Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Dubidubi dubidubi, swingliom, cha cha, high kick left and right, bokse hit og dit....

 

LISTEN UP: 2,1 kg NED siden sist uke!!!!!!!! Erre muuuuuulig???? Inn i cm all over! Riktignok snakker vi mm rundt hofte og ende, men INN!!!!!! Jeg har gått ned 5,9 kg og inn 7,0 cm rundt midjen siden 20. augst. Da skjønner jeg jo at jeg har gjort noe riktig!!!! Er 0,8 kg unna mitt neste delmål som er 72 kg. Endelig mål har jeg satt til 68.... må kanskje nedjustere det litt, for det sitter en god del rundt baken/hoftene fortsatt... Men lar det stå inntil videre. Regner ikke med noen særlig nedgang i kommende uke, det stopper vel opp nå snart... Har liksom ikke kommet under 72 kg de siste årene... (har -når sant skal sies- ikke vært under 74 kg de siste årene... B) ) (Noe av skylden for voldsom vektnedgang er nok at kjipeuka er over og at forrige helg spiste jeg litt mye salt snakcs som kanskje holdt tilbake noe vann... men...)

 

Fine mannen min har kommentert flere ganger i helgen at jeg har blitt smalere :lol: Det er helt fint å høre :rolleyes:

Denne helgen har jeg vært ordentlig flink med å konsentrere meg om hva jeg putter inn i munnen. Har spist mine oppmålte cashewnøtter/mandler og ikke rørt snacksen de andre har spist. Melkerull i en skål på lørdagen fristet omtrent over evne, men "stod han av". Er foreløpig redd for å "falle tilbake" så jeg er avholdende på sjokolade.... Var litt bekymret i går, for da var søtsuget nokså krevende, men jeg klarte meg. Spanderte på meg 4 rugsprø med brunost og en kopp god te.

 

Tar dermed fatt på ny uke med godt mot. Største problemet med maten er å finne på middager...

 

Er fortiden plaget med en strekk i baken som jeg pådro meg på løpetur på glattisen for mange år siden. Den er der hele tiden, men kommer og går i intensitet. Litt plagsom i dag (og så gjør det så vondt å strekke <_< --- og det er vel det som må til, kanskje??)

 

Hvordan står det til med dere andre?

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Enna - kjempesalutt for deg for fantastisk resultat!!!! :D Jeg kjenner det bobler inni meg på dine vegne! Utrolig herlig!!!! Og for en motivasjon både for deg selv og oss andre! Resultatene kommer!

 

Selv har jeg ikke vært på vekta på lenge. Vet at den enten har stått stille eller til og med gått litt opp.

En av grunnene er at jeg ikke har vært like flink hele tiden, en annen grunn er at jeg hadde uka før "kjipe-uka" som du sier med den ekstra fysinga det fører med seg, men så kom den aldri....

Jeg har alltid vært regelmessig som ei klokke, men det begynte å tulle med en gang jeg rundet 40. Ekstra ille har det vært de 2-3 siste årene. Plutselig går det bare 14 dager mellom hver gang, det er mye mer enn før eller varer bare et par dager, for så å utebli en gang eller to eller fler. <_<

Er vel ikke annet å vente "i vår alder" og så lenge jeg ikke har andre plager, så lever jeg greit med det. ;)

 

I helgen har jeg som sagt vært på hyttetur - og hør alle sammen : Bam-Bam "innestengt" på en hytte en hel helg sammen med 10 andre er ingen lur greie... Konklusjon : Bam-Bam kan ikke motstå fristelser i sosiale settinger. Dermed basta! :P

 

Men det som er en helt ny opplevelse, er at min verden er ikke falt i grus av den grunn! Det er faktisk helt greit! :)

Jeg går bare på fra idag der jeg slapp sist, og har forhåpentligvis lært ei lekse?

Neste hyttetur vil bli i desember da vi skal feire jul der. Så får jeg tro jeg gjør klokere valg da. ;)

 

Men idag er jeg ikke skuffet, ikke sint, ikke fortvilet eller lei meg for at helga ble som den ble. Og det er en kjempeseier i seg selv!!! :D

 

Så idag er treningsbagen med som vanlig, og jeg gleder meg!

Jeg har planer om å trene litt intervall, for så å ta makspulstesten din, Enna!

Så hva du skrev om testen. Gikk inn og gjorde den selv nå med den makspulsen pulsklokka har satt (174bpm) og fikk da at jeg skulle trene på mellom 139-157bpm. Da jeg la inn med alder, fikk jeg 140-158 bpm. Så det blir spennende å se hva det blir når jeg bare får testet makspuls på mølla. Blir iløpet av uka om det ikke blir idag.

 

Og ja, jeg synes det er så utrolig viktig både å fortelle og vise noen at du er glad i dem! Stakkars både mannen og ungene mine får "gjennomgå" :wub:

Og jeg kan godt rope det ut - for jeg føler meg så utrolig heldig som har disse menneskene i livet mitt! :wub:

Godt å høre at du også har det bra!!

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies! Og Enna gratulerer så masse med knall resultater!! Meget bra! Og jeg tar den vanlige tittentei schwingen for deg nå - dobbelt opp! ;) Stå på!!! Og resultatene dine motiverte meg virkelig på treninga i dag! Ble en god tur på tredemølla og så kickboksing etterpå. Og ja som vanlig dette kjenner jeg godt! ;)

Bam-Bam, flott at du har hatt en fin helg og at du har den holdningen og! Om det ble litt mye i hegen, så skal du ikke gi opp, det er bare å ta opp hansken igjen! Og det greier du! ;)

 

Jeg var vel ikke så flink i matveien selv i helgen - middag med megadessert...og dt er lenge siden jeg har spist dessert. Et lite plaster på såret var at det var fruktsalat men hehe med MASSE vaniljesaus.... var stappmett hele søndagen (og dette var lørdagsmaten)... men ny uke nye muligheten, og du Enna motiverer virkelig til å stå på videre! Jeg gir meg ikke, jeg har bestemt meg at målene mine skal jeg nå, om det så tar litt lenger tid enn jeg hadde planer om. Men det viktigste er at det går rette veien!

Nå skal jeg pleie min ømme kropp... legger er ømme for å ikke snakke om skuldre etter en haug med pushups...gud jeg er glad jeg ikke veier 85,5 kilo lenger....

 

Hmm, må si det igjen - Enna, grattis!! Jeg er virkelig imponert, og du fortjener denne fremgangen! Schubidubiduba chachacha....x 100! :P

Ha en super kveld videre ladies. Vi tastes!

God klem fra meg til dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Push-ups, Optimista... det syns jeg er tungt!! Og jeg syns framgangen er usedvanlig liten. Noe bedre har jeg blitt, men selv om jeg VET at det er en øvelse som faktisk trener mange ting (selv om den PRIMÆRT trener bryst og triceps) så sliter jeg med å ta det siste settet FORDI DET ER SÅ TUUUUUUNGT!!! Det er et par uker siden sist jeg trente med mine røde tau, har blitt mest løping etterfulgt av litt kjernemuskulatur og - ja - noen push-ups. Får vel ta tauene fram, igjen og sette i gang.

I går ble det lite trening. Gikk bare tur-retur butikken (tung sekk på veien hjem, da...) gjorde litt husarbeid, så jeg var en del på beina... men mye sittende, også. Kjøpte billige epler og lagde eplesyltetøy. det ble ganske godt :rolleyes: . Hadde den GR kyllinglasagnen til middag. Hadde litt lite kjøttdeig, så jeg spedde ut med raspet gulrot ;) . og det var to løk i den... tenkte at ungene ikke likte den, men fikk derimot beskjed om å lage den igjen!!!! :D kommentar etter mitt hjerte :P .

 

Det er utrolig viktig å kunne kose seg. Og hvis dere leste den linken jeg viste til, så står det der, også !

Når det gjelder sakte ned... jeg tror ikke det er altfor lurt å rase ned i vekt. Tror det er lettere å holde seg på ønsket vekt om det går litt sakte. Da venner man seg til hvor mye man omtrent trenger for ikke å gå opp igjen... kanskje bare et par knekkebrød ekstra, litt melk og en frukt. Jeg leser litt på disse "hold vekten"-trådene... vi må jo bare følges til The bitter end... nåvel, vår "end" er jo ikke bitter da, men etterlengtet ;) .

Nå må jeg hive meg rundt før jeg skal på kurs.

 

Ha en fortreffelig dag, ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stugu, ladies.

 

I dag ble det en sein joggetur startet ikke før over halv ti... og holdt på i 50 minutter. bare 8 km/t og varierende stigning. Tenkte at jeg ikke trengte å kjøre så hardt siden det ble så seint før jeg kom meg på mølla... Hadde stigning bare på 5 på det tyngste. Avsluttet med to min spurt på 12 km/t bare for å få litt sprut i beina.... :P

Holdt på å feige ut fra treningen da jeg så hvor mye klokka var, men hadde ikke så veldig god grunn før i dag da jeg bestemte meg for å trene i kveld.... må ikke la latskapen ta overhånd tidlig i uka!!!! Det gir dårlige vibber ;)

Så nettopp i kalenderen min at jeg har satt 68 neste mandag... det var fra i vår da jeg tenkte jeg skulle starte på det jeg holder på med nå... da var planen 0,5 kg ned pr uke og målet skulle være førstkommende mandag. Tenk om jeg hadde satt i gang da... da hadde jeg kanskje ikke truffet dere...

 

vel, vel ladies. håper dere har hatt en fin dag og at vi snart "ses" igjen.

 

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Er så glad du ikke begynte før Enna ;) så ærlig skal jeg være hihi - er så glad du er her på tråden. Har lurt på om jeg skulle begynne en "ny tråd" - Optimista... et klengende navn....

 

Har syndet fælt i kveld - 2 glass rødvin med min kjære... men jeg jobba fælt på kickboksinga i går ;) nyter livet og vektreduksjon!

 

Og om dere lurer - ja jeg er så mørbanka i kroppen i dag,så det halve kunne ha vært nok - nummeret før jeg må ta frem rulatoren... høyre fot verker virkelig - bare fordi sparkene mine med den kroppsdelen ikke ble utført teknisk riktig... jeg lærer den tunge vonde veien - men som jeg har sagt før - jeg storkoser meg med denne treninga! Balsam for denne skrullete merkelige sjela mi :P

Snart køya for meg - vi tastes! ;) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad du ikke begynte før Enna ;) så ærlig skal jeg være hihi - er så glad du er her på tråden. Har lurt på om jeg skulle begynne en "ny tråd" - Optimista... et klengende navn....

 

Har syndet fælt i kveld - 2 glass rødvin med min kjære... men jeg jobba fælt på kickboksinga i går ;) nyter livet og vektreduksjon!

 

Og om dere lurer - ja jeg er så mørbanka i kroppen i dag,så det halve kunne ha vært nok - nummeret før jeg må ta frem rulatoren... høyre fot verker virkelig - bare fordi sparkene mine med den kroppsdelen ikke ble utført teknisk riktig... jeg lærer den tunge vonde veien - men som jeg har sagt før - jeg storkoser meg med denne treninga! Balsam for denne skrullete merkelige sjela mi :P

Snart køya for meg - vi tastes! ;) klem

 

HVIS du begynner en ny tråd, så følger jeg etter....

Jeg har på meg en bukse jeg kjøpte i fjor. Den er sånn stretcy fra H&M. Kjøpte den fordi den gikk igjen... (stretchy ikke sant???) har den på i dag og den er rett og slett for stor uten belte!! Må hele tiden dra i den. Har også på en bluse som har hengt i skapet i to år fordi valken har vært synlig!! Nå som buksa er vid er det jo ingen valk og blusen er helt perfekt!! Jeg har fått så stor garderobe, nå at det er et under....Kjempedeilig! Og større blir den i morgen når min kjære bringer flere klær fra Norge - klær som bare har hengt der, fordi de har vært akkurat så trange at det ikke på noen som helst måte var fine.... gleder meg til å få dem hit!!!!

 

Nå skal jeg ta på meg litt mer fornuftige klær og sko og gå i butikken. Kjøleskapet er tomt for grønnsaker og frukt. Trenger vitaminer nå som høstkulden har satt inn :P

Etterpå blir det vel en tur på tredemølla, tipper jeg.

 

Ha en fin dag... hørtes godt ut med de rødvinsglassene, Optimista!

 

En ting til... registrerer dere det dere spiser??? Jeg prøver å registrere alt. Veier ikke alt, hele tiden... tar litt på øyemål og bommer kanskje litt i den ene eller andre retningen, men det gir en pekepinn... Ligger fortsatt stort sett for lavt. Må etterhvert begynne å konsentrere meg om å ligge nærmere 1900 sånn at kroppen kan venne seg til den matmengden som man skal ha... jeg vet jo ingenting om "normalt" kosthold. Har enten vært av eller på, jeg....

 

klemz ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halleon spinnville ladies! ;)

Du imponerer Enna! Nyt gleden av at stretch buksa trenger bukseseler haha! Det er da en herlig følelse ikke sant?! Jeg ser selv at jeg må snart kjøpe nye bukser - har faktsik veldig få bukser som passer nå - ser ut som en sagger i de fleste - greit å være kuul, men hehe jeg tross alt 47 og 3/4.... vel littmer enn det (har bursdag på mandag... :P )

 

Var bekymret for at jeg hadde gått opp i vekt igjen, så prøvde levis bukse nr. 2 som er ett nummer mindre enn den jeg sliter ut nå - og ja egentlig kunne jeg gå med den i dag, men tenkte nei den strammer litt (ikke pølsestram) så velger levisbukse som er litt løs rundt baken - i dag og - for det gir en knall god følelse at det ikke strammer både her og der :) Men det var gøy å få på seg "minste" levisbkse, knappe igjen uten å holde pusten! Det fikk smilet mitt frem kan dere tro! ;)

 

Har vel nevnt at jeg har slitt med lavt stoffskifte (?) men var hos legen i forrige uke for å ta ny blodprøve. Sa jeg trodde jeg var riktig dosert men håpte at kroppen nå har selv økt stoffskifte på normal måte da jeg har begynt å spise mer regelmessig og variert... har vel hatt et håp om å redusere medisineringen. Og vet dere hva!!! Fikk brev fra legen i dag, måtte begynne å redusere doseringen!!! Jeg var overdosert!!! Juhu! Min sunnere livsstil hjelper faktisk kroppen til å bli frisk der og! Målet er langt der fremme, men håper en dag å slippe levaxin pillen hver morgen! Et lite steg i rett retning iallefall, der også! :)

Skal gi beskjed hvis jeg lager ny tråd - må ha et ffengende tittel - "Optimista - for damer over 40, med galgen humor, pågangsmot og snart i mål" hva syns dere?

 

Gled deg til klærne Enna - syns jeg ser for deg i en ekte Optimista tittentei schwing! ;)

Ny kvelden - vi tastes! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRAAAAAA for stoffskifet som går av seg selv!! Det er knallbra!! :lol: :lol: :lol: Sånn er det. Vi gjør ikke dette bare for den estetiske nytelsen andre skal ha når de ser på oss, men også for vår egne helse ;) . Jadda.

 

Når det gjelder helse.. i dag har jeg bare gått tur-retur butikken. Det ble ikke mer tid. Hadde litt av hvert som bare måtte gjøres, så når klokken igjen passerte 21.30, tenkte jeg at Enna, dette går bra! Du klarer deg uten en dag på mølla! Så nå har jeg tenkt at det går bra! (LITT slapt, men...)

 

Hadde en utrolig god, men ikke særlig GR-vennlig middag i dag :rolleyes: . Blåmuggost (Norzola egner seg!), fløte... ca 3 dl, skinkebiter (den ferdige oppskårede skinke til salat/pizza fungerer bra... ) her borte må jeg skjæe selv og skinka er MYE bedre enn den du får i Norge! Dette blandes og kokes (jeg smelter osten først med litt av fløten og tilsetter skinke etterpå. Serveres med kokt pasta. O sukk!! Må innrømme at jeg brukte 10% fløte.... men det ble en god dose energi. Men ungene elsker det og er ikke det også viktig???

I morgen blir det trening! Ingen unnskyldning. LOVER!!! :P

 

Hi-hi, artig det med den litt trange Levisbuksa... jeg tok på meg en som nok er tilsvarende trang. Gikk med den til butikken, men nå som jeg er blitt vant til at buksene sitter fint eller heller løst, så opplevde jeg den som TRANG! Og det er slik de fleste buksene har sittet på de siste årene!! Det er flott, vel! Hurra for oss :D

 

God natt til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista - for damer over 40 med galgenhumor, pågangsmot og snart i mål..... Var det omtrent riktig? Glitrende tittel.... Liiiiitt lang, kanskje? Men oppsummerer vår nåværende link ganske bra ;) .

 

Lurer på hvor Haksnes er.... Og "grunnleggeren" vår....

 

Nå skal jeg være litt huslig før jeg gjør unna dagens økt på tredemølla. Ha en fortreffelig dag, ladies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk til stælken og bunny!!! Dere fikk meg på trening idag!!! :D

 

Utrolig hva dette rommet her gjør! Ikke en sjel i verden ville ha sagt noe på eller brydd seg om at jeg ikke gikk på trening idag. Og gudene skal vite at det satt laaaaaaangt inne....

Jeg kunne ha holdt meg langt unna forumet, ikke skrevet en tøddel, og bare sneket meg rundt her inne som en skygge uten at dere så meg.

Men kan jeg svikte dere? NEI! Kan jeg være dårligere enn dere? NEI! Ville jeg lagt meg med en god følelse i kveld? NEI!

Så joggeskoene kom på! Tusen takk! :)

 

Jeg skriver ikke opp lenger Enna det jeg spiser. Men det er kun fordi jeg varierer så lite. (Dumt, men jeg er et utpreget rutine-og vanedyr...) Vet hva jeg får i meg, og vet utmerket godt når jeg får i meg noe jeg ikke burde!

 

Som deg Optimista bruker også jeg Levaxin. Har vært stabil i dosering helt siden jeg ble opperert for 10,5 år siden. Sjekker det kun 1 gg pr år.

 

Blir kort dette her. Skal på noe skoletilstelning med yngste datteren min på 13.

 

Ville bare gi dere æren for innsatsen fra denne kanten idag!

 

Ha en flott kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å det var så lite, Bam Bam... jeg pisker deg gjerne på trening igjen! Det er viktig med et fellesskap. Var med i en tråd her inne en gang, men der ble det ikke noe personlig eller varme mellom deltakerne. Ikke noe særlig med humor, heller... og da faller jeg fort av. HVilket jeg gjorde og alt stagnerte. Nå må jeg vel si (for skams skyld) at jeg IKKE legger skylden på de andre for at jeg datt av lasset, men jeg opplevde ingen forpliktelse. Her inne er det jo reine strafferetten om man sluntrer unna.... :D:lol:;):P (vel...)

 

Min laaaange tur på mølla i dag, ble kortere enn planlagt, så jeg la inn tre x 12 km/t (500 m på 10 km/t og 500 m på 12 km/t x tre) som avslutning ... hadde egentlig tenkt en langkjøring, men så ble jeg av brutt og fikk det travlet. Vel sånn skjer. Har gått litt, også i dag, så det ble ikke helt galt.. Vel, vel... i dag er jeg stuptrøtt... kommer ikke til å bli seint.

 

God natt ladies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære mine tålmodige medsammensvorne, gale og deilige ladies.

 

Fine mannen :wub: kom hjem fra Norge og kommenterer at jeg blir "stadig mindre" (Oh yes, I like :P )

I tillegg hadde han med makrell i tomat og God og mager leverpostei. YEEEEAAAAH!!

Det er ikke mye jeg savner skikkelig, men de to tingene (+ at vi alltid har en ekte geitost i kjøleskapet) får jeg ikke her borte. Alle liker makrell i tomat, leverposteien er det mest døtrene mine og jeg som spiser.

 

I dag kommer en liten utfordring for meg og det er at jeg skal bake sjokolademuffins (de er litt sånn browniesaktige :o ). DE ER HYSTERISK GODE!!!!! Jeg er ikke noen muffinsfan, så normalt er ikke det en trussel, men disse... :P Har bestemt meg for ikke å ta en eneste en. Det må bare være sånn litt til. Yngste datteren spurt hvor lenge jeg skulle ha "godtelov" (altså ikke spise godteri)... jeg sa - som sant er - at jeg syns det er lettere å si helt nei, enn å spise bare litt.. Jentene min har bestemt seg for EN dag i uka. (NB: de er ikke på slanker´n... der snakker jeg generell helse! Jeg har forklart at det er noe helt annet å vokse ut av klær fordi man vokser, men en som allerede ER voksen skal ikke vokse ut av klærne! B) )

 

I dag burde det ligge godt til rette for trening, men er LITT sånn slakk, litt trykk i hodet, akkurat sånn at det kan bikke ene eller andre veien når man setter i gang å trene. KAN være at jeg rett og slett forlenger turen til butikken og bare GÅR. Sekken på vei hjem vil veie bortimot et tonn, så svetten kommer til å sile uansett!! B)

Akkurat den svettinga er jeg ikke så begeistret for. Fryser meg halvt vekk når jeg sitter stille og svetter oppover når jeg beveger meg. Og damene her borte... de ser like vakre ut uansett! På metroen hvor jeg svetter og må ta av skjerf og lue, står de med gjenknappede kåper og sminken perfekt lagt. Jeg føler at jeg kommer rett fra en av Optimista sine sparkebåksetimer.... Jadda!!! Jeg prøver å kjøre russisk stil, av og til. Høye hæler, kåper, negllakk osv... men så skal jeg handle, da.. og jeg skal gå et stykke, da må jeg ned på flatere sko og mer praktiske jakker... Ingen er i tvil om at jeg ikke er infødt, hvertfall og når damen bak disken spurte hva eplene kostet (det var nemlig tre forskjellige priser på tre sorter som så ganske like ut) så tok det et par forsøk før jeg fattet hva hun snakket om.... nokså begrenste ordforråd. (Vet heldigvis hva epler er på russisk, så til slutt ante det meg hva hun snakket om) Hurra for språk ^_^ .

 

Ja dette ble et langt innlegg om lite, så hvis dere har lest så langt, så får dere herved et kjærlig ønske om en fortreffelig og god helg.

(og ikke føl dere for trygge på at jeg ikke skriver en gang til :D )

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Må le Enna når du beskriver vel sminkede damer som ikke svetter:D Noen er skapt elegante - noen er som oss (iallefall meg :P ) som ser ut som ja hva skal jeg si - en "sauna utsatt finne" når temperaturen økes litt. Og sminke - hehe ja der er jeg ekspert på å gni meg godt i øya - særlig når jeg svetter - og da ser det ut som om jeg har vært i nærkontakt med Mike Tyson... :blink:

Ja - snakk om boksing, var på den berømte treninga i går, og det er vel ingen bombe for å si det mildt at jeg forflytter skrotten min som en 90 åring i rulator som er kraftig angrepet av gikt og muskelsmerter og jeg vet ikke hva..men gud så gøy!

Begynner å bli forkjøla igjen og det irriterer meg noe sinnsykt - må nok nyte noen frimerker (cognac) i dag etter jobb tror jeg - jaja jeg kan og drikke vidunermedisinen din Enna, men Cognac er faktisk litt morsommere :D

 

Bam-Bam, du er ikke alene om å ikke være flink å notere hva som spises - jeg slurver sinnsykt mye der jeg og. Er så møkka lei å veie en ert og telle kalorier - nå går det på øyemål, men det ser ut til at det funker - ja vekta går saktere nedover, men så lenge jeg ikke går opp klager jeg ikke!

 

Er så enige med dere, vi motivere hverandre til å trene - noen ganger har jeg bare lyst å ligge på sofaen og sløve, men så tenker jeg i mitt lille stille sinn..."hva vil Enna og Bam-Bam si nå... de er sikkert ute og trener de og - kan ikke være dårligere" DET syns jeg er flott - at vi motiverer hverandre slik vi gjør! ;)

Nei nå må jeg jobbe litt - en heltisk dag på kontoret før jeg kan ta helg - stikker nok innom siden her ila helgen!

Ha en fortreffelig dag - Enna, nyt norsk mat :) og nyt komplimentene fra mannen! :P

Klem til dere fra meg - vi tastes! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare en rask "sympati-tur" innom her ^_^

 

Enne - jeg skjønner så inderlig godt hva du mener!

 

I min ungdom bodde jeg noen år i Hellas. Det hyggelige bilde du har av en rund, tannløs dame kledd i sort som sitter med ryggen ut mot gata og hekler kan jeg love deg at er HELT FEIL!!! (Vel, noen på landsbygda ender jo opp sånn etterhvert ettersom det faktisk finnes bilder av de i turistkatalogene)

MEN! Jeg kan love deg at unge greske jenter er yhyre snertne!!! :o Og så er de lave! Og så har de et klima som gjør at de kan kle seg pent hele året, og de har gjort det fra de var en neve stor osv osv

 

For å si det det rett ut : Jeg var ikke særlig elegant! 175 på strømpelesten og vant til å gå i vinterstøvler og anorakk!

Drakt, høye heler og sminke var så fjernt fra min verden som man kunne få det!!! :lol:

 

Så du har min fulle sympati! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

hei ladies!

Kjappt innom jeg og. Det blir jobbe-helg for meg, men så sier mannen min at han har en overraskelse til meg..... Vi skal på båttur i morgen - til et hotell - hjem søndag.. han har noe mer på lur....jeg har jo bursdag til uken :P og han vil så gjerne markere det samtidig så vet han at jeg har tidspress på meg når det gjelder arbeidsoppgavene mine... men jeg sa - jeg må stå tidlig opp i morgen og få unna en del ting - så frisør - så hjem igjen og jobbe til båtavreise...og jeg må gjerne ta med meg pc for å kunne jobbe litt på turen til hotellet sier han...og jeg jobber videre på søndag... han ble så glad da jeg sa "ok, hvis jeg får jobbe sånn så kommer jeg i mål med arbeidet :)... "

 

jeg gleder meg til turen i morgen! Dere hører nok ikke fra meg før mandag, kanskje søndags kveld hehe!

 

Frimerkesamlingen min vil nok fordobles og vel så det i helgen, men det får stå sin prøve :P! Det er ikke hva man spiser på en lørdag, men hva man spiser mellom lørdag og fredag sier jeg.... (...håper dere støtter meg der... :blink: )

Jeg gleder meg, og jeg blir så glad når jeg har en mann som blir så glad når han gjør meg glad... enkelt og greit, jeg er lykkelig! :wub:

 

Måtte bare dele dette med dere. Ha en riktig god helg jenter! hmm på en eller annen måte føler jeg at dere er glad på mine vegne. Og det gjør meg glad. :P

klem til dere fra meg - den evige optimisten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista - så herlig! :)

 

Og ja - jeg kan bare snakke for meg selv, men er 100% sikker på at Enna er med : Er kjempeglad på dine vegne! Dette fortjener du så innmari!!!! :D

Nyt turen, nyt alt det gode og for all del - nyt at du har slik en fantastisk mann som vet å sette pris på en fantastisk kvinne! :wub:

 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på deg, Optimista :D . Håper du har hatt en flott helg!

 

I dag er det helt fantastisk fint vær her i byen. Det MÅ jo bli en tur ut!!! Håper å få med hele familien. (Det er ikke alltid like lett, da...) Klokken er allerede 11.30.... Av en eller annen grunn går morgenene veldig fort her i familien. Vi sløver lenge og vel med kaffe og te og subber rundt. Kan god pusle med litt smått arbeid, men alt går langsomt :rolleyes: .

 

Løp meg en 7,5 km i går og på fredag da jeg faktisk ikke trodde jeg kom til å orke å løpe, da løp jeg faktisk en mil :P . Så den ekstra omveien til butikken den dagen, fikk hodet på rett plass og humøret steg :D .

 

Har klart meg greit gjennom helgen (så langt) hva gjelder inntak av føde. Tillot meg selv en hjemmebakt bolle i går og tok noen få flak med potetgull (mindre enn en halv håndfull!), ellers holdt jeg meg til planen. (noen druer for mye, kanskje...) Tipper kanskje det totale energinivået i går ble 2000 kcal. Jeg tror det er omtrent det jeg skal ligge på for å holde vekten .... når den tid kommer ;) .

 

Nå er det fine, STRÅLENDE været på vei vekk.... skyene kommer. Jeg har vært ute og kostet uteplassen. Så får vi se om det blir tur i skogen i gråvær istedenfor solvær... Ja, ja.

 

"snakkes" i morgen.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grrrr grrrr grrrrrrrrr :angry:

Startet opp på mølla, hadde bestemt meg for intervalltrening. Kjente litt i baken av en gammel muskelstrekk.... Men det har jeg gjort før, også. Varmet rolig opp i en km, fortsatte neste 500 m med litt raskere tempo (fortsatt rolig) før jeg satt opp tempo. Klarte to og en halv gang innsats (på ca 3 min hver). Så måtte jeg bare gi opp. Det gjorde så vondt! Møkksur!!! Unnskyld Optimista for at det kommer sure toner fra meg når det jeg egentlig skal gjøre er å varme opp til morgendagens sanginnsats!!!

 

Har du hatt en fiiiiin helg? Er spent på å høre fra deg :D .

 

 

Litt småirritert søndagshilsen fra meg

 

P.s. Spiste hjemmelaget pizza til kvelds.... Ikke mye GR over den bortsett fra kyllinkjøttdeigen.... Spiste nok noe mer enn jeg burde, men godt var det :rolleyes: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for deg som fyller ditt ååååår, ja deg vil vi gratuleeeere.... Hurraaaaaa!!!!!! :lol:

 

Jeg vekket Bam Bam litt tidlig for at vi skulle synge i kooooor og jammen ble det pent :rolleyes: .

 

Sånn ellers her fra øst... ned i mål over hele linja og nå ser det ut som mage og ende har tenkt å slå følge med overkroppen, for denne gangen ble det cm og ikke mm reduksjon!!! Stabil vekt, da, men det tar gårsdagens pizza skylden for ;) .

 

Ha en fin fin søndag :D

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakrere kor skal du lete lenge etter, Optimista! Hipp! Hipp! Hurra! :D

(Forbaska sprudlende så tidlig på morra'n hu derre Enna :P )

 

Håper helgen din har vært knallfin, Optimista! Gleder meg til å høre! Men det er vel annet som står i hodet på deg idag? Bokshanskene skal vel på, og du slår vel tøffere fra deg enn noen gang etter en helg med masse positivt påfyll! :)

 

Jeg ser Enna oppfordret seg selv og meg til å holde fortet mens du var borte. Gjett om jeg er glad for at hun har gjort det for oss begge! ?? Så flink du har vært, Enna! Skryt! Skryt! Skryt! :D

 

Selv har jeg innsett at jeg har vært litt for flink til å slakke av litt for mye litt for ofte den siste tiden. (tiden? uker...? :unsure: )Så nå er det full skjerpings fra meg igjen. ( Til tross for at det lukter varm eplekake over hele jobben her nå.... Nok en bursdagsfeiring :mellow: )

Har liksom ikke helt den samme "gutsen" som var der tidligere i høst, men jeg vet jo at det går greit når man bare kommer inn i tralten igjen.

 

Måtte dere være solstråler på en ellers regnværsgrå dag i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Tuuuusen takk skjønne dere!

Skal nyte dagen som bare det, og hehe ta på meg boksehanskene senere i dag - må da vise meg selv (og verden) at ett år til på baken ikke svekker slagkraften min hihi

 

Hadde en nydelig helg med min kjære - været viste seg fra sin aller beste side - ja kjølig men det er jo høst men det var knall blå himmel og helt vindstille!!

Så på hotellet var det blomster og champagne - ja ekte champis!!! Middagen - ja den var himmelsk!! Nå har jeg spist og drukket så mange frimerker at jeg har ikke turt å gå på vekta - så tilbake til "hverdagen"

 

Nyt denne nydelige dagen med meg!! Tusen takk for go'e sang og hilsen!

Er så glad dere finnes!

stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nyyyyter sammen med deg :D . Nyter så mye at jeg nesten vurderer litt sprudlende væske utover kvelden..... B) .

 

Blir laks-og brokkoligrateng til middag... Jeg elsker det, ungene.... Not so much ;) , men pytt, pytt.

 

Gått tur i skogen, i dag. Har bestemt meg for å gi strekken i baken litt løpefri noen dager for å se om det hjelper... Kjenner at abstinensen lugger i kondisen.... Får se hvor lenge det holder :) .

 

Bam Bam - hold koken. Det er veldig viktig at du strammer inn nå. Hvis slakken blir for lang er det ufattelig mye tyngre å dra seg inn.... Denne uka er det fullt fokus, ikke sant :) ?

 

Takker ellers for dere, for uten dere å melde inn til hadde jeg gått i kjeksfella i går, tror jeg... Jeg var skikkelig sugen på noe søtt.... Holdt meg fordi jeg tenkte på dere :P .

 

Enna

Ps. Ser at jeg skrev " ha en god SØNDAG" i dag morges... Ja, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi nyter definitivt! :P

Hos oss idag ble det fiskekaker og grønnsakrisotto - innmari godt! Men imorgen blir det nok en gang det som er blitt en soleklar favoritt, nemlig kyllingfilet i aprikossaus! De dagene sliter jeg litt ekstra.... Jeg må alltid slikke tallerknen etter maten, for sausen er så innmari god!! Og stort sett så må jeg en tur i kasserollen og smake på et par ekstra skjeer med saus.... :rolleyes: Hver gang..... <_<

 

Jeg var og trente igjen idag. Kjørte et intervallprogram som jeg syntes var skikkelig slitsomt før (hvor lenge kan det være siden?), men idag kom jeg igjennom uten problemer! Kunne egentlig bare ha fortsatt! Så da ble det noen styrkeøvelser i tillegg! :)

 

Ikke noe i glasset her ikveld. Har bestemt meg for at det skal vente til lørdag. Da er vi nemlig invitert (heldigvis sammen med fler!) til en god venn av oss. Han har en 9 liters (!) flaske med Amarone som vi skal knerte da. Husker ikke hverken hva forrett eller dessert skulle være, men hovedretten blir iallefall andebryst. Han har lagd det til oss før - og det er nyyydelig! Så den kvelden ryker alle mine frimerker!

 

Flink du er Enna å ta hensyn til kroppen. Noe annet er jo i bunn og grunn bare dumt...? Men skjønner det er irriterende når man vil mye mer enn man kan tillate seg... Veldig, veldig bra at du tilpasser treningen istadenfor å furte over det du ikke får gjort og lar vær! Stjerne i boka til deg! :D

 

Optimista - har du sparka fra deg for ikveld? Har du sånn tannbeskytter med det norske flagget på, eller? Hadde egentlig vært kult med dødningehoder, spør du meg! ;)

Synes uansett du er rå tøff!

Håper omstillingen tilbake til hverdagen igjen har gått greit idag.

 

Nå venter sofaen, boka og en tekopp etterhvert!

 

Ha en god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...