Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

I går kveld hadde jeg en sprekk... jeg var sulten, hadde spist litt for lite gjennom dagen... så tok jeg noen tilmålte cashewnøtter... det var ikke sprekken, men så drev jeg og bakte brød (noe jeg gjør annen hver dag) og akkurat i går måtte jeg bare spise av det! Det ble en skive på sikkert 100 g med 20 g ekte geitost på ene halve og nesten 30 g lettere Jarlsberg på andre halve.... Det var utenom planen, for å si det sånn....

 

Sånn ellers... i dag MÅ jeg legge meg litt tidlig. Jeg kommer ALTFOR seint i seng hver kveld. Det er ikke bra, hverken for kropp eller humør. Blir veldig trøtt av det.

 

Omelett med skinke og paprika + brød til middag i dag... rekker ikke mer!

 

Føler meg RÅTTEN når jeg ikke løper. HAr gått masse hit og dit, i dag. Ikke det samme!

 

Vel, vel. FÅr legge inn en styrkeøkt for overkropp. Det kan jo gjøre godt ;)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Optimista

Halloen ladies! ;)

snufse snufse, det ble ikke noe trening på meg i går, og heller ikke i dag. Er fremdeles ikke kvitt den forbaskade forkjølelsen. Neon tider på døgnet føler jeg meg helt ok og så plutselig får jeg skikkelig hostebyger og tett i pappen og nesa at det halve kunne være nok. Det sitter godt i bringa for å si det mildt. Så tenkte at nå må jeg bare erkjenne at jeg må ta det med ro og satser på at noen dager (sukk snart en uke!!) uten trening er kanskje det kroppen trenger. Jeg satser på at alt er i orden igjen til treningen torsdag.

 

Men er rimelig flink med matinntakter føler jeg. Har ikke gått opp i vekt - tror jeg da - føler meg vel i kroppen, men har ikke veid meg så kan få meg en ubehagelig overraskelse til uken..Men jeg må tenke på helsa og når man ikke er i form, og som du sa en gang Enna det er skadelig å trene når man er syk.

 

Det er sinnsykt hektisk på jobben - og det vil det bli frem til 26 okt. så ha meg unnskyldt hvis jeg er lite her inne! Og på toppen av alt hehe vi har solgt huset vårt og er på ny boligjakt... vil flytte litt mer sentralt, nærmere jobb. Blir lange dager når vi bor slik vi gjør nå. Så dagene blir hektiske! ;) hmm kanskje "alternativ trening" det å løpe på visning? :P

 

Jaja, ladies, det er liv i meg, og Bam-Bam, helt enig med Enna, pass deg sånn at du ikke sklir ut. ok? Vi skal nå målene våres!! Alle sammen! Basta!

 

Nei må titte på boliger på salg... vi tastes! :)

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista :

Ut å kjøpe ingredienser til Enna's vidunderkur! :)

Gratulerer med salg av hus! Og så spennende med boligjakt! :D Har dere noe i sikte? Blir flytting over nyåret, da?

Og du får MYE gratis trening ved flytting! (jeg flyttet inn i en leilighet og ut av samme iløpet av 3/4 år. Den var over to plan inne + at det var 25 trappetrinn opp til leiligheten. Sprettrumpe! :P )

Skjønner at du har/får travle dager fremover. Ikke glem å planlegge måltidene i denne perioden - da vet vi av erfaring at det går av seg selv. Plutselig har det gått 4 uker, og du har ikke tenkt over hvor fort det har gått! ;)

 

Enna :

Shit happens! Men du er fullstendig klar over det, prøver ikke å bortforklare eller unskylde deg - det viser jo bare at du takler dette supert! :)

All trening er bedre enn ingen trening, og jogging er jo ikke det eneste saliggjørende. Det sitter vel mest mellom øra :P , men jeg forstår deg så godt!

 

Bam-Bam :

Husk: Lite og ofte. Lite og ofte. <_< Hver tredje time. Ingen unnasluntring. :angry:

Ps: Enna, den gjelder forresten deg også!

 

Ha en fin, fin dag, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LIte og ofte!!! Hadde med lunsj på koret i dag og er veldig fornøyd med det! Har tatt litt drikkeyoghurt (uten fett og sukker, men sikkert masse tilsetninger... men bare 40 kcal/100g) til et lite mellommåltid. Så blir det noe så vanlig som pasta med kjøttsaus til middag... Jeg pleier å rive masse gulrøtter i, da... drøyer kjøttet + gir god og saftig smak! (syns jeg, da...) :rolleyes:

I morgen har jeg invitert noen venninner på litt vin og hygge. Det blir ikke så mye mat, mest for pratens skyld. Kanskje jeg setter fram litt nøtter og snacks. Jeg skal holde meg til bare vin! (OG VANN!!!) :P

Sånn ellers ble det ikke noe styrketrening på meg i går. Jeg ble litt lat når kvelden kom. Så denne ukens antall trimpoeng er ikke så høy. Har bare gått ... ikke noe mer. Føler meg LAT. :blink:

 

Vel, lykke til med boligkjøp, ja!

Du Bam Bam...den aprikossausen du nevnte... mulighet for en oppskrift??

 

Stå på videre, ladies. Vi holder sammen i (BOKSTAVELIG) tykt og tynt!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg husker den riktig i hodet, Enna :wacko:

 

3 dl hønsebuljong

1 løk hakkes

1 fedd hvitløk hakkes

2 laurbærblad

2 ts karri

3 ss eplejice

4 ss lett aprikossyltetøy

1 dl matfløte

1/2 ts salt

1/2 ts pepper (jeg bruker mindre, smak deg frem)

 

Bland alt bortsett fra salt og pepper, og kok i 10 min.

Sil av og tilsett salt og pepper

 

Jevnes med maisenna

 

Har denne til kyllingfilet, ris og brekkbønner ukentlig, tror jeg :P Absolutt verdt å prøve! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg husker den riktig i hodet, Enna :wacko:

 

3 dl hønsebuljong

1 løk hakkes

1 fedd hvitløk hakkes

2 laurbærblad

2 ts karri

3 ss eplejice

4 ss lett aprikossyltetøy

1 dl matfløte

1/2 ts salt

1/2 ts pepper (jeg bruker mindre, smak deg frem)

 

Bland alt bortsett fra salt og pepper, og kok i 10 min.

Sil av og tilsett salt og pepper

 

Jevnes med maisenna

 

Har denne til kyllingfilet, ris og brekkbønner ukentlig, tror jeg :P Absolutt verdt å prøve! Lykke til!

 

Jummi!!!

Det tror jeg jammen jeg må prøve....

Ååååå kjenner at jeg er litt lat i dag. Det er ikke bra å være lat, men en gang i mellom er det deilig :P

Kos dere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testet ut strekken i baken. Jogget (NB JOGGET! 8-8,5 km/t) 5 km i går og i en time i dag med litt stigning. Hadde lyst til både sette opp tempo og øke motbakken, men kjente strekke ligge der, så jeg fant ut at det er bedre å holde tempoet litt nede slik at jeg kan fortsette.... Forbruker jo energi, hvertfall!!!

 

I dag blir det litt vin. Får besøk og har bestemt meg for å ta litt om gjestene har lyst på. Skal servere tomat og mozarellasalat.... det er ikke der verste man kan spise :P .

 

Håper det står bra til med dere og at Optimista er på bedringens vei.

Går det fint med deg, Bam Bam...?

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam-Bam rapporterer : Alt bra! :P

 

Uka har gått greit hittil på alle måter. Akkurat nå sliter jeg med - ja, jeg får vel si - med hodet mitt. For det er vel der "lystene" sitter, eller? :unsure:

 

Jeg har spist det jeg skal idag, og nå venter tekoppen og kveldsmaten. Jeg er ikke sulten overhodet, men jeg sliter vanvittig med lysten på sjokolade i kveld..... :( Tenker på det HELE tiden! :angry:

Og det er jo ikke det at jeg er i underskudd av noe, sulten og derfor trenger energi kjapt. Har bare så vanvittig lyst på.....

Men det er jo meg, det - sjokomanen..... Som regel kan jeg fleipe om det og le av det, men noen ganger er det faktisk veldig slitsomt - og sånn er det ikveld.

Det blir selvfølgelig ingen sjokolade, for det har jeg ikke i hus - så det er ingen fare sånn sett. Men at jeg ikke kan få det ut av hodet! :angry:

Prøver en Optimista variant : Tenker at jeg blir dårlig av det. Ha, ha - riktignok er jeg blond, men jeg er ikke SÅ blond at jeg tror på det! :P

 

Så Enna, jeg klarer meg bra - og jeg kommer meg gjennom denne kvelden og!

 

Kos deg med vinen, du! :) Tenker jeg kjøper en flaske rødt på vei hjem fra jobb i morgen, jeg også.

 

Optimista - vet du er travel. Håper alt er bra og at du titter innom oss av og til, selv om du ikke har tid til å legge igjen "lyd" etter deg. :)

 

Ønsker dere en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ingen vin, gitt.... den ene var på antibiotikakur og den andre skulle opp tidlig i morgen, så da ble det te i steden.... Holdt meg unna nøttene, men spiste noen tørkede aprikoser..... Men holdt meg innenfor energimengden min. Du slette tid så mye enklere det er å holde fokus UTEN vin....

 

 

Flott at du klarer deg, Bam Bam....- da sjokoladesuget var (for) stort tidligere kunne jeg raide hele huset. Jeg visste at det ikke fantes sjokolade, men da kunne jeg gå løs på mandler, kjeks, ost... alt som smakte av "forbudte saker"... skikkelig overspising. Har ikke hatt de tendensene siden 20. august... helt uvanlig til meg å være... og jeg går litt på nåler og lurer på om det kommer igjen... Har lekt med tanken på å kutte ut å loggføre hva jeg spiser, men er ikke trygg på meg selv, ennå... får holde på til jeg har kommet under 70 kg, hvertfall.... Stod og så på meg selv i speilet. Jeg SER at jeg har blitt mindre, men nå er jeg i en fase hvor jeg syns jeg ser tykkere ut, igjen..... Til tross for at vekten ikke har gått opp...

 

Sukk. Det er problemet med å ha vært mer eller mindre overvektig det meste av livet. Har ikke et normalt syn på hva som er slankt, eller ikke....

 

Ha en fin kveld. Jeg må legge meg. Her er det seint.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen laidies!

Føler meg knall vel i dag - tok meg en skikkelig treningsøkt i går. Rolig på mølla først og så kickboksing - og der fikk jeg kjørt meg! Ikke kvitt hosten helt enda, men pusten gikk fint når jeg løp så da tenker jeg at baseluskene slipper/har sluppet taket og gitt opp! :)

 

I dag får vi vite o vi får tilslag på budet vårt..... kryss fingrene - det er for oss drømmehuset... ;)

Koker på jobben, så jeg skriver neste bare stikkord her lover å komme sterkere tilbake med litt mer fargerike ebskrivelser om "livet til Optimista"! :)

Enna - vil si noe til deg. Vet hvordan det er å se seg selv i speilet og tro at man har blitt overvektig igjen... Jeg syns du har vært kjempeflink med både mat og trening - og nedtur ja det vil vi få både når det gjelder hvordan vi ser på oss selv i speilet og mat og drikke inntaket. Ja du fikk deg en matsprekk - og da sier jeg "So what"!!! Du ødelegger ikke alt ved å ha en sprekk - hvis du har 7 sprekker i uka, ja da kan jeg begynne å filleriste deg litt! Jeg har kuttet ut å føre opp hva jeg spiser - jeg ble så forbaskade fokusert på kalorier og gram og frimerker at jeg vet ikke hva! Jeg tenker ja, nå er jeg bare noen kilo unna idealvekta og den skal jeg holde, så nå må jeg og greie å lære meg å se (og forstå) hva jeg spiser - for jeg kan ikke veie og måle mat hele livet. Går jeg litt opp i vekt i starten - ok da skal begynne å registrere igjen. Men det er en treningssak dette og - og skjønne (når vi bare ser maten på tallerken) hvor mye kroppen trenger for å holde en stabil vekt.

Personlig er det mindre stress for meg nå når jeg har kuttet ut registreringen og ja det ser ut til at det går bra. Får faktisk et mer avslappet forhold til kropp mat og vekt!

 

Enna; du er flink, sta, måbevisst og har en vakker sjel og en snerten kropp! Og mer snerten skal den bli! Og når du ser deg selv i speilet og ser ei "Tjukk" Enna - tenk positivt og si til deg selg "fy fader jeg er flink, sexy. Jeg er råflott"!

 

Må løpe - kollegaer drar i meg nå - møte!

Ha en superduper dag alle samme! Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid til dette her, men jeg bare MÅTTE inn for å gi Optimista min fulle støtte i sine ord til deg, Enna! HØR! HØR! :)

 

Optimista : Her krysses det som krysses kan! :P

 

Godt å høre at du var i form til å trene igjen! Og du, du må aldri bli borte fra denne tråden her :o Du er en supermotivator, bare så du vet det!!! :D

 

Føler det nesten som om dere er mine "Skyberter" :lol: Og det er herlig! :D

 

Ønsker dere en fin, fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybert! ELSKER Albert Åberg!!! Du rører ikke sagen! En av mine favoritter :lol: .

 

Takker for støtte, og det sitter jo bare i hodet, for jeg merker jo på alle klærne at jeg har blitt tynnere. Jeg veide 72,4 på mandag og har jo faktisk bare 4, 4 kg igjen til det jeg hadde satt som mål. Som jeg nevnte før kan det hende at enda et par kg ned gjør susen, men .... Den lille matsprekken jeg hadde på mandag har nok ikke vært så veldig utslagsgivende, tror jeg.... og den fortsatte jo ikke- som du sier Optimista. Ikke 7 av 7 dager, bare 1...

 

I dag har jeg gått rundt på kjøpesenter i 3 timer. B) Til vanlig har jeg ikke noe problemer med det, men i dag har jeg hatt en rygg som har sagt at den helst ville slippe den type tråkking... nå teller jeg på knappene om jeg skal prøve å jogge litt.... det hender det gjør godt, og andre ganger ikke. Det er jo egentlig bare å prøve ;) . en halv time om ikke annet...

Jeg setter i gang!.

 

Ha en glitrende bra fredag og sssssspennnnende med hus!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

halloen ladies!

Kort innom etter 1 - nei ok 2 glass rødvin og2o stykk cognac - hvor mange frimerker er det? fire? fnis fins! Min kjære og jeg feirer! Vi vant budrunden!!! drømmehuset i boks! er bare så letta, glad, ja... herlig følelse!

 

Bam-Bam; en ting kan jeg love deg -dere blir aldri kvitt meg!! sammen er vi sterke! husk det! ;):P

 

Ha en super helg flotte ladies! vi tastes! klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRAAAAAA HURRAAAA HURRAAAAAAAA!! very good indeed!! yabba dabba dooo osv osv osv... En morgendans rundt i stua og cognac og rødvin er mer enn fortjent!!!! :lol: :lol: :lol: :lol:

KNALLBRA!

 

Jeg koste meg med rosevin i går (det er så lite alkohol i den at det nesten er saft B) )

og så på film sammen med ungene. Vi hadde Kentucky Fried Chicken take out til middag!! Vet ikke om dere har smakt dem... knallsterke, crispy, frityrstekte.... jeg spiste tre og ungene delte de resterende 22 (tre unger). det var nok noen flere kcal pr "klubbe" enn vanlige kyllingklubber fra Prior, men... pytt, pytt. (Jeg kunne sikkert spist 10 klubber!! Er egentlig ikke så veldig glad i feit mat, men akkurat de klubbene og - hold dere fast - pommes fritesen fra McDonalds syns jeg er hysterisk godt - men bare en sjelden gang, kanskje en gang i året, så jeg TROR ikke det har den store innvirkningen på helsa ;)

 

Nå skal jeg snart ut på en sightseeing her i den store by sammen med noen venner. Det blir bra :) .

 

På joggeturen i går (skarve 5 km :blink: ) kjente jeg smerter i ryggen helt til siste km, da kunne jeg speede opp litt og etterpå ble alt mye bedre og i dag - nesten helt fin!!! :rolleyes:

 

Take care, alle. Optimista - Pakk i vei, kos deg med tanken på drømmehuset.

Bam Bam, du skulle drikke 7 liter Amarone i kveld, var det ikke så??? Jeg lover at jeg ikke skal ringe deg i morgen tidlig :P . Ha en fortreffelig helg.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER OPTIMISTA - SÅ FANTASTISK!!!!! :D

 

Fortsett å flyte på den følelsen, det er så herlig! Nesten som å være forelska det :wub: alt er bare bra, alt går som en drøm - finnes ikke et problem i hele verden man ikke kan takle når man er "der"! NYT DET! :)

 

Enna - velfortjent kos igår! BRA! :)

 

Vi koste oss igår med god mat og god vin, vi også. Spiste til og med noen biter sånn kvikklunch melkesjokolade. Elsker kombinasjonen søtt/salt! ;)

Akkurat fredags ettermiddag/kveld er ukas beste. Og da spiser vi det vi har lyst på, uten snev av dårlig samvittighet.

Men idag var det havregrøt til frokost igjen. :)

 

Og jo, du husker riktig Enna - det var ikveld vi skulle bort.

Ble desverre avlyst da verten er blitt syk. :( Men planen er at det blir neste lørdag i stedenfor, da. Den som venter på noe godt, vet du ;)

 

Nyt dagen som best dere kan, damer!

 

Her er det nok en begredelig grå og regnfull dag... Passer egentlig ypperlig til å være inne og ta husvasken, men føler mye mer for å sitte i sofaen med boka mi... ;)

 

Rart det der.... Når sola skinner og alle vil ut, da får jeg masse energi og lyst til å gjøre ting INNE - som å vaske og rydde og slikt... :blink: er nok litt merkelig skrudd sammen, jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sein søndag kveld. Sitter og ser på at kattene leker. Det er like artig hver gang (jeg er litt sånn dyregal. Møter jeg en hund, katt eller hest MÅ jeg klappe og kose... )

 

I dag ble det en tur på tredemølla. Etter lang oppvarming i rolig tempo økte jeg forsiktig for hver 500 m og kunne tilslutt holde 11 km/t over flere km uten å føle at det gjorde for vondt i muskelen i venstre "skinke". Litt vondt gjør det, men det får det bare gjøre. Så lenge jeg ikke halter så orker jeg ikke å ta for mye hensyn. Men jeg kjente at det ikke var greit med noe høyere tempo, så intervalltreningen får bli i bakker, enn så lenge. Godt å få opp tempoet litt, igjen :D

 

Maten har vel gått rimelig greit, men det blir ikke helt etter skjemaet i helgene... så blir jeg litt sulten, da og plutselig har noe kommet inn i munnen som muligens ikke skulle inn. Har nok likevel klart meg RIMELIG greit, tror jeg. Drakk vin både fredag og lørdag. Det skal litt til før jeg gir opp det, så det får heller gå saktere nedover med vekta.

Skal ha på meg bunaden om to uker. Den ER TRANG, og det har den alltid vært. (har en sterk følelse av at den gangen den ble bestilt, så lå det en nesten ferdig som ikke var blitt hentet. og omtrent lik i målene...Og så bare brukte sydamen den...) Vel, jeg har gjort noen små ting som gjør det litt mer "behagelig" (i den grad bunad i det hele tatt er behagelig) å ha den på. Så det går nok bra. Eneste "gode" med trang bunad er at det ikke er fysisk mulig å spise for mye. :o

I morgen er det veiedag for meg... det er av og til fristende å ha veiedag på fredag.. men hvis jeg bytter til det er jeg redd jeg får vanskeligheter med å holde meg i skinnet i helgen.... B)

Vel, vel... jeg får nok bare holde på mandagen min. Jeg valgte det bevisst da jeg satt den dagen som veiedag!

 

Hvor mye har dere igjen før dere er ved målet dere satt i utgangspunktet??? Jeg vil ikke gjett på vekt i morgen, men jeg HÅPER på 72... Da har jeg akkurat 4 kg igjen til målet mitt... Vurderer sterkt om jeg skal melde meg på hold vekten-kurs på nett når jeg er ved det målet. Kanskje jeg kan få et tips eller ti om løsninger til å holde vekten. For første gang i livet har jeg nemlig tro på at jeg skal klare det! At når sommeren kommer så trenger jeg ikke tenke på at magen buler og lårene disser nå jeg tar på bikini.... Tenk så fantastisk det skal bli, ladies!!! Da er vi de seirende, glade damer som løper lett på stranden og ser ut som om vi aldri har vært noe annet enn snertne, lekre babes :rolleyes: Kanskje baywatch starter opp igjen... med litt mer voksne badevakter??? Man vet aldri :P

 

Sleep tight.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Good morning ladies!

Kjapt innom før jeg kjører på jobb... jeg er et levende bevis på at man trenger ikke veie alt og telle alle frimerker og trene hver bidige dag for å IKKE gå opp i vekt..

 

sneik meg på vekta i dag tidlig og selv om jeg bar både spist og drukket godt i helgen viste...vippet vetka mellom 71 - så 72 - så 71... så 72. Og det det var jeg vel sist og! så hehe som du sa Enna, hadde jeg veid meg på en fredag hadde kanskje jeg og sett 71 tallet! Hverken opp eller ned for meg - faktisk er jeg knall fornøya da jeg var sikker på at pulen gikk den andre veien...

 

chachacha - here we come, watch out World! :) ha en super duper dag.

vi tastes!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt tidlig på`n i dag, Optimista :) .

 

Jeg var på vekta i dag og ned 0,7 siden sist uke!!! Strålende fornøyd med det :lol: . Inn i cm denne uka, også, ikke så mye - tot 3,5 cm, men inn er inn :rolleyes: . Danser en aldri så liten reinlender i dag... (noen av de russerne jeg kjenner er så opptatt av norsk folkedans... og jeg kan det ikke akkurat så veldig godt!)

 

Det er flott at du fikser å la være og registrere, Optimista (klarer ikke du deg uten, også Bam Bam??)... jeg er litt bundet, ennå. Må liksom se at det faktisk stemmer osv... Men skal jo etterhvert klare meg "på egenhånd" ;) .

 

Det jeg har gjort feil tidligere er at jeg slutter å registrere og sakte, men svært sikkert har jeg økt mengden av alt mulig jeg har puttet i munnen og så en dag har vekten gått opp 0,6 kg og så har jeg lukket øynene... :huh: Det jeg altså må klare nå, er kombinasjonen av å holde på det jeg arbeider med nå, tro at jeg kan det, veie meg jevnlig og holde øynene oppe! Slik at en evt økning tas tak i med en gang. Jeg ser at noen her inne i forskjellige fora, opererer med et "belte" ... f.eks ønskevekt er 65 kg, og hvis de kommer over 67 må de ta rev i seilene..... kanskje det er noe å forholde seg til... jeg håper likevel at jeg kan øve meg på at det ikke blir flere dager på rad med for mye mat.... Da vi var tre uker i Frankrike i sommer var jeg faktisk ganske flink! Jeg holdt meg i skinnet. Sef spiste jeg ost, confit de canard, moule frites og drakk vin, men jeg holdt meg stort sett unna søtsaker (litt kick innimellom, men ikke hver dag)... Det var muligens det at jeg klarte de ukene som fikk meg til virkelig å sette inn støtet her sammen med dere :P .... det finnes håp - selv for en som i følge alle andre snart er 50, selv om jeg bare er 48 :blink:;) .

 

HA en glitrende dag. Her er det skikkelig vått høstvær og det er meldt kuldegrader i løpet av uka. brrrrr

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen spinnville ladies!

Nett kommet ut av dusjen etter en god spinningsøkt og styrke (bare 25 minutter det siste da : :P ) Det var godt med spinning igjen, men merker godt at jeg har vært forkjølet noen uker. Sukk, den forkjølelsen har virkelig markert at vi nærmer oss vinter-sykdomstid hehe.

 

Litt over en mnd til vi skal flytte og himmel og hav som vi gleder oss! Må begynne å planlegge pakking, kasting, vasking etc etc...blir en hektisk periode, men den som både venter og jobber for noe godt gjør det ikke forgjeves!

Fikk et knall kompliment på jobben i dag - en kvinnelig kollega (gift med en mann hehe) syns jeg har blitt virkelig snerten! "Du ser flott ut" sa hu, "og baken din har jammen meg fått en snerten spretten form!" Den kommentaren lever jeg lenge på og en påminnelse hvis jeg skeier ut at jeg fort kommer ut på gale veier hvis jeg ikke passer på! Liker selv å gi komplimenter og elsker å få dem når jeg føler jeg virkelig fortjener det!

 

Hvordan går det med dere da? Hatt en super tirsdag? Tror de andre - Haksnes eks. har glemt oss helt... :unsure: håper hun kommer tilbake.

Mdn vi holder koken ladies!

 

Vi tastes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke trent! Hadde bare ikke lyst og tenkte at det gjør ikke noen ting. Jeg trener stort sett 6 dager i uka, så det tror jeg skal gå helt fint :) .

Snakket med en venninne om vektreduksjon i dag. Hun kommenterte at jeg var blitt mye tynnere ;) , og da snakket vi om det å holde vekten... Jeg kommer til å melde meg på HV-kurs om ca 4 kg... Det er det som blir vanskelig for meg. Det virker som om du har funnet den nøkkelen, Optimista... Og det er positive tanker... Huske på følelsen. Hadde på meg den stretchbuksa jeg nevnte en gang tidligere... Nå har den også begynt å bli vid rundt lårene, og "trangbuksa" fikk jeg på i går uten å holde pusten. Fortsatt LITT trang, men det er jammen ikke mye om å gjøre. Det er disse følelsene jeg må huske :) .

 

Har det ellers helt fint. Reiser til Norge til fredag. Det GLEDER jeg meg til!!!!!

 

Ha en fortsatt fin kveld, ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere super flinke, vakre damer! :)

 

Innom bare for å si at det er liv i meg! Har fryktelig travle dager denne uka, men jeg holder meg på matta både når det gjelder mat og trening! ( Klapp på skulderen til meg! B) )

Har ikke veid meg på lenge i og med at jeg var litt "slækk" her en periode, men vurderer å gjøre det i morgen. Eller neste fredag...?

 

Enna, jeg registrerer ikke hva jeg spiser. Gjorde det til å begynne med, og fant ut at jeg lå mer enn greit innenfor det jeg skal ha. Jeg spiser det samme hver dag til alle måltider (vanedyr og rutinemenneske som jeg er) bortsett fra middag (og den lages som regel etter en oppskrift i Roede kokeboka) så da gadd jeg rett og slett ikke lenger.

Vet jo så utmerket vel at det er alt det jeg dytter i meg utenom måltidene som er den store syndebukken min, så så lenge jeg lar det være, klarer jeg meg helt fint. Aldri vært spesielt glad i å spise mye mat - det er sjokolade, kjeks og hvetebakst som er mine kjepphester.... :(

 

Så hyggelig at dere får så positive tilbakemeldinger! :) Det betyr så utrolig masse!!!

Ifjor hadde jeg PT på treningssenteret. Forrige uke da jeg var og trente, sa han til meg i det jeg gikk forbi : Jeg blir så glad hver gang jeg ser at du er her og trener!

Det gjorde også godt! Noen ser at jeg er flink!! :D YEY!!

 

Gleder meg sånn på dine vegne, Optimista med huset! Travle tider for dere nå fremover. Hvis dere skynder dere, så rekker dere akkurat julestria også! :P;)

 

Men da er det lunch! Ha en fortsat fin dag, damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

 

I dag settes snuten mot Norge. Jeg gleder meg, faktisk ganske mye! :)

 

Har spist litt rotete denne uke, ikke for mye, kanskje heller litt lite, men det har ikke helt blitt sånn som jeg hadde tenkt. Jeg har trent lite! bare to av fire dager hittil.. Det er litt ulikt meg, men ... sånn er det av og til. Tiden er ikke alltid til egen disposisjon. I går ble det feiret Halloween i området jeg bor (en uke for tidlig, men det er pga at det er skoleferie her til uken og mange i vårt område reiser vekk... ) ungene kom hjem med hver sin sekk full av godteri! Og det er sånt godteri som jeg ELSKER!!! Jeg holdt fingrene av fatet, da :rolleyes: . Kjente antydning til sår hals og tok "mirakelmedisinen" min og borte er det. Så den store skjeen med honning var mitt halloweengodteri ;) .

Veide meg i dag og skal veie meg på min "gamle" vekt i morgen for å se hvor like/ulike de er. Får hvertfall sett forskjell på den vekten jeg hadde utgangsvekten på. Blir jo spennede å se om jeg har gått ned mindre enn det jeg tror (eller mer... hi hi B) )

Jeg får en travel uke i Norge, men regner med at jeg rekker "innom dere". Må liksom innom en tur hver dag for å se om noen av dere har lagt igjen en liten eller lang rapport :P . Godt å ha dere der uansett, og jeg skal SPORE DERE OPP og drar dere inn igjen etter håret om dere prøver å lure dere vekk :angry: (Men dere har jo lovet på tro og ære ikke å forsvinne, så...)

 

Ha en fin fest i morgen, Bam Bam, og Optimista... stå på med pakkingen! dere har jammen ikke lang tid på dere!

 

Fredagsklem (og reiseklem) fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen/ettermiddag ladies!

Oppe og ikke gråter? Flott!

Nærmer meg en roligere tid på jobben og det gleder jeg meg til! Nå skal helgen nytes og begynne å planlegge (i hodet) i vannrett posisjon på sofaen! Nydelig vær ute, småkaldt, men det er vakkert. Litt snø gjør underverker synes nå jeg!

 

Var på den berømte kickboksing timen på torsdag, og tok meg først en tur på mølla - 45 min. Time med spark og slag var beinhard denne gangen. Oppdaget at det var litt vanskelig å puste med tannbeskyttelse når man er dett i nesa :lol: Om jeg merker økta i dag - nuvel, hva tror fruene?... :P for å si det sånn, jeg hviler nå under-ermene på bordet og sleper fingrene over tastaturet- besklager eventuelle skrivefeil.. delet knappen er lengst til høyre på tastaturet og da må jeg strekke ut ermen/fingrene litt...

Men det er gøy! Skulle nok ha begynt med denne form for aktivitet i mine yngre dager...jeg er jo "gamla" på treninga... B)

 

Skal kanskje en tur til byen i morgen -kickboksing klubben skal visst ha en sånn trening kamp økt og de vil ha meg med der. Kan se på for å lære, det var helt ok, men de syntes jeg burde prøve kamp og... himmel og hav de vil at jeg skal få juling! fullt beskyttelsesutstyr skal jeg visst få låne... jaja jeg trenger ikke det egentlig, gode joggesko for å løpe fra motstanderen er vel mer passende skulle jeg tro...glad jeg har trent såpass på tredemølla....

 

Men blir det kamp på meg får dere fyldig referat fra meg. Om jeg er i fysisk stand til å gi tilbakemelding søndag det får da tiden vise...

nei ladies, Optimista skal nå hvile den mørbanka kroppen. Ny veiing på mandag og da tenkte jeg å ta nye mål - syns jeg har krympa litt i det siste ;)Skal prøve å være fornuftig i både mat og drikkeveien! Filantropolog er ikke det sånn derre frimerkesamler? hehe det er meg!

 

Ha en super dag ladies! Nyt livet, og Bam-Bam, hvordan fikk det med festen - du skulle nnyte noen flasker vin forstod jeg... oj sorry, skal hviske.....går det bra? :P

Vi tastes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Optimista... jeg sa du kom til å møte Brækhus!!! Bam Bam og jeg heier (selv om Bam Bam har på solbriller...).

 

Jeg er i Norge og har jetlag! Det er bare to timer... dvs nå er det tre timers forskjell, men det merkes. Trøtt som en strømpe om kvelden og våken i otta om morgenen.

Har ikke trent foreløpig, men var ute i hele går i nyyyyyydelig vær. Raket og ordnet i hagen. Det ble kjempefint :P . Så tente vi opp i bålpanna og grillet pølser og hadde varm saft. Det var kjempekos. Spiste sikkert litt for mye, men pytt pytt. HAr ikke registrert mat denne helgen og den berømmelige vekten hadde ikke batteri.... Hurraaa

Det går bra, uansett! Tok på meg en fjellrävenbukse som har vært så trang at det å sitte eller bøye seg har vært meget ubehagelig. I går hadde jeg både ullmamelukk (sexy :lol: ) og treningstights UNDER + trøye ned i buksa og den var meget romslig. Det er en sann nytelse, for den har jeg hatt i minst 10 år og den var bare passelig (sånn behagelig passelig) det første halve året ...

Om en uke skal jeg inn i bunaden. Hadde testprøving på torsdag og nå går den igjen på original lukking. Trang ja, men til å leve i og enda en uke "på vann og brød" gjør susen.

Jeg har noen mål for de kommende ukene:

a) trene mer styrke, jeg er ikke flink til å prioritere tid til det. Jeg må skjerpe meg!!

B ) Spise jevnere, få inn noe mer kcal hvertfall til lunsj og få i meg mellommåltidet i 3-tiden. Det blir fort stort underskudd fram til kvelds og så litt mer enn bra på kvelden. Ikke sånn at det blir for mye mat, men det blir større kveldsmåltid enn lunsj for hvertfall å komme opp til 1400 kcal. Jeg vil ikke bremse forbrenningen for mye, heller....

c) finne nye middagsoppskrifter som kan falle i smak... jeg går igjen med kylling og laks og det er bare små variasjoner på rettene. :blink:

 

I uken som kommer bør det ikke bli de store utfordringene før til søndag. Da er det stor familiefest her i heimen. VI skal ha stående buffet/tapas det er vel bare to navn på samme type servering. Men sønnen i huset har god matsmak og det blir mye godsaker der... og til kaffen blir det gjærbakst.... (jeg liker det bedre enn andre kaker...) Vel det går, uansett det er EN dag!

Drømmer om flere dager som i går, men det er ikke meldt så fint framover. Har en tredemølle stående her (som i Russ) og får ty til den om været overhodet ikke samarbeider. Her har jeg en fitnessball + et par manualer, så kanskje det kan bli fart på sakene med en gang :rolleyes:

 

Avholdenheten til godteri er snart en vane. Det har vært både det ene og det andre foran meg og jeg rører ikke. Jeg kjenner at det er noe som rykker i magen... men det er akkurat som om om jeg ser øynene deres som advarer meg :P . Spiste hjemmepoppet popcorn i går. Vet ikke hvor mye, men det var GODT!!!

 

Ok ladies, ha en fortreffelig søndag og igjen Optimista: Good luck i kampen. Kjempekult!!! Bam Bam drikk vann og luft hodet... B)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg presset inn 30 min på tredemølla nå i kveld. Har holdt på med rydding og støvsuging til den store gullmedaljen i tillegg til å kjøre bil i noen timer... Ting tar tid her i Norge, også! Det blir mye organisering i uken som kommer, så det kan bli en utfordring å få trent nok, men klarer jeg hvertfall 3, helst 4 turer (trenger ikke bli så lange, om ikke annet så 30 min) så skal jeg være fornøyd. Kommer ikke til å sitte mye stille, så det blir bevegelse!

 

Ok. Da står dusjen for tur.

Sov godt, ladies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...