Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Weeeeee! 1,3 kilo er jo superdupert! Grattis! :D

 

Her sa det simpelthen "klikk!" i bollen igår og jeg fant ut at jeg skulle støvsuge huset fritt for godterier og kakerester etter 70-årsdagen i helga. Sjakktrekk... <_< Ikke var det snakk om motivasjon nok til å komme seg ut på den planlagte joggeturen heller. Nei, heller sitte i sofaen og stappe i seg snop! :angry:

 

Æsj! Skikkelig bommert. Og selvfølgelig opp idag, til 62 blank.

 

Får riste meg selv litt idag. Og tvinge meg ut på joggetur.

Fokus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hender rett så det er at det sier klikk i bollen her også. Da er det for meg så vanskelig å komme seg inn på den smale sti igjen. Men du er flink og tar grep med en gang. Det er jo det som er hele pointet.

 

I går gikk det kjempegreit og i dag er jeg mer motivert enn noensinne. Sitter her i ny (dyr) bluse og bare nyter å kjenne at jeg er i gang.

 

I dag ble det morgentur med hund, det blir alt trim i dag, men kanskje en økt med rockering.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil denne uka har visst sabotasje-genet bare fått herje fritt. <_< Samme elendigheta da jeg kom hjem fra jobb igår også (men merkelig nok har jeg holdt meg i skinnet på jobb disse to siste dagene).

 

Det er akkurat som om hodet bare ikke tåler at det ligger noen godterirester hjemme, i det hele tatt. Det må bare bort, bort, bort! Det vil si... ned i magen min. Men igår ble det da altså (endelig) tomt for både kakerester og Twist. Pjuh!

 

Men oj, så slapp man blir av alt dette sukkeret! :blink: Har ikke orket å gjøre en tøddel de siste dagene. Og har vært helt svimeferdig av trøtthet. Både på ettermiddagen/kvelden og på morgenene. Fy søren! Sukker er skikkelig dop... Det er så vidt jeg har orket å sette ene foten foran den andre. Langt mindre jogge.

 

Men idag må det bare snu. Kan ikke holde på sånn.

 

Fikk tatt en liten snuoperasjon på tampen av kvelden igår og tok 20 minutter rockering og de vanlige mageøvelsene mine før jeg la meg. Det var da i alle fall noe. Vekt idag: 61,9 kg. Altså ned 100 gram fra igår. Det må ene og alene skyldes den rockingen. For jeg gjorde alt jeg kunne for å spolere vekta sånn ellers igår.

 

Idag er det koffein intravenøst for å holde øyelokkene oppe og godteristopp hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja det er ikke greit når en kommer inn i en stim. Du har jo bevist gang på gang at du klarer å hente deg inn igjen så du klarer det sikkert i dag :rolleyes:

 

I går ble det 1570 kcalorier her og i dag ligger det an til 1500 hvis jeg er flink. Dagens trim 40 min jogg og 15 min styrke er unnagjort før jobb og det er helt herlig.

 

Middag i dag blir lapskaus laget av lett pølser. Det gleder jeg meg til for det er faktisk litt på tallerken.

 

Har bestemt meg for ikke å fokusere så mye på vekta fra uke til uke, men ta dette som et ekspriment. På GR lover de jo 5 kg hvis du følger programmet og gjør alt riktig og det har jeg tenkt å gjøre. Så nå gjenstår det å se om jeg i løpet av 7 uker klarer 5kg. Hadde jo bare vært helt supert. Men da MÅ jeg jo være flink å holde meg til et snitt på 1600 kcalorier per uke. Ha en fin onsdag videre, håper du kommer deg ut på jogging for det er så herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble endelig jogging igår! :)

 

Men litt for mye mat inn. Havnet på 18-1900 kalorier.

Vekt idag: 61,7 kg.

 

Målet er å være under 61,4 til imorgen, men spørs om det går, selv om jeg skjerper meg idag. Ja, ja. Får isåfall "henge" litt her på 61-tallet en stund til. ;) Det er ikke akkurat det verste stedet å sitte fast. Idag morges dro jeg frem et gammelt skjørt fra tiden før jeg ble gravid og tok på meg. Et ettersittende, fint kontorskjørt. En gammel velbrukt favoritt.

 

Men fikk meg litt av et hakeslepp da det nå nesten hang og slang rundt livet! :o Det gikk jo an å bruke det, med et nødskrik, men det ble mer sagge-skjørt i livet enn tettsittende. Og det er str. 38. Har vært str. 36 oventil og str. 38 nedentil en god stund nå, men er kanskje nødt til å innse at jeg er mer 36 enn 38 nedentil også nå, i bukser og skjørt.

 

Så ja, nei... 61-tallet er ganske greit, altså! Skal ikke klage på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å prøve klær som en har blitt for store. Det er alltid motiverende. Tipper det er ganske behagelig der nede på 61 tallet. Du er jo også 168cm høy så jeg tipper du har en kjempeflott figur nå.

 

Selv er jeg jo nesten 10 kg tyngre, men føler meg faktisk ikke tykk for det. Jeg tror 67-68 kilo vil være ideelt for meg for denne vekten kan jeg kanskje klare å holde. Har også utrolig mye fine bukser som bare vil se bra ut hvis jeg klarer det.

 

I går landet jeg på 1480 kalorier, i dag blir det sikkert rett over 1500. Prøver å spare litt til helgen for da vil jeg kose meg litt.

 

I morgen blir det ukas siste joggetur, med styrke etterpå. Senere på dagen blir det hytta. Skal ha meg et par pils når jeg kommer inn dit. Snikveiing i dag viste ned 300 g siden mandag. Ikke mye men det er ned og andre uka er alltid litt hard. :)/>

 

I kveld hadde jeg kaffi besøk og da laget jeg pleskner (GR oppskrift) De var kjempegode og bare 40 kalorier per stk. Vispet 2 egg med 100 g sukker til eggedosis. Hadde i 1/4 ts hjortetakksalt og 1/2 ts kardemomme og 1 dl hvetemel. Satte de med ss på brett og det skulle bli 15 stk. Stekte 200 grader i ca 7 min. Knallgode og kjekke å ha på lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var fredagen her og i dag har jeg fri. Nå skal jeg snart ta en joggetur med hunden. I dag viste vekta 69,9. Hvis den viser det på mandag blir jeg kjempeglad. Da er jeg i realiteten halvveis. Sønnen min sa i går " mamma den vekta er spinngal den veier over 1 kg for mye" det tror jeg også så den gamle er nok mer riktig og der veide jeg 68'6 i dag Juluhuu det er lenge siden. Ha en flott fredag. Jeg skal til byen og det blir nok litt shopping hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Henna! :)

 

Og ja, hvilken vekt man føler seg mest komfortabel i, i forhold til høyde og sånn, er så variabelt fra person til person. Og for min del så er det forskjell fra før og etter graviditet også. Før kunne jeg fint veie både 64 og 65 uten at jeg følte at jeg måtte trå til med noen straks-tiltak. Nå synes jeg 64-65 blir for mye, slik kroppen er nå.

 

Her skjedde det fint lite på vekta fra igår, til tross for 1300 kalorier inn og rockering-økt. 61,7 kg idag også. Det vil da si opp 300 gram fra forrige fredag.

 

DBXLbdw.png

 

Men nå er jeg så nære mål (og har fortsatt godt over 1 måned på meg med den siste kiloen) at det ikke føles som noen katastrofe akkurat. Og så er jeg jo som sagt blitt veldig glad i 61-tallet! Flaks a' gitt! B)

 

Men utfordringene står i kø. Neste helg skal vil ned igjen til Kristiansand på besøk (på konfirmasjon denne gangen). Så den helga blir det definitivt opp. Derfor må jeg være litt smart og flink denne neste uka. Kjøre meg selv litt hardere. Og ikke ha godteridager midt i uka... <_<

 

Mål til neste fredag er derfor å komme tilbake til 61,4 kg eller helst under der også.

 

Denne helga blir det ingen bursdager eller noe. Pjuh! Bare loppemarkeder og hagearbeid!

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her mett og god. Laget fylte pannekaker etter en gr oppskrift. Det var bare knallgodt. Fordelen med å ha gått noen kurs er jo at man har alle bøkene. I dem er det utrolig mange gode oppskrifter. I går laget jeg appelsinkake. God den også. Skal prøve å være flink å prøve mange oppskrifter.

 

I går ble det 9 km joggetur, det var litt herlig. Har et lite mål om et løp til høsten på en mil og det er greit å vite at jeg allerede nå sikkert klarer det. Ukas tredje styrketrening er også i boks. Så i dag har jeg bare slappet av og jobbet litt i Hagen.

 

Nydelig vær her i dag, fikk skikkelig sommer følelse. Disse to dagene har det blitt 1700 kalorier men det var med i planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan været skifter gitt. I dag høljer det ned og stakkars hunden har ikke fått luftet seg en gang. Men jeg må vel til pers i kveld med en liten runde i alle fall.

 

Har ellers hatt en liten runde å prøvd klær og bare på to uker sitter alle buksene så mye bedre. Utrolig hvor fort en kan få av også. Nå har jeg ca 2-3 kilo igjen så er sommerformen der. Kan nesten ikke vente.

 

Det går nesten lekende lett nå. Har funnet en måltidstralt som jeg også prøver å kjøre i helgene. Spiser til faste klokkeslett, da unngår jeg å bli så sulten at det "klikker i bollen" som du sier Bijou.

 

Ha en flott våt søndag, i alle fall her på Vestlandet :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver i din vekthistorie kjenner jeg meg igjen i... og sikkkert ikke uvanlig. Jeg er er del år eldre enn deg, i slutten av 50årene. La på med 22 og 25 kg i mine to graviditeter. Det har blitt noen kamper og noen GR-kurs.Det kan se ut som jeg har spist for lite da jeg er en aktiv dame!og med det lagt på meg når jeg har trent for å gå ned i vekt! Tenk å oppdage det i min alder! Slik GRkursene i dag er, - med nettsider og registreringer er helt fantastisk. Ikke minst med å kunne se kostholdets sammensetning. Men også trimpoeng. Viss du også bruker skrittteller, gir det ekstra motivasjon... i alle fall for meg. Selv om du er 40, så ikke fortvil! :rolleyes: Jeg har aldri tenkt at alder skal være en unnskyldning for vektøkning. Inntak og trim må sees i sammenheng. Er ikke du enig? Likevel så har jeg innsett at forbrenningen blir mindre med årene. Bestemte meg sist jul at nå er det siste gang jeg bruker GR (har brukt internettkurs de siste gangene).Et ekseriment skulle det være! om jeg lykkes skulle jeg fortelle fortvilte venninner at det går an selv rundt 60! Nå er jeg 61 kg ( 163cm).Gått ned 7 kg siden jul. Har en fantastisk veileder på nett . Jeg har alltid trent, men da barna var små var det litt mindre . Sluttet å jogge vel 40 år gammel pga knærne. For ett år siden begynte jeg på igjen med det på tredemølle. Og nå er jeg faktisk også ute i terrenget. Har pulsklokke med GPS, og bruker også skittteller. Under ned-i-vekt kurset lå jeg på 20 trimpoeng. ( liker spinning med svette og høy puls). Nå med hold-vekten er jeg anbefalt færre trimpoeng da jeg ikke får i meg nok mat med så høy aktivitet.( Det er o.k for jeg har en jobb som krever mye jobbing (kan bli 45-50 t/uke i perioder ) ). Så stå på , hold fokus og finn din trivselsvekt. Kos deg, men bare av og til med ekstra kalorier. Har du prøvd å blande epler, banan og appelsiner og blande med youplait 0% jordbæryoghurt? Nam! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wasadame! Så hyggelig at du stakk innom! :)

 

Høres ut som du har funnet en fin-fin balanse i hverdagen din! Og grattis med kiloene ned siden jul!

 

Jeg er nok ikke fullt så aktiv som deg. Jeg har en veldig stillesittende kontorjobb og når sjelden opp i mer enn 10-12 trimpoeng i uka, de ukene jeg trener 3 ganger. (Som er fullt opp, for min del.) Jeg er ikke noe glad i å trene, så de ukene jeg får til full pott er jeg mer enn fornøyd.

 

Har ikke prøvd frukt og Yoplait, men bruker å spise frukt med mager vaniljekesam, det er også svinaktig godt! :) Takk for tipset!

 

Vel, da var det oppsummering etter helga her, for min del, og den var rett og slett bare helt katastrofal. Ble sylte forkjøla og fikk mensen igjen (enda jeg hadde den for bare 1 uke siden, håpløst...) og stresset rundt på loppemarkeder, på jakt etter skatter. (Fant flere ting, så det var ikke helt forgjeves.) Men formen var ikke akkurat på topp. I tillegg skiftet været så innmari, fra sol og varme, til pøseregn og vindkast, så jeg frøs masse - og spiste deretter, masse sukker og salt. I bøtter og spann.

 

Vekt idag: 63,5!! :blink:

 

Det er nesten opp 2 kilo, det. Djeeez! Men har et lønnlig håp om at endel av det er vann og lett å få av seg igjen.

 

For nå er planen litt hardkjør denne uka, frem til Kristiansand-tur på fredag. Jogging, rockering og flink med maten. Det står i fokus denne uka. Hjelper litt på med fri på onsdag også og lurer litt på om jeg skal ta en fastedag den dagen. Vi får se.

 

Her er altså målet klart: tilbake til 61 kg. Og det litt brennkvikt. Men til tross for de horrible mandagstallene har jeg faktisk ikke mistet motet. Dette skal gå! :)

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du holder motet oppe. De er nok av fort, du har jo gjort dette før ;)

 

Jeg er heller ikke så fornøyd som jeg burde. Fredag lå jeg an til 2kg ned totalt, men i dag viste vekta bare ned 300g denne uka. Det til tross for at jeg var kjempeflink i helga og levde etter boka. Vel, kanskje det blir noe neste uke også. Jeg fortsetter i alle fall og er ved godt mot. Jeg skal også i konf i helga, men de skal servere koldtbord og da er det jo mye magert også, laks, reker, pålegg, pynt osv. Kosemerkene (frimerkene) skal denne uka brukes til 1 stort stykke kake på søndag. Da har jeg en plan og den akter jeg å følge ;)

 

Mandagens joggetur (7km) unnagjort i morges kl halv syv + 15min styrke etterpå. Føles god, men jeg er litt sliten i dag for jeg sliter litt med å få sove for tiden, trøttende nå når alt går så bra.

Men jogge skal jeg uanskvett :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder å holde motet oppe, ja! Uansett hva vekta sier og uansett hvor lang tid all ting tar. Det får bare ta den tiden det tar, liksom. Så lenge det går ned, på sikt.

 

Her ble det 1300 kalorier inn igår og joggetur. Jogget veldig rolig, for å ikke irritere forkjølelsen min noe mer. Men idag føles den faktisk bedre, så du skal se at litt trim hjalp! :)

 

Vekt idag: 62,8 kg. (Ned 700 gram fra igår.)

 

Satser på samme oppskrift idag, før jeg tar en hviledag imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte veie meg i dag også, har kommet inn i den tralten også igjen etter å ha vært litt flink å ikke fly på vekta hele tiden. Men nå er det så spennende å se om jeg har gått ned noe at jeg ikke klarer å la være. I alle fall viste vekta 69.9 i dag og da har jeg totalt gått ned 2 kg på to uker. Ganske fornøyd med det. Under det hekkans 7 tallet også.

 

I dag ble det "bare" 50 min gåtur med hund, satser på jogging i morgen.

I dag hadde jeg stroganoff gryte fra en av de ørten kursbøkene jeg har. Den var i alle fall veldig god. Fikk fryst ned en porsjon til senere også. Den tar jeg kanskje når gutta har kjøttdeig og spagetti. Der føler jeg nesten ikke at det er noe mat. 100 g spagetti er jo omtrent bare 10 spagetti :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 6-tallet igjen! :) Sånt motiverer!

 

Her ble det ca. 1400 kalorier inn og ukas andre joggetur igår. Vekt idag: 62,5 kg.

 

Idag blir det rolig hjemmedag, med kun litt hagearbeid og rydding innendørs. Og har satt igang faste. Så kun flytende føde idag. (Smoothie, bøttevis med vann og rense-te.) Lenge siden sist jeg fastet nå, men kroppen har definitivt godt av en slik rens. Dessuten var jeg redd denne onsdagen fort skulle bli en slags lille-lørdag, kostmessig. Og jeg hadde rett; samboer tenker "lørdag!" så fort det kommer en fridag og har kjøpt inn godteri og chips. <_< Akkurat det jeg var redd for, og som hadde vært en trussel hvis jeg hadde hatt spisedag. Men når jeg nå faster hopper jeg elegant bukk over den fristelsen! For da er det liksom bare ikke aktuelt, okke som.

 

Smart! B)

 

Dagens trim: kun en økt rockering.

 

Ha en fortsatt fin 1. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig dårlig vær i dag. Heldigvis fikk jeg tatt joggeturen rett før regnet kom. 15 min styrke ble det også og nå begynner det rett og slett å bli litt kjekt med styrke. Utrolig :D

 

Flink du er å faste. Det tror jeg hadde blitt vanskelig.

 

I dag var jeg hos foreldrene mine og benyttet anledningen til å hoppe på deres vekt. Den viste det samme som min gamle så det er nok en riktigere vekt. Går over til den når jeg har gjennomført disse 7 ukene. Da blir nok også veiedag fredag for mandag gir en sånn dårlig start på uka som skal bli stående helt til neste mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var fastedagen over og den gikk veldig greit. Litt småsulten på kvelden, men da gikk jeg bare og la meg litt tidlig. ;) Og overhodet ikke sulten da jeg våknet imorges.

 

Kroppen fikk renset seg skikkelig merket jeg. Fløy jo på do i eningen. Jommen bra jeg la fastedagen til en fridag. Det blir litt slitsomt når man jobber.

 

Vel, det ble altså 995 kalorier inn igår, og en økt rockering.

Vekt idag: 61,8 kg. Dvs. ned 700 gram fra igår.

 

Nå gjelder det bare å være moderat idag, og ikke gå helt klin-kokos i matfatet fordi jeg endelig kan spise igjen, så jeg beholder mest mulig av vekttapet fra fastingen. Skal prøve å legge meg på 14-1500 kalorier idag.

 

Og satser på ukas tredje og siste joggetur ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink er du. Du har jo funnet en løsning på å holde vekten ser det ut til. Skeie ut i helgene og være flink i ukene. Det er jo absolutt en måte å holde vekten på.

 

I dag blir det bare en gåtur på en time her, kroppen må få hvile litt og så blir det langtur i morgen.

 

Middag i dag blir GR karbonader og det ble faktisk to store karbonader så det ser jeg fram til.

 

Vekten i dag var veldig snill. Kun 69.4 på den galne vekta og 68.6 på den kjekke ;)

 

Nå må jeg bare komme gjennom denne helgen med stil. Kanskje jeg skulle finne på en liten premie hvis jeg klarer det ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjuuh! Har poden på fanget og han slettet nettopp det lange innlegget.

 

Er på avspark til Kristiansand og konfirmasjonshelg, men skal bare rapportere inn litt kort (som det blir nå).

 

Det ble 1314 kalorier inn igår og en joggetur. Og 61,7 kg på vekta idag. Hvilket betyr stillstand fra forrige fredag. Enda godt! Kunne fort blitt 2 kilo i pluss, hvis jeg ikke hadde satt alle kluter inn nå i ukedagene.

 

Og nå står atter en helg for dør. Nesten litt slitsomt dette her, å legge på seg hver helg og så streve med å gå det ned i ukedagene. Men inntil videre (inntil jeg får mer struktur og viljestyrke ang. helgene mine) må det nesten bli sånn.

 

Så får neste steg bli å moderere seg i helgene!

 

Men nå altså, ut på tur!

 

Ha en fin helg! :) Og synes absolutt du skal ha premie hvis du klarer å holde deg i skinnet i helga, Henna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til Kristiansand. Ja forstår at det kan være litt slitsomt å gå opp og ned i løpet av uken. Men helgene er vanskelige. Sånn er det bare.

 

Her ligger jeg an til 1600 kcal i snitt denne uka hvis jeg er flink i helga og det er målet. Vekta var det samme i dag som i morgen. Hadde den bare vært det på mandag. Kanskje ukas offisielle veiing blir tirsdag siden jeg skal i konf til helgen.

 

Dagens 9 km lange joggetur er unnagjort og styrke etterpå. Det var jammen deilig for nå er det et møkkavær uten sidestykke.

 

Holder på å lage hjemmelaget pizza. Har laget en liten til meg og prøvd å regne kalorier. Men 200 g grandiosa blir like mye så da vet jeg ikke om jeg gidder en annen gang. Nå har jeg sopp, mais, løk og 100 g karbonaddeig på min og 20g reven ost. Selve den grove pizza bunnen veide 85g. Så får vi se. Det hele ble 420 kcalorier ca.

 

Ha en fin helg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg nå veier meg hver dag måtte jeg en tur på vekta i dag også. Og da ble jeg hoppende glad for jeg var gått totalt 3 kg på tre uker. Offisiell veiedag er jo mandag men denne uka blir det i dag. Så skal jeg prøve å ikke veie meg før neste mandag. Det kan gå for jeg skal på hytta på onsdag til søndag og der har jeg ikke vekt. Kjempefornøyd. Ukas trimpoeng er til nå 10. Kanskje jeg får et par i morgen også.

 

Pizza i går var ok men ikke mer heller. I dag skal jeg lage gr fiske gryte med bønner og torsk. Litt uvanlig med fisk på lørdag men nå har jeg fått litt blod på tann. Tror faktisk jeg skal klare 5 kg på syv uker.

 

Føler meg også så vel for tiden. Glad og lett i kroppen. Utrolig hva noen få kilo kan gjøre.

 

Men nå skal jeg pynte konf bord. Ha en flott lørdag så får vi håpe været blir litt bedre til i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart i konfirmasjon og har hele planen klar. Den begynte egentlig kl ni i dag når jeg tok ukas fjerde joggetur. Den ble lang og over 600 kalorier forbrent. Planen var med dette at jeg kanskje ble så fornøyd med meg selv at jeg var flink i konfen. eller at jeg faktisk kunne unne meg litt ekstra for jeg hadde forbrent så mye. Så nå gjenstår det å se hva som skjer. Jeg har planer om litt røykelaks, reker, roastbiff, skinkestek og mye pynt og kanskje en brødskive. Til kaffien skal jeg ha tre løvtynne kakestykker. Dette er altså planen min og da holder jeg meg matta kalorimessig. Nå får vi se, men jeg har litt lyst å klare dette og ikke ødelegge det fine resultatet jeg har hatt.

 

Nei får hive meg rundt å stryke noen skjorter. Ha en flott søndag enten du skal i konfirmasjon eller ikke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake fra det blide sørland. Håper du hadde en fin konfirmasjon, Henna! :) Det hadde i alle fall vi. Litt regn, men mest sol. Og masse god mat! :rolleyes:

 

Det ble jo opp på vekta igjen, da. 63,3 kg denne mandagen. Voi, voi... Men får trøste meg med at det er 200 gram mindre enn etter forrige mandag. He he!

 

Men altså, samme leksa om igjen denne uka. Ned ca. 1,5 kilo er målet, tilbake til 61-tallet. Puh!

 

Vurderer sterkt å ta en godtefri (eller tilnærmet godtefri) helg førstkommende helg. Øve litt på den der moderasjonen. For det kan da ikke være særlig sunt for kroppen i lengden, disse jojo-ukene hvor jeg går masse opp i helgene og tilnærmet ned igjen i ukedagene, før neste oppsving igjen. Kroppen har det nok best med litt mer stabile og jevne tilstander, over tid.

 

Dagens trim: ukas første joggetur ikveld.

 

Ha en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var mandagen her. Jeg må først fortelle at alt gikk etter planen i går i konfirmasjonen. Spiste det jeg hadde planlagt minus et kyllinglår for jeg rett og slett ble så mett. Var mye fint pynt og tallerken min var helt full av sunne ting. Ingen Waldorf eller pastasalat her i gården. Tre tynne kakestykker. Alt i alt havnet jeg på 1615 kcalorier i går og det kaller jeg godkjent. :rolleyes:

 

Snitt forrige uke var på 1574 kcalorier pr dag. Det er også kjempebra. Så nå er jeg minus tre kilo lettere på tre uker og det er helt supert. Det ble også 14 trimpoeng. :D

 

Denne uken er planen klar. Trim hver dag utenom lørdag. Fredag blir det en liten konsert med en fest etterpå så jeg må legge inn litt ekstra til det. Blir bare mer og mer motivert for hver dag som går.

 

Men jeg har en liten synd. Jeg må ha noe søtt hver dag. Som regel en kjeks eller et stykke GR kake eller to twistbiter eller lignende. Jeg vet det ikke er helt i GR ånd, men dette motiverer meg så får det heller være. Jeg teller det inn i det daglige kaloriforbruket. Det blir vel helst melkekvoten det går utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...