Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Wow! Tre kilo på tre uker er jo helt suverent! :) Skulle ønske det var jeg som hadde den viljestyrken.

 

Her går det litt dit høna sparker for tiden. Synes for øyeblikket det er fryktelig slitsomt og demotiverende å gå opp og ned disse helgekiloene uke etter uke. Akkurat nå er det bare et ork.

 

Ble ikke noe joggetur igår, var bare forferdelig trøtt. (Sikkert pga. alt sukkeret i helga. Jeg blir jo helt zombie...) Kostholdet gikk fint, helt til jeg kom hjem fra jobb. Da gikk det skeis.

 

Vekt idag: 63,2 kg. Så å si det samme som igår.

 

Jeg vet så inderlig vel at jeg bare trenger å ta meg sammen littegrann, en ukes tid, for å komme tilbake til 61-tallet. Men så var det den motivasjonen, da. Den har for tiden tatt seg en real ferie... <_<

 

Men prøver igjen idag. *off, isj, æsj!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært så flink hver uke. Jeg beundrer at du klarer det. Når jeg først har skeiet ut med stor S, da kan jeg lett havne på galeien og det tar evigheter og mange kilo før jeg klarer å ta meg meg sammen. Jeg har siden jeg var 30 år gått de samme (5-6) kiloene opp og ned sikkert 18 ganger (en gang i året). Det er lite motiverende å tenke på, men samtidig har jeg ikke latt det gå så langt at jeg ikke har klart det med et kurs.

 

Her var ukas første joggetur i boks. Har planer om 4 stk denne uken. Nå skal jeg kose meg med litt lunch og noen tomater og en god kopp deilig kaffi.

 

Ha en fin dag, håper du kommer "inn i det" i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Bijou!

 

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne å vaket, må vel ha vært sist når vi kjørte "minus 3 kg på en måned" trådene våre her i høst? Uansett er det artig å se at du enda holder koken når vi andre faller fra!

 

Jeg var virkelig flink i høst, det ser jeg nå. Nådde sakte men sikkert alle målene mine. Dro hjem til julefeiring 21 desember på svimlende 60,8 kg og var så fornøyd med meg selv. Og tok skikkelig juleferie, som seg hør og bør. Og karret meg dermed opp 2 kg til uti januar en gang...argh. Og klarte vel aldri helt å innse at back to start er eneste rette. Så la litt på meg, gikk litt ned, og holdte på slik til jeg kom fra påskeferie på 65,5 kg. Meget misfornøyd med meg selv!

 

Siden da har jeg ligget på rundt 63,3 kg og det ser ut til at det er her kroppen min trives. Her kan jeg ligge uten å anstrenge meg (for jeg klarer bare ikke de mengder mat og godteri som jeg gjorde før jeg slanket meg- takk Gud!). Og det er det jeg har innsett nå: Jeg vil det ikke nok.

 

Ergo er jeg her igjen, for å sparke meg i ræva, registrere litt igjen, ha noen å rapportere til og få ny motivasjon fra!

 

"Kjempemessig" at denne våkningen kommer midt i forkjølelse og feber (kanskje det faktisk bare er en feberfantasi?), men jeg SKAL være klar igjen til kamp når jeg har blitt frisk!

 

Så håper derfor at det er greit om jeg slenger meg med her, siden vi ligger så likt. Kjemper med 63 kg, og ønsker seg til 60. Kanskje vi kan motivere hverandre til å kutte ut jojo-en for godt?

 

Vårhilsen fra Sunnyside! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg veldig sulten om kvelden og landet på over 1700 kalorier. Jeg spiste et lite kakestykke og to kjeks og det straffet seg for egentlig trenger jeg de 1600 til skikkelig mat. Tar lærdom av det og prøver nå en stund uten noe søtt ( i alle fall hver dag).

 

Ukas andre joggetur ble unnagjort i morges. Hadde egentlig ikke planlagt det, men det var så fint vær og så så jeg på langtidsvarsel at det skulle bare bli regn. Må liksom planlegge turene litt etter været for jeg jogger alstå ikke i pøsregn.

 

Nå er det snart langhelg for meg og sikkert mange andre også. Vi skal på hytta og heldigvis er det ikke slik lenger at hyttetur er forbundet med bare kos og fråtsing. Vi lever som vanlig på hytta også. Skal prøve å grille litt hvis været tillater det. Tar med ipad så jeg holder meg oppdatert.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Sunnyside, sleng deg med! :) Godt å se deg igjen! Altså, ikke godt at du veier mer nå enn før jul... men du vet! ;)

 

Her sliter jeg videre, ja. Kikker på kalenderen og konstanterer at jeg snart runder 1 år hvor jeg har pendlet mellom 60-64 kg. Opp og ned og att og fram.

 

Men gir vi opp?! Neeeeida! B) Her er det bare å bite tenna sammen og stå på videre, i varierende tempo. Det er kunsten å holde ut i lengden som teller, tror jeg.

 

Litt om min gårsdag: ingen jogging, men en økt rockering, og 1600 kalorier inn, hvilket er atskillig mindre enn de foregående dagene. Bra det, da, i alle fall.

 

Vekt idag: 62,5 kg. Ned 700 gram fra igår. Skjønner ikke helt hvordan det gikk til, men takker og bukker.

 

Her er det bare fri imorgen, men jobb igjen fredag, så ingen langhelg. Derfor skal jeg prøve å være flink imorgen. Tenke vanlig ukedag, kostmessig. Så langt det lar seg gjøre.

 

Ha en fin-fin dag videre alle mann! Og god tur på hytta, Henna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Her ligger vekta stabilt på 63,3, og det skal jeg vel være veldig glad for når jeg har vært syk. Endelig tilbake i drift, og prøver meg på skoledag i dag. Litt kjedelig at alle andre har tatt seg rød-dag, men sånn er det nå bare. Vi studenter har jo ingen rød-dager i eksamenstida...:)

 

Mål: Neste veiedag, som er onsdag, skal jeg være under 63 kg. Og så skal jeg ikke ta heeelt av på 16.mai og 17.mai feiring ;) Hehe. Gleder meg til å ta på bunad. Da tror jeg virkelig at jeg blir å se hvor mye kroppen har forandret seg etter vekttapet. Den har alltid vært litt romslig til meg, men nå tror jeg den blir å henge som et slips. Sikkert ikke særlig vakkert, men kanskje en deilig følelse? :)

 

God fridag til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er nok ikke like lett å være student i disse eksamenstider. Vi er installert på hytta og jeg har allerede vært på en lang gåtur på en time og 26 min. Flott start på dagen. I dag tenkte vi å grille litt hvis været er sånn noenlunde.

 

Skal hive meg ut i Hagen å plante litt, kanskje forbrenner jeg litt på det også. Har gått over på den gamle vekta som jeg vet er riktig og også satt meg nytt mål. 3 kg til 24 juni. Det er ca en halv kilo i uka. Veiedag blir også nå på fredager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det litt vel mye kalorier inn igår, etter en sjokoladeglipp på kvelden. <_< 1900 kalorier totalt.

 

62,1 kg viste vekta idag. Så det er jo faktisk litt mer ned, da. Til tross for at det ikke ble noe trim igår heller.

 

Er helt i orker-ikke-jogge modus denne uka. Det er bare et uoverkommelig ork plutselig... Men tar mageøvelsene mine hver kveld. Det er da noe. Og prøver å ta rockering innemellom.

 

Idag har jeg og poden vært på besøk hele dagen hos min mor, for å klippe håret til gullklumpen før 17.mai. Det gikk ganske bra, kostmessig. Ingen større fristelser.

 

Nå er vi hjemme igjen, poden er i seng og jeg sitter og psyker meg opp, atter en gang, til en eventuell joggetur. Det har i alle fall sluttet å regne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det helt motsatt for tiden for jeg jogger litt for mye. Er helt hekta og vet det ikke er så bra. For jeg kan lett som deg møte veggen litt når jeg overdriver. Men det er så herlig.

 

Veiedag i dag og vekta viste 66.7 kg. Måtte gå på to ganger for jeg trodde ikke mine egne øyne. Det er det mange år siden jeg har vært. Nå når jeg begynner på helt nye kilo er det knallgøy. Målet mitt er faktisk bare 1,7 kg unna og jeg har 6 uker på meg. Har nå på nesten fire uker tatt av 4,3 kg.

 

Nå skal jeg bare hive i meg litt mat så er det ut på joggetur. Beina kommer nok til å fly av seg selv i dag .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy shit! Skal si du er i siget, Henna! :P Superflink! 1,7 kg på 6 uker burde jo være lett som en plett for deg nå. Det klarer du fint!

 

Her kom jeg meg omsider ut igjen på jogging igår, men åh, så tung i kroppen! :blink: Følte det slik hele forrige uke også, enda jeg da jogget 3 ganger. Blytung i kroppen da også. Men det merkelige er at klokka på jogge-app'en min sier det motsatte. At jeg egentlig løper på helt fin tid. Men det føles ut som sneglefart og at jeg må liksom slepe bena med meg. Tror det er det totale fraværet av motivasjon som gjør det. At jeg overhodet ikke har lyst, men bare løper på ren vilje. Da blir alt bare blytungt. Men jeg må jo bare fortsette, samme hvordan det føles. Skal man gå og vente på motivasjonen kommer man seg jo aldri avgårde. I alle fall ikke jeg.

 

Men altså, veiedag igjen. Og 62,4 viste vekta idag. Det blir opp 700 gram fra forrige fredag. Og det til tross for jogging og 1600 kalorier inn igår. Men tror det var litt tilfeldig idag morges, magen var litt stinn, og har håp om å komme under 62 igjen en av de nærmeste dagene.

 

Så grafen min ser slik ut pr. dags dato:

 

DBXLbdw.png

 

Men nå blir det andre boller. Den skal peke nedover igjen, rimelig fort! For denne helga har jeg ingen spesielle planer og har tenkt å ta en test-helg, med minimalt med godterier. Målet er å ikke legge på seg noen verdens ting, helga igjennom, til mandag. Spennende!

 

Det er 3 uker igjen til 1. juni og det planlagte 60-tallet. Det kan fortsatt gå, men da må det altså skjerpings til. Også i helgene.

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og atter huff. Kvelden har vært en katastrofe matmessig. Spist pølse, chips og mengder av øl. Jammen godt jeg ikke skal veie meg før en uke. Men Guri så kjekk kveld likevel, må jo leve litt underveis også. Nå blir det ikke mer utskeielser før 18 mai. Skal nemlig la vekta bli igjen på hytta. Fantastisk. Konsert av Peter nordberget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Vi må kose oss litt underveis også, Henna. Og du tar det helt sikkert inn igjen til neste veiing! :)

 

Her gikk første del av helga helt fint. Ingen større flauser på fredagskvelden. 1668 kalorier inn og en økt med rockering. Vekt idag: 62,1 kg.

 

Men det er i kveld den største helgeutfordringen kommer. Lørdagskveldene har en evne til å gli ut... Men jeg skal prøve å være mer bevisst enn jeg pleier. Og registrere alt jeg putter i meg! Det pleier jeg å hoppe elegant over i helgene, men nå er det full registrering, helga igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Så utrolig flink du har vært Henna - inspirerende! :)

 

I går var egentlig en matmessig ok dag, frem til kvelden. Da dro jeg ut med noen venner, og da blir det jo som det blir: øl, drinker, potetgull og flere drinker. Pommes frites til nattmat. Oioi. Og lite søvn. Meeen, var en planlagt siste tur ut før eksamenstida skikkelig setter inn, så var veldig deilig. Koste meg godt :)

 

Så i dag skal jeg veie godt opp for det. Godtefritt, som helgene alltid er hos oss. Min kjære liker ikke godter noe særlig (kun sjokolade, og det liker (takk Gud) faktisk ikke jeg), og etter at jeg begynte med mitt lettere liv, har jeg helt sluttet med godter. Spiser det hvis jeg er på besøk, men kjøper det aldri selv. Så den slipper vi faktisk hver helg :) Her er vi mer tilbøyelig til å ta noen øl eller litt vin. Men i dag er vi begge litt tung i hodet etter i går (høhø), så det frister ikke.

 

Så dagen i dag har vært rydding, husvask, vann og atter vann, og så en lang gåtur før jeg skal på jobb i kveld en liten tur :)

 

Ha en flott helg dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det ikke bare er meg som har flippet litt ut i går med hensyn til kalorier. Men i dag er det tilbake til hverdagsmat og middag blir fylte pannekaker, en gr oppskrift som bare er utrolig god. Noe som ikke er godt i dag er hodet. For lite søvn og for mye øl, huff av meg. Godt det ikke er fest hver helg. I dag har regnet høljet ned og jeg har helt treningsfri . I morgen blir det ukas siste joggetur. Blir den fjerde og egentlig holder det med tre kjenner jeg så formen får si litt i morgen. Kjedelig med slik dårlig vær hver eneste dag i denne langhelgen. Det er jo som dag og natt når man kan sitte ute å kose seg i sola isteden for å sitte her å kjede vettet av seg.

 

Nok sutring ha en fin dag uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte jeg hadde rimelig bra kontroll på lørdagsinntaket. Det ble mer sjokolade enn jeg hadde tenkt, men likevel mindre enn jeg pleier. Ser nå i kaloriregnskapet at det likevel ble 2400 kalorier totalt på meg igår. <_< Kan nok også delvis skyldes at jeg spiste dobbel porsjon middag. (Indrefilet av svin, med masse gode grønnsaker til og min favoritt: søtpotetstappe! *sikle!* )

 

Men det må da kunne gå an å holde seg under 2000 kalorier på en lørdag?? Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Eller jo... jeg er altfor glad i sjokolade, så det er jo ikke noe stort mysterium, akkurat. Glad i sjokolade - og god mat.

 

Vel, får prøve igjen neste helg.

 

Gårsdagens trim ble husarbeid, og det kan nok se ut som å ha reddet kaloribalansen littegrann, for vekta sa 62,0 kg imorges. Så jeg ligger fortsatt an til å klare helgemålet mitt, med å holde meg stabil. Og det med 62,4 som utgangspunkt, fra fredag.

 

Siste utfordring idag. For det er fortsatt godteri-rester igjen i skapene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,vel. Gårsdagen gikk ikke så bra som planlagt. Ble pizza til kvelds, og så dro vi på besøk og der var det godteri. Likevel: Jeg sa til meg selv at jeg kunne spise 12 biter godteri. Og det gjorde jeg :)

 

Kalorimessig landet jeg på rundt 1700, men da var 1000 av de etter kl ni på kvelden, så det er jo ikke veldig imponerende...og sånt sitter jo sånn i magen, så plusset på fredagsfylla sa vekta i dag 64 kg. Jaaaaaiks! Skal slite med å komme til under 63 til onsdag. Velvel, vi prøver :)

 

I dag har jeg gått meg en lang tur, og trent styrke. Vi har en nyyyydelig vær, så i dag skal vi ha noen vafler på vår bittelitte terasse. 2 stk vafler på meg, med rømme på. Og fisk til sen middag i kveld. Det blir nok bra. Syns det er litt vanskelig det her, etter å ikke ha registrert mat på en goood stund. Men kommer vel fort inn i det igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdager er bare vanskelig, men i går gikk det heldigvis lett for meg. Etter å ha regnet litt på fredagens kaloriforbruk og det ble over 3000 var jeg megaflink i går og landet på 1350 kcal. Skal spise det samme i dag så får vi se. Tror jeg ender på ca 1750 i snitt for uka, men det var jo de få timene på fredag som ødela den statistikken.

 

Vel i dag tidlig opp, våkner hver morgen fem, halv seks og får ikke sove mer. Det er VELDIG irriterende, spesielt når en har fri. Vel fikk nå tatt meg en lang joggetur, men det ble ikke styrke. Jeg orket ganske enkelt ikke.

 

Nå har jeg vært å handlet blomster og skal plante ute i krukkene. Gleder meg til det. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det, jeg klarte det, jeg klarte det! :D

 

Ikke bare stabil helga igjennom, men 800 gram ned! Fra 62,4 på fredag til 61,6 kg idag. Juhuuuu! (Det ble forresten 1600 kalorier inn igår.)

 

Modererte meg på godteriet og hadde en relativt aktiv helg, med husvask og rydding/vårrengjøring generelt. Det tror jeg var løsningen.

 

Starte uka på 61,6 kg, da gitt! :) Hvilken luksus! Det er nesten 2 kilo mindre enn de foregående mandagene, det. Og nå har jeg bare 1 kilo igjen - og 3 uker på meg. Den aller siste, fordømt klistra, sta kiloen... Nå skal den til pers, altså!

 

Vurderer sterkt en moderat helg førstkommende helg også, 17. Mai og pinse til tross.

 

Ha en fin-fin uke, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott. Du er jammen god. Nå tipper jeg du klarer den siste kiloen også.

 

Jeg har også vært flink i helga, men vekten viste en oppgang likevel. Det kan nok skyldes veldig lav vekt på fredag og kanskje litt også min utskeielse fredag kveld. I alle fall målet denne uken blir å komme ned på det jeg var forrige fredag + 200g til. Ned til 66.5 på 17 mai.

 

Synes det går forbausende lett for tiden. Har kommet inn i en god tralt og måltidsrytme. Har fått mannen med på at vi spiser fredag og lørdags middager på samme tidspunkt som ellers i uken og da fungerer helgene mye bedre.

 

Jeg har store planer om en veldig flink 17 mai og pinse, nå VIL jeg videre nedover.

:)/>

 

Dagens trim blir en 50 min gåtur i kveld. Forsov meg i dag og fikk ikke trimmet fra morgen av, men det gjør ikke så mye det viktigste var at jeg fikk sove. Været var også elendig i morges, men det skal visstnok skinne opp i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag!

 

I morges viste vekta 63,6, så det blir bedre igjen. Helgesyndene er grusomme å måtte ta av gang etter gang, men man reder som man sår... :) Som jeg pleier å si!

 

Hvertfall. Gårdagen endte på 1500 og noen kalorier. Og trim + dekkskift, bilvask osv. Og dagen i dag tilbringes stort sett på lesesalen med ingen snacks tilgjengelig. Pluss trim i kveld. Jeg hååååper enda at jeg kan komme under 63 til onsdag, men hvis ikke tar jeg det jeg får uansett :)

 

Vil dere hive dere med på knebøy-utfordringa? Hørte om den via Facebook, og den går ca sånn her:

Dag 1: 40 knebøy.

De neste 5 dager: Øk med 5 ekstra knebøy hver dag

De neste 5 dager: Tren på det nivået du nå ligger i fem dager

De neste 5 dager: Øk med 5 hver dag

 

og slik går det i en syklus, til du til slutt kan ta mange, mange! Mitt mål er å klare 150. Og jeg har det skriftlig, så jeg akter å gjøre det også :) God og støl i dag etter gårsdagens økt ;)

 

Vi prates, ha en flott uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helgesyndene er no' drit... Skriver under på den, ettertrykkelig!

 

Men desto deiligere følelse de (få...) gangene man klarer å overvinne fristelsene, eller ha noenlunde kontroll på de. For det har jo slått meg, mer enn 1 gang, at hvis jeg bare hadde hatt kontroll på helgene mine så hadde jeg vært i mål for lenge siden. <_< Men det hjelper lite å ergre seg over nå. Heller prøve å dra nytte av den lærdommen, til videre.

 

Vel, her ble det 1450 kalorier inn igår og en økt med rockering. Jogge-iveren lar fortsatt vente på seg her. Ble 1 joggetur i forrige uke og blir vel kanskje noe sånt denne uka også. Men imens tar jeg litt styrke.

 

Vekt idag: 61,3 kg. Så det går da fortsatt nedover, likevel.

 

Idag er det ekstra lang arbeidsdag og litt kronglete kosthold. Så mål til å morgen er å holde meg stabil.

 

Ha en fin tirsdag, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det litt over 1600 kcal i går. Laget kyllingboller i karrisaus om kvelden til middag i dag og da bare måtte jeg smake et par. De var bare knallgode så jeg gleder meg til middag i dag. Herlig karrisaus helt uten fett.

 

Dagens trim unnagjort. 1 mil joggetur. Det kjentes nydelig når jeg satt nydusjet på bussen i morges.

 

Resten av dagens skal brukes til å slappe av. Er ikke helt fornøyd med vekta om dagen, tror jeg kommer til å ligge lenge på 67 et eller annet. Jeg er sikker på at det er en vektterskel. Men jeg skal ikke gi meg. Og det er jo mye kjekkere å se 67 ett eller annet enn 71. Det er i alle fall sikkert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å lage middager, du, Henna! :) Her er kokkelysta omtrent like høy som joggelysta... det vil si ganske laber. Så det blir fort noen raske løsninger, særlig når jeg er alene hjemme og skal lage selv. Ferdige fiskegratenger, noe pastagreier, kylling i ovn på enkleste vis osv. Redningen min ellers er samboern, som elsker å lage mat.

 

Og så glemte jeg å svare Sunnyside på knebøy-utfordringen. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er helt sikker på hva knebøy går ut på... :unsure: Trodde det var sånn med vektstang? Eller går det an å ta uten? Bare sånn stå oppreist og så bøye ned i knærne. Er det knebøy? Tar noe lignende når jeg rocker ring. Rocker samtidig som jeg bøyer knærne og ned med rumpa, så langt jeg kommer uten å miste balansen med ringen. Men tar ikke 40, akkurat. He he! Men skal prøve, neste gang. 150 tror jeg er litt utopisk, for min del! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett Bijou, det er sånne med stang, bare at du gjør de uten stang :) De trenger ikke å gjøres i ett, du kan spre utover dagen. Poenget er bare at man skal gjøre de! Og det som er så greit, er at når jeg først gjør de, så hiver jeg inn mageøvelser også :)

 

I morges dro jeg tidlig på trening, og har deretter hatt en sånn slag-i-slag dag. Men kosthold under kontroll! :) Utrolig sliten, men må vel sette meg ned for å lese litt. Akk. Bare noen uker så er eksamen over, og det skal bli knall!

 

Vekt i dag var forresten 63,2, så det er enda håp om at morgendagens veiing viser 62-et-eller-annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...