Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

God kveld i stuggu, ladies.

Hvordan er formen, Optimista?? Har du alle tennene i behold?

Jeg løp en mil på mølla i dag, på under timen og da var hele første km på 8 og 9 km/t! Jeg er ingen rask løper, og når ikke alltid mila på en time når jeg jogger rolig første km. Men idag klarte jeg det på 58 min. Riktgnok ingen motbakker, men heller ingen utforbakker. Det gikk utrolig greit. Er meget fornøyd med det... Tror de få kiloene har mye å si!

 

Det er mandag og lenge til helgen. La oss kose oss med livet og trening og god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

God kveld i stuggu, ladies.

Hvordan er formen, Optimista?? Har du alle tennene i behold?

Jeg løp en mil på mølla i dag, på under timen og da var hele første km på 8 og 9 km/t! Jeg er ingen rask løper, og når ikke alltid mila på en time når jeg jogger rolig første km. Men idag klarte jeg det på 58 min. Riktgnok ingen motbakker, men heller ingen utforbakker. Det gikk utrolig greit. Er meget fornøyd med det... Tror de få kiloene har mye å si!

 

Det er mandag og lenge til helgen. La oss kose oss med livet og trening og god mat.

Halloen ladies! Kort innom bare for å berolige dere at jeg er i live, tena i behold (så vidt) tror jeg får min første blåveis, og jeg kjenner at jeg har brukt kroppen...... Det sier vel det meste. Tok en lett oppvarming (måtte bare he he) 35 min på mølla. Armene verker nå, men klager ikke. Dette er knall gøy!!!

Taster mer i morgen. Auuuuu men meget fornøyd med meg selv! Natta ;) Optimistar

 

Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies! Kort innom bare for å berolige dere at jeg er i live, tena i behold (så vidt) tror jeg får min første blåveis, og jeg kjenner at jeg har brukt kroppen...... Det sier vel det meste. Tok en lett oppvarming (måtte bare he he) 35 min på mølla. Armene verker nå, men klager ikke. Dette er knall gøy!!!

Taster mer i morgen. Auuuuu men meget fornøyd med meg selv! Natta ;) Optimistar

 

Q

Glitrende, Optimista :rolleyes: Meget bra!!!

jeg krøp opp på min nye vekt i dag og den viste 75,5 kg og jeg hadde 78,8 som utgangsvekt hjemme.... Hvis de vektene er sånn noenlunde like så har jeg gått bra ned på tre uker, syns jeg. Godt fornøyd med det tallet :lol: . 0,5 kg til første delmål. Det burde kunne nås innen en uke, kanskje? :unsure:

I går kveld "øvde" jeg meg på å spise kveldsmat sammen med andre... lot knekkebrød og rugsprø, ost og annet pålegg stå på bordet...( normalt er vi ikke samlet til kvelds pga forskjellige aktiviteter.... eldstemann travelt (?) opptatt ved dataen, jentene i seng, mannen ikke hjemme.... og da lager jeg bare noen rugsprø med et eller annet til meg selv...) Det gikk bra i går. Holdt meg til det jeg hadde planlagt :rolleyes: (her burde det vært en smiley med glorie!!!)

 

Lykke til med jobb i dag, Optimista... vet ikke hva du gjør, men om det innebærer mye tastatur, bæring eller annen aktivitet for armene.... :P , say no more som det heter så fint på norsk...(eh, dårlig!)

 

Alle dere andre : håper det går bra med dere, at vekten er fin, stålkontroll på livet og alt annet er der B) ... i det hele tatt: HA EN GOD DAG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo!

 

Optimista, jeg må jo bare spørre : En ting er hansker og snusleppe av tannbeskytteren, men hvordan er det med siklinga? :P Vet du - jeg har sånne morsomme bilder i hodet mitt av deg at du aner ikke!! :lol:

Men når det er sagt - jeg synes det er utrolig tøft av deg å prøve noe nytt! Og så herlig at du synes det er så gøy! Før du vet ordet av det så går du normalt igjen og kan løfte armene over hodet som den enkleste ting i verden!

 

Enna - gratulerer med vekt og fin nedgang! Skjønner forresten ikke hva du skal med en vekt når du har en sånn herlig mann som gir deg de tilbakemeldingene du trenger! :wub:

 

Dette med å sitte ved et bord å spise sammen med andre, og da særlig når det er brødmat - det er kjempevanskelig! Jeg vet ikke om annet enn ståldisiplin som hjelper da, jeg.... :(

 

Akkurat den sliter jeg med om dagen.... Eller, jeg har vel egentlig utvist STOR disiplin som ikke har sklidd ut de siste dagene. For fy søren og jeg har slitt! :o

 

For første gang siden jeg begynte i sommer, så er suget etter noe godt over meg med full styrke. Noe så inn i granskauen! Har hatt fryktelig lyst på sjokolade.... Men her om kvelden når magen (hodet?) skrek etter noe godt, var det skikkelig ille... :(

Det var for tidlig for kveldsmat, men jeg tenkte som så at da fikk jeg ta den litt tidligere. Så jeg koker meg tekoppen min, smører mat og deler gulrot i fine stenger. Men fy og pfhøy! Jeg satt der og tygde, og det bød meg rett og slett imot! Det var jo for svingende ikke det jeg hadde lyst på!!! :angry:

 

Men jeg har ikke sklidd ut, har holdt meg helt til planen.

Men jenter - det har kostet meg mange krefter de siste dagene. Og jeg er en skikkelig nebbe-kjerring mot de rundt meg....

 

Og jeg vil jo ikke være sånn.... :mellow:

 

Jeg lurer på om mennesker som ikke sliter med vekta har det sånn?

Får aldri de en helt uimotståelig lyst på "junk" innimellom? Eller er det så sjelden, at de gangene det skjer, så kan de gi etter uten at det gjør utslag hverken på kroppen eller psyken?

For hvis jeg gir etter, så legger jeg meg med verdens svarteste samvittighet, føler meg skikkelig feit og ekkel, svak og null verdt...

Og faren for at jeg gjør det veldig snart igjen, er straks veldig mye større.

Har de det aldri sånn?

 

Jeg bare lurer, jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo!

 

Optimista, jeg må jo bare spørre : En ting er hansker og snusleppe av tannbeskytteren, men hvordan er det med siklinga? :P Vet du - jeg har sånne morsomme bilder i hodet mitt av deg at du aner ikke!! :lol:

Men når det er sagt - jeg synes det er utrolig tøft av deg å prøve noe nytt! Og så herlig at du synes det er så gøy! Før du vet ordet av det så går du normalt igjen og kan løfte armene over hodet som den enkleste ting i verden!

 

Enna - gratulerer med vekt og fin nedgang! Skjønner forresten ikke hva du skal med en vekt når du har en sånn herlig mann som gir deg de tilbakemeldingene du trenger! :wub:

 

Dette med å sitte ved et bord å spise sammen med andre, og da særlig når det er brødmat - det er kjempevanskelig! Jeg vet ikke om annet enn ståldisiplin som hjelper da, jeg.... :(

 

Akkurat den sliter jeg med om dagen.... Eller, jeg har vel egentlig utvist STOR disiplin som ikke har sklidd ut de siste dagene. For fy søren og jeg har slitt! :o

 

For første gang siden jeg begynte i sommer, så er suget etter noe godt over meg med full styrke. Noe så inn i granskauen! Har hatt fryktelig lyst på sjokolade.... Men her om kvelden når magen (hodet?) skrek etter noe godt, var det skikkelig ille... :(

Det var for tidlig for kveldsmat, men jeg tenkte som så at da fikk jeg ta den litt tidligere. Så jeg koker meg tekoppen min, smører mat og deler gulrot i fine stenger. Men fy og pfhøy! Jeg satt der og tygde, og det bød meg rett og slett imot! Det var jo for svingende ikke det jeg hadde lyst på!!! :angry:

 

Men jeg har ikke sklidd ut, har holdt meg helt til planen.

Men jenter - det har kostet meg mange krefter de siste dagene. Og jeg er en skikkelig nebbe-kjerring mot de rundt meg....

 

Og jeg vil jo ikke være sånn.... :mellow:

 

Jeg lurer på om mennesker som ikke sliter med vekta har det sånn?

Får aldri de en helt uimotståelig lyst på "junk" innimellom? Eller er det så sjelden, at de gangene det skjer, så kan de gi etter uten at det gjør utslag hverken på kroppen eller psyken?

For hvis jeg gir etter, så legger jeg meg med verdens svarteste samvittighet, føler meg skikkelig feit og ekkel, svak og null verdt...

Og faren for at jeg gjør det veldig snart igjen, er straks veldig mye større.

Har de det aldri sånn?

 

Jeg bare lurer, jeg....

Halloen Bam-Bam, Optimista calling - og ja jeg kan løfte armene mine i dag, og ja jeg har fremdeles alle tenna i behold og jeg sikler ikke...enda... Tannbeskyttelse har jeg aldri prøvd så er spent på hvordan det er...kanskje jeg skal bruke den på jobb også, bare for å bli vant med den....(dumt å fokusere på den når jeg må bokse og sparke som en gal... vil da bli slått ned med en gang... :) ) tror ikke kollegaene kommer til å reagere noe spes, jeg er en en skrue i utgangspunktet så... må bare huske å ta den ut når jeg snakker i tlf - for ikke å snakke om når jeg spiser lunch...

Nuvel - du spør om ikke "de slanke" får godte kick - jo det gjør de nok, det er bare at de har oftere "sunnhetskick" enn godtekick - vi må endre kroppen til å ha mer kick på sunn mat og etter hvert blir det normalt og til slutt får vi bare en gang i blant junkfood kick! Det tror jeg! Hver gang du føler et kick på noe usunt, stopp opp og tenk hva det vil gjøre med vekta di, resultatet du har oppnådd hittil - og tenk er det verdt det? Kan du utsette godtespisingen til eks. lørdag? Ha en "kosedag-med junkfood" en gang i uka eksempelvis? og etter hvert går det to uker mellom, så tre og kanskje bare en gang i mnd. Men da har du noe snadder å se frem til!! Og så kan du kose deg med det og med knallgod samvittighet. (Smaker enda bedre da når du har god samvittighet hihi) For det er ikke det du spiser den dagen du legger på deg av, det er når "den usunne dagen" blir mange dager i uka!!

Nei, må jobbe litt - teller påknappene om jeg skal på forelesing i dag eller om jeg skal skippe det og ta en treningsøkt i stedet... kickboksing igjen i morgen... juhuuu - gleder meg! Men først må jeg jobbe litt for penga nå!

Vi tastes ladies! Ha en fortreffelig onsdag!

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanke som skjeier ut, ja.... jeg har en bekjent som innrømte at hun hadde skjeiet skikkelig ut dagen i forveien....hun hadde spist 4 - fire - biter melkerull!!!! Ja det er jo sånn som jeg ikke hadde kommet på at jeg hadde puttet i munnen, en gang... Vel, flott boksing Optimista, jeg er skikkelig imponert! I dag har jeg ikke gjort noen annen mosjon enn at jeg har gått en tur + travet rundt i byen. Har ikke sittet så mye stille, at det gjør noe.

 

Har fortsatt problemer med å å spise nok, og er ikke så veldig flink til å planlegge... I dag var det lunsj ute og jeg var så redd for at det skullle bli for mye så jeg bestilte bare en salat.... det bar BARE noen tomater og litt agurk... ikke akkurat noe sørlig næringsrikt!

Vel, vel kos dere videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanke som skjeier ut, ja.... jeg har en bekjent som innrømte at hun hadde skjeiet skikkelig ut dagen i forveien....hun hadde spist 4 - fire - biter melkerull!!!! Ja det er jo sånn som jeg ikke hadde kommet på at jeg hadde puttet i munnen, en gang... Vel, flott boksing Optimista, jeg er skikkelig imponert! I dag har jeg ikke gjort noen annen mosjon enn at jeg har gått en tur + travet rundt i byen. Har ikke sittet så mye stille, at det gjør noe.

 

Har fortsatt problemer med å å spise nok, og er ikke så veldig flink til å planlegge... I dag var det lunsj ute og jeg var så redd for at det skullle bli for mye så jeg bestilte bare en salat.... det bar BARE noen tomater og litt agurk... ikke akkurat noe sørlig næringsrikt!

Vel, vel kos dere videre.

 

hehe Enna, bestill dobbel porsjon neste gang og sitt der med sånn playboy bunny utstyr hahaha! ;) vel min erfaring er at så lenge jeg kommer meg over 1000 kalorier - tja rundt 1200 (skal ha 1600) så gikk jeg ned i vekt. Vekta mi ser ut som den har bråstoppet opp, men syns buksene blir løsere og løsere..

vel den supersmarte optimisten som jeg er tok jeg "bare" 1 time med beinhard styrketrening i sal i dag - dvs. 1/2 time med intensiv styrke aven type og så en 1/2 time til rett etterpå som går på kjernemusklaturen.... og jeg skal på kickboksing i morgen. Jeg er så smart så smart... kommer ikke til å greie å gå i morgen. Det brenner enda i musklaturen....og jeg hadde ikke kommet meg etter siste kickboksing time..

 

Vel dere får statusrapport fra meg i morgen kveld eller fredag. Ikke ferdig før halv ti i morgen kveld. Satser på at jeg overlever den kickboksing timen og...

 

hehe må le Enna "4 små sjokoladebiter" megasprekk.... jaja vi kommer vel der en vakker dag vi og må vi tro! ;)

 

Vi tastes! Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

See what I mean? :huh: 4små biter! Som deg enna, så hadde jeg ikke engang husket at jeg hadde spist de....

 

Enna, ditt rumpetroll!! Ikke ødelegg hobbypsykologi-terapi-tilnærmingen jeg hadde med hu Bam-Bam!! ;) Bam-Bam, jeg er hellig overbevist at de tynne, slanke whatever menneskene overdriver litt når det gjelder hva de definerer som en megasprekk. Sannheten er at de sulter seg i hjel hver bidige dag, mens derimot vi - VI tenker livststilsendring, vi kan nyte en HEL pose med bamsemums EN dag i uka (etter hvert hver 14. dag, deretter en dang i mnd.) uten å få dårlig samvittighet, og UTEN å kalle det for megasprekk!! (Enna - enig ikke sant? ikke sant!!!? - si ja da...)

Og greier disse megatynne spjælingene å være så bestemte og målrettet som oss? Nope. Vi er bare megagode!! Sånn skal vi tenke!... ...(sukk....og en vakker ndag er vi en av de megaslanke, megaspjælingene som hyler etter en megasprekk ala 4 biter av en melkerull hahaha!) OK Enna, jeg ødela min egen hobby-psykolog-terapi-time for hu Bam-Bam, men må ha det litt gøy her på morgen kvisten.

 

Jeg er megastøl etter gårsdagens trening. En fargerik beskrivelse kommer senere. Nyt dagen ladies!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Optimista må jo være på riktig vekt nå... det at buksene blir smalere er jo den fabelaktige innsatsen du gjør på treningsfronten!!!! Jeg tror du bør begynne å tenke på å finne den matmengden du skal leve med uten å tenke vektreduksjon. Du er jo en lang dame og mat MÅ vi jo ha. Du har oppnådd FANTASTISKE resultater siden .... er det mai???..... og nå skal du jo være der for resten av livet. Da er jo "kluet" (fantastisk å fornorske det ordet B) ) å finne riktig matmende... Så om du går ned i vekt på 1200 kcal er ikke det nok mat for en svært aktiv kvinne på 174 cm. Du bør sikkert ligge på rundt 1900-2100 for å holde vekten (kanskje til og med mer!) Da begynner vi å snakke MENGDER med mat, altså!!!

Er dere flinke til å tenke ut på forhånd av måltidet at f.eks 100g av ditt og 100 g av datt + 150 g fisk og 50 g dittdatt blir tot 450 kcal??? Og det er det du skal ha til måltidet? Der er ikke jeg flink. Jeg veier opp og spiser, men tenker ikke på at det bør bli 350 kcal, f.eks... dermed blir det alltid for lite, for jeg er redd for at det skal bli for mye. Har et utrolig vanskelig forhold til mat i så måte. Og fortsatt er jeg der at jeg må spare litt mat så jeg har til kvelden... bare i tilfelle jeg får den store hungeren... og det er jo jammen ikke rart om jeg får :blink: ... og da blir det skjeivt fordelt. Frokost på 200 kcal, samme til lunsj, middag på 500.... da er man jo ikke kommet til 1000 engang... så kommer kvelden, da ska jeg liksom putte 600 kcal inn i kjeften og late som ingen ting?? Mellommål er jeg bare flink til i perioder... men det ligger en liten nøkkel der, tror jeg... hurraaaaaa for evnen til å planlegge (jeg kjefter på ene datteren min som aldri tar med en liten matpakke og som blir møkksur når blodsukkeret er litt lavt.... lurer på hvem hun har den glemsomheten etter???? ;) )

Optimista trener så jeg kjenner svettedråpene helt hit.... hvordan går det med deg, Bam Bam??? Får du trent???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna, ditt rumpetroll!! Ikke ødelegg hobbypsykologi-terapi-tilnærmingen jeg hadde med hu Bam-Bam!! ;) Bam-Bam, jeg er hellig overbevist at de tynne, slanke whatever menneskene overdriver litt når det gjelder hva de definerer som en megasprekk. Sannheten er at de sulter seg i hjel hver bidige dag, mens derimot vi - VI tenker livststilsendring, vi kan nyte en HEL pose med bamsemums EN dag i uka (etter hvert hver 14. dag, deretter en dang i mnd.) uten å få dårlig samvittighet, og UTEN å kalle det for megasprekk!! (Enna - enig ikke sant? ikke sant!!!? - si ja da...)

Og greier disse megatynne spjælingene å være så bestemte og målrettet som oss? Nope. Vi er bare megagode!! Sånn skal vi tenke!... ...(sukk....og en vakker ndag er vi en av de megaslanke, megaspjælingene som hyler etter en megasprekk ala 4 biter av en melkerull hahaha!) OK Enna, jeg ødela min egen hobby-psykolog-terapi-time for hu Bam-Bam, men må ha det litt gøy her på morgen kvisten.

 

Jeg er megastøl etter gårsdagens trening. En fargerik beskrivelse kommer senere. Nyt dagen ladies!

Vidunderlige, herlige dere - stælken og bunny! :P

 

Hva skulle jeg gjort uten dere? Og min kjære som reddet seg ut av nok en kveld med nebbete kjerring ved å servere henne rødvin igår kveld! Så stekte han raskt litt asparges og rev fersk parmesan over. Rugsprø med leverpostei - go home! B)

 

Jeg skjønner jo det at det må være en genetisk forskjell på folk. Og da tenker jeg på dette med de 4 bitene melkerull igjen...

Vi vet jo at bare tullinger ville finne på å spise bare 4 biter av en melkerull! Man spiser selvfølgelig hele! Dessuten så kjøper man aldri 1 melkerull all den tid den finnes i 2-pakning. Sånn er det bare.

Men det er helt tydelig at det finnes eksemplarer av vår art som ikke har det sånn.

 

I dag tidlig hørte jeg på morgenklubben med Loven&co på radio Norge. Der opplyste de at det er sjokoladens dag idag. Loven sier da at en liten bit sjokolade hver dag, og da gjerne til morgenkaffen - det må man kunne unne seg. Og det er da det skjer : Henriette Lien mister nesten balansen og setter ordene i vrangstrupen! Sjokolade til frokostkaffen?? Nei, nå har hun hørt det også!

For henne var det en så absurd tanke at den ikke hadde falt henne inn engang! :o

 

Og det var da Bam-Bam så lyset! Vi er bare rett og slett forskjellige!

Desverre så tilhører jeg den gruppen som kan spise sjokolade når det måtte være. (Skal jeg fortelle dere en hemlighet? Da mannen min og jeg var nyforelsket, så hendte det at vi lå våkne om natta i senga og bare skravlet og skravlet OG spiset marsipanbrød! Vi bare digger det begge to! :wub: )

 

Min konklusjon er herved at for de som er naturlig slanke, så eksisterer ikke problemstillingen vi snakker om her!

Vi andre dødlige får lære oss å bekjempe disse demonene med jevne mellomrom hele livet. Punktum.

 

Enna - jeg er flink til å trene! (Kan selvfølgelig ikke måle meg med stælken Gundersen her, men ;) )

Jeg trener fast mandag, onsdag og fredag. Og de dagene er jeg faktisk ganske så flink til å holde fast på. Dvs, kommer det på noe annet de dagene, så sier jeg alltid at det er greit, men jeg skal trene FØRST.

Jeg ser jo også at i forhold til måltider, så er planlegging alfa og omega. Senest i ettermiddag på jobben var det en som sa til meg : "Hvordan husker du på alltid å spise når klokka blir 14.30?" Planlegging!

 

Men må løpe nå - pliktene kaller! Tastes mer senere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en bra tråd! Flirer godt hver dag og koser meg med oppdateringene fra dere :lol:

I kveld var jeg ute på restaurant sammen med masse damer... Laks med grønnsaker. Sunt og fint. To glass hvitvin gjorde susen og hjalp til å få kalorinivået over 1000 i dag. Rakk å presse inn 30 min på mølla (motbakkeløp) og ettersvettet svært så kraftig da jeg møtte hun jeg skulle kjøre med.... (mamma, der renner litt vann bak ørene dine, sa yngstejenta da jeg gikk.... :blink: jadda! Sånn kan det også sies :rolleyes:

 

Det ble servert sjokolade til kaffen.... Men jeg stod i mot :P . Hadde jo tatt vin, må vite. Jeg tenker jo som en som vil være slank.... B)

 

Hu hei kor er det friskt og lett oppå fjellet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies! Juhuuuu! Jeg overlevde kickboksinga i dag også men fy f.... Så mørbanka jeg er.... I dag var det naturligvis slag og spark MEN vi måtte også trene eksplosivitet... Jaja tenkte jeg, frem med dynamitten...eks: ligge på mage i pushups posisjon og ermer tett til kropp... Sprett opp i plankeposisjon men så høyt at vi måtte klappe i henda før man tryner i gulvet i utgangsposisjonen... 10 ganger så ,spensthopp... Så repiter alt..... .dette er bare ett eksempel på eksplosiv trening så vet dere det ;) igjen ble jeg - som i forrige uke - religiøs... Han med skjegg og hvitt antrekk sto der og smilte " ikke enda, ikke din tur enda mitt barn"...nuvel jeg gir meg ikke, syns det er knallgøy og når teknikken sitter blir det enda morsommere!

Sitter med nyinnkjøpte IPod og tasting her går tregt,særlig etter dagens treningsøkt. Men som dere sikkert vet nå er utfordringer som en magnet på meg. Og sta er jeg og! Men aner en snev av stahet hos dere og! Er egentlig veldig glad for at jeg ikke kan spise sjokolade - har matintolleranse og lege sa jeg måtte holde meg langt unna sjokolade,jeg fikk sjokk da han sa det! Og neket så dumt på meg og kunne ikke fatte at det var noe problemer! Hallo i luken sa jeg! Men nå har kroppen vent seg til det eller rettere sagt topplokket mitt! Men savner det og mimrer titt og ofte hvordan jeg angrep godteskåler som den rene geriljasoldaten!

Jeg føler med dere men misunner dere at dere kan nyte den slags himmelsk næring!

Nei loppekassa venter på meg, kroppen skriker etter å innta vannrett posisjon og la alle muskler hvile. Fy pokker så mange muskler vi har! I kveld kjenner jeg hver eneste fiber - men Gud så god samvittighet jeg har! Kanskje blir d spinning på meg i morgen, må få gørra ut av musklene. Løp og gikk oppoverbakke ""bare" 40 minutter før kickboksinga i dag. Igjen, jeg er smart. Lærer aldri... ;)

Vi taster ladies. Ha en fortrefflelig aften. Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å finne et ord som beskriver deg, Optimista og det er ikke lett, men en ting ER du og det er INSPIRERENDE!!!! Du er knallhard og det er skikkelig bra.

Når det gjelder sjokolade... så vidt jeg vet har jeg ingen matintoleranse, men jeg har litt trøblete forhold til sjokolade så jeg er rett og slett avholdende for tiden. Jeg fikser ikke en bit og veldig mye (som det fort ender opp med) gir så innmari utslag på energibarometeret at det rett og slett ikke er verdt det!

I dag er det fredag og jeg skal kose meg med vin (i kveld også!!!). Ungene har bestilt taco. De går aldri lei. Bruker kyllingkjøttdeig og jeg spiser ikke lefser eller skjell. Da blir det ikke så dumt. MASSE fine grønnsaker å få tak i her i byen.

I dag er det for tredje dag på rad nydelig vær med flott temperatur rundt 20 grader. Det har hittil etter skolestart vært skikkelig guffent og kaldt, så det er en nytelse med litt varme.

Har ellers funnet meg en bok av Michael Crichton - Timeline - med undertittel "Imagine the impossible". Den er så spennende. En blanding av krim og fiction. Jeg får ikke lagt meg om kveldene, litt slitsomt, men .... hvis den finnes på lydbok tror jeg at du kan komme deg veldig langt på tredemølla, BAM BAM!!!! :P

(Avhenger sef av om man liker den type bok, da.... ;) )

Ungene har gått på skolen og mannen dradd på jobb. Jeg har drevet litt med huslige sysler og koser meg nå med en prat med dere og en kaffe latte (skummet melk av dagens melkerasjon og sef uten sukker :rolleyes: )

 

Ønsker dere en fabelaktig helg. Jeg kommer nok til å titte innom for å se om dere har lagt igjen spor etter dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt å kombinere løping og styrke i dag, men så kom jeg så godt i siget på mølla. Det ble en mil på omtrent samme tid som sist, liiiiiiitt langsommere. Selv om det gikk greit var det noe tyngre... var utrolig sur i magen mens jeg løp... det innvirker på tempoet :angry: (kan det ha noe med tre kopper kaffe + en latte med dobbel espresso oppi????)

Men enden på visa var at etter mila var jeg så sulten og sur (hvertfall i magen) at jeg bare gikk i dusjen og fikk i meg mat.

Nå skal jeg ta på meg ryggsekken å gå til butikken og markedet. Må ha grønnsaker til tacoen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tru. brekke

Hei, har veldig lyst til å være med, er 42. For fire år siden gikk jeg ned fra 82 kilo til 69 over en 4 mnd. periode, gikk så opp 4 kilo og holdt meg der. I februar sluttet jeg å røyke, røyka 20 om dagen i 24 år, etter 2-3 mnd la jeg på meg noe sykt. Nå veier jeg 86 kilo, trener 3-4 ganger i uka, syns selv jeg spiser ganske sunt, men klarer ikke å ta av. Noen sa jeg spiste for lite, da meldte jeg meg på GR på nett, begynnte å veie maten for å se hvor mye jeg fikk i meg. Annbefalt var ca 1600 kcal pr dag, noe jeg strever med, har dere noe erfaring med dette, og noen råd og tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har veldig lyst til å være med, er 42. For fire år siden gikk jeg ned fra 82 kilo til 69 over en 4 mnd. periode, gikk så opp 4 kilo og holdt meg der. I februar sluttet jeg å røyke, røyka 20 om dagen i 24 år, etter 2-3 mnd la jeg på meg noe sykt. Nå veier jeg 86 kilo, trener 3-4 ganger i uka, syns selv jeg spiser ganske sunt, men klarer ikke å ta av. Noen sa jeg spiste for lite, da meldte jeg meg på GR på nett, begynnte å veie maten for å se hvor mye jeg fikk i meg. Annbefalt var ca 1600 kcal pr dag, noe jeg strever med, har dere noe erfaring med dette, og noen råd og tips.

 

Hi hi.... få i seg nok mat ser ut til å være et gjengangertema. Jeg spiser litt cashewnøtter som kveldskos, jeg.. da får jeg både sunt fett, nam nam og energi :rolleyes: .

I dag ville mannen i huset ut på en luftetur... jeg -som i min naivitet trodde at vi hadde det litt travelt - tenkte på en 30 min spasertur med "pent tøy", men nei her var det full treningshabitt :blink: . VI skal gå en rask tur, sa han.... ok det er bra, rask tur på 30 min er god mosjon. Det endte opp med en times løping i rolig tempo. Det var bare så godt!. Jeg koste meg. Har ikke løpt så langt ute her borte før... men tror ikke den løypa frister helt å løpe alene... litt shabby og... vel tror tredemølla er god å ha når ikke mannen joiner, hvertfall :unsure: .

Mat i helgen har gått rimelig ok, men det var nok bare fredagskvelden at inntaket stemte sånn rimelig med det det skulle være... og da var vinen innkludert ;) .

I dag ble det laks til middag og det hadde smakt godt med hvitvin,men je gholdt meg til vann siden jeg tross alt hadde i meg et par glass på torsdagen. Akkurat det med vin... jeg klarer meg fint uten så mye mat, men jeg kunne godt tenkt meg et glass i ny og ne.... :P . Men jeg vet jo at alle sperrer jeg har mot å spise for mye SVÆRT fort blir brutt ned når jeg drikker vin.... så det er vel greit å holde seg på matta - der også <_<

Håper dere andre har hatt en fin helg. Henger armene på, Optimista??? :lol:

Veie - og måledag i morgen, forresten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med spente fingre ble målebåndet ført rundt livet og jeg hadde gått ned i midjemål + rundt brystet... får håpe det er litt av det som hang over BH-kanten på ryggen og ikke bare puppene som forsvinner.....

Ned 3,1 kg siden starten. Det går rolig ned med ca 0,8 kg i uken og det er vel ganske greit, kanskje ??? Denne uka skal jeg prøve å planlegge litt bedre :rolleyes: . Tenke mellommåltider osv. Det blir helt nytt for meg!! Jeg er egentlig ganske dårlig på planlegging :blink:

NYYYYYYDELIG høstvær her i dag. Bladene har begynt å bli gule og faller av trærne... Det er noen helt spesielt med høsten. Ikke vemodig, ikke lystig... deilig, kanskje??

Oj... i det filosofiske hjørnet i dag, ja.. B) Dette kan bli interessant!

OK OK ladies. Take care, vei dere med måte ;) og tren dere inn i solnedgangen/høstmørket/eller hva det måtte bli. Drømmer om å være HELT slank og lekker... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO GIRLS......JEG ER HER IGJEN.. ;)

 

Jada , Optimista jeg har vært fraværende altfor lenge..men det ække dermed sagt at jeg har slurva... Men denne kropper`n har definitivt ikke godt av kick boksing, da hadde jeg vært dø !

Spiser det jeg skal, drikker det jeg skal ( ja av vin også...), og trener nesten det jeg skal.. Måla peker iallefall nedover, det går rett vei.

Ser det er kommet til flere her, og det er hyggelig at vi gjennom vår litt lettsluppen talemåte har klart og motivere flere... Optimista ; du skal ha ALL ÆRE gjennom hele denne linken.. Og som flere sier her ; jeg har ledd utrolig mye ved og være endel av denne "samtalen" her siden i mai måned... Folk rundt meg har trodd det har klikka for meg innimellom.

 

Idag sitter jeg bare og venter...ikke spise / ikke drikke - skal inn og operere foten... Da blir det nok en periode uten veldig mye bevegelse, iallefall gangbart.. Tenkte muligens jeg skulle gå til anskaffelse av en rockering...kan jo få dissa flesket litt selv om beina ikke funker...

 

Til alle flotte, entusiatiske damer der ute - ha en strålende dag og nyt en herlig høst dag ( om det regner - så kle deg deretter ) ;)

 

Vi tastas senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLO GIRLS......JEG ER HER IGJEN.. ;)

 

Jada , Optimista jeg har vært fraværende altfor lenge..men det ække dermed sagt at jeg har slurva... Men denne kropper`n har definitivt ikke godt av kick boksing, da hadde jeg vært dø !

Spiser det jeg skal, drikker det jeg skal ( ja av vin også...), og trener nesten det jeg skal.. Måla peker iallefall nedover, det går rett vei.

Ser det er kommet til flere her, og det er hyggelig at vi gjennom vår litt lettsluppen talemåte har klart og motivere flere... Optimista ; du skal ha ALL ÆRE gjennom hele denne linken.. Og som flere sier her ; jeg har ledd utrolig mye ved og være endel av denne "samtalen" her siden i mai måned... Folk rundt meg har trodd det har klikka for meg innimellom.

 

Idag sitter jeg bare og venter...ikke spise / ikke drikke - skal inn og operere foten... Da blir det nok en periode uten veldig mye bevegelse, iallefall gangbart.. Tenkte muligens jeg skulle gå til anskaffelse av en rockering...kan jo få dissa flesket litt selv om beina ikke funker...

 

Til alle flotte, entusiatiske damer der ute - ha en strålende dag og nyt en herlig høst dag ( om det regner - så kle deg deretter ) ;)

 

Vi tastas senere :)

YIPPIIIII!!!! Haksnesen er tilbake!!! :D

Og jeg som trodde du hadde snubla i en grevling eller noe på trimtur gjennom skog og mark :P

Godt å høre at du henger med!

Masse lykke til med operasjonen! Flott at du tenker alternativt når det gjelder trim da! Jeg har brukt rockering en del - og det er effektivt! (Akkurat nå er jeg uten - for jeg klarte faktisk å rocke den i stykker!!! :o Se for deg deeeen hoftesvingen, a B) )

 

Bare kort innom her idag for å si at jeg lever. Kjempetravel uke, men jeg gjør alt jeg skal. FLINK!

Hadde en fuktig :rolleyes: fredagskveld, så lørdagen var deretter.(Følte meg ganske teit.... Det var leeeenge siden sist....)

Kommer sterkere tilbake senere!

 

Ha en strålende uke fortsatt - tygg grønnsaker og sving på rumpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 13 er på sin første virkelig-langt-unna-hjemme-tur (5 timer fly+5 timer buss!!!!) med skolen. Hun har havnet på rom/hytte med ei jente som BARE klager!!!! ALT er feil, kaldt vann, ekle rom, teite ditt og teite datt. Hun har ikke meg seg noe "fornuftig" tøy (turen er en eneste lang opplevelsestur med rafting, kano, klatring osv)... min norskfødte jente har jo alt av ulltøy, teknisk undertøy, treningstights etc... man lærer av å møte andre kulturer!!!! Dette var en total digresjon og jeg vet ikke hvorfor jeg fortalte det, men :D hi-hi, jeg bare måtte.

 

Spagetti med kjøttsaus er noe av det beste jeg vet og det har vi hatt til middag i dag. Det kostet omtrent blod og tårer B):P ikke å spise ALTFOR mye mer enn jeg skulle... sukk. Fullkornspasta er ikke så lett å finne her i byen, så det ble "vanlig fin". Men så slo det meg at jeg spiser ikke kaker og godteri for tiden, så da går det nok bra til sist uansett ;) . Har ikke trent så langt i dag, og nå må vaskebøtta fram for i morgen rekker jeg ikke stort av det, så det er litt usikkert hva jeg rekker før kvelden lister seg på tå (for meg kommer den alltid stormende med løpesko :blink:) .

 

Til alle dere fantastiske damer. Ha det strålende. Det er så Forpliktende å ha dere "i nærheten"... kan liksom ikke svikte helt, da.

 

Prekæs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello'en ladies (prøver å være litt internashonal vettu..) og Haksnes JUHUUUU! Endelig er du her! Det var vel du Bam-Bam som nå avkreftet at hu har tryna over en grevling i skaune mens hu smugtrente....vel kremt, hallo i luken - hun skal opereres.... en fot var det det Haksnes? g da spør vi, har det vært tjuvtrening???... :)

 

Enna, grattis med nye resultat! Det går den rette veien og det er supert! 0,8 kg i uka er ikke ile det, og det er nok mye bedre at det går sakte nedover en lynkjapt oppover (jaja Optimista heter jeg...) Pilen går den rette veien og sånn skal det være. Og så så jeg det var et nytt "fjes" her inne- tru.brekke - vækomin inn i stugu! Her er det høyt under taket og vi er proppfulle av energi, pågangssmot og latter!

 

Tilstrekkelig med kalorier, du sier ikke at du og sliter med det! B) Det som hjalp meg var å alltid ha sånn wasa knekkebrød (sånne i enkeltpakker med ost på. under 200 kalorier for to sånne striper - jeg liker best "naturell - den er blå - og ICA sjappa i nabolaget mitt har måtte øke innkjøp av den sorten...;) Den smaker godt, og lett å ha med deg overalt. Stalltips; ikke spis den mens du sitter og kjører bil og ikke bruke passasjersete som bord... wasa'en smuler noe jævelig....særlig hvis åpningen på pakka vender mot setet...

En banan i veska er grei å ha med og (rydd plass i veska eller kjøp større.. ;) ) men husk at den ligger der, kjedelig å finne den etter ei uka. Så kanskje ikke banan i veska de første ukene i din mat trening. For ja du vil glemme å spise i starten, men etter hvert blir det like naturlig som å gå på do..;) Å ja, ett stalltips til ; rødvin. 100 kalorier pr glass er det ikke det (og ikke norgesglass Enna og Haksnes...)

 

Har ikke vært innom her de siste dagene - måtte reise offshore i full fart, men nå er jeg tilbake! Heiv meg på vekta i dag tidlig - jaja det går nedover meg vekta men NÅ går det tregt. 72,5 (sist gang var 72,8) så føler det er bare vektvariasjonen før og etter et dobesøk... men syns nå at spekklaget er blitt mindre selv om det ikke viser på vekta.. Kanskje jeg begynner å få muskler... hmm. Jeg vibrerer iallefall ikke som en.... jaja bruk fantasien ladies...når jeg kjører over en fartsdump...

 

Kickboksing er på tapetet i morgen, gleder meg. Men himmel og hav jeg har så mange blåmerker på skrotten at jeg ser ut som en vandrende blåbærtue... Fikk ikke vært med på treninga mandag så jeg får vel ekstra juling denne gangen.. Jeg oppdaget iallefall sist gang at det hadde vært et sjakktrekk å være litt mer tøyelig i muskulaturen... skulle lange ut et spark da i sånn derre vinkel...(90 grader i hofta, sånn derre skikkelig karatekick..) det var noe i lysken så indikerte at dette var en manøver tiltenk 20-åringer.. og Kickboksing hylet mitt var mer et auu hyl enn et proft rop fra en profesjonell kickbokser.. ... ble stående der da med beinet ut i lufta og lurte på om jeg ville greie å få den tilbake i naturlig posisjon når jeg sto rett opp og ned igjen... jeg kom hjem, sånn halvhaltende og markert støtte/bruk av gelenderet opp trappa - gubben flira - ja du glemte at du ikke var 20 lenger ja, var hans kommentar!

 

Nye spennende opplevelser i morgen! Gled dere! Ha en fortreffelig aften alle sammen! Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk!!!! Ser deg for meg med lett haltende gange, Optimista :lol: (fælt å le av at noen har vondt, men.... :D ) De andre på timen din, er de blide og glade, også?? Har dere det artig på timen?? Veldig mye omsorg fra mannen din, forresten... B)

 

Jeg klarte å pakke en liten matpakke i dag og vips krøp jeg oppover på kostholdscoren... Ufattelig hva litt planlegging kan gjøre!!! Det måtte noen nøtter til nå på kvelden, men... (du verden så trist ;) )

 

Har hatt meg en lengre bakketur på mølla i dag. Kondisen er på vei opp, merker jeg og jeg tipper at noe skyldes litt færre kg å dra på :rolleyes: Det er meget behagelig å kjenne at noe går lettere!!!

Har drevet og prøvd litt forskjellige klær.. og det ser virkelig ut som om min fine brune kjole skal kunne brukes på denne siden av jul.... :D Så er det et par sommerbukser (som selvfølgelig begynner å bli LITT upraktiske nå)... jeg fikk dem ikke en gang igjen for tre uker siden... nå er de trange, men ikke ubrukelige!! Et par kg til og den ene er helt flott... DET ER BARE SÅÅÅÅÅÅ BRA!

Nei nå blir jeg borte i selvdigging og det burde dere slippe! (Kan fortelle om dagens store sug... på bussen satt ei dame og spiste BOUNTY og er det en sjokolade jeg liker så er det den..... å du salige ... jeg måtte svelge og svelge for sikla rant!!!!)

 

Have a very nice evening (må holde det internasjonale oppe... vi er jo en del av et stort miljø :P )

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for meg som fyller mitt år! Bare sånn i all beskjedenhet -_-

 

Og jeg må ha vært snill, for jeg fikk akkurat det jeg ønsket meg av min kjære - nemlig en Mp4 spiller og en pulsklokke. Så nå skal det bli (enda mer) fart på hu mor(mor)!! :D

Men det overgår alt å få besøk på jobben av barnebarnet før han går i barnehaven hvor han kommer med blomster og egentegnet kort! Smelt!! :wub:

 

Optimista - må jeg gi deg rett når det kommer til Haksnes, tro?? Når du sier det, så virker det veldig sansynlig at hun har vært ute og tjuvtrent...

For ikke å snakke om deg! Det er snart så jeg er redd for å treffe deg i en mørk bakgate en sen kveld! (Og hvis du trodde det var fordi du er blitt så tøff, så tar du feil! Jeg tror nemlig jeg hadde dødd av latterkrampe! :lol: )

Ikke mist motet pga vekta! Du trenger bare å tenke på hvordan du følte deg i mai - og hvordan du føler deg nå. Hvor vil du være??

Tenkte meg det, ja! ;)

 

Enna - det ser virkelig ut til å gå veien for deg nå! Nyt det!

Jeg er også veldig nøye med å få mellommåltider. Det gjør hele forskjellen for mitt vedkommende. Uten de er dagene mye vanskeligere, det er iallefall min erfaring!

Og rødvin - stort eller lite glass - det kan føre ethvert regnskap i balanse. ;) (eller....? Det var vel å være litt svær i kjeften, men jeg tror jeg har mine ord i behold når det kommer til denne småspiste forsamlingen her inne.)

 

Haksnes - fortsatt god bedring! :)

 

tru.brekke - er du der? Heng deg på! :) Enig med Optimista når det gjelder det der med bananer... Det er helt sant.... Kjempe ekkelt å finne i bånn av veska. :(

 

Jeg er litt der som enna er om dagen. Olabuksa er blitt skikkelig løs rundt rumpe/lår! Den buksa jeg ville inn i, den hadde jeg på meg i et selskap på søndag - OG JEG FØLTE MEG SÅ FIN!!!! B)

Dessuten så har folk begynt å bemerke at jeg har gått ned!

 

Tilskriver det at jeg har dere her inne veldig mye av æren for at det går så bra nå! Det forplikter på en veldig positiv måte!

 

Wish you all a good night!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wish you all a good night!

 

Det er blitt veldig internasjonalt her inne, nå!!! Glitrende :rolleyes:

 

HURRRRRRAAAAA for BAM BAM i går :lol::D:lol: . Sånt må jo annonseres på forhånd, må vite!!!!

 

Har vært ute til lunsj igjen... en bestilte et glass vin og jeg var millimetre fra å bestille et glass kald og god chablis....MEN så seiret staheten. Jeg hadde trent før jeg dro på lunsj, så det ville ikke ødelagt for den delen, men så var det frimerkesamlingen som dukket opp i bakhodet. Har invitert noen venner hit til lørdag og jeg vil nok heller ha de merkene da, ja.

Bestilte en krabbesalat... var ikke så veldig mange gram krabbe... og dressingen (som jeg ikke likte) ble ikke spist. SÅ dermed ble det en ganske så mager "bunny-lunsj" i dag, også... tok en cappucino til dessert... ba om skummetmelk, men har mine tvil om jeg gjorde meg forstått... så litt fett kom det vel der...

Styrketrening i redcord i dag... det er TUNGT, altså! Push-ups er noe helt annet når armene holder i to tau enn når de står stødig på gulvet... jeg er så gjennomsvett etter en økt at jeg kan vaske gulvet med håndkleet jeg har brukt underveis, og vri det opp etterpå! ;)

 

 

Været her er aldeles nyyydelig i dag.. visstnok siste krampetrekninger før en periode med heller dårlige utsikter.

 

Fra det ene til det andre... noen flere som får luft i magen av hold-in undertøy???

 

God bedring med foten, Haksnes!!

 

Hold linjen, De rykker stadig fremover i køen.. Målet er der et sted!!!!

 

Har forøvrig nådd mitt første delmål som var 75 kg. 74,8 i dag. (Uoffisiell veiing!) Neste delmål blir 70 med minidelmål på 72...

 

always look on the bright side of life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...