Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Hei på du, og dere har ikke mistet Optimista!!!

Jge er her, trofast som alltid, selv om jeg var pottesur i dag tidlig.

pnkt 1; jeg tok en mega Enna i går - dvs gikk totalt bananas i en nøttepose... kan ikke huske når jeg fikk en sånn kick sist. MÅTTE bare ha noe usunt. Sprengte nok alle grafer som GR noen gang har utarbeidet... sukk. Men hadde tatt meg en spinningsøkt og litt rygg og mage etterpå i går, men h...vete heller - ja Enna skjønner deg når du går bananas nå...

Så i dag - vekta krøp over 70 - og jeg skjønner det ikke. Spiste ikke 1 kg med nøtter i går, men sant skal være har slitt med magen siste uke så kan hende tarmene er mer fylt enn vanlig men dette likte jeg overhode ikke. Det betyr bare en ting - tren som f denne uken (kanskjke jeg får fart på tarmene også) og er det ikke tarmene sin skyld så har jeg lagt på meg 800 gram - pokker nesten 1 kilo!!! ikke mulig. Syns bukser passer som før og, nei sannheten må sees i øynene, av en eller annen grunn har vekten gått opp. Men den går ikke lenger opp, den skal ned igjen.! Basta :angry:

I dag ble det 50 min på mølle og så karate - og i dagens leksjon var det blant annet å lære seg å rope /skrike eller whatever etter et kraftig slag og/eller spark i lufta... mitt første rop ville ikke ha skremt livskiten av en kalkun en gang - et forsiktig pip kom fra meg og så greide jeg det kunststykke å miste balansen -ja vi skulle stå på en fot etter jungelhylet - men jeg falt overende...kunne ikke annet enn å le - jeg var dritflau.. men sant skal være fikk det litt bedre til etter hvert da...

 

Grattis så mye med vekta Enna, jeg er kjempestolt av deg! Stå på! Bam-bam, jeg ansetter deg herved som kokk!! Tror det er det jeg trenger nå - skikkelig plan i matveien, selv om jeg syns jeg spiser sunt, variert og ikke enorme mengder... vi får se hva vekten sier neste uke.

 

Nei, denne uken skal jeg virkelig ta meg i nakkeskinnet - kanskje jeg har godt av en nedtur, for har ikke hatt så mange av dem, bedre å få dem nå enn når jeg ikke er helt på vakt - da kommer kiloene fort tilbake.'

 

Baken min er forresten megaøm - kjennes ut som den gedigne planeten bak der...verre blir det vel i morgen!

 

Så glad jeg har dere ladies! Og som den evige optimisten jeg er, gir jeg ikke opp! Basta!

 

Ha en fortreffelig kveld.

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Optimista - du har min full og hele sympati. Det kommer ingen straff - den fikk du da du gikk på vekta! Tipper kroppen holdt igjen litt vann til du skal svette neste gang, det er derfor du gikk opp i vekt :lol: . DU kjører kroppen så hardt at den bare må holde på litt av hvert (tarminnhold, vann osv... ).. Hi-hi BARE TULL OG TØYS! Detter går deg så greit til. Ta grep med en gang, så er det ikke noe problem.

SNART ferdig med de største fristelsene for noen dager. JEg har virkelig gått rundt i et hav av snacks, kaker og godterier... skåler har stått framme, deilige kakeresteter i kjøleskapet... SUkk, ikke greit for en som virkelig LIKER kaker! (Og det er IKKE kremkaker - noe ikke jeg heller er særlig begeistret for)

Må beskjemmet innrømme at det ikke ble styrketrening. Jeg prioriterte en god tur (ca 6,5 km) i forbindelse med butikken og så rakke jeg ikke mer...

 

Oi jeg må løpe

ses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye skrivefeil i forrige innlegg, ser jeg... det ble så travlet på slutten. Hadde glemt at tiden går...

Vel. JEg sa at jeg ikke hadde veid under 68 siden videregående. Ikke helt sant. Da jeg var ca 20 gikk jeg ned ganske mange kg - tror jeg spiste ganske lite. Jeg gikk på diett - vanlig mat men kanskje bare rundt 900-1200 kcal/dag. Jeg hadde litt trening hjemme på stuegulvet, men på ingen måte hardtrening. Tror ikke jeg hadde skrevet det opp som trening en gang, nå... Men jeg var ung og ble ganske slank og fin. Veide vel 61,5 kg på det minste. Det holdt akkurat en liten sommer .... jeg kjøpte med en sommergarderobe og følte meg kjempefin. Svigerinnen min sydde en fin kjole med et artig belte til og jeg var riktig fin :rolleyes: . Fant sko som matchet og i det hele tatt... så bare gikk jeg opp alt og vel så det! Gikk ned noe av det igjen, men etter det - kom aldri noe særlig under 68. Så nå da, 28 år seinere har jeg tenkt å bryne meg på de siste 3 kg. Ho-ho dette blir spennede!!! Vel, vel. Vi går sammen. Hva syns dere? Skal vi fortsette her inne, eller hører vi mer til på enten ned under 10 kg, eller HV??? Spiller vel egentlig ingen rolle, kanskje?? Bare vi holder sammen.

Noe jeg lurer på Optimista. Du er jo på HV... og da du drev på å gå ned så lå du et sted mellom 1200 og 1600... men du må jo spise noe mer nå??? Du skal jo ikke ned mer.. Hva tror du at du ligger på nå?? Spiser du litt mer i helgene slik at det jevner seg litt ut, eller?? Kom med tips nå, da til to som nærmer seg...

 

Ha en glitrende dag, Ladies.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAAAA!!!!!!!!! :D HURRA!!!!!!!! SHUBIDUAAAA!!!!!!!! :D

JEG ER 67,8!!!!!!!!!!!! DET HAR LØSNET!!!!!!!!!!! :D

 

Ser dere er så flinke til å veie dere. Jeg har ikke vekt hjemme, men veier meg her på jobben - så det blir ikke så ofte.

Nå som jeg ikke har fått trent har jeg ikke turt å gå på vekta....

Men idag så tenkte jeg at jeg bare måtte. Jeg måtte få en pekepinn på hvordan jeg ligger an nå som jeg ikke trener. Så stor var derfor overraskelsen over at jeg hadde gått ned 400 gr, og dermed har kommet forbi den sperren jeg har ligget på i 5 uker nå!!!! :P Jeg har sett 67-tallet!!!! :D

 

Måtte bare dele det med dere nå i full fart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag er over. Jeg har ikke trent i dag. I går tvang jeg meg til å trene til tross for at jeg var stuptrøtt. Relativt rolig på mølla i 20 min etterfulgt av styrketrening - noen nye øvelser..... Usedvanlig støl i baken i dag. Og du Optimista hadde fått brokk pga latterkrampe!!! En av øvelsene var nemlig utfall bakover og så spark fram.... JADDA! Jeg er jo så stiv som en kjepp. Du slette tid som jeg så ut. Ikke akkurat fine, rette bein, nei... Heller krokete knær og såvidt jeg klarte å sparke over knehøyde :blink: :blink: . Bak i låret lurte stadig en krampe .... Hurraaaaaa. Vel det er bare til å fortsette, kanskje det blir bra til slutt :):D .

Håper det står bra til med dere andre....

Haaaaaksnes????? Simsalabiiiiiiim????? Savner dere!!!

Ok Ladies.

Vi tastes og tastes.

Kjøpte forøvrig en bukse rett etter jul. Enten er det elendig kvalitet, men den er altså blitt for vid....

 

Klem,Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Har vært lite skriving fra meg i det siste, memn det betyr ikke at jeg har glemt dere - hektisk på jobb og så har GR siden være nede for telling i dag når jeg hadde tid å skrive.. men den som venter på noe godt som de sier...

I går var den berømte karate dagen - begynte med 45 min på mølla og ble passe varm i skrotten - eh kokt hummer er vel nærmere sannheten.. så var det bort til karatetime, og vår kjære sensai (instruktør) har visst bestemt seg for å øke intensiteten.. jeg svetta godt for å si det forsiktig. Etter mye slag og spark mot en usynlig fiende -avsluttet vi med 20 pushups (vanlig, strak) så 20 på knoklene og så 5 stk med håndflaten bøyd opp - dvs fingrene peker innover.. håndledd i 90 graders vinkel - prøv det...ikke for å skryte men ut fra hylene, sukkinga og okkinga jeg hørte fra de andre var jeg den eneste som greide alt! :)/> Så litt magetrim - og jeg må innrømme at der er jeg sterk, og tror nok han godeste instruktør holdt på litt lenger enn planlagt men jeg ga meg ikke - hihi.. (jeg er som sagt sta...)Etter å ha bukket høflig til sensai - nummeret før jeg gikk ut i samme stilling men greide å rette opp ryggen... mot garderoben etter treningsøkten - og hadde bare lyst å dette sammen som en potetsekk - himmel og hav så sliten jeg var - de 100 meterne det var å gå til bilen var en maraton for meg... men fy flate så gøy!

I morgen er det spinning så helg!

 

Matinntaket mitt har dere spurt om - vel jeg veiere ikke mat lenger men tror jeg ligger sånn 200 kalorier over det jeg gjorde i nedgangsperioden. Men har ikke vært så flink med vann og spise noe lett mellom måltidene - der har jeg faktisk blitt flinkere denne uken. Spent på om det gjør utslag på vekten mandag..

 

Enna, jeg ler - ser for meg deg å øvelsene - du vet du kan justere vektene på de apparatene :P/> Men fra spøk til alvor - husk å tøy setemuskulaturen godt etter trening - spesielt med tanke på hvor mye du løper.! ;)/>

Nei nå vil jeg sette med godt til rette i godstolen og ikke gjøre noe som helst resten av kvelden! Vi tastes ladies!

 

Tror vi må hyle noe skikkelig for å vekke de andre damene som har gjemt seg bak en busk og tydelig sovnet Enna! Men om de er i en dal, håper jeg de leser innlegg her og blir motivert til å komme tilbake! Savner dere masse!!! :(/> skal bli knall å få alle samlet her igjen!

:rolleyes:/> - gleder meg!

Natta ladies!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2x20+5 push-ups.... Jeg bøyer meg dypt, dypt, dypt ned i støvet. Du RULER! Har ingen ting å stille opp med der, nei... Ok her er utfordringen til meg selv. I dag klarer jeg 6-8 vanlige, strake push-ups uten pause. Jeg skal klare 12 til påske og 20 til sommeren! I morgen den dag begynner jeg på prosjektet.

Har løpt og trent litt styrke + gått ca 6 km... Spiste hjemmelaget pizza til middag... Og stoppet ikke etter to biter... Vel. Da var jeg flink og holdt meg til appelsin til kvelds, så totalen er ca 1600. Har vært nokså flink til å få i meg omtrent 1600 kcal/dag denne uka. Akkurat nå skulle jeg gjerne hatt fredag som veiedag.... Nå må jeg sove, skal opp om 5 timer...

 

God natt Ladies. Er glad for dere som er her og savner dere som er"på ferie"????

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:angry: Jeg stor opp 1 og en halv time tidligere enn vanlig for å være "den-perfekte-mor-som-sender-med-sønnen-nybakteboller-til-et-tussete-skoleopplegg". Og jeg som pleier å bake veldig gode og luftige boller fikk bare IKKE deigen til å heve seg... og så måtte sønnen dra, med to kjeksposer og sjokolade som "treat".... ikke akkurat det jeg hadde tenkt! GRRRR!!! Da kunne jeg heller ha sovet lenger!! For kjeksene og sjokoladen var igjen fra siste helgs famøse bursdagsfeiringer. Nå skal det sies at sønnen ikks syns det var så trist, da.... :lol:

Ellers skulle jeg nok gjerne hatt veiedag i dag... hadde en "sneakpeak" og - ja jeg kan nesten ikke tro det - 67,1 kg!!! Det er bare utrolig! Så nå er jo helgen her da, med fristelser og vin... Det blir nok ikke vin i kveld, og ønsket fra en av ungene til fredagsmiddag er kyllingsalat!!! (Føler at jeg har gjort NOE riktig i oppdragelsen.... ;):D )

Vel

Jeg kom nettopp på forsettet mitt om push-ups... (angrer litt! Syns det er sååååå hardt!) Men tok 6 strake nå, bare for å komme i gang, mener jeg :P

 

Ladies - i dag kommer en fyr for å FORHÅPENTLIGVIS oppgradrere et ufattelig ustabilt internett .... jeg lever i håpet!

 

Ha en fantastisk fredag, det er innledningen til helgen! DEILIG!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enna - gratulerer med flott nedgang!! :D

Og du er nå go' mamma, da - selv om han tuslet avgårde "bare" men en kjekspakke. ;)

 

Dere går jo meg en høy gang når det gjelder trening, det er jo ikke akkurat noe nytt.... :( Hatten av og så dypt bukk som jeg klarer foreløbig for dere to!!

Men nå - nå skal det bli andre boller her også!

 

Ryggen har vært (kryss fingrene!) utrolig mye bedre de 3 siste dagene!!!

Skal til kiropraktoren nå om 30 min, så hvis det blir enda litt bedre etter idag, ja da er jeg i himmelrik!! ^_^

 

Èn ting er iallefall sikkert (og Enna - denne går litt til deg også ;)), jeg skal ALDRI, ALDRI, ALDRI mer la vær å trene styrke!!!!

Det å plutselig oppdage at kroppen ikke fungerer, det var en skikkelig oppvekker! Det å ikke klare å ta på seg sokkene uten stort besvær, ikke kunne snu seg rundt i senga uten videre, faktisk nesten ikke klare å (unskyld) tørke seg etter toalettbesøk - det var en skikkeli a-ha opplevelse.

 

Jeg kjenner nå at det å trene for å bli slank, det har ingen betydning. Fokuset mitt er totalt endret fra å bli slank til å ha en kropp som fungerer i hverdagen. Det er til syvende og sist det eneste som betyr noe.

 

Kanskje er det lett å legge vekk "slanke-fokuset" nettopp fordi jeg anser meg selv for så godt som å være i mål?

Jo, jeg vil gjerne ned 3-5 kg til, men jeg har det også helt fint som jeg er nå. Det er ikke noe stress. MEN - det er skikkelig stress å ikke fungere - og ikke få trent.

Og det var deilig å oppdage at treninga faktisk er blitt en så selvfølgelig og nødvendig ting for meg, at jeg blir rastløs av å være uten.

 

Så heretter endres treningsopplegget mitt. Vet ikke hvordan det blir enda, men minimum to økter styrketrening i uka skal på plass!!

 

Ha en strålende helg! Ikveld blir det biff og rødvin! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at ryggen er bedre!!! Og helt enig med deg - en kropp som fungerer er det viktigste av alt!! Og når vi er litt lettere blir alt litt lettere. Tenk å være så dårlig som du har vært i ryggen og i tillegg ha svært mange ekstra kg å bære på... Normal vekt og fornuftig trening er tingen.

Det tenkte jeg også i dag da jeg endelig fikk bakt ut bollene (måtte rett og slett pøse i mer gjær... da ble de helt fantastiske... nå har jeg gitt bort mesteparten til venner) tok jeg EN. Den smakte svært godt!!! Det jeg tenkte var at den ene bollen er svært god og det må jeg kunne unne meg en gang i blant!!

 

Nå skal jeg ut å gå til butikken igjen. Det blir kanskje ikke den lengste løypa i dag for det er ikke så spennende vær, men .... ut blir det. Skulle ønske jeg hadde en skritteller... bare for moro skyld finne ut hvor mye jeg går i løpet av en dag.

 

Ok, ladies...

Take care.

og bare for å ha sagt det... dagens vekt er ikke "offisiell"... det er mandagsvekten som teller ;)

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

halloen ladies!

Må bare innom og si grattis Enna! :) You rule :) Nyt helgen!

Bra at ryggen er bedre Bam-Bam, alltid godt med gode nyheter. :rolleyes:

 

Tok meg en spinningtime rett etter jobb og litt mageøvelser. Følte meg slapp i fisken, så nå skal jeg ta meg et glass rødvin og bare nyte fredags kvelden!

 

Riktig god helg ladies!

Vi tastes :)

 

klem Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Simsalabim

Gooooood morning, ladies!

 

Nå har jeg lest meg gjennom de siste sidene og jeg må si meg imponert over hva dere får til :) også er det jo veldig hyggelig at dere har savnet meg :)

 

Jeg beklager mitt fraværende, men jeg gikk litt inn i en dvaletilstand etter at GR nettkurset var ferdig. Etter flere uker med streng fokus på kalori telling og registrering (gjennom jul/nyttår og alle fristelser som var der), kjente jeg jo litt på usikkerheten om jeg skulle fortsette på GR kurs eller melde meg inn på treningsenter.

 

Det ble ingen av delene. Jeg følte meg litt i pausemodus, klarte ikke beslutte og kjente at jeg måtte finne ut om de resultatene jeg hadde oppnådd kunne vare over tid. Det er noe med å ha med hode samtidig med kroppen.

 

I denne perioden har jeg vært normalt travelt opptatt av jobb/familie/venner og hverdagsliv. Jeg har ikke tellt kalorier, jeg har ikke registrert mat inntak og jeg har ikke målt meg. Jeg har levd etter prinsippene jeg tilegnet meg under kurset, tatt bevisste valg, men også unnet meg vin og små utskeielser som en sjokoladebit og popcorn til fredagskveldene.

 

Jeg har drukket mine vannglass, tatt mine vitaminpiller og omega3. Jeg har prøvd å være bevisst på å få i meg litt melkeprodukter som youghurt. Frukt og grønnsaker har jeg vært flink med og greie middager i normal posjoner og bevisstgjøring av saus og smør bruk.

 

Jeg har veid meg og har i denne perioden gått ned 200 gram. Det er fryktelig lite, men en stor seier for meg. Jeg har bevist for meg selv at hodet er med kroppen og at jeg nå klarer å bedømme kognitivt og se med øynene matmengde og hvilke mat valg man skal ta for å holde meg på den vekten jeg gikk ned. Dette var det jeg trengte å få vite i denne perioden. Det jeg opplevde som slanking i starten oppleves kun som normalt gode valg for meg nå. Bra!

 

Jeg skal ned mer, litt usikker om jeg trenger en uke eller to for å holde den vekten jeg har. Jeg skal tenke litt på det. Når det gjelder mat, så har jeg nå meldt meg på ordningen til godtlevert.no Der vil jeg få levert på døren hver mandag, råvarer og oppskrifter til tre middagsretter pr uke. Dette for å redusere stresset i hverdagen. Vi får se hvordan det er, det er ingen bindingstid så jeg kan melde meg av når som helst. Jeg har også bestillt fruktordningen deres og får da levert 4-4.5kg med sesongens frukter på døren hver uke.

 

Middagene i de neste ukene blir da:

Uke6. Pasta med laks og crem fraice. Kjøttsuppe med bygg gryn. Kjøttkaker og ertestuing

 

Uke7. Honningglasert røkt svinekam med stuede gulrøtter. Eggekake med bacon, potet og feta. Lakseburger med texmexslaw

 

Uke8. Stekt torsk med linser, løk og spinat. Pasta carbonara. Kyllingwok med nudler og peppersaus

 

Ha en strålende helg damer! Nå skal jeg hoppe i dusjen og lage skinkepai, får lunsj gjester i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simsalabim- du har kommet laaaaaangt!!! Du kan jo bare ta det helt med ro og nå vet du omtrent hva som skal til for å HOLDE vekten. Så langt har ikke jeg kommet :P .

Så du kan vel bare holde på som du gjør nå inntil du er klar for evt å gå ned mer. Det KAN være lurt å veie mat innimellom for å sjekke at du ikke lurer deg selv... Evt veie deg hver uke....

I går var det forferdelig å trene... Jeg følte virkelig at jeg ikke hadde godt av det :blink: . Tvang meg til å jogge i lett botbakke i 45 min, men det holdt hardt! Tok 5 push-ups... Og tøyde, da orket jeg ikke mer. Drakk masse vann. I dag har jeg bare gått tur. Kan ikke si at jeg er ute av form, men er litt slapp.

I dag har jeg lagd ost - og skinkemuffinsene (gr-oppskrift) de er ganske gode. Jeg putter opp i liit salt og pepper, raspet gulrot og mer grønne urter, så de blir litt mer smaksrike. Men der er enkelt og greit og med salat til blir det et ok måltid.. :)

Det kan vel hende det blir litt vin på meg i kveld... Tror det blir VELDIG godt :D

Ha en god kvel!

 

Det var riktig godt å "se" deg igjen, Simsalabim. Vi er her-i alle fasene! Og jammen har det vært mange rare faser!

 

Klem

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du er med oss, Simsalabim! :) Viktig å gå igjennom den fasen du gjør nå! Det er et langt og viktig skritt å oppdage at man faktisk er kommet dit at man tar de riktige valgene. Men når det er sagt, så er det veldig lett å hvile på laurbærene i den perioden.... Ekstra viktig ikke å gi slipp på det som holder deg fokusert da. Les : fortsett å rapportere til oss andre! Registrer mat hvis du orker! Man blir litt verdensmester i eget hode..... Ikke alltid helt bra.

Men det høres veldig bra ut der du er nå! Gratulerer! :) Du er laaaaangt på vei til en god endring av livsstil!!!!

 

Selv har jeg i kveld vært utsatt for min verste utfordring... Borte i gode venners lag....

Fikk servert gulasj (skrives det sånn?) og en rotmos. Aldeles nyyyyyydelig! Behersket meg - tok bare en normal porsjon. Drakk rødvin.... ( og det er vi enige om at er lov....?)

På bordet stod smågodt, potetgull og SJOKOLADETRUKNE SOMBREROS....... Jeg stod i mot!!!!

 

Etter maten kom desserten...... Ost og kjeks...... Og jeg hadde fått to glass rødvin.... Og dermed ble det plutselig greit med ost og kjeks i mitt hode....... :o Og deretter ble det veldig greit med SJOKOLADETRUKNE SOMBREROS..... :huh:

F****** jeg klarer aldri å stå imot det der...... Jeg er så sint!!!! Så utrolig sint på meg selv!!!!! Kan det være så inn i helv....... ******* vanskelig å la den skåla stå i fred da????? :angry:

Når jeg nå sitter her hjemme, så kjenner jeg jo hvor innmari bortkastet det var å dytte inn i trynet den unødvendige dritten!!!! Trenger gode råd! Hvordan takler dere andre det når dere står overfor deres verste svakheter???? :mellow:

 

Dette var kveldens lite oppmuntrende kåseri.....

Men når sant skal sies, så er jeg ikke bånn misfornøyd med meg selv. Totalen denne uka er tross alt god. Men det viser seg igjen og igjen at jeg ikke takler ting utenom hverdagsrutinene.... Og det er veldig skummelt. Men takk og lov! Livet består av flest hverdager, gjør det ikke?? :lol:

 

I - morgen - er - en - ny - dag - klem fra Bam- Bam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen...

Jeg er absolutt den rette til å komme med råd :blink:B):P ! Jeg spiste 100g cashews i går, og så skulle jeg ha druer... Det er sjelden vi har, men i går spiste jeg sikkert 600 g!!!! I tillegg drakk jeg vin! Så dette med å bryte hverdagsrutinene... Jeg har ikke noe godt hjelpemiddel. Av EN eller annen grunn har jeg klart å holde meg unna kaker og godteri, men.... Dette andre? Strategien har ikke helt funnet sin gode form.

Jeg har STOR tro på at det blir bedre i løpet av dette halvåret :D . (Leste et sted at man skal si positive ting... Da blir det sånn...).

Det er en ting jeg er flink til, da... Jeg drikker vann! Mye vann. Jeg LIKER vann. Så stort sett får jeg skylt ut rusk og rask... Og så mye kaffe som jeg drikker, så trenger kroppen vann.. Kaffe (og te) er jo så vanndrivende at det holder!

Så en nyyyyydelig rød kjole i en nettbutikk... Har ganske lyst på den, men er usikker på om jeg skal ha L eller M.. Noe av det jeg bruker nå er vel mer M... Hadde på meg en hvit skjorte her om dagen. Den har "på sitt beste" vært ettersittende og "på sitt verste" værte pølseskinn hvor det har strammet godt rundt knappene.... Nå er den så løs! Har ikke brukt den på kjempelenge, så det var litt festlig :)

Ok, ladies... Kaffetørsten gjør seg gjeldende!

Klem,

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom mitt eget innlegg... Hi-hi... Dere er blitt vennene mine, dere... (Åååå jeg må bare fortelle! I skrivende stund hører jeg kaffemaskinen! Datteren min :wub: :wub: ) jeg skriver ting til dere om klær og andre hverdagslige ting... Ja, ja det er vel ikke det verste - å få venner :D

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom mitt eget innlegg... Hi-hi... Dere er blitt vennene mine, dere... (Åååå jeg må bare fortelle! I skrivende stund hører jeg kaffemaskinen! Datteren min :wub:/> :wub:/> ) jeg skriver ting til dere om klær og andre hverdagslige ting... Ja, ja det er vel ikke det verste - å få venner :D/>

 

Enna

 

 

God morgen, Nøtteliten!!!! :P

 

Fint med nye venner! :)

Ser jo med meg også. Sent hjemme og klar for senga, men jeg bare MÅ innom å se til dere først! Og som i natt - øse min frustrasjon over. Er det ikke sånn venner er? Man snakker om alt til alle døgnets tider?

Kos deg med både kaffen og datteren din! Det er så godt med sånne morgenen hvor alt går i sakte tempo. :wub:

 

I dag er jeg proppfull av energi! Skal ut å gå en lang tur. Håper ryggen klarer bortimot en time. Leiligheten skal rundvaskes og gode, hjemmelagde karbonader og linsestuing skal lages til middag!

Premien til slutt er å krølle seg sammen i sofaen ikveld med en tekopp og en god bok!

( burde vel strengt tatt fortsette på genseren jeg strikker til barnebarnet mitt, men har kommet til et punkt hvor det er noe jeg ikke helt skjønner, og så har den bare blitt liggende..... :( )

 

Tror veldig på dette med positiv tenkning, Enna! Så dette blir en fantastisk søndag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halleoen spinnville ladies!

 

En passe aktiv dag i dag - vel aktiv og aktiv - jeg hater husarbeid (gulvvask,støvsuging etc) så spant av gårde til treningssenteret og tok meg en spinningsøkt og litt styrke i stedet for! :) husvaskne ble ikke unnagjort for det, men pyttsann, tar det en annen dag! Men det var godt å svette litt på en søndag, så litt sunn har jeg vært i dag.

 

Matinntaket i helgen har vært forholdsvis sunn og, men i vår verden er "sunt" relativt..hihi rødvin er jo sunt - i fornuftige mengder da. Og hva er fornuftig? vi lar den diskusjonen ligge tror jeg!

 

Nye venner som du nevner Enna, er helt enig med deg der! Kjenner dere bare gjennom GR men vi har skravlet om så mye mer enn bare vekt. Godt å ha dere her. :P Dager hvor jeg bare har lyst til å gi blanken i alt så tenker jeg på dere og tar meg selv i nakken - hvordan forklare til dere at jeg vil/har gitt opp? Nei, det går ikke, så da står jeg på videre. :) Vi skulle nok ha samlet gjengen en gang - tror det hadde vært artig!

 

I morgen er veiedag igjen, er spent på om det er noe positivt for min del, men klærne er romslige som før - kanskje jeg har fått mer muskler.... det viktigste er at man føler seg vel, og det gjør jeg nå. En kilo eller to mindre hadde ikke gjort noe skade, hmmm (i tenke boksen.. ;) )

Karate igjen i morgen, og forhåpentligvis så går det bedre enn sist gang. Er ikke støl i kroppen nå så det er håp at jeg kan sparke og slå fra meg uten smertehyl hehe. Uansett dere vil få referat i løpet av mandags kvelden!

Ha en fortreffelig søndags kveld ladies - Enna - fingrene bort fra nøtteskåla!!!! :)

Vi tastes!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpt rolig i motbakke på mølla - blir ikke kvitt den fortærende verkingen i muskelen i baken... men det går greit så lenge tempoet ikke er høyt, så da blir det jogging i varierende bakke i stedet. Har også gjort noen push-ups... syns det er GRUSOMT! Men der har jeg jo et konkret mål, så det så...

Ja veiedag i morgen, ja...

Det ble litt vin i går kveld - godt! I kveld blir det ikke noe, men i morgen får jeg besøk av to venninner og da blir det vin, ja. Vi skal altså ha sminkeparty!!! Kult, hva. Jeg skal lære dem det lille jeg kan om å sminke øyelokk.... (jeg har overhodet ingen utdanning på feltet, men liker å sminke meg og har sminket et par venninner før både bryllup -ikke bruden!!!- og fest), men jeg syns det er artig, da :) .

Maten i dag - semisunn, salat ved siden av hjemmebakt pizza... ble kanskje en bit formye, men det var kylling på og ikke så mye ost, så.... knekkebrød til frokost og lunsj... jo jeg har klart meg bra, syns jeg :).

Skal ha meg en stor kopp med Pukka DETOX-te nå etter treningen og en god og saftig appelsin. Appelsinene er bare himmelske for tiden!!!

Så skal jeg sette meg i godstolen og se litt på TV eller kanskje en film før jeg legger meg i senga... Gubben er på reise og kommer ikke hjem på noen dager.

 

God natt, Ladies . Ja jeg tror VIRKELIG på at vi hadde hatt det artig om vi møttes!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

67,1 holdt gjennom helgen :rolleyes: , 2,1 kg unna "målet"... selv om jeg absolutt ikke lenger er stressa for å gå ned så mye mer... ser at jeg ikke bør bli noe særlig smalere i ansiktet eller over bryst/skuldre... blir liksom litt dradd i ansiktet. Har for første gang i historien ordentlige kravebein ;) . Det er rundt hoftene det sitter igjen. Så et skikkelig støt innenfor styrketrening hadde nok vært på sin plass... kanskje jeg skal ta meg sammen å begynne å gå bort på treningsrommet vi har tilgang til et par kvelder i uka... det er bare det at det er nokså seint, og styrketrening på kvelden har aldri fristet meg så mye... Men det ER lettere å ta i på et studio. Kan dere forklare meg hvorfor jeg syns det er enklere å presse meg på kondis enn på styrke?? (Svaret er vel ganske enkelt at jeg liker å løpe bedre enn jeg liker styrke... og dessuten er jeg under det nivået jeg var da jeg trente styrke med PT for noen år siden....)

 

Vel, vel... om noen dager skal yngstedatteren min på utenlandsreise med skolekoret :mellow: ! Tenk lille tuppa skal reise fra mamma´n sin for en liten uke... til et annet land! Hun er bare 12 :unsure: Sukk det blir rart, det!!!! Men hun gleder seg, så da får vel jeg også gjøre det :blink:

 

OK Ladies.

Have a great day, all of you :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

400 gr mindre i dag - håpet på mer, men det er bedre enn ingenting ;) Men har tatt meg en god treningsøkt i dag - først 40 min på mølla, og det går bedre der nå. Presset meg til å løpe 10,5, så 11 deretter 12 km/t (ligger vanligvis å putler på 8,5 - 9) og med motbakke. så jeg fikk svidd av noen kalorier der ja. Du hade nok løpt fra meg Enna, på langdistanse - har aldri vært seig i muskulaturen - sprint er min greie - da ser jeg målet hele tiden hihi.. Så var det karate - og fikk svettet godt i dag! Utrolig god trening. Fysisk og mentalt. Konsentrerer man seg ikke hele tiden, da går slag og spark i ball... :rolleyes: tok skikkelig i, noe som resulterte i krampe i mine tær og ene leggen... så ingen skal si jeg ikke tar i :P Skal det være, så skal det være! :)

Sunn i matveien har jeg også vært i dag - blir sen middag - men blir stekt kylling, brokkoli og byggris til. Men først skal jeg hive meg i dusjen, er knallsvett, men måtte gi et livstegn fra meg først! :)

Vi tastes ladies!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er knalltøff, Optimista :D ! Fortsett sånn... Nå i kveld har jeg drukket hvitvin, spist masse gulrot og agurkstenger og noen kjeks og litt ost. Litt tørket mango, men INGEN NØTTER ENDA DET STOR PÅ BORDET!!!! Drukket masse vann!!! (sikkert en liter!)

Ingen trening i dag. I morgen må det bli... kan ikke bli en vane å ha mer enn EN fridag i uka, altså!!!

 

Har fått mange kommentarer i dag på at jeg har blitt så slank, men jeg har også hatt på meg noe som har vist det veldig tydlig, da... Skjørt og ettersittende topp... Artig å gå med kroppsnære plagg :rolleyes: .

 

Håper det går bra med deg Bam Bam og med deg Simsalabim (og Haksnes???)

Og du Optimista... er du på vei ned ytterligere, eller er det de ekstra grammene som kom forrige uke du skal ha av, igjen???

 

God natt, vakre damer.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Du er knalltøff, Optimista :D/>/> ! Fortsett sånn... Nå i kveld har jeg drukket hvitvin, spist masse gulrot og agurkstenger og noen kjeks og litt ost. Litt tørket mango, men INGEN NØTTER ENDA DET STOR PÅ BORDET!!!! Drukket masse vann!!! (sikkert en liter!)

Ingen trening i dag. I morgen må det bli... kan ikke bli en vane å ha mer enn EN fridag i uka, altså!!!

 

Har fått mange kommentarer i dag på at jeg har blitt så slank, men jeg har også hatt på meg noe som har vist det veldig tydlig, da... Skjørt og ettersittende topp... Artig å gå med kroppsnære plagg :rolleyes:/>/> .

 

Håper det går bra med deg Bam Bam og med deg Simsalabim (og Haksnes???)

Og du Optimista... er du på vei ned ytterligere, eller er det de ekstra grammene som kom forrige uke du skal ha av, igjen???

 

God natt, vakre damer.

 

Enna

Halloen Enna

Det er nok de ekstra grammene som kom på i forrige uke :(/> og jeg har tenkt meg litt om - når jeg var på 69,6 var det vel så kunne jeg godt ha gått ned en kilo til - litt rundt magen. Og da har jeg litt "å gå på" holdt jeg på å si - å ikke bikke 70tallet....

Men jeg merker vektreduksjon i ansikt og overkropp best - veldig i ansiktet - så jeg må nok ta en ansiktsløfting for huden er blitt for stor... :rolleyes:/> hehe...

Nei buksene som jeg har drømt om går jeg rett inn i og det strammer hverken her eller der. og jeg må og tenke på at for snart ett år siden, når jeg begynte på GR var jeg vel 15 kilo tyngre enn det jeg er nå!!! Skal aldri ALDRI ALDRI komme opp i den vekta igjen! Det har jeg bestemt meg for. Men jeg er glad i god mat og godt drikke (rødvin) så jeg må nok alltid være på vakt! :)/>

 

Enna, må bare si det - du e' go'!! Takk for at du er den du er! :)/> og grattis med alle komplimentene du har fått. Det fortjener du virkelig!

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg forstått hva rygg-vondten min kommer av!

Jeg må jo kontinuerlig bøye meg i støvet for dere damer som er så utrolig flinke! Er det rart det blir vondt??? :P Rekker jo knapt å rette meg opp før jeg må ned i grusen igjen! :lol:

 

Gratulerer til dere begge to med nedgang - igjen! :)

Tenk at dere har nådd dit at dere nå vurderer om det holder!!!! Respekt, jenter!!!

 

For min egen del så har det jo ikke vært snakk om all verdens kilo, men fy søren for en forskjell det gjør! Jeg er fortsatt 3 kg unna der jeg tror det er lurt for meg å være. 5 kg unna der jeg drømmer om å klare å holde meg, men tror jeg blir altfor "skrapa" som dere sier da. Så målet i første omgang er ned 3 kg til.

 

Idag var første gang på hvor mange uker (?) at jeg trente på mølla. Tok 30 min intervall, og så 30 min intervall på elipsemaskinen etterpå. Vil ikke innrømme det, men det kjennes litt i ryggen nå ikveld..... :( Jeg vil så gjerne være bra......

Skal til kiropraktoren igjen imorgen tidlig. Håper ikke jeg får kjeft...

 

Fortsatt helt greit i matveien - det er jo herlige hverdager igjen! Kyllingsuppe idag, fiskepakker imorgen!

Tror jeg skal veie meg igjen til fredag hvis jeg husker det. :unsure:

 

Rart med disse ungene, Enna når de skal ut på egen hånd.... Rart å gi slipp på oversikt og kontroll.

Noe som har varmet meg veldig, er at to av jentene mine har takket meg for at de har fått lov å reise og gjøre ting på egenhånd. At de har blitt vist tilliten. Det har de vokst på og lært av. Og jeg setter så utrolig pris på at de sier det til meg! Som de sier, så har de nok av eksempler på venner som aldri får lov og som ikke får gjøre så mange egne valg.

Men man blir vel ikke selvstendig og trygg på seg selv, sine meninger og valg hvis man ikke får prøve å feile mens man fortsatt er under trygge vinger? Jeg kan si hva jeg mener, hva jeg har erfart, men til syvende og sist så må de gjøre sine egne erfaringer. De er ikke meg - jeg er ikke de. Sånn ser nå jeg på det, iallefall!

Det var kveldens alvorlige fra meg. ;)

 

Sent nå - må komme meg i køya.... Alt for sent for skjønnhetssøvnen, men kan jo forsøke å unngå blå ringer under øynene iallefall. :rolleyes:

 

Sov så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...