Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

strikk, det har jeg ikke og heller ikke prøvd.. skal se om jeg rekker å få kjøpt en slik en før jeg drar. hvem selger slike da sportsbutikker? og vet de hva jeg er ute etter om jeg spør etter strikk?

 

tar med alle gode råd på vegen.

 

vanskelig å si hva jeg rekker av tur, men fredagskveld vet jeg at jeg kan få tid men dagen etter så er jeg usikker.

 

Her er en link til strikk: http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimutstyr/smaatrim/reebok-strikk-med-roterbart-haandtak-l3-1062496?searchWord=strikk

Har ikke en selv, men lurer på om jeg skal kjøpe en!

Jeg har egentlig mest lyst på en slik: http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimutstyr/smaatrim/crunch-trainer-1075404?searchWord=mage

Har forsøkt den på treningsstudio og den er genial, syns jeg :)

 

God tur uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Optimista

Her er en link til strikk: http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimutstyr/smaatrim/reebok-strikk-med-roterbart-haandtak-l3-1062496?searchWord=strikk

Har ikke en selv, men lurer på om jeg skal kjøpe en!

Jeg har egentlig mest lyst på en slik: http://www.xxl.no/hjemmetrening/trimutstyr/smaatrim/crunch-trainer-1075404?searchWord=mage

Har forsøkt den på treningsstudio og den er genial, syns jeg :)

 

God tur uansett!

 

Strikk er knalleffektivt - veier 10 gram (kanskje litt mer men hvem veier sånt hehe) så ingen unnskyldning å ikke ha den i kofferten ;) skal på trening nå men gruer meg - leggene er så ømme etter mandagens økt - sliter med motivasjonen, men tørr ikke skrive her i kveld at jeg ikke trente i dag... så takk flotte damer! At jeg skriver her til dere får meg ut av sofaen, inn i gymtøy og mot helsestudio... oppdatering etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikk er knalleffektivt - veier 10 gram (kanskje litt mer men hvem veier sånt hehe) så ingen unnskyldning å ikke ha den i kofferten ;) skal på trening nå men gruer meg - leggene er så ømme etter mandagens økt - sliter med motivasjonen, men tørr ikke skrive her i kveld at jeg ikke trente i dag... så takk flotte damer! At jeg skriver her til dere får meg ut av sofaen, inn i gymtøy og mot helsestudio... oppdatering etterpå :)

 

Hurra for Optimista og dagens treningsøkt!

Så flott at du opplever det som motiverende å "snakke" med oss. Takk det samme!

Merker at jeg forsøker å bevege meg mer i hverdagen og skal nok snart klare å pusle meg til treningssenteret...

I dag har jeg gjort yoga, 1 time og 15 minutter. Det brenner jo ikke mye fett, men det er veldig godt for kroppen. Kjenner at det løsner opp grums og spenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hurra for Optimista og dagens treningsøkt!

Så flott at du opplever det som motiverende å "snakke" med oss. Takk det samme!

Merker at jeg forsøker å bevege meg mer i hverdagen og skal nok snart klare å pusle meg til treningssenteret...

I dag har jeg gjort yoga, 1 time og 15 minutter. Det brenner jo ikke mye fett, men det er veldig godt for kroppen. Kjenner at det løsner opp grums og spenninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Yes!!! da er en times spinning økt unnagjort, + 20 min rask gange i motbakke på tredemølle og litt situps for samvittighetens skyld!!

Fredag skal jeg veie meg og jeg er spent på om vekta e blitt redusert!:)

 

Og hvordan går det med den fysiske aktiviteten hos dere andre? Jeg kom meg ut av sofaen - kom igjen!!! Kom igjen! :) Takk igjen for motivasjonen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista og Graciegirl så utrolig flinke dere har vært *tommelen høyt opp*

 

og bra at vi påvirker hverandre til å ville yte best mulig trimmmessig siden vi skriver rapport her. Føler garantert det samme her :)

 

jeg starta dagen med først 15 min på maskina mi, så gikk jeg en tur på 50 min før jeg dro på jobb.

Ppå kvelden tok jeg nye 15 min på maskina mi før jeg gikk jeg 40 min tur. Hadde kun 40 min på meg så gikk fort i 20 min og snudde og viste at da måtte e gå like fort tilbake for å rekke det jeg skulle.

 

takk for all oppmuntring jenter. stor klem fra meg til dere begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Optimista og Graciegirl så utrolig flinke dere har vært *tommelen høyt opp*

 

og bra at vi påvirker hverandre til å ville yte best mulig trimmmessig siden vi skriver rapport her. Føler garantert det samme her :)

 

jeg starta dagen med først 15 min på maskina mi, så gikk jeg en tur på 50 min før jeg dro på jobb.

Ppå kvelden tok jeg nye 15 min på maskina mi før jeg gikk jeg 40 min tur. Hadde kun 40 min på meg så gikk fort i 20 min og snudde og viste at da måtte e gå like fort tilbake for å rekke det jeg skulle.

 

takk for all oppmuntring jenter. stor klem fra meg til dere begge

 

Se der ja TC! 50 min tur før jobb - imponert (jeg er B menneske... :) ) og dele opp trimmen som du har gjort er lurt! Og så får du 2 x god samvittighet! :) Rask gange er mer effektivt enn mange tror - hmmm du skulle bodd i nærheten av meg og dratt meg ut på tur på morgenkvisten :) Ha en super dag alle, og vær litt stolt av oss selv for kaloriene vi har kvittet oss med - snart kan vi si Kiloer! :) klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja TC! 50 min tur før jobb - imponert (jeg er B menneske... :) ) og dele opp trimmen som du har gjort er lurt! Og så får du 2 x god samvittighet! :) Rask gange er mer effektivt enn mange tror - hmmm du skulle bodd i nærheten av meg og dratt meg ut på tur på morgenkvisten :) Ha en super dag alle, og vær litt stolt av oss selv for kaloriene vi har kvittet oss med - snart kan vi si Kiloer! :) klem fra meg!

 

Hurra for dere, begge to! Jeg skal si jeg har fått to flotte damer med på laget! Er superglad for at dere svarte på innlegget mitt!

 

Jeg er veldig, veldig imponert over innsatsen deres på trimfronten. Det er en veldig god påminnelse at rask gange funker bra som trening. Man (jeg!) trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det.

I dag har jeg lovet meg selv å gå hjem fra jobb - og det er 1 time (passe rask) gange. Det er jo en vinn-vinn greie, hvor jeg får unna trimmen på hjemveien.

 

Jeg kan ikke se så mye på vekta ennå, det har jo bare vært noen dager. Men, jeg syns alikevel jeg har litt mer energi og sofasløvheten slipper litt. Har pleid å spise SÅ MYE godis hver kveld og jeg kjenner etter et par dager at det gjør kroppen godt å spise sunnere.

Det er utrolig overraskende å oppdage hvor mye MAT jeg kan spise, nå som jeg ikke tømmer i meg like mye tomme kalorier.

 

Tusen takk for at dere holder meg i ørene her inne! Klem tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hurra for dere, begge to! Jeg skal si jeg har fått to flotte damer med på laget! Er superglad for at dere svarte på innlegget mitt!

 

Jeg er veldig, veldig imponert over innsatsen deres på trimfronten. Det er en veldig god påminnelse at rask gange funker bra som trening. Man (jeg!) trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det.

I dag har jeg lovet meg selv å gå hjem fra jobb - og det er 1 time (passe rask) gange. Det er jo en vinn-vinn greie, hvor jeg får unna trimmen på hjemveien.

 

Jeg kan ikke se så mye på vekta ennå, det har jo bare vært noen dager. Men, jeg syns alikevel jeg har litt mer energi og sofasløvheten slipper litt. Har pleid å spise SÅ MYE godis hver kveld og jeg kjenner etter et par dager at det gjør kroppen godt å spise sunnere.

Det er utrolig overraskende å oppdage hvor mye MAT jeg kan spise, nå som jeg ikke tømmer i meg like mye tomme kalorier.

 

Tusen takk for at dere holder meg i ørene her inne! Klem tilbake!

 

Vi skal dra lasset sammen! :) Flott med 1 times gåing fra jobb, og ja man blir faktisk mer opplagt når man er litt mer i bevegelse. Stølhet er bare et sunnhetstegn, selv om jeg ærlig må innrømme at en øm rumpe etter spinningøkter og legger som er så stive at jeg tror de skal sprekke - ikke bidrar til en elegant kvinnelig gange....Høye hæler er ikke aktuelt å bruke for å si det mildt...

Men, blir du godtesyk prøv dette: hver gang du har lyst på noe godt, ta en minigulrot (knallgode og megasunt)! eller begynn å strikke! (faktisk man forbrenner kalorier mer da enn bare å ligge på sofaen...har sjekka haha) Strikking drar tankene dine bort fra godtteri også...

Personlig syns jeg det har vært vanskelig å spise nok og regelmessig - men begynner å få taket på det nå - faktisk sett at planlegging ikke er så dumt... :) tenk å være 47 og endelig lære hvordan man skal spise...jaja - nei kanskje jobbe videre her på jobben, men ville bare inn å sjekke statusen på dere :) Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan jeg få være med også?

 

- 45 år

- 163 cm

- 68,9 kg

- Jeg ønsker å være 63 kg.

 

Startet på Grete Roede høsten 2010 og da veide jeg 77 kg - våren 2011 veide jeg 64 kg og var strålende fornøyd. Dessverre ble det noen ekstra kilo sist sommer, forsøkte å holde meg stabil høsten 2011 og det gjorde jeg, men så kom jula og da ble det enda noen kilo.

 

På nyåret bestemte meg for å ta meg sammen og jeg gikk vel ned noe, men det gikk så sakte.

 

Denne våren har jeg slitt veldig og selv om jeg har vært flink med mat og trim stanser vekta på 68.9 kg, det har den gjort i 4 uker nå og jeg begynner å miste motet. Jeg vil ned 2 kg innen 20. juni - kan dere heie på meg alle sammen, så skal jeg heie på dere :rolleyes:

 

Jeg føler at jeg er på en evig slankekur og jeg gruer meg til fremtidige fristelser ifbm sommeravslutninger og ferie, men sånn skal det vel ikke være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan jeg få være med også?

 

- 45 år

- 163 cm

- 68,9 kg

- Jeg ønsker å være 63 kg.

 

Startet på Grete Roede høsten 2010 og da veide jeg 77 kg - våren 2011 veide jeg 64 kg og var strålende fornøyd. Dessverre ble det noen ekstra kilo sist sommer, forsøkte å holde meg stabil høsten 2011 og det gjorde jeg, men så kom jula og da ble det enda noen kilo.

 

På nyåret bestemte meg for å ta meg sammen og jeg gikk vel ned noe, men det gikk så sakte.

 

Denne våren har jeg slitt veldig og selv om jeg har vært flink med mat og trim stanser vekta på 68.9 kg, det har den gjort i 4 uker nå og jeg begynner å miste motet. Jeg vil ned 2 kg innen 20. juni - kan dere heie på meg alle sammen, så skal jeg heie på dere :rolleyes:

 

Jeg føler at jeg er på en evig slankekur og jeg gruer meg til fremtidige fristelser ifbm sommeravslutninger og ferie, men sånn skal det vel ikke være?

 

 

klart du kan være med her har vi hjerterom til alle :)

 

 

når jeg begynte å skulle slanke meg igjen denne gangen så stod jeg bomfast samme hva jeg gjorde. Vet jeg spiste utrolig riktig og burde gått ned. Fikk så forespørsel fra ei jeg kjenner om jeg ville være med å teste denne 3 dagerkuren her da ho ville se effekten på litt fler.

 

http://un9.blogg.no/1326181186_fett_forbrenning__kic.html

jeg var ikke i tvil og takka ja. Og etter kuren begynte endelig begynte noe å skje. De andre gikk ned mer enn meg, men jeg var fornøyd selv med å gå ned litt over ett kilo på tredager. De andre gikk ned en god del mer i kilo enn meg. mener de lå på rundt 3 kilo. Men jeg gikk mest ned i mål ... jippi... det er jo helt klart det aller viktigste. Etter dette så har vekta min begynt å bevege seg. Ho som tok testen på oss ringte noen .. usikker om det var i herbalife eller bio energiser og spurte litt om mitt problem med å slite å gå ned. Første han ba ho sjekke var omjeg hadde blod type 0. Noe jeg dessverre har. For han sa de med blodtype 0 sirkulerer alt mye saktere enn de andre blodtypene. Og er vel ikke bedre av at jeg har nyrestein i kroppen.

 

i etter det så har jeg sakte men sikkert klart å gå litt ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for dere, begge to! Jeg skal si jeg har fått to flotte damer med på laget! Er superglad for at dere svarte på innlegget mitt!

 

Jeg er veldig, veldig imponert over innsatsen deres på trimfronten. Det er en veldig god påminnelse at rask gange funker bra som trening. Man (jeg!) trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det.

I dag har jeg lovet meg selv å gå hjem fra jobb - og det er 1 time (passe rask) gange. Det er jo en vinn-vinn greie, hvor jeg får unna trimmen på hjemveien.

 

Jeg kan ikke se så mye på vekta ennå, det har jo bare vært noen dager. Men, jeg syns alikevel jeg har litt mer energi og sofasløvheten slipper litt. Har pleid å spise SÅ MYE godis hver kveld og jeg kjenner etter et par dager at det gjør kroppen godt å spise sunnere.

Det er utrolig overraskende å oppdage hvor mye MAT jeg kan spise, nå som jeg ikke tømmer i meg like mye tomme kalorier.

 

Tusen takk for at dere holder meg i ørene her inne! Klem tilbake!

 

 

Jeg føler og at vi er perfekte for hverandre. så takk for at du la ut denne posten så vi havnet sammen. Dere er herlige :)

 

 

I dag var e redd for at jeg av en eller anna grunn ikke skal rekke kveldstrim, så jeg fant ut at jeg skulle være ekstra flink før jeg dro på jobb :)

 

 

jeg gikk 7,53 km i ulent terreng på 1t og 30 min 58 sek

det står at jeg forbrente 560 kcal har lastet en app som måler. og legger seg under history.. så om jg følger samme løpen fler ganger så kan jeg se om jeg jo jeg på sikt ha som mål å klare å gå løpa raskere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja TC! 50 min tur før jobb - imponert (jeg er B menneske... :) ) og dele opp trimmen som du har gjort er lurt! Og så får du 2 x god samvittighet! :) Rask gange er mer effektivt enn mange tror - hmmm du skulle bodd i nærheten av meg og dratt meg ut på tur på morgenkvisten :) Ha en super dag alle, og vær litt stolt av oss selv for kaloriene vi har kvittet oss med - snart kan vi si Kiloer! :) klem fra meg!

 

 

ja skulle gjerne hatt deg i nærheten så vi kunne dra hverandre mest mulig ut.

 

 

viktig at vi er stolt av oss selv når vi er flinke. og jeg merker i tillegg at jeg blir så utrolig fornøyd med meg selv at jeg går rundt å smiler og er i ekstra godt humør om dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Velkommen Laila1!

En aktiv gruppe du har kommet inn i ;)

 

Dagens treningsøkt er unnagjort - 50 min spinning og 1 time styrketrening i sal! Yes!! da kan jeg se frem til en hviledag i morgen -ok kanskje litt bevegelse da, får se. Når jeg leser aktiviteten hos dere andre tørr jeg ikke ligge på latsiden! :) Så skal jeg også veie meg i morgen etter jobb, det er jeg veldig spent på.....Dere skal få tilbakemelding ila fredag kveld :) her gjelder det å ikke holde noe hemmelig hehe!

 

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen, nå skal jeg ut og nyte litt kveldsol med god samvittighet og knakse på noen babygulrøtter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kan jeg få være med også?

 

- 45 år

- 163 cm

- 68,9 kg

- Jeg ønsker å være 63 kg.

 

Startet på Grete Roede høsten 2010 og da veide jeg 77 kg - våren 2011 veide jeg 64 kg og var strålende fornøyd. Dessverre ble det noen ekstra kilo sist sommer, forsøkte å holde meg stabil høsten 2011 og det gjorde jeg, men så kom jula og da ble det enda noen kilo.

 

På nyåret bestemte meg for å ta meg sammen og jeg gikk vel ned noe, men det gikk så sakte.

 

Denne våren har jeg slitt veldig og selv om jeg har vært flink med mat og trim stanser vekta på 68.9 kg, det har den gjort i 4 uker nå og jeg begynner å miste motet. Jeg vil ned 2 kg innen 20. juni - kan dere heie på meg alle sammen, så skal jeg heie på dere :rolleyes:

 

Jeg føler at jeg er på en evig slankekur og jeg gruer meg til fremtidige fristelser ifbm sommeravslutninger og ferie, men sånn skal det vel ikke være?

 

Velkommen, Laila1! Så flott at du har lyst til å henge med oss her inne.

Du har jo vært superflink og klart å gå ned fra 77 kg til 68,9 kg hittil (samlet sett). Det er jo FLOTT!

Her inne er jeg sikker på at vi heier deg i mål med de første 2 kg! Selv har jeg som mål å gå ned 1 kg før bursdagen min (14.6). Det klarer vi :)

 

En stor utfordring for oss alle er vel å finne ut hvordan vi kan kombinere fristelser og moderasjon...Det er ikke alltid så lett, spør du meg. Innser at jeg må lete meg fram til noen alternative fristelser og lære meg å nyte mindre av fristelser med mye kalorier og fett. Forstår det i teorien, men kjenner meg selv så godt at jeg vet det blir en kamp i praksis.

 

Har du noe som kan motivere deg ekstra? Jeg prøver klær ganske ofte. Har klær i ulike størrelser. Nå er jeg på mitt tyngste noen gang (med unntak av graviditeten) og har lite klær som passer. Nekter å kjøpe nye klær og forsøker å glede meg til jeg passer inn i ulike plagg igjen. Noen dager, særlig når det er fint vær, hjelper det masse å tenke på kjoler som venter på meg.

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal dra lasset sammen! :) Flott med 1 times gåing fra jobb, og ja man blir faktisk mer opplagt når man er litt mer i bevegelse. Stølhet er bare et sunnhetstegn, selv om jeg ærlig må innrømme at en øm rumpe etter spinningøkter og legger som er så stive at jeg tror de skal sprekke - ikke bidrar til en elegant kvinnelig gange....Høye hæler er ikke aktuelt å bruke for å si det mildt...

Men, blir du godtesyk prøv dette: hver gang du har lyst på noe godt, ta en minigulrot (knallgode og megasunt)! eller begynn å strikke! (faktisk man forbrenner kalorier mer da enn bare å ligge på sofaen...har sjekka haha) Strikking drar tankene dine bort fra godtteri også...

Personlig syns jeg det har vært vanskelig å spise nok og regelmessig - men begynner å få taket på det nå - faktisk sett at planlegging ikke er så dumt... :) tenk å være 47 og endelig lære hvordan man skal spise...jaja - nei kanskje jobbe videre her på jobben, men ville bare inn å sjekke statusen på dere :) Ha en fin dag videre!

 

Ha, ha, ha! Tenk at du foreslår at jeg skal strikke!!! Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Eneste grunnen til at jeg fikk en grei karakter i håndarbeid på skolen var fordi mamman min "hjalp" meg hjemme. Pleide å snike prosjektene med meg hjem i sekken - og VIPS så ble strikkelua ferdig på null komma svisj!

Liker veldig godt tipset ditt om minigulrot. Det skal jeg forsøke. Er så vant til å putte noe i munnen når jeg sitter foran tv etc, så jeg håper det går greit å bytte ut godterier med et sunnere alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler og at vi er perfekte for hverandre. så takk for at du la ut denne posten så vi havnet sammen. Dere er herlige :)

 

 

I dag var e redd for at jeg av en eller anna grunn ikke skal rekke kveldstrim, så jeg fant ut at jeg skulle være ekstra flink før jeg dro på jobb :)

 

 

jeg gikk 7,53 km i ulent terreng på 1t og 30 min 58 sek

det står at jeg forbrente 560 kcal har lastet en app som måler. og legger seg under history.. så om jg følger samme løpen fler ganger så kan jeg se om jeg jo jeg på sikt ha som mål å klare å gå løpa raskere

 

7,53 km????? SYV KOMMA FEMTITRE KM??? Det er jo helt fantastisk! For en fabelaktig innsats.

Hvordan får du tiden til å gå? Hører du på musikk eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg må bare ønske dere alle en SUPER FREDAG og si tusen takk for motivasjonen!

Gikk hjem fra jobb i dag, 1 time i et greit tempo. Etter at jeg hadde skrevet det her inne først så "måtte" jeg jo bare gjennomføre. Helt enig i at det er veldig gøy og motiverende å rapportere her inne.

Jeg er så glad for at vi støtter hverandre og gir hverandre tips og råd. Det kommer helt sikkert utfordringer underveis og da er det godt å ha andre i samme båt.

 

Største utfordringen min om dagen er å få drukket nok vann og å få spist nok grønnsaker.

Ender opp med å spise masse grønnsaker til middag, istedenfor å spre de utover dagen. Begynner å føle meg litt kanin allerede og har ikke lyst til å gå grønnsakslei.

Vann er vanskelig. Er så vant med å drikke Pepsi Max hele veien - og lite smaker like godt (spør du meg).

Tips taes imot med takk :)

Klem til dere flotte damer der ute. Godt å ha dere her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Laila1!

En aktiv gruppe du har kommet inn i ;)

 

Dagens treningsøkt er unnagjort - 50 min spinning og 1 time styrketrening i sal! Yes!! da kan jeg se frem til en hviledag i morgen -ok kanskje litt bevegelse da, får se. Når jeg leser aktiviteten hos dere andre tørr jeg ikke ligge på latsiden! :) Så skal jeg også veie meg i morgen etter jobb, det er jeg veldig spent på.....Dere skal få tilbakemelding ila fredag kveld :) her gjelder det å ikke holde noe hemmelig hehe!

 

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen, nå skal jeg ut og nyte litt kveldsol med god samvittighet og knakse på noen babygulrøtter.....

 

 

så flott at du føler du måtte gå da når du først hadde skrevet det til oss.. er akkurat slike små detaljer som dytter oss litt ekstra som vi trenger :) Du var kjempe flink :)overbevist om at du var veldig fornøyd med deg selv når du var hjemme og hadde vært så flink :)

 

håper du fikk en herlig stund i kveldssola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En stor utfordring for oss alle er vel å finne ut hvordan vi kan kombinere fristelser og moderasjon...Det er ikke alltid så lett, spør du meg. Innser at jeg må lete meg fram til noen alternative fristelser og lære meg å nyte mindre av fristelser med mye kalorier og fett. Forstår det i teorien, men kjenner meg selv så godt at jeg vet det blir en kamp i praksis.

 

Har du noe som kan motivere deg ekstra? Jeg prøver klær ganske ofte. Har klær i ulike størrelser. Nå er jeg på mitt tyngste noen gang (med unntak av graviditeten) og har lite klær som passer. Nekter å kjøpe nye klær og forsøker å glede meg til jeg passer inn i ulike plagg igjen. Noen dager, særlig når det er fint vær, hjelper det masse å tenke på kjoler som venter på meg.

 

 

utrolig lurt det med å finne frem for eks bukser som du ikke får skikkelig på deg og ha de liggende for gjevnt å prøve de. Det er utrolig motiverende når en endelig kommer inn i en slik bukse igjen. Selv har jeg en jeg fikk på meg i forrige uke for første gang på ett år. Kjente det bare sang i hodet mitt YEEEES dette er verdt å streve litt ekstra for... har noen andre på lur som jeg og håper e kommer inn i etter hvert

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7,53 km????? SYV KOMMA FEMTITRE KM??? Det er jo helt fantastisk! For en fabelaktig innsats.

Hvordan får du tiden til å gå? Hører du på musikk eller noe?

 

 

ja stolt av meg selv... er utrolig ulent og varierende terreng... altså masse bratte bakker og da blir det jo og en del bratte nedoverbakker. Så helt ærlig kjenner så kjenner jeg det litt i låra etter bakkene. Men denne løypa kommer jeg til å gå ofte :) skal bli deilig når e på sikt blir så vant til bakkene at det ikke får konsekvens for låra

 

nei hører ikke på noe som helst. nyter naturen da der er skog til alle kanter og samtidig så ser en mange steder over alle trerne nedover på sida og ut mot bebyggelser og havet.. vakkert syne jeg aldri går lei av. går jo og forbi litt bunkerser og slik på lypa og enn vann som var drikkevann tideligere.

 

og får hver kilometer så komer det høyt fra telefonen min ... for eks du har nå gått 1 km og har brukt tida XX min og XX sekund og innimellom så tenker jeg litt igjenom hva jeg er nødt å få unna denne dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Største utfordringen min om dagen er å få drukket nok vann og å få spist nok grønnsaker.

Ender opp med å spise masse grønnsaker til middag, istedenfor å spre de utover dagen. Begynner å føle meg litt kanin allerede og har ikke lyst til å gå grønnsakslei.

Vann er vanskelig. Er så vant med å drikke Pepsi Max hele veien - og lite smaker like godt (spør du meg).

Tips taes imot med takk :)

Klem til dere flotte damer der ute. Godt å ha dere her :)

 

jeg slet med samme problemet med vann kontra pepsi max.. Her i huset har det alltid vært masse brus. Nå går det mest i vann for å være ærlig. og best av alt når mor har gått over til vann så begynte jentunge helt av seg elv å ta vann istedenfor brus og. de ser og følger oss mer enn vi tenke over.

Nå smaker det helt ærlig ikke like godt med den pespi maxen lenger. Blir regelrett for søtt. Det er faktisk lettere å kutte den bortimot helt ut. for drikker du den gjevn så smaker i hvertfall ikke vannet like godt for meg. Prøv i to uker å bare drikke vann da og ingen pepsi max så ser du hva som skjer når du prøver ett glass pepsi max i en helg. Håper du tar utfordringen og gir tilbakerapport når du tar første brus glasset.

 

selv så har jeg nå alltid stående 2 1/2L vannflaske som jeg hver eneste dag fyller opp å tar med meg på jobben. Drikker jeg mer så fyller jeg på de der.

chi pro maskina mi tar jeg alltid ett stort glass vann før jeg tar den og ett stort

og før jeg tar den og ett stort glass når jeg er ferdig.

 

siden jeg tar multivitamin og omega kapsler og chlorella 3 ganger for dag så tar jeg dette før frokost, lunsj og middag. og tar drikker jeg og ett stort glass vann mens jeg tar disse.

 

 

jeg syntes faktisk det er godt å ta seg litt agurk når jeg har lyst å putte noe i munnen jeg. Er bare ofte jeg ikke kommer på det, men blitt flinkere med det nå siste dagene. Blomkål er jo og godt rått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oisann... glømte å si at nå har jeg vært innom sportsbutikk og kjøpt meg en medium strikk. så gleder meg til å få teste den på hotellrommet :) stod litt øvelser i pakken og alle skal helt klart testet

 

 

Ønsker dere en strålendes herlig helg

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei igjen!

 

Jeg må bare ønske dere alle en SUPER FREDAG og si tusen takk for motivasjonen!

Gikk hjem fra jobb i dag, 1 time i et greit tempo. Etter at jeg hadde skrevet det her inne først så "måtte" jeg jo bare gjennomføre. Helt enig i at det er veldig gøy og motiverende å rapportere her inne.

Jeg er så glad for at vi støtter hverandre og gir hverandre tips og råd. Det kommer helt sikkert utfordringer underveis og da er det godt å ha andre i samme båt.

 

Største utfordringen min om dagen er å få drukket nok vann og å få spist nok grønnsaker.

Ender opp med å spise masse grønnsaker til middag, istedenfor å spre de utover dagen. Begynner å føle meg litt kanin allerede og har ikke lyst til å gå grønnsakslei.

Vann er vanskelig. Er så vant med å drikke Pepsi Max hele veien - og lite smaker like godt (spør du meg).

Tips taes imot med takk :)

Klem til dere flotte damer der ute. Godt å ha dere her :)

 

Flott å lese at du tok beina fatt fra jobben i dag! Tenk hvor mange kalorier du bruker på nye aktiviteter som dette!! Stå på! Ang vann - ja helt enig at dette er en utfordring, jeg er ikke noe brusdrikke - men har drukket kaffe i litervis i stedet og det er heller ikke bra. Men vannet kan du gjøre mye med. Begynn å ta en slurk, så en munnfull mat, så en slurk til - og før du vet ordet av det er ett glass vann drukket.Og du blir fortere mett på denne måten også! Tabben jeg gjorde i begynnelsen var å drikke "vannkvoten" på tom mage.... det gjør de drevne vanndrikkerne det! :) Og hiv i en skive eller to/tre med sitron, lime, appelsin eller eple i vannet.Frisk og faktisk godt! Ha en vannflaske (med sånn tut på - artigere å drikke av syns jeg...hehe) og ha den ved siden av deg på jobben. Ta en "sprut" nå og da (kanskje når du hører magen romle eller drømmer om sjokolade eller noe sånt) - og vips før du vet ordet av det må du tusle bort til krana og fylle på vannflaska (ekstra spasertur det og vettu!)

Vi tar små viktige steg mot målet vårt - vi er i bevegelse, tatt steget og det er flott!!!

Stå på videre, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

oisann... glømte å si at nå har jeg vært innom sportsbutikk og kjøpt meg en medium strikk. så gleder meg til å få teste den på hotellrommet :) stod litt øvelser i pakken og alle skal helt klart testet

 

 

Ønsker dere en strålendes herlig helg

 

klem

 

Supert TC!! Og hvis du ligger på gulvet og syns det er for hardt - bruk sengepleddet som underlag! Fabelaktig! ;) (Snakker om egen erfaring her hihi)

Riktig god tur og gleder meg til å lese om strikktreningen på hotellet! ;)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...