Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Hei og god morgen.

Vanskelig dette med hva man skal gjøre. Jeg har gått på kurs for noen år siden.. nettkurs... det var ikke sååååå veldig personlig, men greit. Gikk ned omtrent som du har gjort. Syns det er litt dyrt også... du kan jo ta et medlemskap her i vektklubben og da får du ganske mye... + oss da :D .

Denne gangen har jeg ikke gått på kurs, men bare rapportert til dere og jammen har jeg jo gått ned ca 10 kg :P , Og her inne får vi jo både ris og ros !!!!! OG personlig oppfølging!

HVIS det står mellom kurs og trening - ja jeg mener jo at trening er et must, da.... (kommer du til å bruke medlemsskapet ditt på treningssenteret???) Jeg har kjøpt tredemølle, treningsmatte, ball og treningsslynge... VEL anvendte penger! Mølla koster jo noen år på treningsstudio (Litt avhengi av modell), men jeg bruker den nesten hver dag, mannen min bruker den og jammen hender det ungene tar seg en "tur" også. Den har du jo... lenge.... og du trenger ikke dra et sted for å trene. HAR du 30 minutter kan du gå/jogge/løpe en rask tur. Du kan se på film mens du trener... hjemme har jeg en hylle hvor jeg setter dataen og ser på film - en 40 minutters episode av en TV-serie er ganske passende lengde, f.eks... ;) Det gjelder bare å lure seg selv, av og til .... så plutselig er det en vane og du trener uten å tenke over det!

Var på fest i går... spiste ingen ting (bare gulrøtter), men drakk til gjengjeld noen glass hvitvin... Hadde hjemmelaget pizza til middag i går! Den var IKKE GR-oppskrift! Thats for sure!!! Men gresselig god! Deigen bare kjevler seg selv og holder i 48 t på benken om du ikke bruker opp alt med en gang... Knall!

1 kg mel, 5 dl melk, 1 dl vann, 1 espressokopp med olje (!), 1 ts sukker, 1 klype salt, 30 g frisk gjær eller en pose tørrgjær. Heves i stekeovnen på 50 grader, oljet plate i 1 time. Tas ut hvert kvarter til knaing. så kjevles den ut og du legger på hva du vil. Stekes på 250 grader etterpå... jummi (men som sagt - ikke akkurat GR...)

Take care, ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Optimista

Halloen ladies!

hehe kanskje vi - ref. det du skrev Bam-Bam - i ironiens verden - skulle kalle oss møkkakjerringer med megahumor hahaha!! Nei Bam bam du er ikke alene å slite - vi er flere med deg, og derfor er vi her på denne tråden! :)/> Men i motsetning til typiske megakjerringer er vi spekket med galgenhumor og optimisme! :)/>

 

Har hatt mye å gjøre de siste dagene, så derfor stille fra min front når det gjeder å taste inn dagens gledesmeldinger og nedturer.

Har vært flink i dag - spinning og styrke. men har ikke tatt straffen fra Enna enda - løpinga - ikke løpt i det siste kun småjogg før styrke, og spinning og div timer i sal. Men i morgen er det karate - gled dere til referat haha!

 

Drit kalt (beklager uttrykket, men finner intet bedre dekkendes ord) her hjemme og varmepumpa vår er på service. Lekkert. Sånn går det når tidligere eier ikke har fulgt opp service / vedlikehold på den. og vi har en stygg mistanke om at de visste at det var noe galt med den når vi kjøpte huset. Forbaskade irriterende, men noen mennesker vet ikke hva ærlighet er. Så vi fyrer i peisen og gubben har skjønt at det går an å tenne på stearinlys og så sier han (etter å ha blitt inprentet fra meg)..."NÅ er jeg romantisk ikke sant? SEEEEE! Stearinlys!! :)/> " jaja hva skal man si til det, kan ikke annet enn å flire. God er han, men noen spontan romantiker skal ingen beskylde han for å være hehe :)/>

 

Nei, ladies, nå er kveldsmaten snart ferdig, ryddig i huset venter visst og, så senga. Ny dag, ny muligheter venter på oss alle i morgen. Ha en riktig god kveld ladies! (Møkkakjerringer hihi) vi tastes!

Stor god klem til dere alle fra meg! Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Kjære du Simsalabim. (Og alle dere andre flotte ladies!) men litt ekstra fokus på Simsalabim nå.

 

Jeg skjønner at du sliter, og det er lett å gi opp. Hva du skal velge, nytt kurs eller bruke pengene på trening, tja si det. Hvis du ikke er vant til å trene så mye og trenger tettere oppfølging (ref. kurs) så er kanskje kurs den rette, men på den andre siden å komme seg inn på et treningsstudio kan være et godt spark/puff for deg å komme i gang med sunn god trening. Hva med å prøve helsestudio som ikke krever bindingstid? Mange går bort fra bindingstid nå. Gruppetrening er veldig lurt å begynne med for da blir du motivert av en instruktør. Selv om jeg er vant til å trene mye deltar jeg ofte på gruppetrening - min motivasjon er ikke alltid på topp og da for å få "kroppen i gang" deltar jeg på slik trening.

 

Du har gått ned i vekt, og slik jeg forstår deg, vil du ikke ha de ekstra kiloene - du vil ned i din trivselsvekt. Og det kan være tungt å motivere seg, men på tunge dager er det viktig at man prøver å ha fokus på de positive tingene, som eksempel vektreduksjonen din, reduksjon i midjemål, at du føler deg mer vel. Tørr i skryte av deg selv, vær stolt! :) Når jeg føler jeg går ned i en dal pleier jeg å stille meg foran speilet, se på meg selv og skryter av meg selv litt - høyt og tydelig. :) Gir meg selv komplimenter :P. Og jeg er høyst oppegående og normal, så jeg er ikke på randen av å bli tussete ;) men å høre positive ord gjør noe med oss. Det synes nå iallefall jeg. Prøv og kjenn forskjellen. Vi har alle kjent på hvordan det er å bare tenke negative ting når man ser sitt eget speilbilde særlig tidlig på morgonen på badet... - blir ikke så veldig oppglødd og full av energi da?

 

Du vet selv hva du trenger mest nå, kurs eller trening, men erlang på vei enig med Enna, trening/bevegelse/aktivitet - kall det hva du vil, det er viktig. Og du skal ikke bli en ny martonløper i verdensklasse! :) Du skal bare øke aktiviteten din litt mer enn det den er i dag, og etter hvert blir det noe du ser frem til, for det gjør godt for kropp og sjel.

 

Nei, det ble mange ord, men jeg håper det kan være til hjelp for deg. Om du ikke greier å registrere alle kaloriene du får i deg hver dag er ikke det noe krise, men sånn ca. er lurt. Kjedelig å registrere mat? Jepp det er det, men det må du gjøre når du er på kurs også! Spis med jevne mellomrom - sunn mat og vann. Masse vann. En slurk i ny og ne og før du vet ordet av deg har du fått i deg en liter! :P Og det gir en mettende følelse også!

 

Stor god klem Simsalabim! Du greier dette hvis du selv vil! Du er sterkere enn du aner! Gå nå og se deg selv i speilet og si det! Skryt av deg selv! Og vi er her for å backe deg opp!

 

klem igjen,

Optimista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MØKKAKJERRINGER MED GODT HUMØR OG FANDENIVOLDSK INNSTILLING!!!

 

Dagens vekt er ingenting å rope hurra for, men jeg tok meg sammen og holdt meg i skinnet lørdag og søndag. EN god del vin, det skal sies, men grei mengde mat.

Løp en mil på lørdag, men etterpå var det så vondt i den gamle strekken i baken at jeg nesten ikke kunne gå skikkelig. Klagde min nød til gubben som mumlet noe om senebetennelse... da ble jeg litt engstelig og kastet meg over internett og leste om smerter i baken. Kom over en diagnose som - uten at jeg er lege - hadde symptomer som var svært like og da jeg leste videre om årsaker til den hadde det MINST likestor likhet... Piriformis syndrom. Så begynte jeg å strekke ut etter oppskriften som stod, og allerede i dag er det litt mindre vondt. En annen ting som stod var (det likte jeg minst!) var at man kanskje burde roe ned litt på løpingen en stund og trene opp muskulaturen i steden... hrmf :angry:/> , så da har jeg plutselig ingen unnskyldning for ikke å trene styrke... :mellow:/> (Aldri så galt osv.. ;)/> )

Vel.

Kan ellers ikke si annet enn at det bare er å stå på videre. Drikke mye vann hjelper meg i perioder. Lage sunne middager (ikke bli fristet til pastaretter - om enn magre... jeg elsker pasta!! :o/> ) Skal ut å gå i snøen etterpå. Det har kommet masse snø her i helgen. (Nå skal det sies at her måkes det over en lav sko! Og strøs på noe gresselig salt/kjmokaliestoff som gjør det helt forferdelig sølete, men...)

Ha en god uke dere mine fantastiske Ladies/møkkakjerringer/lekre babes (velg selv!) :rolleyes:/>

Vi tastes og tastes. :)/>

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

hehe Enna, ja er jeg ikke klok! :)

Jeg kan herved melde at jeg tok straffetreningen din i dag Enna. først 4 grader motbakke og 8,5 km/t 500 meter og ja hva var det 10,5 (det var en km/t fortere du sa jeg skulle ta..) flatt og 500 meter. Løp til sammen i 50 min (ok motbakkene bortsett fra den jeg nevnte her og noen andre små i 2 grader) gikk jeg i rask gange. Jeg skulle jo på karate trening etterpå! :) og dette skulle bare være oppvarming! Og mens jeg løp (holdt på å gi meg noen ganger) så jeg deg Enna hengende overe meg og jeg turde ikke noe annet enn å pese meg opp bakken så den andre "straffen" på 10,5 km/t. Impregnert eller :) vel noe megafart har jeg aldri på mølla men det viktigste er å bevege meg. Svei av 500 kalorier ifølge mølla så noe ble det jo! :)

 

Skal hive i meg litt sunn kveldsmat nå (havregrøt) og den er klar, så må gi meg - men måtte bare gi beskjed at trening unnagjort, overlevde karate (mye teknikk så det går fremdeles bra med meg ) men jeg merker at muskulaturen i beina er merkelig nok ikke så tøyelige som jeg trodde de skulle være - og det merker jeg når jeg sparker i vei - hyla mine får jeg skryt av, instruktøren skulle bare visst at det var smertehyl og ikke ala karatekid! :)

 

vi tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Veldig bra, Optimista!!! Jeg er stolt av deg! Oppvarming i 50 min før karate - skikkelig treningsøkt, altså!! Harding du, ikke bare smart :P

Så: Jeg ser deg levende for meg. Høye spark og skrik! Glitrende bra :). Det var der jeg skulle vært, da hadde muskelen i baken min VIRKELIG fått kjørt seg :lol: . Jadda!

 

Dagen i går gikk helt fint. Føler at jeg muligens ENDELIG er tilbake på riktig spor. Kjennes godt! Det blir middag ute til torsdag, men det skal gå bra, tror jeg.... (må betale selv, så da blir det hvertfall ikke mye vin ;) ! Vin på restauranter her borte er bare møkkdyrt! Dyrere enn hjemme i Norge!)

 

Sånn ellers... jeg klarte ikke motivere meg til noe særlig styrketrening i går. Utrolig hvor hardt det er å komme i gang med. Jeg pleide å elske det! Jeg gik en god tur og hadde skikkelig ting handlesekk på veien hjem, Tok litt øvelser for lår og legg i går kveld, men karakteriseres ikke som trening, nei! Skal arbeide intenst med meg selv i dag og kjøre en liten styrkesession i ettermiddag... Å DU som jeg ser fram til det <_<

 

Ute er det knallvær, så nå skal jeg ta på meg litt varmere klær og komme meg ut å gå.

Take care all of you. "Snakkes seinere"

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God aften ladies!

En dag nærmere helg og kun mat, vann, kaffe og jobbing i dag. Vel det har holdt for meg - ingen trening for av en eller annen forunderlig grunn kjenner jeg treningsøkten i kroppen særdeles bra i dag. Ømheten i muskulaturen er en kjærlig påminnelse om at jeg er i 40 åra, tok straffen fra Enna på mølla i går for deretter å lekte karate kid en time.. om ikke det var nok så er det ny karate-time i morgen. Har fremdeles ikke funnet ut hvordan det fysiologisk er mulig utøve høye spark med massiv stølhet i alt som heter muskler i beina - særlig hamstringen... Vel en ting vi må trene på , også i morgen - spark - og stå helt i ro på ett ben etter i ha trukket tilbake beinet vi "så treffsikker som ei skadeskutt flaksende hodeløs høne" sparket mot et usynlig mål profesjonelt ut i lufta - og da står vi der da - tilbake i utgansposisjonen - helt til sensai (the boss) sier ok (eller et eller annet på japansk)..og husk karatekid som balanserte på ett ben på stokken ute i sjøkanten... og vi ser umistelig tåpelig ut, iallefall jeg....jeg får nok skryt av å stå helt i ro denne gangen også- ikke på grunn av proff balanse, men heller fordi kroppen er i smertesjokk og venter bare på å velte sideveis overende... vi har for øvrig meget gode gulvmatter og nå skjønner jeg hvorfor...

 

Jeg syns det er knallgøy, så skal fortsette selv om det vil ta meeeget lang tid før jeg får litt teknikk inn. Men underholdning kan det bli, både for dere som leser referatene, og ikke minst instruktøren som skal holde seg grav alvorlig og prøve å lære meg denne vidundelige japanske kunsten!

Gled dere, det gjør jeg - forhåpentligvis er jeg litt med bøyelig i morgen... :)/>

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare bedre og bedre, Optimista! DU viser at vi i vår beste(?) alder kan når vi vil!!! Fortsett, fortsett. Jeg leser med tårer i øynene... (ikke fordi jeg er rørt eller lei meg, men fordi jeg så levende ser deg for meg og.... vel... har litt problemer med å holde meg alvorlig! :lol: )

Når det gjelder trening. Jeg GIKK en lang tur i går i nyyyydelig vær. Strålende sol, sikkert nesten 20 minusgrader :) . Kom hjem og drev 15-20 min styrketrening på soveromsgulvet. Strakk den hersens rompemuskelen min og det KOMMER seg!! Den blir mindre og mindre øm for hver dag. Har bestemt meg for at jeg skal holde meg unna løping hele uken :huh: , bare gå og så trene litt styrke da <_< .... visstnok ikke meldt like fint vær de neste dagene, så da kan jeg jo trene litt mer styrke og heller gå litt kortere tur.... ( :unsure: )

Nå må jeg få opp ungene. De har sein start på onsdager.... tre kvarters "forsinkelse" om morran er slitsomt... alt blir litt "feil".

Maten gikk ganske greit i går, også.. Det er på en måte veldig greit med hverdager!

Hvordan går det å holde vekten, Optimista? HAr du funnet ut en god strategi?

 

Bam Bam... tenker på deg. Håper du har det fint der ute. Ikke bry deg om at alt skal være "riktig" hele tiden... finn løsninger som fungerer for deg. Det er du som skal leve med dem. Bare pass på at det du har slitt for i hele høst ikke er bortkastet. Hold et lite fokus.... (gi oss et liiiiiite livstegn da... :unsure: )

Simsalabim... hvordan gikk siste "møte" med GR-nett? Har du bestemt deg for hva du vil?? Vi er her vi, støtter deg uansett valg!

Du er flink til å planlegge, forresten! Middager for hele uka. Hadde jeg bare vært halvparten så flink! Men det er vel nødvendig når du har full jobb og unger!!

I dag skal jeg (tror jeg) lage torsk i form med fetaost og hermetiske tomater... har ikke smakt det før, men det høres godt ut... serverer litt ris ved siden av.

 

Ha en veldig god dag, Ladies

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stua til dere alle!

Lite livstegn fra Bam-Bam i horisontalen... Ryggen er fortsatt like j****** og idag kapitulerte jeg og endte opp hos kiropraktor. Fikk beskjed om at jeg ikke får lov til å trene ( :o ) før jeg er bra igjen, kun korte gå- turer, og jeg skal selvfølgelig helst ikke sitte. Ha! Ha! Jobben min består i å sitte foran en skjerm i 8 timer hver dag! :(

Så her ligger jeg rett ut og har mer vondt enn noen gang! :unsure: Han sa det ville bli sånn, men akkurat nå kjennes det ut som de mest bortkasta 700,- kr noen gang..... :angry: Og attpåtil ville han ha meg tilbake på fredag! Men jada - jeg skal gå jeg. Eller krøke meg dit er vel den rette beskrivelsen.

Det jeg misliker aller mest, er treningsforbudet. Er blitt så avhengig av den go' følelsen det gir! Den oppturen man har etter en god økt! Den energien og styrken til å fortsette i det riktige sporet det gir.

Så Simsalabim - jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen : kom deg i bevegelse! Det gir så masse! Det er så uvurderlig god hjelp i forhold til mat også. Kroppen har automatisk ikke lyst på ting som ikke er bra for den når den er full av energi!

Og jeg er livredd for å miste denne gode følelsen nå som jeg ikke får lov til å trene.... Jeg har ingen aning om det vil være 1 uke eller om det blir sånn de neste 2 månedene.... Hater det virkelig!

 

Optimista : Vær uforbeholdent takknemlig for at du kan stå på ett ben! At du kan sparke som ei kråke! Du fungerer! :) Nyt det!

 

Enna : Du er fortsatt rå på trening! Kjenner at jeg er litt misunnelig nå.... Gjett om jeg skal i gang igjen??? Er så utålmodig...... :huh:

 

Ser det har vært litt snakk om mat her også. Jeg er fortsatt flink! :) Ingen utskeielser med snop osv. Overhodet ingen sjokolade. Det er jeg mektig stolt av! B)

 

En av mine favoritter her på GR siden, er torsk på grønnsaksseng. Har dere prøvd den? Den salaten er noe av det beste jeg vet!!!!! Er ikke så nøye med fisken, for det er den salaten jeg vil ha!!! :P

Idag lagde jeg torsk masala. Godt med mat som smaker!

 

Men nå klarer jeg ikke sitte lenger....

Vær sterke der ute - vi snakkes snart! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooooo skrekkelig vondt, Bam Bam :( !!! Men ååååå så flink du er med maten! Vær meget stolt av deg selv :D !!! GOD bedring! Rygg er noe herk. Kan ta lang tid, dessverre. Men stol litt på deg selv, også! Orker du, så gå tur! Det eneste kjipe er at det kanskje er glatt, så få deg gode brodder som sitter skikkelig på skoen!!! Kanskje til og med staver kan være til hjelp!! (jeg har arbeidet i helsevesenet i mange år og har ingen tro på at helsearbeideren vet best til en hver tid! De kan mye, men et absolutt sånn eller sånn har jeg ingen tro på...(hjelp, blir jeg overfalt av en eller annen "superhelsearbeider" for å si noe slikt, nå??? :o ))

Men sitte er det verste uansett!!! og det er jo faktisk det verste for alle! VI skulle egentlig reise oss minst hvert 15.minutt og gjøre litt tøye og strekkøvelser!!! Pausegym HAR NOE FOR SEG!!! Tror både kropp og hjerne har godt av det!

Ellers fortjener jeg ikke å høer at jeg er rå på trening for tiden. Har ikke kommet meg i gang med den styrketreningen jeg hadde tenkt... det sitter altså såååå langt inne :blink: ! Kanskje jeg bare skal gjøre det nå - med en gang??? :mellow:

 

Ok, nå går jeg og tar på treningstøy, så får vi se om det kan bli noe ut av det!.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies! ;)/>

Først, Bam-Bam, riktig god bedring. Vond rygg er et herk! Ta det med ro, men lett bevegelse dvs gange kan hjelpe. Min erfaring (og jeg er ryggoperert) er at hvis man sitter/ligger for mye i ro stivner man til på en måte og får enda mer vondt. Men rygger er forskjellige. uansett riktig god bedring.

 

Enna - ja du er gåen i ermene etter styrketrening - vel hihi forestill deg den følelsen i armer og bein og prøv slag og spark... :)/>

Gårsdagens trening gikk veldig bra forholdene tatt i betraktning - stiv og øm i musklaturen da, men en lett jogg på mølla i 50 minutter fikk blodomløpet litt i gang... må lære meg å tøye mye mer enn det jeg er vant til.. ifølge instruktøren var det håp for meg haha - selv om jeg var "godt voksen" som han kalt det ... hrmf, det var nummeret før jeg ikke prøvde et veltreffende spark mot et "synlig mål"... men jeg hadde nok fått julig da haha.. og så var jeg så stiv og støl i kroppen og så jeg lot det være ikke ingen henrivelse til hissighet!

 

Ingen trening i dag, trenger en pause men jeg kan gi deg masse gode tips ang. styrketrening!! :)/> kanskje jeg skal a meg en økt i morgen. vi får se, men har en del å gjøre i heimen så spørs om jeg må prioritere litt hardt...

 

Vekta går det bra med forresten, men må passe på. Har ikke drukket noe syndig vin hele uken heller, men i morgen kommer norgesglasset frem hihi :P/> skal bli godt med litt rødvin etter en lang arbeidsuke!

 

Vi tastes, og tøy godt nå Enna, kanskje du ikke blir så lemster i kroppen i morgen :)/>

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere glass vin senere... Du verden så fint det kan være :D .

Ha det godt og god natt, ladies. Jeg holdt meg til fisk, ingen dessert, men totalt 4 glass vin.... Det var da ikke såååå ille, syns jeg. De andre spiste sjokoladefondant, men ikke jeg, nei.

I morgen begynner den store bursdagsuken.... DET blir en tøff helg/uke for meg.... Jeg får tenke positivt og holde ut!

 

Sov godt, vakre damer.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag - ofte den beste dagen i uka, men også den med de største utfordringene...

Har bakt 48 sjokolademuffins (de er nesten som brownies.... :blink: ) og nærmere 50 boller... ååååå jeg ELSKER boller :o . Skal snart lage pizzaer og så blir huset invadert av unge jenter i 14-årsalderen.... sukk! Det skal være snickers (ER det verdens beste sjokolade, eller bare likner den???), salt snacks, salte og søte småkjeks på bordet... i tillegg til overnevnte. Og brus da, men det syns jeg ikke er noe særlig. (Det blir nok heller noe annet på meg, etter hvert ;) ), søndag kommer neste pulje med unger (12-åringer denne gangen og da er det taco, gulrotkake godteri osv...) og på mandag kommer en skokk av både voksne og barn, så runder vi av (for en stund) på tirsdag....

Jeg har - i håp om at det finnes fornuft, kjøpt inn masse appelsiner og lagt på et fat....

HAr klart å holde fingrene av fatet underveis i bakingen... har alltid likt å slikke bollen, men i dag skyndte jeg meg å sette bollen i vann ;) . Har heller ikke prøvesmakt resultatene. Får vel holde meg unna, tenker jeg.

Blir ikke trim i dag, har gått i ca 40 min og halvparten av tiden med nesten 14 kg på ryggen, så litt bevegelse har jeg fått, da :) . Erforøvrig helt FANTASTISK støl etter gårsdagens styrkeøkt :rolleyes: . HURRAAA

Vi tastes :D

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Må virkelig le av deg Enna! Snakk om å plassere en unge i godtebutikken og ikke forvente at ungen (DU) skal bli fristet!! Snakk om å pine seg selv, mer pining enn all stølhet etter styrketrening noen gang kan gi deg! :D/> Jeg må bare ønske deg all lykke til alle disse dager! Hadde det bare vært en dag - men, jaja say no more! Jeg ler! Hvis du ikke har opplevd å sikle ned til knærne før så vil du iallefall oppleve det disse dagene...Er spent på tilbakemeldingene dine. Jeg sitter på skulderen din, bare så du vet det - forresten, (hviske hviske) du har litt sjokoladerester i munnviken.. :P/>

 

Ingen trening på meg i dag. Er sliten i kroppen og i hodet. Mye konsentrasjonsarbeid på jobben så ønsker bare å ta helg nå. Blir mye sjauing i heimen i morgen, kanskje en treningsøkt, iallefall på søndag - da er det spinning på timeplanen.

 

Skal nyte vin i norgesglass i kveld! Krølle meg godt opp i godstolen og se på tv - faktisk deilig å kunne sitte med beina godt opp i stolen i en "krøll" som jeg kaller det - hadde ikke vært behagelig for 15 kiloer siden! Og jeg må si jeg er fornøyd hittil. Har holdt meg på sunn vekt siden ja desember er det vel nå? Det går nok opp og ned noen hundre gram men det går greit så lenge det ikke er opp flere kilo!

 

Håper det går bra med dere andre flotte damer. Simsalabim og Bam-Bam, vi er her for dere, husk det! Klem :rolleyes:/>

Ha en super helg ladies! Vi tastes

klem Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjapt innom for å rapportere:

Nøtter - ja

vin - ja (Halve flaska, faktisk!!!)

litt tørket frukt - ja

kake/boller/godteri/annen snacks - NEI!!!! Ikke en smak. ( det ble tungt i lengden med deg på skuldrene, nemlig Optimista...så jeg valgte å la være :rolleyes: Og det til tross for at su er blitt lett og fin :) )

Nå mååå jeg ta kvelden. Er bare supertrøtt!!!

tastes.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde ikke vært her i kveld.... brukte 3 eller 4 ganger for å logge meg på før jeg husket passordet mitt... Fredag kveld - x antall glass rødvin.... Kiropraktorbehandling igjen idag + smertestillende.. Thjo-ho! Hei hvor det går! :P Akkurat nå føles det bedre enn på de siste to-tre dagene. Skiveutglidning, sa kiropraktoren. Han kan ikke si for sikkert om det er en prolaps eller "bare" en utbulkning. Han håpet på det siste, da dette er reversibelt. Iallefall om jeg forstod riktig. Samme det. Akkurat nå kjennes det bedre enn igår! Det er alt som betyr noe!!! :D

 

Enna- der hvor du har vært nå- det er der vi skal kunne være uten problem.... Gikk det bra? Kanskje lett for meg å si som ikke er så glad i kaker.... Men gi meg sjokolade..... :unsure:

Det å kunne ha så masse godsaker rundt seg uten at det gjør noe. ....Vel -det kostet deg vel litt, men ikke all verden?? ;)

 

Jeg er iallefall mektig stolt av å kunne formidle igjen at jeg er en " ikke -kake - spiser". Stadig kaker på jobben. Og stadig sjokolade sendt til oss fra div leverandører. No problem for meg å la være alt dette på jobben - og DET er en enorm seier for meg! Vær så snill å se den! :D Det ER vanskelig å motstå når 18 andre sender kakefatet rundt og sier at ett kakestykke umulig kan bety så mye. Men det GJØR det! Og for hver gang man står imot blir det lettere neste gang! Nå kan jeg med hånden på hjertet si at det ikke gjør meg noen ting. Det e r leeeeeenge siden det var et problem. YES!!!! :D Og det beste av alt - de andre har vent seg til tanken på at jeg ikke spiser " sånt". De sender bare fatet direkte forbi meg. Det er HERLIG! :P

 

Nå snorker min elskede på sofaen.... Han er det beste jeg vet! Jeg elsker han over alt i verden!!!! Og klokka er ikke 22.00 enda ;) På tide å få han i seng. :wub:

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så veldig vanskelig, egentlig. Jeg hadde veldig lyst på bolle, for jeg er ganske flink til å bake gjærbakst, så bollene mine pleier å være gode, men godteri har jeg liksom helt avskrevet! Det hender jeg tenker at jeg skal ta - sånn av "gammel (u)vane" - men jeg har jo godtestopp .... så det skal jeg ikke. Hadde delt opp snickersene i små munnfuller :wub:/> det var litt vanskelig ikke å ta EN bit, men ...

Det ble jo for mange nøtter, da... må inrømme det... og sikkert litt for mye pizza, men jeg klarer ikke å være perfekt i alt :rolleyes:/> :D/> . (vin - det regner jeg ikke rett og slett ikke med, altså. Jeg kommer til å fortsette med det når jeg har oppnådd sluttvekt, så da må det bare være med i energiregnskapet på lik linje med annen mat/drikke)

Er fortsatt gresselig støl, men tror jeg skal prøve meg på litt styrketrening igjen i dag. Ikke samme program som sist, men et program jeg fant på iForm. Jeg abonnerer på det bladet. Tror muligens at de skriver for folk som har litt høyere ambisjonsnivå enn jeg har, men jeg koser meg med bladene, likevel... får alltids tips til øvelser, treningsklær, mat osv.. :)/> .

 

Nå har vi nettopp hatt en liten bursdagsfeiring med kakao og boller (eller svart kaffe uten boller :P/> ) inne på rommet til dagens bursdagsbarn... Det er en tradisjon vi har hatt siden førstemann var bitte liten. Syns det er veldig kos! Og jammen har ungene lært det, for når min elskede eller jeg har dag, så kommer de inn med kaffe og kjeks..

 

Bam Bam.... du og mannen til Optimista får mailes.. ser ut som om dere er på samme linje, nå... håper du slipper operasjon,da. At det retter seg!. Men er du fortsatt på jobb? Du skulle jo ikke sitte! (Ikke rart du strevde med passordet - rødvin OG smertestillende :lol:/> :P/> )

 

Simsalabim. Har du det bra? Er en stund siden vi har hørt noe fra deg :mellow:/> . Tenker masse på deg. Hold fokuset!!! Du klarer det du vil!.

 

Optimista. Det er LOV å la kroppen hvile! Man skal ikke overtrene. Da blir alt bare fælt og plutselig får man nok. Gå heller en tur! (Der vi bor i Norge er det et par som går ettermiddagstur hver dag. De går ganske raskt, kledd (fornuftig).. en god ting å gjøre sammen som par, syns jeg...)

 

Ha en glitrende fin dag, Ladies. Her ser det ut som om det blir nok en solskinnsdag. (kaldt fortsatt, da....)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er klokka midt i natta. Vi er akkurat kommet hjem fra hyggelig bryllupsfest!

Men jeg ler meg nesten ihjel!!!!! Jeg har nå strevd i ukesvis for å finne et par sko til en kjole jeg tenkte å bruke i dette bryllupet. Problemet var bare det at kjolen var kjøpt i sommer, og da kjøpte jeg et par rå lekre sandaler til. Passet ikke å bruke det nå på vinteren, ergo trengte jeg nye sko. Kjolen har en ubestemmelig farge.... Champagne? Gammelrosa? Ihvertfall umulig å finne sko i den fargen nå vinterstid. :(

Alternativet var å gå i en svart kjole ikveld. Hadde ikke noe lyst til det, for alle vet jo at svart, hvitt, rødt og grønt er forbudte farger i bryllup....

Vet ikke hvor mange par sko jeg har hatt med hjem og prøvd sammen med kjolen bare for å returnere de igjen....

Og hva skjer? Jo, idag skulle jeg innom HM for å se etter et eller annet - og der - der står det et par sko i akkurat den fargen jeg skal ha!!!! Så tro det eller ei, men jeg har ikveld gått i en kjole til flere tusen kroner med et par sko fra HM til 100,- !!!! :P

Spist masse god mat og drukket masse rødvin har jeg også gjort! :P Tok et par smertestillende før jeg dro for ryggen, og det har funket bra.

Nå skal jeg sove leeeeeenge!

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HELT riktig å blande dyrt og billig :D . Det gjør jeg alltid. Sko får jeg nesten aldri billig dessverre, men klær kan jeg finne nå som det har forsvunnet litt fett :lol: .

I går kveld hadde vi den grove paien med basilikumsaus og kylling som står på GR-sidene. Har dere prøvd den??? Den er knallgod!! Får besøk (har nevnt det tidligere) i morgen av en salig blanding av voksne og barn. Tror jammen jeg skal lage den + noen pizzaer.. Sunt og godt!

Nå har jeg bestått to dager fulle av fristelser... I går var jeg flink. Spiste nøtter og drakk vin, men behersket meg i nøtteskåla. Bare en tørket aprikos ;) . I dag skal jeg være like flink. Det blir kake osv i dag også, men det klarer jeg. Har tro på meg selv for tiden. Jeg håper jo på noe vektnedgang i morgen. Det var litt lavmål sist mandag (og da mener jeg ikke lavt tall, men høyt tall og dårlig forarbeid...) så jeg mener jo selv at jeg har vært rimelig ordentlig i uka som gikk...

Må forresten bekjenne at det ikke ble noen styrkeøkt, men gikk en god tur - stor omvei - til butikken og rimelig tung sekk hjem... Hadde med elskeden denne gangen da, så han tok den tyngste børen :P .

 

Ha en fin søndag ladies....

eh Simsalabim???? Liten rapport, snart??? Tenker på deg!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært ganske tøft å holde seg unna... Gulrotkake stod på 12-åringens ønskeliste... Fikk litt glasur på fingeren... Åååå den var goooood! Så var det de browniesaktige muffinsens, sjokolade og sjokoladekjeks... Men jeg klarte meg! Har spist litt nøtter og drukket et par glass vin nå på kvelden... Ble ikke noe trening i dag, ikke en gang en tur ut. Har vært mye i bevegelse idag, da... Men selvføgelig ikke som en treningsøkt. Tar igjen i morgen :) LOVER!,,,

 

Håper dere har hatt en fin dag.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du har vært idag, Enna! :D Hadde tenkt til å ta en liten shwingom på stuegulvet til ære for deg, men lot det være. Best å ta hensyn til ryggen fortsatt selv om den er mye bedre! ;)

 

Er i helt fin form etter festen igår. Det overrasket meg litt egentlig - ble jo litt vin, kan man si. :rolleyes:

Vi måtte også gå for å hente bilen - så da ble det en times gå- tur idag. Det var deilig! Er helt sjuk etter å få trent igjen!!! :angry: Blir så rastløs uten! Livredd for at det skal påvirke meg negativt når jeg ikke får trent, at jeg skal bli "giddalaus", lat, miste motivasjon, bli satt altfor langt tilbake i forhold til kondis - liksom måtte begynne helt forfra igjen...... :unsure:

 

Men jeg er flink med mat! :)

Idag ble det seibiff med coleslaw. Det var godt! Har ikke prøvd den paien du nevnte, Enna, men da må jeg jo det. :)

Prøvde middelhavaspai, men synes den ble litt tørr. Gjorde sikkert noe feil. Pai er generelt ikke min sterke side.

 

Nå skal jeg planlegge menyene for hele uka slik at uka går greit. Det betyr masse for hvordan mine dager er iallefall. Stor forskjell på hvor slitsomme ukene kjennes ut hvis jeg har planlagt eller ikke!

 

Har bakt kake jeg skal ha med på jobben imorgen for å feire bursdagen til en kollega. Har bakt en kake jeg aldri har lagd før, så det kan jo bli spennende. Får høre med de andre imorgen, for jeg skal jo ikke smake. ;)

For Enna, ja - jeg er på jobb. På fredag tok jeg en eske som jeg satt tastaturet mitt oppå slik at jeg kunne stå å jobbe. Varierte mellom å stå og sitte hele dagen. Det var ok. Skal ha flere kiropraktorbehandlinger til uka, så det kan vel bare bli bedre, vel? Det er iallefall helt nyyyydelig at det er lettere å snu seg rundt i senga! Snart løper jeg som en gaselle igjen! :P

 

Ha en fin, fin uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gaselle er du jo blitt, Bam Bam!!! Så flink som du er med maten!!!! :D Det er tross alt maten som gjør oss overvektige eller får oss ned i vekt. Det skal MYYYYYE trening til for å gå ned i vekt av bare det, hvertfall! Flink er du!

Når det gjelder paien i GR-sammenheng, så er det jo ikke så mye smør som i "vanlige" paideiger. Og jeg tror kluet er ikke å kna deigen for mye.. Bare sånn at den henger sammen... Jeg steker min LIIIIIITT lenger enn oppskriften, syns den blir bedre da, men det er meg ;)

Det er mandag og veiedag og jeg er lettet, er 400g unna der jeg var før jul og det betyr at jeg har gått ned 1,4 kg siden sist mandag og gått ned i midjemål og totalmål også... Jeg HAR kjent det på en av de "nye" buksene mine... (en jeg arvet av datteren min... hun har vokst meg over hodet, så den var blitt for kort for henne..!) Den var litt trangere for et par uker siden enn nå :) .

Men det betyr at jeg innstiller meg på ytterligere 3 kg ned. TIpper det er derfor det er litt trått nå, for under 68 har jeg ikke vært siden dagene på videregående.... og det er jo et par år siden for å si det mildt B) .

Ble vin i går også, og kanskje også i dag... Men så er det slutt for en stund. Kake blir det i dag - altså servert, ikke til meg... og i morgen er det en bursdag til.... sukk. Når skal festivitasen ende???

HAr vært litt huslig på morgenkvisten. Nå skal jeg kose meg med litt kaffe før jeg fortsetter mine huslige sysler.

I går fikk jeg meg faktisk en tur ut på kveldingen. Katten min ville ikke komme inn, og det var skikkelig kaldt... dvs han var ikke å finne noe sted så jeg var på leting. Fant ham ikke, fryktet det verste (mannen min syns jeg er håpløst opptatt av de kattene! Han mener at de stort sett kommer til rette - og det gjøre de jo, nesten alltid) ... og rett skal være rett, katten kom hjem, med kald og fin pels struttende ut for å holde varmen :rolleyes: Og jeg hadde - nok en gang - engstet meg forgjeves!! NÅR SKAL JEG LÆRE????

Vel, vel.

Supert at ryggen er bedre Bam Bam, og du skal se at en swingom hadde vært skikkelig bra :P .

I dag er jo plaaaanen at jeg skal trene styrke, da..

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du! Velfortjent belønning til deg som har vært så flink! Gratulerer med nedgang! :D

Vi står ganske likt du og jeg nå. Jeg står også og vaker like over 68, og har gjort det lenge. :huh: Virker som om kroppen har vanskelig for å komme videre nedover, og særlig nå som jeg ikke får trent. Men jeg vet jo at det er mulig! :) Så bare vent til ho mor kan trene igjen! Da skal det kjøres beinhardt!!!! :P Jeg SKAL ned til 65 !

Hvordan gikk det med deg idag, forresten? Ble det noe styrketrening?

 

Måtte smile litt i skjegget her da jeg leste om din nattelige vandring for å redde katten fra kulda. Jeg kjente meg veldig godt igjen i den, bortsett fra at hos oss, så er faktisk min mann myyyye verre enn meg! :lol: (og han har tross alt bare fått meg seg kattlurva "på kjøpet" i tillegg til 4 unger da han giftet seg med meg!!! :lol: ) Men det er nå rart med det med disse dyra.... Man blir så ufattelig glad i dem. :wub:

 

Idag var det ikke mindre enn 5 (!!!!?) kaker på jobb! Vi skulle feire to bursdagsbarn. Jeg bakte til den ene, ei annen skulle bake til den andre. Hun hadde fått høre at det ikke er nok med en vanlig kake i springform når vi er så mange - så hun hadde bakt to! (Jeg hadde bakt i langpanne.) I tillegg hadde det ene bursdagsbarnet med seg alle restene fra selskapet sitt igår.... Så det begynte allerede til morgenkaffen og fortsatte resten av dagen. For alle de andre enn meg, selvfølgelig. Og det gjør meg ingenting. Kommer sikkert av at jeg i utgangspunktet ikke er så veldig glad i kaker, iallefall ikke kremkaker.

Så jeg spiste brødskiva mi med kalkunskinke og alle grønnsakene mine og avsluttet med en kiwi. Akkurat passe mett og god etterpå. :)

Det kjennes godt!

 

Men du , Enna - si meg en ting - har vi mistet noen her.....? :( Hvis vi roper i kor???

 

Optimista? Haksnes? Simsalabim? Er dere der ute?

Samme hvor dere er/hvordan dere har det - et lite livstegn? Dere vet vi holder fast i hverandre samme hva? Vi er fulle av kjærlighet og strafferunder i en herlig kombinasjon - så vær så snill - ingen må gi seg!!!! :o

 

Just say "hello" !

 

Knus- kos fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...