Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Så flink du er til å komme deg ut på trim, Henna! :) Misunner deg den evnen.

 

Her blir det lite med jogging for tida. Hoff! Det frister bare lite. Da tar jeg mye heller rockering hver dag om det så skal være.

 

Blitt litt flinkere med de daglige styrkeøvelsene mine på kvelden, i det minste. Varierer litt mer, istedet for å ta de samme gamle hele tiden. Det skal visst gjøre susen over lengre tid.

 

Ellers er vekta 59,3 kg igjen idag. Så da er i det minste alle helgegrammene av. Goodie!

 

Fortsatt ikke skjønt at jeg faktisk veier 59 kg nå, på andre uka. Det er liksom bare helt.... utrolig. Hoppet jo helt bukk over 60-blank! :blink: Brukte kun 3 dager på det tallet. Djeeeez! Men det har jo hendt tidligere i slankeprosessen, det. At noen tall går unna i et blunk, mens andre står man og stanger på i uke- og månedsvis. Det gjelder bare å ikke gi opp, samme hva! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjekt når vekta gjør et hopp. Jeg fryder meg fortsatt over at jeg er kommet ned på 65 tallet. I dag viste den det samme som i går. 65.3 kg.

 

Sliten i dag for jeg sover dårlig for tiden. Det blir en liten rusletur med hunden i dag. Det får være nok trim.

 

Ellers har jeg funnet et godt hjelpemiddel mot min kveldsfysen. Jeg går rett og slett ut i hagen og jobber. Da glemmer jeg litt ut å spise den stunda. Når jeg er ferdig i hagen kan jeg unne meg litt kvelds. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart triks, Henna! ;)

 

Her slet jeg verre med fysing tidligere, da jeg skulle prøve å følge 1300-kalori meny. Nå, med 15-1600 kalorier pr. dag, synes jeg nesten det er verre å få fylt opp kvota noen ganger. Iblant tar jeg et stort glass melk med O'boy på kvelden, både for å få fylt opp dagskvota med kalorier, få melkekvota og dempe eventuelt sjokoladesug. Litt sånn alt-i-ett pakke. (I perioder kan jeg være skikkelig dårlig på å få i meg melk.) Dessuten har jeg funnet ut at kroppen liker bedre å bli fylt opp av drikke enn fast føde sånn på kveldingen. Særlig hvis det er nære leggetid. Da blir det ikke så mye å jobbe med for magen, liksom.

 

Vel, 1431 kalorier ble det igår. Pluss rockering og litt styrke. Vekt idag: 59,2 kg.

 

Idag har jeg tatt fri fra jobb og skal rett og slett bruke dagen på å rydde hjemme. Det får bli dagens trim. Holder på med en liten omorganisering av soverommene i andre etasje, etter at eldstemann på 21 flyttet hjemmefra i april. Så nå skal minstemann over på det store gutterommet, og gjesterommet bare få være gjesterom. (Og trimrom for mor! :P )

 

Men åhhh! Så mye som må ryddes og kastes og flyttes og stables i den prosessen. Det er ikke akkurat gjort i en fei. Men starter idag. Mann på jobb og minstemann hos dagmamma, så har hele huset og dagen for meg selv, uten forstyrrelser. Deilig! :)

 

Skip o'hoi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helluen!

 

Ja, i går var det eksamen, og med den fulgte verdens lengste eksamensfest. Ble mengder med øl og sol og glede. Det vaaaar så gøy, men det sved i lommeboka til en student, og du verden så sliten jeg er i dag...heheh :)

 

Så i dag er det en liten tur på skolen, og ellers tror jeg at det blir en lavkaloridag, for jeg har rett og slett ikke lyst på mat...fått i meg et eple nå, lurer på å kjøre smoothies resten av dagen. Kroppen VIL IKKE HA. Kan vel forstå det, etter gårsdagens behandling av den ;p

 

Spent på veiedag i morgen, håper på ikke så mye opp!

 

Ha en flott dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gjorde vekta et lite hopp oppover :blink: Det kom nok av at jeg spiste litt ekstra før jeg la meg. Tenkte kanskje at grunnen til at jeg våkner så tidlig er at jeg er sulten. Men jeg våknet fem for det. Vel føler meg litt bedre i dag alikevel. Har tatt joggeturen min og nå skal jeg på jobb.

 

Skal prøve å være litt flink i dag for i morgen skal jeg på en liten fest :rolleyes::blink:

 

Dagens vekt var 65.7 kg. Stillstand fra mandag med andre ord.

Dagens trim : 7 km lang joggetur + rockering

Dagens middag: Stroganoff gryte GR rett.

 

Så godt at eksamen er unnagjort Sunnyside. Tipper du slapper godt av nå.

Spent på din vekt Bijou. Du overrasker stadig.

 

Ha en fin helg begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henna.... Hvordan er det mulig å klare 7 km sååååå tidlig på morran??? Jeg tar av meg hatten! Hilsen "naboen" i HV.

 

Hei Enna

Takk for det, nå ble jeg litt glad.

Vel jeg fungerer best om morgenen. Hvis jeg ikke får tatt joggeturen min fra morgenen av blir det ikke noe av. Da finner jeg på hundre unnskyldninger. Det jeg også har lagt merke til er at været er stort sett alltid fint om morgenen så begynner det å regne utover dagen. DA har jeg i alle fall en unnskyldning for å slippe. En tredje ting er at jeg elsker den gode følelsen etter en joggetur og når jeg tar den om morgenen har jeg den med meg hele dagen. :D Jeg må også uansett lufte hunden om morgenen og da gjør jeg to fluer i ett smekk, både meg og hund. Dette var mange gode grunner (for meg i alle fall) til å jogge kl syv. Ha en fin dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med deg, Henna! Morgentrening er det beste jeg vet :) Men det gjelder kanskje for oss som er morgenfugler da? Hehe :)

 

Vekt i dag: 63,2 kg så opp 0,5 kg. Vel. Visste det jo egentlig. Vi jobber videre på:) Treninga skal iverksettes igjen nå som eksamen er over, sydentur om en måned og da SKAL jeg være mindre over magen.

 

Kanskje jeg skal måle meg midt over magen og sette et cm-mål til om en måned? Det tror jeg jammen at jeg gjør. Det blir kanskje mer inspirerende! I morgen tidlig blir det frem med målebandet.

 

Ha en strålende helg, her skinner solen og det er nesten for varmt. Vi blir jo bortskjemte her nå...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ryddet og sjauet ganske bra hjemme igår, men ble på langt nær ferdig. Så jeg vet hva jeg skal gjøre resten av helga!

 

Men oj, så dårlig med kostholdet, da! Skeiet jo helt ut. Var en tur på butikken og da havnet det nesten bare fy-mat i handlekurven. Hurra for fridager, liksom... Måtte derfor gjøre noen forsakelser ellers i kostholdet og lå sånn rimelig bra an med ca. 1600 kalorier totalt da kveldingen kom. Men da kom plutselig samboer hjem også, med sjokolade i all mass, 2 for 1 på butikken. Iiiiiisj! For det gikk jo ned på høykant, siden jeg hadde vært så flink å rydde hele dagen... <_< Så totalt ble det rundt 2000 kalorier igår likevel. Off!

 

Tror jeg bare må slutte helt å ha fridager og helger, jeg. Gå på jobb 7 dager i uka. For på jobb klarer jeg å holde meg i skinnet og følge planen.

 

Vel, vekt idag ble litt opp, til 59,4 kg. Men det er likevel ganske så stabilt fra forrige fredag og erklærer dermed holdevekten-uka for gjennomført. Fikk av meg forrige helgs ekstragram og det var hovedmålet.

 

DBXLbdw.png

 

Har ikke jogget en millimeter hittil denne uka, men har vært sabla flink med rockering og mine 5-10 minutter med styrke, hver kveld. Det merkes, på sitt vis. Målte midjemål til 65 cm imorges. Noe jeg ikke kan huske å ha hatt siden jeg var i tidlig tjueårene eller noe. (Har ligget ganske stabilt på 68-67 cm hele det siste halvåret.) Og jeg har holdt 59-tallet på vekta i omlag 2 uker nå. Noe jeg også er veldig stolt av.

 

Så alt i alt, joda, ganske fornøyd med uka!

 

Ha en flott helg! Her skal vi øve litt mer på måtehold. Igjen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke du er å holde vekten Bijou. Du har funnet noe som fungerer for deg og det er akkurat det samme jeg må gjøre for meg.

 

Vekt i dag var 66kg og det er faktisk opp en halv kilo fra tidligere i uken og litt surt. Men min egen feil for jeg klarte å trykke i meg 7-8 sjokoladebiter i går og en pils som var helt ikke planlagt. Irriterende.

 

Men nå har jeg også lagt en liten slagplan for hvordan veien skal bli videre så gjelder det bare å følge den. En av uvanene mine som skal bort er søtt i hverdagen. Det sklir bare ut og to biter blir til tre osv. Nå er det kun søtt i helg og da snakker vi fredag/lørdag.

 

Ukas fjerde joggetur er unnagjort etter en god natt søvn (ubetalelig) 9 km i flott joggevær. Nå skal jeg hoppe i dusjen og stelle meg litt. Dagen skal brukes til rengjøring og lesing av en kjekk bok. I kveld blir det en liten fest med venner som jeg ser fram til. Da kommer det alltid snacks på bordet og jeg prøver å finne meg et mantra jeg kan si for ikke å kaste meg over det. Bryr meg egentlig ikke om chips men står det foran meg er det lett å begynne og da er det gjort.

 

Enig med deg Bijou hverdager er så mye enklere enn helg for ikke å snakke om ferie.

 

Du er jammen slank rundt livet Bijou. Selv er jeg 72 cm på det tynneste, men nå fikk jeg lyst å rocke litt. Kunne godt tenke meg i alle fall å være 70 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 64.9 jiiiihiiii men jeg vet det er bare tull for jeg drakk så mye alkohol i går og da er vekta veldig snill dagen derpå. Det kommer nok riktig vekt i morgen. Men det var nå kjekt lell å se det tallet. :rolleyes:

 

I dag blir det den store sofadagen, dvs jeg har flyttet ut for det er jo så nydelig vær. Så i dag skal jeg bare slappe av ute i hagen og kose meg og prøve å komme meg litt etter en kjempekjekk fest i går. Det ble litt mye men jeg kjenner det var verdt det.

 

Ingen trim i dag, men skal være flink med kostholdet. Nå er det bare to uker til ferie og målet mitt er jo å komme ned til trivsels vekt til jeg drar.

 

Prøvde i hele går å si til meg selv " jeg liker ikke chips, det er fett og usunt". Men når vi satt der måtte jeg jo smake på noen flak. Men det smakte rett og slett ikke godt så det ble med en liten hånd. Kanskje det hjalp alikvel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag, dere!

 

Etter å ha følt meg som en oppblåst blubb hele helga og hatt et ganske surt humør, føler jeg meg mye bedre i dag. Tok frem målebåndet, og målte 72 cm i midja og 87 rundt magen (ca. 1,5 cm under navlen). Målet er ned 2 cm begge steder til 8 juli. Det kan jeg klare med å fortsette treningen, passe på maten, drikke mindre øl (oops, den er vanskelig!) og ikke være i sånn surt humør :)

 

I tillegg var vekta snill i dag, 62,6. Og jeg som har følt meg som om jeg har gått opp minst 5 kg i løpet av helga...Jaja, av og til spiller både hodet og kroppen meg et puss!

 

Vel: Så god start på uka, og håper på å fortsette i samme tralten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske riktig, dagens vekt 65.6 kg. Vel det er ned 100 g siden sist og det var jo litt som forventet. Kan ikke ha kjempenedgang to uker på rad. Men fra i går satte jeg alle kluter på å nå målet mitt til under 65 om to uker fra i dag. Nå er det ingen kjeks og sjokolade til kaffien og holde rasjonene mine + masse trim

 

Dagens trim er unnagjort, en nydelig joggetur (7km) i strålende sol. Må nesten klype meg i armen når jeg jogger til så flott vær. Det er jo dette jeg har drømt om i hele vinter.

 

Jeg tror min rockekarriere for tiden er ganske kort da jeg skal fjerne et par føflekker på ryggen i sommer. Det er to stk og de kan gjøres samtidig. Så da kan jeg jo nesten ikke rocke over sårene. Det var litt synd, var innstilt på en smalere midje nå. Ja ja.

 

Ha en flott mandag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg, ja!

 

Mine øvelser i måtehold i helgene går nok ikke så bra som jeg helst vil. Men jeg får bare fortsette å øve. Igjen og igjen.

 

Hadde dugnad hjemme i veien på fredag, med påfølgende grilling på kvelden. Og jommen litt grilling i finværet på lørdagen også! Inkludert en fin haug marshmellows... B) Og ingen som helst trim de dagene.

 

Men tror jeg fikk tatt igjen litt på søndagen. Da dro far og sønn på Tusenfryd, mens jeg fikk sjauet litt videre på ommøbleringen i andre etasje. (Lot finvær være finvær den dagen.) Vasket ned vegger og tak og lempet møbler hit og dit. Så tipper på det ble et trimpoeng eller to der.

 

Vekt idag: 59,7 kg. Hvilket er 300 gram opp fra fredag. Heeeelt akseptabelt (og egentlig en stor lettelse)!

 

Idag er det tilbake på den smale sti. Pjuh! Nesten litt deilig.

 

Mål denne uka: jogge minimum 2 ganger!! Nå må jeg få ræva i gir, altså. For i motsetning til deg, Henna, så liker jeg ikke å jogge om sommeren, jeg. Det er så lyst! Jeg liker best å jogge når det er mørkt ute... Og det er så varmt! Tror nesten jeg foretrekker 17 minus... (Var det noen som sa sær? ;))

 

Ha en fin uke folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var den første føflekken fjernet. Det gikk fint, men fikk beskjed at jeg ikke fikk jogge med det første. Det var jo skikkelig synd, jeg som er så godt i siget. Kanskje om en uke. Skulle ta det litt med ro de første dagene så kunne jeg gå tur. Vel får bare lytte til legen. Litt rart i morges. Første morgen på evigheter jeg ikke har trimmet. Var helt dautrøtt på bussen til jobb.

 

I går ble det litt grilling i det fine været og det snek seg et par ekstra pølser og to kjeks til kaffien. Men vi hadde jo gjester så da synes jeg det var litt lov. Vekta var imidlertid ikke snill i dag og vips opp til 66. Nå MÅ jeg bare være flink for jeg har et helt kilo å få av og selv om det er to uker til så sitter det sikkert som limt på. Har ingen planer i den nærmeste framtiden så det lover jo godt.

 

I dag blir det Stroganoff gryte GR oppskrift til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føflekker, ja. Jeg fjernet også 2 stk i fjor våres/sommer, en på magen og en på ryggen. Kjedelige greier... Da hadde jeg nettopp kjøpt meg rockering og blitt bitt av basillen. Så ble det brått 3 ukers ufrivillig rocke-pause, pr. føflekk. Håpløst!

 

Men det ble veldig fine arr, da. Premien ved å være tålmodig og la det få gro i fred. :) Så hold ut!

 

Her er det utrolig stressete på jobb for tida. Kombinert med altfor mye sjokolade og godis tilgjengelig på kontoret. Aaaargh! Går og småspiser hele dagen, for å "lindre" stresset. (Yeah, right...)

 

Så det ble nær 1700 kalorier totalt igår. Og stillstand på vekta. Blir vel ikke noe bedre imorgen, for jeg har gått og stukket syltelabben min ned i godteskåla jevnt og trutt idag også. <_<

 

Sukk...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe i dag, men det blir en rolig dag for det= 0 trening.

Får vente til i morgen, men da får jeg ta meg en lang tur i det minste.

Vekta var ikke grei i dag tross en helt ok dag i går. Var på kafe, men hadde kun en kopp te. Forstår ingenting, nesten 1 kg opp siden forrige uke. Veldig så det svinger.

 

I dag blir det kyllingkarbonader i karrisaus til middag.

 

Ja det er veldig irriterende med de to føflekkene. Jeg vil vente med den siste til høsten. Kan ikke ødelegge hele sommeren på dette. Det verste er jo joggingen, men jeg får vel bare være tålmodig.

 

Vekt i dag 66.2 kg :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var da fælt så flink man plutselig var til å spolere for seg selv, da... <_<

 

I tillegg til fæl dag på jobb, fikk vi middagsbesøk hjemme igår. Litt for mye saus og dressing. Og dessert. Kom godt over 2000 kalorier. (Stoppet å registrere på slutten av kvelden...) Og opp 300 gram idag, til 60 blank.

 

Ganske oppgitt over meg selv om dagen, altså.

 

Men samtidig litt morsomt at jeg nå føler meg stinn, oppblåst, overspist, feit og fæl... på 60 blank. Mens jeg bare for noen få uker siden ville vært overlykkelig over å veie 60! ;) Merkelig hvor fort hodet og kroppen venner seg til de stadig nye vekttallene nedover - og synes alt over det er helt grusomt.

 

Skal likevel prøve å komme meg nærmest mulig 59,3-59,4 til fredag. Altså, slik at uka går i stabil. Men da må jeg skjerpe meg betraktelig og gå ned totalt 600-700 gram de to neste dagene. Vi får se hvordan det går!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Har bare stresset rundt i dag, hatt fullt opplegg fra 08.00 til jeg var ferdig på jobb 20.30. På toppen av alt kom det månedlige i dag, og dermed ødela all mulighet for trening, for jeg fikk så vondt i magen og hodet. Så argh! Men sånn er noen dager. Skal prøve å få hvilt litt mer ut i morgen. Hatt tre kursdager på rad nå, pluss jobb. Snakk om få sommerferie fra skolen. Utslitt! I tillegg gjør det mat vanskelig, for jeg bare må slenge meg fra det ene til det andre i full fart. Dermed, noen raske løsning som gir lite igjen på kvota til kvelden. Og dermed sulten i seng noen dager nå. Håper på en bedre dag i morgen!

 

Vekt i morges var 62,4, så stadig nedover, men spent på den til fredag nå som mensen er i gang. Da blir jeg alltid fælt oppblåst. Får se får se!

 

Og dere: Den vekta den er slett ikke så grei. Noen ganger bare går man opp uten at man skjønner noenting. Og andre ganger er det motsatt igjen. Så fortvil ikke; til slutt går det rette veien, så lenge man gjør de rette tingene! :) Det er ingen tvil i meg Henna om at du kommer ned på 64 kg til ferien din. Du har vist at du kan, og når kroppen kommer etter så kommer resultatet! :)

 

Videre flott uke damer, nå kan det bare blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende ord Sunnyside. Ja i dag har jeg begynt å telle igjen. Er visst det eneste som hjelper. Er jo litt lei, men det får bare være.

 

Prøvde meg på en tur i morges, ca 5 km. Får håpe det går greit med føflekken. Skal skifte plaster i dag hos bedriftlegen på jobben så får vi se. Hadde vært kjekt å fått begynne å trimme igjen. :D

 

I går ble en rolsedag matmessig. Vekt i dag 66.0 kg :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bare drukner jeg i jobbstress om dagen. Føler at jeg knapt får puste. Nakken er stiv som bare pokker og ryggen føles ut som en jernplate. Har lenge gått og tenkt på at jeg må få begynt med stretchingen min igjen, sånn generelt. For jeg har følt meg så stiv siste månedene. Men etter siste dagers jobbing er det jo bare blitt forverret titusen ganger... :blink: Så nå er det ingen vei tilbake. Stretching og mer tøy & bøy MÅ til. Knekke opp denne stadig eldre og stivere kroppen.

 

Men jo... sånn ellers. Var ikke sånn all verdens flink med kostholdet igår heller. Endte på 1900 kalorier. Men dro til byen etter jobb og gikk endel. Takk og lov. Vekt idag: 59,6 kg. Så litt nedover fra igår.

 

Idag prøver jeg meg på enda mer ned på kalorifronten. Har ikke hatt tid til å knaske så mye snop på kontoret idag. Altfor mye stress. Heldigvis...! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kjempeflink i går og landet på 1550 kcal. Vekt i dag 65.7 kg. Det viser seg gang på gang at det hjelper å skrive ned. Det er utrolig mye mer som går ned når man tar det på øyemål.

 

Har ingen planer for helgen, skal ta det med ro, kanskje en tur på hytta i morgen. Skal få gått en tur hver dag. Mandag starter jeg joggingen igjen og jeg GLEDER meg.

 

I dag er det fri fra jobb og nå regner det ikke lenger så kanskje jeg også kan slå plenen og forbrenne litt der. Må en tur til dyrlegen med hunden da den har fått en nagl som vokser innover. Ser bare tusenlappene flagre. :huh:

 

God helg Bijou og Sunnyside. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu, "offisiell" veiedag og OPP 400 gr fra i går, til 62,8. Faktisk ikke så ille kalorimessig i går, MEN: Mange av de kaloriene kom sent i går kveld i form av en aaaaltfor god og salt tapasmiddag. Ups! Hehe. Men så lenge man vet at det kun er "vannvekt", så tar jeg det ikke så tungt. Satser på å ha det av igjen i morgen.

 

I går fikk jeg trent, og endelig er kurset ferdig. Så nå skal jeg ha litt ferie, før jeg skal på jobb i kveld...hehe. Ut på tur nå, det blir deilig!

 

Ha en flott helg, dere!

 

PS: Tusenlappene flyr her også, da min "nye" kropp trenger nye sommerklær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig skjerpet meg på inntaket igår og havnet på 1474 kalorier inn. Kjørte også en litt lengre og mer intens rockering-økt, samt tok styrkeøvelsene mine på kvelden. (Å, som den hersens "planken" river, altså!)

 

Men uansett, veiedag og 59,3 kg på vekta! Jippi! :) Jeg klarer stabil, jo! Helt eksemplarisk, plutselig. Det får man jo til å lure litt på hva man egentlig drev med tidligere i vinter/våres... ;) Men kanskje det rett og slett bare er enklere å holde vekten enn å stadig forsøke å gå mest mulig ned? Sikkert innlysende, men likevel.

 

DBXLbdw.png

 

Konklusjon: veldig fornøyd, selv om jeg enda ikke har fått ut finger'n med jogginga. (Men har ikke gitt opp! Bare så det er sagt. He he!)

 

Ha en strålende helg, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen god Bijou. En kunst å være stabil. Personlig synes jeg det er mye vanskeligere å holde vekten enn å ta av.

 

Grytidlig oppe i dag også - på en lørdag. Men kanskje det er sånn å bli eldre :blink:

 

Veldig snill vekt i dag 65.1 kg - bare 200 g til trivselsvekt. Var veldig flink i går og spiste kun 1550 kcal - på en fredag. ;)

 

I dag blir det først en times tur med hunden. Så blir det å hjelpe minsten litt med muntlig eksamen som han skal ha på tirsdag. Kanskje jeg kan få gjort litt i hagen. I går hadde jeg en voldsom enegi og fikk gjort kjempemye.

 

I kveld blir det litt pizza, men den skal veies opp. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...