Gå til innhold

Noen som vil være med meg i 20 kgs kampen?

Gjest Kladden
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest martinsa

Hei. Jeg vil! Jeg er ei dame (jente) på snart 50 år. Er 164 cm høy og veier 85 kg. Liker godt å sykle og gå tur men syns det er vanskelig å gjennomføre alene. Jeg er ny på dette. Meldte meg på kurs i dag som starter 30 august og her i dag. Spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på dere :) Ny dag, ny uke og nye muligheter :)

Så godt å se at det er liv på tråden, det synes jeg motiverer. Glad vi er her for hverandre. Velkommen til martinsa også :)

Nå er det bare å "riste" helgens utskeielser av seg, og fortsette kampen mot kiloene.

Jeg ser også at det er et par av dere her som har lyst til å være med på "Ned 3kilo på en mnd", som jeg skrev har jeg og veldig lyst til å være med der, føler jeg for min del trenger det i tillegg for å få mest mulig motivasjon. Håper den starter opp igjen til onsdag.

Så lurt Hemulen å planlegge middager så langt fram i tid, det er jo kjempesmart. Jeg bruker å vite sånn ca. hva jeg skal ha ei uke av gangen. Det er jo så mange gode oppskrifter å velge blant.

Har noen av dere prøvd tzatsiki? Det er veldig anvendelig pga. det er så godt til så mange ting. Jeg har prøvd det inntil både kylling, laks og som dip til gr.saker. Kjempegodt er det, anbefales.

Så ble det spinning+styrke på meg i dag også, så en god start på uken :)

Ha en fin dag, her skinner solen i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Martinsa!

Jeg må si dere er flinke til å planlegge Niara og Hemulen! Jeg greier nesten ikke finne på noe for tiden :( . Tror jeg må sette meg ned med GR bøkene mine. Hadde to kokebøker engang, så jeg får se om jeg finner de og så planlegge middag!! Sparer kanskje litt kroner på å ikke gå på butikken hverdag ;)

Niara: Tzatsiki er veldig godt og enkelt å lage. Og passer vel til det meste :D

Syns du er veldig flik til å trene, Niara. Jeg må komme meg inn i en treningsmodus, jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ikke mer en 0,5 ned på meg. Men en start ☺

Friskt mot i dag.

God dip, saus eller dressing

Mager kesam

Hvitløk

Hakka chilli

Tomat( skjær i små biter)

Sitron

Salt

Pepper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Friskt mot i dag.

Mager kesam

Hvitløk

Hakka chilli

Sitron

Salt

Pepper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Velkommen Martinsa!

Jeg må si dere er flinke til å planlegge Niara og Hemulen! Jeg greier nesten ikke finne på noe for tiden :( . Tror jeg må sette meg ned med GR bøkene mine. Hadde to kokebøker engang, så jeg får se om jeg finner de og så planlegge middag!! Sparer kanskje litt kroner på å ikke gå på butikken hverdag ;)

Syns du er veldig flik til å trene, Niara. Jeg må komme meg inn i en treningsmodus, jeg også!

Jeg har samlet oppskrifter fra ukeblader, reklame og abonnerer på dagens middag fra GR i lang tid. Du kan jo også gå inn på oppskrifter her, mange gode der. Matprat har mange fine. Det er bare å "gjøre dem om" til sunne om det skulle være brukt "fete" produkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: takk takk for velkomsten :rolleyes:

jeg har veid meg i dag 81,5 jeg skal på ferie snart,så da hører dere ikke mer fra meg før i uke 33.

denne høsten skal jeg kvitte meg med noen kilo B)

nå er det NOK :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Martinsa!

Jo takk amu, trening må jo til for å nå målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen :)

Treningen i dag har vært husarbeid, tungt nok det. Ut å riste tepper, frem med moppen og gyve løs på hybelkaninene. Men det som tar mest tid er rydding, se gjennom og kaste eller makulere alt ettersom hva det er. En herlig følelse etterpå :P

I morgen er det spinning+styrke igjen. Også er jeg veldig klar for å bli med på ned tre kilo på en mnd. tråden. Synes det er veldig trivelig at noen av dere her også blir med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Friskt mot i dag.

Mager kesam

Hvitløk

Hakka chilli

Sitron

Salt

Pepper

Ned er ned Floka, så det synes jeg du skal være fornøyd med!

Og den sausen/dressingen høres god ut, så den skal prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i dag har jeg allerede sprekt :angry: Jobber hjemme i dag og ostepopen lå sånn passe til, og jeg greide ikke å styre meg :( Viljen var rett og slett borte :huh: Ååå, jeg skjems....

Lurer på om jeg skal prøve å ta meg en joggetur i ettermiddag. Hadde egentlig bestemt meg for det, men hodet mitt har ikke vært så bra. Måtte til og med ligge en time ekstra til morgen i dag for å greie å fungere, men nå kjennes det ut som det begynner å bli bedre :)

En rask gå tur kan jeg også ta ;)

Vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemulen

Da har det vært veiedag i dag og vekta stoppet på 87,7 :D Ned 1,8 kg på 1,5 uke er jeg fornøyd med :P Har virkelig fått "skikk" på måltidene og godt i gang med treningen. Måtte dette fortsette :P

God ferie Bessa og lykke til alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Hemulen!! Høres ut som du er i godt igang!!

Ble ingen trening på meg i går, har ikke vært helt i form. Når jeg kjenner halsen begynner å bli sår står jeg heller over en trening enn å få halsbetennelse!

Klar for en ny dag i dag og jeg får hvertfall 6 km på sykkel selvom det ikke går så fort når femåringen skal sykle til barnhagen! Så får jeg se hva jeg for gjort i ettermiddag!!

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det vært veiedag i dag og vekta stoppet på 87,7 :D Ned 1,8 kg på 1,5 uke er jeg fornøyd med :P Har virkelig fått "skikk" på måltidene og godt i gang med treningen. Måtte dette fortsette :P

God ferie Bessa og lykke til alle dere andre :)

GRATULERER!! Så utrolig bra resultat, kjempebra :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Hemulen!! Høres ut som du er i godt igang!!

Ble ingen trening på meg i går, har ikke vært helt i form. Når jeg kjenner halsen begynner å bli sår står jeg heller over en trening enn å få halsbetennelse!

Klar for en ny dag i dag og jeg får hvertfall 6 km på sykkel selvom det ikke går så fort når femåringen skal sykle til barnhagen! Så får jeg se hva jeg for gjort i ettermiddag!!

Ha en fin dag!

Uff, så dumt da amu at du ikke er i form. Det er nok bra å ikke trene for hardt da ja, du må ta vare på deg selv vet du :)

Ønsker deg god bedring og håper du snart er tilbake for fullt igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nedslående å gå på vekten i dag for min del, jeg veier i dag 98,5 og sist uke var det 97,7kg. Det positive er at jeg har gått inn en halv cm i livvidde, men så var det den vekten da...... <_<

Jeg har uansett blitt med på ned tre kilo på en mnd tråden, så det er bare å hente frem motivasjonen igjen :rolleyes:

Trening i dag ble 10min tredemølle, en time spinning+15min styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så dumt da amu at du ikke er i form. Det er nok bra å ikke trene for hardt da ja, du må ta vare på deg selv vet du :)

Ønsker deg god bedring og håper du snart er tilbake for fullt igjen :)

Takk for det! Og det er litt kjedelig med ekten som går både opp og ned, Niara. Men tank fremover og så fint du ble med på 3 kg ned i august. Jeg har også blitt med der, så da kan vi motivere hverandre B)

Syklet sammen med barna til skole og barnehage i går og satte på endomondo og det var vist litt lengre enn det jeg trodde for en sykkeltur på runden ble ca 4 km (måtte teste begge gangene for å se om det ble likt!). Og jeg det bet litt over 200 kalorier begge gangene så jeg er jo fornøyd med det :)

Idag for jeg se om det blir noe trim på meg, siden det regner! Kan jo gjøre litt husarbeid og svette litt med det ;)

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite livstegn fra meg :)

Når det gjelder kosten, går det vel så der.....men føler at det går greit med trimmen. Så det blir jo spennende til onsdag da, når jeg skal veie meg igjen.

I dag er det strålende sol, så tenkte å ta sykkelen en tur å møte kjæresten min når han kommer.

Åssen går det med dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har begynt dagen med en joggetur, og det var skikkelig nedtur! Pusten var så dårlig, men beina var bra! Kan kanskje hender det har noe med allergi for buerot. Den blomstrer og står overalt...

Niara: Kosten min går også så der! Igår var vi på besøk og fikk kake... Kan jeg jeg si nei? Nei, jeg gjør jo ikke det :huh: Men jeg kunne jo gjort det...

Ha en fin sykkeltur!

Her blir det en sykkeltur til stranda B)

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei amu, så flink du er som jogger. Blir imponert jeg!

Ja, nå er det vel bare å stå på fram til onsdag, da er tallenes tall klare :unsure: Ikke så lite spent, men regner med at det står stille hos meg eller kanskje gått opp, pga mensen er i kommingen.

Det ble da spinning og styrke på meg i dag også.

Ha en fin dag allae sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Var veiedag for meg i går og det var -800 gram og -1 cm i livet. Jeg er storfornøyd :D:D

Det vil si ned 2,1 kg og 4 cm siden midten av juni :)

Jeg må bli flinkere å ta meg tid til å trene, syns det er litt vanskelig! Jeg må gjøre det etter barna er lagt seg og da er klokka 20! Jeg prøver igjen denne uken!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat amu :P

Jeg er veldig fornøyd selv også, var gått ned 1,2kg siden sist onsdag :P Det er skikkelig motiverende!! Skulle egentlig veid meg i morgen, men gjorde det i dag. Ekstra overrasket er jeg og pga. mensen er i komminga, da bruker vekten å gå opp litt. Så som sagt, ekstra motiverende :P

Det at du må trene så seint på kvelden, må jo være ekstra krevende etter min mening. Ja, jeg skriver seint pga. jeg er A menneske :-)

Men ungene mine er flyttet ut for lenge siden, så sånn sett står jeg jo fritt til å trene når jeg vil. Synes det er helt perfekt å få gjort det tidlig på dagen.

Men det er klart har man ikke noe valg, så går det meste. Stå på videre amu, du er kjempeflink synes jeg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :D Det er jo veldig bra! Du gikk jo ikke noe ned forrige uke, men nå går du jo desto mer ned! :D

Noen ganger tror jeg vekten går i bølgedaler.... Lite ned eller litt opp, dermed ett hopp ned! Så det er vel bare å ikke fortvile når det går lite ned for er vi flittige og flinke med kost og trening går vi ned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stille her for tiden, men sommeren er jo ikke over enda B)

Igår var trenningen min å gå rundt på sandvika storsenter og IKEA!!! Synes jeg forøvring var flink å kjøpte meg bare en salat på IKEA!!

I dag sykler jeg til jobb, så det blir rundt en mil på sykkelsete. Det er jo veldig deilig å sykle :) .

I morgen har jeg tenkt å komme meg ut på en joggetur på formiddagen siden jeg har tenkt å jobbe halv dag i morgen! Må få litt bedre kondis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei amu :)

Det er så godt at du også skriver her, så får vi to holde tråden varm til de andre kommer tilbake. Vi var jo så mange ei stund, jeg håper og tror at de kommer tilbake igjen. Som jeg har skrevet før, jo flere jo bedre :D

Ser du skriver at du sykler til jobben, det er jo god trim det da. Det har blitt litt lite sykling ute på meg så langt i år, etter x antall timer på spinningsykkelen frister det ikke akkurat. De setene er ikke akkurat behagelige B)

I dag har jeg gjort husarbeid, fikk gjort en god del faktisk. Så nå er det en tur ut i finværet, endelig opphold en hel dag :rolleyes:

Ha det fint, så tastes vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...