Gå til innhold

slankedagbok..ned 40kilo


Gjest lindaaaa26
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Svanse85

WOW!!!

Sikkert mye vann ja, men du er uansett 3,6 kg lettere. Jeg har heller aldri likt å jogge, men vet jo at det er mye mer kalorier å forbrenne pr min enn å gå, så jeg har startet å jogge jeg også. Blir litt gå-jogge-gå-jogge, alt etter hvor hardt det blir. Har musikk på ørene så er det litt kjekt også + skrittelleren. Kjekt at du også har funnet tilbake til håndball. Jeg har vel aldri drevet fast fysisk aktivitet i barne/ungdomsåra. Har jo gått litt på fotball et par år på barneskolen og et år på ungdomsskolen, har og prøvd håndball et år, men det er ingen aktiviteter jeg har drevet med lenge.

Stå på videre. Vi klarer dette sammen.

 

Takk for det.. Synes det er veldig motiverende å lese å se at andre lykkes :rolleyes: alle er så flinke her inne.. :D denne gangen skal jeg klare det, jeg skal gifte meg til neste sommer og vil gjerne se smashing ut i brudekjolen min som allerede er kjøpt, om jeg lykkes må den sikkert sys litt inn, men det er vel verdt pengene tenker jeg!! :lol:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er visst litt lite aktivitet her for tiden. Men så har det jo vært ferie og.

Forrige uke gikk jeg litt opp i vekt, men så veide jeg meg etter frokost i stedet for før. I dag veide jeg meg som vanlig før frokost og er gått ned igjen. Totalt 1 kg i minus på to uker. Det går seint, men det går i hvert fall rette veien. Nå gjelder det å få gang på treningen nå når hverdagen er begynt. Har gått mye tur i sommer, men styrketrening har jeg ikke fått begynt med.

 

Hvordan går det med dere andre?

Om dere har hatt noen dårlige uker så finn fram gulroten og spis i vei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten aktivitet her.

Jaja, jeg fortsetter nå å skrive her og andre er og velkomne til å være med.

Jeg føler det går bra. Registrerer all mat og får mange a-ha opplevelser. "var det så mange kalorier i den" og slike ting. Så da er jeg mer forsiktig med det til neste gang. Jeg har fullført et nettkurs og fortsetter på nytt nettkurs denne uken. Å registrere maten fremdeles føler jeg er viktig for å holde kontroll på hva som er sunt og hva som ikke er sunt. Ost er jeg nesten helt sluttet å spise. Det finnes andre ting som har mindre kalorier jeg kan ha på skiva. Er jo ikke avhengig av ost liksom.

Ellers går det bra med mosjon. Har blitt mest turgåing i sommer, men er såvidt begynt med jogging igjen. Styrketrening har jeg ikke kommet skikkelig i gang med så her må jeg ta i et tak.

Har veiedag igjen i morgen. Alltid like spennende.

Håper noen der ute har lyst til å følge meg så kan vi motivere hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D :D

Ned 1,1 kg siste uken. Gledelig!

Så får jeg gå en lang tur i dag. Må prøve å få startet med styrketrening og nå.

 

Veldig bra! :-) jeg gikk ned en kg i sommer! uten og egentlig tenke over hva jeg spiste. men er på nytt kurs nå da! gleder meg til og se resultater! syklet over 2 mil på mandag! :D

fin uke til alle sammen!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

:D :D :D

Gått ned enda 1,5 kg. Syntes det gikk seint i begynnelsen, men nå er det visst blitt fart på sakene.

Har begynt med styrketrening og nå, så jeg trodde at vekten ville stoppe opp litt og at cm ville minke, men hos meg har det visst blitt motsatt. Ingen ending i cm siste uken, men jeg er veldig fornøyd med at vekten har gått såpass mye ned.

:D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest lindaaaa26

Da er jeg endelig tilbake igjen,datt helt ut i sommer å etter det sleitt jeg med å begynne igjen men forje uke klarte jeg å komme på rett spor .Hadde lagt på meg 2kg men dem har jeg gått ned nå,så da begynner jeg der jeg slapp :)

 

 

Hadde vært supert å gått ned 10kg til jul,da hadde jeg til sammen detta året gått ned 20kg å det er værtfall en start :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra at det er flere som har begynt igjen! jeg har gått opp noen kg på dette Grete Roede kurset, men har nå valgt å skrive inn i forkant hva jeg skal spise :) så satser på en ny taktikk! går dessuten ned i cm selv om jeg går opp i vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig tilbake igjen,datt helt ut i sommer å etter det sleitt jeg med å begynne igjen men forje uke klarte jeg å komme på rett spor .Hadde lagt på meg 2kg men dem har jeg gått ned nå,så da begynner jeg der jeg slapp :)

 

 

Hadde vært supert å gått ned 10kg til jul,da hadde jeg til sammen detta året gått ned 20kg å det er værtfall en start :rolleyes:

 

 

Det ble så ensomt her inne så nå er jeg aktiv i et annet forum men kan godt skrive her også.

Jeg hadde en ukes ferie nå i høst hvor jeg gikk opp 2,3 kg. Grusomt mye, men fortjent etter det jeg hadde skeiet ut. Nå er det på den smale sti igjen og skal veie meg i morgen. Spent. Vet jeg har gått ned for jeg har vært veldig flink i matveien denne uken og litt bevegelse har det og blitt. Men om jeg klarer å gå ned alt som jeg gikk opp er nok kanskje optimistisk. Jeg vet ikke.

Jeg er snart i slutten på mitt andre internet-kurs og skal fortsette til jeg når målet mitt har jeg bestemt meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

ok,ja det er noe vanskelig greier detta her men det viktige er jo att vi er på rett kjør igjen :rolleyes:

Kan jo hende du har gått det ned da,når du først har gått det ned tidligere så sitter det liksom ikke så fast på kroppen sånn er værtfall min kropp alltid vært,heldig vis for det :rolleyes:

 

Kommer til å være på litt forkjellige forum selv men skal raportere her vær uke om hvordan det har godt :rolleyes:

 

ellers så skal jeg ha som mål å gå 1t tur vær dag å spise sunt og drikke minst 3l vann vær dag pluss grønn te,funker som bare det for det gjør att jeg må mye på do

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Så bra da det må du jo være fornøyd med :)

Men kjenner til den der,har kjedd meg mange ganger,å det er forferdelig irriterende <_<

 

Her går det forferdelig tregt om dagen,har vasket hus å gått turer som er målet mitt for å få tiden til å gå men går spess på kvelden og er ganske sulten så jeg tygger sukkerfri tyggis og drikke grønnte som bare det her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

da har jeg gått ned 1.8kg denna uka å 2cm rundt midjen så det er jeg kjempe fornøyd med :D :D

 

Håper denna uka vill gå litt fortere

Nå er jeg på jakt etter en trim sykkel så jeg kan trimme hjemme å da er målet mitt minst 20min vær dag,får begynne der for er usikker på hvor mye jeg orker i begynnelsen..

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 800 gram :)

Så nå er jeg nede på det jeg var for 4 uker siden. Irriterende å sløse bort en hel måned på slik. :angry: Kunne heller gått ned enda mer disse ukene og nådd neste delmål som er <90 kg.

 

Jaja. Neste uke begynner nytt nettkurs og nye muligheter! Jeg SKAL nå mine mål til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den under viser 91,0 kg, men det kommer alltid 0 bak komma. Egentlig er det 91,7 jeg veier nå så jeg har 1,8 kg for å se 80 tallet. Gleder meg sånn til det nå. Kan ikke huske når jeg veide under 90. Må være minst 10 år siden.

 

Har fått gått en veldig lang tur i dag. Fornøyd med det. Får se om jeg får lagt meg tidlig i dag så kan jeg stå opp tidlig og ta en treningsøkt hjemme før jeg går på jobb. Litt ekstra travelt når jeg må levere barn i barnehagen og.

 

Ha en flott uke og stå på!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Det er jo ikke lenge igjen til det da,kanskje du får det bort til neste veing :rolleyes:

Jeg føler jeg begynner å nærme meg 100 og jeg gleder meg veldig til å komme på 90tallet :rolleyes:

 

Jeg har klart målet med å gå tur vær dag hittil denna uka,så det er jeg super fornøyd med :rolleyes:

etterpå blir det en tur på 2t tenke jeg siden jeg har så mye fin natur å gå i her jeg bor :rolleyes:

 

god uke til deg å,så må vi bare håpe på det beste når veiedagen kommer :rolleyes:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Da var det nedgang på -1.5kg :D :D

super fornøyd med det :D :D

 

Neste uke satser jeg på att jeg akkurat har kommet under 100kg å det har jeg ikke veid på 2år,så det gleder jeg meg stort til :rolleyes:

 

Må prøve å få inn masse gå turer denna uka og så selv om jeg gjener att lysten ikke helt er der..Men fikk 7.1p for uka som var å det er jeg fornøyd med som en start :rolleyes:

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nedgang på -1.5kg :D :D

super fornøyd med det :D :D

 

Neste uke satser jeg på att jeg akkurat har kommet under 100kg å det har jeg ikke veid på 2år,så det gleder jeg meg stort til :rolleyes:

 

Må prøve å få inn masse gå turer denna uka og så selv om jeg gjener att lysten ikke helt er der..Men fikk 7.1p for uka som var å det er jeg fornøyd med som en start :rolleyes:

 

 

Kjempebra!!!

Du klarer under 100 til neste uke. Prøv å klare å få mer trimpoeng denne uka!

Jeg skal veie meg i morgen tidlig. Grugleder meg. Har trent en god del siste uken men har og skeiet ut litt i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

jav har startet veldig dårlig med disse trim ponga,har ikke en eneste en hittil.Får ta og tuppe meg selv i rompa så jeg får kommet igang med det imorgen.

Jeg koste meg litt i helga selv,var å feriet hallowin med gode venner og alkohol,så var overasket att det gikk så bra på veinga.

 

vi får satse på att det går bra for deg ;)

 

idag koste vi oss med deilig wok med svinnekjøtt(oppskrift her inne) var ganske sterk men nam nam..

og imorgen blir det hjemmelaget fiskegrateng,hjemmelaget tomatsuppe på torsdag med egg og grove pita brød med svinnekjøtt og grønnsaker :rolleyes: nam nam..

 

Syns det er ganske lurt å handle alt man trenger for en uke,både økonomiskt også unngåren alle fristelser i butikken resten av uka.Kjente godis suge,når jeg var i butikken igår men kom meg heldig vis igjennom det :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere hadde vi en fast dag vi handlet for hele uken. Nå klarer vi ikke det. Det meste av frukt og grønnsaker oppbevarer jeg i kjøleskap og det går veldig mye av dette for tiden så vi må handle inn i hvert fall 2 g. pr uke. Har ikke plass i kjøleskapet til mer oppbevaring.

Jeg klarer fint å styre unna fristelser i butikken. Tenker kanskje når jeg står i kassen og skal betale at det hadde nå vært godt med en sjokolade, men da er det heldigvis forseint.

 

Jeg har ergometersykkel hjemme. Sykler på den mens jeg leser en god bok. Blir god og varm. Av og til tar jeg styrkeøvelser etterpå. Har nettopp begynt med styrketrening og det tror jeg er viktig så jeg opprettholder muskelmassen. Jo mer muskler jo større forbrenning!

 

På treningsenteret er det kun 1 dag i uken jeg går på spinning. Det er et lite treningsenter og ikke mange timer hver dag å velge i. Og så er det ikke på de tidspunkta som passer best for meg og min hverdag. Så derfor er det godt å ha ergometersykkelen hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...