Gå til innhold

40 år og ned 12 kg - noen som blir med?!


Anbefalte innlegg

Gjest Optimista

Ok. Da noterer jeg 22.8 - med mål 75 kg. Veldig bra. Akkurat det sparket i rompa jeg trenger NÅ. I dag gikk jeg hjem fra jobb, 50 minutter, så skal jeg karre meg på treningsstudioet minst en gang før veiedag mandag.

 

Vi bør ha en liten premie til den/de som klarer delmålet. Hmmmm. Hva kan det være?!

 

hmmm premie? Interesting!..Bamsemums? eller skal vi være politisk korrekt å si persilleplante og seleristang?

 

vel vel, flott at du er med Graciegirl! Føler konkurransepresset allerede. Jeg skal (desverre pga trening) på båttur i morgen - hjem mandag eller tirsdag og da blir det sannsynligvis ikke mye bevegelse på meg og jeg ser med skrekk og gru at jeg har pr. i dag "kun" 11,1 trim poeng hittil denne uken - har jo ligget på rundt 18. MEN jeg jublet litt før trening for min kjære mann sukket og sa hans søskenbarn som vi skal besøke - han ville gjerne ta en fjelltur både lørdag og søndag mellom båtturene! Yes yes yes tenkte jeg, da har jeg taket på Haksnes!!!! himmel og hav....Haksnes, let the game begin!!! B)

Vel i dag ble det to rolige økter - først 45 min styrke i sal og så 45 min spinning. Ble svett men ikke så sliten som jeg pleier å bli. Så det betyr enten var jeg lat i dag eller så begynner jeg faktisk å komme i form. Tja skal jeg være ærlig det er kanskje litt det siste, men mest det første... men som sykkel entusiast Haksnes sier "sykkeltur er sykkeltur"...(håhå syns jeg hører noe brumming og misfornøyde grynt fra østlandsområdet jeg...) :D Liker å egle littegrann jeg da... men regner med å få svar på tiltale fortere enn svint - er forberedt, tror jeg.. :mellow: ..Noen ekle hormoner ble jeg iallefall kvitt, er i mye bedre humør nå, og det er gubben glad for fnis fnis...

Vel flotte spinnville damer, vi fortsetter, vi er på rett vei, oppmuntrer hverandre og er tydeligvis til inspirasjon ikke abre for hverandre med flere brukere her på GR siden, ikke værst det da!

 

Å "endre livsstil" skal være gøy og lystbetont. Da er det mye lettere å lykkes, det mener iallefall jeg! Så vi fortsetter i den banen!

Ha en fortreffelig kveld og hvis dere ikke hører fra meg i morgen og helgen betyr det ikke at jeg smugtrener (som Graciegirl) men er på på bøljan blå men forhåpeligvis oppe på noen fjelltopper også!

regner med at du har internet tilgang pån hytta Haksnes - blir gørr kjedelig hvis jeg ikke kan plage deg litt i ukene som kommer...

Vi tastes! :) Optimista B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 871
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest haksnes

døh Haksnes - vil du at gubben skal henge meg opp etten en krok og veie meg? Skjønner at du itte e så gla' i meg da :mellow: og og vil prøve å kvitte deg med konkurranse :unsure: ! jeg er ikke fjærlett da og ja selv om han skryter vilt og hemningsløst av hans vedlikeholdsfrie spenstige kropp hadde jeg ikke vedda skjorta mi på at han ikke hadde blitt påført muskelbrist og trippel ryggprolaps hvis hans skulle bære vekta mi...

 

Hallo Optimista..

Klart jeg vil ha deg med, hele veien inn til mål :)

Ække noe galt i og sutte på en stangselleri heller....så lenge glasset inneholder en Blody Mary...nam nam...

 

Så bra at du er her igjen Graciegirl..ja du har vært savnet. Så bra at du henger dg på delmålet vi har satt oss, jo flere vi er , desto bedre er det :)

 

Nå er det ferie her også - hele familien er på hytta, og idag skal det serveres blåskjell i fløte/hvitvin suppe ;)Litt av det, og noen fra grillen - det blir et perfekt måltid selv for dama som går på GR..ingen hindring..

( og ja jeg har jo the ladies her inne i bakhue...) men jeg lover; idag er det hvitvin i glasset !!

Sykkelen står utafor her, så den skal vel få rulla noen km imorra...

 

Graciegirl; jeg også ler høyt innimellom når jeg leser innlegg her, både kollegaer & familie titter og lurer på hva jeg driver med da... herlig :)

 

Nei, nå kom fam. hjem fra fisketur ( ingen fangst...) godt at mor hadde kjøpt inn mat da...

Ha en deilig fredag alle sammen, så tastas vi snart :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

hmmm premie? Interesting!..Bamsemums? eller skal vi være politisk korrekt å si persilleplante og seleristang?

 

vel vel, flott at du er med Graciegirl! Føler konkurransepresset allerede. Jeg skal (desverre pga trening) på båttur i morgen - hjem mandag eller tirsdag og da blir det sannsynligvis ikke mye bevegelse på meg og jeg ser med skrekk og gru at jeg har pr. i dag "kun" 11,1 trim poeng hittil denne uken - har jo ligget på rundt 18. MEN jeg jublet litt før trening for min kjære mann sukket og sa hans søskenbarn som vi skal besøke - han ville gjerne ta en fjelltur både lørdag og søndag mellom båtturene! Yes yes yes tenkte jeg, da har jeg taket på Haksnes!!!! himmel og hav....Haksnes, let the game begin!!! B)

Vel i dag ble det to rolige økter - først 45 min styrke i sal og så 45 min spinning. Ble svett men ikke så sliten som jeg pleier å bli. Så det betyr enten var jeg lat i dag eller så begynner jeg faktisk å komme i form. Tja skal jeg være ærlig det er kanskje litt det siste, men mest det første... men som sykkel entusiast Haksnes sier "sykkeltur er sykkeltur"...(håhå syns jeg hører noe brumming og misfornøyde grynt fra østlandsområdet jeg...) :D Liker å egle littegrann jeg da... men regner med å få svar på tiltale fortere enn svint - er forberedt, tror jeg.. :mellow: ..Noen ekle hormoner ble jeg iallefall kvitt, er i mye bedre humør nå, og det er gubben glad for fnis fnis...

Vel flotte spinnville damer, vi fortsetter, vi er på rett vei, oppmuntrer hverandre og er tydeligvis til inspirasjon ikke abre for hverandre med flere brukere her på GR siden, ikke værst det da!

 

Å "endre livsstil" skal være gøy og lystbetont. Da er det mye lettere å lykkes, det mener iallefall jeg! Så vi fortsetter i den banen!

Ha en fortreffelig kveld og hvis dere ikke hører fra meg i morgen og helgen betyr det ikke at jeg smugtrener (som Graciegirl) men er på på bøljan blå men forhåpeligvis oppe på noen fjelltopper også!

regner med at du har internet tilgang pån hytta Haksnes - blir gørr kjedelig hvis jeg ikke kan plage deg litt i ukene som kommer...

Vi tastes! :) Optimista B)

 

Min tur......døh...Optimista - sykkeltur ække sykkeltur her assa..Jeg gir jo full gass jeg da, for og henge følge med deg og dine treningsøkter det skal godt la seg gjørra.....

Veit du fleiper med meg, og JA jeg blir trigga av at du drar litt i meg..KUUUUUUULT !!! flirer her nå...

Yes..let the game begin :D Detta skal gå så bra, for oss alle flotte jentene..

Når det gjelder premiering; vi skakke være politisk korrekte da..nei da skal vi virkelig ta`n helt ut, slå ut håret og flagre med stussen...lalalal....haha..damene på vift, og relativt høy grad av selvtillit..jøje meg , blir ikke greit ute i gatene da :D

 

Jenter; vi skal kose oss, flire & le, og fleipe litt med de vi "slåss" mot...hehe :P

 

Hiv og hoi, god båttur til deg Optimista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Hei alle dere fantastiske damer der ute!

 

Jeg bare måtte innom her for å fortelle dere at dere er helt suverene! :D

 

Jeg er innom GR sidene for å hente litt inspirasjon og visdom til en sunnere livsstil både for meg selv og min mann som trenger full skjerpings pga diabetesdiagnose.

 

Da Graciegirl åpnet denne tråden med å si at hun var så lei av å gå opp og ned de samme kiloene om igjen og om igjen, traff det meg rett i solar plexusen! :blink:

(Akkurat nå er jeg i "den gale enden" av den skalaen..... :unsure: )

Så har jeg blitt sittende her da å lese tråden deres, og det er herlig! Jeg "sniker" :rolleyes: inspirasjon fra innleggene deres, og heier på dere fra sidelinjen!!! :D

Optimismen deres er så smittsom! Jeg "hører" latterbrølene, og ler så jeg rister! :lol:

 

Tusen takk!!! :)

 

Hallo Bam-bam,

 

Hyggelig at du henter inspirasjon gjennom litt gale damer her inne. Og at latteren kommer, jeg lover deg ; jeg ler høyt innimellom her.. det gjør godt det :D

 

Heng deg på, her gir vi hverandre nye puff i medgang og motgang..vi er alle i samme båt..

 

Ha en fin fredag og helg, og give gas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen gode spinnville ladies!

Bare kjapt innom - fkk låne en pc her :)

Båtturen i går gikk supert, nydelig vær, mye stillesitting da men var forsiktig med maten! Og i dag, supert vær og vi skal på fjelltur!! Jippi!!!da vil iallefall ikke Haksnes få så alt for stort forsprang på meg hehehe! Fyker av gårde videre i morgen! Nydelig natur her!

 

Haksnes, å egle deg tørr jeg gjøre - har fått det klare inntrykket av at du tåler -og liker det! Gjør det kun i motivasjonens øyemed, ler godt når jeg ser ditt svar ang siste sykkeltur! Sitter bare å venter på hevnen din hehe!

 

Nei, må gå, ha en super helg damer, nyt den selv om vi har valgt en sunnere livsstil! Og jeg skal på fjelltur og svi av kalorier!!!! :) (Elsker å gå i fjellet så dette skal bli en fryd)

 

Stor god klem til dere alle, stolte spreke damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Halloen gode spinnville ladies!

Bare kjapt innom - fkk låne en pc her :)

Båtturen i går gikk supert, nydelig vær, mye stillesitting da men var forsiktig med maten! Og i dag, supert vær og vi skal på fjelltur!! Jippi!!!da vil iallefall ikke Haksnes få så alt for stort forsprang på meg hehehe! Fyker av gårde videre i morgen! Nydelig natur her!

 

Haksnes, å egle deg tørr jeg gjøre - har fått det klare inntrykket av at du tåler -og liker det! Gjør det kun i motivasjonens øyemed, ler godt når jeg ser ditt svar ang siste sykkeltur! Sitter bare å venter på hevnen din hehe!

 

Nei, må gå, ha en super helg damer, nyt den selv om vi har valgt en sunnere livsstil! Og jeg skal på fjelltur og svi av kalorier!!!! :) (Elsker å gå i fjellet så dette skal bli en fryd)

 

Stor god klem til dere alle, stolte spreke damer!

 

Hallo Optimista,

 

Oh..yeah jeg tåler myyyye :) ingen fare for at jeg blir vonbråten nei...

Har akkurat vært ute på dagen sykkel økt... Mellom tunge mørke skyer, regn, sterk motvind og 12 grader... Men tro meg, jeg tok ei rute som hadde laaaange seige motbakker, og jeg så deg foran meg hele veien...langt der fremme så jeg deg for meg, og du flira mot meg..urgh... pokker ta den dama - hu skal jeg jaggu ta..grrrr... :) Jepp MOTIVASJON heter det..kjenner på meg at jeg får en form for gangsperre i morra... Men da får jeg vel bare ta på jaktstøvla og ta en god fjelltur, det er balsam for sjela det jenter ;)

 

Det er så utrolig kult med motivasjonen vi gir hverandre her inne, gjør ingen ting at GR kursene har tatt ferie - denne daglidagse latter`n jeg får her - det gjør godt :D

 

Inntar sofa`n her nå med Tour de France på TV - mye sprekt og se på der..lalalala....

 

Kos dere alle sammen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello ladies!

 

Hvordan går det med dere?! Håper dere har hatt en fin helg, både på bøljan blå og på landjorda :)

Kjempebra å høre at dere har satt delmål på 75 kg om ca 1 mnd. og jeg henger meg på!

 

Selv er jeg litt skuffet i dag. Har nemlig lagt på meg. Greit å være ærlig. Datt ut av opplegget midt i flyttingen. Veier i dag 80,8 kg, men bretter opp armene og starter på ny frisk!

Det betyr 5,8 kg ned på ca 1 mnd for å være med å kjempe om målet på 75 kg. Kjenner at det gjør godt å ha denne ekstra motivasjonen og drahjelpen, damer. Veldig bra å ha dere med på laget.

 

I kveld er det yoga, på onsdag er det spinning og på fredag skal jeg få trent. Avspaserer fredag og målet er å gå på morgenspinning, klokka 10:00. Er ikke så veldig glad i å trene om morgenen/formiddagen. Det vil si, jeg er ikke vant til det. Kanskje jeg elsker det?! Det må jo være herlig etterpå, med hele dagen til å gjøre helt andre ting!

Målet denne uka er altså å følge matplanen nøye og trene tre ganger. I tillegg skal jeg forsøke å gå mye i hverdagen, samt til/fra jobb.

 

Ønsker dere en superduper uke. Bruker uka, som sagt, til å komme meg "on track" igjen. Det hjelper veldig å skrive planene her inne, da føler jeg at jeg må holde det jeg lover.

 

OK, damer. Da styrer vi mot 75 kg.

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mulan69

Hei, Ser at dere har holdt på en stund, men jeg har veldig lyst til å være med. Håper det er greit :rolleyes:

 

Jeg har planer om en vektreduksjon på opp mot 10 kg. Har gått opp og ned de siste ti årene og er innmari lei av det ikke holder lenge. Nå derimot har jeg bestemt meg for at jeg skal ned og at jeg skal endre livsstil slik dere skriver om.

 

Jeg veide meg i dag og vekta stoppet på 76,9

mitt første delmål er 72 kg

ønsker å lande på 67 kg

 

Jeg er 1,74 høy

Og 43 år

 

Uansett stå på jenter dere er en inspirasjon for andre

 

Hilsen Mulan 69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen spinnville damer!

I am back in business! Jepp, har har en flott båttur med min bedre halvdel - kom hjem i kveld. Hatt supert vær og aktive har vi vært også! ;) ble en fjelltur på lørdag (4 timer) og søndag (1,5 t) og svett ble jeg! Trodde leggene mine skulle sprenges underveis, og baken - himmel og hav - syns den este ut for hvert steg jeg tok jeg! Men merket godt at treningen jeg har gjennomført i det siste kom til nytte! Spørs hvor mange kalorier jeg greide å svi av i motbakkene da... hmmm skal veie meg i morgen tidlig og er spent! Ikke så lett å telle kalorier når man er på besøk.. men syns jeg har vært moderat med alkoholen - hehe bare jeg så vinflaska så sovna jeg - sånn sett er fjellturer og sjøluft meget slankendes :P

 

Graciegirl, kommentaren din; " I'm just one stomach flu away from my goal weight " hehe kunne ikke sagt det bedre. Satt og funderte litt på båtturen hjem - en neve med rosiner veier den nette sum av 40 gram - sjekk doskåla neste gang og begynn og tell hahaha! Ja det er kjedelig å gå opp i vekt Graciegirl, men det kommer vi alle til å gjøre før eller siden, og mange ganger! Det viktigste synes nå jeg er at vi tar tak i det med en gang og gjør noe med det i stedet for å la den ene kiloen etter den andre feste seg rundt baken! Og at vi ikke lurer oss selv, og der synes jeg du har vært flink nå. Så vær stolt at du erkjenner at vekta har gått opp litt, men ta tak i det med en eneste gang! Haksnes og jeg vi er klare med eselspark full av kjærleik vi :P

 

Og til dere andre som blir motivert av oss gale damer her; velkommen å les og kommenter! Kan vi motivere flere her vil ingenting være bedre! ;)

 

Kommer tilbake sterkere i morgen, nå skal jeg avslutte langhelgen med et glass rødvin med gubben! Og i morgen er det trening igjen! ;) (og veiing - sukk - en spent, gruer meg.....)

 

Haksnes - you rule! Herlig at du har den ståpåviljen din på sykkelen! flirer godt jeg ;) men satser på at du tenker etter turen "fy pokker egentlig ålright å ha hu Optimista på nakken,...!" Vi tastes fruer, og målene våres skal vi nå, en vakker dag!

Ha en super kveld videre! Optimista, den evige optimist! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Halloen spinnville damer!

I am back in business! Jepp, har har en flott båttur med min bedre halvdel - kom hjem i kveld. Hatt supert vær og aktive har vi vært også! ;) ble en fjelltur på lørdag (4 timer) og søndag (1,5 t) og svett ble jeg! Trodde leggene mine skulle sprenges underveis, og baken - himmel og hav - syns den este ut for hvert steg jeg tok jeg! Men merket godt at treningen jeg har gjennomført i det siste kom til nytte! Spørs hvor mange kalorier jeg greide å svi av i motbakkene da... hmmm skal veie meg i morgen tidlig og er spent! Ikke så lett å telle kalorier når man er på besøk.. men syns jeg har vært moderat med alkoholen - hehe bare jeg så vinflaska så sovna jeg - sånn sett er fjellturer og sjøluft meget slankendes :P

 

Graciegirl, kommentaren din; " I'm just one stomach flu away from my goal weight " hehe kunne ikke sagt det bedre. Satt og funderte litt på båtturen hjem - en neve med rosiner veier den nette sum av 40 gram - sjekk doskåla neste gang og begynn og tell hahaha! Ja det er kjedelig å gå opp i vekt Graciegirl, men det kommer vi alle til å gjøre før eller siden, og mange ganger! Det viktigste synes nå jeg er at vi tar tak i det med en gang og gjør noe med det i stedet for å la den ene kiloen etter den andre feste seg rundt baken! Og at vi ikke lurer oss selv, og der synes jeg du har vært flink nå. Så vær stolt at du erkjenner at vekta har gått opp litt, men ta tak i det med en eneste gang! Haksnes og jeg vi er klare med eselspark full av kjærleik vi :P

 

Og til dere andre som blir motivert av oss gale damer her; velkommen å les og kommenter! Kan vi motivere flere her vil ingenting være bedre! ;)

 

Kommer tilbake sterkere i morgen, nå skal jeg avslutte langhelgen med et glass rødvin med gubben! Og i morgen er det trening igjen! ;) (og veiing - sukk - en spent, gruer meg.....)

 

Haksnes - you rule! Herlig at du har den ståpåviljen din på sykkelen! flirer godt jeg ;) men satser på at du tenker etter turen "fy pokker egentlig ålright å ha hu Optimista på nakken,...!" Vi tastes fruer, og målene våres skal vi nå, en vakker dag!

Ha en super kveld videre! Optimista, den evige optimist! B)

 

 

Hallo sommerdamer,

 

Veiedag idag - det gikk skitt !! Opp 200 gr.. ikke noe og sutre over egentlig, og jeg forbeholder meg retten til og skylde på at vekta hjemme og den nye her ikke snakker samma språk !

 

Jeg får spenne Optimista foran meg igjen idag, og ta sykkelen fatt.. En god tur på beina igår, i skikkelig vått underlag, det suuuger i beina, og svetten pipler i panna... Ei fin treningsøkt det også.

Det er litt vanskelig og følge de dagligdagse rutinene med GR opplegget kjenner jeg nå når det er ferie... Blir nok litt slurving med mat inntak, og et glass vin eller to om kvelden... Jada, ogsaå den lille sjokkisen...også den nevan med potetgull..

 

FULL SKJERPING fra fru Haksnes her nå !!!

Sette meg ut nå med morra kaffen i sola ( Ja den skinner bittelitt..) og en sigg... dra meg sjøl litt i nakken...Litt forbanna, og irritert på meg sjøl, men satser på ei bedre uke kommende uke !!!

 

Jenter, ha en strålende dag / uke - vi høres snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Make my day! B)

Ny vekt er ...77,1 kilo! ;) 76 kilos merke nærmer seg! Juhu!! Hadde da håpet å se det tallet denne uka, men reduksjon er reduksjon! Har ikke tatt mål (fikk ikke tid til det i dag tidlig) men merket på vei til jobben i dag at skrotten vibrerer ikke en time lenger etter å ha passert en fartsdump, og bare det er jo lovende! Det er sånn at jeg ikke skjønner det helt så jeg må snu og kjøre over fartsdumpen noen ganger bare for å være sikker.... :P Derfor ble jeg litt se på jobben i dag.....

 

Ha en super dag flotte spinnville damer! Optimista :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hallo sommerdamer,

 

Veiedag idag - det gikk skitt !! Opp 200 gr.. ikke noe og sutre over egentlig, og jeg forbeholder meg retten til og skylde på at vekta hjemme og den nye her ikke snakker samma språk !

 

Jeg får spenne Optimista foran meg igjen idag, og ta sykkelen fatt.. En god tur på beina igår, i skikkelig vått underlag, det suuuger i beina, og svetten pipler i panna... Ei fin treningsøkt det også.

Det er litt vanskelig og følge de dagligdagse rutinene med GR opplegget kjenner jeg nå når det er ferie... Blir nok litt slurving med mat inntak, og et glass vin eller to om kvelden... Jada, ogsaå den lille sjokkisen...også den nevan med potetgull..

 

FULL SKJERPING fra fru Haksnes her nå !!!

Sette meg ut nå med morra kaffen i sola ( Ja den skinner bittelitt..) og en sigg... dra meg sjøl litt i nakken...Litt forbanna, og irritert på meg sjøl, men satser på ei bedre uke kommende uke !!!

 

Jenter, ha en strålende dag / uke - vi høres snart ;)

 

Jeg jogger gledelig "lett og elengant" (ja ja gampe trampe puste pese da...) foran deg bare for å irritere deg så mye at du svir av noen ektra kalorier :P ! 200 gram, ja hva er det - tenk hvis du tar en ekstra kaffe og sigg så får du fart på tarmene og vips er du 200 gram lettere hehe! :)Men skal man være alvorlig (og det må man jo være her noen ganger, ikke at det skal bli en alt for stor vane da...) så vet du selv hva du har spist og trent i det siste - om de 200 gr. er tarmfyll eller "vomfyll".. Men flott at du er litt irritert på deg selv, da får du opp adrenalinet og masse energi til å springe skauen rundt! Stå på! Ikke gi opp! Ferie er en tøff tid, men tenk greier vi oss gjennom ferien uten å se ut som noen vandrende rosinboller etterpå så er jaggu meg bare det en megaseier!!! Og tenk om vi greier å gå ned i vekt! Konge på haugen! 75 kilos merket vårt er like rundt hjørnet - vi skal greie det, alle sammen!! - sa Optimista, sann!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Hei Haksnes - og takk for det!

 

Jeg leser og jeg leser, humrer og humrer. Egentlig burde man fått trimpoeng for dette, for mage/lattermusklene får seg noen runder! ;)

 

Jeg blir så utrolig imponert over hvor flinke dere er til å trene!

Selv er jeg en utpreget enten/eller person. Når jeg er i siget, ja da er det kadaver disiplin!! Men når jeg ikke er "der" i hodet mitt, ja da går alt rett åt skogen...... :unsure:

 

Denne "jeg" nærmer seg 46 år, er gift og har 4 barn.

De siste 3-4 ukene har jeg fulgt et program med løping (ene og alene fordi jeg ikke kan FORDRA det!!!! :angry: ) I følge det opplegget skal man klare å løpe sammenhengende i 1 ime etter 8 uker. HA! HA! :lol: JEG???? Glem det! :P

Men så tenkte jeg at søren klype - hvis DET går - da er jeg kapabel til ALT!!! :D

Ganske teit egentlig å begynne, for jeg visste at ferien kom til å ødlegge, men som dere sier (og jeg må lære meg) ALT er bedre enn ingenting! Hvilken unskyldning hadde jeg for å sitte på baken de siste 4 ukene før ferien??

 

Så nå får mølla på treningssenteret kjørt seg, eh, ser at det ble feil..... :( Nå får JEG kjørt meg på mølla (mølla har nok rulla betydelig raskere før enn den gjør med meg på), men - HEY - hvem løper den tiden hun skal?? Og hvem har økt tiden hun løper fra uke til uke?? Jadda, jadda, jadda!!! Det er "gasellen"! B)

 

Dette tar kanskje litt av, men fy søren så gøy det er når man ser progresjon!!

 

Så med deres tillatelse fortsetter jeg å hente inspirasjon herfra, jeg! Hyggelig å få lov å taste litt også - kjenner jeg blir rettere i ryggen av det! I tillegg til at jeg ser dere for meg som små spøkelser som svever rundt og ser alt jeg gjør og ikke gjør..... :blink: Best å holde seg på matta!

 

Ha en fortsatt strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

hei alle sammen!

Køya venter på meg men må bare skrive en liten ting. I dag hadde jeg bare lyst å ikke gjøre noe, trening var det siste jeg ville gjøre, men hvem var det som hang over skulderen min - dere og særlig Haksnes - tusen takk! :) så jeg vil si jeg er et levede bevis på at selv om vi ikke kjenner hverandre så greier vi å motivere hverandre å ta rette valg i vår streben etter et bedre og sunnere liv! Så i dag, kjære Haksnes var det du som var "ånden som gikk" og ga meg eselspark (ikke bare en...) av ypperst kvalitet!

 

Stølhet venter meg i morgen, det er jeg sikker på, men Yr har lovet masse sol, og det skal jeg nyte!

 

Sov godt, gode støttespillere, og en ekstra god klem til deg Haksnes! :)

Vi tastes! stor god klem til dere alle! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, supre, spinnville damer!

 

I dag skinner sola og jeg skal GÅ hjem fra jobb. Femti minutter med "gratis" trim. Dessuten slipper jeg å "nyte" sidemannens Ipod musikkvalg på bussen.

 

Håper uka deres har vært BRA så langt. Her jobbes det med å komme seg inn på den smale sti igjen...Merker det går så meget bedre så snart jeg skriver ned alt jeg spiser og drikker i GR-systemet + trim. Sløver jeg der så er det lett å skli ut, gitt.

 

Lurte meg på vekta i dag, etter et par dager med bedre kosthold, og jeg hadde allerede gått ned bittelitt. Uten å trenge å ha omgangssyke, hurra!

 

I kveld er det SPINNING på programmet. Førti minutter med hardkjør på sykkelen. Nå har jeg ikke vært på et par uker, så jeg gleder meg faktisk! Klokka 19:00 spinner jeg i vei som bare det. Nå har jeg skrevet det her, så nå er det bare å gjennomføre :)

 

Til helgen skal jeg på Bruce-konsert i Oslo, så jeg må jo være i form til det. Tenk om det er MEG han trekker opp på scenen?!?!?! Uansett, et par timer med konsertdansing må jo være bra trim!

 

Klem og en super dag til alle spinnville damer - både skribenter og smuglesere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei Haksnes - og takk for det!

 

Jeg leser og jeg leser, humrer og humrer. Egentlig burde man fått trimpoeng for dette, for mage/lattermusklene får seg noen runder! ;)

 

Jeg blir så utrolig imponert over hvor flinke dere er til å trene!

Selv er jeg en utpreget enten/eller person. Når jeg er i siget, ja da er det kadaver disiplin!! Men når jeg ikke er "der" i hodet mitt, ja da går alt rett åt skogen...... :unsure:

 

Denne "jeg" nærmer seg 46 år, er gift og har 4 barn.

De siste 3-4 ukene har jeg fulgt et program med løping (ene og alene fordi jeg ikke kan FORDRA det!!!! :angry: ) I følge det opplegget skal man klare å løpe sammenhengende i 1 ime etter 8 uker. HA! HA! :lol: JEG???? Glem det! :P

Men så tenkte jeg at søren klype - hvis DET går - da er jeg kapabel til ALT!!! :D

Ganske teit egentlig å begynne, for jeg visste at ferien kom til å ødlegge, men som dere sier (og jeg må lære meg) ALT er bedre enn ingenting! Hvilken unskyldning hadde jeg for å sitte på baken de siste 4 ukene før ferien??

 

Så nå får mølla på treningssenteret kjørt seg, eh, ser at det ble feil..... :( Nå får JEG kjørt meg på mølla (mølla har nok rulla betydelig raskere før enn den gjør med meg på), men - HEY - hvem løper den tiden hun skal?? Og hvem har økt tiden hun løper fra uke til uke?? Jadda, jadda, jadda!!! Det er "gasellen"! B)

 

Dette tar kanskje litt av, men fy søren så gøy det er når man ser progresjon!!

 

Så med deres tillatelse fortsetter jeg å hente inspirasjon herfra, jeg! Hyggelig å få lov å taste litt også - kjenner jeg blir rettere i ryggen av det! I tillegg til at jeg ser dere for meg som små spøkelser som svever rundt og ser alt jeg gjør og ikke gjør..... :blink: Best å holde seg på matta!

 

Ha en fortsatt strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloen Bam-Bam!

Vi skal følge med deg som noen spøkelser som du aldri har truffet på før! :P Imponert at du greier å holde løpeprogrammet selv om du ikke er en mega-fan innen den aktiviteten. Selv har skrotten vært for tung og fikk vondt i knærne når jeg prøvde meg på løping sist (da jeg begynte på GR i mai)- så jeg går fort i motbakke på tredemølle (sånn 7 km/t + og min 4 % - ja opp til 14 % stigning). Jeg og tredemølle er ikke verdens beste kompiser for å si det sånn. Men når man har Haksnes og co hengende over skulderen til enhver tid er det utrolig hva man gjør for å få "fred" hehe.. Spinning er også bra for min skrott. Nå har jeg snart gåt ned 10 kilo så kan hende at jeg må prøve meg på en løpetur igjen... men enn så lenge er det bare i tankene (håper ikke Haksnes og Co leser dette...)

 

Stå på, og husk masse humor og selvironi er energibomber som kommer godt med!

Ha en fortreffelig dag videre!

Optimista B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Kjære, supre, spinnville damer!

 

I dag skinner sola og jeg skal GÅ hjem fra jobb. Femti minutter med "gratis" trim. Dessuten slipper jeg å "nyte" sidemannens Ipod musikkvalg på bussen.

 

Håper uka deres har vært BRA så langt. Her jobbes det med å komme seg inn på den smale sti igjen...Merker det går så meget bedre så snart jeg skriver ned alt jeg spiser og drikker i GR-systemet + trim. Sløver jeg der så er det lett å skli ut, gitt.

 

Lurte meg på vekta i dag, etter et par dager med bedre kosthold, og jeg hadde allerede gått ned bittelitt. Uten å trenge å ha omgangssyke, hurra!

 

I kveld er det SPINNING på programmet. Førti minutter med hardkjør på sykkelen. Nå har jeg ikke vært på et par uker, så jeg gleder meg faktisk! Klokka 19:00 spinner jeg i vei som bare det. Nå har jeg skrevet det her, så nå er det bare å gjennomføre :)

 

Til helgen skal jeg på Bruce-konsert i Oslo, så jeg må jo være i form til det. Tenk om det er MEG han trekker opp på scenen?!?!?! Uansett, et par timer med konsertdansing må jo være bra trim!

 

Klem og en super dag til alle spinnville damer - både skribenter og smuglesere!

 

Bra det Graciegirl! Skal tenke på deg kl. 1900 i dag - hmm tror det er spinningtime samme tid der jeg er også... må nok ta meg en økt i dag også... Og spaseerturen hjem fra jobb er gratis trim! Supert. Alle monner drar!

Har tatt feriedag i dag, skulle visst bli sol.. (hvor er den grrr)så hvis det ikke blir soling på meg i dag må jeg nok ta frem vaskebøtta og prøve å være litt husling av meg....

Ha en finfin dag! Vi følger med deg, og jeg ser frem til å høre hvordan det har gått på treninga i dag! :) Haksnes lurer jeg på om hu er ute i skauen ett eller annet sted og banner meg opp og ned i mente hihi.....

Klem fra Optimista!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tra-la-la, ha-ha-ha!

Jeg har kommet meg opp på sykkelen igjen og 40 minutter gikk som en (ganske så slitsom) drøm! Det tar meg hele 10 minutter å gå til treningsstudioet, dermed har jeg ingen unnskyldning for ikke å kreke meg dit (så lenge logistikken går opp på hjemmebane.

Vips har jeg 2,9 trimpoeng i dag. Det er jeg superfornøyd med.

 

Så for meg alle gale damer her inne, rett foran meg på egne sykler. Det hjalp meg i mål med stil. TUSEN TAKK for at dere er der ute.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Tra-la-la, ha-ha-ha!

Jeg har kommet meg opp på sykkelen igjen og 40 minutter gikk som en (ganske så slitsom) drøm! Det tar meg hele 10 minutter å gå til treningsstudioet, dermed har jeg ingen unnskyldning for ikke å kreke meg dit (så lenge logistikken går opp på hjemmebane.

Vips har jeg 2,9 trimpoeng i dag. Det er jeg superfornøyd med.

 

Så for meg alle gale damer her inne, rett foran meg på egne sykler. Det hjalp meg i mål med stil. TUSEN TAKK for at dere er der ute.

 

:)

 

Supert Graciegirl! Jeg hadde spinningtime også kl.1900 og tenkte på deg, håpte faktisk at du var på sykkel sammen med meg! Sånn skal det være! Merker at sommer gjør meg litt sløv/slapp/lat, men kom meg gjennom 1 time med spinning og 45 min styrketrening (gruppetrening) - hadde tenkt å kun ta spinning men så var det faktisk noen spinnville damer i spinningtimen som overbeviste meg at jeg måtte bli med på styrke! Så for meg dere da!

Er fornøyd nå, sliten i skrotten, så skal bli godt en en dusj og deretter sløve i solen (har den til litt over ti - herlig!)

 

Ha en flott dag videre ladies! Vi tastes!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haksnes

Supert Graciegirl! Jeg hadde spinningtime også kl.1900 og tenkte på deg, håpte faktisk at du var på sykkel sammen med meg! Sånn skal det være! Merker at sommer gjør meg litt sløv/slapp/lat, men kom meg gjennom 1 time med spinning og 45 min styrketrening (gruppetrening) - hadde tenkt å kun ta spinning men så var det faktisk noen spinnville damer i spinningtimen som overbeviste meg at jeg måtte bli med på styrke! Så for meg dere da!

Er fornøyd nå, sliten i skrotten, så skal bli godt en en dusj og deretter sløve i solen (har den til litt over ti - herlig!)

 

Ha en flott dag videre ladies! Vi tastes!

Optimista

 

Hei jenter,

 

Jeg var også på sykkelen igår, 20 km i seige motbakker som jeg heretter bare kaller Optimistabakken... I sterk motvind beit jeg tenna sammen, og forbanna den demotiverende vekta, men var glad for at Optimista nærmest satt på styret mitt og pusha meg fremover...puh...

 

Idag må jeg hjelpe gubben og lage takstoler..men jeg håper jeg får tatt en tur ut idag også, ingen unnskyldning for og ikke gjøre unna dagens treningsøkt...eller ?

 

Deilig med ferie gitt..10-13 grader og stadig overskyet/regn/torden..

Nei, jeg har bestemt meg for ; klarer jeg delmålet vårt innen datoen vi ble enige om, da skal jeg belønne meg sjøl med en tur til varmere strøk i høst - kroppen må jo få en dose med sol & varme før vinter`n kommer... B)

 

GR kyllingpai står på menyen idag, blitt litt mye grillmat siste uke..vært sunne innslag der også men kjenner jeg er litt lei nå.

 

Ha en flotters dag jenter...har dere veid denne uka eller ?

 

klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Halloisen!

Men Haksnes da, merket du ikke hvor lett det var å sykle med meg på styret?? Veiing unnagjort mandag og jeg er nå 77,1 kilo (kremt, før potta faktisk!!) det ble 700 gram reduksjon denne uka! :) Å snekre /løfte (whatever) takstoler er styrketrening så der får du svi av noen kalorier hihi! Og grillmat er sunt - så lenge du ikke dynker kjøttet i oljete kaloribombeaktige marinader!

 

Satt og lurte i går faktisk på hvorfor jeg følte vind i håret og kiling i magen - hehe jeg var på sykkeltur med Haksnes! :P Og Optimistabakken var et kult navn!Takk! ;) Er stolt! Graciegirl det må du bare prøve en gang, men hold deg fast når du sitter på styret - det er litt vinglete når Haksnes tråkker oppoverbakke! :) Men hu er flink, og sta (banner fælt og, men skit au.....)

Ha en super dag ladies! We rule!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bam-Bam

Halloen Bam-Bam!

Vi skal følge med deg som noen spøkelser som du aldri har truffet på før! :P Imponert at du greier å holde løpeprogrammet selv om du ikke er en mega-fan innen den aktiviteten. Selv har skrotten vært for tung og fikk vondt i knærne når jeg prøvde meg på løping sist (da jeg begynte på GR i mai)- så jeg går fort i motbakke på tredemølle (sånn 7 km/t + og min 4 % - ja opp til 14 % stigning). Jeg og tredemølle er ikke verdens beste kompiser for å si det sånn. Men når man har Haksnes og co hengende over skulderen til enhver tid er det utrolig hva man gjør for å få "fred" hehe.. Spinning er også bra for min skrott. Nå har jeg snart gåt ned 10 kilo så kan hende at jeg må prøve meg på en løpetur igjen... men enn så lenge er det bare i tankene (håper ikke Haksnes og Co leser dette...)

 

Stå på, og husk masse humor og selvironi er energibomber som kommer godt med!

Ha en fortreffelig dag videre!

Optimista B)

 

 

 

Hei!

 

Høres ut som kjempefin trening du driver med på mølla! Fortsett med det! Også så super-flink du har vært som har gått ned så masse!!! :) Yey!!!!

 

Jeg har aldri prøvd spinnig. (eneste grunnen er at jeg alltid har syntes det har hørtes så slitsomt ut... Og det er vel egentlig meningen, er det ikke? Men så var det dette med alle de unskyldningene jeg er så god på da....Tenk om jeg ble sliten? ;) )

Pga arbeidstid/reisevei osv kan jeg ikke gå på treningssenteret om kvelden, men må trene rett etter jobb. Derfor har jeg nå et medlemsskap hvor jeg kun kan drive egentrening, ikke gå på timer.

Savner det mange ganger. Er så mye lettere når noen pisker en frem hele timen. Så derfor er det så godt å ha dere nå!!! :D

 

Jeg skal trene idag igjen. Kjenner jeg gruer litt, for det var en tøff øking på programmet denne uka, men jeg klarte det på tirsdag - og skal definitivt klare det idag også! Og det trengs så absolutt etter gårsdagen utskeielse....... :(

 

Klokken 21.30 igår kveld :

Jeg står på badet, aner fred og ingen fare mens jeg tømmer tørketrommelen. (For klestørk ute kan man jo bare glemme denne sommeren......) Døren åpner seg, og der står min mann med et glass iskald hvitvin som han rekker meg mens han sier : "Aspargesen ligger på grillen, jeg fikk så lyst på noe godt!" Les: Asparges surret inn i Serranoskinke, som når den er ferdig, skal helles godt med hollandaisesaus over og revet, fersk parmesan......

 

Sukk..... hva kan jeg si? Nei, du skjønner - det kan ikke jeg spise, for da "ser" de andre meg..... :o Da vil han jo tro det har klikka helt for fruen!!! :wacko:

 

Så da ble det jo 2 glass vin og en vanvittig god utskeielse, da......

Også midt i uka, da gitt!!!

 

Så idag skal det løpes - det kan jeg love deg!!

 

Jeg tenkte meg på vekta imorgen. Har jo nettopp begynt, og har ikke veid meg siden. Har ikke vekt hjemme, så jeg må veie meg på vekta vi har på jobben. Var 74,6 da jeg begynte - JEG trives best på 63, men tror KROPPEN trives på rundt 65. (Det har vist seg før iallefall at jeg klarer mye lettere å holde meg stabil på 65 enn på 63.) Så målet er å nå sånn deromkring, og det skal gå bra! Har jo vært der før!

 

Ha en fortsatt fin, fin dag!

Bam-Bam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

:P God morgen spinnville ladies!

Ny dag, nye muligheter, sol, sol sol!!!Det er fredag, og vi har kommet oss gjennom nok en uke med utfordringer og fristelser men jammen har det vært masse humor, ståpåvilje og positiv fremgang på oss! :P Syns vi skal tillate oss og sette og ned, se tilbake på uken som gikk, og fokusere på hva som gikk bra - og hvorfor! Så kan man se på om det er behov for justeringer - og om så justere litt - om ikke ast så er litt iallefall en start! Husk dette er endring av livsstil, og både kropp og sinn skal henge med i endringene! :)

Jeg personlig har begynt å tenke på hvordan jeg ikke skal forfalle helt på mine 3 uker i USA - hvordan skal jeg få trent litt uten tilgang til helsestudio eks. Og så er det maten og kaloritellingen - jeg hører hva dere erfarer om utfordringer når matkalkulator og pc ikke er tilgjengelig, hvordan skal jeg løse det tenker jeg. 3 ting har jeg tenkt på skritt teller med kaloriteller og - fra GR, treningsstrikk og liten notatbok for å skrive ned mat - og så skal jeg prøve å holde meg til "vanlig mat" der jeg kjenner til kaloriene. Men jeg kommer til å savne spinningen! :) selv om jeg sleper meg av gårde til de timene noen ganger, er det rett og slett herlig når timen er over! Mega effektiv trening!

Men det morsomste jeg har opplevd denne uken er å sitte på sykkelstyret til Haksnes! Det var litt av en tur! Og jeg gleder meg allerede til neste Optimistabakke der jeg heier og ler Haksnes frem! :) Graciegirl,du får det til, selv i en hektisk hverdag! Bam-Bam , send gubben din over hit siden han er så god en kokk hihi, så kan du sitte og knaske på et salatblad i stedet! :P Nei, nyt det,det er en del av det herlige livet! Og vi skal nyte goder også, uten at vekta nødvendigvis skyter i været!

Kos dere masse i dag ladies - jeg trente i går så tror jeg tar hviledag i dag, vi får se - været er iallefall nydelig her!!

Stå på, god klem til dere alle! Optimista B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...