Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Joggetur ble unnagjort igår og var flink med kostholdet. Ned 500 gram til idag. 61,2 kg. Juhuuu! Så utrolig morsomt det er når man gjør alt riktig - og ser resultatene av det! :) Måtte det vare leeeeeenge!

 

Treningsfri idag, men skal prøve meg på en morgen-økt på senteret før jobb imorgen, hvis jeg kommer meg opp... :rolleyes: Selv om jeg føler at jeg generelt sett har mer energi om dagen pga. all treninga, må jeg innrømme at jeg likevel sliter litt med denne årstida, altså. Mørkt hele tida, jo! Føles i alle fall sånn. Zzzzzz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope. Kom meg ikke opp kl 05.00 for å trene før jobb idag. Fikk sånn innmari magevondt igår kveld og våknet jommen meg med det idag også. Så lå lenge og ventet på at det skulle gi seg. Dermed gikk trening ut. Men det ga seg ikke noe særlig, så da var det bare å stå opp og dra på jobb.

 

Spiste ikke noe uvanlig igår, annet enn litt for mange sånne kjøpe-pepperkaker, kanskje. (10-12 stk) :unsure: Men ikke noe som skulle tilsi akutt magevondt. (Droppet sviskene mine igår også, når magen var så i ulage.) Så aner ikke hva det er. Men det begynner å gi seg litt nå, utover dagen. *stønn!*

 

Får se om det blir noe joggings ikveld. Er alene med poden mesteparten av kvelden, så da får jeg ikke stukket ut og løpt. Men kommer sambo hjem til rimelig tid er det mulig jeg får sneket inn en joggerunde før sengetid. Hvis magen tillater det.

 

Uhhh! Håper det gir seg snart, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe joggings igår heller. Sambo kom hjem etter at jeg hadde lagt meg. Dessuten varte magevondtet hele dagen.

 

Men idag er magen god igjen! Og det er veiedag og vekta viste 61,0 kg. Superfornøyd! :) Ned 300 gram fra forrige fredag. Det ble ikke 60-tallet, men så nære jeg kunne komme. Får heller satse på 60 blank neste uke.

 

Idag er det fredag og fristelser all mass! Kake på jobb og diverse planer rett etter jobb. Som betyr improvisert middag i byen (sjelden vellykket, kalorimessig...) og antakelig et glass vin eller to. Men satser på tidlig hjem. Er ganske sliten etter arbeidsuka - og har sett lite til samboer de siste dagene.

 

Har også et ørlite håp om å få skvist inn en joggeøkt ikveld etter at jeg kommer hjem, hvis det blir tid...? Merker at jeg har blitt en av disse "håpløse" som begynner å bli rastløs og småpanisk hvis de ikke får jogga/trent ofte nok. Tenk at jeg skulle bli en slik en! Djizzzes! :rolleyes:

 

Men er som sagt inne i en god flyt nå, som jeg gjerne vil beholde.. Og er merkelig nok ikke lei jogging, enda. Tror knepet, for min del, er å jogge kort nok, ofte nok. For jeg har oppdaget at jeg klarer å holde motivasjonen oppe så lenge jeg jogger 30-40 minutter (5-6 km). Hvis jeg holder på lenger enn det, begynner jeg å kjede meg noe vanvittig. Og da blir hele treningsøkta et forferdelig ork. Og når det blir et ork, gidder jeg til slutt ikke å trene mer. I det hele tatt. Så derfor løper jeg kun en drøy halvtimes tid hver gang, litt oftere. Da er sjansen større for at jeg ikke kveler motivasjonen, men beholder den, hele uka igjennom. Smart! ;) Funker så langt, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe jogging fredag kveld etter at jeg kom hjem, men lørdag ble det. Og løp på ny pers! :lol:

 

Ble fryktelig mye kalorier på fredag (2500!), men veide merkelig nok bare 61,1 lørdag likevel. Så var det jo lørdag-lørdag, med salt mat og snop. Opp 61,5 idag. Men idag er det stopp. Suppe til middag, ikke noe mer snop og joggings igjen ikveld. Håper jeg kan gå ut av helga sånn noenlunde stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke helt stabil, nei! <_< Til tross for jogging både lørdag og søndag, altså. Og egentlig lite godis, til å være meg på en normal helg.

 

Men så bakte jeg havremakroner lørdag... Og gikk og småspiste jevnt på de hele helga. Pluss veldig sen middag igår, resulterte i 61,8 på vekta idag. Ja, ja.

 

Men hva skulle man gjort resten av uka, om man ikke hadde noen ekstra helgegram å kvitte seg med? ;)

 

Satser på 3-4 joggeøkter denne uka også. Men treningsfri idag, siden jeg var så treningsflink hele helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe trening igår, men flink med kostholdet. Og da var litt av helgegrammene borte, i alle fall. 61,4 kg idag.

 

Joggings igjen i kveld. Surt og kaldt som fy ute nå! Men får bare dra lua godt nedover ørene. Prøver å få jogget mest mulig ute, inntil isen og holka kommer tilbake. Liker best ute-jogging. Synes den er lettere å motivere seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogging igår kveld + veldig flink med kostholdet = 61,0 kg idag. Fornøyd! :)

 

Vipp, vipp, vipp mot 60-blank! ;) Hadde vært så herlig å komme ned dit til veiedag fredag. Men vi får sjå.

 

Tror det blir jogging igjen ikveld. Har lyst å få unna ukas runder før kulda setter inn til helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridag og hjemme. Får sett dagslys og sol! Johooo! :D En sjeldenhet i disse mørke tider. Og når man jobber 8-16.

 

Var på 15-måneders kontroll med poden imorges og skal på et jobbintervju senere idag, så da ble det fridag. Får gjort litt hjemme mellom avtalene. I dagslys! Deilig!

 

Ble ikke jogging igår kveld. Og chilinøtter! :unsure: Så opp til 61,4 idag. Hmmm! Men satser på jogging ikveld i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt nesten på å droppe veiing idag, etter en særdeles dårlig dag (slankemessig) igår.

 

Det ble vaniljebolle til lunsj, stoooor porsjon hjemmelaget lasagne til middag og et par marsipanstenger (!) til kvelds. Og ingen jogging whatsoever. Tjo-hei... :unsure:

 

Men tvang meg på vekta idag - og den viste mirakuløst nok 61,3 kg.

 

Men har IKKE tenkt å hvile på de tallene, nå som helga står for døra og all ting. Må, må, må komme meg ut på jogging ikveld! Og prøve å holde igjen snopspisinga til imorgen, lørdag.

 

Med andre ord; skjerpings, altså! Får ikke lov til å gli ut på hverdagene. Hva har vi sagt om det...?? *pekefinger til meg selv!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jogget fredag og har hatt en noenlunde fornuftig helg så langt.

 

Vekta viste 61,1 kg imorges, men skjønner ikke det helt, siden jeg spiste godis igår. Men, men. Idag blir det hjemmelagd pizza til middag.

 

Hadde tenkt å ta en joggetur ikveld, men ser det litt an. Det er tørt og fint ute, men iiiiiiiskaldt! :blink: Er redd lungene mine skal få kuldesjokk. Er meldt 15-16 minus de neste dagene også. Kanskje på tide å trekke innomhus og til treningssenteret igjen. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første helga på evigheter hvor jeg har holdt meg stabil! :o

61,2 viste vekta idag morges. Jøsses!

 

Har ingen spesiell magisk forklaring, for jeg har spist godteri, drukket brus (litt) og kost meg. Men det har ikke tatt helt av. Det er kanskje årsaken...? :rolleyes: Har dessuten spist tidligere middager, for en gangs skyld. På hverdager pleier vi å spise middag veldig sent. (Vet ikke om det har noe å si?)

 

Samboer ble syk i helga og poden litt tufs etter en vaksine han tok torsdag, så jeg har pleiet de syke og trått til litt ekstra i helga. Pluss et jobbtilbud jeg måtte tenke på over helga. Var på intervju torsdag, ble tilbudt jobben fredag og takket ja idag. Men det måtte grubles litt på først. Så da glemte jeg nesten å spise, eller i alle fall konstant småspise, i helga.

 

Voilá! Oppskriften på å holde seg stabil en helg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye nytt å rapportere om. Fortsatt på 61,2.

 

Har ikke trent siden fredag, så det tallet er i grunn veldig greit. ;)

 

Nå skal den verste kulda slippe imorgen, så håper på å få kommet meg ut og løpt igjen. Merker at jeg kvier meg innmari til innetrening, altså... Isj, æsj! Har bare ikke lyst. (Bra jeg betaler så lav medlemsavgift der!) Ute er best. Men ikke i 15 minus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg ut og jogget igår, selv om det var 12-13 minus. Men merket at det var sånn helt på komfort-grensa. Særlig ettersom det blåste også. K-k-k-kaldt! :blink: Men jogget rolig, sprang ikke det kjappeste.

 

Uansett, det var deilig å få rørt på seg. Kroppen trengte det. Og idag fikk jeg belønningen: 60,7 kg på vekta! Juhuuuu! :) Det laveste registrerte tallet mitt hittil i denne slankeprosessen.

 

Og HER vil jeg være, når jula setter inn. 3 uker igjen dit, men det må jeg klare. Det blir jo litt opp i helgene, som vanlig, men må klare å gå det ned igjen iløpet av ukedagene. Sånn at jeg går inn i jula på 60 blank. Da er jeg helt nederst på vektbeltet mitt og har 2-3 kg å gå på. Uten at jeg egentlig vil det, da... Gå opp 2-3 kilo i jula. Skal gjøre en innsats for å ikke gjøre det. Det skal definitivt jogges, også i jula! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bijou.

Lenge siden sist. Jeg måtte bare rett og slett ha en liten pause fra hele forumet. Jeg har vært så aktiv i så lang tid nå at jeg gikk litt i metning. Men jeg har fulgt med deg og du er kjempeflink :D Så deilig å ha noen kilo å gå på nå før jul.

 

Jeg selv ligger på 68.9 kg i dag så det er så vidt innenfor det jeg vil ligge. Det er ikke så positivt med tanke på at nå kommer jula og at jeg i tilegg reiser til syden neste uke. Men jeg har satt meg et mål og det er at jeg skal ligge under 70 kg på 2. nyttårsdag (nytter ikke å veie seg 1. Januar).

 

Jeg er flink å trene, men har nå trekt innenhus. Vi har flotte treningsmuligheter på jobben og jeg trener kondisjon i sal med andre en gang i uka og jogger for meg selv + styrke 2 ganger i uka. Det får holde.

 

Jeg har planer om å gå litt ned etter jul. Kanskje noen kilo. Så en DVD av meg selv for 10 år siden og ca 7 kg siden. Da var jeg så SLANK. Guri det så gøy ut å være slik. Jeg vil jeg vil.... :blink:

 

Nei nå får jeg hive meg rundt, kommer sterke tilbake om jeg får lov på tråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Henna! Klart du kan fortsette å henge her inne! :) Sitter nå mest og "skravler" for meg selv uansett. He he!

 

Ja, håpet er å ha litt å gå på rett før jula begynner. Slik at et par kilo (i verste fall) ikke er noen totalkrise. Men vi får nå se, da... ;) Jeg tok et dypdykk i pepperkakeboksen på jobb igår + forsynte meg av noen sjokoladekjeks sambo kjøpte til seg selv hjemme. Og hadde treningsfri. Så da var det opp igjen til 61,2 kg, gitt. Og har skikkelig mageknip idag. Sikkert sånn palmeoljeknip, som de sier pepperkakene er fulle av nå. He he! No more cookies for me! :unsure:

 

Så idag blir det null pepperkaker o.l. + jogging. Tilbake på den smale sti. Ellers rekker jeg fint å legge på meg et par kilo... før jul.

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

P.S. Ja, det kan være innmari inspirerende å se bilder/filmer av seg selv fra da man var slank. Det var delvis det som motiverte meg underveis også. Minnet om da jeg var slank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe jogging igår. Satt stort sett i sofaen og frøs. Huset vårt er så iskaldt når det er minusgrader ute. Gammelt trehus uten ordentlig isolering. Brrrrrr! Så da varmer man opp 1 rom skikkelig og blir der. ;)

 

Ellers er det litt ned igjen på vekta. 60,9 kg.

 

Skulle gjerne fått jogget ikveld, men må være hjemme og passe poden, siden samboer skal ut på byen. (Noe jeg hadde helt glemt å krysse av for i kalenderen og legge inn i mine planer...) Så da blir det atter en hjemmekveld, inne. Ja, ja. Får jogge i helga istedet.

 

Men i alle fall glad jeg er nede på 60 blank igjen, såvidt! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var helga her igjen og bare en uke til jeg setter kursen mot syd. Skal bli aldeles herlig.

I går ble det en rolig gåtur med hunden, men i dag blir det en joggetur i lunchen på ca 40 min tenkte jeg. Skal være flink å gå ned på jobb i morgen og ta en liten treninigsøkt før helga også. Da blir det 4 treninger og en gåtur denne uka og det skal jeg si meg fornøyd med. Litt opp i dag på meg 69.2. Må være flink HELE helga. Skal ikke ha noe alkohol og da sparer jeg jo en del kalorier.

Har kjøpt meg en motiveringsvekt. Den viser ikke noe tall bare om du går opp eller ned. Tenkte jeg skulle bruke den når jeg endelig er fornøyd. Da kan jeg stille den inn etter det og så følge med med + og -. Da blir en ikke så hekta på et vekttall. Vi får se.

Her er det snø og kaldt, men det er litt fint også. Fyrer i ovnen og koser oss inne med tente lys. Bakte kakemenn i går. De er ikke så galne kalorimessig. Her er oppskriften hvis noen vil lage noen "magre" julekaker

5 dl hvetemel, 100 g sukker og 50 g margarin. Smuldre margarin i mel og sukker. 1 ts hjortetakk salt og 1/2 ts kardemomme has i og 1 1/4 dl lettmelk. Kna deigen litt og stikk ut kakemenn. Stekes lyse. Disse blir myke og knallgode. Hvis du får ca 40 stk er kaloriinnholdet ca 55 kcal pr stk og det er jo ikke gale.

Ha en flott helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, ai, ai, hvilken helg...! :blink:

 

Reneste SpisSåMyeDuVil-helga. Og ikke noe trening, i det hele tatt. Ikke en eneste joggetur. Hvilket betyr at det bare ble 1 (!) joggetur i hele forrige uke. Skitdårlig!

 

Ok, oppsummering... Eller, hva er det jeg ikke har spist denne helga, kan vi vel snarere si. Det ble i alle fall julekaker i fleng, både hjemmelagde og kjøpte. Brus, snop, desserter, potetgull, noen liter saus... etc.

 

En helg jeg bare ga beng. I kaloribevissthet, trening og alt. (Men akk, så deilig iblant også, da! :rolleyes:

 

Uansett, er veldig innstilt på å stramme inn igjen nå. Og få kommet meg ut og trent. Føler meg dvask som bare fy. Kikket på vekta med et halvt øye imorges og den viste 1,5 kg opp i helga. Ho ho! Og det kjennes ut som det har ankret opp i fordøyelsessystemet alt sammen, hvor det nå bare ligger og putrer og koker. Uæh...! Ikke har jeg vært noe flink å drikke vann i helga heller.

 

Tatt i betraktning at det blir flere fristelser denne uka, med juleavslutning i åpen barnehage imorgen og en pinnekjøttmiddag onsdag, er det bare å brette opp ermene umiddelbart og kjempe seg ned igjen på 60 blank.

 

Så planen for uka: superflink med kostholdet de dagene jeg har mulighet (som idag), masse vann hver dag og minimum 3 økter jogging. Vurderer også en fastedag, for å få tømt systemet litt og få en restart. Men får ikke tatt det før eventuelt torsdag. Vi får se.

 

Og får nok anse denne helga som en siste skikkelige utskeielse før jul. De to neste helgene må jeg definitivt være flinkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo litt deilig ut å bare skeie slik ut, men det straffer seg jo. Men fort på, fort av. Det er så lett å tenkte at en ikke får det til nå som det står fristelser i kø, men hvis en tenker seg om er det jo kanskje bare 4-5 måltider i løpet av en hel uke en trenger å skeie ut. Resten kan en jo være flink.

 

Jeg var heller ikke så flink i helgen som jeg burde og vips opp 0.5 kg til 69.5. Det ble rett og slett for mange av de gode kakemennene. Nytter jo ikke at de ikke er så feitende når en spiser 15 stk :blink:

 

Men var flink å gikk på jobb halv ti på lørdag og tok en joggetur og trente styrke. Totalt 4 treninger forrige uke. Det er jeg fornøyd med.

 

Denne uken skal jeg også prøve å få til 4 treninger og noen turer med hunden. Idag har vi hatt sal trening med høy puls i lunchen og det er godt når det er gjort. I høst syntes jeg det var så hardt at jeg nesten holdt på å spy, men nå går det mye bedre og jeg kjenner jeg kan ta godt i.

 

Ha en fin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag og jeg har nedtelling til søndag. Været ser lovende ut og jeg krysser fingrene. Litt lettere å være flink også når en vet at en skal i bikini neste uke.

Ned til 69.2 i dag så jeg beveger meg i alle fall nedover. Satser på 69.0 til søndag.

I dag blir det en liten joggetur på 3 km og så styrke i 20 min etter jobb. Det blir vel også en rusletur med hunden.

Planen min er å ikke se 7 tallet 2 januar og deretter prøve å ta av til 65 kilo i løpet av våren. Det hadde vært veldig kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det glemte jeg jo helt å si! Oppskriften på kakemennene dine, Henna, ble prøvd ut her i helga og de var kjempegode! :) Beholdningen er allerede spist opp (godt hjulpet av sambo, som elsker kakemenn) så har lovet å bake flere av de.

 

Og tur sydover hørtes jo bare superdeilig ut nå. Sukk! Kos deg masse, masse!

 

Her ble det som sagt tatt grep igår. Kontroll på inntaket, masse vann, svisker ( :rolleyes: ) og joggetur på kvelden. Og svupp, der forsvant en drøy kilo avgårde til idag, gitt! 61,3 var jeg nede igjen på idag. Ned 1 kilo på ett døgn er jo ganske utrolig, men så spiste jeg ganske utrolig i helga også... ;) Så kjapt på, kjapt av igjen, ja. Går absolutt for den, både nå og for fremtiden.

 

Spørs hva vekta viser imorgen igjen, for idag har jeg hatt fri, vært på juleavslutning i åpen barnehage, hatt 2 besøk hjemme, hvorav det ene er overnattingsbesøk til torsdag. Så det har blitt mye pepperkaker og fy-mat idag. Og ikke noe trening. Mener likevel at jeg har vært rimelig flink med vanninntak. Det pleier å redde fadesene litt. Men vi får se, hva vekta synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk av 1 kg så raskt. Ja det er bare å ta seg i nakken før det blir 2 , 3 kg osv. Det er der jeg har gjort feil så utrolig mange ganger, jeg har latt det gå for langt. Da blir det så mye tyngre når en "pluttselig" må få av 5-6 kg istedet for et par.

I dag viste vekta 69.0 og det var herlig. Hadde vært kjekt å fått til en halvkilo til til søndag men det spørs.

Det ble ikke jogging i går da et annet menneske hadde okkupert tredemølla. Gikk istedet en lang tur med hunden. Vi får se hva jeg finner på i dag. Kanskje litt trening på livegym.

Her har det kommet masse snø i løpet av natta, det er vakkert, men upraktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, vekta ble veldig "glad" for en fridag og juleavslutning m/kos... ;) Opp igjen til 61,8 kg. Men det var jo som forventet.

 

Det blir sånn annenhver flink og annenhver utskeielse nå noen dager. Men så lenge jeg klarer de flinke dagene innemellom så tror jeg at jeg kommer ut av det rimelig bra, til slutt. Noe annet fokus enn det, kan man jo ikke tillate seg å ha, heller. For da har man i alle fall tapt!

 

Idag blir det flink igjen mesteparten av dagen idag, så utskeielse på kvelden, med pinnekjøttmiddag m/godt drikke osv.

 

Men jeg tror kanskje jeg skal klare å få skvist inn en joggetur før den middagen. Det hadde i såfall vært helt supert. Vi får se hva jeg rekker.

 

Lykke til i jakten på 68-tallet før avreise, Henna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi, sann! :unsure: Svingte elegant opp igjen på 62-tallet idag, etter pinnekjøttmiddagen igår. Men får bare tåle at vekta svinger litt (kraftig) i disse dager.

 

Kunsten er bare å få den til å svinge nedover igjen! ;) Men forsøker en flinkis-dag idag. Og håper det hjelper litt.

 

Snart er det helg igjen, med masse førjulsplaner - og fristelser. Så her gjelder det å bare henge i stroppen, fokusere og skvise inn flinkistendenser der man kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå! Tjukke-bolla feita, altså! <_<

 

Har ikke blitt mye flinkistendenser denne uka. Ikke igår heller. (Pinnekjøttrester til middag, forresten. Med julebrus til. Og sjokolade til dessert...)

 

Swung, opp til 62,8 kg på vekta. Dåååååårlig! Og helt i grenseland for hva som er tillatt.

 

Ikke har det blitt mye jogging heller. Ekstra dårlig. Men får liksom ikke tid. Igår var det julegaveshopping etter jobb. Kom hjem sent, sulten og sliten, og det eneste jeg tenkte på da var mat. Ikke løping.

 

Og sånn går no' dagan. Denne helga er proppfull av planer. Og spise-borte avtaler. Sukk! Når skal man få trent av seg førjulsflesket...?? For det bort før jul, altså.

 

Nå har jeg kanskje hatt max uflaks denne uka, med avtaler og diverse + mensen. Føler meg oppblåst som ei ku. Men jeg må bare prøve å bli enda flinkere til å prioritere trening og messer videre på mantraet mitt: "fort på, fort av, fort på, fort av...!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...