Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Her har jeg hatt en fin søndag - styrketrening om morgenen, eksamenslesing og deretter middag og film. 1400 kcal. Bør jo være greit.

 

12 trimpoeng denne uka, det er jeg godt fornøyd med. Men så er det sjelden treninga som er vanskelig her i huset...det er mer godværsgodis og eksamenslesingsgodis og plutselig-var-jeg-så-sulten-at-jeg-bare-måtte-ha-noe-godis!

 

Men tror nok stillstand på vekt mye skyldes litt treg mage denne uka og mye styrketrening. Det er jo ikke sikkert jeg går så mye mer ned i vekt, men så lenge jeg får strammet opp litt og passer på kostoldet skal jeg være fornøyd. Skal til syden i juli og da er det jo kjekt å ha litt strammere mage :)

 

Vel, ny uke snart. Blir nok bra. Håper på å endelig være under 63 på fredag, men skal ikke surmule hvis ikke. Skal måle litt midje også, der ser man jo godt resultater, og trene videre.

 

Ha en flott uke neste uke også, alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innspurt før jeg har tatt 1 kurs. Det blir nå veiing og rapporteringa vekt hver dag for å holde fokus. Skal være superflink denne uka untatt torsdag når det blir litt ekstra. I dag viste vekta 67. Det vil si jeg må ned 1 kg til neste mandag. Kan klare det for jeg har ingen planer for helga.

 

Dagens vekt : 67

Dagens trim : 50 min tur med hund + 15 min rockering

Dagens middag: Litt pasta med kalkun pølser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jogging igår! Tjoho! :) Men oi, så tungt...! Halvannen uke siden sist og det føltes som halvannet år. Hjalp nok ikke på at forkjølelsen blomstret opp i helga heller (begynner å lure på om jeg rett og slett er allergisk, mot pollen, gress eller no'). Har vært ganske snørrete og daff.

 

Har vært eksepsjonelt flink med kostholdet denne helga. Helt forbløffet over meg selv! Det holdt med det oppmålte jeg unnet meg lørdag.

 

Og vekt idag: 59,7 kg! :blink: Ned hele 900 gram fra fredag bare. Og totalt 2,2 kg (!) fra forrige mandag. Det er nesten så jeg lurer på om jeg skal le hele veien til banken, eller gråte. Hva er det som skjer, liksom? Er dette bra eller dårlig...? Synes det går litt vel fort i svingene her. (Typisk. Går det dårlig, så er man bekymra for det. Og går det bra så er man jaggu bekymra for det også...)

 

Har prøvd å vri hjernen min rundt for å finne ut hvordan dette har gått til. Og kikker nøye på registreringen og statistikken min her inne.

 

Jeg hadde 1621 kalorier i snitt forrige uke. Og 8,8 trimpoeng.

 

Men det som skiller forrige uke fra alle andre uker, er at jeg har holdt meg stabil rundt 15-1600 kalorier. Nesten hver dag. Andre uker har det hoppet veldig. Fra 11-1200 kcal noen ukedager, til 1900. Og over 2000 i helgene. Denne uka var det ikke noe hopp og sprett, men nesten pinlig jevnt, hele uka.

 

Og kanskje nettopp dette er den magiske formelen (som jeg har lett så lenge etter), for min kropp?

 

Vel, vi får se. Veldig nysgjerrig på hvordan resten av denne uka blir. Særlig hvis jeg blir flink med joggingen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er helt rå Bijou. Nå har er du på nytt titall også. Men med din høyde er du vel veldig slank nå ?

 

Det er nå engang slik med kroppen at den ikke følger noe plan slavisk. Vekttap går jo litt i rykk og napp og av og til vet en ganske enkelt ikke hva som gjorde at en plutselig hoppet ned et par kilo. Men du har jo lenge ligget rundt 61. et eller annet så nå gjorde den et rykk. Jeg lå i en måned på 67 en gang og så gikk jeg ned 3 kilo på tre uker uten at jeg gjorde nevneverdige endringer. Det var jo nesten litt skummelt etter å ha ligget så lenge stabilt, men veldig gøy. Håper litt at det samme skal skje nå også. At vekta hopper nedover. Men jeg vet jo at jeg må være flink sånn er det bare. Det er jo nettopp når helga også blir bra at resultatene kommer. Hvis en hele tiden skeier ut i helga blir det hold vekten i stedet for ned.

 

Nei i kveld har jeg vært å kjøpt meg en super Capri tights til jogge i med T-shirt til. Litt kjekt å være fin når en trener også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren Bijou, så artig! Gøy når man får slike plutselig vektras - har opplevd det selv etter platåer. Man har slitt og slitt, og helt plutselig får man GEDIGEN lønn for strevet. Moro!

 

Her tralter og går det, er veldig sliten og trett i forbindelse med den forbaskade eksamenslesinga og skolegangen. Trener på og spiser som jeg skal, men kjenner at kroppen ikke helt vil være med enda. Så her må bare motet holdes oppe, for det jeg gjør er rett. Må bare overbevise kroppen om det samme...:) Men tror nok som sagt at i forbindelse med all styrketreningen og at jeg er på trivselsvekt skal få jobbe i mot meg en stund.

 

Kanskje jeg får et skikkelig vektras som deg Bijou, en vakker dag? :)

 

Videre flott uke dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens joggetur unnagjort i nydelig sommervær. Det er sånn en god start på dagen.

 

Vekt i dag 66.4 kg så det går jo nedover.

Trim i dag 7 km lang joggetur

Middag i dag: Fiskeboller i fettfri hvit saus ! Går det an? Får prøve.

 

Ha en fin tirsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henna & Sunnyside: Takk for det! :)

 

Jo, begynner å merke det bra på klærne nå. Men har en regel fra gammelt av, som jeg følger. Og det er at jeg aldri skal tillate meg selv å veie mindre én desimal fra høyden. Altså, jeg er 1,68 høy - og vil ikke veie under 58 kg. Da blir jeg for tynn og det ser ikke bra ut. (På meg i alle fall.) Så grensa er 58 kilo. Kommer jeg noen gang for langt nedpå det tallet, setter jeg på bremsene for fullt.

 

Men likevel, 50-tallet har jeg jommen ikke sett på mange, mange år! :blink: Vet at jeg veide 58 kg da jeg var hos bedriftshelsetjenesten i 1998. Men kan ikke huske å ha vært på 50-tallet siden. Det vil si på 15 år.

 

Spørs om jeg blir her så veldig lenge. Tipper at det kommer til å stabilisere seg rundt 60.

 

Tok enda en joggetur igår. Det var ikke fullt så tungt som på søndag, heldigvis. Og det ble 1527 kalorier inn. Stillstand på vekta idag, på 59,7 kg.

 

Nå blir det joggepause et par dager. Dagens trim blir rockering! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 1656 kalorier inn igår og rockering. Vekt idag: 59,4 kg. Så enda litt mer ned, etter stillstand mandag og tirsdag.

 

Det spennende nå blir jo hva som skjer på lengre sikt, med PMS-uker, bursdager, ferier osv. De helt konkrete tingene som jeg vet er i vente. Om 59 er et reelt tall som det er mulig å holde, som en normal. Vi får vente og se!

 

Joggepause idag også, men mer rockering. Håper å få jogget igjen imorgen.

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har virkelig løsnet for deg Bijou. Må være kjekt. Nå har jeg stått så lenge på 67 at nå VIL jeg også nedover.

 

Jeg har også tenkt litt med høyde og vekt og har kommet til at høyden minus 1 m er en god rettesnor for meg. Dvs 65 kg siden jeg er 165 cm høy. Men alle må finne sin trivselsvekt. Hvis jeg skulle tatt av 10 kg til hadde jeg nok sett ut som en ribba høne. Brystene hadde sett ut som vrengte baklommer og ansiktet hadde sett ut som et skrik maleri. :D

 

Ja ja ingen trim i dag. Har en liten pausedag. Sliten i dag for jeg har sovet litt dårlig i noen netter nå. Det merkes når en spiser lite og får lite søvn.

 

Dagens vekt var 66.5 kg

Dagens trim = NULL

Dagens middag blir Stroganoff gryte fra GR boken. Veldig god.

 

I går må jeg inrømme det sneik seg en kroneis inn. Det var en kollega som spanderte på alle og det var en av de situasjonene som det var umulig å si nei til. Men den smakte HIMMELSK. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas andre joggetur unnagjort i strålende sol. Fantastisk. Godt å kjenne at en er i god form.

 

For å ikke snakke om dagens vekt : 65.9 :):D:rolleyes:

Utrolig herlig at det har løsnet litt hos meg også. Det eneste som er synd at jeg kommer nok til å ødelegge litt i dag når jeg skal ut med jobben. Det blir treretters, vin osv. Men skal prøve å være forsiktig. Uansett til mandag skal jeg ha klart 5 kg, når jeg allerede nå har klart det.

 

Dagens vekt : 65.9 kg :D

Dagens trim : 7 km lang joggetur

Dagens middag: Treretters med vin huttetu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 65-tallet, Henna! :) Om det skulle forsvinne midlertidig etter treretteren ikveld, så er det nok like rundt hjørnet på permanent basis, så flink som du er.

 

Her ble det 1527 kalorier inn igår og rockering. Alt etter planen. Jeg er så pinlig nøyaktig etter planen om dagen at det nesten er litt kjedelig...

 

Og 59,2 på vekta idag.

 

Ikveld blir det ukas andre joggetur på meg også. Forhåpentligvis!

 

Ellers bruker jeg dagene på å justere hodet til "den nye" kroppen. Skulle ned 1 kilo, gikk ned 2-3... Det merkes, som sagt. Og hodet henger liksom ikke helt med her enda. Man har gått og gnålet om denne såkalte drømmekroppen i månedsvis og når man plutselig har den blir man litt "handlingslammet". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei

 

Jeg ville bare si at Bijou, du er min nye helt!

Satt og leste i tråden din i går, ikke hele, den er laang, men lenge i alle fall, og så måtte jeg skippe til slutten for å se om du virkelig fortsatt holdt vekten. Utrolig imponerende, og litt enestående her inne. Kommer til å lese din tråd når jeg trenger motivasjon :)

 

Du rocker!

 

Klem fra Anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en strålende kveld i går med kollegaer. Det ble litt sjokolade (2 biter) tre retters middag og noen glass vin. Men jeg lot det stå til. :rolleyes:/>

 

Vekt i dag : 66 kilo og det er jeg fornøyd med. Nå er det full skjerpings i helgen og samme vekt på mandag og da er mine 5 kg borte.

 

I dag er det nydelig vær, men jeg tror dagens trim bare blir en tur med hunden. Skal ta på det nye fancy treningstøyet mitt så blir det i alle fall en rask tur.

 

Ellers bli jeg å finne i hagen. Kanskje litt shopping, får se. Ha en strålende helg.

 

 

Dagens vekt: 66,0 kg

Dagens trim: 1 times rask gange med hunden

Dagens middag: Chiliconcarne fra GR bøkene.

 

B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Anna T! Får prøve å leve opp til forbilde-tittelen nå, da. ;)

 

Og da skriver vi siste dagen i mai (tida går sannelig fort) og oppsummering av målet mitt: 60-tallet innen 1. juni. Klarte jeg det? Jaaaaaaa! :D 59,3 kilo idag.

 

Og en helt crazy flink graf siste ukene:

 

DBXLbdw.png

 

Skal si man skjerpet seg på slutten der, ja. ;)

 

Nå er det holde vekten som gjelder, for alle penga. Ut året. Derfor har jeg forlenget grafen min litt også, til ut 2013. Målet er å ikke svinge så altfor mye opp i ferier og høytid, men lande ned igjen til rundt 60, som en normal. (Eller deromkring. Har enda ikke helt bestemt meg for om det blir 60 eller 59. Akkurat nå lar jeg kroppen bestemme litt.)

 

Ble ikke noe joggings eller noe trim igår, men skal ihvertfall ta rockering igjen idag. Og en diger porsjon frukt med vaniljekesam til kveldskos og belønning! Og imorgen, lørdag: SJOKOLADE! :D

 

Ha en fin helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folks!

 

Litt stille fra denne kanten nå, men det er rett og slett fordi jeg har ikke så mye å si. Jeg er på skolen, leser, trener og nyter sola. Det er det mine dager går til nå.

 

Men i hvertfall: Vekt i går på veiedag var ENDELIG 62,7. Og ytterligere ned i dag faktisk, til 62,5. Hurra! Men minner meg selv stadig på at det er ikke så viktig for meg å gå noe mer ned i vekt nå, bare å trene å passe på hva jeg spiser slik at kroppen strammes opp litt. Og ser allerede at den gjør det etter et par uker med mye styrketrening. Så lover bra for sydenliv om en drøy måned!

 

Vel ,det var dagens hilsning, nå er det ut i sola med bøkene igjen. Denne varmen er helt ufattelig for oss her nord, skjønner ikke hva som skjer, men nyte det så godt som til det fulle (med eksamen på tapeten og det hele), det skal jeg! :D

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å nå sine mål. Jeg var ikke helt flink i går, men ikke så gale. Det var jo tross alt fredag. Men jeg er veldig ivrig til å komme under 66 til mandag. I dag ble 66.2 kg. Men skal være flink nå i helga så får vi se.

 

Dagens joggetur er unnagjort grytidlig. Det var jo nå jeg skulle hatt små barn når jeg våkner uthvilt kl seks på en lørdag. Når ungene var små drømte vi om å få sove leeeenge. Nå en endelig kan så våkner en før fuglene.

 

Her er været litt overskyet og ca 13 grader, ikke det store, men men. Det er jo 1 Juni i dag så dette er vel sommeren. ;)

 

Dagens vekt : 66.2 kg

Dagens trim : 7 km lang joggetur

Dagens middag : Chili con carne (ble kyllinglasagna i går)

 

Ha en fin helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å ligge i senga helt til halv ni, jippi da forskyver hele matdagen seg også så har jeg mye mer til senere og det er om kvelden jeg blir litt gal etter noe å spise.

 

Dagens vekt : 65.5 kg yess :rolleyes:/> :rolleyes:/> :rolleyes:/>

Dagens trim : 1 times tur med hunden

Dagens middag: rester av chilien fra i går.

 

Ja nå er det siste dag i mitt lille ekpriment om å følge GR kurs i 7 uker. Ufattelig at jeg har klart det og tatt av så mye. Det er en vide forskjell på å veie 71 og 65.5 kg. Ikke minst på humøret. Føler meg vel og fin om dagen og det er en herlig følelse. Tok noen mål da jeg startet skal komme tilbake til det i morgen for en siste veiing. Planen min nå er å fortsette videre i tre uker til jeg reiser på ferie og komme ned på 64 kg. Når jeg kommer hjem vil jeg prøve å stabilisere meg på 64 kg og ikke et gram over 65. Skal veie under 65kg. Har fått en hel haug med klær som pluttselig passer, ja det er bare fryd og gammen her om dagen.

 

Ha en fin søndag. Her er den grå og kald vind og 9 grader, huttetu :lol:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohaaa! Her går det jo som det suser, for alle mann! Skikkelig bra jobba! :D

 

Veldig spent på hvordan denne helga ender, for min del. Var veldig flink på fredag, med 1363 kalorier inn, men skeiet totalt ut igår, lørdag, med 2700 kalorier (!!) Det ble uhorvelig mye mat og snop. Først lunsj ute med min mor (spiste en rett jeg tidligere har regnet ut er ca. 800 kalorier, bare der), så besøk senere på kvelden og hjemmelagd pizza i mengder! Pluss snop, brus og øl.

 

Føler meg mildt sagt stinn idag. :unsure: Dette var egentlig ikke noe særlig bra gjort mot kroppen min. Den fikk nok helt sjokk.

 

Veide 59,3 igår morges også, men 60,2 idag. Ikke særlig overraskende.

 

Men skal stramme betydelig inn på kostholdet igjen idag, pluss slenge på noe trim, så vi får se mandag morgen hva sluttresultatet av helga blir.

 

Dealen med meg selv fremover er at det jeg eventuelt legger på meg i helger videre, skal alt av igjen iløpet av den påfølgende uka.

 

Så jo mer jeg skeier ut i helger, jo mer jobb blir det uka etterpå! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er dagen her, 7 uker siden jeg startet mitt lille ekspriment om å ta et kurs på egenhånd. Jeg ville finne ut to ting

 

Klarte jeg det på egenhånd?

Tok jeg av 5 kg slik de "lover"?

 

Ja til begge. I dag viste vekten 65,7 kg hvilket er 5,3 kilo ned siden jeg startet. Jippiii :rolleyes:

 

Litt mål, jeg har tatt av 4 cm i livet, 3 cm på hver lår, 3 cm over kneet (har litt ekstra der ja) og 1 1/2 cm på hver arm. Det kjennes godt.

 

Alle klær passer til og med den ultimate slankebuksa som jeg aldri trodde jeg skulle komme oppi. :D :D :D

 

Ja vel jeg skal ikke hvile på lauvbæra, nå er det ut på tur og full fart framover mot ferie som er tre uker unna. Målet da er å komme godt ned på 64 kilo. Akkurat nå kjenner jeg at jeg nesten gruer meg litt til ferie for da kommer jeg nok til å legge på meg.

 

Ha en fin mandag og husk Bijou at du spiste bare 1000 kalorier over det som er tillatt og det utgjør ikke en kilo så de er sikkert av i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,3 kilo på 7 uker er jo formidabelt! Gratulerer så masse, Henna! :D

 

Ja, er det ikke deilig å nå målene sine? Hurra! We love it! :) Det gjør liksom noe med selvfølelsen. Bevise ovenfor seg selv at man kan få til, hvis man bare fokuserer og gjør en liten ekstrainnsats.

 

Her endte det nok opp i helga, til tross for 1509 kalorier og rockering igår. 59,8 viste vekta idag. Altså 500 gram opp. Vil prøve å gå de ned igjen. (500 ekstra blir fort 500 ekstra til, pluss 500 neste helg osv.)

 

Men utrolig deilig å gå opp en helg og for en gangs skyld føle at det ikke er noen krise! :) Mye mer avslappet forhold til noen ekstra gram etter en helg nå, altså. Så utrolig deilig!

 

Ha en fin uke, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er virkelig deilig å ha kommet til et mål og nådd det. Det gir som du sier noe med selvfølelsen og ikke bare snakke om det hele tiden, men faktisk gjøre det. Kjekk tid også nå med sommer og sol og mange fine sommerklær som passer. Me like ;)

 

I dag våknet jeg jo tidlig så nå blir det tur med hunden før jobb. Ellers ingen trim i dag. Jo kanskje jeg tar fram rockeringen i kveld.

 

Vekt i dag 65.6 kg. Ned 100 g fra i går. Bra det. Stresser ikke.

Middag i dag blir fiskekaker. Har kjøpt sånne som barna spiser med figurer, de var så gode. Varmer de i ovnen og så kan de som vil ha brun saus til utenom. Har virkelig blitt en reser på å lage magre middager i denne perioden og det er bra. Middag er et måltid som fort kan bli til mange kalorier om en ikke passer på.

 

Dagens kos blir to afther eight. Må bare ha noe søtt hver dag og det har jeg også unnet meg hele tiden. Dagens høydepunkt er kaffi etter middag med litt søtt. Ha en fin tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble et stoooort stykke marsipankake på jobb igår. :rolleyes: Pluss litt for stor middagsporsjon. (Samboer lagde en altfor god kyllingsalat.) Men rodde i land dagen på ca 1580 kalorier, tror jeg det ble.

 

Rockering på kvelden, men that's it. Og omtrent stillstand på vekta, med 59,7.

 

Idag blir det ikke marsipankake. Men deilig å kunne unne seg litt sånt innemellom.

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Så bra Henna! Skikkelig knallbra innsats, virkelig imponert. For en deilig følelse det må være!

 

Her frykter jeg at det blir en litt stillesittende uke, så håper bare på ingen oppgang. Fikk ikke trent i går, og ser ikke ut til at jeg rekker det i dag heller. Vanligvis pleier jeg å ta meg fri til sånt dagen før eksamen, men jeg kjenner at jeg må lese litt på småting nå og ellers faktisk trenger litt sofatid og tv-titting. Så får jeg ta treninga en annen dag.

 

Vel i morgen smeller det, og så er det sommerferie på fredag! Skjønt, fri er det jo ikke...bortsett fra ferietur i juli blir det jobb hele sommeren. Og studiestart igjen i august. Så bør bli greit å holde fokus over sommeren også :)

 

Kryss fingrene for meg, da! Vi høres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens trim unnagjort. Ble en deilig joggetur i strålende solskinn. Det var godt å få det gjort for det skal visst begynne å regne senere. "Godt ka så e gjort" så de gamle sier.

 

Vekten viste 65.3 kg i dag og det er bare lykke og fromme her. Bare 400 g unna trivselsvekt. :rolleyes:

 

I dag blir det tradisjonell gryterett til middag, men laget med karbonadeig i stedet for kjøttdeig. Det er både bedre og magrere.

 

Skriver ikke lenger ned men teller rasjoner. Det går faktisk mye bedre.

 

Ha en fin onsdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...