Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Hah Bam-Bam hadde bursdag i går!!! Kom igjen ladies; vi må synge sangen i lag nå... still dere opp... jeg kan begynne....

 

Haaaaaappy biiiiiiirthday to youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Haaaaaappy biiiiiiirthday to youuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Hhhhhhaaaappy biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiirthdayyyyy dear Bam-Baaaaaaam

 

Happppyyyyyyyyy biiiiiiiiiirrrrthdayyyyyy toooooooooo yoooooooouuuuuu! ;)

 

Gud vi er flinke - Enna, du bomma litt på de høye notene... haha!

Haksnes sang du med du også? Og tru.brekke? :)

Håper du hadde en knalldag i går Bam-Bam. stoooor bursdagsklem til deg.

 

Nå begynner opp(eller ned) psykingen min.... det er tid for kickboksing om 2 timer.....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bukker og neier og takker for fantastisk sang! :D

Dere er nydelige! Jeg hadde en strålende dag!

 

Håper du er like sprudlende idag, Optimista etter kickboksingen igår.

 

Og du bunny-funny, jeg blir så utrolig nysgjerrig på hvor i verden du befinner deg...

 

Veiedag idag - og gjett om det går veien?? :P

Akkurat som det har pleid å være, ned 1,4 kg siden forrige veiing for 14 dager siden!! Vekta nå viser 68,8!! Det betyr at jeg ligger helt stabilt på - 0,7 kg i uka. Jeg er kjempefornøyd! :D

Og jeg som hadde et delmål på 69,5! Jeg er jo plutselig forbi!! :D

 

I kveld blir det rødvin! Jadda!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Bam-Bam!!! Det er jo så supert!!! Jeg har en tittentei schwingom for deg..shcubidubiduba chachacha...! Det er så gøy å lese om positive fremganger!! You have made my day! Og så sant som du sier - 0,7 kg i uka er en stabil vektreduksjon i uka! Juhuuu! Du skal nyte både en og tre glass rødvin i kveld!

 

Ja hvordan gikk det med optimista på kickboksingen i går. Hehe, jo det gikk "knall"-bra det. Fikk på meg boksehansker for første gang i mitt liv og så vel like forfjamsa ut som Stælken Gundersen.. Varm i toppen var jeg og, hadde tatt meg 50 min motbakke gange og løp på mølle - måtte jo være litt varm i skrotte før spark og slag...

 

Så skulle vi slå mot hverandre - og jeg fikk en kar som sparringspartner - ja tror det heter det.. Skulle ta kryss boksing - venstre så høyre arm og så avslutte med en venstre Uppercut som det visst heter (men mot mageregionen. Og da må man bøye overkroppe litt frem.) Jeg fikk til teknikken til slutt og han karen syns jeg hadde kraftige slag - og det var jo gøy å høre. Så kom instruktøren og sa, "flott, nå har du teknikken, økt tempo" Som sagt så gjort, men jeg ble da litt ivrig i slagene - som stælken Gundersen - og det resulterte i at siste uppecut slaget jeg skulle lange ut traff ikke karen i magen, men...ja hold dere fast.... meg sjøl - venstre øye... greide ikke stoppe armen i farten... vi fikk vel latterkrampe begge to, og tror instruktøren er nå overbevist om at jeg ikke vil bli en deltaker i noen mesterskap. Hvem slår knockout på seg selv - greit å hjelpe folk da, men det må da være måte på... kom hjem - heldigvis har jeg ikke fått blått øye - gubben lo så han grein "Det går ikke an!! greide han å få frem mellom latterkulene....

Men, som den optimisten jeg er, jeg gir meg ikke. Og står klar med boksehansker, utslitt treningstøy - tannbeskyttelse og mot i blikket neste mandag!! Følg med følg med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på en søndags morgen.

Du Bam Bam lurer på hvor jeg bor.... jeg bor i et DIGERT land som går over to verdensdeler. Gjetter du hvilket?? ;)

Litt mye mat i går kveld, et par glass vin, men ikke noe snaks. :rolleyes: Det har vært søtsaker i huset de siste dagene, bla.a bamsemums... men jeg har klart meg. I går var det noen gode kjeks.... jeg klarte meg. :) Dette er så pass store seire at om jeg spiste litt mye og ikke går ned i vekt denne uka, så har jeg likevel "seiret" litt....

JEg regner med at når jeg når min idealvekt så vil jeg nok spise litt ekstra i helgene... så kluet må vel være å holde seg på matta det meste av tiden. Og jeg snakker ikke om MEGAsprekker ;) for MEGAsprekker er jo ofte på flere 1000kcal.... hvertfall sånn jeg holdt på. Det er det ene stykket ekstra med pizza... den bollen man egentlig ikke "trenger" osv.

Løp 45 min på tredemølla i motbakker i går etterfulgt av trening for kjernemuskulatur og armer og gikk en tur med familien (en spasertur... ikke noe langtur)...

Har dere vært på topp hele helgen..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen (ettermiddag) ladies!

Må si du imponerer Enna med treningen din! Og en motivasjon for meg også, kan ikke "hvile" på laurbærene mine nei! Merker nå at jeg tåler slag og spark etter kickboksingtimene mye bedre - er ikke så lemster så lenge i kroppen som i starten hehe. Men har slitt for å motivere meg til en løpetur eller spinningsøkt når hele skrotten har verket! Så en liten reduksjon i treningen min har nok påvirket vektreduksjonen min tror jeg. Og det at jeg er snart i mål vektmessig sett. Men jeg gir ikke opp! ;)

I dag skal jeg ta meg en treningsøkt, spinning eller løpetur og styrke (kjernemuskulatur). Men først må jeg få unna noe jobbrelaterte oppgaver, så husvask (har fått sinnsyk mange nye venner - hybelkaniner..)

Og i morgen er det frem med boksehanskene igjen! Hard trening men pokkers så artig! Mon tro hva rart jeg kommer til å gjøre på treninga i morgen -spenne krok på meg selv, eller svelge tannbeskyttelse.... hehe følg med, følg med... :P

Ha en super søndag alle sammen! Vi tastes! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken på deg, Optimista med tannbeskyttelsen nede i spiserøret.... sånn tegneserieaktig at man ser omrisset.... :lol:

 

Ja jeg er flink til å trene, løper mellom 2 og 10 km nesten hver dag. (vanligst 6-8 km) De korteste øktene er gjerne i motbakker kombinert med styrketrening i redcord etterpå. Men jeg liker svært godt å løpe. Hver gang jeg er hjemme i Norge er det ut i skogen, og det er hardere enn på mølla, selvsagt. Men det blir en del kcal forbrent på mølla og den er verdt pengene!!!! :P Men jeg er ikke så veldig flink til å trene noe annet enn løping (og litt styrke)... før trente jeg veldig mye step og aerobic i forskjellige former.... det hender jeg får lyst til det, fortsatt.... særlig step!! Masse hopp og hardt, hardt, hardt!!! :blink:

 

Og siden jeg ikke har bil er det mye gåing på meg, så bevegelse får jeg.

I dag lagde ene datteren vafler. Først bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle ha, så tenkte jeg at jeg skulle ha... så lot jeg være. Vet ikke om jeg er fornøyd med meg selv eller ikke... Jeg lot være fordi jeg ikke stoler på at jeg ville klare meg med en, derfor bedre å la være... ,men så er jeg redd for ¨såre" datteren min, da...

 

Nå skal jeg dusje etter en mil på mølla, så skal vi ut på restaurant. Tror det blir sushi i dag :lol::rolleyes::P DET er godt det!!!!!

 

God kveld, alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SCMAKKETI BANG!!!!!! Ned 1 kg siden sist uke! Nå 74,2 kg. DET var uventet, men jeg har jo stort sett vært flink og selv om det ble litt mye nøtter og litt mye pizza og noen glass vin i helgen så har jeg jo ikke rast utfor uten noen som helst kontroll... Inn i cm har jeg også gått og nå passer altså den ene buksa jeg ikke har kunnet bruke på TO år.... det er helt toppers :lol: :lol: :lol: :lol:

YUHUUUUUUUU Jeg tar en Optimistadans her foran mac-en og gleder meg over nye tall. Det er jo fortsatt noen kg til mål... har liksom sett for meg 68 kg som et slags "magisk" tall, men det er jo også en mulighet for at 66 er bedre, men samtidig ... jeg er 48 og vil ikke se sånn dradd og herjet ut, heller... time will show!! (dagens internasjonale! ;) )

 

Uansett, 68 kg er over 4 kg nærmere enn for noen uker siden!!!! :D:lol::rolleyes:

I´ll be back (Oi, nå går det helt over breddene, her!!!! B) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SCMAKKETI BANG!!!!!! Ned 1 kg siden sist uke! Nå 74,2 kg. DET var uventet, men jeg har jo stort sett vært flink og selv om det ble litt mye nøtter og litt mye pizza og noen glass vin i helgen så har jeg jo ikke rast utfor uten noen som helst kontroll... Inn i cm har jeg også gått og nå passer altså den ene buksa jeg ikke har kunnet bruke på TO år.... det er helt toppers :lol: :lol: :lol: :lol:

YUHUUUUUUUU Jeg tar en Optimistadans her foran mac-en og gleder meg over nye tall. Det er jo fortsatt noen kg til mål... har liksom sett for meg 68 kg som et slags "magisk" tall, men det er jo også en mulighet for at 66 er bedre, men samtidig ... jeg er 48 og vil ikke se sånn dradd og herjet ut, heller... time will show!! (dagens internasjonale! ;) )

 

Uansett, 68 kg er over 4 kg nærmere enn for noen uker siden!!!! :D:lol::rolleyes:

I´ll be back (Oi, nå går det helt over breddene, her!!!! B) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Enna!!!! Flotte resultater, men du har jammen meg stått på så dette fortjener du virkelig!! Supert! Tittentei schwingom til deg, men den går i slow motion nå...du fortjener mer men kroppen min takler ikke mer i kveld...

I morgen tror jeg sannelig meg jeg vil være mørbanket fra øreflippene og ned til tærne... men jeg ga meg selv ingen knockout i dag, så det går fremover med teknikken til Stælken Gundersen...Det er så artig denne treninga, men au au au noen ganger! Vi måtte naturligvis avslutte vel en times kickboksing med 20 min eksplosiv trening....det morsomme er at jeg holder ut, men jeg sleper meg nedover trappene og bort til bilen - for ikke å snakke om trappen hjemme...tror jeg skal skaffe meg sånn trappeheis jeg...

Og fremgang er det på løpinga og, ingen smerte i korsryggen selv om jeg løper mer enn jeg går i motbakke nå på mølla. 50 minutter oppvarming før kickboksing - vel, det ble vel mer enn oppvarming...men jeg holder ut så formen blir bedre! Kroppen er lettere og sammenlignet med startvekt i mai. ;) Tviler på at jeg har gått ned i vekt denne uka, tenkte å hive meg på vekta i morgen tidlig...hive og hive fru blom...det blir vel til at jeg sleper meg ut av senga...

Ha en fortreffelig aften! og igjen Enna; grattis!!! Stå på! ;) Stolt av deg! ;) Vi tastes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så artig denne treninga, men au au au noen ganger! Vi måtte naturligvis avslutte vel en times kickboksing med 20 min eksplosiv trening....

 

Slår dere faktisk på hverandre... skal du utfordre Brekhus, kanskje??? Så at hun vant en konkurranse nå i helgen....

Du holder utrolig lenge på hver gang du trener!!! Først 50 min på mølle, så 1 time og 20 min på time med en "sprø" instruktør.... Og dette gjør du 3 ganger i uka??? Fullstendig gal, er du!! Håper virkelig du spiser skikkelig etter de øktene (og faktisk før, også!!!)

I dag har jeg klart å få i meg mellommåltid! Skal prøve meg på laksesuppe a la GR til middag. (bytter om på et par ingr, men det burde ikke gjøre utslag på energiinnholdet. ) Sønnen i huset blir nok ikke overlykkelig for supper er ikke hans favoritt, men det bryr jeg meg lite om.

Løp bare en 5 km i dag. Prøvde å ha litt tempo (alt er relativt, da...) og jeg merker at det er lettere å løpe enn det var for noen uker siden. Da var det et slit å løpe 500 m i 11 km/t, nå løper jeg lett over en km i samme tempo... Det er jo godt å merke at kroppen blir lettere.

 

Lykke til med restitusjonen, Optimista, du er bare råtøff!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott, enna! Gratulerer med fin, fin nedgang og "ny" bukse! :D Du ser 68 før du vet ordet av det!

 

Optimista - sett vekta ved siden av senga, så kan du bare velte deg ut! :P

 

Jeg sier ellers ikke så mye om dagen. Har uka før mensen og sliter skikkelig.... Alt er noe herk! :(

Men den som gir seg er som kjent en dritt! :angry:

 

Kommer sterkere tilbake.

 

Ps: enna - du er " over there!" Hi, hi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ellers ikke så mye om dagen. Har uka før mensen og sliter skikkelig.... Alt er noe herk! :(

Men den som gir seg er som kjent en dritt! :angry:

 

Kommer sterkere tilbake.

 

Ps: enna - du er " over there!" Hi, hi :)

 

hmm Bam Bam... not "over there"... prøv igjen ;)

Stå på, det er fælt når det er hardt, men når vi greier oss gjennom "det harde" går det liksom lettere etterpå... det er som de fæle trappetrinnene hvor vekten bare ikke rikker seg UANSETT :angry:

 

Du klarer deg!. en ting er nå når vi liksom har fokus på litt vektNEDGANG... hva når vi er på god vekt og skal holde oss... Det er da vi må ha funnet strategier for hvordan vi skal takle nettopp de ekle periodene hvor hormonene "snakker oss rundt" og forteller at søtsaker er veldig bra for kroppen.... :unsure::huh:

 

Vi står på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista, du har gått på GR-kurs nå nylig, har du ikke?? Har du gått på kurs Bam Bam? Jeg har gått på nettkurs for flere år siden, gikk ned litt da, men føler meg mer motivert nå, likevel.... Men tenker mye på hvordan det skal bli når man er på stabiliseringsnivå.... I dag kom jeg seint hjem og hadde ikke rukket innom butikken, så det ble litt råtining av kyllingkjøttdeig og noe pastasaus, salat og pasta. Passelig mengde kjøtt, men kokt spagetti.... det ER SÅ GODT :mellow: !! det ble til at jeg spiste mer enn jeg skulle MENS JEG RYDDET AV BORDET! "Dødssynd" nr 1!!!!! :angry: Måtte til slutt bare kaste restene, for jeg våget ikke stole på at jeg klarte meg... :huh:

 

I morgen er det lunsj sammen med de andre, norske spousene her i området. Det kan bli en utfordring.... blir ofte vin, da. Har egentlig bestemt meg for at det er greit i morgen. tror jeg får tid til å trene før jeg drar av gårde...

 

ok I dag blir det sein trening på meg. Er for mett til å orke noe foreløpig!!!

 

Ha det bra, alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies! ;)

Trøøøøøst! Jeg trenger litt trøøøøøst! snufs... ikke nok med at jeg kjente det knallgodt i går (og i dag for den saks skyld) så har jeg pokker meg blitt forkjøla...verker i hele kroppen i tillegg til slag og spark fra mandag, så det blir ikke trening på meg i dag. Antydet en god svetteøkt kunne gjøre kroppen godt da jeg hamstret inn hostesaft, smertestillende etc på apoteket i ettermiddag...fruen bak kassen så strengt på meg.."hallo - din kropp sier i fra nå, gå hjem og legg deg på sofaen!" som å høre mutter'n! :P Turde ikke noe annet, så ingen trening i dag. Men hun har nok rett!

Ja vi sparker og slår på hverandre, og også på sånne polstringer, sånne dingser du har på henda og sånt (hakke peiling hva det heter!) men alt er i trygge (javel...) kontrollerte (hallo jeg slå knock out på meg selv) former, så det ække fa'li'! :) Og vi må trene opp eksplosiv muskulatur sier instruktøren (personlig tror jeg han elsker å tyne folk)... jeg svir nok av noen kalorier pr økt. På mølla svir jeg bare av 4-500 kalorier på rusleturen min på 50 minutter. Ikke noe H.Bolt fart for å si det sånn! ;) Og om dere lurer, nei jeg har ingen intensjoner å møte vår herre tidligere enn nødvendig ved å møte hu frøken C.Brekhus i ringen. Det holder med hallusinasjonene om den skjeggete hvitkledde mannen som kommer meg imot på treninga når jeg kjenner blodsmaken i munnen - he he kamp mot Brekhus du.. da hadde jeg fått meg en løpetur - hun etter meg som løper som f.... ingen plass å gjemme seg der nei!!

Jeg gikk på GR kurs mai - august (frem til ferien) så har bøkene og husker fremdeles mange gode tips og råd, så bare spør (hvis jeg greier å taste ned svarene da...) kanskje ikke spør mandag/tirsdag og torsdag/fredag for da har jeg trening og "overlev dagen etter trening" dag...

Nei vi skal nå våre må ladies! Og ja det har stagnert for meg nå, men skal ikke gi meg. Bedre at det stagnerer enn går opp igjen, for jeg vil IKKE opp på 85,5 kilo igjen! Never again!

Vi tastes! Ha en fortreffelig aften ladies! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære du, Optimista... her er appelsinjuice og snytepapir :rolleyes: og et GOD BEDRINGsrop fra meg.

Det er så kjipt å være i dårlig form!!!! :angry:

 

Hadde en sur løpetur på mølla i går... (magesyra stod i halsen hele turen!) ikke artig, heller. :blink: Better luck today.

 

Du Bam Bam, har du testet ut din nye pulsklokke og mp3-spiller??? Spent på å høre om du syns det er noen forskjell å trene når du har noe å lytte på .... (som du har valgt selv!) :P

 

(visste dere at katter liker kokt egg? B) )

 

Dere andre på tråden vår... må vi ut med lupa for å finne dere i lyngen? Dere har vel blitt sylfider med kondis og muskler vi andre bare kan drømme om (bortsett fra Optimista, da.... hun sier hun ikke skal i kamp mot Brekhus, men.... :lol:;) )

 

Ok, det er tendenser til sol utenfor vinduet mitt og det er jo typisk siden mesteparten av formiddagen skal tilbringes på t-banen.... (ufattelige avstander i denne byen!)

 

Take care, all of you. See you later (alligator...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Enna og andre superladies! ;)

Våkna kl 4 i natt - dett i nesa og i topplokket at det halve kunne være nok! Heiv i meg noe piller og spray og hostesaft - fy f.. som det svei i halsen og nesa.... men de sier det er værst med en gang en står opp, blir bedre ut over dagen...gud forby hvis det er det motsatte... hehe

Men fikk meg en times søvn til så skal vel ikke klage... blir jeg ikke bedre i løpet av dagen så ser det mørkt ut hva gjelder trening.

Liker det ikke, er livredd for å gå opp i vekt igjen. Må tenke positivt, spise sunt, livsstilsendring er det.

Det er en skummel balansegang egentlig. Det å telle kalorier, hva man har spist og forbrent, vekt og mål.. at en ikke tipper over til det uheldige. Ikke at det er fare her men syns det er viktig å ha det i tankene også. Slankingen (livssttilsendringen) må ikke bli sykelig, eller gjøre oss syk!! Kanskje vi skal forby ordet slanking her og bare kalle det livsstilsendring? Litt seriøse ord fra meg på en tidlig torsdags morgen - kan hende forkjølelsen gjør meg litt filosofisk hehe, men viktig tema syns nå jeg! Men jeg syns vi har hatt en sunn positiv motivasjons "trøkk" på hverandre, den setter jeg veldig pris på! ;)

Kina ;) der er du Enna, du er iallefall før oss, tidsmessig! ;)

Vi tastes Ladies! klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen Enna og andre superladies! ;)

Våkna kl 4 i natt - dett i nesa og i topplokket at det halve kunne være nok! Heiv i meg noe piller og spray og hostesaft - fy f.. som det svei i halsen og nesa.... men de sier det er værst med en gang en står opp, blir bedre ut over dagen...gud forby hvis det er det motsatte... hehe

Men fikk meg en times søvn til så skal vel ikke klage... blir jeg ikke bedre i løpet av dagen så ser det mørkt ut hva gjelder trening.

Liker det ikke, er livredd for å gå opp i vekt igjen. Må tenke positivt, spise sunt, livsstilsendring er det.

Det er en skummel balansegang egentlig. Det å telle kalorier, hva man har spist og forbrent, vekt og mål.. at en ikke tipper over til det uheldige. Ikke at det er fare her men syns det er viktig å ha det i tankene også. Slankingen (livssttilsendringen) må ikke bli sykelig, eller gjøre oss syk!! Kanskje vi skal forby ordet slanking her og bare kalle det livsstilsendring? Litt seriøse ord fra meg på en tidlig torsdags morgen - kan hende forkjølelsen gjør meg litt filosofisk hehe, men viktig tema syns nå jeg! Men jeg syns vi har hatt en sunn positiv motivasjons "trøkk" på hverandre, den setter jeg veldig pris på! ;)

Kina ;) der er du Enna, du er iallefall før oss, tidsmessig! ;)

Vi tastes Ladies! klem fra meg

 

Halloooooo kjære Optimista,

Nå må du ta det med RO, ikke trene nå når du er blitt syk :angry:

Kroppen må få hvile nå - og slapp helt av ; du legger ikke på deg av den grunn...

JA ordet slanking er ikke i vår ordbok lenger, vi har lagt om livsstilen vår - se hvor flotte resultater det gir :)

 

Sjøl sitter jeg her, beinet høyt og humper ellers rundt på krykker....helvetes krykker, de er rett og slett i veien over alt..Jeg er ikke laga for og være så avhengig av andre gitt, skal jeg ha en kopp kaffe må jeg ha hjelp... Men tross oppi det hele så prøver jeg og følge vårt nye flotte program hva gjelder matinntak...og det går reletivt greit..Må innrømme at det er digg med peanøtter og sjokkis når jeg ligger der... men det er i så små mengder at jeg faktisk unner meg det.. Blir lite med vin om dagene, så da bruker jeg merkene mine til det.

Fikk humpa meg på vekta idag , og jeg har faktisk nedgang på 1 kg. siste uka...juhuuuuuuu...tralalalalala... Jeg skal ikke ligge her og bli feit nei :lol:

 

Dere er ALLE så flinke her, jeg er kjempe imponert over hva litt ekstra motivasjon gir oss... Jeg GLEDER meg til og komme tilbake i treningsform igjen...vinter`n står for tur, og da er det mil etter mil på ski...I love it :-)

 

God bedring Optimista, ta vare på deg sjøl nå og la kroppen få restituere seg :)

 

klem fra meg til alle super flotte damene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere favoritt-damene mine!!

 

Jeg sitter faktisk og kjenner på det at jeg gleder meg hver gang til å titte innom her! Det gjør for meg en utrolig stor forskjell å ha dere i forhold til å bare sulle rundt alene!

Tusen takk for at dere er her!!! :)

 

Optimista - masse, masse god bedring til deg!

 

Jeg håper du slipper å møte både Brekkhus og Bolt noen gang! Og når det kommer til kjortel-laban, så har du nok en avtale der etterhvert. Men jeg har hørt Han er nøye med å holde avtaler, så det nytter nok ikke å fremskynde den, gitt ;)

 

Og bare så det er sagt; din oppvarming tilsvarer hele min treningsøkt :o så du bør ikke ha snev av dårlig samvittighet engang for ikke å få trent akkurat nå!

 

Haksnes - hang in there! Du er kjempeflink som klarer å holde motivasjonen oppe når du ikke får vært så aktiv som du ønsker!

Og grattis med en hel kg ned! Utrolig bra!!! :D

 

Enna - jeg ser Optimista foreslår Kina. Jeg tenkte Tyrkia et øyeblikk, men får det ikke til å stemme med datteren din sin skoletur med superundertøy.... :unsure:

 

Jeg har aldri gått på GR kurs. Jeg har aldri vært veldig overvektig, men jeg har heller aldri klart å holde vekten stabil. Det er opp og ned de samme 10-12 kiloene hele tiden, og det er utrooolig slitsomt! Jeg er så lei av det! :angry:

Men selv i de periodene hvor jeg har 10 kg for mye, så ser jeg jo bare "godt ut". Men det gjør en enorm forskjell i forhold til hvordan jeg føler meg, mitt eget selvbilde og hvordan jeg tror at andre ser på meg. Og selvfølgelig er det noe dritt hver gang jeg må opp en str i klær....

 

Mp3- spilleren er prøvd ut! Lagt inn skikkelig "sinna" musikk med trøkk! B)

Pulsklokka er også prøvd ut. Tilbakemeldinga jeg får fra den, er at jeg har ligget i treningssone 5 (dvs 90% av makspuls) i en drøy halvtime, mens anbefalt makstid er 10 min

Og det er da jeg skjønner at jeg har drit dårlig kondis....

Du sier du løper på 11 km/h (er det mulig???) :o

Jeg er jo kjempestolt fordi jeg har økt fra 8,2 km/h til 8,5 km/h og at jeg faktisk har klart å holde det tempoet i 30 min! Før så løp jeg 5 m, og da hang tunga som et slips......

 

Men med den tilbakemeldinga, så har jeg tydeligvis altfor høy puls når jeg løper "så fort"? Jeg ble bare forvirret, jeg....

Betyr det at jeg burde sakke tempoet? Men jeg vil jo gjerne klare å løpe fortere etterhvert, ikke bare sånn "loffing" som jeg gjør nå....

 

Det ble mye det her... :unsure:

 

Da gjør det vel ikke noe at jeg slenger på at jeg har skeia ut med en kokosbolle idag.... :blink: Tøffe dager nå - glad jeg har dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAM BAM Jeg tror nok at din makspuls må være høyere enn det du har oppført for hvis du klarer å løpe i 30 min med 90% av makspuls er du eksepsjonelt sprek!!! :lol:

Hvis du klarer å løpe 30 min på 8,5 km i timen vil jeg gi deg følgende utfordring:

 

Varm opp i 10 min på 6-7,8 km/t så setter du tempoet til 9,0 km/t og løper i 2 min, så løper du 2 min på 8 km/t. Så setter du opp tempoet til 9,5 km/t i 2 min. Gjør dette til du TOTALT har vært 12 min på (9,0) 9,5 km/t, dvs 6 runder med innsats. Dette er ganske hardt, men det er ganske effektivt for kondistrening. (Hvis du syns det for hardt KAN du gå det første av de to hvileminuttene og jogge det siste). Etter hvert kan du øke tiden du løper fort til du holder på i 4 min. Den totale innsatsen (tempoetappene) trenger ikke økes utover 12 minutter med det første.

 

Optimista! Det er DIREKTE SKADELIG FOR KROPPEN Å TRENE MED FEBER!! Og det er ikke helsefremmende å trene for en hver pris! Du legger ikke på deg av ikke å trene på en uke.

De temaene du tok opp, dette med kaloritelling, lett (massivt?) hysteri rundt dette med trening... det kan bli for mye ortoreksi er jo en ny "diagnose" - hvor man er sykelig opptatt av sunnhet og trening. Det er heller ikke noe å trakte etter.

Vi skal ha livsstilsendring til noe POSITIVT, right???

 

Haksnes STÅ PÅ! Du klarer det selv om du har det litt kjipt akkurat nå.

 

Lunsjen jeg var på i dag var sunn og veldig god!!! Kylling som var kuttet i bitte små biter og stekt med chilli, sur-søt saus og ingefær (sikkert olje, men pytt!) så la vi det i salatblader og lagde "salatwraps" - jummi :rolleyes::lol: VI fikk vin (TO glass ;) ) og dessert. Det var en slags smuldreeplekake - HELT sikkert 30 tonn smør/gram kake, men VELDIG GOD. Det var en liten klatt is pr tallerken. Det ble delt opp og lagt på tallerkener og satt rundt bordet. Jeg syns det ville være litt rart ikke å ta, men det var virkelig små stykker og det var et ledd i å nyte LITT! du slette tid så godt det var!!!!

 

og dere har fortsatt ikke funnet ut hvor jeg bor :lol: . Jeg gav en avslørende opplysning da jeg gav første hintet.... Optimista har funnet ut at jeg er før dere i tid... det er riktig ;)

 

Jeg hadde en liten løpetur på mølla i morges, men tidsskjemaet sprakk totalt, så det ble bare 30 minutter.... Har fått gått litt nå i ettermiddag. Det er bra :)

 

Have a very nice evening, all of you

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen ladies!

Jeg kan berolige dere alle sammen, jeg har ikke trent i dag, og det er så sant så sant som du sier Enna, å trene når man er syk er helseskadelig! Det er bare det med psyken min jeg må jobbe litt med - ang. trening, man blir ikke feit av å ikke trene på en uke! Men det var godt å høre rådene deres, selv om jeg visste det fra før, så er det godt at noen trøkker det inn i skallen min på en presis og ettertrykkelig måte :P ! Jeg var vel litt optimistisk og trodde at jeg ville være fit for fight (bokstavelig talt hihi) i kveld. Har jo kommet så godt i gang med treninga, og jeg storkoser meg med det! Men jeg nyser nå i ett (må tørke av både tastatur og pc skjerm med jevne mellomrom - jeg nyser ikke på noe kvinnelig måte for å si det sånn...), har ikke bomull i hue, så noe holder på å bli bedre! :)

Jeg syns denne tråden er knallartig, og enig med Bam-Bam, gleder meg faktisk til å lese siste innlegg her! Oppegående damer som elsker "frimerke-mat" og som prøver å ikke la seg friste av alt som finnes av kaloribomber!! Og vi sliter med akkurat de samme tingene! :P Men litt lei meg i dag, hadde håpet på å kunne videreformidle nye sprell fra kickboksingen i dag men dere må nok vente til neste uke! :) Dere får ikke trent lattermuskulaturen i dag, sorry! :huh:

Hmmm, det er en fordel å være forkjølet - og det er å ta seg en cognac! Og det gjør jeg - jeg kaller det medisin - IKKE frimerke! haha

 

Enna - tror du er i Ozzy-land, Australia! :)

 

Vi tastes! og ladies; takk for at dere er der, og er dere selv! Herlig gjeng! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna - tror du er i Ozzy-land, Australia! :)

 

 

Not Ozzy-land either (Men det er en drøm jeg har om å bo der ....). Tenk en gang til... hvis dere ikke finner det ut til da, så skal jeg si det....

Stort land, går over to - 2 - verdensdeler.....

 

i kveld har jeg sittet og drømt om nøtter, nøtter, nøtter, sjokolade, vin.... å VRÆL så lyst jeg har hatt på godteri, frotse, gi "beng".... jeg har klart meg, da.... 10 g cashew ... det er ikke verst, vel. Men tenk på hvor godt det hadde vært med noe digg... Og tenk så fantastisk det er å KLARE Å SI NEI!!!!!!!!! Tenk om jeg en gang i framtiden (forhåpentligvis ikke så gresselig laaaangt inn i framtiden) bare kan slappe helt av, si til meg selv at: "Enna, du har fått det du trenger i dag og i morgen er en ny dag. Da får du mer mat... Slapp av!" Og så bare slapper jeg av... i steden har jeg i kveld vekslet på å ligge og sitte i sofaen, drukket glass på glass med vann, løpt på do.... sett på "Broen" på DVD og fått lyst på danske, deilige bakevarer.... STØNN. :unsure:

 

All you LOVELY ladies, jeg er HELT enig med dere, det er en lise å ha der "i nærheten"... det gjør godt for kropp og sjel å ha noen som VIRKELIG vet hva jeg snakker om, som har vært der, er der og som ikke bare sier "ta litt, da vel... det er ikke SÅ farlig", men som faktisk spør hvordan gikk det? Klarte du deg??? Det er MØKKVANSKELIG :o (Oi store ord, bokstavelig talt i kveld)

 

Vel, vel. natten har stormet på og nå går jeg til køys.

 

Optimista: Jeg lærte i dag:

Et stort glass med varmt vann, en litt tykk skive med sitron, en god teskje honning (medisin!!!!) og en kvart raspet, fersk ingefær... drikk det (sterkt!) og forkjølelsen er borte!!! Har ikke testet det selv, men hun som kom med oppskriften har det og sverger til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BAM BAM Jeg tror nok at din makspuls må være høyere enn det du har oppført for hvis du klarer å løpe i 30 min med 90% av makspuls er du eksepsjonelt sprek!!! :lol:

Hvis du klarer å løpe 30 min på 8,5 km i timen vil jeg gi deg følgende utfordring:

 

Varm opp i 10 min på 6-7,8 km/t så setter du tempoet til 9,0 km/t og løper i 2 min, så løper du 2 min på 8 km/t. Så setter du opp tempoet til 9,5 km/t i 2 min. Gjør dette til du TOTALT har vært 12 min på (9,0) 9,5 km/t, dvs 6 runder med innsats. Dette er ganske hardt, men det er ganske effektivt for kondistrening. (Hvis du syns det for hardt KAN du gå det første av de to hvileminuttene og jogge det siste). Etter hvert kan du øke tiden du løper fort til du holder på i 4 min. Den totale innsatsen (tempoetappene) trenger ikke økes utover 12 minutter med det første.

 

Optimista! Det er DIREKTE SKADELIG FOR KROPPEN Å TRENE MED FEBER!! Og det er ikke helsefremmende å trene for en hver pris! Du legger ikke på deg av ikke å trene på en uke.

De temaene du tok opp, dette med kaloritelling, lett (massivt?) hysteri rundt dette med trening... det kan bli for mye ortoreksi er jo en ny "diagnose" - hvor man er sykelig opptatt av sunnhet og trening. Det er heller ikke noe å trakte etter.

Vi skal ha livsstilsendring til noe POSITIVT, right???

 

Haksnes STÅ PÅ! Du klarer det selv om du har det litt kjipt akkurat nå.

 

Lunsjen jeg var på i dag var sunn og veldig god!!! Kylling som var kuttet i bitte små biter og stekt med chilli, sur-søt saus og ingefær (sikkert olje, men pytt!) så la vi det i salatblader og lagde "salatwraps" - jummi :rolleyes::lol: VI fikk vin (TO glass ;) ) og dessert. Det var en slags smuldreeplekake - HELT sikkert 30 tonn smør/gram kake, men VELDIG GOD. Det var en liten klatt is pr tallerken. Det ble delt opp og lagt på tallerkener og satt rundt bordet. Jeg syns det ville være litt rart ikke å ta, men det var virkelig små stykker og det var et ledd i å nyte LITT! du slette tid så godt det var!!!!

 

og dere har fortsatt ikke funnet ut hvor jeg bor :lol: . Jeg gav en avslørende opplysning da jeg gav første hintet.... Optimista har funnet ut at jeg er før dere i tid... det er riktig ;)

 

Jeg hadde en liten løpetur på mølla i morges, men tidsskjemaet sprakk totalt, så det ble bare 30 minutter.... Har fått gått litt nå i ettermiddag. Det er bra :)

 

Have a very nice evening, all of you

Jeg liker din tolkning bedre enn pulsklokka sin, Enna!!

Fantastisk kondis!

 

Makspuls lå inne etter den "vanlige" regelen 220-alder. Jeg har ikke endra på det, men registrert hvilepuls.

Kanskje kan jeg bare fortsette å løpe? Jeg dør jo ikke av det!

 

Jeg har kjørt et intervallprogram tidligere

Da gikk jeg 5 min på 6,0 - løp 1,5 min på 10,5 - gikk 1,5 min på 6,0 - løp 1,5 min på 10,5 osv med 6 repetisjoner.

Ikke så ofte jeg kjører det - blir jo så sliten, må vite!

Men tror jeg skal prøve den eller din variant idag.

Tusen takk for at du gidder å hjelpe meg med dette her - det setter jeg stor, stor pris på! :)

 

En av mine virkelige svake sider, det er geografi....

Og jeg er av de som bare er født uten sted sans. ( Litt vanskelig å få folk til å tro på det all den tid jeg også er naturlig blond :o )

Men det er faktisk utrolig frustrerende! Jeg har kjempeproblemer med å orientere meg på nye steder!

Men jeg må jo bare gjette videre på hvor du er. Og hvis landet var DIGRERT - kan det være Rusland?

Det passer iallefall bedre til superundertøy. Også virker det ut ifra beskrivelsene dine at du har samme vær som oss...?

 

Have a nice weekend! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må jo bare gjette videre på hvor du er. Og hvis landet var DIGRERT - kan det være Rusland?

Det passer iallefall bedre til superundertøy. Også virker det ut ifra beskrivelsene dine at du har samme vær som oss...?

 

 

DING DING DING DING!!! 10 poeng til BAM BAM!!!!! Russland it is!!!!

Vel det er fredag og nå skal jeg ta meg en tur på tredemølla... har gått meg en god tur gjennom skogen og er så varm at jeg ikke trenger noen særlig oppvarming før jeg setter i gang ;)

I kveld blir det taco (som nesten alltid her i huset på en fredag) og jeg holder meg unna lefsene og spiser bare grønnsaker og kjøtt. Vin derimot holder jeg meg ikke unna - ikke i kveld.

Take care all of you

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...