det på igjen...det er derfor jeg bestemte meg for å bli aktiv på forum og, for jeg trenger å jobbe mer med dette.

Jeg har sluttet å røyke med samme metode (lese/skrive mye på slutta.no) så da tenkte jeg at det kan nok hjelpe meg med å motivere til å spise bra og trene hver dag. Håper jeg kan bidra med litt motivasjon for dere og i samme slengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen gamle og nye spinnville ladies!

kremt, jeg må innrømme at min "god morgen" ikke er av den lette spretne full-fart jubel typen hvis dere skjønner...jeg tok meg en tur på helsestudio i går - første gang på 3 uker (ferien da vettu) og jeg "måtte" jo ta en time med spinning og 45 min sirketrening i gruppe.... fy f... auuuuuu....det var godt,slitsomt, jeg hatet innimellom og i dag, ja jeg har vel den gode gamle gangen man hyppig finner på aldershjem....selv om jeg har vært litt aktiv i ferien har det ikke vært spinningtimer, og om det er noen som lurer på om man aktiviserer andre muskelgrupper i spinnning enn når man går, jogger eller sløver på sofaen, så kan jeg herved bekrefte det...

Jeg takker høyere makter at vekta er redusert (og dermed bakens bredde) for når man har gangsperr i den muskelen, ja da føler man at man har en bak med et spisesbords bredde...

Vel som den optimisten jeg er, gir jeg meg ikke, og jeg skal gi dere alle (særs haksnes) konkurranse til the bitter end!! Her skal man ikke hvile på laurbærne nei! ;)

Nå skal jeg prøve å "sprette" ut av huset, og få unnagjort noen gjøremål i dag. Skal på jobb igjen i morgen en liten tur, før ferien endelig er over for i år på mandag!

Ha en forttreffelig spenstig dag damer, vi tastes! ;)

Optimista, GR's kanskje mest optimistiske medlem...! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det torsdags kveld og i morgen tidlig setter jeg kursen ut av Norge og til en diiiiger by langt av gårde. Maten burde ikke bli noe problem. Jeg får det jeg vil, stort sett. Jeg har foreløpig ingen vekt, men kan låne av en venninne inntil jeg får kjøpt meg en. Men målebåndet ligger klar på badet :P .

 

Dagens løpetur var en opptur. Pga dårlig tid hadde jeg bare 30 minutter til rådighet, men det fungerte bra etter hvert. Første 15 min i rolig tempo, ikke over 10,2 km/t, men så kunne jeg sette opp tempo og siste 15 min var det vekslinger mellom 9,8 og 11 km/t. Back in business :lol: . Da er jeg der jeg vil være!!! Så er det bare å få sving på styrketreningen, så skal det strammes opp både her og der!

 

Take care, vi "snakkes" og Antonine... du har klart å slutte og røyke, da klarer du dette, også!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...