Gå til innhold

slankedagbok..ned 40kilo


Gjest lindaaaa26
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest lindaaaa26

da var veie dagen her,- 2,4kg ned så da veier jeg 94,4kg å det er jeg kjempe fornøyd med :rolleyes: kunne nesten ikke tru mine egne øyne,men er vell all treninga det da :D

 

Ja det er sant,selv er det vell sånn for meg.Jeg har gått ned over 30cm rundt magen siden jeg startet så for meg hjelper det å ta mål av kroppen også,det er også motiverene,er jo egentlig ikke kg som har noe å si men cmerne syns nå jeg da :rolleyes: store lår her i fam min også,var liksom aldri fornøyd med dem når jeg var tynn heller..Jeg har vell vært overvektig i 3år nå jeg da,det kjede noe drastiskt i livet mitt å jeg la på meg 30kg på 3mnd så kom di siste 25kg kilone sånn gradevis mnd for mnd å jeg hadde ikke styrke nok til å leve sunt rett å slett..så med andre ord har jeg slitti sikkelig psykiskt,med god hjelp av psykiatiker er jeg endelig frisk igjen å det har jeg vell vært i et år nå :)

 

Her er jula ute alt tok det forje mandag men vanlig vis pleier det å ta mye lengre tid,får håpe det går bra med vekta di pga barnedåpen da..Snart barnedåp her i fam også,gleder meg til det men gleder meg ikke til alle fristelsene må jeg si :mellow:

 

Her blir det å følge den samme treninga som jeg driver med,før jeg øker det noe mer.Kroppen trenger vell litt tid på å vende seg til det å vill jeg tru..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra med så stor nedgang!

Jeg har ikke fått trent så mye som jeg hadde tenkt. Burde vel tatt en økt i kveld. Skal uansett trene i morgen. Tirsdag og fredag er faste treningsdager som jeg ikke kommer til å forandre på. (ikke med det første i hvert fall)

På matsiden har det gått greit den uken som har vært. Hadde veldig lite lørdagsgodter denne helgen, men tok det igjen i dåpen med kaker. Ble litt for mye kake. Hadde jeg bare fått trent litt mer.

Jaja. Tiden den går fort den. Begynte å skrive på dette innlegge for en time siden og tenkte at jeg faktisk har tid til å trene i kveld. Men så dukket en telefon opp, guttungen på 5 måtte jeg få i seng (litt sent når klokken blir 9 liksom) og en vask med klær måtte settes på. Da går klokken fort.

Jaja. Det blir uansett trening i morgen.

Og veiedag på onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektoppgang 600 gram i går. Har trent for lite siste uken. Prøvde meg på en time på treningssenteret men første gang er det litt vanskelig å henge med både med armer og ben så det ble litt roligere enn dersom jeg hadde løpt på tredemøllen + styrke som jeg har pleid å gjøre hittil.

Spinning og skitur er resten av ukens planlagte aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Da veide jeg meg i går å hadde jeg en vekt nedgang på -1,6kg for denna uka :rolleyes:

 

Kjenner til den der,er sånn her også derfor må jeg sette av fasttid etter middagen å det passer veldig fint her for da er det litt rolig her å ungene går som regel ut å leker litt eller pusler med andre aktiviteter :rolleyes: men denna uka er dem hos faren sinn så da trenger jeg ikke å tenke på det..Da syns jeg det er veldig greit å ha trenings dvder så jeg kan gjøre treninga hjemme :rolleyes:

 

denna uka fikk jeg 7.2 i treningpoeng å da blei det ikke noe trening i helga,kjenner værtfall jeg er forferdelig støll i rygg å mage etter jeg begynte å trene det.Skal bli godt når det er over..

 

Denna uka blir det å dra på treningsenteret,kjøpe lett vekter,gymnatikk strikk å ball som jeg kan bruke etter noen forkjellige trenings dvder jeg har :rolleyes: ellers blir det værtfall 30min på sykkelen vær dag å anna vær dag med styrketrening og gymnatikk og kanskje litt gå turer i helga da,spørs hvor kaldt det er ute..

 

600g er supert det da,hadde sikkert blitt mer vist det ikke var for den barnedåpen men sånn er det jo..Har du nåd 85kg nå?imorgen er vell veie dag for deg igjen..merker jeg ikke er her så ofte,men tiden går jo så fort å på kvelden er jeg vist helt slått ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da veide jeg meg i går å hadde jeg en vekt nedgang på -1,6kg for denna uka :rolleyes:/>

 

***

 

600g er supert det da,hadde sikkert blitt mer vist det ikke var for den barnedåpen men sånn er det jo..Har du nåd 85kg nå?imorgen er vell veie dag for deg igjen..merker jeg ikke er her så ofte,men tiden går jo så fort å på kvelden er jeg vist helt slått ut..

 

 

Gratulerer med så stort vekttap.

 

Forrige uke ble det 600 OPP og ikke ned, så er glad det ikke var mer.

Men men.

Satser på nedgang i morgen. Dersom ikke så må jeg begynne å registrere all mat igjen. Det er min straff.

Ble ikke så mye ski på meg som jeg hadde håpet i helgen. Pga sykdom måtte vi reise hjem tidlig søndag morgen.

Går veldig greit med maten i ukedagene. Skeiet ut i helgen men ikke så alt for mye tror jeg selv da.

 

Du er jo kjempeflink som sitter på sykkelen 1/2 t pr dag. Kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

uffda det er kjedelig,du får bare holde ut så kommer du deg vell igjenom det også får enn satse på att det går bra på vekta idag da :rolleyes:

Jeg har hatt mange vanskelige dager siden jeg begynte i mai,datt jo til å med ut en lang periode men nå merker jeg att jeg har veldig stå på vilje når det gjelder å komme iform å leve sunnere nå men vips så kommer vell den dagen igjen også da jeg får litt oppover bakke rett å slett..Men det er jo egentlig ikke så negativt att du koser deg litt i helga da,for hvor lengre tid du bruker på å gå ned så vill du få lettere med å ikke gå opp i vekt når kroppen har vent seg til den nye vekta di,å det tar vell sånn ca 3-6mnd før kroppen holder seg stabilt der,kjedelig er det jo men sånn er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Da ble det feil vei denne gangen også. 1 kg opp, så nå går det virkelig feil vei. Denne måneden går jeg ikke på kurs heller, skal liksom prøve meg uten. Trangt i økonomien også. Men nå har jeg begynt å veie mat igjen så jeg håper det går bedre neste uke.

Fikk tatt en skikkelig treningsøkt på treningssenteret i dag. Det var deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

uffda det er kjipe greier :huh: men du får bare stå på videre,så går det bra til slutt :rolleyes:

 

Jeg hadde virkelig ikke noe treningslyst idag men fikk i værtfall syklet i 30min å til helga blir det kanskje hjemmelaget pizza å da blir det nok vanskelig å begrense intaket men det er i værtfall ikke godis :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffda det er kjipe greier :huh:/> men du får bare stå på videre,så går det bra til slutt :rolleyes:/>

 

Jeg hadde virkelig ikke noe treningslyst idag men fikk i værtfall syklet i 30min å til helga blir det kanskje hjemmelaget pizza å da blir det nok vanskelig å begrense intaket men det er i værtfall ikke godis :mellow:/>

 

Tips ang. pizza

Bytt noe av hvetemelet ut med grovere mel. Bruk karbonadedeig og rasp gulrot og stek sammen med karbonadedeigen. Ha på det du måtte ønske av mais, løk, paprika, sopp, ananas og annet. Bruk lite ost i et hjørne du skal spise av. Server salat ved siden av.

 

Jeg ser meg ikke bakover lenger, bare fremover. Denne uken skal det gå bra. Jeg registrerte all maten i går men det ble bare 1500 kcal. Lurer på om jeg har glemt noe. Registrerer all mat i dag og. Ikke alltid det blir helt rett. Jeg lager saus til middagen selv fra bunnen av, (av og til jukser jeg med ferdig buljongterninger) og dette synes jeg er vanskelig å registrere. Men tar utgangspunkt i toro sausene som ligger registrert.

 

Kjenner veldig godt i armene at jeg trente styrke i går. Var på isen med barna i går også. Skal prøve å få gått litt i dag og, men det går ikke så fort når jeg må holde minstejenta i hånda hele tiden. Hun har heller ikke skeiser, er ikke fylt 3 år enda. Men jeg fikk et tips. Ha henne i vogn og skeis på isen med vogna. Det har jeg tenkt å prøve i dag. Tror ikke det blir noe særlig trening ellers i dag, men jeg burde vel satt meg på sykkelen jeg og i kveld og tatt 30 min. Må ta med data'en og finne en film å se på jeg da. Pleier å lese bok mens jeg sykler, men nå holder jeg på med en tykk bok og ikke liten pocketbok-serie og da blir det så tungt og vanskelig å holde i lengden.

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden strekker ikke alltid til. Ble hverken is eller sykkel på meg i går, men så fikk jeg meg en skikkelig spinningtime i dag. Fornøyd med det. Klarer jeg 3 gode treningsøkter i løpet av en uke så er det bra synes jeg.

 

Tror det blir taco på oss i dag. Uten skjell eller lefse på meg. Ikke ost heller. Rømme er byttet ut med mager kesam. Men jeg er glad i guacamole, men ikke alltid jeg gidder lage så det blir bare biter med avokado. Avokado inneholder mange kalorier så jeg får veie den nøye.

 

Går fint å veie maten igjen. Bruker litt tid og planlegging, men det er absolutt verdt det.

 

Snikveide meg i dag, 86,5, men så er det rett før helg. Kanskje jeg burde være ekstra flink i helga da så det holder seg der evt. mer ned.

 

Hva skal du gjøre i helgen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

åja taco er kos da,det har jeg å snart lyst på men selv er jeg mest glad i den røde taco sausen,shell og ost :rolleyes: jeg håper bare ikke det blir for mye pizza imorgen det beskymrer jeg meg for,hehe..

så det blir vell pizza og litt spill imorgen med familie så det gleder jeg meg til ellers blir det rolig her :rolleyes:

 

Ikke vært like flink med treninga denna uka men fikk til 1 halvtime på sykkelen på morgenen heldig vis å imorgen får jeg prøve å trene mage å rygg pluss 1 halv time på sykkelen så jeg ikke får så dårlig samvittighet med denna pizzaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med at du bruker et helt glass tacosaus selv. Et par spiseskjeier med tacosaus gir ikke så mange kaloriene. Osten venner du deg raskt til å være uten. Skjell har jeg ikke aning hvor mye kalorier har, vi bruker bare tortilla-lefser som jeg er veldig glad i. Har jeg hatt en dag med lite kalorier og vet helga ikke innebærer særlige utskeielser så unner jeg meg en tortilla-lefse til fredagstacoen. Denne fredagen gjorde jeg ikke det pga vekten og pga vi skulle på fest i går. Selve dagen ang. mat gikk helt fint, men det ble en del chips og hvitvin på festen. Har faktisk snikveid meg hver dag nå siden fredag. Fredag var det 86,5, lørdag morgen 86,1 og i dag morges 86,8. Forståelig at den har gått opp siden i går, men nå er helgen "over" i hvert fall ang. utskeielser selv om jeg hungrer etter chipsen i skapet. Tror ikke det er dumt likevel å veie hver dag. Vet vekta varierer fra dag til dag ila uken men da har en litt bedre kontroll og kan være mer påpasselig.

 

Lurte på om jeg skulle ut på ski i dag men det er nesten storm ute. Frister ikke med skitur i denne vestlandsblesten som er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

da var veiedagen her,ned -1kg denna uka :rolleyes:

å da spiste jeg 2 store pizza stykker,så jeg blei stapp mett,litt sjokolade og noen glass coca cola...Tenkte att nei nå tørr ikke jeg på vekta til mandagen,men jammen hadde jeg gått ned så jammen er jeg glad for det :rolleyes:

 

 

Nei et helt taco glass hadde vært litt voldsomt :P Trur jeg skal kose meg med taco til helga uten shell å lefser(litt bitt ost må jeg nesten ha)

 

Her på østlandet er det faktisk sol idag å ikke så kaldt så lurer litt på om jeg skal gå meg en liten tur idag etter middagen :rolleyes:

klarte å få til en sykkeltur på morgen også så det er det unna gjort for dagen også :rolleyes:

å idag blir det fullkorns spagetti med spagetti saus og kalkun pølser så det gleder jeg meg til idag :rolleyes:

 

Får håpe det går bra for deg på vekt til onsdagen da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra Linda!!! Det går veldig fort nedover med deg. Snart er du under 90 du også. Stå på, det er absolutt verdt det.

 

 

 

:rolleyes:

Har veid meg nesten hver dag siste uken for å ikke komme helt på avveie. Var på fest i helgen og det ble en del alkohol og chips men har vært veldig flink de andre dagene.

Derfor viste vekten nå 85,7 kg :lol:

Er veldig fornøyd med det etter 2 uker med oppgang. Jeg har veid maten veldig nøye denne uken og skal fortsette med det neste uken også.

Totalt har jeg gått ned 17,3 kg siden juni og er nå halvveis. Neste delmål er <85 kg og det håper jeg på neste uke. Husker ikke "premien". Har den skrevet ned GR-boka så jeg får vel finne den frem snart.

 

Jeg har vært veldig flink med trening den siste uken så det er jeg fornøyd med. Må få meg ei økt i dag og hadde jeg tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde salat til middag i dag og jeg piffet den opp med litt ristede pinjekjerner. Da jeg i etterkant registrerte det jeg tror jeg spiste av pinjekjernene så fikk jeg sjokk. I 100 g. pinjekjerner er det 711 kcal :o :o :o . Nå åt ikke jeg så mye men jeg gikk over grensa på kaloriene mine i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

Denna uka har vekta stått helt stille,men det kan vell kanskje skje innimellom,men jeg har uka mi denna uka så det er kanskje noe med det å gjøre også...

også har det ikke blitt noe trening denna uka for jeg har vært forferdelig kvalm å sliten så da har jeg ikke orket rett å slett..

 

Men så bra da,da er du jo straks på neste del mål da :rolleyes: mitt neste del mål er 90kg så jeg er der om ikke alt for lenge jeg heller men jeg har ikke skrivi ned ønsker så det trur jeg jammen meg jeg skal gjøre nå etterpå :rolleyes:

 

oi ja det var mye :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ligget to dager med omgangssyken nå. Føler jeg er på bedringens vei men tør ikke gå på jobb grunnet jeg jobber i helsevesenet med menneskekontakt. Har ikke registrert mat disse to dagene for det har ikke vært så mye å registrere. Regner med vekta blir lav på onsdag når jeg har hatt skikkelig tarmskylling og spist lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde susen med å omgangssyken. Ned 2,5 kg. :D/> Så spørs det jo hvordan det går neste uke når jeg nå starter å spise normalt igjen. Har jo ikke spist mer en 3-4 skiver ila dagen de siste 3 dagene. Kjenner at nå har jeg lyst på mat igjen og ble overrasket over hvor fort jeg spiste frokosten min i dag. "Har jeg spist opp allerede?"

 

Tror jeg skal våge meg ut på tur i dag i dette nydelige været som er kommet. Håper bare jeg klarer å holde meg uten å måtte trenge toalettet.

 

Ha en nydelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...