Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Så flink du er :rolleyes: Har vært innom tråden din mange ganger og er ganske imponert. Du har virkelig klart det :D

Du når nok delmålet ditt til mandag og sikkert også målet om å gå ned 22 kg. Jeg heier på deg :)

 

Selv har jeg også et delmål til mandag nemlig ned til 67 kilo. Det er 0.6 kg fra denne mandagen. Vi får se om vi er flinke å klarer det. Kommer jo noe som heter helg også.

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Henna! :) Og lykke til med ditt delmål også.

 

Her ble det jogging igjen igår, men også sjokolade. Ligger og vipper mellom 61/62 hele denne uka, virker det som. Litt frustrerende.

 

Føler at jeg ikke kommer meg noe videre og at 61,5 til mandag er totalt urealistisk. Særlig med tanke på den kommende helga også (som innebærer bl.a. 1 bursdag).

 

Men, men. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!!!

 

Stikker en liten tur innom for å rapportere om hvordan det går. Glade nyheter i dag B) Forrige uke gikk forsåvidt bra, en matsprekk på tirsdag, ellers full kontroll. Jeg grua meg egentlig litt til helga fordi søtsuget var voldsomt helga før, men det gikk kjempefint :D Ingen problemer med søtsug denne helga selvom jeg diska opp både det ene og det andre til resten av familien. Og belønningen kom i dag når vekta viste fantastiske 79,3 kg :D Det er ned 1,6 kg siste uke. Og det bare fordi jeg ikke har spist godteri i helga!!!!! Samme regime skal holdes til 13. okt når vi skal på 4-retters middag med treningsgjengen (dvs ca 2000 kcal pr dag og ikke noe godteri/kaker/is etc) Kanskje jeg til og med kan se 78, etellerannet :P

 

Stå på Bijou, jeg følger med deg ;) det er kun små justeringer som skal til for at du når målet ditt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 79-tallet, Panki! :D 1,6 kg ned er jo fantastisk bra jobba! Wow!

 

Ja, godte-disiplin er nøkkelen! ;) Sliter med det samme her.

 

Og klarte nok ikke delmålet mitt om 61,5 på mandag. Etter en dundrende bursdagshelg veide jeg istedet 63,4(!) mandag morgen. Djeeeez! Men tok tak umiddelbart, og fikk en treg mage igang igjen, og er nede på 61,7 igjen idag.

 

Så får vi se om jeg kommer meg noe videre nedover på 61-tallet denne uka, da. Ny bursdagshelg i vente denne helga... Skip o hoi! <_<

 

Har vel sånn halvveis innsett at jeg ikke kommer til å nå målet mitt til den 14/10 likevel, men må forskyve det til 1/11 istedet. Vel, vi får se.

 

Ha en fortsatt fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jogget igår kveld + skal ta en tur ikveld også.

 

Nede i 61,4 kg idag, så det går rette veien. Men regner med minimum 1 kilo opp igjen i helga, siden jeg skal reise bort og feire en bursdag.

 

Men skal prøve mitt beste idag og ikke falle for fredagsfristelser. Pluss ta den planlagte joggeturen, så jeg muligens kommer enda lenger ned mot 61 blank til imorgen. Da har jeg et godt utgangspunkt før helgeutskeielsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Lurte på om jeg kunne henge meg litt på tråden din. Jeg har etter mye tenking kommet fram til at jeg vil ta en pause i hele slankingen. Men jeg føler at jeg trenger å "henge" her inne for det er blitt sånn vane for meg. Ser du er aktiv på forumet og tenkte at her var det greit å være ;)

 

Jeg har det siste året ikke gått ned en kilo. Dvs jeg har gått opp og ned og opp og ned. 4 ferieturer får ta litt av skylden. Det virker de siste årene som 68 er en vektterskel for meg som jeg ikke kommer ned av. Har klart det i 2009 (63kg) men nå orker jeg rett og slett ikke mer. Har derfor kommet fram til noen kjøreregler (signaturen min) som jeg vil prøve å leve litt etter. Går jeg ned utover dette skal jeg ikke akkurat grine, men akkurat nå får det være greit.

 

Jeg er 47 år og mor til to store gutter. Har hund og er ganske aktiv på fritiden. Jeg jogger stort sett 3 ganger i uka og er med på en gruppetrening på mandager. Prøver ellers å gå litt tur med hunden. I det siste har jeg litt flink med styrketrening som jeg har hatt lenge lyst til å begynne med så får vi se. Kjekt å kjenne at magemusklene tåler mer og mer og magen gradvis endrer litt fasong selv om kiloene fortsatt er der.

 

Du er jo megaflink og jeg heier deg mot mål. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng deg med, Henna! :) Regner jo med at jeg blir her inne en stund. Og snart for full fres også. At jeg snart kan stenge den andre tråden min, på Ned 10-20 kg forumet, for godt og bare konsentrere meg om oppdateringer her inne.

 

Sånne vektterskler er no' drit. Men hvis man finner ut at den vekten man er stuck på egentlig er helt akseptabel, sånn i det store bildet, så er det jo ingen skam å rett og slett bare stoppe der. Det er jo tydeligvis en vekt kroppen trives på. Så da kan man heller snu det til noe positivt - og prøve å holde den! :) Inntil man eventuelt finner ut om man orker/gidder/vil kjempe seg videre nedover.

 

Høres ut som du har et fint utgangspunkt, i alle fall, med en ganske aktiv hverdag! Heier på deg tilbake! :)

 

Her er jeg ganske stuck hittil denne uka, på 61,8 fortsatt. Hadde en litt uheldig megalunsj ute på kafé mandag. Og igår satte en viss PMS-søthunger inn for fullt, som jeg ga etter for, sånn delvis. Så egentlig skal jeg vel kanskje bare prise meg lykkelig over at jeg ikke har gått opp istedet.

 

Ukas andre joggetur blir det uansett ikveld.

 

Ha en fortsatt fin onsdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå vil jeg rett og slett prøve å holde meg her på 67-68 kilo. Forrige torsdag veide jeg jo 66.9, men i dag når jeg veide meg var vekta helt oppe i 68.9. Forstå det den som kan. Riktignok var jeg ikke mega flink i helgen, det ble både litt smågodt, vin og chips. Men ingenting som tilsier 2 kg. Det er litt demotiverende, men nå ligger jeg jo enda innenfor grensa til at noe MÅ gjøres så jeg satser på at jeg har mye vann i kroppen eller at det er noe annet som gjør at vekta hopper 2 kg. Hadde jeg nå enda hatt megautskeielse i en uke, men det har jeg langtfra gjort. Ikke greit dette her.

 

Skulle ut å jogge før jobb i dag, men var så trøtt og dau i kroppen at jeg måtte utsette det til i kveld. Liker best å trene om morgen for da vet jeg at det blir gjort. Men i kveld skal jeg være flink og ta litt styrke for meg selv etter joggeturen.

 

Var å handlet bukse i går og det var litt herlig å ikke tenke på at jeg skal videre ned i vekt, men rett og slett finne en som sitter fint NÅ.

 

Ha en fin onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag allerede :) Uka går fort. I dag viste vekten 68,3 kg, så det går litt nedover heldigvis. Håper å gå inn i grønn sone snart.

 

I går ble det joggetur, 7 km og ca 15 min styrke på stuegulvet. Det var litt hardt å gå ut å jogge i regn, men det gikk og veldig deilig etterpå. Har jo lenge jogget før jobb, men nå begynner det å bli så mørkt om morgenen at jeg ikke rekker å komme på jobb til ni. Jobber bare 50% så jeg kan jo fint jogge når jeg kommer hjem fra jobb også.

 

Til helgen har jeg planer om å ikke skeie sånn ut som sist og kanskje befinne meg i grønn sone på mandag. Det kan være en utfordring for helgen. Men vin må jeg ha. Det er ikke helg uten noen glass vin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging ble det her også igår.

 

Jeg foretrekker å jogge på kvelden når det er mørkt, jeg da. Og funnet ut at regn er en ekstra fart-faktor. Når det regner løper jeg visst fortere enn ellers. He he! Tror det er pga. litt sånn faan-heller mentalitet. Det kan ikke bli verre enn det, liksom. Måtte ut og jogge OG regn! ;) Det er i alle fall da jeg pleier å slå rekordene på rundetidene mine.

 

Fortsatt støl etter planke-øvelsen jeg startet med tirsdag, men klar for ny dyst idag. Ellers blir det vel en rimelig treningsfri torsdag her.

 

Har også en plan for helga, om å spise mindre snop. Tilnærmet godtefri helg. Har lagt en liten innspurtplan om å nå 60-tallet iløpet av en ukes tid. Så da må det ekstrainnsats til. Og helgene har jeg definitivt MYE å hente inn på! :rolleyes:

 

61,6 på vekta idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker også å ta planken. Men sønnen påstår at rumpa står rett til værs og at jeg gjør det helt feil. Så nå har han lært meg hvordan planken skal gjøres og da var det ikke så veldig lenge jeg holdt ut. Men det er en god øvelse som jeg prøver å ta 3-4 ganger i uka. Har kommet godt i gang med litt styrke nå og det blir kjekkere og kjekkere å gjøre. Spesielt magemusklene for der MERKER en virkelig framgang.

 

Tror jeg skal følge ditt eksempel med en godte fri helg. Kanskje jeg kan gå inn i grønn sone på mandag da. For mitt vedkommende er det ikke godteri som er lasten, men kake. Så det får bli en kakefri helg. Men som jeg skrev litt vin må jeg ha.

 

Planen ellers er en lang joggetur i morgen og søndag + en times gåtur med hunden på lørdag. Det er litt herlig også å ha slike treningshelger for da føler en seg så mye bedre enn når en bare sløver helt.

 

Nå er det bytur her med litt shopping i det fine høstværet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en skikkelig sprekk i går. Bakte eplekake og bare måtte smake litt. Det ble et par gode stykker, men da fikk jeg dekket kakebehovet mitt for en stund. Satser nå på en kakefri helg.

 

Vekten i dag viste også 68.8 så det straffer seg å skeie ut. Har bestemt meg for å prøve å veie meg mandag - onsdag og fredag. Blir så lett at jeg veier meg for mye og det vet jeg ikke er bra for meg. Så nå blir neste veiing på mandag. Satser på et mindre tall da.

 

I dag blir det joggetur med mannen. Vi tar en løype som er 8 km. Etterpå er det hjem og litt styrketrening, så kan helgen begynne. Veldig kjekt å trimme sammen med han. Været er også kjempebra så jeg gleder meg til den turen. God helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten sprekk her også igår. :unsure: Forsvant litt inn i sukkertåka igjen og raidet Halloween-beholdningen, som jeg hadde kjøpt inn for litt siden og gjemt vekk. Men tydeligvis ikke gjemt bort godt nok... Men klarte å tenke litt klart inni der og fikk stoppet i tide.

 

Fikk tatt planken igjen også. Og den kjennes godt, ja! Ho ho! Den får jeg virkelig kjørt meg på. Så den må jeg jo bare fortsette med.

 

Idag blir det ukas tredje joggetur. Og lurer på å slenge på en ekstratur søndag også.

 

Helgas slagplan er i alle fall mindre godis og stabil til mandag. Dvs. ikke noe mer enn 61,6 kg på vekta. Hjelp meg å huske på det! ;)

 

Lykke til med jogging idag du også, Henna! Og ha en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både fredag og lørdag ble ikke helt etter planen, men jeg ser på vekta på mandag og tar grep etter det. Tenker det må være litt lov å kose seg i helgen når jeg skal holde vekten. Jeg har jo mine retningslinjer å gå etter.

 

Gårsdagens joggetur ble heller ikke som forventet. Riktignok kom jeg meg rundt løypa, men det var litt gåing innimellom. Vet ikke helt hva som var gale, men jeg hadde gangsberr. Egentlig tror jeg det var like mye mentalt som fysisk at det ikke gikk som vanlig. Av og til er det akkurat som om hodet ikke er helt med på turen og tusen saborterende tanker popper opp i hodet mens jeg jogger. Håper ikke det samme skjer i morgen for da har jeg tenkt å ta ukens langtur. Ble ingen gåtur i dag heller, så ikke så aktiv som jeg trodde denne helgen.

 

Håper du har kost deg med det utvalgte snopet Bijou. Det er deilig å ha kontroll og ikke så deilig å ikke ha det. Heldigvis kan vi hver dag ta grep la den bli bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens joggetur ble rene oppturen. 11 km. Brukte litt over en time. Nydelig høstvær. Løp i sentrum av byen og det var litt kjekt det også. Heldigvis var det søndag og ikke noe særlig med folk. Ville ikke akkurat løpt på en lørdag morgen nei. :P

 

I dag er det kjøttkaker på menyen og rabarbra grøt til dessert. Litt spent på morgendagen om jeg må stramme inn beltet eller hva som skjer. Har uansett lyst å komme meg ned på noe med 67 for det er der jeg har lyst å ligge.

 

Ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte planen om mindre godis lørdag kveld og holdt meg rimelig stabil helt til søndag. Da sa det bare pling i PMS-bollen og jeg ga etter for både det ene og det andre. Så etter en hel PMS-uke med stabil på vekta, la jeg på meg hele PMS-kiloen søndagen alene.

 

Så opp fra 61,8 forrige mandag til 62,7 idag. <_<

 

Føler at de 4 joggeturene jeg fikk tatt totalt og styrkeøvelsene hver kveld nesten var litt forgjeves. Men de var nok ikke det.

 

Og den helgekiloen går fort av igjen, jeg vet jo det. Men det er liksom samme regla uke etter uke...! Pffffffft! Så forbaska demotiverende.

 

Men jeg gir ikke opp. En dag skal jeg i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, det har vært noen kjedelige dager for meg også og i dag stoppet vekten på 69.1. Det er med andre ord bare å brette opp armene og ta aksjon. Skal ikke over 69 igjen. Det er helt sikkert. Aller helst vil jeg ned mot 67.0.

 

Sikker på at den kiloen kommer av fortere enn svinten så flink du har vært hele uka. Jeg liker ikke mandag som veiedag, har heller fredag som den offisielle veiedag. I helgen spiser en jo gjerne litt mer og kanskje også litt salt mat. Så den vekten en har på mandag er ofte ikke den reelle. Men jeg vet mange vil ha mandag som veiedag for da skjerper de seg mer i helgen.

 

I dag blir det ingen trim, kun en rusletur med hunden. Joggeturen på søndag sitter ganske godt i kroppen og jeg tror det skal bli lenge til jeg tar en så lang tur. Satser på 6-7km lange turer fra nå av. :D

 

Nydelig høstvær i dag, sol og klar luft. Høsten er veldig flott når den er på sitt beste :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta var "nede i" 68.8 i dag så da er jeg inni gul sone igjen. Men jeg vil jo helst lenger ned, men herlig å ikke være over 69. 69 er nok en vekt jeg kunne hatt og spist ganske mye, men jeg føler meg ikke vel med å veie så mye. Dessuten er det veldig lett å bikke 70 kg og da er det gjort. Før jeg ble 40 år har jeg aldri veid over 70kg, men etter har det vært en kamp å holde seg under. Mellom 30 og 40 år veide jeg alltid 62-67 kg. Når jeg kom opp i 67 tok jeg en razzia og kom ned på 62 igjen. Det var like sikkert som banken. Men det ble litt annerledes når jeg ble eldre. Men det er viktig å ikke la det gå for langt for da blir det bare så utrolig tungt å få det av.

 

I dag har det bare vært rusletur med hunden. Men i morgen er planen en liten joggetur med litt styrke. Jeg har også veiedag fredag så det er jo greit. Jeg føler da er vekta lavest og det kan gi litt inspirasjon til å klare helgen for en vil ikke ødelegge resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her har jeg likesågodt endret veiedag tilbake til fredag igjen jeg også. Er så lut lei de demotiverende mandagene på vekta. <_<

 

Hadde fredager som veiedag de første månedene her inne på GR, men så endret jeg det til mandager, i våres en gang, i lønnlig håp om at jeg dermed skulle skjerpe meg mer i helgene. Det gikk så som så. Synes ikke det har hjulpet nevneverdig. I alle fall ikke nå siste par månedene, som jeg har vært så nære mål. De avskrekkende mandagsveiingene er ikke så avskrekkende lenger, og jeg skeier like mye ut i helgene som jeg gjorde før. Så da går jeg likegjerne tilbake til fredager igjen.

 

Denne uka har jeg jobbet litt igjen, etter en måneds tid hjemme. (Vi har fortsatt ikke fått barnehageplass til poden.) Og fremover kommer jeg til å jobbe deltid en periode. Denne uken ble/blir det 3 dager; tirsdag, onsdag og torsdag. Og det var kjempesjokk å plutselig måtte stå opp i otta igjen. Poden er nemlig B-menneske, akkurat som sin mor. Så på fridager sover vi gjerne til 08-09! :rolleyes: Denne uka var det plutselig opp i 05-06 tida. Uuuuurrrk! Og tirsdag var jeg så himla trøtt og skutt etter jobb at jeg ikke orket noen verdens ting på kvelden. Aller minst noe jogging. Så det gikk skeis.

 

Planen var å ta det igjen ikveld, men det gikk skeis igjen. Fortsatt stuptrøtt etter å ha "snudd" døgnet. Pluss at formen var enda mer laber idag, med svimmelhet, kvalme og frossenhet i hele kroppen. Blæh! Så rolig kveld i sofaen her idag også, med "Forbrytelsen"-marathon på TV.

 

Prøver igjen imorgen!

 

Vekta var litt over 62 idag, men orker rett og slett ikke å bekymre meg så mye om vekta nå og denne evige jo-jo sprettingen mellom 61-62. Får ta neste oppsummering på fredag.

 

Ha en fortsatt fin uke, Henna! Sikker på at du fint kommer deg ned til 67 rimelig kjapt igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke hvor jeg ikke har vært flink i det hele tatt landet vekta på 68.5 kg. Forsåvidt fornøyd med det. Skal prøve i helgen og ikke skeie for mye ut og kanskje stå på det samme på mandag. Har et lite mål om å klare 68 neste fredag. Da skal jeg på hyttetur med gode venner og jeg vet vi skal en tur på shopping på lørdagen. Alltid kjekt å føle seg vel når en skal prøve klær.

 

Det har vært noen fine høstdager her nå og jeg synes høsten er en veldig fin tid. Det har imidlertid blitt veldig lite trim denne uken, faktisk ikke noe til nå og det må jeg gjøre noe med. Skal i alle fall få til 1 joggetur i helgen. Kanskje en god spasertur også.

 

God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en ganske lik uke som meg, Henna. Med lite trim og ikke så flink i matveien.

 

Men da var det altså fredag og min nye offisielle veiedag her. Vekta viste 62,2 kg og det er jeg faktisk strålende fornøyd med denne gangen, siden det betyr ned 0,5 kg siden mandag, på en dårlig uke.

 

Idag er det jobbfri og jeg har fått tatt igjen litt søvn og kjenner at energien og formen er på vei tilbake.

 

Er fast bestemt på å få til ukas første joggetur ikveld. Før jeg benker meg ned i fredagssofaen. ;)

 

Og planen for helga er å kjøre samme opplegg som forrige helg, med tilnærmet godtefri lørdag, med bare 1 liten kosesak lørdag kveld. (Men minus PMS-utskeielsen jeg hadde sist søndag, hvor jeg la på meg nesten 1 kg på ett døgn bare.)

 

Har tro på at denne helga ikke skal gå så verst! :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga gikk faktisk ikke så verst heller, selv om planen gikk i vasken og jeg spiste som verst! ;)

 

Det ble visst full godtehelg, likevel. Klarte ikke min egen utfordring om minimering. Ja, ja.

 

Men gjorde andre kloke valg, da. Som å jogge, fredag og søndag. Og ta mageøvelsene mine, pluss planken. Og drikke mye vann og spise fiber til frokost og lunsj hele helga, så magen ble holdt i gang. Så alt i alt opp 400 gram i helga. Og det kan jeg jommen leve med, med tanke på alt jeg tøt i meg i helga (vaniljebolle, smågodt, potetgull, brus og sjokoladepudding m/vaniljesaus)!

 

Så 62,6 kg idag. Ukesplanen er (fortsatt) å komme ned på 61. (Og deretter 60.) Jeg gir ikke opp!

 

Har fri idag og skal deretter jobbe tirsdag-fredag. Starter med ukas første joggetur ikveld. Det ble kun 2 turer forrige uke, og begge helt på tampen av uka, men satser på ihvertfall 3 denne uka.

 

Ha en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har gått sånn bob bob. Det ble litt mye mat og utskeielser, men jeg har vært flink å trimme. Det ble lang tur på søndag og fredag og joggetur på lørdag. Men som sagt så koste jeg meg med litt kake, chips og vin. Uff uff. Hadde ikke lyst å gå på vekta i dag og da gjorde jeg det heller ikke. Får se nærmere helga om jeg tør da :unsure:

 

I dag blir det aerobic i lunchen. Knallhardt, men veldig godt etterpå. Senere i kveld må jeg nok ut å lufte hunden også. Satser på trening alle ukedagene denne uka for i helga skal jeg reise bort og da blir det null trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...