Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

30 push-ups!!????? :o

Jeg bare registrerer det. Fester meg ikke ved det. Bryr meg ikke..... HÆÆÆÆ!!! ER DET MULIG????? :o:wacko::blink:

Beskjemmet meddeler jeg at jeg alltid har tatt push-ups på knærne..... :huh:

Vet ikke om jeg sa det, men jeg kjøpte jo boka til han derre Puls-Yngvar. Han sier man skal ta 12 PÅ TÆRNE! :o Det spiller ingen rolle hvor langt ned man kommer, men alle 12 skal være på tærne. Jeg har prøvd det noen ganger, men det ser sikkert bare utrolig teit ut. Det er jo bare så vidt det er knekk i albuen, jo! :lol:

Jeg er nok der i mitt hodet at push-ups, nei - det er ikke noe for Bam- Bam. Prøver ikke særlig hardt heller for å bli bedre. Synes bare det er flaut når det er andre folk i nærheten, så da lar jeg det heller være.....

Optimista - du slutter aldri å imponere!! Hatten av for deg! B)

 

Enna, du og jeg har vel ikke annet å gjøre enn å prøve og holde følge med den dama??

 

Idag var det styrketrening for min del. Totalt en time inkludert kjapp oppvarming og litt tøying til slutt.

 

Prøvde meg på nok en ny rett til middag idag. Fant den i kokeboka til Jeanette Roede. Det var laks i sursøt saus. Jeg elsker sursøt saus, men fy søren! For meg ble det fullstendig feil til laks! :blink:/>

Det var IKKE godt! Så det kommer aldri mer på menyen her i huset....

 

Tok meg et par glass vin til trøst, jeg! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

6+ minutter... ja, ja prøver med 60 min, så blir det LITT bedre ;)/>/>

 

Ha det bra, Ladies.

Tenker på dere der borte i Norge...

 

Enna

hehe nå trodde jeg først du virkelig hadde blitt en liten latsabb! 6 minutter! Til og med jeg hade slått deg der! :P/>

Bam- Bam - knekk i albuen er knekk i albuen... ;) kunsten er å ikke se seg selv i speilet når man tar pushups, og helst ikke spist bønner dagen før... man må stramme bukmuskulaturen så veldig.... :D

I morgen skal jeg til legen. Vi satser på at det er en fettklump som GR kuren ikke greide å kvitte seg med...:)/>

ha en fin fin dag skjønne ladies! Vi tastes.

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 push ups i dag og strake bein, og mine "speilegg " også omtrent i gulvet... etterpå tok jeg 5x2 på knokene, men dag MED knærne nedi. Kjørte også endel planke også, så det ble bra for bryst/armer i dag. ;)

Løp bare 40 min på mølla i dag, da... men motbakker. Etterpå stod jeg og sparket litt... så meg selv i speilet og tenkte mitt... Det er ikke en øvelse som hadde gitt andre god treningseffekt.., dvs de hadde fått veldig god trening for magemusklene :lol: . Jeg så fullstendig IDIOTISK ut!!! JADDA :P .

Kjipt når man lager mat og så smaker det ikke godt :unsure: . Jeg serverte ferdigmat i dag... Ikea-kjøttboller. i 10 boller er det over 700 kcal... det er omtrent 150g. Skal ikke kjøpe det på leeeeeenge! Spiste opp de siste i dag! Jeg kke 100 g en gang, spiste heller mer gulrot og en potet.

LYKKE til i morgen, Optimista! Det går bra - UANSETT!!!

 

Stor klem fra

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg har ammet 4 barn. Da er det håp om at mine speilegg er liiiitt lenger enn deres når jeg står der på strake armer og tær, og dermed treffer bakken en stund før deres gjør!!! :lol::lol:

 

Masse lykke til imorgen, Optmista! Glad i deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker sånn på deg idag, Optimista..... :mellow:

 

Enna? Hvor er ditt morgenfriske åsyn idag...?

Føler meg nesten litt ensom, jeg.... :(

 

Onsdag er restutisjonsdagen min, så idag har det kun vært 45 min gange på mølla.

 

De siste dagene har jeg kjent at jeg har vært både sulten og sugen på noe godt. Det har jeg ikke vært på lenge... Vet ikke helt hvordan jeg skal takle det... Uvant at alt ikke bare er på stell nå liksom. Igår gikk det f eks hardt utover Jarlsbergosten.... :huh:

 

Men, men - vi gir ikke opp, gjør vi vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt morgenfriske åsyn... ;)/>/>/> - her er jeg....

I går måtte jeg tidlig ut døra, så da rakk jeg ikke å skrive... :)/>/>/>

Jeg har klart meg bra selv om det er mye jeg har lyst på... jeg sliter bare litt eg vanskelig mage, innimellom... grr. Det der med lyster... det kommer alltid så uventet! Jeg kjente litt på det i går. Hadde ikke så store problemer i går, men andre dager blir det sånn litt her og litt der. Eeeen kjeks, tre mandler osv.

Vel. Jeg begynte på dette innlegget for mange timer siden, men så skulle jeg bare osv...

Det ble ingen trening på meg i går. ingen heeeelt god grunn, bare ble sånn.. Tar det igjen i dag :P/>/>/>

 

Optimista, jeg tenker så på deg!

Det er Valentinsdag i dag derfor sender jeg dere hvert deres hjerte...

 

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen skjønne damer!

Det varmer så å lese at dere tenker på meg. Det ble en gråtedag i går. Har en fantastisk fastlege og kan ikke være lett å ha legejobben alltid. Ja, det er en svulst i brystet, men (hun er like optimistisk som meg :) ) jeg har oppdaget det fort, og 99 av 100 tilfeller er det godartet. Og om det ikke skulle være godartet så "skal du greie det, dette overlever du!!!" sa hun med en så overbevisende stemme du kan ha i en slik situasjon. Jeg skal videreundersøkes snarest - har sendt meg videre og er jeg heldig skjer det allerede til uken. Slike tilfeller blir visst prioritert. Jeg håpte på det lengste at det var en muskelknute eller noe sånt. hehe jeg sa jeg var litt øm i området der "kulen" er, men kanskje sa jeg, har det med pushupsene jeg har tatt i det siste (men det er bare på den ene siden da)... pushups? sa hu - ja jeg tok vel 30 var det vel på mandag - herremin hatt svarte hun - hvem blir ikke lemster av det!!!

 

Det ble en treningsøkt på meg i går - og faktisk karate var ikke dumt å trene i går. Koble ut alt, fokusere, glemme alt rundt meg.

Nei, dette skal gå bra. Men er trist og litt lei meg nå. Jeg skal tillate meg det, men så skal jeg dra meg selv i flette, kan ikke sitteher nede "i mørket" for lenge - blir alt for kjedelig! ;) Må være positiv, optimistisk (that is my name!!) og ha troen på at dette er bare et lite skremmeskudd :)

 

Igjen tusen takk for at dere er her!

Stor god klem

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag er over. I dag har jeg vært skikkelig sugen på noe hele dagen! Har spist noen få kjeks, de er ikke så helt usunne... Og det stagget det verste ev suget.

Har fortsatt tanker om den totale sprekken... Og da mener jeg med godteri... Sukk... Skummelt å tenke på det. For omtrent et år siden hadde jeg sånne overspisinger jevnlig. Kvelder hvor jeg spiste hele poser med nidarsfavoritter ETTER at jeg hadde spist masse pizza eller ost eller annet... Og en stor pose nøttifrutti i tillegg!!! Ikke rart at jeg la på meg :mellow: .

Det har ikke vært så mange sånne overspisinger det siste året... Joda, jeg har jo vært dypt i nøtteskåla og tørket fruktskåla, men ikke på samme måte. Jeg håper hvertfall at jeg i framtiden kan reise meg igjen hvis det skulle skje... At jeg kan se dere " i øynene" og bekjenne...

 

Vel dette ble desperate tanker sånn på kvelden... Og de virker overflatiske når jeg tenker på deg, Optimista, men så tenker jeg videre... Vi møttes jo her inne med slike tanker, og vi kan jo bare fortsette å dele tankene våre... Vi har jo rett og slett " funnet hverandre" så da snakker vi jo om det meste.

Har tenkt på deg i nesten hele dag... Og på deg Bam Bam og kommer altså hele tiden tilbake til at jeg er sååååå glad for at jeg fant på å spørre om å bli en del av nettopp dette forumet :lol:

 

Glad i dere og håper dere får sove godt når den tiden kommer.

 

Klem, Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig knus-kos til deg, Optimista! :)

Snørr og tårer er jeg god på! Og det skal du tillate deg!

Ikke noe er så skummelt som å være høy på pæra - late som ingenting. Der handler om å erkjenne virkeligheten - tørre å stå i den! Og noen ganger - som deg nå - så har man ikke noe valg. Man ba aldri om å havne i den situasjonen man er havnet i, men like fortvilet så befinner man seg akkurat der.

Godt å høre at du får rask hjelp! Godt at du deler med oss! Takk for tilliten! :)

 

Enna, vårt sjokoladesug virker banalt nå..... Enig i det. Men like fullt virkelighet. Og min følelse er at Optimista har beina så godt plantet på jorden at hun skjønner det. Arrester meg om jeg tar feil, Optimista. :(

Jeg sprakk iallefall idag.... Spiste noen biter sjokolade :( Er det god nok unnskyldning at jeg hadde løpt intervall først??? :rolleyes:

 

Er fortsatt helt himmelfallen over 30 push- ups, jeg..... :huh: 30 fuc**** stykker, asså! :o

 

Jeg skal trene styrke imorgen! Med en elegant, liten knekk i albuen!

 

Ta vare på dere selv og deres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 push-ups er lenge til, men jeg klarte faktisk 19 til sammen i går.... 8+6+5 så det nærmer seg, hvertfall... 12 uten pause til påske :) :) .

Ny dag truer... (Har dere sett den filmen (Groundhog day). ) det er fredag med alt det det bærer med seg. Tror kanskje ikke det blir vin i kveld. Det er bare yngstejenta og jeg hjemme, ser det ut som... Blir nok vann i dag, så tar jeg vin i morgen...

Prøvde meg på å løpepå 10 km/t i går... Da sa nerven eller muskelen eller hva det er som er så vondt i baken fra... Så jeg får nok heller fortsette med tempi mellom 8 og 9 og motbakker av forskjellige slag.... Jeg liker jo egentlig å løpe litt fortere, men...

Du sa jo at du skulle klare deg fram til Valentinsdagen, Bam Bam, så da var det tillat med sjokolade i går ;) ;) . Bare husk at du ikke gjør det hver dag... B) .

Jeg har fortsatt godtestopp, så....

Våkner hver dag for tiden og tenker på deg, Optimista. Bare så du vet det... Både Bam Bam og jeg sender kontinuerlige klemmer og positive tanker til deg. Og jammen er jeg enig med Bam Bam om det med tårer... Det er ingen grunn til å holde det inne... Og jeg tror karate er veldig bra! Man får ut mye gjennom slag og spark... Og det er godt å kople ut alt annet enn fokus på å gjøre øvelsene riktig!

Ha en fin fredag, Ladies til tross for alt som ikke er bra. NOE er det som er bra... Fokuser på det.

 

Klemmer fra meg i øst.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen skjønne spinnville nøtte/sjokolade gærne ladies! :)

 

Det er så godt å vite at dere tenker på meg, og jeg kjenner klemmmene og og deres snørr og tårer! Og midt opp i "all galskapen" er jeg så glad for at dere forteller om deres ja hva kalte du det Bam-Bam - banaliteter! Om det så skulle gå så ille at jeg må under kniven skal jeg jaggu meg henge over dere og passe på at dere ikke går bananas i hver deres godis skål! Sånne herlige banaliteter krydrer hverdagen!

Bam-Bam, du vil greie pushups etter hvert - ha kanskje fokus på å øke det du kaller knekk i albuen til å bli en knekk hahaha! jaja jeg sa jo knekk er knekk da... men aaaalt med måte da ! :)

Jeg har jo trent styrke i mange år så det skulle bare mangle at ikke kroppen min er lettere mottagelig for slik trening. Og jeg kommer meg raskt opp igjen i styrke når jeg har hatt en pause.

Nei, nå er det fredag, og jeg skal nyte dagen, det nærmer seg vår, holdt på å si jeg hører fuglekvitter ute men det er en sterk overdrivelse da naboen borrer i fjell.... skal visst sprenge noe...Har tatt meg fri fra jobben i dag og det var godt. Nå skal jeg gjøre alt og ingenting!

Vi tastes ladies! stoooor god klem

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D God formiddag dere vakre kvinner! :) Ny dag - nye muligheter! :)

 

I dag har jeg gjort noe "skummelt"..... :huh:

Jeg ringte de som leverer/vasker tøy for oss her på jobben og ba de bytte ut alle buksene mine til en str mindre! :o

Blir tøft å gi slipp på disse buksene som har plass til både vektoppgang - og nedgang, men nå henger de bare og slenger....

Og nå som jeg er i den riktige enden av denne 10-kilo-opp-og-ned-skalaen min som jeg alltid befinner meg i, så tenkte jeg at nå! Nå skal jeg bare gjøre det! Det som vil skje, er jo bare at de nye buksene vil føles ubehagelig stramme mye før enn de jeg har nå hvis jeg skulle skli fullstendig ut av mitt nye og bedre liv igjen. Dermed må jeg ta kjappere tak i det enn jeg før har gjort - og dermed så går jeg ikke 10 kg opp før jeg reagerer!! Burde funke det, eller hva??

 

Men dere... De musklene man trener når man tar push-ups... det må da finnes andre måter å trene disse? Vet dere om noen øvelser?

Tenkte at hvis jeg gjør det en stund først, så blir jeg forhåpentligvis så mye sterkere i disse musklene, at når jeg da til slutt prøver meg på push-ups - ja, da vil jeg klare det! Og dermed slipper jeg å være så flau.... For jeg merker jo nå at jeg ikke prøver ordentlig en gang, nettopp fordi jeg synes det er så flaut...

 

Ikveld skal jeg på det jeg definitivt vil kalle "jente" kveld!

Skal å besøke en kollega som jeg jobbet tett sammen med for noen år siden, men som jeg ikke har truffet annet enn i jobbsammenheng de siste 2-3 årene.Hun er en fantastisk sprudlende, herlig dame fra Iran. Og hun lager masse, deilig, spennende mat - så jeg gleder meg skikkelig!

Dette blir en kveld med mat, vin og latter! :D

 

Forresten Enna - jeg har sett Groundhog day flere ganger! :lol:

 

Nå nærmer det seg lunch, så jeg får prøve å gjøre noe fornuftig her før det. ;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide Bam Bam!!! Vi skal ikke mer ha tøy som er bekvemmelige. Vi skal ha tøy som passer! Nå vet ikke jeg hva du arbeider som, men sagge-klær er for dem under 18... Vi voksne, anstendige (????) kvinner skal kle oss deretter ;) .

Ja Optimista, vi trenger din "strenge stemme" innimellom.... Og du trenger vår galskap. Det må være balanse i livet :P .

Nå arbeider jeg med meg selv for å komme meg på tredemølla, men inspirasjonen er ikke heeeeelt til stede...

 

Vel, vel.

Take care, sunt med fri fra jobben, Optimista.

 

Klemmer fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet og fylt inn mat i registreringen og i dag kommer jeg (innkludert vin) til å komme litt over 2000 kcal... da har jeg satt opp litt godt med pizza. Grunnen er at jeg er så utrolig "fysen" på noe ekstra... Og tenkte da at litt hjemmelaget pizza med grov bunn ekstra er mer MAT slik at jeg kan holde meg unna sånt som fører til TOTALSPREKK.... Vet ikke om det er noen god taktikk, men jeg tror det er der jeg ender i dag, hvertfall - så vet dere det! (Sukk, dere leser det sikkert ikke før i morgen eller søndag uansett... ville bare ha fortalt det! ;)/> Jeg er ikke håpløs, bare totalt skrullete! :blink:/> :lol:/> )

 

Ja og vet dere hva???? 12 push-ups!!! 90 grader i albuene på hver eneste!!!! Hvem er det som maser om at hun skal klare det til påske??? Hah!! :rolleyes:

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er "bekjennelsens" tid kommet og den er ikke pen :unsure: .

Jeg bare glapp ut av det i går... og det verste er at jeg på en måte skjønte at det kom... det var der i det jeg skrev tidligere på dagen...

vel, jeg spiste noen kjeks... de er ikke så håpløst ille, men jeg spiste for mange!... og så spiste jeg ALTFOR mye pizza, jeg spiste pistasjenøtter, drakk vin og endte opp med to -2 - sjokolademuffins :mellow: .

On the bright side spiste jeg ikke sjokolade som stod på bordet, ei heller potetgull...

Men hvorfor i alle dager spiste jeg muffins???

 

vel, nok en idiotisk dag/kveld er over og ny dag truer (ikke ;) )

 

Her er det vinterferie. men vi blir i ro i heimen og det føles godt i øyeblikket.

Det blir vel noe trening i løpet av dagen, men vet ikke akkurat hva..

Ha en fin lørdag, Ladies.

Når jeg sier det så lurer jeg på.. fikser du å slappe av, Optimista. Kan du ha det fint/artig osv eller er det en skygge i bakgrunnen hele tiden?

Tenker på deg og mannen din.

Bam Bam stå i mot sjokoladesuget - hold deg unna det jeg gjorde i går!

 

Varme klemmer fra meg.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Enna - here it comes : :o

 

Jeg var jo da som sagt på jentekveld igår. Hadde gledet meg til maten, for Iransk mat er GODT!!!

Ble ganske lang i maska da vi kom, og damen serverte fondu!!!!! :o:lol:

Men jeg kom rett fra 1 time med styrketrening og var skrubbsulten, så jeg ÅT! Det er jo bare små kjøttbiter og masse grønnsaker, så akkurat det kan da umulig være så farlig? Selv om jeg spiste til jeg var stappmett? Spiste masse, masse salat også, men jeg må jo være ærlig med dere; Dressingen! Hun hadde blandet pesto med rømme - og DET var godt på salat det! ;)

 

Men så forflyttet vi oss over i sofaen..... :unsure: og der stod peanøttene...... Ble det 5 store never??? I tillegg ble det to stykker kake.....

Og vin - masse vin.....

 

Jeg og en venninne tok toget hjem sammen. Våre menn hadde benyttet sjansen til å ha guttekveld på by'n, så vi gikk jo og fant disse. Og det var en meeeeget lystig gjeng vi møtte! ;) Og jaggu ble det en øl, gitt!

 

Det hyggelige var at fuglene sang da jeg våknet dag. Det som ikke var så hyggelig, var at jeg våknet med skallebank....

Men jeg skal iallefall ha det at jeg gikk den halvtimen det tar å gå ned til byen idag (og hjem igjen senere) En gjeng som planlegger utdrikningslaget til hun vi skal i bryllup til i Hellas til sommeren.

De andre spiste stor lunch, men jeg var tilbake til mine fast rutiner, så på meg ble det bare kaffe.

 

Nå er min mann igang med å lage sen middag. Er vel ikke helt GR middag, men heller ikke så galt. Det som kanskje ble litt utenom nå, det er at han plutselig fikk det for seg at vi skulle ha champagne og jordbær! -_-

Som svar på mitt spørrende ansikt, så sier han at vi sikkert har vært gift i så mange dager at det er verdt å feire! :wub:

 

Nyt øyeblikket, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. Du og jeg er jammen ganske like, Bam Bam :P . Jeg klarte meg rimelig bra i går... Rimelig. Vi hadde salat med stekt kylling... Mannen min stekte kjøtt og sopp og han bruker godt med smør, ja ;) ;). , salaten var ikke så verst... Litt fetaost og pinjekjerner er godt, det. Vin ble det, da og jammen nøtter (skjønner ikke det der...) holdt meg hvertfall laaaaaangt unna kjeks og kaker osv, da...

Løp en intervalltur på mølla og gikk tur-retur butikken, så det ble jo ikke verst.

Alt i alt.... Litt bra og litt håpløst - meg i et nøtteskall :lol:

 

Ønsker dere en fin søndag - jeg har sovet helt til kvart på 10 og det er ganske lenge for meg!!!

 

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :)

 

Det ble en helt grei dag igår så lenge jeg ser bort ifra de fløtegratinerte potetene til middag.

Idag snør det ute. Frister ikke så mye akkurat nå og skulle ut å gå en time, men vi skal nok komme oss ut etterhvert.

I og med slakk dag igår, så ble det ikke gjort annet enn litt klesvask. Det betyr at jeg må brette opp ermene å gjøre resten idag. Så der gikk min søndag. Er vel bare å komme igang.

 

Sukk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Ladies.

Her har det blitt en lat søndag.

Sen og i overkant "god" frokost... Litt ost, litt syltetøy, litt honning osv... Rett og slett litt sånn som vi hadde det på ferie i Frankrike ;) . Tur ute i sol og kuldegrader på ca 1,5 t i greit tempo og middag med 2 halvlitere og suhi på restaurant... Og ikke de magreste sushibitene, heller :P .... Men godt var det. Langt bad i badekaret da jeg kom hjem, etterfulgt av en times søvn :rolleyes: .. Må være oppe til over midnatt for å hente datteren som kommer hjem fra tur til Tyskland.... :)

Håper dere har hatt en god dag.

Optimista vet du noe mer om videre forløp?? Håper du slipper å vente. Det må jo være det verste!

 

Vi tastes :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Har hatt en lat søndag - tenkte jeg skulle ta meg en spinningsøkt som jeg pleier å gjøre på søndager, men huff og huff såååå leit... det var fullbooket! :P Har det berømmelige månedlige herket og, så føler meg bare æsj...

Fikk brev fra sykehuset lørdag - skal inn til undersøkelse torsdag. Det går utrolig fort og er evig takknemmelig for at ventetiden blir så kort som overhode mulig. Jeg er imponert faktisk. Må tenke positivt, og prøve å ikke a sorgene på forskudd, for det fleste av mine bekymringer har jeg aldri opplevd... :rolleyes:

Men vi trenger kanskje en vekker i ny og ne for å sette livet litt i perspektiv kanskje? Selv om denne vekkeren kunne jeg har vært foruten da.

Sleika frimerker til den store gullmedaljen i går, ble vel litt hekta på gullrushet vår sporty idrettsfolk opplever i VM tror jeg - kan da ikke være dårligere enn dem da!!

Vet ikke om jeg vil på vekta i morgen - pleier alltid å gå opp en kilo på denne tiden av syklusen min, men min sorte levisbukse (minste) skal jeg prøve - og er den slik den alltid har vært i det siste, ja da kan jeg jommen meg sleike flere frimerker denne uka. Tipper det blir en del på torsdag - tårer blir det nok, vi satser på at de vil være av det gode! :)

Ha en fortreffelig sløv søndag videre vakre ladies! Vi tastes!

Stor god klem fra meg, og tusen takk igjen for alle gode ord og varme tanker og klemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager (!!!) samlet jeg på frimerker... Nå bruker jeg dem fortere enn svint! ;)

Kjempet en kamp med meg selv i dag - og vant... Jeg ville ha kjeks eller hva som helst usunt. Jeg lot ikke helt være å spise, men byttet til banan, gulrøtter og ca15 mandler + maaaaasse vann. Det kan vel ikke kalles utskeielse???

Sov godt, Ladies. Datteren er i hus og vi er fulltallige, igjen.... Det føles godt :) .

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Ladies.

Har tenkt litt, Optimista (Oi, dette høres farlig ut... ;) )

Du er jo ikke lenger "på vei nedover vektskalaen"... Så du har jo lov til å slikke LIIIITT flere frimerker enn oss som har tenkt å gå noe mer ned... Så du skal jo egentlig bare flate ut, du... spise sunt og helsefremmende i hverdagen og ha litt større rom for nytelse i helgene...

Jeg var pliktoppfyllende på vekta i dag og har gått ned 0,6 kg siden sist og det er jeg fornøyd med, fredagen tatt i betraktning... Jeg er jo litt utålmodig etter å se 65 på vekta.. 67,4 virker så mye, men så tenker jeg på at jeg veide over 78 kg i august... så da er det ikke så farlig. Nå har jeg klær som sitter bra, det er fortsatt lenge til bikinisesongen, så jeg har litt tid til å stramme opp magemusklene enda litt til.

Mål for kommende uke må være å sove litt mer... jeg MÅ lære meg å komme i seng i rimelig tid! Det blir så lett seint for meg B) .

Skal arbeide videre med push-ups og mage/ryggtrening. Trene opp setemuskulaturen, igjen... løpe videre... I det hele tatt, trening skal jeg få til bra tror jeg. Kanskje jeg skal unne meg litt mer vin enn vanlig på hverdagene... det er tross alt vinterferie selv om vi ikke skal reise bort :rolleyes:B) .

I dag er jeg umenneskelig trøtt.. lurer på om jeg skal tvinge meg til en løpetur, eller om jeg skal ta fri i dag og heller kjøre på i morgen... får se... nå skal jeg "hive" meg over haugen av skjorter som skal strykes... Hurraaaaa!!

 

Tenker på deg og torsdagen, Optimista. Godbølgene kommer her :)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he! Kjenner jeg får sånn ekkel følelse når dere snakker om å slikke frimerker. Frimerkelim smaker jo bare sååååå vondt! Velsignet være den som fant opp selvklebende frimerker! :P

 

Så flink du var igår, Enna! :) Det er sånn det må være : Bevissthet! Bevissthet! Bevissthet! :huh: Må skryte masse av oss å si jeg tror vi har fått dette forholdsvis godt inn under huden nå, men sukk..... Både du og jeg Enna vet jo meget godt at vi ikke kan hvile på våre laurbær. (...fredag?... kremt,kremt ;) )Denne bevisstheten må følge oss til evig tid.

Det er iallefall der jeg har gjort feil tidligere. Før når jeg har nådd ønsket vekt, så har jeg klappet meg selv på skulderen og sagt : Flink jente! Nå var det gjort! Og så har jeg gått tilbake til å leve som før. Hva tenkte jeg med egentlig? Trodde jeg at dette var en engangs oppgave?( Gid det var, forresten.... ^_^ )

 

Jeg vil jo si at jeg er i mål igjen nå, men jeg kan jo aldri slutte å holde fokus - såpass har jeg lært denne gangen. Og det er takket være dere! :) Nettopp fordi jeg har skravlet med dere hver dag, så har jeg måttet være bevisst hver dag, og dermed har jeg klart det hver dag, og dermed har det gått over så lang tid at kroppen har fått tid på seg til å gjøre denne endringen på en god måte. Jeg er så takknemlig for å ha dere!!! :)

 

Tenker så masse på deg, Optimista! Godt å høre at det er så fortgang i alt! Ønsker deg så masse lykke til! :)

 

Livet spenner bein på oss innimellom og setter oss i situasjoner vi aldri har bedt om, og vi kan ikke annet enn å stå i det. Vi har ikke noe valg.

"You never know how strong you are, until being strong is the only choice you have....."

Så enkelt. Så vanskelig.

 

Uff, det ble dagens dype....

 

Snart på tide å få i seg et mellommåltid så jeg er klar for trening etterpå. Idag er det kondisjon langkjøring 60 min som står på programmet.

Har delt det mellom mølle og elipse. Tenkte jeg skulle prøve å løpe lenger på mølla idag, men jeg er så rar.....Har en merkelig sperre etter 30 min. :wacko: Eller et voldsomt fokus eller hva jeg nå skal si?

Alt utover 30 min virker iallefall veldig tungt! Da sliter jeg veldig! Hvorfor er det sånn? Det er jo en mental greie, men jeg gjør den jo til noe fysisk! :angry: Noen tips??

 

Ha en fortsatt fornuftig dag, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...