Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Optimista

halloen gode vakre venner :)

Jeg tror vi driver med tankeoverføring jeg...

Har femtusen-og-tre-og nitti sommerfugler i magen - tatt meg en dusj, en kopp kaffe - null matlyst - gruer meg... og så tenker jeg, må si "hei ladies! ha en super dag, vet dere tenker på meg.." og så har dere vært her allerede..

Dette skal gå bra, jeg skal få gode nyheter, må tenker positivt. Det varmer mer enn dere aner at dere er her for meg. Tusen tusen takk!

Jeg skal gi tilbakemelding så snart jeg vet noe - gir iallefall lyd fra meg i ettermiddag/kveld.

Ser det blir en nydelig dag her, knallblå himmel, kan ikke se en sky på himmelen. Det må da være et godt tegn...

stor god klem fra meg

Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen vakre ladies.

En liten statusrapport fra meg.

Kulen er en vann cyste! Juhuuu, full jubel,og jeg var klar til å reise meg fra benken.. så sa legen, "men jeg vil også sjekke andre brystet" - der fant han noe - kort fortalt - han sa jeg skal prise vanncysten for at den var der for det som er i venstre hadde de sannsynligvis ikke sett på vanlig mammografi.. så det ble vevsprøve på venstre på et sted jeg ikke ante uråd over.. men det positive i det er at hvis det er "negative resultater" - liker å bruke det på dette stadiet - så er det oppdaget veldig tidlig! Og det er jo bra. Torsdag til uken skal jeg tilbake til sykehuset og få svar på vevsprøvene. Så nå skal jeg gjøre mitt ytterste å ikke tenke på dette før torsdag. :)

Har fått treningsforbud til onsdag - puppen kjennes ut som en mega Dolly Parton pupp og rimelig øm for å si det mildt -gul og blå blir den også.. men pyttsann det går over! Så sorry ladies, det blir ingen karate-referat fra meg i dag :unsure:

 

 

Så nå skal jeg spørre dere om en liten tjeneste :) kan dere hjelpe meg å holde humøret oppe, jeg håper vi kan ha masse galgenhumor og latter her inne. Gråte en skvett kan jeg gjøre på torsdag om vel en uke - enten av glede eller tristhet - det blir glede, det tror jeg. Nå skal jeg ha positivt fokus - tross alt jeg er kjempeheldig som har oppdaget dette så tidlig om det så skulle være ja det dere vet... ;)

Treningen min frem til onsdag blir å piske dere fremover, vel mest tror jeg det blir å sitte på skuldrne deres, dingle med beina og nyte vårværet! :)

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst JUHU for vanncyster... Aldri så galt osv... B)

Humør - joda, det kan vi vel klare... bortsett fra at vekta i dag ikke var ok... men jeg skylder LITT på at kroppen min er fullstendig utenfor allfarvei!! Mensen hver annen uke!!! ikke rart at jeg er litt sånn smådeppa midt i en uke og prøver å spise hull i alt som er just in case jeg skulle finne en liten nøtt.... Jeg er jo pms hele tiden, snart... ETER appelsiner så ordet appelsinhud får ikke bare er et uttrykk for noe som likner.... jeg ER snart en appelsin! I går spiste jeg litt for mye nøtter og tørket mango, igjen... sønnen min på 16: Mamma, KAN ikke du gå innom det markedet å se om han "Nøttemannen" er der ´a... Det er så lenge siden vi hadde nøtter og tørket frukt (han vet ikke at jeg kjøpte det til meg slev på fredagen for da var ikke han hjemme :rolleyes: )... kan jeg stå i mot det??? Og klarer jeg å la være å spise selv??? Å nei, da!!

Så her er det FULL INNSATS for å skjerpe helgene!!!!

Har løpt hver dag i helgen, da... + gått tur så bevegelse har det blitt en del av :)

 

I morgen er det middag ute + vin.... hmmmm Jadda! Skal prøve å få tid til en løpetur før jeg drar... det burde gå, men kan holde hardt. Lover å holde dere informert...

Det positive: Vekten litt opp, men inn i mål.... HU- HEI!!!

 

Klemmer fra meg til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Først og fremst JUHU for vanncyster... Aldri så galt osv... B)/>/>

Humør - joda, det kan vi vel klare... bortsett fra at vekta i dag ikke var ok... men jeg skylder LITT på at kroppen min er fullstendig utenfor allfarvei!! Mensen hver annen uke!!! ikke rart at jeg er litt sånn smådeppa midt i en uke og prøver å spise hull i alt som er just in case jeg skulle finne en liten nøtt.... Jeg er jo pms hele tiden, snart... ETER appelsiner så ordet appelsinhud får ikke bare er et uttrykk for noe som likner.... jeg ER snart en appelsin! I går spiste jeg litt for mye nøtter og tørket mango, igjen... sønnen min på 16: Mamma, KAN ikke du gå innom det markedet å se om han "Nøttemannen" er der ´a... Det er så lenge siden vi hadde nøtter og tørket frukt (han vet ikke at jeg kjøpte det til meg slev på fredagen for da var ikke han hjemme :rolleyes:/>/> )... kan jeg stå i mot det??? Og klarer jeg å la være å spise selv??? Å nei, da!!

Så her er det FULL INNSATS for å skjerpe helgene!!!!

Har løpt hver dag i helgen, da... + gått tur så bevegelse har det blitt en del av :)/>/>

 

I morgen er det middag ute + vin.... hmmmm Jadda! Skal prøve å få tid til en løpetur før jeg drar... det burde gå, men kan holde hardt. Lover å holde dere informert...

Det positive: Vekten litt opp, men inn i mål.... HU- HEI!!!

 

Klemmer fra meg til dere

hehe Enna, kan ikke annet enn å flire - en vandrende appelsin i øst du... husk det er ganske mye sukker i frukt.. men pokker heller vi skal da ikke være fanatisk heller.. så lenge vi er innenfor grensene ang. vekt skal vi ikke klage. Fooresten du ser nok mer ut som en skjønn klementin på dine grmf dager - mye mindre og søtere enn appelsin :P/>

Vi trener jo jevnt og trutt og tross alderen vår syns jeg vi er riktig så spreke jeg! Og det var en knall lettelse å få bekreftet at det ikke er bare jeg så har uregelmessig mens... og jeg er f... meg ikke premestruell!!!! haha

sofaen venter - håper venstre pupp er mer normal i morgen - au...;)/>

Klemmer til dere begge B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjære vene! :o Vandrende, premenstruelle appelsiner og vannblemmer? :rolleyes:

Dere er de skjønneste i verden!!! :)

Også med Dolly Parton pupp i tillegg? Men det er vel som å tisse i buksa? Kortvarig glede,regner jeg med? Snart har du nok lefsa di tilbake til normalen du også, skal du se! ;)

 

Å ikke f***** skjønner jeg hva dere mener med premenstruell her? Grrrrrrrr!!!!!! :angry:

Jeg fikk mensen idag igjen. 12 dager siden forrige sluttet etter å ha vart i 9 dager.... <_<

 

Jeg trodde det var helgas rødvin som gjorde at treninga idag føltes helt forferdelig. Jeg sleit virkelig. Men det var kanskje magen sin skyld istedenfor??

Og imorgen skjønner jeg det skal bli verre med Optimista lettere henslengt på skulderen?

Du får jaggu ta henne din del av tiden, Enna! :P

 

Jeg slapp iallefall å gange hull i veggen i kveld! Jeg kom nemlig på at ungene har en boks kakao i skapet! O lykke!!!! :D Så nå sitter jeg med sugerøret langt ned i et stort glass kakao med et saaaalig utrykk i øynene...... -_- ( og hvis jeg ikke rører ut alt pulveret, så blir det sånne små sjokoladeklumper jeg kan prøve å fiske opp med skje!!!!)

 

Sov så godt, mine skjønne! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen andre leser innleggene våre må de tro vi er fullstendig gaaaale - hvilket vi vel kanskje er... :blink::lol: .

Vel... Jo vi er flinke til å trene og er vel alle nokså normalvektige nå... Så da er det vel sånn det blir framover... Så hvis ikke jeg lærer å holde meg i skinnet (egentlig utrolig festlig uttrykk.... Det betyr jo at jeg tar AV meg skinnet nesten hver fredagskveld for så å ta det PÅ igjen mandags morgen...) i helgene, må jeg for alltid spise ca 1600 kcal/dag på hverdagene for å bøte på ekorntendensene i helgene. "Skapekorn" - nytt ord. Avisene er jo fulle av nylagde ord...

I går kveld ble det faktisk en liten 40-minutter på mølla... Rakk ikke mer... Hadde en liten halvtime ute i rask gange også. Nyyyyyydelig vær!! Bringer løfter om VÅR! Å saligelykke - jeg elsker våren! :)

Ladies, ønsker dere en fin dag uten pms, MED godt humør og uten vonde fordeler... Nyt den tiden du har frigjort fra trening til enten tur ute hvis det er fint vær, eller en spennende bok/film....

 

Klem fra Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så dumt det du sier, Enna? Spiser vi som nå, så har vi rom for å skeie ut slik vi har en tendens til å gjøre støtt og stadig(?) uten at det gjør for mye? :rolleyes:

 

Vi røyk på en flaske rødvin nå ikveld, gitt... -_-

Jeg lagde pesto som jeg smurte på noen torskestykker. Disse la jeg oppå brokkoli, løk, hvitløk og paprika og så inni ovnen. Vi vurderte vinen til middag, men fant ut at, nei! Men så, litt senere, hva skjer? Min mann er i kjøleskapet og henter resten av pestoen. Han spiser rett av boksen! :lol: Og DA fikk han lyst på rødvin, da! Så da ble det det! :P

 

Til mitt forsvar skal sies at jeg har trent 1 time og 15 min styrketrening idag! Enna - det er bare å gjøre det! Det er så deilig! :D Har ikke trent styrke på ett års tid, men har virkelig prioritert det etter at ryggen var så vrang. Og det kjennes så utrolig godt! Gi det en skikkelig sjans, Enna - jeg lover deg at du vil like det!!!! :)

 

Hadde besøk av datteren min på jobben idag. Skikkelig fin kul på magen nå!!! :wub: Også så aktiv som hun er! Masse liv inni der!!!! Føler meg som verdens heldigste, og er utrolig takknemlig for å få oppleve dette! :wub:

 

Optimista? Du sitter ikke å sturer vel?? :mellow: Ok, det er lov, men nå er det nok for idag. Greit?

Håper du har fulgt Enna's råd og vært ute i det fine været idag! Nå synes jeg du skal ta deg et glass vin sammen med meg! :P Enna får vi nok ikke med oss- hun har nok lagt seg alt.

 

God klem til dere fra meg.

 

Zzzzzzzzzz..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk også vin i går... det smakte fortreffelig :)/>/> ,

Hadde jo planer om en løpetur og jeg rakk 20 (!) minutter på mølla... det viste seg da jeg gikk for å møte de jeg skulle kjøre med at jeg kunne ha rukket HVERTFALL 30 pga forsinkelse, men det blir litt i overkant å legge inn forsinkelse på forhånd, kanskje... men 20 min er bedre enn ingenting!

Har nå gjort avtale med to venninner om styrketrening til torsdag kl 19 :o/>/> ... det kan bli interessant på fredagskvelden... da skal jeg nemlig på med høye hæler i et selskap.. hvordan vil baken og lårene arte seg dagen etter en styrketreningsøkt? HURRAAAAA :blink jeg kommer til å være sååååå støl! :o/>/> :blink

TIlbake til i går. Jeg var på et arangement hvor vi skulle få drikke og mat. OG snacks... det viste seg å være peanøtter - som et ekorn som meg syns er svært godt! - MEN salte peanøtter går under SNACKS og dermed forbudt ( :rolleyes:/>/> )... forretten var noe rødbeter med pesto... det var faktisk ganske godt!. Hovedretten var en møkkjedelig snitzel (hvordan i himmelens navn skrives det??) med en seig klump med ris.... (men jeg var supersulten, så jeg spiste mesteparten) til dessert var det kake, som jeg sa nei takk til.. så til tross for mye vin B)/>/> ble det en ganske mager kveld...

da jeg kom hjem var min elskede kommet hjem etter en uke på reise og det vanket både gaver og annet på mor :D/>/> . (Blant annet en fancy, rød polstret "pose" til iPaden som er så fin at jeg ikke kommer til å klare og putte den i veska :P/>/> .

Ladies.. dette blir en fin onsdag - onsdag var den magiske dagen for å begynne å trene igjen, Optimista.... er du på karate på onsdager???? Jeg gleder meg nemlig alltid til de litt (les veldig) hysterisk festilge rapportene dine... lurer på om gubben med vom har kommet seg... " jeg trodde magen din var litt lengre inn...." det er bare sååå bra!! Hvis han gikk hjem til kona og fortalte det, må hun ha hatt litt vanskelig med å holde seg :lol - eller blitt kjempesur fordi han er i nærkontakt med en fantastisk flott og sterk kvinne som "tar rotta på" mannen hennes ;)/>/> .

Vel, ladies. Ha en flott onsdag. (I skrivende stund leker den ene katten min med halen til den andre....)

Takk for at dere er der - det er så mye enklere å få til dette med å tenke "fornuft" når jeg har dere der... skal vi gjøre alvor av å flytte til HV? Få oss vår egen tråd der.. "gale kvinners tråd for styrke og mot... og hurtighet" :lol:/>/> ? "Optimistenes Bam og Enn(d)e "(eksepsjonelt dårlig :blink:/>/> ).

Sukk - dette ble mye babling en tidlig onsdag morgen .

 

Take care.

Enna

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen ladies - ja tenkte jeg skulle titulere dere med "spinnville crazy ladies" men når man leser våre innlegg er en slik start på mitt innlegg ikke nødvendig! :P/> Dere får meg til å smile (og le) godt, og takk for oppmuntringen :)/> Må gi et lite livstegn fra meg - jeg har ikke gått helt i dvale :)/>

Venstre pupp er blitt normal igjen - vel normal og normal, hva er det - litt øm enda, og såret etter inngrepet er ikke helt uvond enda så teller på knappene om jeg skal på karate trening eller ikke i dag..jeg er ikke den som går forsiktig frem når man skal trene da...og dere trenger en ny rapport fra min karateverdenen... ja huff han med vom'en... tenk å si noe sånt til noen "sorry trodde magen din var lenger inn..." det er bare jeg som greier å lire noe sånt ut av meg.. :blink:/>

Vet dere hva jeg har greid forresten - ikke nok med at jeg har den derre puppen da, men jeg er som dere vet ikke helt sånn mega elegant og lady (ala vår kjære sangfugl Tone som nå er singel)... ja jeg har jo blåmerker på ermene mine - etter siste karatetrening... og så har jeg sippa noen tårer og da - og når man griner så gnikker man seg i øya - og når jeg gjør noe så gjør man det skikkelig - har f.. meg greid å gnikke meg til en blåveis!!! ja jeg juger ikke! Gubben var helt fortvila - "hva i allverden - du er jo blå rundt øye!" sa han forskrekket! Har sippa litt sa jeg og da må man jo gnikke bort tårer sa jeg... "men hva tror du folk kommer til å tro om meg da... du er gul og blå på ermene - puppen er mørbanka og nå øye ditt!!!" vel vel så flinke (overdriver litt da) jeg er å sminke meg greier jeg å dekke til blåfargen - men så er det det med å gni seg i øye da ut over dagen, og når man gjør det så forsvinner sminke og da...så her sitter jeg da på kontoret, med blåveis og ser megasmart ut... skit au, det er vår! :)/> Kan si jeg har lært en ting, neste gang jeg skal sippe litt, må jeg først se litt på sånne såpeoperaer på tv - for der har jeg skjønt at damer de gråter og tårker bort tårer på en tja la oss kalle det elegant måte- jeg tar begge nevene jeg og gnikker godt fjeset.. etter 40+ år på denne kloden har jeg nå skjønt at det er ikke så smart.. hehe må jo flire av meg selv og da...

Nei, kanskje jeg skal gjøre noe for lønna og jobbe littegrann - men måtte bare gi et livstegn fra meg - så får vi se om det blir trening på meg i dag eller ikke - kanskje skal jeg bare sette meg i sola og nyte et glass rødvin, jeg kan da ikke være dårligere enne dere da! :P/>

Vi tastes skjønne ladies - og forresten, matinntaket har jeg kontroll på, buksene passer enda, så tror vekta er der den skal være! :)/>

 

klem fra meg til dere :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og forresten Enna - den tråden din linkte jeg - vi begynner vår egen tråd der! Enig bam-Bam?

 

Ja, hva kaller vi den?

Optimistenes Bam og Enn(d)e?

Vi som nyter livet blant de normalvektige?

Hvordan klare det vi aldri har klart før?

Endelig - OBBE - har nådd sine mål, når er det bare resten igjen B) (OBBE er våre forbokstaver, sef :) )

Eller ganske enkelt:

CRAZY LADIES viser muskler

 

Flere forslag?

 

Har nettop løpt en tur på mølla, i morgen prøver jeg meg på styrketrening, da :rolleyes:

 

Håper det står bra til.

Håper det ble rødvin instedenfor trening på deg, Optimista! Det er en tid for alt... Og i dag tror jeg det er rødvin i sofaen... Og PLEASE bruk bomull neste gang du skal gni deg i øynene! :o :o

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi flytte??? :o Ja, ja - det er kanskje på tide?

 

Hodet mitt fungerer ikke ikveld, så jeg får komme sterkere tilbake med forslag til navn.

Er bare innmari sliten idag.... :huh:

 

Restitusjonsdagen min idag. Har sittet på jobb i hele dag og sett på det nydelige været ute, og bare lengtet etter å dra hjem og ut på gåtur i solskinnet! Men hva skjer? På den snaue halvtimen togturen tar, så endrer været seg totalt! Når jeg kommer hjem er det overskyet og tåka henger nedover hustakene. Det er så rått at trærne er fulle av rim og kulda kryper inn i skjelettet. Jeg mistet all lyst til å gå tur....

Dro istedenfor i butikken. Kjøpte meg ruccolasalat, avokado og påleggslaks. Dro rett hjem, lagde meg en skikkelig blings med nevnte godsaker - og så la jeg meg på sofaen og sov i 1,5 time! :o

Resten av kvelden har jeg slitt med sjokoladesug. Trodde jeg var kvitt det nå, jeg... :(

 

Optimista, jeg tror de bruker hvite, pressede kniplingslommetørklær til å tørke tårer på tv. ;)

 

Og hvis du klarer å GNI blåveis på deg selv, hvordan har han stakkaren med magen det da? :o Han SLO du jo faktisk!!!!! :P Du er ubetalelig!!!! :)

 

Kjenner at jeg venter med spenning på rapport fra din kommende fredagskveld, Enna! ;) Stå på imorgen!!

 

Nå venter loppekassa på meg. Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmmm den blingsen din hørtes god ut. Bam Bam :) !!! Her borte er det eneste jeg ikke finner (kanskje ikke det ENESTE, men...) god avokado. De har bare de harde, grønne som egentlig ikke smaker noe som helst. Det går ikke an å lage guacamole med dem, f.eks... og det er jo såååå godt!

Du er spent på førstkommende fredag, Bam Bam. Hvis alt går etter planen skal vi bort på middag og det pleier å gå bra... jeg har klart meg fint når det gjelder kaker og søtsaker, så jeg tror egentlig det er et ikkeproblem. Det blir sikkert vin, men det drikker jeg jo her hjemme, også... nei - jeg har mine største problem her i heimen hvor det er nøtter og pizza osv... jeg spiser alltid mindre av middag når det ikke er pasta/pizza eller taco... (rent bortsett fra pinnekjøtt på julaften, da.. :rolleyes: .)

Når jeg leser det jeg nettopp har skrevet så tenker jeg: Jammen - hvorfor ikke bare kutte ut pasta, pizza, taco osv... men NEI!!! det er jeg rett og slett ikke villig til :angry: ! Jeg spiser rimelig fornuftig i hverdagen, jeg går ikke rundt og er sulten eller føler at jeg gir slipp på noe. (stort sett, da... det hender jo at jeg tenker at det ville vært fint å kunne ta kake hver gang man blir budt... om det er fradag, mandag eller torsdag... men dere skjønner hva jeg mener) Om jeg spiser for mye pizza ,så ok da. Klart jeg kan arbeide med at jeg ikke spiser for mye HVER helg vi har det, men kutte det ut - ikke søren! Da er det ikke artig, lengre! Jeg har kuttet ut godteri - noe jeg trodde jeg aldri ville være i stand til, for jeg har hele tiden sagt at jeg er sjokoman, osv.. det er jeg kanskje, men det er ikke lenger noe suuug når jeg ser sjokolade. Jeg spiser syltetøy med sukker, jeg spiser honning og det hender jeg tar en halv brødskive med philadelphia melkesjokoladepålegg på søndag.. og det er ikke noe problem... jeg sikker ikke og sikler og sliter etterpå... og kunstig søtningsstoff er jeg ikke spesielt begeistret for. Drikker veldig sjelden brus og lettbrus syns jeg smaker kvalmt. Eneste brusen jeg LIKER er Oskar Syltes ananasbrus. Den smaker IKKE ananas - bare kunstig, men den kan jeg like. Og det er kanskje så mye som en flaske i året, så ... ;)

Jeg kan ta ansvar for å lage ny link til oss, men jeg vil at vi skal være enige om et navn.. Men hvis en av dere andre vil starte linken så sett i gang... Tråd heter det kanskje??

 

Har nettopp sittet og fyllt ut et skjema --- yngste datteren skal ut på reise igjen!! De ungene gjør ikke annet :P .. det artige er at de skal til Norge :lol: . Tipper hun kommer til å føle seg litt "høy på pæra" i passkontrollen når hun bare kan trave gjennom på "norsk"... Godt for henne å være den som er på kjent område, en gang :) .

 

Vel, vakre damer... ha en fortreffelig dag. Meld inn hva dere syns er passelig navn på ny link, eller bare start opp en tråd... Vi er modige, sterke kvinner - hvilket minner meg om st jeg skal trene styrke... å sukk :blink: - er det STØLHETEN min du er spent på, Bam Bam??? Din skadefro, styrketrenende, ruccolaspisende dame :lol: .

 

JADDA!

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent styrke i 30 min og ellipse (!) i 30 min... det beste med ellipsen var jo at det IKKE GJORDE VONDT I BAKEN MIN!!! :D .. men da jeg kjørte strak markløft og utfall etterpå.... DA kjente jeg det i lårene!!! ÅÅÅÅÅÅÅ gruer meg til i morgen....

 

Nå har mannen kjøpt en spennende Blue ray og vi åpner en flaske vin... torsdager er til for å kose seg :lol:

 

Klem fra

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Enna - det var med tanke på høye heler (hæler? ) etter styrketrening ikveld jeg gledet meg til fredagens rapport! Skadefro? Jeeeeeg????? :rolleyes:

Høres ut som om du har vært veldig flink! "Klapp på skulderen!"

 

Er forøveig helt enig i din avhandling ang mat. Vi har kuttet noe. Selvfølgelig har vi det, ellers hadde det jo aldri gått. MEN! Ikke søren om vi gir slipp på ALT! :angry: Som jeg har sagt tidligere : jeg nekter å spise lett gulost. Her er det Jarlsberg som gjelder! ( Hund er hund. Ape er ape og mann er mann! :D

Jeg tviholder også på vinen min. Og honningen i den hjemmelagede kornblandingen. Og sukker i kaffe latten de få gangene jeg drikker det. Osv osv. Det er som du sier, Enna - ellers hadde det blitt uholdbart.

Men på den annen side- ingen av oss hadde 40 kg vi skulle ned. Da hadde vi kanskje måttet være strenge på det også. Vi har vel strengt tatt " bare hatt disse kosekiloene" , eller hva? Disse opp-og-ned-10 kiloene. Og dermed har vi vært heldige som har kunnet beholde det vi synes er aller best.

 

Idag befinner jeg meg i et litt følelsesmessig kaos. :mellow:/> Ikke noe store greier, men jeg kjenner på det.

Trening har gått greit hittil. Idag kom telefonen som fikk meg til å huske hvordan det pleier å være på denne tiden av året.

Min mann hadde nemlig hjemmekontor idag,og når han har det, da har han en tendens til "å savne meg hjem tidlig." Hyggelig det, men ikke bra for treningsdisiplinen....

Idag ringte han en halv time før jeg var ferdig på jobb. Kommer du tidlig hjem idag? Du kan vel droppe treningen idag, vel? NEI!!!!! :angry:

Jeg er nemlig veldig flink til å trene på høsten/vinteren. Men når våren nærmer seg, ja da har jeg faktisk en tendens til å bli litt deppa.... Vet ikke hvorfor, men jeg er så voksen nå at jeg ser at dette kommer hvert eneste år på denne tiden. Da dropper jeg alt av sunne forsetter og vaner. Og det er da det sakte men sikkert baller på seg igjen..... disse 10 kiloene jeg alltid sliter med....

 

Jeg kjente faktisk idag at alle røde flagg heiste seg og vaiet i vinden. VARSKO! VARSKO! VARSKO HER! Bam-Bam på vei utfor! :o

Det har ikke skjedd enda, men tidligere år spøker levende i bakgrunnen idag....

 

Så jeg tror jeg skremte min mann ved nesten å brøle til han at IKKE SØREN! Jeg skal IKKE tidlig hjem idag! Jeg skal TRENE!!!!

Så jeg løp min intervall. Første gang jeg har klart alle 10 rundene uten pause!!! SEIER!!!! :D

 

Og så rett hjem i rødvinsglasset....

Ja, ja....

Jeg savner jentene mine idag. Jeg kjenner jeg fortsatt er så utrolig sint på min x etter så lang tid fordi han tok fra meg illusjonen om hvordan livet mitt skulle bli. Fordi han tok fra barna våre tryggheten i familien og gjorde de til skilsmissebarn. Jeg er så utrolig lei meg på deres vegne.... :Jeg skulle ønske de hadde sluppet å måtte forholde seg til alt dette i sine unge liv.....

Jeg skulle så gjerne ha beskyttet dem fra alt som er vondt.

Men det kan man jo ikke. Og samtidig så er det jo nettopp det som gjør at man takler livet sitt. Det at man ikke har blitt forskånet for alt, at man har kjent på at livet er urettferdig.

Men når man er mamma, så vil man beskytte barna for alt i verden... Og man føler seg så liten når man ikke får det til....

 

Og så sliter jeg med det dilemmaet det faktisk er at jeg personlig har fått det mye bedre etter skilsmissen. Jeg er jo verdens heldigste som har møtt mitt livs store kjærlighet etter det! :wub:

Og den dårlige samvittigheten gnager..... Det var ikke min skyld, men barna miste alt som var deres og trygt - det kan jeg vanskelig forsone meg med....

Pokker'n ta mammaers innebygde dårlige samvittighet!!!!! :(

 

Beklager at det ble bare sutring fra meg ikveld, jenter...

Er bare der akkurat ikveld. Ikke ta det for alvorlig.

 

Håper du koste deg med film og vin ikveld, Enna! Det er det jeg elsker ved dere to! Dere er livsnytere!!!!! :)

 

Den nye tråden? Karate kid, Nøtteliten og Bam- Bam på nye veier??? Trio Fantastico? Livsnyterene?

 

 

Gir meg nå før dere gir meg opp fullstendig....

Jeg har pakket kofferten klar i tilfelle en av dere bestemmer dere for å flytte oss snart!

 

Glad i dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst... Ja det er aldri ok med skilsmisse og ja barn blir skadelidende, men når det først er kommet så langt at skilsmisse er et alternativ... Da er det ikke sikkert at miljøet i hjemmet er bra for barn, heller... Isfronter mellom foreldre, blikk med forakt i stedenfor ømhet... Barn senser dette og blir utrygge. Et brudd med en forklaring (sann eller usann) blir ofte det beste på sikt. Og med deg som mamma og din kjærlighet har barna dine fått det godt, likevel!!!! Og når du er kjærlig mot dine barn, er de kjærlige mot deg og ønsker at du skal ha det godt. Derfor er jeg sikker på at de unner deg din nye mann :wub: . Du forteller jo om hytteturer med "unger" i alle aldre... Jo da Bam Bam... Nyt din elskede, dine barn og barnebarn... Du er jo knallheldig som har dem rundt deg :) .

 

Så til vårdepresjon... Det er du ikke alene om! Mange sliter med det :huh: . Men begynn nå, før det virkelig setter inn.. Om du ikke får trent en dag du har tenkt... Så gjør ikke det noe, ha back up-planen klar slik at det du spiser ikke ødelegger noe. Og som jeg har sagt før... Får du ikke trent på torsdag, så tar du det en annen dag... Det går bra, likevel! Syns forøvrig jeg ser mannen din - halvåpen munn og litt forskrekkede øyne mens han hører på deg "brøle" jammen skal du trene!! :lol: (jeg prioriterte også treningen i går. Kunne ha begynt på både film og vin tidligere, men treningsrommet er ikke klart til bruk før kl 19.00).

 

Så: GRATULERER meg glitrende innsats med intervalltreningen!!!! Veldig bra. Stå på, dette går strake veien!

 

Kjære Optimista. Henger du med oss. Vi lovte å oppmuntre deg, men vi er her også om du helst vil gråte :mellow::)

 

Karate Kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier var veldig bra tittel!!!

 

Klem fra ei som ikke kan glosene sine før språktimen.... (Det er jo så mye trening, vin, rapportering osv som også må gjøres :wacko::rolleyes::lol: )

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen skjønne ladies!

Har kommet frem til 2 konklusjoner;

1) Vi er spinn gærne men greier alt!

2) Vi skal holde sammen i "gode og mindre gode dager"

 

Fikk ikke skrevet noe i går, hadde edn "hyggelige" opplevelsen å oppholde meg på legevakten i 3 f.... timer... mannen min fikk sånn skikkelig hevelse i benet sitt - ingen fare, har fått medisiner. Men fy f... jeg blir så forbanna på deler av det norske helsevesenet! Skaltt skal de ha, men å bemanne helseinstitusjoner - nei hvorfor det. Skulle likt å sett våre politikere sitte på en har plast stol i flere timer og være like blid når man reiser hjem igjen... grrrr

Takk! det var godt å få det ut!

 

Bam-Bam, jeg tror faktisk dine barn har det bedre når de ser at mor har det godt nå! Og hvorfor i all verden skal man ha dårlig samvittighet for det? Skilsmisse er ingen hyggelig sak, men sånn er livet, noen ganger går ikke ting slik vi hadde planlagt det. Det viktigste er å ha fokus på det som er positivt, da er det lettere å håndere ugreie ting. Og det er lov å bli litt molofunken - sikkert noe som minner deg (kroppen/tankene dine) om noe som kanskje skjedde på denne tiden av året. Kjenn på det, men slipp det, ikke nihold på den triste følelsen. Men å tillate seg å kjenne å en trist følelse gjør at man kjenner at man lever. For å kunne nyte det gode må man også ha en motvekt - det er min livsfilosofi. :)

 

Onsdag var det karate, men denne gangen gjorde jeg ingen sprell :) Det var felels trening (for alle de med fargerike belter - ikke vare vi som er blenda hvite i draktene!) Men det gjorde vondt å løpe/hoppe og sprette - nå har jeg ikke hengepupper, men jeg kjente godt det lille inngrepet - så leg løp rundt og holdt meg på puppen jeg så den ikke dissa!! Ahhh, nå skjønner jeg hvorfor de så rart på meg....skit au.. :P Han med vom'en var ikke der - hehe kanskje han ligger i hardtrening (situps) eller meldt seg på GR. Vi får se på mandag om han stiller...da skla jeg være snill - lover!

 

Navnet på tråden syns jeg var stilig! hehe når du Enna skriver HV trenker jeg alltid på HeimeVernet.... og ser for meg oss tre i litt for stor uniform, gjørmete og jævelig, hjelm på snei - ala Menig Benjamin hvis dere har sett den filmen med Goldie H.

Nei nå er det fredag, gleder emg til helgen - må ha en effektiv jobb på kontoret - oj tlf. må gå!

vi tastes!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Ladies

 

Da blr det "Karate kid, Nøtteliten og Bam Bam på nye veier..."

 

Jeg har aldri startet en tråd, men det kan vel ikke være sååååå vanskelig???

Så når vi alle har rapportert inn i den nye blir denne avsluttet... Kan vi avslutte en tråd som en annen har startet? Ja, ja uansett... Hvis det ikke er noen bevegelse så glir den nedover siden....

 

Dette blir spennede. Du har jo nettopp flyttet Optimista, så du kan dette med pakking...

 

Ses i "nytt" hus :D (hvis jeg får det til)

 

Enna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Jeg vet ikke om dere kommer til å se dette, jenter etter som vi har flytttet til Heimevernet :P

(Jeg får også det i hodet) Vi ville vært rå-lekre i grønt og gjørme!!! :lol:

 

Ville bare inn her å si takk for gode ord! Veldig godt å ha dere :wub:

 

Vi fortsetter i ny tråd som vi slipper denne! :)

 

Takk for meg her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...