Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Du er i mål, Bam Bam. Du er i mål, Optimista... Jeg har igjen 2,4 kg til ønsket vekt. Nesten i mål, hvertfall... Men sånn at jeg føler at jeg er der... (Jeg er jo faktisk under det jeg i utgangspnktet hadde som mål, da ;) ) Og det med fokus er bare superviktig! Klart jeg skal arbeide for at jeg ikke skal gå bananas i en eller annen skål, men jeg HAR kommet et langt stykke på vei ved å innse at OM jeg har gått bananas en dag eller to, så stopper jeg med det.... (Selv om jeg må "snakke"litt strengt til meg selv...) jeg har vært akkurat som du beskriver, Bam Bam... Å ja, jeg er i mål, la oss starte med litt godteri... Never again! :angry:

Optimista, igjen noen ekstra tanker til deg. Jeg er så glad for at du kommer raskt til kontroll!!!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg sliter så fælt... Tankene på bare å gi etter gnager.... Jeg har drukket litt vin i dag, men det var på en måte planlagt... Men jeg hadde sååååå lyst på kjeks meg jarlsbergost på... Jeg har ikke spist det, da... Så på en måte ar jeg jo vært flink, det er bare den gnagende redselsen for at overspisingen skal ta kontrollen igjen.... Det at jeg "bare eeeen kveld" skal gi fullstendig f.... Som blir etterfulgt av en kveld til og så enda en og så..... Jeg må komme meg inn i ditt ufattelige pågangsmot, Optimista... Du som tross VIRKELIGE alvorlige ting kan le litt og fokusere positivt.

Nok en gang er det dere som har "reddet" meg. Hadde jeg ikke hatt dere i kveld, tror jeg det hadde gått helt skeis. Nå har jeg pusset tenner og krøpet til sengs...

Vi "snakkes" i morgen.

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke gi opp, Enna!!!! :o:o

Du har hatt tunge perioder før - og du har kommet igjennom dem. Det skal du denne gangen også! :)

 

Jeg vet ikke hva som fungerer best for deg? Å hente fram den utrolige gode følelsen man har etter en god treningsøkt? Den gode følelsen av at kroppen spiller på lag? Den gode følelsen det er å legge seg akkurat passe mett og vite at du nok en dag har gitt kroppen det den faktisk har bruk for så den kan tjene deg?

Eller blir du mer motivert av å mane frem den ekle følelsen det er å være grusomt stappmett? Den nedverdigende følelsen man sitter med når valka tyter over den altfor stramme buksekanten? Følelsen når man legger seg etter nok en dag med nederlag, og tenker at imorgen - imorgen skal alt bli annerledes?

Hent frem en av de buksene du gikk i i august. Savner du den??

 

Du er en mamma. Du strever hele tiden for at barna dine skal ha det trivelig rundt seg. Hjemmet deres skal være et godt sted å være.

Ikke glem at kroppen er huset sjelen din bor i. Essensen av deg. Og DU fortjener å ha det godt!

Jeg vet at du ikke har det godt når du spiser alt du hadde lyst på ikveld. Du har det ikke godt hvis du faller tilbake der du gir f****. Og det vet du også.

Jeg vet det kostet deg mye å være standhaftig ikveld, Enna, og jeg er kjempestolt av deg! :)

 

Frykten er kun en tanke. Det er du som bestemmer over tankene dine. Alltid.

 

Jeg ønsker deg en god natts søvn, og at du våkner full av energi imorgen tidlig!

Når du står opp skal du kle på deg det vakreste du har - nemlig smilet ditt! Så skal du fortelle speilbildet ditt hvor fornøyd du er med henne. Jeg tror nemlig hun trenger litt uhemmet skryt! ;)

Og jeg kommer til å stå på skulderen din å kile deg i øret med en liten fjær så du ikke glemmer å smile resten av dagen!!! :P

 

Knuskos til deg fra meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Jeg støtter Bam-Bam fullt ut i det du skrev - full støtte til deg Enna - "Ikke glem at kroppen er huset sjelen din bor i. Essensen av deg. Og DU fortjener å ha det godt! " var vakkert å lese!

Vi vil ha våre tunge dager der vi ønsker bare å gi f... og spise alt vi ønsker, men da får vi en kropp som vi ikke vil trivest med.

 

Jeg hadde håpet jeg var litt mer sprudlende og motiverende for dere, det er tydelig at du enna trenger det nå! Men dere skjønner hvorfor jeg ikke er i det moduset nå så vet at dere sier "intet å tilgi" :)/>/> Hadde det ikke vært for dere vet jeg at jeg hadde gitt meg flere ganger og spist mer enn nødvendig og kuttet ut trening - ja mer enn jeg kan telle. Men dere har vært en knall motivator for meg, og Enna, om jeg ikke skriver så mange ord her til deg nå, husk at jeg tenker på deg og du Bam-Bam titt og ofte - hver dag! Jeg flirer for meg selv når jeg tenker tilbake på ting vi har skrevet til hverandre, hvordan vi har motivert hverandre, bannet vekten opp i skyene, jublet når vi har sett et nytt magisk tall - og sånn skal vi fortsette å gjøre!

Sykehuset ringte meg i dag, og min time er desverre utsatt til mandag pga sykdom hos leger - enda noen dagenr ekstra å vente. Men prøver å tenke positivt - det er mange som må vente lenger i usikkerhten enn meg.

 

I morgen er det ny treningsøkt og karate på meg. Hadde en knall god økt i går. Balsam for sjelen er karate for meg blitt nå :)/>/>

Smilet, latteren og mine teite (humoristiske sier nå jeg da...) vil komme sterkere tilbake. I promise.

enna , en knall god klem fra meg, du er knall flink og la deg ikke friste ut i galskapen igjen. Du har vært så flink!

Bam-BAm du skulle ha vært motivator som proff du - du er go'!

Køya venter, ny dag på jobben i morgen. Håper humøret er mer sprudlende da! :)/>/> Men for å nyte glede og medgang må man kjenne det motsatte og noen ganger, så fy pokker i morgen blir en knall dag for oss alle! Jeg gleder meg!

stor god nattaklem til dere begge

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg ved spisebordet og nesten gråter en skvett over dere to... :wub: Dere er bare fantastiske. Det er ikke annet å si! Kjærlighet var det som strålte mot meg i de to innleggene deres :)

Det er ganske sterkt, det... Og det er jo helt sant alt dere skrev. Ingen av oss vil tilbake til den følelsen av nederlag over ENDA en gang å ha gitt etter... Jeg gikk på vekta i morges - bare for å vise meg selv... Og så var det ned 0,5 siden mandag :lol: :lol: ... Kan jo ikke gi seg da :rolleyes: .

Nei I'm still going strong/weak (velg selv ;) ) ....det kommer nok flere dager, men i dag er en god dag!

Mannen min sa til meg i morges: du har så vakre smilerynker.... De går helt bak ørene dine :lol: :lol: Da lo jeg lenge... Vet fortsatt ikke om jeg syns det var et godt kompliment, men han elsker sånne detaljer ved meg og jeg elsker at han elsker.... :wub:

 

Optimista, kjipt at du må vente lenger, men godt at du kan glede deg over karaten , i stedet....

Dere er uvurderlige og jeg er opriktig glad i dere og tenker på der hver dag, jeg også.... Akkurat so du gjør, Optimista

(Og bare for å ha sagt det: Jeg savner IKKE de trange buksene fra i sommer.... Bam Bam!) i dag har jeg på meg en kjole som jeg ikke kunne brukt i det hele tatt i sommer :lol:

 

Takk igjen for dere, så snakkes vi igjen og igjen og igjen.

 

Klemmer

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld vakre damer

I dag har jeg klart meg bra, ingen destruktive tanker... Har vel tenkt på litt ekstra mat, men ikke på en fæl måte. Spiste litt vel godt til middag, men den var svært sunn, så det tar jeg med knusende ro ;) . Har sikkert (jeg vet det!) spist for mye frukt, også.... Det blåser jeg en laaaang marsj i. Har bestemt meg nå for å prøve å ligge på rundt 1800 kcal/dg. Tror det er bra for forbrenningen... Så får jeg se om jeg fortsetter å gå ned, eller om jeg stagnerer...

 

Håper det har vært en bra dag for dere, også. Jeg tenker på dere.

 

Klemmer fra meg.

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optimista : Jeg er overbevist om at jeg har Enna med meg når jeg sier at vi er utrolig takknemlige om du kun legger igjen et lite "pip" her inne! Jeg kan bare forestille meg hvordan det er å være i dine sko akkurat nå, og jeg er sikkert ikke i nærheten engang! :o

Jeg tenker så veldig på deg, og har som sagt ingen mulighet til å forestille meg hva du går igjennom nå. Men jeg vet noe om hvordan det er når livet spenner ben på deg. Jeg vet noe om hvordan det er å være tvunget til å stå i noe som kom som lyn fra klar himmel. Og jeg vet at jeg utifra den erfaringen har lovet meg selv å aldri dømme noen. ALDRI!

Jeg vet noe om å ville forsvinne fra denne verden, fra alt som er vondt. Nettopp derfor er det av så stor betydning for meg å se at du fortsatt er med oss!! Vær så snill - fortsett med det! Uansett utfall. Jeg vet jeg ikke trodde på det - kanskje gjør ikke du det heller, men det hjelper. Jeg kan ikke annet enn å fortelle deg at vi er her, hele tiden. Både når du vil, og når du ikke vil - da er vi fortsatt her når du finner det for godt å komme tilbake.

Bare vær så snill - ikke bli tyst. Gi oss livstegn som du gjør nå. Ikke tenk på at det behøver å være noe motiverende eller glupt. Bare vær her. Ok?

Håper du fikk sparket fra deg ikveld! Egentlig så håper jeg du gikk på trynet så du fikk deg en god latter også! ( og så kan du jo fortelle oss alt om det etterpå! :P)

 

Enna - jeg sa jo at smilet ditt gjør deg vakker! :) Så godt å høre at du har en mann som elsker deg! Som elsker alle detaljer ved deg! Og det aller beste - som forteller deg det!!!!! :wub:

Tror nesten du må gi han en klem fra meg! Skryte litt av han også idag!

 

Så over til det "trivielle og kjedelige" ?

Onsdag idag - min restitusjonsdag. Det betyr kun 1 times gåtur. Vanligvis gjør jeg det på mølla, men idag så strålte sola da det nærmet seg arbeidsdagens slutt. Fristet veldig å dra rett hjem og heller gå en tur ute i frisk luft. Som sagt så gjort - og det var jo deilig, men sola forsvant nesten før jeg kom igang med turen.... :huh: Vi skriver jo tross alt fortsatt kun februar. Dagene er ikke såååå lange enda, akkurat..... ( var måneskinn da jeg kom hjem da, hvis det var noen trøst! Og jeg gikk med solbriller!!! Ha, ha! Snakk om å ta sommeren på forskudd! B) )

Men jeg ble så støl! I rumpa!!! :o Jeg kjørte 1 times styrketrening igår med fokus på rumpa. Syntes det gikk helt kjempefint - ikke støl i det hele tatt! Tenkte som så at neste gang må jeg nok ta i mer. Men så gikk jeg den gåturen idag - og fy søren! Da kjente jeg det, da!!!!

 

Ser jo nå at jeg vel er der jeg bør være i forhold til vekt. Skal veie meg til fredag igjen. Ja - Enna! Gratulere med nedgang, forresten!!!! :P Bra jobba!

 

Jeg satt jo 65 kg som mål, men med ønske om å være 63. Kan hende 65 er det riktige.... Sist var jeg 66,6. Tror jeg har gått ned litt mer nå, men skrekk og gru - hva ser jeg???? Jeg er ikke 20 år.... Er dere??? Når kiloene blir borte, så blir puppene det også.... Rumpa er flat og magen er slapp etter 4 graviditeter.... ( var det ikke egentlig bedre å ha de kiloene ekstra??? )

 

Iallefall - det jeg prøver å si - fokuset endrer seg litt nå hos meg. Egentlig er jeg litt redd.... Hvis sånn jeg lever nå gjør at jeg går ned i vekt, hvordan skal jeg stoppe det????

Jeg innser jo at nå holder det. Men jeg trenger å stramme opp!!!

Så nå ser jeg på rumpe - og mageøvelser. Hvorfor har jeg ikke gjort det før???? :angry:

Det hjelper jo ikke å gå ned x antall kilo hvis man ser ut som et skrapa skinn, vel??

Så nå begynner jobben med å bygge opp " et sunt" utseende. Hvis det går an i en alder av 46,5 da.... Det gjør det, ikke sant??? :unsure:

 

Ble mye fra Bam- Bam ikveld .... Håper dere bærer over med meg...

 

Sov så godt - masse glad i dere!

( får alltid beskjed om at jeg har brukt for mange smilys, jeg.... Hvorfor i all verden ha de egentlig begrensninger på det.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bam Bam DU er herlig, du!!! Jeg er der duer når det gjelder løs hud, flat bak og slapp mage :lol::lol: jeg har "bare" tre barn, men er enda litt eldre enn deg ;) - 48,5.... Så oppstramming er vel ikke akkurat LIKE lett som før :unsure: . Jeg kjører planke, endel utfall og knebøy, tåhev, vanlige øvelser for kjernemuskulatur... Nesten hver dag - ja også push-ups, da..... Men puppene blir jo ikke strammere :o ! Baken?? Bør nok kjøre en god del tyngre knebøy enn jeg gjør for å forme den... :rolleyes: Sukk.

Jeg syns det er fantastisk at du Optimista, skriver her inne til og med oss... Og siden Bam Bam er så fantastisk med ord, lar jeg hennes stå og stiller meg helhjertet bak hennes bønn om at du fortsetter å være her inne.

Vi har vinterferie, men er hjemme.... Dvs mannen er på jobbreise :huh: . Men ungene syns det er deilig å være i ro. Vi reiser så mye, ellers....

Du Bam Bam bør vel sakte, men sikkert prøve å legge på et par hundre kcal/dg for å bremse nedgangen (et par glss rødvin og du er i mål :P ). Vanlige :blink: , slanke mennesker på vår høyde og med vårt aktivitetsnivå spiser vel et sted mellom 2000 og 2500 kcal/dg.... Mye mat, det... Men det blir fort det med litt smør i sausen, vanlig jarlsber, ikke lettere osv.... Og fest og annet er det jo selv om man ikke skal ned i vekt... Og et par dager med for mye inn skal jo nå automatisk :rolleyes: få oss til å ta noen dager med redusert inntak for å komme tilbake, igjen.

 

Ta vare på dere.

 

Klemmer fra Enna i øst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men skrekk og gru - hva ser jeg???? Jeg er ikke 20 år.... Er dere??? Når kiloene blir borte, så blir puppene det også.... Rumpa er flat og magen er slapp etter 4 graviditeter.... ( var det ikke egentlig bedre å ha de kiloene ekstra??? )

Hi-hi... jeg har nettopp vært hos frisøren og etter at hun hadde hatt farge oppi håret, så gnikket hun litt på huden for å få bort noe søl... da opplevde jeg at hele ansiktet for opp og ned!!! Snakk om SLAPP hud :blink::lol: :lol: :lol: .. Tenkte på deg og kunne ikke annet enn å flire innvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Er her enda :)/>/> og overlevde karate i går. :)/>/> Balsam for sjela er det, i tillegg til humor... vi ferskinger på treninga - ser ut som en haug med blenda hvite unger (hvitt kledd fra topp til tå...) skjønner ikke alltid hva vår kjære instruktør ber oss om å gjøre, siden 1) det er en del nye ting i slag og sparke verdenen og 2) kommandoene går på japansk. Men i går skulle vi lære å skrike - ja det er visst noe i den kamp sporten som sier at du skal få ut kraft og energi i siste slag/spark ved å skrike ut.. "finn din uttrykksform men det skal være kort og kraftfullt!! - ikke noe mykt..." og så ga han et eksempel så jeg skvatt så mye at blære mi skvetta littegrann... og da måtte jeg bare spørre "så for ekschempelvis å skrike Bjaaaarne, er ikke så kraftfullt?"... "du har skjønt det, sa han men lattertårene hans trilla..." og når vi står der og skal skrike kom det bare noen pip ut av oss - bokstavelig talt, greide han ikke å holde latteren tilbake... "jaja, vi er jo en blendahvit forsamling" -sa jeg...

Men etter å ha slått og sparket og skreket mot en usynlig fiende skulle vi prøve oss med en partner... og siden jeg nå går på GR eller har gått på slikt kurs har jeg glemt at det finnes noe som heter mage... litt kjedelig å glemme at noen faktisk kan ha det - det hadde han jeg skulle slå mot, og jeg traff... magen hans...som jeg trodde var mye "lenger inne på en måte"...og man skal ikke treffe så hardt da..det gikk jo greit da men jeg greide kunststykke å si "oj, sorry visste ikke at magen din var så langt ute - vel eh jeg mener at den var litt sånn bøyd utover...eh nei det hørtes feil ut, jeg mener... nei glem det, sorry..." "du mener jeg har vom?" spurte han - eh ja sånn på en måte sa jeg - jeg traff jo noe mykt da ...eh nei det kom feil ut det og.....

Han flira godt da men tror han tok igjen senere - for jeg er både gul og blå på under ermene mine i dag etter å ha blokkert slag fra han....

 

Men vi har det morro på treninga - de er helt oppgitt over at jeg tar meg en tur på tredemølla først, de ser på meg som supersprek (for min alder å være... hmf..)

 

Nei, får jobbe litt ladies, vile bare gi et livstegn fra meg - humøret går opp og ned - ventingen er værst synest nå jeg, men på mandag skal jeg inn til undersøkelse. Vi fårt a det som det kommer, og være optimistiske! :)/>/>

Ha en super dag ladies, stor god bamseklem fra meg til dere begge!

Optimista :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi-hi... jeg har nettopp vært hos frisøren og etter at hun hadde hatt farge oppi håret, så gnikket hun litt på huden for å få bort noe søl... da opplevde jeg at hele ansiktet for opp og ned!!! Snakk om SLAPP hud :blink:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> .. Tenkte på deg og kunne ikke annet enn å flire innvendig!

 

 

:lol: Ja, ja - det er vel som det skal være, Enna. Bare litt "rart" å oppdage at det skjer med en liksom.....

 

Og forresten - Jarlsberg har jeg spist hele tiden... -_- Det er en av de tingene jeg "nekter" å gi slipp på!

Men det er jo som du sier at jeg lett kan øke kalorimengden hver dag med rødvin! :P Det var jo "lille-lørdag" igår, så da hadde vi god middag og en flaske vin! :wub:

 

Finner nok ut av det etterhvert. Bare en uvant greie... Jeg er jo så enten eller, jeg... Enten så gir jeg fullstendig f**** og spiser ALT og i mengder, eller så er jeg nesten fanatisk flink. Har aldri vært noen mellomting med meg. Så det blir en ny erfaring ^_^

 

Ha en fortsatt strålende dag!

Her skinner sola fra nesten skyfri himmel, og det gjør så godt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::lol::lol: Optimista! Jeg ler så jeg griner!!!! :lol::lol:

..." og så ga han et eksempel så jeg skvatt så mye at blære mi skvetta littegrann... :lol: Err'e mulig??? :lol: Godt å se at noen tørr å sette ord på virkeligheten her! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høydepunktet mitt var da han fyren lurte på om du syns han hadde vom!!! Aldeles hysterisk bra :lol: :lol: :lol: Dette burde jo vært på tegneserie! Strålende bra humor!!

 

Nå skal jeg kle på meg varmere klær... Det er noen kalde grader ute... Må en tur i butikken. Jeg elsker å gå til butikken når det er fint vær... Da går jeg alltid omveien "min" langs elva. Herlig. Tror ikke jeg skal oppmuntre ungene til å være med, da kan jeg høre på lydbok i fred og ro :P .

 

Lykke til på neste karatetrening, Optimista. Kan nesten ikke vente på rapporten :D

 

Klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<_< Vekta idag viste 66,4 dvs ned kun 200 gr på 14 dager...

Hva tenker jeg om det, egentlig? Litt skuffa, kanskje? Samtidig så skjønner jeg jo at det ikke kan forsvinne mye når man ikke har mye igjen. Og godt er det, for ellers hadde man sett helt forferdelig ut! :o Men jeg er liksom ikke i mål i hodet mitt før jeg er 65 kg, og skulle så gjerne sett det tallet snart....

Men Herre Gud! Det kommer jo, jeg vet jo det. Bare litt utålmodig etter å kunne slå i bordet og si at JA! Jeg klarte det! :rolleyes:

 

Det overordnede målet mitt er å aldri overstige 65 kg. Det vil bli neste utfordring i tillegg til å trene mer styrke. Og hvis jeg trener en del styrke, så kan det vel hende at jeg faktisk går opp litt i vekt igjen?

Jeg fortsetter iallefall med godt mot! :)

 

En nydelig dag ønskes dere fra meg! (som nå kjenner at jeg begynner å bli lei av å fryse.... Lengter sånn etter våren...)

 

Lurer på om magen til treningspartneren din disser enda, Optimista? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh..... så stille det er fra dere idag..... :unsure: Alt bra? :(

 

Fredag kveld og jeg kjenner at jeg er sliten etter arbeidsuka.

Trente styrke idag. Ble jaggu 1 time og 20 minutter totalt - det får en si seg fornøyd med! :)

 

Har lyst til å kroe meg sammen med boka mi nå, men er redd øya bare kommer til å gli igjen.... :huh:

 

.......jeg prøver! :)

 

Ha en god natt, "jentene mine!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hei Bam ..

Nei,da ikke borte. Jeg var ute mye av dagen i går og var bare sååå trøtt da jeg kom hjem. Det SISTE jeg hadde lyst til var å trene, men jeg TVANG meg til 45 min joggetur etterfulgt av push-ups og mageøvelser. Og det var jammen godt, for jeg gikk berserk med pizza... sukk, hvorfor er jeg så glad i pizza??? Jeg holdt meg unna vin, i går for å "straffe" meg selv (ha, ha... merkelig hvor lett hodet er i dag, da... ikke noe spes trøtt, hvertfall ;) )

 

Spiste også altfor mye tørket mango, men INGEN nøtter. Hadde kjøpt inn en liten pose på 50 g, men siden jeg spiste så mye pizza og mango, så tillot jeg ikke meg selv å spise dem. Sønnen i huset snoket etter nøtter og fant posen... jeg sa han kunne få den, så får jeg ikke noe i dag, heller.... til pass for meg, det!

 

Det ergrer meg dette med pizza og taco osv... og alt med pasta.. ungene elsker det og jeg elsker det... jeg er ikke noen biffperson. Liker indisk, thai, japansk osv, men det er mat jeg helst vil spise på restaurant, for jeg syns ikke jeg får skikkelig til å lage det, dermed blir ikke det så ofte... men pizza og pasta - det er jeg ganske god til, da... og selv om jeg bruker kyllingkjøttdeig/fileter og lettost, så... JADDA!. Har også dille på parmaskinke og ruccola på pizzaen.... "gutta i huset" elsker når jeg har rømme i stedenfor tomatsaus... (det er ikke min fav, da.. enkel tomatsaus er mer meg, heldigvis - mindre energi der :P )

i dag har jeg ingen planer for dagen. Må vel en runde med støvsugeren :angry: , men har alt jeg trenger av mat... Blir vel en løpetur i dag, også... driver og strekker på muskulaturen i baken og det virker kanskje som om det løsner :unsure: ... kunne hvertfall løpe 10 km/t i går uten at det var FOR vondt.... men fortere enn det så får jeg følelse av at beinet svikter litt og at jeg ikke helt klarer å løfte det... Sånn egentlig burde jeg nok kutte løping helt, men det skjer ikke før jeg ikke klarer det i det hele tatt <_< .. og som sagt - jeg tror det er på bedringens vei. Får bare holde meg til joggetempo i motbaker en stund til... pulsen kommer godt opp da, også!!! :rolleyes:

 

oi dette ble langt og usakelig og dustete og ikke oppbyggende for noen - bare syting, faktisk :blink:

Ok:

A) Jeg klarte å la være å spise nøttene jeg hadde kjøpt inn til i går.

B) Jeg sa nei takk da jeg ble budt snacks

C) Jeg sa nei takk til KFC-mat i går formiddag... sånne fantastisk, sprø, sterke, himmelske, totalt usunne "kyllingstrips"

D) jeg trente til tross for at jeg var kjempetrøtt og bare ville sove.

E) jeg drakk masse vann og ikke noe annen drikke i går kveld

F) Buksene jeg kjøpte ETTER JUL er litt løsere enn de var da jeg kjøpte dem, den ene er faktisk blitt for stor.... den skulle være litt løs, men nå er den sånn "ikke fin løs". Og det til tross for at jeg ikke har gått noen særlig ned i kg...

 

Da avsluttet jeg med positiv oppsummering :lol: .

HA en fin lørdag, vakre kvinner.

Tenker på dere! Optimista, en ekstra tanke til deg...

 

Klem

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies!

Lørdag, nydelig vær og et vennepar kommer på besøk i helgen. Gleder meg.

Jeg var trøtt og sliten og lei kan man si når jeg kom hjem fra jobb i går. Spiste sunt - helt til jeg tok en "Enna".... nøtter er jo sunt, men tror jeg spiste litt mer enn det som er sunt og det irriterer meg grenseløst i dag. Blir ikke noe typisk trening på meg i dag, men har bedt veninna mi ta med seg utetøy sånn at vi kan gå oss en lang god tur!

Kjenner det på kroppen at jeg gruer meg nå, blir litt fjern i tankene, tenker de verste tankene, så de gode - en berg og dalbane - så håper jeg at kulen er borte - så inbiller jeg meg at jeg har fått tusen nye - så kjenenr jeg bare den ene - så oj er det flere... blir gal av dette her. Håper at legen sier - hallo dette er en fettklump! Jeg gruer meg, enkelt og greit. Men er så godt å vite at dere er her og tenker så masse på meg.

Bam-Bam, den treninga di imponerer meg, du gir Enna virkelig beinhard konkurranse nå! Og bra er det siden jeg ikke har vært så flink i det siste! Men jeg kommer sterkere tilbake! ;)/>

Skal prøve å spise sunt i dag - masse grønt og lite av det usunne er planen. :)/>

Tusen takk for at dere er her og at dere er som dere er - herlige omsorgsfulle gode sjeler!

Glad i dere. Stooooor god mosebamseklem fra meg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

nøttemix - med brente mandler - nam nam... salt og søtt... og sånne (greier faktisk ikke uttale det, heller ikke skrive det tror jeg....) chashew nøtter... ja du i nøtteverden vet hva jeg mener....

Guuuuud sitter her å sikler nå....hvor er servietten...

kremt - Enna, jeg tror vi får kjeft av Bam-Bam snart.... hu kommer til å dra oss skikkelig i øra :P men du er flink å løpe så når Bam-Bam begynner å løpe etter oss kan ikke du distrahere henne sånn passelig slik at jeg får et forsprang - trenger det - er så vanskelig å løpe mens jeg knasker på nøttemixen... :) hehe på den andre siden løpeturen vil medføre at vi svir av noen kalorier... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmm cashew (uttales kæsju :lol: ) åååå jeg ELSKER cashewnøtter. Favoritten er nok de som er saltet, men siden jeg er så ufattelig sunn :rolleyes::rolleyes::rolleyes: prøver jeg å holde meg til de som er usaltet og ei heller ristet.... Har liksom bedre samvittighet, da... Men pistasjenøtter er også gresselig godt, og DE spiser jeg helst med salt, ja... Og så er det de runde, fantastiske macadamianøttene, da... Sikler.....

Vi skal nok klare å løpe fra den godeste Bam Bam, men det skal holde hardt.... :D ... Du kan jo kjøre noen runder push ups, så mister både Bam Bam og jeg motet lenge før tiden :P ....

Sukk... Har sittet med språklekser et par timer (avbrutt av klesbretting... Tenk at selv det å brette klær virker artig når man pugger gloser...) og nå er jeg så trøtt at jeg ikke orker (les gidder <_< ) mer... Tar meg en tur på mølla med lydboken min, isteden...

 

Kos deg med vennebesøk Optimista og Bam Bam.... Ha en strålende lørdag :D

 

Klem fra galningen i øst

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag, Ladies

Rotete matdag i går! Ikke formange kcal, men dårlig spredd utover! Lurer på når jeg skal lære.... Lørdag og forsåvidt søndag blir liksom tatt ut av sammenhengen.... Ja, ja...

Det ble 9 km på mølla i lett motbakke i går. Fin restitusjonstur :).

Sånn ellers er vøret helt nydelig i dag. Tror ikke det er så kaldt, heller... Må vel komme meg ut i dag ;).

Ha en fin dag... Det nærmer seg et svar for deg, kjære Optimista. Håper du har hatt en rimelig god helg til tross for alt.

Bam Bam, you ok?

 

Klemmer,

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren! Her har man det travelt en eneste dag og slipper littegranne taket i dere - og hva skjer???? Dere går jo fullstendig bananas, jo!! :angry:

Ha'kke hørt på makan til ekornprat, jeg!!!! :o

 

Jeg kunne ha fortsatt i det uendelige med å kjefte dere opp og ned og i mente, hadde det ikke vært for at jeg hele tiden blir prikket på ryggen av den sviende dårlige samvittigheten min...... :unsure:

Dagen igår begynte jo så bra....... Vi hadde en lunchavtale på dagen. Det gikk helt greit. Spiste noe kyllinggreier og grovt brød.

Igår kveld var vi invitert til noen venner på middag sammen med mange fler i vennegjengen vår. Hun lager verdens beste ertesuppe med salt knoke! Vi satt jo og skravlet en stund før maten, og det var helt greit for meg å la sjokoladen og snacksen som stod fremme være i fred! Spiste en porsjon suppe, og var fornøyd med det. (Når sant skal sies, så orker jeg aldri mer enn en porsjon. Magen har blitt vant til å spise lite, men ofte!) Tok en øl til maten før jeg åpnet rødvinen. De servert is til dessert. Tenkte som så at ja, det skal jeg sannelig unne meg. Som sagt, så gjort. Det var også en mektig konfektsjokolade til denne isen. Vurderte lenge om jeg skulle eller ikke, men bestemte meg til slutt for å ta en bit - og den var en nyyyytelse!

Men så - så går det som det pleier å gjøre da...... Når alkoholen går inn, går fornuften ut... :wacko:

Det ble både snacks og sjokolade når vi kom et stykke utpå kvelden......

 

Og jeg angrer så innmari idag!!!!! :angry: Men det jeg egentlig synes er det verste, er at jeg ikke får hverken gått noen ordentlig tur eller trent sånn dagen derpå når formen er nogen redusert. <_< Så selvom jeg spiser fornuftig i dag, så føler jeg at denne dagen også er litt ødelagt, på en måte. Dermed er det TO ødelagte dager!!! :angry:

 

Så som dere ser, så er ikke jeg den rette til å kjeppjage dere idag, damer. Jeg hadde faktisk ikke orket å holde følge med dere, heller for den saks skyld.... :rolleyes:

 

Optimista, jeg tror jeg hadde vært veldig bekymret for deg hvis du ikke gruet deg til imorgen! En ufattelig påkjenning å gå og vente sånn! Vi krysser alt som krysses kan for deg! :)

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...