Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Idag er det bursdag i denne tråden! :) For idag er det nøyaktig 1 år siden jeg lagde den.

 

På denne datoen ifjor veide jeg 64,1 kilo og var ikke helt i mål enda. Faktisk så visste jeg ikke helt hvor mål var hen. Men hadde en formening om at det var mellom 60-63 kg.

 

Nå kom jeg ikke ned på 63 sånn med det første, akkurat. Jeg trodde jo det, når jeg startet denne tråden 15. juni ifjor, at 63 var rett rundt hjørnet! ;) Men det tok vel omtrent hele sommeren og tidlig høst før jeg kom meg mer varig ned på 63. Så var jeg en tur nedom 60-61 på høsten, før jeg gikk opp til 62 og 63 i desember. Og enda mer på nyåret i år, da jeg nesten touchet innom 65. :blink: Før jeg omsider kom meg ned igjen på 60 og endog 59-tallet nå i mai.

 

Det har vært litt av en hurramegrundt-tur dette siste året. Jeg kunne jo fint tatt på skylappene og sagt at jeg veide 64,1 på denne dag ifjor og 59,3 i år, ett år etter. Og slå meg på brystet for det, over at jeg har gått ned 5 kilo det siste året. De aller siste, vanskelige kiloene. Det er jo på en måte sant. Men veien dit har som sagt vært humpete og igrunn ganske tilfeldig, jeg må jo innrømme det.

 

Jeg lagde meg derfor en liten oversikt idag over det siste året, fra 15. juni ifjor og til 15. juni idag. For å se veien til 59-tallet, svart på hvitt. Og slik ser den altså ut:

 

6ImYbcc.png

 

Ikke særlig konsekvent utvikling det der! ;) Nå i ettertid skjønner jeg nesten ikke at jeg holdt ut, den stadige kampen. For det var jo en kamp, de der aller siste kiloene.

 

Men kanskje det er nettopp det den grafen viser. At det var ikke noe rolig seilas inn mot mål, akkurat. Men jeg kom dit, smått om senn. Masse erfaringer rikere. Og at kanskje det måtte ta så lang tid, for å få det til.

 

Så kanskje jeg skal ta på skylappene likevel, for å feire denne dagen og de tapte kiloene. Og for å fokusere videre på der jeg er nå, som er der jeg ønsker å fortsette å være, sånn omtrent'ish. Også 1 år fra nå.

 

Så skål for meg - og alle andre slitere der ute som aldri gir opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjekt å se Bijou din kamp mot de siste kiloene. Ja dette er ikke lett det kan jeg skrive under på. Jeg synes du har vært knallgod dette året for du har stått mye stille og variert mye i vekt. Men nå er du i mål og jeg tar hatten av meg for det. :rolleyes:

 

Jeg hadde et lite jubileum jeg også i går. 2 måneder siden jeg tok skjeia i den andre hånda og gjorde noe med kiloene som har irritert meg. I dag veide jeg 65.0 kg hvilket er akkurat 6 kg ned på 2 måneder. Fornøyd med det. Hadde aldri trodd jeg skulle klare det. Men det er SÅ kjekt å starte ferien nå, nyslanket og føle meg vel. I går prøvde jeg sommerklær og det er jo rene halleluja tilstandene forann speilet.

 

I natt har jeg sovet litt godt for en gangs skyld så jeg har lyst å ta meg en joggetur i det fine været. Burde jo ha ventet litt, men jeg tar sjansen. Såret ser veldig fint ut.

 

I går landet jeg vel på 2000 kcal, bare MÅTTE ha et par pils på kvelden. Nå lager de jo LITE øl med 70% mindre karbohydrater. Det skulle heller vært kcalorier for det er jo det samme :huh:

 

Skulle ønske jeg fikk til en slik graf som du har Bijou. Kan du forklare meg enda en gang hvordan du gjør. Jeg tutla sånn sist gang jeg prøvde at jeg rett og slett gav opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grytidlig oppe i dag også, er skikkelig lei av dette tullet for tiden. Kroppen er like innstilt som en klokke. Vel over til noe kjekkere. For i dag viste vekta 64.6 kg :)/> :P/> :rolleyes:/> Jeg er offisielt i mål :D/ Det var utrolig kjekt. Her på 64 kg vil jeg prøve å holde meg denne sommeren. Det blir jo kjempevanskelig med 3 ferieuker der en ikke får ha helt kontroll på maten. Men jeg skal gjøre alt jeg kan.

 

Planen videre nå er å fortsette å slanke meg en uke til jeg reiser neste mandag. Da har jeg kanskje noen gram å gå på.

 

Men først ut på joggetur. Det var så deilig i går så jeg prøver meg på en i dag også.

 

Ha en strålende mandag :rolleyes:/

PS I dag skal jeg ha på meg den ulitmate slankebuksa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ville bare gratulere, tenk at du har holdt vekten 1 helt år. Uansett om det har vært trøblete, så har du i alle fall holdt deg under start-vekta hele veien, og det er det ikke mange som kan si. Det er lett å gå ned, men utrolig vanskelig å bli der. At du i tillegg har klart å gå ned de siste 5 kiloene er jo en bragd.

 

Håper du fortsetter å bruke tråden fremover også, det hjelper sikkert på å få stabilisert seg rundt/under 60 på enda lenger sikt. Og veldig motiverende for oss andre å lese om noen som faktisk har klart det :)

 

Hurra for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, Missoki, Henna og Anna T! :)

 

Her gikk helga slik som helger flest. Opp en hel kilo denne gangen. Men merker at mye skyldes for lite vanndrikking og dermed ganske stinn mage. Og det pleier å gå seg til igjen, mandager og tirsdager.

 

Ble dårlig med jogging forrige uke også, men lever stadig i håpet om at jeg skal komme meg ut! Det må man jo. :rolleyes: Og det positive nå er at jeg faktisk begynner å få lyst til å løpe igjen. Kryss i taket! He he! Så vi får se, hva denne uka bringer.

 

Siden jeg er der jeg vil være vektmessig nå så har jeg bestemt meg for at jeg bare skal rapporter inn vekt på fredager heretter. Kommer nok til å veie meg hver dag, sånn for egen del. Klarer liksom ikke helt å la være. Men skal spare leserne i tråden her med daglige oppdateringer, når jeg likevel er i mål. Det kan neppe være spesielt interessant. Så veietall og oppdateringer med graf kun på fredager heretter, med mindre det skjer noe helt dramatisk på vekta, enten oppover eller nedover, som ikke tilsier holde-vekten-modus.

 

Ha en fortsatt fin mandag, ja! Her skinner sola og jeg vil bare uuuuut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ikke notere vekt hver dag lenger. Jeg skal faktisk prøve å veie meg bare to ganger i uka. Akkurat nå har jeg lyst å veie 64.6 kg leeeenge.

 

I dag er det fridag fra trimmen og det er litt godt for jeg er litt sliten. Den hekkans søvnen :angry:

 

Minsten skal opp til eksamen i dag så det blir en litt spennende dag. Har planer om et iskaldt glass hvitvin i kveld enten det går sånn eller sånn. Hadde lyst å kjøpe litt sushi også. Er det noen som vet om det er fetende?

 

Nei får hoppe i dusjen og komme meg på jobb. Det er nydelig vær ute, ikke så varmt men soooool B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går kostholdet så som så om dagen. Er plutselig forferdelig sulten og det eneste jeg vil ha er bøttevis med Cola - og sjokolade. <_<

 

Spiste altfor stor (men sunn) middags-porsjon igår. Og slukte en halv Stratos (type stor plate) til dessert. Ikke har jeg fått igang magen etter helga heller. Og det vistes på vekta idag. Enda ytterligere opp. Laaaaangt opp på 60-tallet. Så tok en liten kikk i kalenderen og joda, det stemmer bra med PMS-uka nå.

 

Så her vagger jeg rundt og føler meg gravid i 5. måned omtrent.

 

Trøsten er at det går over. Men hoff! PMS er no' herk, altså. Og må prøve å holde det sånn noenlunde i tøyler, så det ikke tar helt av her.

 

Målet denne uka er å komme meg ned igjen på 59-tallet. Det tror jeg kan være utfordring god nok denne uka.

 

Og Henna, jeg skal se om jeg ikke kan få hjulpet deg med sånn ticker, men må bare knote litt rundt først selv. Jeg sliter med det der hver bidige gang og knotter bare rundt litt på måfå til det funker. Så foreløpig litt dårlig med oppskrift herifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er litt så som så her også for tiden. Har så utrolig mye å gjøre, og er verdensmester i å ta på meg enda mer. Og følelsen av å ha mye å gjøre påvirker meg så jeg føler at alt blir veldig overveldende. Noe jeg må bli flinkere på... :)

 

Lite trening, i allefall. Og lite kontroll generelt. Men i dag har jeg en skikkelig lavkaloridag til meg å være. Litt festing i helga har jo gjort sitt med vekta, men håper på 62,4 igjen til fredag. Og så må jeg bare fortsette å prøve, iallefall. Men tror nok kroppen min trives godt på rundt 63 kg. Vel, har det ikke travelt. Om det tar meg et år, så ønsker jeg i utgangspunktet 60 kg. Da havner jeg på samme regel som deg, Bijou, om at man tar høyden minus 110. Siden jeg er 170 bør 60 være cirka bra. :) Men om jeg bare får flatere mage skal jeg uansett være fornøyd. Alt som er igjen hos meg sitter der. Vanvittig irriterende. Bah!

 

Vel, klaging unnagjort, nå skal jeg få meg en skikkelig natts søvn og lade opp til resten av uka :)

 

Håper dere har det flott, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenfuglen er tidlig oppe som vanlig. Skal snart spenne på meg skoene og ta en joggetur.

I går ble en liten feiring da minsten fikk 5 på eksamen. Ikke mye, men nok til at vekta gjorde et lite rykk. Får bare være flink videre. Tror nok at 64 kg er ei vekt jeg må virkelig slite for å holde. Men jeg er veldig innstilt på det :D

 

Nå har jeg tatt av 6 kg men det er ingen som kommenterer noenting. Da lurer jeg på om det bare meg som merker jeg har tatt av ? Hmmm vel hadde jo vært kjekt hvis noen la merke til noe, men jeg klarer meg jo uten også. Det viktigste er jo at jeg ser det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kjipe må være når man tar av noen kilo og ingen (i alle fall av de nærmeste) ser det. Men noen ganger er det sånn at folk ser det, men det faller de ikke inn å kommentere det, sånn med det første. Men de må jo skjønne at de må si at vi har vært flinke, når vi har vært det! ;)

 

Her er det ingen som sier noenting, for her går det virkelig helt total katastrofalt. Det er som å sitte pal å se på Titanic synke, uten å løfte en finger. Føler at jeg veier like mye som Titanic også... <_<

 

Men altså, jeg har siden veiedag sist fredag gått opp... hold dere fast... 2 hele kilo! Endel av det skyldes helt klart PMS, men en del skyldes også katastrofalt kosthold. Ikke til å benekte.

 

Tror jeg kan glemme hele 59-tallet denne uka og heller prøve å konsentrere meg om 60-tallet.

 

Alt går dit høna sparker denne uka. Feil kosthold, altfor lite vann, ikke noe trim, forferdelig stressete arbeidsdager, altfor lite søvn og you name it. Check, check, check.

 

Men... hver dag er en ny sjanse, jeg klamrer meg til det. Og målet denne dagen er å få til 1 time med trim etter at jeg kommer hjem fra jobb. Verken mer eller mindre. Og samme hva det er, om det er jogging, rockering, stretching eller noe annet. 1 time med noe skal jeg få til.

 

Så tar vi det derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en dårlig dag jeg også i går. Kjenner at å sove så lite som jeg har gjort i det siste er virkelig slitende. Når en så blir sliten er det lett å spise for mye i frustrasjon. Har tatt ferie nå og slapper jo godt av men kroppen nekter å sove mer enn 5 timer. Vel, nok syting. Som sagt har jeg ferie et par uker og akkurat nå er jeg på hytta. Ute er en nydelig morgen. Skal jobbe i Hagen i dag. Tok ikke med vekta, kjente jeg måtte ha pause så veiedag blir mandag. Nå gjelder det bare ikke å skli ut for det om det butter litt imot. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skal pokker meg ikke være lett, altså. Verken å gå ned eller holde vekten. En stadig kamp okke som.

 

Men fikk snudd et par ting her igår. Fikk i meg masse vann, tok 1 time trim (stretching og rockering), kom meg ned på 1500 kalorier i inntak og la meg relativt tidlig. Resultatet idag morges var mange fine gram ned! :)

 

Fikk ikke helt til det samme idag, for har sittet i 9 timer med sammenhengende møte på jobben. Endel feil møtemat. Og sliter med en dundrende hodepine som jeg våknet opp med igår, som varte hele dagen, og som jaggu har vart hele dagen idag også. Utrolig slitsomt.

 

Men vært flink med vann idag også, skal ta litt rockering nå straks og prøve å legge meg tidlig ikveld. Så har jeg gjort alt i min makt, med det jeg hadde av energi og ressurser, for å ihvertfall ikke gå ytterligere opp.

 

Så får vi se hva dommen på veiedag imorgen blir. Opp blir det, uansett. Men håper det stopper på 1 kilo, istedet for 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte faktisk til legen i går å få noe skikkelig å sove på. Har sovet relativt greit i natt. Det skal i alle fall bli joggetur.

 

Det ble litt tulledag i går også. Disse fri dagene er gift for kostholdet. Det blir en is, grilling litt pils osv. Men nå er det nok. På butikken hadde de slanke sjokolade til halv pris. Skal hamstre litt i dag som jeg kan ha når vi er i Frankrike. Har en mann som kan uten mat fra frokost til kvelds, men det klarer ikke jeg. Dvs klarer å klarer fru Blom, jeg klarer det kanskje men da er jeg ikke mye god.

 

I dag er det meldt litt regn så det gjelder å komme seg ut på tur før det. Ha en fin fredag og lykke til med veiing i morgen, jeg venter til mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her måtte jeg også krype til korset igår og ta 2 Ibux før jeg la meg, for å ta knekken på hodepinen som hadde vart 48 timer sammenhengende... :blink: Pleier vanligvis ikke ty til smertestillende, men trodde hodet skulle revne på midten. 48 timer fikk holde. Og idag er jeg mye bedre. Fortsatt litt tung i hodet, men det er liksom noe annet. Det kan vi tåle, på en fredag.

 

Og veldig glad for vekta imorges, selv om det altså ble opp denne uka. Den viste 60 blank. Altså 700 gram opp fra forrige fredag. Pjuuuuuh!

 

De 2 siste dagene med litt mer skjerpings på kostholdet, bøttevis med vann og mer søvn så ut til å hjelpe. Det hjalp hele 1,3 kg ned, faktisk. Det må jeg huske på, til neste gang.

 

Og ukens graf blir da slik:

 

DBXLbdw.png

 

En liten sving opp igjen, men det tåler jeg, når det er under kiloen. Og hvis det bare blir en oppsving sånn ca. hver fjerde uke! ;) Da vet jeg i det minste hva det skyldes.

 

Ha en fin-fin helg! :)

 

Og ja, forresten... Målet mitt denne helga: holde meg stabil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Stairway! :) Du er jo absolutt innen rekkevidde for 60-tallet du også, så det er bare å stå på! Heia, heia!

 

Og grattis til Sunnyside! 400 gram til neste fredag er i aller høyeste grad overkommelig. Go for it!

 

Her er 1/3 av helga (fredagen) vel overstått. Klarte den biten av utfordringen og er fortsatt stabil på vekta. Men får se hva som skjer etter idag, siden vi skal i barnebursdag. Men det jeg event. går opp i dag får jeg heller prøve å gå ned igjen imorgen, søndag. Har ikke lyst til enda en helg med 1 kg opp, på toppen av forrige helgs gram, som fortsatt sitter på. Her er det bare å ta tak før det baller seg på! ;)

 

Fortsatt god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt på hytta og uten vekt. Det er litt frustrerende for jeg er litt på villspor for tiden. Bare i dag har jeg klemt nedpå tre vaffelhjerter og en krone is. Blir gal av meg selv, men det føles som jeg har en liten djevel på skulderen. Skal prøve å være flink resten av dagen. :( gruer meg litt til veiedag mandag har ingen snøring om jeg har lagt på meg mye eller kanskje bare litt. Det er jo lov å håpe. Kanskje je skulle klemme inn en ekstra joggetur ? Hmmm får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk barnebursdag rimelig knirkefritt. Spiste mer enn jeg trengte (selvfølgelig), men tok ikke på skylappene helt heller, så midt på treet flink kan vi vel si at jeg var.

 

Mer eller mindre stabil'ish på vekta idag også. Så tror jeg skal unngå den hele kiloen i pluss denne gangen. Til og med klare stabil, hvis jeg holder meg i skinnet idag. Helga er ikke over enda! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse siste 5 dagene har vært irriterende, rett og slett. Har spist tull og tøys og blitt surere og surere. Men nå er det rett og slett nok. Håper ikke vekta er alt for galen i morgen, men 64 kan jeg i alle fall se langt etter. Får prøve å holde meg på 65 et eller annet i sommer tror jeg, blir for ambisiøst å tro at jeg skal klare 64 et eller annet i alle fall.

 

Holder på å pakke for gjøre meg klar til Frankrike i morgen. Håper det blir litt sol og sommer og at vi kan være litt i aktivitet. Håper også at uka ikke blir så hakkande gale med hensyn til mat og drikke.

 

Har hatt 4 joggeturer denne uken, men ingen gåtur. Sånn passe fornøyd med det. Greit med joggeturene men liker å ha noen gåturer også.

 

Nei nå får jeg fortsette pakkingen og vaskingen her hjemme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten stoppet på 65.8 kg i dag. Det er faktisk 1.2 kg opp fra forrige uke. Skremmende. Men ikke noe å gjøre med det. Har hatt som sagt noen slitsomme dager da mat ikke ble helt prioritert. Men nå er jeg i gang i igjen og satser på at denne uka, tross ferie, ikke skal bli så galen. Skal jo kose meg litt, men med måte.

 

Tar ipad med meg på ferie så kanskje hvis jeg finner et nett kan jeg kikke innom.

 

Nei hunden venter på en tur, vi knottes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her klarte jeg stabil hele helga, unntatt søndag... <_< Enda den faktisk ble sunnere enn de to foregående dagene. Ja, ja. Iblant henger ikke ting helt på greip.

 

Så resultatet for helga ble da 60,5 kg. Opp en halv kilo.

 

Trøsten er at det i alle fall ikke ble en hel! ;)

 

Men nå, altså... Denne uka skal jeg ned igjen på 59. Liker meg best der, som utgangspunkt/hverdagsvekt, kjenner jeg.

 

Ha en flott uke - og god tur til deg, Henna! Den kiloen får du av igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye som skjer her. Bittelitt ned på vekta, men ikke gigantsteg, akkurat.

 

Kostholdet gikk greit igår helt fram til middag. Da ble det noe taco-greier i ovn, med masse ost og nacho på. Ups! Og veldig sen middag, noe kroppen heller ikke liker noe særlig. Bør helst spise middag før kl 19, har jeg merket.

 

Men heldigvis er mensen kommet, så da løsner vel ting litt snart. Jeg har goooood tid, jeg! ;) (Sånn bortsett fra at jeg fortsatt har lyst til å veie 59-og-noe innen fredag.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her holder jeg nå på i litt "svimete" stil. Registrerer ikke noe, men tror ikke jeg spiser for mye heller. Er for opptatt :P Lite trening også, er som regel helt utslitt etter jobb og alt for lite søvn. Må komme meg litt i bedre modus snart, så jeg kommer meg opp tidlig selv om jeg har seinvakt, og i seng i passelig tid.

 

Vekta i morges var 62,2, så det går nedover. Fikk meg en løpeøkt i morges, og nå er det snart jobb. Håper på 62 blank til fredag. Skal prøve å få trent mer denne uka, når jeg føler at jeg ikke har like mye på tapeten :)

 

Bare to uker til sydentur, og jeg gleder meg sånn! Det skal bli deilig å endelig få ferie :)

 

Håper dere får en knall uke, og Henna; kos deg på ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...