Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Hei Spinnville ladies!

hmmm lurer på om jeg å endre navnet vårt etter som flere og flere løper...Bare Haksnes og meg igjen på setet nå... vel vel litt av hvert er kanskje smart. Vært en lang arbeidsdag, men tok meg en lang spasertur (2 timer) så fikk beveget meg litt, men savner treningen faktisk! Å svette skikkelig. Maten har jeg vært flink med, og ikke noe vin til middagen hverken i går eller dag - bare sunt norsk vann! Som dere andre tenker jeg frimerker når jeg ser alkohol (mannen min er litt bekymret da... hehe) Har ikke kommet opp i 1600 kalorier hverken i går eller i dag - 13-1500 har det blitt, men når jeg ikke beveger meg så mye kan vel ikke det skade så mye, selv om for lite er heller ikke bra. Tar meg en snacks (sunn!) mellom frokost/lunch og mellom lunch/middag.

Det månedlige har jeg og fått (kanskje derfor jeg ikke var helt i humør lørdag..) så det i tillegg til lite trening betyr nok ingen reduksjon i vekta for min del denne uka...sukk... men skal ikke klage - har hatt gode resutater da.:)

 

Jeg foretrekker også tredemølla forresten. Å løpe ute der "alle" kan se denne stranda hvalrossen (dog i slankere utgave nå.) pese avgårde er ikke fristende. Jeg har ikke noe spretten løpesett. PÅ studio er alle opptatt av sitt (tror jeg da..) og man kan ikke stoppe opp sånn uten videre (har prøvd det) for da tryner man og det er vondt.. :) Så noe ny Grete Waitz er og blir jeg ikke - maraton for meg er som å tro julenissen eksisterer - nope. Jeg må ha en sånn gulrot (se målet) foran meg... hmm kanskje jeg skulle prøve å henge en sånn stang på hue og ha noe godt hengende på en snor rett foran nesa mi.. pose med bamsemums eksempelvis DA hadde det blitt fart i dama her kan du tro!

 

Nei, nå skal jeg hive meg i køya her på hotellet. Må tidlig opp, men skal hjem i morgen kveld. Det skal bli godt! Og en skikkelig treningsøkt torsdag venter. Det gleder jeg meg til!

Vi tastes ladies! Ha en forteffelig kveld. Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei Spinnville ladies!

hmmm lurer på om jeg å endre navnet vårt etter som flere og flere løper...Bare Haksnes og meg igjen på setet nå... vel vel litt av hvert er kanskje smart. Vært en lang arbeidsdag, men tok meg en lang spasertur (2 timer) så fikk beveget meg litt, men savner treningen faktisk! Å svette skikkelig. Maten har jeg vært flink med, og ikke noe vin til middagen hverken i går eller dag - bare sunt norsk vann! Som dere andre tenker jeg frimerker når jeg ser alkohol (mannen min er litt bekymret da... hehe) Har ikke kommet opp i 1600 kalorier hverken i går eller i dag - 13-1500 har det blitt, men når jeg ikke beveger meg så mye kan vel ikke det skade så mye, selv om for lite er heller ikke bra. Tar meg en snacks (sunn!) mellom frokost/lunch og mellom lunch/middag.

Det månedlige har jeg og fått (kanskje derfor jeg ikke var helt i humør lørdag..) så det i tillegg til lite trening betyr nok ingen reduksjon i vekta for min del denne uka...sukk... men skal ikke klage - har hatt gode resutater da.:)

 

Jeg foretrekker også tredemølla forresten. Å løpe ute der "alle" kan se denne stranda hvalrossen (dog i slankere utgave nå.) pese avgårde er ikke fristende. Jeg har ikke noe spretten løpesett. PÅ studio er alle opptatt av sitt (tror jeg da..) og man kan ikke stoppe opp sånn uten videre (har prøvd det) for da tryner man og det er vondt.. :) Så noe ny Grete Waitz er og blir jeg ikke - maraton for meg er som å tro julenissen eksisterer - nope. Jeg må ha en sånn gulrot (se målet) foran meg... hmm kanskje jeg skulle prøve å henge en sånn stang på hue og ha noe godt hengende på en snor rett foran nesa mi.. pose med bamsemums eksempelvis DA hadde det blitt fart i dama her kan du tro!

 

Nei, nå skal jeg hive meg i køya her på hotellet. Må tidlig opp, men skal hjem i morgen kveld. Det skal bli godt! Og en skikkelig treningsøkt torsdag venter. Det gleder jeg meg til!

Vi tastes ladies! Ha en forteffelig kveld. Optimista

 

Syns "spinnville ladies" er helt fortreffelig.... På tredemølla spinner jo båndet... Eh det er muligens å trekke det litt langt, men...

I dag er det et møkkavær. Jevnt "pissregn" som min gamle far pleide å si... Ufattelig ukoselig ute og litt fristende bare å bli i sofaen... (hjemmeværende, jeg for tiden), men bøtteballetten er for såvidt klar til bruk.... Hmmm, litt kaffe først, tror jeg :P

Take care.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Pulsklokker finnes i nesten alle prisklasser. Det viktigste du trenger er en som viser pulsen din og hvor du kan legge inn din høyde og vekt. Stort sett enkle bruksanvininger. Da regner den ut hvor mange kcal du bruker på en tur (du kommer til å se at den er "strengere" enn tredemøllas telling.... litt kjipt!)

Så bruker du et par morgener på å telle hvilepulsen din. Gjør det med en gang du våkner FØR du begynner å strekke og røre på deg. Finn ut hvor du ligger (f.eks 65 - bare et tall)

Så kommer det verste! ta deg en tur på tredemølla, varm godt opp gjerne opp mot 20 minutter. Så setter du opp stigningen til 6-8% og presser deg med å løpe (8-10km/t) til du absolutt ikke klarer mer... det tar ikke så lang tid. Så teller du pulsen din. DET er din makspuls (f.eks 190). Den vil du aldri kunne trene bedre. (En sannhet med små modifikasjoner... en som er godt trent kan presse seg mer enn en utrent og vil kunne oppnå noen slag høyere enn da vedkommende var utrent.) Men du skal være klar over at om jeg har makspuls på 202 betyr ikke det at jeg har bedre kondis enn en som har makspuls på 180... dette er individuelt. det sier bare noe om hvilken puls jeg bør ligge på når jeg trener.

 

Vel når du nå vet din hvilepuls og din makspuls kan du begynne å regne på hva slags puls du skal ligge på når du trener.

her er en formel som brukes (det finnes sikkert millioner!!!):

((makspuls-hvilepuls)x0,6)+hvilepuls= (Hvis du lurer på hvor 0,6 kommer fra så er det 60% av makspuls.) En fin sone å løpe LANGT i. I mitt forslag har du makspuls på 190 og hvilepuls på 65. Det blir altså:

((190-65)x0,6)+65=140. Du skal løpe med en puls på omtrent 140 når du løper en "langtur". Hvis du vil løpe intervall foreslår jeg at du løper 80% av makspuls. Bytt ut 0,6 med 0,8 og du får 165. Varm godt opp, og løp 4 min med 80% av makspuls og gå/jogg 2-4 min vekselsvis 4 ganger... Disse tallene vil selvfølgelig endre seg når du setter inn dine personlige tall i formelen. Fordelen med pulsklokke er at den sier deg om du presser deg for mye eller forlite utfra hva du har bestemt deg for den dagen. De dyreste har ofte innebygget GPS noe som ikke er særlig viktig når man løper på tredemølle.... ble du noe klokere??? Eller skremte jeg vettet av deg??

 

Men hvis du skal velge mellom pulsklokke og mp3-spiller.... jeg hadde valgt mp3-spiller hver dag i uka og to på søndag for å oversette et gammelt engelsk uttrykk...

 

ok, da vil jeg bare ha sagt helt til slutt: JEG KLARTE MEG HELT PERFEKT PÅ DAGENS LUNSJ!!!!!! Det var buffet med mange fine og sunne retter!!! Og jeg SÅ IKKE PÅ DESSERTEN, en gang :rolleyes:

 

Good luck

Tusen takk for godt svar! :)

Og neida - je vart itt skræmt! (men kjente jeg ble veeeeldig sliten med èn gang.... ;) )

Har printa ut svaret ditt, så får jeg se på det igjen hvis/når jeg skaffer meg en sånn klokke.

 

Når det gjelder spiller, så er jeg like "grønn". Jeg skjønner jo ikke hvordan sånt fungerer/hvordan man laster ned sanger osv, så noen må ha ordnet det på forhånd for meg! Og hvis ikke, så koster det vel mor bare en middagsinvitasjon til poden m/samboer, så ordner han det fortere enn potetene koker, tenker jeg! :P

 

PS! Så flink du var på lunchen! Er ikke det deilig når man opplever at det ikke koster en noen ting å stå over dessert/kaker ol??

You go girl!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen Antonine! jeg liker IKKE å jogge men har nett kommet hjem fra helsestudia og løpt/gått i motbakke i 40 min + 30 min styrke! Det jeg gjør er å gå ett minutt og løpe ett minutt. Begynner kanskje flatt men øker stigning på mølla alt etter. I dag begynte jeg slik i 5 min, så løp jeg 5 min , så løp/gå litt så 20 min sammenhengende løping (det er jeg stolt av :) ) så løp/gå og avsluttet med vel 5 min løping der farten økte hver 30 sek. Det funker for meg!

Jeg har aldri vært noe smågodt person men energibarer knasker jeg på når jeg føler søthunger. Og minigulrøtter. Mager vaniljekesam med cottage cheese og ferske blåbær, og litt rosiner, nam nam! ;)

Nei nå skal jeg hve meg i dusjen, så kaffe, så båttur, været letter! Takk Enna for at du løper, du fikk meg ut av sofaen! ;)

 

Let the game begin - og Haksnes, hakke glemt deg heller - ut på tur, kom igjen!!! :)

Og du liker ikke løping!!!! :o

Dette kaller jeg rått!! Strandet hvalross, du liksom..... <_<

 

Og du Optimista - når det gjelder vin..... :rolleyes: Jeg har også trøbbel med å få i meg nok kalorier i løpet av en dag. Kan vi ikke da bare fylle opp med riktig antall glass om kvelden?? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grrrr... 2,1 km og halt :angry: ! Mulig jeg har kjørt litt hardt på ankelen jeg tråkket over for 2 uker siden :unsure: !. Vel. Gir meg uten å presse. Har kjørt litt styrke på vitale muskler, så skal jeg nyte noen knekkebrød til litt sein kveldsmat.

Har gått tur til og fra butikken før i dag, så jeg har beveget meg ute... hjemturen var tung! Skikkelig tung sekk - full av frukt og grønnsaker. Mange kg der :lol:

Har ellers vasket 3 bad, så i dag har jeg vært litt i bevegelse, hvertfall.

satser på at hælen og ankelen er tilbake på plass i morgen.

 

God natt, alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen spinnville ladies - eller er det ettermiddag nå...

 

Tilbake på kontoret og prøvd å ført inn hva jeg har spist i det siste - har ikke fått i meg alle kaloriene jeg skulle, ikke bra men ligger på 13-1400 så det er vel ikke så ille. Men likte særdeles godt det forslaget om å fylle opp kaloribanken med rødvin! Må innrømme at tanken har streifen meg en smuuuuuule... veel det er vel kanskje å trekke det litt for langt da. Men på den andre siden kreativitet kan lønne seg noen ganger (hikk! :P )

 

Håper å nå treningen i dag - det siste jeg ønsker er å ha alt for lang pause fra treningen og bli dønn lemster i kroppen når jeg tar fatt i det igjen. Så ja, en liten økt må jeg få i dag, selv om jeg er dønn trøtt etter reisingen..

 

Vi tastes videre ladies, og da ingen har noen motforestillinger er vi "The spinnville ladies" enda - og det er jo sant - Haksnes spinner opp Optimistabakken så møkka spruter, jeg spinner på spinningsykkel og ser panisk rød ut etter fem minutter (noen tror jeg får akutt hetetok anfall pga overgangsalder.... men ikke der enda....) og noen er noen resere på tredemølla - personlig har jeg ikke luktet svidd etter en tur på den da - ja bortsett fra når jeg tryner da - effektiv fatburner det hvis en dette på rævva haha! Men dog ikke å anbefale!

 

Vi tastes, må jobbe nå :) Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

så flott at du prøver!

Det første jeg lurer på er: hvorfor løper du på mølle? Det er jo mye bedre å løpe ute. :) Løp ute, frisk luft får du på kjøpet og det er helt sikkert fin natur rundt deg en plass. Jeg startet med et lite tjern rett i nærheten av der jeg bor. Det tar omtrent 10 minutter å løpe rundt, så økte jeg antall runder helt til jeg var klar til å løpe rundt et større vann. Sånn har jeg holdt på til jeg nå trener til halvmaraton. Du kan starte med å gå og jogge annenhver lyktestolpe feks og øke litt for hver gang. Før du vet ordet av det løper du flere km sammenhengende.

 

Det jeg syns var veldig motiverende når jeg begynte var å bruke pulsklokke. Da så jeg at pulsen var veldig høy og jeg kunne sakke veldig ned på tempoet.

 

Jeg har alltid musikk eller lydbok på ørene. I dag hørte jeg på en krimbok, det er så spennende at jeg glemte ut hva jeg holdt på med og plutselig var jeg ferdig.

 

Ha en fin lørdagskveld :)

Jeg må jo bare krype til korset å si at jeg er superdust når det kommer til dette med nedlasting av musikk/lydbøker... :unsure:

Jeg er livredd for å innstallere noe på pc'en, og så vil jeg ikke at det skal koste noe..... :wacko:

 

Til jul ifjor ga jeg datteren min en digi spiller. (Det er en spiller for lydbøker. Bøkene ligger da på små kort, og skal etterhvert erstatte cd'er)

Dum som jeg er, så tenkte jeg at man får jo lånt lydbøker på bilioteket, så også digi bøker trodde jeg. Men dengang ei.....

 

Så Antonine, hvordan hører du på lydbøker når du trener??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Jeg må jo bare krype til korset å si at jeg er superdust når det kommer til dette med nedlasting av musikk/lydbøker... :unsure:

Jeg er livredd for å innstallere noe på pc'en, og så vil jeg ikke at det skal koste noe..... :wacko:

 

Til jul ifjor ga jeg datteren min en digi spiller. (Det er en spiller for lydbøker. Bøkene ligger da på små kort, og skal etterhvert erstatte cd'er)

Dum som jeg er, så tenkte jeg at man får jo lånt lydbøker på bilioteket, så også digi bøker trodde jeg. Men dengang ei.....

 

Så Antonine, hvordan hører du på lydbøker når du trener??

 

hehe Bam Bam må bare... jeg er i fnisehumør... "ha plugger i øra, trykk på knappen, og løp som f...og lytt" haha nei du,seriøst... jeg har sett i butikker at du kjøper lydbøker - laster ned på en pc (kan kjøpe i butikk også bokhandel eks., ikke farlig :), )så fører du de over på ipoden din. Du finner sikkert en fil på ipoden som står lydbøker? Jeg har det iallefall. Men som du sikkert skjønner jeg er ei kløne i den verden jeg også, så da er vi to - her igjen - som ved vår livsstilsendring "You never walk alone"... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe Bam Bam må bare... jeg er i fnisehumør... "ha plugger i øra, trykk på knappen, og løp som f...og lytt" haha nei du,seriøst... jeg har sett i butikker at du kjøper lydbøker - laster ned på en pc (kan kjøpe i butikk også bokhandel eks., ikke farlig :), )så fører du de over på ipoden din. Du finner sikkert en fil på ipoden som står lydbøker? Jeg har det iallefall. Men som du sikkert skjønner jeg er ei kløne i den verden jeg også, så da er vi to - her igjen - som ved vår livsstilsendring "You never walk alone"... :)

HA! HA! HA! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi går for vin som ekstra energi.... jeg kommer ikke over 1300 kcal og det ER for lite. Jeg er livredd for at det skal sprekke på et punkt... 50 g cashewnøtter og litt vin...mmm høres ut som en perfekt avslutning på dagen :rolleyes:

 

I dag kjøpte jeg 4 flasker rosevin i butikken, skulle sette posen inn i bilen og pang splæsj lå den ene på asfalten! Grrrrr. Sur ble jeg for det er en god vin og køen inne i butikken var AAAAAAAALTFOR lang til at jeg gadd gå inn igjen. Men med frimerkene som begrensende faktor holder jo tre flasker til tre helger.... (og vel så det, men jeg må innrømme at på fredager legger jeg inn litt vin i dagens energiberegning, ellers blir det for lite væske på meg :P )

 

Ingen trening i dag, men det var et vanvittig stort varehus jeg var på så jeg har gått ganske langt :D , skulle hatt skritteller!

 

Tastes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg prøve en av oppskriftene fra GR. EN pai med basilikmsaus og kylling... det ser kjempegodt ut, håper den faller i smak i familien :mellow:

Har nettopp avsluttet en time på tredemølla. Var så trøtt før jeg kom meg i treningstøyet at jeg lenge vurderte om ikke det ville vært bedre med søvn... men så tenkte jeg at siden det er fredag og jeg skal drikke vin, må jeg nok trå til for at målebåndet skal gjøre rett og skjel for seg til mandag!! :P Så det ble en time med varierende tempo... Nå dusj, så pailaging med et aldri så lite glass rosevin som følge...

GOD HELG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg prøve en av oppskriftene fra GR. EN pai med basilikmsaus og kylling... det ser kjempegodt ut, håper den faller i smak i familien :mellow:

Har nettopp avsluttet en time på tredemølla. Var så trøtt før jeg kom meg i treningstøyet at jeg lenge vurderte om ikke det ville vært bedre med søvn... men så tenkte jeg at siden det er fredag og jeg skal drikke vin, må jeg nok trå til for at målebåndet skal gjøre rett og skjel for seg til mandag!! :P Så det ble en time med varierende tempo... Nå dusj, så pailaging med et aldri så lite glass rosevin som følge...

GOD HELG!

Underlig hvor likt vi tenkte der på en fredag, enna! ;)

Da jeg gikk fra jobb idag, gikk turen rett til treningssenteret. Kjente da jeg kom dit at jeg måtte rettferdigjøre all vinen for ikveld PÅ FORHÅND :P Var i humør til å stille inn mølla på litt sånn "loffe-tempo", og så bare jogge så lenge jeg gadd.

(Som du kanskje vet, så er ikke jeg så glad i å jogge.... :angry: )

Men - jeg tenkte som så - jeg skjuler klokka, så blir jeg ikke opphengt i tiden. Videre tenkte jeg at målet for idag var å jogg i tilsammen 7 sanger på radioen, klarte jeg 8 ville jeg bli kjempeglad, klarte jeg 10 ville jeg begynne å grine!

Jeg klarte 8 - og det utgjorde 30 minutter det! Jeg er faktisk kjempestolt!!!! :D

 

Og gjett om jeg nå drikker vin med verdens beste samvittighet mens champignonen til biffen surrer i panna!!!! Dette blir en god kveld! :P

 

God helg til alle dere flotte damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Bam-bam: jeg legger inn mp3-fil på spotify også hører jeg på iphonen. Men digibok er jo helt genialt! Det er jo det beste, men jeg har ikke.

 

Vel...jeg har vært litt fraværende i det siste, mye jobb.

Nå sitter jeg i godstolen og forsøker å slappe av, mens jeg egentlig er kjempenervøs...om 1 time og 45 minutter skal jeg ut på halvmaraton! Grugleder meg :)

 

Og jeg må si, dere er kjempetøffe og sporty! Jeg ser hva dere skriver angående mølle vs løpe ute og skjønner hva dere mener. Jeg må da si at når jeg treffer på sporty mennesker med litt for mange kilo som løper, går eller jogger så har jeg aldri tenkt en negativ tanke. Jeg tenker så tøffe de er, så bra at de er ute og trener og det ser ut som om de liker det.

Her hvor jeg bor så er der både populære turområder og andre mer skjerma plasser, det er det kanskje der noen av dere og bor? Det går kanskje an å finne plass eller tidspunkt der det ikke er så mange andre?

 

Ha en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Bam-bam: jeg legger inn mp3-fil på spotify også hører jeg på iphonen. Men digibok er jo helt genialt! Det er jo det beste, men jeg har ikke.

 

Vel...jeg har vært litt fraværende i det siste, mye jobb.

Nå sitter jeg i godstolen og forsøker å slappe av, mens jeg egentlig er kjempenervøs...om 1 time og 45 minutter skal jeg ut på halvmaraton! Grugleder meg :)

 

Og jeg må si, dere er kjempetøffe og sporty! Jeg ser hva dere skriver angående mølle vs løpe ute og skjønner hva dere mener. Jeg må da si at når jeg treffer på sporty mennesker med litt for mange kilo som løper, går eller jogger så har jeg aldri tenkt en negativ tanke. Jeg tenker så tøffe de er, så bra at de er ute og trener og det ser ut som om de liker det.

Her hvor jeg bor så er der både populære turområder og andre mer skjerma plasser, det er det kanskje der noen av dere og bor? Det går kanskje an å finne plass eller tidspunkt der det ikke er så mange andre?

 

Ha en god helg :)

 

 

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lykke til med halvmaraton.... dette ser du vel ikke før du er ferdig, men jeg skal tenke på deg, uansett!!

Jeg bryr meg IKKE om det disser når jeg løper ute! Jeg løper bare på mølle fordi her jeg bor er det ikke så greit å løpe ute. Hjemme i Norge har jeg fantastiske løyper like utenfor døra :D .

Jeg har aldri sprunget halvmaraton, lengste jeg har løpt er litt over mila. Flink er du :) . Hvor mye løper du i en vanlig uke, tror du??? Løper du hver dag? Mest langkjøring eller intervall, eller god mix?

 

Ta vare på føtter og knær :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista... du har jo altså gått ned de kg du hadde bestemt deg for, sånn omtrent... er du der du vil, nå? Jeg har tenkt at ned 10, 8 kg til jeg veier omtrent 68 kg er rimelig greit. jeg er 173 cm høy... hvor høy er du? Så lurer jeg jammen på om jeg burde tenke enda lenger ned og fram.... kanskje nærmere 62 kg? Jeg har ikke veid under 70 kg på 16 år, så jeg vet liksom ikke om jeg er fin, eller ikke da. Jeg bare antar at det er rimelig greit.... jeg husker at jeg da jeg veide 68 kg også syns jeg var for tung... så film av meg selv fra noen år tilbake da jeg veide ca 72 kg .... sett i forhold til mine 78 så ser jeg flott :lol: ut :P .... det er rett og slett litt vanskelig å få et riktig syn på seg selv. Jeg har alltid vært mer eller mindre overvektig. har alltid kunnet kjøpe vanlige klær, men i perioder har det vært vanskeligere å finne noe som har vært fint... :(

Jeg er spent på hvordan det skal bli å komme i nærheten av målet, og så bestemme seg for å bli der og finne ut hvor mye man skal spise for å holde vekten stabil. Det har jeg aldri klart. Den eneste perioden hvor jeg sånn omtrent holdt vekten, var de første årene i arbeidslivet, ingen mann, lite alkohol, men jeg spiste masse godteri og lite annet. Det sunneste var at jeg spiste frokost og lunsj... ellers nesten bare godteri og gjærbakst. Men jeg trente litt, da, og hadde ikke bil, så jeg syklet og gikk over alt.

Hva slags strategier har dere andre for hvordan dere skal leve som slanke personer???

mange tanker fra Enna på en lørdag ettermiddag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen spinnville ladies!

Optimista her igjen - meget fornøyd med starten på lørdagen. kl.1015 satt jeg meg på spinningsykkelen og tråkka som en gal i en time. Siste sang tok jeg virkelig hardt i - heiv etter pusten som den kjente stranda hvalrossen, sprutrød i fleisen, men fornøyd! Instruktøren var fornøyd også. Svetten rant slepte meg deretter til salen og tok 30 min men intensiv styrke (cxworks kaller de det) fy f... å ta planken er en utfordring i seg selv, men når du må ta den på en litt annen måte som balansere på en fot og en arm, opp i pushup stilling og tilbake til vanlig stilling og hele tiden holde kroppen strak, så full fart på rygg og ta situps så du kjenner blodsmaken i munnen. Gjenta gang på gang, så øvelse bein, lår, rumpe, rygg. I samme tempo... jeg slepte meg til bilen etterpå.. Men er fornøyd nå! ;) Treningen ferdig til 12! :)

Hvor mye jeg skal veie? vel har sett for meg 68-69 kg. Sist gang jeg var på vekta (når jeg kom hjem fra ferie) var jeg 73. Skal veie meg igjen på mandag. Tror ikke jeg har gått ned mer, som om jeg har stagnert. Er kanskje normalt. Bare jeg ikke går opp igjen så skal jeg være fornøyd! :P

Prøver nå å tenke "hvordan beholde vekta" - holde på livsstilsendringen, nyte god mat og drikke men ikke se ut som en vandrende rosinbolle! Og treningsmengden - 3 ganger, 4 eller 5 ganger i uka? Jeg trivest egentlig med å trene. Hadde faktisk på meg tights i dag! Første gang siden ja kan ikke huske. Og var lit stolt. Har aldri turt før da jeg ikke har følt meg vel. Begynner å føle meg rimelig fornøyd. Jeg vibrerer iallefall ikke en time etter å ha kjørt over en fartsdump! :) Hvor høy jeg er? 175 har visst krympa en cm sier legen hihi.

På polet har jeg og vært i dag, skal laga sunn tapas mat med masse god salat ved siden av, og en knall god rødvin til!! nam nam!

Vi tastes fruer! Ha en fortreffelig lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spreke Optimista :D . Jeg var også ganske fornøyd i går. Gemalen hadde kjøpt "DOORFIX" til redcorden min slik et jeg skulle kunne bruke den uten å bore hull i taket (vi eier ikke det huset vi bor i og det er så mye om og men for å få utført en del tjenester... og mått G... forby at vi gjorde noe på egenhånd!) Vel... doorfixen kom men tror dere dørene tålte vekt?? GRRRRR sur og tverr og skuffet ble jeg - inntil de små grå kom på at ytterdører også er dører og vips, jeg har fått meg treningsstudio i huset!!! Tredemølle og redcord!. Tok en halvtime med semiintens trening i går... finne ut hvilke øvelser som kan gjøres i døra, osv.... oh my! Det var hardt :P .

Lurer på om jeg må holde meg til den type trening en stund for jeg kjenner noen skumle tendenser på forsiden av leggen.... mulig en begynnede beinhinnebetennelse. Det har jeg hatt før en gang, og det er vondt og ubehagelig.

 

Lurer ellers på hvordan halvmaratonløperen vår har det.... kan like at det er så spreke damer her inne :P det legger press og motiverer i hopetall!!!

 

Her er det formiddag nå og kaffen smaker godt. På søndager klarer jeg ikke dette med tidlig frokost og riktig antall måltider etc... sitter med kaffen og så blir det brunch nærmere 11-12... sikkert helt feil, men samtidig... det er sånn familien vår har holdt på i mange år. Kan vel ikke gi slipp på alle vaner, heller.... (eller var det dårlig unnskyldning for å slippe og planlegge?)

 

Ha en glitrende søndag og tren, spis og lev med stor innlevelse :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag alle dere flotte damer! :)

Må bare få sagt at det er helt utrolig herlig å ha dere "her inne" alle sammen. Jeg registrerer måltider det beste jeg kan, karrer meg i treningstøyet og holder ut - for ikke skal jeg være noe dårligere enn resten av gjengen her, nei!Skikkelig dytt i ryggen! ( vel, noen ganger føles det mer som et skikkelig spark i ræ.... :angry: , men det er jo hele poenget!)

 

Sitter med en litt rar følelse idag....

Var og feiret 81-års dagen til pappa'n min igår. Så da ble det snitter og kaker, da. :( Og som om ikke det var nok, så fant jeg og min kjære ut at vi jaggu skulle ha reker og hvitvin til kvelden! Det går med en del loff og majones til disse små, velsmakende dyra gitt.... :wacko:

 

La meg igår med den innsikten at hele dagen igrunnen hadde gått skeis i forhold til mat.

 

Men hold dere fast! Jeg våknet idag med en ustyrtelig trang til ut å løpe!! :wacko:

Mannen min dro avgårde i 8-tiden og skal være borte i hele dag.

Da han dro, snudde jeg meg rundt i senga, dro dyna godt rundt og hadde planer om å forsvinne inn i drømmeland igjen - men ikke søren! Der var denne trangen til ut å løpe! JEG??? UTE??? Jeg som er så livredd for å bli sett! Og det var da det slo meg : Hallo! Klokka er tidlig en søndags morgen - hvor mange mennesker er ute nå?? Og dermed spratt ho mor ut av senga, inn i treningstøyet og opp i joggeskoa! Og jogga 4 km!!! :P

Var kjempefornøyd da jeg kom hjem!!! Faktisk så full av energi at jeg rundvasket hele leiligheten i samme slengen!

Og midt oppi denne energiutblåsningen min fikk jeg det for meg at jeg skulle prøve den buksa jeg så inderlig ønsker å komme inn i !

Det var dumt.... Fikk den på og glidlåsen igjen, men det så aldeles helt for jæ...... ut..... :( Da landet jeg litt, kan man si. <_<

 

Men den som gir seg er en dritt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dagen spinnville ladies, og en super juhuuuu til Bam-Bam! Du slår meg langt ned i raggsokkene!! Løpetur en søndags morgen og i tillegg husarbeid etterpå. Vel vi kan vel kanskje si at du har herved bevist at det går an å få energioverskudd av "fymat"! :P

Og motivasjon har du gitt meg i bøtter og spann, jeg kan da ikke være dårligere enn deg - har gjort litt husarbeid og og har telt på knappene om jeg skal ta meg en treningsøkt i dag.... vel etter å ha lest det du har gjort i dag, er det intet tvil! Treningsøkt på meg blir det også! Tusen takk for den kjærlige eselsparket bak!

Hmmm vi er ganske flinke med disse eselsparka - Haksnes tror jeg har gått helt i dvale (sparket henne i svime kanskje...ooops) Enna er sånn i bevegelse at vi bommer hver gang vi prøver å lange ut et velplassert spark hihi...

I morgen tror jeg det blir en tur på vekta - er litt spent. Håper jeg ikke har gått opp i vekt.. ved å unngå å gå på vekta lurer jeg bare meg selv så da er det bare å gjøre en ting - dra frem vekta i morgen tidlig og la det som skjer skje...

 

Nei, treningstøy må frem nå! Ha en fortreffelig dag alle sammen, vi tastes ! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stua :rolleyes: . Det er så bra at folk er flinke og aktive :D . Det ble litt mye vin og en del pistasjenøtter i går, men back on track i dag. Bam bam.... Sånn er livet og det gjør jo ingen ting om man har sånne dager av og til. Poenget er vel bare at neste dag er under kontroll, og at bevegelse er på programmet. Jeg tok en halvtime med redcorden..... Det er styrketrening, altså!!! Svetten rant! Og nå er jeg støl i låra!

I morra er det målebåndtid. Er litt spent på midjemål.... Må dra til venninna mi og låne vekta... Er spent. Ulempen er at det er en annen, men jeg veide meg på den før sommeren, så jeg kan jo sammenlikne med da... For min egen del, så får tallene være litt rare en ukes tid.... Får kanskje kjøpe meg en vekt selv.... Må bare vente pålønninga B)

 

Take care

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Bam-Bam for at hun tok en løpetur i dag - med resulterte i at jeg har tatt en 30 min løpetur + 3/4 med knallhard styrketrening.

Enna - bra jobba! Stå på :)

Veiing i morgen tidlig... uff....

Ha en fortreffelig kveld spreke spinnville ladies! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Bam-Bam for at hun tok en løpetur i dag - med resulterte i at jeg har tatt en 30 min løpetur + 3/4 med knallhard styrketrening.

Enna - bra jobba! Stå på :)

Veiing i morgen tidlig... uff....

Ha en fortreffelig kveld spreke spinnville ladies! :)

 

Det er jenta si, det!!! B)

I brøkdelen av et sekund da jeg prøvde buksa tidligere idag, vurderte jeg din metode, Optimista. Du vet - den hvor du tryner på mølla og skreller av flesket fra utsiden. :P Men, nei - auuuu! Slo det fort fra meg!

Og du - du har kanskje rett i at Haksnes fikk seg et for kraftig tupp i ræ... Vi får se etter henne i busker og kratt neste gang vi er ute og løper! :rolleyes:

 

Jeg skal ikke på vekta før til fredag. Jeg veier meg kun hver 14. dag. Sånn liten psykologisk greie. Lettere å holde motivasjonen oppe når jeg ser et "større" resultat hver gang jeg går på vekta.

 

Men tvi-tvi til dere som skal på imorgen! :)

 

Enna - du er kjempeflink som får til å trene hjemme! Stå på! :)

 

Sov så godt og drøm søtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god mandag morgen alle spinnville, løpelystne, fullstendig herlige damer...

 

det er veie- og måledag... jeg har gått ned 2,3 cm rundt midjen og også gått ned mm og cm på de andre målepunktene totalt -6,7 cm(føler meg som avlesning av strømmen... målepunkt ID.....). da jeg klikket "lagre".. måtte jeg ha et vekttall, så jeg skrev inn

-0,8 kg og basert på ant cm så er ikke det så langt unna, tror jeg. (Må få meg en vekt!)

 

Jeg vet ikke om dette er bra, jeg... men det er inn i ant cm og det er jo det jeg vil. For jeg har mange, fine klær som trenger en smalere kropp å slynge seg rundt.

 

når det gjelder å trene hjemme, alene... har "alltid" gjort det og klart det bra. Styrketrening har vel gått litt i bølgedaler, men nå som mine fine, røde tau er på plass så blir det artig, også. :rolleyes: Som Optimista sa... jeg liker å trene. Det passer meg! Det trenger ikke alltid være full rulle, jeg kan godt løpe en langtur uten puls på 190, men det å trene for å bli svett det syns jeg er en god ting. Jeg blir ikke først i noe løp, for jeg er ikke spes rask, men det gjør ikke noe. Så lenge jeg kan løpe meg en tur i skogen (hvertfall hjemme i Norge) og ha rimelig kontroll på kroppens resterende muskler (kremt, all muskulatur er ikke noe vi kan bestemme over.... den glatte holder på etter eget skjønn...) så er jeg fornøyd. Og med 10-12 kg mindre er den løpeturen virkelig mye lettere - både bokstavelig og billedlig..... (underforstått: om 10-12 kg er jeg blitt superrask og vinner alle løp :P)

 

JADDA!

god dag, alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lykke til med halvmaraton.... dette ser du vel ikke før du er ferdig, men jeg skal tenke på deg, uansett!!

Jeg bryr meg IKKE om det disser når jeg løper ute! Jeg løper bare på mølle fordi her jeg bor er det ikke så greit å løpe ute. Hjemme i Norge har jeg fantastiske løyper like utenfor døra :D .

Jeg har aldri sprunget halvmaraton, lengste jeg har løpt er litt over mila. Flink er du :) . Hvor mye løper du i en vanlig uke, tror du??? Løper du hver dag? Mest langkjøring eller intervall, eller god mix?

 

Ta vare på føtter og knær :rolleyes:

 

Hei!

Er ganske sikker på at jeg kjente at du tenkte på meg, for det gikk merkelig lett :) må jo presse hele tiden og jobbe med å tenke positivt men jeg er sååå fornøyd. jeg persa! nesten 9 minutter raskere enn sist, men perfekte forhold og lettere løype da. så nå skal jeg slenge meg på treningen igjen og jobbe mot neste mål, bare hvile beina litt først. Spinning i morgen :)

jeg har ikke trent noe fast før den siste mnd, da hadde jeg en rolig langtur i uken og 2 intervaller. Jeg tar en del tåhev, har slitt litt med vonde akillessener tidligere og lærte at det er lurt å trene og tøye legger. Hovedregelen er vel at det skal være størst del rolige langturer og mindre intervall. Jeg er ganske sikker på at det er det som har fått farten min opp. :)

Skjønner godt at du velger mølla hvis det er dårlige løpeforhold der du er, veldig bra jobba!

og vet du hva? hvis du løper en mil så klarer du halvmaraton :) de som har greie på det sier at dersom du klarer å løpe en mil alene, så klarer du å løpe det dobbelte når det er konkurranse! Bare å prøve, eneste bakdelen er at du kan bli bitt av basillen og får lyst til å gjøre det igjen :)

 

Håper dere har hatt en fin helg :) og er klar til en ny og sprek uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hello laaaaadies....

vekta; 72,8 :) endelig ser jeg et tall nærmere 70!! men kun 200 gr reduksjon side sist, MEN faktisk mye bedre enn det jeg fryktet! Det går nok tregere nå når jeg har mindre å ta av! en liten tittentei svingom blir det selvfølgelig!!...schubidubi duba chachacha...schubidubi duba...det går den rette veien, schubidubiduba...;)

 

Ha en flott dag alle sammen! juhuuuu! :) :) :PB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...