Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Gjest Antonine

God tur til byen i utlandet :)

Takk skal du ha, ja den røykeslutten var hard og nå er det jo bare å bruke mer energi enn jeg tar inn...burde være enklere :)

 

så flink du er som bruker de 30 minuttene du har til rådighet til trening :) veldig bra. ikke å spøke med jogging hvis du har en dårlig ankel, så sånn sett var det sikkert fornuftig og å ta en kort tur.

 

God innstilling! God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Helgen står for tur - og jeg har vært på vekta. Ned akkurat 1 kg siden forrige veiing for 11 dager siden! :D

 

Er kjempefornøyd med det! :D

 

Er også akkurat så teit at jeg kjenner jeg skulle ønske det gikk enda raskere..... Vet jo så godt (iallefall de gangene jeg tar meg sammen og slipper fornuften til) at det er sånn det skal være, at det er dette som er fornuftig osv. Men så er man jo fortsatt så barnslig (heldigvis! ;))at når det er noe man vil ha, så kan man ikke få det fort nok! Og jeg vil ha resultater helst igår! :P

 

Men - nå skal jeg ta meg en tur på treningsenteret og gjøre unna dagens økt.

Og gjett hva??? Etterpå skal jeg kose meg glugg ihjel resten av kvelden sammen med barnebarnet mitt som skal sove over hos mormor! :wub: Hvilken lykke!

 

Ønsker dere alle en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta i dag morges. Ned fra 78,6 til 77,8 på en liten uke. I dag har je spist lite og sjelden grunnet reising. Sjelden er pga dårlig planlegging... Men da det endelig ble mat ( og snacks) holdt jeg meg i skinnet og har nøyd meg med litt mat og champagne.... Fra i morgen skal jeg konsentrere meg om å få i meg nok energi og trene riktig.

 

Ha en god helg, alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen god morgen spinnville ladies!

Solen som jeg ble lovet i går av yr.no har ikke kommet og jeg forsov meg til spinningen i dag... (veeeldig lei meg...) men så leser jeg innlegg her og Enna du er en racer på løping du... hmmm kanskje jeg skal prøve å gi deg lit konkurranse der.. tok en lett løpetur på mølla (bare oppvarming) på torsag og jeg merker helt klart at 12,5 kilo er borten fra kroppen. Men om jeg er glad i løping det er en helt annen sak. Og ja selv om jeg har gått ned mye (kanskje litt forfort de siste kiloene) så må jeg virkelig passe meg at de ikke kommer på igjen - og det er jammen meg like mye jobbing som å gå ned i vekt!! Det er nok smartere å gå ned maks 1 kilo i uken enn over tror jeg. Kroppen skal jo venne seg til vektreduksjonen også! Så vi er i samme båt ladies! Jeg trenger variasjon, ikke bare spinning som kondis (og gå rask i bakker.)men løping tror jeg kan gi meg noen utfordringer. Hmmm. Og Haksnes trenger kanskje litt fred og ro fra meg en bitteliten stund..

 

Det blir lite trening på meg neste uke, da jeg skal på jobbreise mandag - onsdag, men tar med meg strikken min! Den ble brukt i USA og! ;)

Og så leste jeg at noen var dønn lei, var det Bam-Bam, eller? Å telle kalorier kan gå enhver på nervene og tålmodighet. Og jeg har vært og blir fremdeleses møkkalei kaloritelling. Men når jeg er på det "verste" setter jeg meg ned, i fred og ro og ser for meg hvordan jeg vil bli når de overflødige kiloene er borte. Hvor godt og lettet det vil føles. Klær som passer, føle seg glad tvers gjennom! Og så tenker jeg på hva jeg allerede har oppnådd og skryter av meg selv! For når man sier positive ting til seg selv, da blir man mer lett til sinns. Prøv det! Vi glemmer ofte det vi har prestert, har bare blikket på målet, og ja vi skal ikke miste det av synet. Men underveis, ta en titt bakover og se på den bratte bakken du har kommet deg opp! og Målet kommer nærmere og nærmere! Og så går du sammen med en gjeng sprudlende glade damer! ;)

 

Nei,nå skal jeg schlappe av litt (igen...) og være flink og ta meg en tur på helsestudio og prøve ut tredemølla! B) Ha en super dag ladies! Stå på! Vi tastes! ;)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Var på vekta i dag morges. Ned fra 78,6 til 77,8 på en liten uke. I dag har je spist lite og sjelden grunnet reising. Sjelden er pga dårlig planlegging... Men da det endelig ble mat ( og snacks) holdt jeg meg i skinnet og har nøyd meg med litt mat og champagne.... Fra i morgen skal jeg konsentrere meg om å få i meg nok energi og trene riktig.

 

Ha en god helg, alle

 

Flott Enna! Det går den rette veien!! ;) Nesten en kilo og det en en god vektreduksjon! Vi tar en liten tittentei schwingom på gulvet her nå ! Yeaaaah! ;) God helg! vi "sees " på tredemølla og løper om kapp haha! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest banderas

:rolleyes: Er det plass til en til som er i begynnelsen av femtiårene?

 

Har som dere andre slitt i mange år med vekt opp og litt mindre ned for hver gang :blink: Jeg er med et annet sted også,men denne tråden ser ut aldersmessig til å passe,det er så mange yngre jenter på trådene :(

 

Vekt i dag 82,0kg har gått ned 3kg på senvinteren,men det går tregt.

Høyde 167cm lav.

 

Målet er å se 77-78tallet før ferien i første omgang. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest banderas

Hei Bessa,

 

Jeg har vært borte lenge og på ferie så harikke helt startet enda men nå har jeg bestemt meg. Starter offisielt mandag og målet er å gå ned 12 kg til Jul.

Nådde idealvekten for 2 år siden (dagikk jeg ned 12 kg) men de gikk fort opp igjen. Ser at stress på jobben medfører ofte kosespising om kvelden og da går det fort opp igjen.

Hvordan står det til med deg? Går duframskritt?

 

Lykke til og stå på!

 

Banderas alias Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonine

Hei hei!

 

Håper dere har en god lørdag og får en god helg :)

 

Ser at noen liker å jogge, noen skulle ønskt de likte å jogge og noen liker ikke å jogge :)

Jeg ELSKER å jogge, har selvfølgelig ikke motivasjonen oppe hver dag og når den er på topp må jeg holde meg litt i skinnet for det er også belastende å jogge. Har fått litt småskader tidligere og det vil jeg unngå, for hvis jeg ikke kan jogge hva skal jeg da gjøre?

Om en uke har jeg kommet i mål på mitt 3. halvmaraton og jeg gleder meg :) Så dersom noen har lyst å gjøre noe med at de skulle ønskt at de likte å jogge, så kan jeg gjerne komme med tips for hvordan komme i gang. Jeg likte det ikke, da jeg begynte.

 

Hva spiser dere når dere har lyst på noe godt? Jeg liker veldig godt bær med mager vaniljekesam og cottage cheese med eple eller pære eller lettsyltetøy. Det er skikkelig digg. Jeg synes og at lettis er godt, men da får jeg bare lyst på mer.

 

Håper dere får en god og sporty helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei hei!

 

Håper dere har en god lørdag og får en god helg :)

 

Ser at noen liker å jogge, noen skulle ønskt de likte å jogge og noen liker ikke å jogge :)

Jeg ELSKER å jogge, har selvfølgelig ikke motivasjonen oppe hver dag og når den er på topp må jeg holde meg litt i skinnet for det er også belastende å jogge. Har fått litt småskader tidligere og det vil jeg unngå, for hvis jeg ikke kan jogge hva skal jeg da gjøre?

Om en uke har jeg kommet i mål på mitt 3. halvmaraton og jeg gleder meg :) Så dersom noen har lyst å gjøre noe med at de skulle ønskt at de likte å jogge, så kan jeg gjerne komme med tips for hvordan komme i gang. Jeg likte det ikke, da jeg begynte.

 

Hva spiser dere når dere har lyst på noe godt? Jeg liker veldig godt bær med mager vaniljekesam og cottage cheese med eple eller pære eller lettsyltetøy. Det er skikkelig digg. Jeg synes og at lettis er godt, men da får jeg bare lyst på mer.

 

Håper dere får en god og sporty helg :)

Halloen Antonine! jeg liker IKKE å jogge men har nett kommet hjem fra helsestudia og løpt/gått i motbakke i 40 min + 30 min styrke! Det jeg gjør er å gå ett minutt og løpe ett minutt. Begynner kanskje flatt men øker stigning på mølla alt etter. I dag begynte jeg slik i 5 min, så løp jeg 5 min , så løp/gå litt så 20 min sammenhengende løping (det er jeg stolt av :) ) så løp/gå og avsluttet med vel 5 min løping der farten økte hver 30 sek. Det funker for meg!

Jeg har aldri vært noe smågodt person men energibarer knasker jeg på når jeg føler søthunger. Og minigulrøtter. Mager vaniljekesam med cottage cheese og ferske blåbær, og litt rosiner, nam nam! ;)

Nei nå skal jeg hve meg i dusjen, så kaffe, så båttur, været letter! Takk Enna for at du løper, du fikk meg ut av sofaen! ;)

 

Let the game begin - og Haksnes, hakke glemt deg heller - ut på tur, kom igjen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonine

Halloen,

 

Optimista, det er jo en kjempeøkt! Flink! Kjenner at jeg og må få satt opp et styrketreningsprogram på Elixia så jeg og kommer igang med styrketrening.

 

Blåbær er nam :) Nei nå må jeg ut å handle inn bær og frukt til helgekosen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Håper dere har en god lørdag og får en god helg :)

 

Ser at noen liker å jogge, noen skulle ønskt de likte å jogge og noen liker ikke å jogge :)

Jeg ELSKER å jogge, har selvfølgelig ikke motivasjonen oppe hver dag og når den er på topp må jeg holde meg litt i skinnet for det er også belastende å jogge. Har fått litt småskader tidligere og det vil jeg unngå, for hvis jeg ikke kan jogge hva skal jeg da gjøre?

Om en uke har jeg kommet i mål på mitt 3. halvmaraton og jeg gleder meg :) Så dersom noen har lyst å gjøre noe med at de skulle ønskt at de likte å jogge, så kan jeg gjerne komme med tips for hvordan komme i gang. Jeg likte det ikke, da jeg begynte.

 

Hva spiser dere når dere har lyst på noe godt? Jeg liker veldig godt bær med mager vaniljekesam og cottage cheese med eple eller pære eller lettsyltetøy. Det er skikkelig digg. Jeg synes og at lettis er godt, men da får jeg bare lyst på mer.

 

Håper dere får en god og sporty helg :)

Hei Antonine!

 

Jeg HATER å løpe, for jeg har så vanvittig dårlig kondis..... Men nettopp derfor prøver jeg! Tenker som så at fordi jeg er så dårlig, så vil jeg fort merke bedring og dermed bli mer motivert!

 

Har alltid som anbefalt 2% stigning på mølla når jeg løper. Går litt (6 km/t) og jogger litt(klarer ikke mer enn maks 8,2-8,5 km/t) Akkurat nå gjør jeg dette tilsammen 30-40 min.

 

Tar veldig gjerne imot tips!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista : Takk for oppmuntrende ord! :) Jeg hadde den gode følelsen idag da jeg hadde vært i dusjen og sto forann speilet. Det er ikke mange kiloene som er borte enda, men fy søren så godt det føles! :D Og den følelsen er 1000 ganger bedre enn å føle seg dvask og feit!!!

Og jeg er super takknemlig for å ha alle dere her inne!!!

 

Men idag hadde jeg en opplevelse som gjorde meg litt lei meg.... :(

 

Vi var på en kunstutstiling i låven på en gård sammen med noen venner.

I et uthus på gården hadde de cafè hvor de solgte hjemmelaget rømmegrøt, nystekte sveler, lefser osv osv. De andre kastet seg over rømmegrøten, men jeg tok bare en kopp kaffe. (Var ca 2,5 t etter frokost. Jeg hadde spist ett eple og noen nøtter på veien dit, og tenkte at det går bra frem til vi skal hjem og jeg kan ta lunch.)

 

Det ene paret vi var sammen med, er ganske omfangsrike begge to. Han er nok overvektig, men ikke hun. Dog er hun "større" enn meg.

 

Vet dere, hun ble sint på meg fordi jeg ikke skulle ha grøt! :o

Hun mente det var et HÅN mot de som var tjukke (hennes ord) at jeg som var så tynn var på slanker'n!

 

Jeg ble helt satt ut, jeg..... :( Fikk vel pepet ut av meg at selv om jeg er tynnere enn henne, så er jeg for tykk til mine egne klær, og da må jeg ta noen grep for å føle meg bedre.

Men hyggestunden var ødelagt for mitt vedkommende.... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista : Takk for oppmuntrende ord! :) Jeg hadde den gode følelsen idag da jeg hadde vært i dusjen og sto forann speilet. Det er ikke mange kiloene som er borte enda, men fy søren så godt det føles! :D Og den følelsen er 1000 ganger bedre enn å føle seg dvask og feit!!!

Og jeg er super takknemlig for å ha alle dere her inne!!!

 

Men idag hadde jeg en opplevelse som gjorde meg litt lei meg.... :(

 

Vi var på en kunstutstiling i låven på en gård sammen med noen venner.

I et uthus på gården hadde de cafè hvor de solgte hjemmelaget rømmegrøt, nystekte sveler, lefser osv osv. De andre kastet seg over rømmegrøten, men jeg tok bare en kopp kaffe. (Var ca 2,5 t etter frokost. Jeg hadde spist ett eple og noen nøtter på veien dit, og tenkte at det går bra frem til vi skal hjem og jeg kan ta lunch.)

 

Det ene paret vi var sammen med, er ganske omfangsrike begge to. Han er nok overvektig, men ikke hun. Dog er hun "større" enn meg.

 

Vet dere, hun ble sint på meg fordi jeg ikke skulle ha grøt! :o

Hun mente det var et HÅN mot de som var tjukke (hennes ord) at jeg som var så tynn var på slanker'n!

 

Jeg ble helt satt ut, jeg..... :( Fikk vel pepet ut av meg at selv om jeg er tynnere enn henne, så er jeg for tykk til mine egne klær, og da må jeg ta noen grep for å føle meg bedre.

Men hyggestunden var ødelagt for mitt vedkommende.... :unsure:

 

IKKE BRY DEG! Den damen sa det bare fordi hun hadde ønsket hun kunne klart å la være å spise den grøten. Du vet best når det gjelder din kropp. Følg DIN plan!! Du var flink som holdt deg til planen. Fortsett der! Vet ikke om jeg hadde klart å holde meg unna grøt... det er noe av det beste jeg vet. ;)

I dag ble det en rolig joggetur i motbakke på mølla (40 min)+ ca 30 min gange til butikken. Fulgt av litt styrke for magen. vært usedvanlig flink med maten (i mine øyne) selv om jeg ikke får noe særlig høyt score. Mye grønnsaker, kanskje litt lite protein....dessverre litt lite mat totalt sett... Koser meg med vin i dag, selv om jeg gjorde det i går også :rolleyes: Merker at noen av klærne sitter litt løsere allerede.

Stå på videre, alle sammen. tross litt motgang og kjedsomhet er det godt når vi kommer ned i livvidde og bredde over baken... Men husk bare at vi er gode uansett...

 

Ha en god helg alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Optimista : Takk for oppmuntrende ord! :) Jeg hadde den gode følelsen idag da jeg hadde vært i dusjen og sto forann speilet. Det er ikke mange kiloene som er borte enda, men fy søren så godt det føles! :D Og den følelsen er 1000 ganger bedre enn å føle seg dvask og feit!!!

Og jeg er super takknemlig for å ha alle dere her inne!!!

 

Men idag hadde jeg en opplevelse som gjorde meg litt lei meg.... :(

 

Vi var på en kunstutstiling i låven på en gård sammen med noen venner.

I et uthus på gården hadde de cafè hvor de solgte hjemmelaget rømmegrøt, nystekte sveler, lefser osv osv. De andre kastet seg over rømmegrøten, men jeg tok bare en kopp kaffe. (Var ca 2,5 t etter frokost. Jeg hadde spist ett eple og noen nøtter på veien dit, og tenkte at det går bra frem til vi skal hjem og jeg kan ta lunch.)

 

Det ene paret vi var sammen med, er ganske omfangsrike begge to. Han er nok overvektig, men ikke hun. Dog er hun "større" enn meg.

 

Vet dere, hun ble sint på meg fordi jeg ikke skulle ha grøt! :o

Hun mente det var et HÅN mot de som var tjukke (hennes ord) at jeg som var så tynn var på slanker'n!

 

Jeg ble helt satt ut, jeg..... :( Fikk vel pepet ut av meg at selv om jeg er tynnere enn henne, så er jeg for tykk til mine egne klær, og da må jeg ta noen grep for å føle meg bedre.

Men hyggestunden var ødelagt for mitt vedkommende.... :unsure:

 

Bam-Bam, hev deg over sånne kommentarer. Hadde det vært meg hadde jeg nok sagt noen ord som ikke hadde vært så meget diplomatisk. "Felles skjebne, felles trøst" er det noe som heter. At hun kan si noe sånt sier bare mer om henne - hun gidder ikke (og det mener jeg med understreking!)ta tak i sin overvekt - for jeg er sikker, hadde hennes egen vekt ikke plaget henne - og egen dårlig samvittighet - hadde hun aldri kommet med den kommentaren! En kommentar som "flott at du endrer livsstil, gi meg tips - jeg har ikke motivasjon" hadde vært supert fra henne. Nei kommer det flere kommentarer, så svar "jeg tar ansvar for mitt liv og min helse!" og hvordan hun tolker det for være opp til henne! grrr merker jeg blir irritert! Vel Bam-Bam skulle hu komme med flere slike kommentarer, send hu over til meg - jeg skal henge henne oppned og bruke henne som sparegris! Og jeg er sterk - har trent masse styrke!!! :)

Ha en flott kveld videre Bam-Bam, og vær stolt av deg selv! klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonine

Hei Antonine!

 

Jeg HATER å løpe, for jeg har så vanvittig dårlig kondis..... Men nettopp derfor prøver jeg! Tenker som så at fordi jeg er så dårlig, så vil jeg fort merke bedring og dermed bli mer motivert!

 

Har alltid som anbefalt 2% stigning på mølla når jeg løper. Går litt (6 km/t) og jogger litt(klarer ikke mer enn maks 8,2-8,5 km/t) Akkurat nå gjør jeg dette tilsammen 30-40 min.

 

Tar veldig gjerne imot tips!! :)

 

Hei,

så flott at du prøver!

Det første jeg lurer på er: hvorfor løper du på mølle? Det er jo mye bedre å løpe ute. :) Løp ute, frisk luft får du på kjøpet og det er helt sikkert fin natur rundt deg en plass. Jeg startet med et lite tjern rett i nærheten av der jeg bor. Det tar omtrent 10 minutter å løpe rundt, så økte jeg antall runder helt til jeg var klar til å løpe rundt et større vann. Sånn har jeg holdt på til jeg nå trener til halvmaraton. Du kan starte med å gå og jogge annenhver lyktestolpe feks og øke litt for hver gang. Før du vet ordet av det løper du flere km sammenhengende.

 

Det jeg syns var veldig motiverende når jeg begynte var å bruke pulsklokke. Da så jeg at pulsen var veldig høy og jeg kunne sakke veldig ned på tempoet.

 

Jeg har alltid musikk eller lydbok på ørene. I dag hørte jeg på en krimbok, det er så spennende at jeg glemte ut hva jeg holdt på med og plutselig var jeg ferdig.

 

Ha en fin lørdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

så flott at du prøver!

Det første jeg lurer på er: hvorfor løper du på mølle? Det er jo mye bedre å løpe ute. :) Løp ute, frisk luft får du på kjøpet og det er helt sikkert fin natur rundt deg en plass. Jeg startet med et lite tjern rett i nærheten av der jeg bor. Det tar omtrent 10 minutter å løpe rundt, så økte jeg antall runder helt til jeg var klar til å løpe rundt et større vann. Sånn har jeg holdt på til jeg nå trener til halvmaraton. Du kan starte med å gå og jogge annenhver lyktestolpe feks og øke litt for hver gang. Før du vet ordet av det løper du flere km sammenhengende.

 

Det jeg syns var veldig motiverende når jeg begynte var å bruke pulsklokke. Da så jeg at pulsen var veldig høy og jeg kunne sakke veldig ned på tempoet.

 

Jeg har alltid musikk eller lydbok på ørene. I dag hørte jeg på en krimbok, det er så spennende at jeg glemte ut hva jeg holdt på med og plutselig var jeg ferdig.

 

Ha en fin lørdagskveld :)

 

hi-hi det med lydbok er helt fantastisk! Selv man ikke har lagt helt klar plan for hvor langt/lenge man skal løpe kan en god bok få deg ganske langt!. Jeg elsker å løpe ute, men bor sånn til nå at det ikke er så lett, derfor løper jeg på tredemølle (har min egen i garasjen :P ) og variere "løypene" fra dag til dag. Spreke du som løper halvmaraton. (det orker jeg ikke påtredemølle.....)

I går skulle jeg innvie min eminente Redcord Mini.. så oppdaget jeg at jeg manglet en del for å kunne bruke den i døra, Gjett om jeg ble sur! Særlig fordi den delen må jeg til Norge for å få fatt i... tar så himla lang tid med posten! GRRRRR.

OK, ok. Regn ute i dag, men tredemølla står tørt og fint, så det blir nok en tur i løpet av dagen. Take care.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukk mye fra meg i dag, ser jeg.... HJELP!!! I dag kom suget! Jeg har klart meg, men mannen i huset har nettopp smurt "vestlandslefser" og jeg kjenner draget... har spist sunn frokost, sunn lunsj, drukket vann, gått en tur (riktignok bare gått, ikke løpt.... får se om jeg kommer meg en tur på tredemølla om en times tid.... men nå skal jeg klare meg gjennom noen timer før middag....

Jeg har ikke vekt her og i morgen har jeg tenkt å ta fram målebåndet og måle meg... Fikk ikke gjort det sist uke før jeg "tok grep om ting", men fra og med i morgen så er det målebåndet som gjelder. Og strengt tatt er det det jeg er ute etter! Smalere midje, rumpe, lår og overarmer. Dessverre er det puppene som forsvinner først og de små jeg har vil jeg egentlig helst beholde! Sukk, når blir man forresten fornøyd??? :blink:

Vel.. det hjelper å skrive til dere, kjener allerede at jeg ikke orker å "bekjenne" at jeg har spist lefser, så derfor klarer jeg meg i dag. BLir litt tøft til uka for jeg er gressenke tre dager (tradisjonelt felle for meg), og til tirsdag skal jeg ut på lunsj.. og der er det ikke jeg som bestemmer menyen, vel.... teoretisk mulighet for en buffet...

 

Ok kjære "medløpere", ha en fortreffelig søndag kveld. Sammen klarer vi det og hver enkelt av oss finner styrke inni oss et sted til å fortsette selv om "verden ser litt ond ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug etter noe ekstra... kanskje ikke så rart. Jeg har altså ikke klart å få i meg nok mat denne uken - ingen dager!.... verken etter 1900 eller 1600 kcal-telling. Og da jeg gjorde opp regnskapet i kveld, så jeg at i dag var inntaket under 1000 kcal og pulsklokke viste at jeg hadde brukt mer enn jeg hadde fått inn, så jeg unnet meg 50g cashewnøtter til kveldskos. Av erfaring har jeg tendenser til å sprekke totalt hvis jeg går for lenge med for lite mat...

Løp en god tur på mølla mi i dag i tillegg til en gåtur tidligere i dag. Fikk slengt på litt for mage/rygg på tampen. Føles godt :)

ok, da skal dere slippe å høre mer fra meg i dag, jeg skal snart legge meg.

 

God natt, alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

sug etter noe ekstra... kanskje ikke så rart. Jeg har altså ikke klart å få i meg nok mat denne uken - ingen dager!.... verken etter 1900 eller 1600 kcal-telling. Og da jeg gjorde opp regnskapet i kveld, så jeg at i dag var inntaket under 1000 kcal og pulsklokke viste at jeg hadde brukt mer enn jeg hadde fått inn, så jeg unnet meg 50g cashewnøtter til kveldskos. Av erfaring har jeg tendenser til å sprekke totalt hvis jeg går for lenge med for lite mat...

Løp en god tur på mølla mi i dag i tillegg til en gåtur tidligere i dag. Fikk slengt på litt for mage/rygg på tampen. Føles godt :)

ok, da skal dere slippe å høre mer fra meg i dag, jeg skal snart legge meg.

 

God natt, alle

Halloen;) Viktig å få i seg nok kalorier. Det sleit jeg med i begynnelsen, spise nok og ofte. Men begynner å venne meg til det nå. Ikke helt i form i dag, har en uggen følelse at jeg begynner å bli forkjølet, sår i halsen og småsnufser... irriterende hvis det slår til med tanke på treningen men men.. får sove godt i natt.

 

Hatt en dag der jeg prøver å motivere meg til videre "livstilsendring", det er nå vel 4 mnd siden jeg begynte på GR og kan ikke gi meg nå når jeg er så nær målet. Og så skal jeg holde meg der og da! Skal på jobbreise i morgen og da kan det bli lite trening på meg (mye jobbing) men må prøve å få inn litt aktivitet! (Det har jeg jo messet om til andre som har klaget på slike utfordringer hehe). Vel formen og stemningen er nok bedre hos meg i morgen får jeg håper. Er bare litt uff, æsj, lei, sukk-humør i dag....greit med sånne dager også for da kjenner man ekstra godt etter når stemningen er på topp! ;)

Vi tastes spinnville ladies! Vi fortsetter oppdraget vårt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen;) Viktig å få i seg nok kalorier. Det sleit jeg med i begynnelsen, spise nok og ofte. Men begynner å venne meg til det nå. Ikke helt i form i dag, har en uggen følelse at jeg begynner å bli forkjølet, sår i halsen og småsnufser... irriterende hvis det slår til med tanke på treningen men men.. får sove godt i natt.

 

Hatt en dag der jeg prøver å motivere meg til videre "livstilsendring", det er nå vel 4 mnd siden jeg begynte på GR og kan ikke gi meg nå når jeg er så nær målet. Og så skal jeg holde meg der og da! Skal på jobbreise i morgen og da kan det bli lite trening på meg (mye jobbing) men må prøve å få inn litt aktivitet! (Det har jeg jo messet om til andre som har klaget på slike utfordringer hehe). Vel formen og stemningen er nok bedre hos meg i morgen får jeg håper. Er bare litt uff, æsj, lei, sukk-humør i dag....greit med sånne dager også for da kjenner man ekstra godt etter når stemningen er på topp! ;)

Vi tastes spinnville ladies! Vi fortsetter oppdraget vårt! ;)

 

Hallo alle flotte damer her inne :)

..og kjære Optimista - ikke la meg være i fred, du vet da dovner jeg helt hen... Helgen har bestått av mye godt og hyggelig samvær, champagne lunch på lørdag ...koooos ;) Har ikke vært og besøkt Elixia, men var ute på en gooood rask tur igår..alt er bedre enn ingenting... Jogging / løping er definitivt ikke noe for meg, men jeg skal avgårde på Elixia idag og få svetta ut litt.. Har fått noe trøbbel med ene foten, en syste som sitter litt forkjært til, så jeg får finne treningsmetoder som ikke berører denne...tralalalalala..alltid er det noe..

Var på vekta igår , og jeg har gått ned siden siste kurskveld, om ikke så mye som jeg kunne tenke meg.. imorgen begynner jeg på nytt kurs - her er det bare og stå på..

Tallenes tale kommer derfor etter veiekurs imorgen :-)

 

Mange flinke jenter her innpå, og det er moro at dere " nye " også finner inspirasjon her på denne tråden vår...uansett så har vi hatt mye gøy, jeg har ledd så tårene har trilla enkelte ganger - så bare der får magemusklene en god runde :D

 

Ny dag , ny uke - nye muligheter - stå på jenter..

Ha en strålende uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1347 kcal i gjennomsnitt (for lite, burde minst ha 1600) og 15,8 trimpoeng var resultatet sist uke. Har ikke noe vekt, men totalt med cm er 496,1.... dette ønsker jeg jo å redusere DRASTISK. Livvidden er i dag 91 noe som er 11 cm over faresonen.... så bare der ....

 

Vel.... ny uke, nye muligheter til å nyyyyyyte livet og tenke slik naturlig slanke mennesker tenker, nemlig at vi får mer enn nok mat her i Norge, trenger ikke fylle på som om det skulle komme hungersnød ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

1347 kcal i gjennomsnitt (for lite, burde minst ha 1600) og 15,8 trimpoeng var resultatet sist uke. Har ikke noe vekt, men totalt med cm er 496,1.... dette ønsker jeg jo å redusere DRASTISK. Livvidden er i dag 91 noe som er 11 cm over faresonen.... så bare der ....

 

Vel.... ny uke, nye muligheter til å nyyyyyyte livet og tenke slik naturlig slanke mennesker tenker, nemlig at vi får mer enn nok mat her i Norge, trenger ikke fylle på som om det skulle komme hungersnød ;)

 

Halloen ladies!

Er så enig med deg Enna - vi behøver ikke spise om om det var hungersnød i Norge! ;) Ny da, nye muligheter. Og du må få opp kaloriopptaket ditt til 15-1600. Tabben jeg gjorde i mange år var å få i meg alt for lite kalorier - da går kroppen i hvilemodus/Sparebluss og forbrenningen stopper opp. Det var plagsomt å være mett og spise når jeg ikke var sulten i starten, men etter hvert venner kroppen seg til det.

 

Haksnes, jeg lar deg ikke hvile - tro om igjen! Jeg skal på jobbreise nå - hjem igjen onsdags kveld så det blir ingen skikkelig trening på meg før torsdag (sukk) men har med meg strikken min så håper jeg får gjort noe...

Veiing på meg blir det ikke før neste uke, siden jeg er på reise. Men forventer ingen drastisk nedgang siden jeg har gått så mye ned i det siste. Belager meg på en stagnasjon nå, da blir jeg ikke så skuffet hvis jeg ikke går ned, og enda mer happy hvis jeg skulle gå mer i vekt denne uka!

 

Jeg logger meg på og følger med, så ingen, absolutt ingen må hvile (jeg har øyer i bakhue også, og er synsk og.....)

Humøret mitt er bedre i dag, så jeg kan fremdeles bruke nicken min med stolthet - Optimista! :)

Ha en super dag alle sammen. Vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,7 på kostholdscore??? tror noe gikk galt i utregningen for såååå daårlig dag var det ikke ikke i går. Riktignok spiste jeg en god morgen yoghurt som mellommål og fikk i meg litt for mye andre melkeprodukter (en kaffe latte som kom på toppen og "ødela"), men det var mye grønnsaker, hvitt kjøtt til middag, frukt og mye vann... knekkebrød og makrell i tomat.... vel, vel

 

selv om jeg selv syns at alle "slanke" klær burde passe etter at jeg har levd sunt og fornuftig en uke så gjør det ikke det.... det er vel et par sommerbukser som jeg innerst inne innser at ikke blir brukt i år, men jeg tenker som så at mye kan brukes med en strømpebukse under i løpet av vinteren ;) .

 

Nå skal jeg inn til sentrum og spise lunsj med en venninne fra Norge som er på besøk her i landet. Det blir hyggelig! Har nettopp vært på en morgenkaffe på ungenes nye skole... VELDIG annerledes enn i Norge. Lurer på om jeg noen gang kommer til å venne meg til det... Til den kaffen ble det servert wienerbrød og muffins. Det var ikke en gang et offer ikke å ta. Det var bare en selvfølge. Det er litt ok å kjenne. Til lunsjen skal jeg holde meg til vann, ikke noe vin i dag. Jeg er ikke prinsipielt i mot vin til lunsj (når man ikke skal kjøre bil, vel og merke), men er blitt mer bevisst på det siden det er "frimerkedrikke" og de skal spares til jeg er sammen med gemalen..... hvertfall denne uken :P .

 

BY THE WAY: Gemalen er i Norge og har kjøpt inn manglende del til REDCORDEN min så til fredag skal jeg ENDELIG få testet den ut.... (hvis dere ikke hører noe fra meg i løpet at helgen, så er årsaken at jeg ikke kan bevege armene grunnet stølhet :lol: )

 

Men fram til da.... vi tastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

så flott at du prøver!

Det første jeg lurer på er: hvorfor løper du på mølle? Det er jo mye bedre å løpe ute. :) Løp ute, frisk luft får du på kjøpet og det er helt sikkert fin natur rundt deg en plass. Jeg startet med et lite tjern rett i nærheten av der jeg bor. Det tar omtrent 10 minutter å løpe rundt, så økte jeg antall runder helt til jeg var klar til å løpe rundt et større vann. Sånn har jeg holdt på til jeg nå trener til halvmaraton. Du kan starte med å gå og jogge annenhver lyktestolpe feks og øke litt for hver gang. Før du vet ordet av det løper du flere km sammenhengende.

 

Det jeg syns var veldig motiverende når jeg begynte var å bruke pulsklokke. Da så jeg at pulsen var veldig høy og jeg kunne sakke veldig ned på tempoet.

 

Jeg har alltid musikk eller lydbok på ørene. I dag hørte jeg på en krimbok, det er så spennende at jeg glemte ut hva jeg holdt på med og plutselig var jeg ferdig.

 

Ha en fin lørdagskveld :)

Hei!

 

Løpe ute!!?? Da SER jo folk meg!! :o

Det har alltid vært grunnen til at jeg ikke har gjort det. En annen ting er jo at jeg kjenner meg selv så godt, at hvis det er dårlig vær - ja, da ville jeg ha droppet det selv om det var planlagt. Selvdisiplinen er på topp, som du skjønner! ;)

 

Akkurat nå må det vel sies at den viktigste grunnen er at det er det som er mest praktisk i hverdagen.

 

Jeg sitter på med mannen min hjem fra jobb, men han har ikke mulighet til å hente meg når jeg slutter kl. 15.30 Så da trener jeg rett etter jobben, og han henter meg kl. 17.00 Da er vi hjemme ca 45 min senere, kan lage middag og ta det med ro med god samvittighet resten av kvelden.

 

På mølla kommer det heller ingen overraskelser! Ingen endring i oppover-og nedoverbakker, ingen røtter å snuble i, ingen vanndammer, og best av alt : Ingen mennesker som ser meg!

På treningssenteret er alle opptatt med seg selv - ingen ser på naboen.

Jeg stiller inn stigning og tempo, fester blikket på ett punkt - og prøver rett og slett å "bli borte" inne i mitt eget hode. Regner med at en sang på radioen der varer i ca 3 min. Så alt ettersom hvor lenge jeg skal løpe, så tenker jeg at jeg må høre så og så mange sanger før jeg kikker på klokka. Ellers går tiden utrolig tregt!!!! (for jeg vil jo helst egentlig ikke være der... :wacko: ) Og som sagt, så er det nettopp derfor jeg gjør det. Ønsker så inderlig å komme dit at jeg har kondis nok og dermed opplever gleden ved bare å "flyte" fremover!!!

 

Det med musikk på ørene håper jeg å få gjort noe med. Har bursdag i neste måned, og det står øverst på ønskelista! Lydbok har jeg ikke tenkt på engang, men det må jo være supert hvis den er spennende nok!!! Forslag?

 

Pulsklokke? Hvordan fungerer egentlig det? Er ikke det fryktelig "inviklativt" og dyrt?? :blink:

 

Ble mye dette her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Løpe ute!!?? Da SER jo folk meg!! :o

Det har alltid vært grunnen til at jeg ikke har gjort det. En annen ting er jo at jeg kjenner meg selv så godt, at hvis det er dårlig vær - ja, da ville jeg ha droppet det selv om det var planlagt. Selvdisiplinen er på topp, som du skjønner! ;)

 

Akkurat nå må det vel sies at den viktigste grunnen er at det er det som er mest praktisk i hverdagen.

 

Jeg sitter på med mannen min hjem fra jobb, men han har ikke mulighet til å hente meg når jeg slutter kl. 15.30 Så da trener jeg rett etter jobben, og han henter meg kl. 17.00 Da er vi hjemme ca 45 min senere, kan lage middag og ta det med ro med god samvittighet resten av kvelden.

 

På mølla kommer det heller ingen overraskelser! Ingen endring i oppover-og nedoverbakker, ingen røtter å snuble i, ingen vanndammer, og best av alt : Ingen mennesker som ser meg!

På treningssenteret er alle opptatt med seg selv - ingen ser på naboen.

Jeg stiller inn stigning og tempo, fester blikket på ett punkt - og prøver rett og slett å "bli borte" inne i mitt eget hode. Regner med at en sang på radioen der varer i ca 3 min. Så alt ettersom hvor lenge jeg skal løpe, så tenker jeg at jeg må høre så og så mange sanger før jeg kikker på klokka. Ellers går tiden utrolig tregt!!!! (for jeg vil jo helst egentlig ikke være der... :wacko: ) Og som sagt, så er det nettopp derfor jeg gjør det. Ønsker så inderlig å komme dit at jeg har kondis nok og dermed opplever gleden ved bare å "flyte" fremover!!!

 

Det med musikk på ørene håper jeg å få gjort noe med. Har bursdag i neste måned, og det står øverst på ønskelista! Lydbok har jeg ikke tenkt på engang, men det må jo være supert hvis den er spennende nok!!! Forslag?

 

Pulsklokke? Hvordan fungerer egentlig det? Er ikke det fryktelig "inviklativt" og dyrt?? :blink:

 

Ble mye dette her....

 

Hei igjen

Pulsklokker finnes i nesten alle prisklasser. Det viktigste du trenger er en som viser pulsen din og hvor du kan legge inn din høyde og vekt. Stort sett enkle bruksanvininger. Da regner den ut hvor mange kcal du bruker på en tur (du kommer til å se at den er "strengere" enn tredemøllas telling.... litt kjipt!)

Så bruker du et par morgener på å telle hvilepulsen din. Gjør det med en gang du våkner FØR du begynner å strekke og røre på deg. Finn ut hvor du ligger (f.eks 65 - bare et tall)

Så kommer det verste! ta deg en tur på tredemølla, varm godt opp gjerne opp mot 20 minutter. Så setter du opp stigningen til 6-8% og presser deg med å løpe (8-10km/t) til du absolutt ikke klarer mer... det tar ikke så lang tid. Så teller du pulsen din. DET er din makspuls (f.eks 190). Den vil du aldri kunne trene bedre. (En sannhet med små modifikasjoner... en som er godt trent kan presse seg mer enn en utrent og vil kunne oppnå noen slag høyere enn da vedkommende var utrent.) Men du skal være klar over at om jeg har makspuls på 202 betyr ikke det at jeg har bedre kondis enn en som har makspuls på 180... dette er individuelt. det sier bare noe om hvilken puls jeg bør ligge på når jeg trener.

 

Vel når du nå vet din hvilepuls og din makspuls kan du begynne å regne på hva slags puls du skal ligge på når du trener.

her er en formel som brukes (det finnes sikkert millioner!!!):

((makspuls-hvilepuls)x0,6)+hvilepuls= (Hvis du lurer på hvor 0,6 kommer fra så er det 60% av makspuls.) En fin sone å løpe LANGT i. I mitt forslag har du makspuls på 190 og hvilepuls på 65. Det blir altså:

((190-65)x0,6)+65=140. Du skal løpe med en puls på omtrent 140 når du løper en "langtur". Hvis du vil løpe intervall foreslår jeg at du løper 80% av makspuls. Bytt ut 0,6 med 0,8 og du får 165. Varm godt opp, og løp 4 min med 80% av makspuls og gå/jogg 2-4 min vekselsvis 4 ganger... Disse tallene vil selvfølgelig endre seg når du setter inn dine personlige tall i formelen. Fordelen med pulsklokke er at den sier deg om du presser deg for mye eller forlite utfra hva du har bestemt deg for den dagen. De dyreste har ofte innebygget GPS noe som ikke er særlig viktig når man løper på tredemølle.... ble du noe klokere??? Eller skremte jeg vettet av deg??

 

Men hvis du skal velge mellom pulsklokke og mp3-spiller.... jeg hadde valgt mp3-spiller hver dag i uka og to på søndag for å oversette et gammelt engelsk uttrykk...

 

ok, da vil jeg bare ha sagt helt til slutt: JEG KLARTE MEG HELT PERFEKT PÅ DAGENS LUNSJ!!!!!! Det var buffet med mange fine og sunne retter!!! Og jeg SÅ IKKE PÅ DESSERTEN, en gang :rolleyes:

 

Good luck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...