Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Bare må fortelle dere at jeg FULLFØRTE løpet i dag. Er så utrolig stolt for det satt så langt inne og var en bøyg for meg. Jeg grudde meg sinnsykt. Likevel gjorde jeg det og nå er jeg kjempehappy. 10 km på akkurat en time som var målet. Nå er jeg faktisk litt sugen på halvmaraton, men må nok trene opp kneet mitt til det i tilfelle.

 

Den dødspreke mannen min løp helmaraton så i kveld blir det litt feiring. :rolleyes:/> :rolleyes:/> :rolleyes:/> :rolleyes:/> :rolleyes:/>

 

Så utrolig sprek du er, Henna! Gratulerer med vel gjennomført løp! :D

 

Klem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Nå begynner det å ligne noe.

 

1757 kalorier inn igår + joggetur på kvelden = 1 kilo ned. Pjuuuuh!

 

Dermed er alle helgegrammene (øh... kiloen) av og jeg er tilbake der jeg var på veiedag sist fredag. Nå er det bare å fortsette den gode trenden og prøve å klatre videre nedover, til 59.

 

Forresten veldig tilfredsstillende å jogge igår, da jeg løp forbi 3 ungdommer i begynnelsen av 20-åra, på to punkter på ruta. De løp runden saktere enn meg! Gamlemor ruler! :D Det begynner å synes på rundetidene mine også, på jogge-appen. Jeg begynner å nærme meg tiden jeg løp på før sommerferien. Yes! Kondisen er på vei tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke noe spesielt. Jeg liker best å jogge på kvelden, så jeg bare sørger for at jeg har spist middag og latt det gå 1 time eller 2, så maten har sunket. Deretter legger jeg ut.

 

Etter jogging spiser jeg heller ikke noe spesielt. Jeg spiser sjelden kveldsmat. (Prøver å ha spisestans etter kl 19-20 på kveldene. Men fortsetter å drikke, vann eller te.) De dagene jeg jogger tar jeg meg av og til en frukt etterpå, eller et glass sjokolademelk, som jeg har hørt er bra etter trening. I tillegg til masse vann, selvfølgelig.

 

Ellers ble det 1565 kalorier inn igår og en ganske stillesittende dag. Og stabil på vekta.

 

Idag blir det ukas andre joggetur og jeg håper det løsner enda litt til, så jeg kommer meg ned på det forbaska 59-tallet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesssss! Klarte det! :)

 

1790 kalorier inn igår og en joggetur. Vekt idag: 59,6 kg!

 

Endelig peker pila nedover igjen.

DBXLbdw.png

 

Det er noe med det der å bevise ovenfor seg selv at man kan hvis man vil. Og bare skjerper seg litt. ;)

 

Er godt inne i joggerytmen igjen nå. Vurderer en 3. tur i helga, selv om jeg nå har gjort unna ukas 2 obligatoriske. Har lyst til å kose meg i helga, men ikke gå opp atter en kilo. Så... vi får se.

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Sunnyside! :)

 

Ja, nå begynner det å ligne noe her. Fikk til en 3. joggetur igår og 2045 kalorier inn på lørdag og 1792 på søndag. Resultatet for helga: kun 100 gram opp! Jippi!

 

Så da starter jeg uka på 59,7 kg. Akseptabelt de lux! Og da har jeg ikke noe spesielt vektmål for denne uka. Annet enn å holde meg rimelig stabil. Treningsmessig har jeg mål om 2-3 joggeturer.

 

Men idag er det løpefri. Er dessuten hjemme med sykt barn. Alltid en strek i regningen... Også kostholdsmessig. Men får bare prøve å gjøre det beste ut av det.

 

Har vært slapp med rockeringen i det siste, så skal ta en real runde med den idag.

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble som sagt uplanlagt fridag igår, med sykt barn.

 

Trimmen ble 1 times gange totalt (2 ganger frem og tilbake til legekontoret...) og rockering på kvelden. Kostholdsmessig: 1553 kalorier inn. Likevel litt opp på vekta idag. Litt uvisst hvorfor, men sånn er det jo. Litt opp og ned, også på hverdagene. Og jeg ikke bare føler meg slankere enn på lenge, men målebåndet viser midjemål på 65 cm og det er jo bare til å juble av, med tanke på der jeg var! :)

 

Tilbake på jobb og hverdagsrutiner igjen idag. Og ukas første joggetur ikveld.

 

Denne uka har jeg et lite eksperiment som går ut på å prøve å legge meg på 15-1600 kalorier de dagene jeg ikke jogger og 17-1800 de dagene jeg jogger. Ikke svinge verken noe mere opp eller ned enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsfri igår og 1527 kalorier inn. Og igjen... litt opp på vekta til idag. <_< Skjønner det ikke helt. Om det er fordi jeg spiser for lite - eller for mye, på de treningsfri dagene. Ha'kke peiling. (Men skal prøve ut en litt annen taktikk neste uke. Må bare bli ferdig med denne først.)

 

Jogging igjen ikveld, i alle fall.

 

Og snart heeeeeelg! :) Skal til frisøren imorgen og klippe meg og gleder meg som bare rakkern. Så altfor lenge siden sist. Skal bli deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Den siste uka har jeg ikke registrert mat, rett og slett fordi jeg nesten ikke har spist. Pga sykdom og litt rot på hjemmebane (sukk) har matlysten vært null og hodet vært alle andre plasser. På en og en halv uke har jeg tatt av ca 2 kg...de kommer sikkert fort på igjen når matlysten melder sin ankomst igjen. Menmen. Melder inn vekt i morgen. Den ligger nok under 62 vil jeg tro...ikke sunt, men ikke mye å gjøre med heller.

 

Akk og ve. Alle livets faser. Satser på en ordning med alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, satser på at det ordner seg for deg, Sunnyside! Livet går jo litt opp og ned. Sånn er det bare.

 

Her er det veiedag igjen og vekta viste 59,5 denne gangen. 100 gram ned fra forrige fredag og stabil som bare det. Det var jo målet. Veldig fornøyd!

 

DBXLbdw.png

 

Føler at jeg er tilbake i den gode flyten, med rimelig bra kontroll på inntak og 2-3 joggeturer i uka. (Tok ukas andre joggetur igår.)

 

Men det går ikke av seg selv... Ikke enda. Verken inntaket eller treningen. Det kreves kontinuerlig konsentrasjon, for å ikke skli ut. En øvelsessak, som nok tar litt tid her i gården. :unsure:

 

I alle fall; ukas mål er nådd. Ny helg! Samme mål som sist, holde seg rimelig stabil. Greit med noen hundre gram opp, men ingen hel kilo.

 

Ha en super helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Gårsdagen viste 61,8 kg på vekta. Så her raser det av. Lyspunkt i all elendigheten egentlig. Føler meg skrekkelig fin for tiden! :P

 

Du begynner virkelig å bli stabil ja, Bijou! For en deilig følelse, selv om du må passe på hele tiden. Satser på at jeg skal stabilisere meg snart jeg også. Akkurat nå bør ikke det være noe problem, så lite interessant som mat er for øyeblikket. Vel. Skal jobbe hele helga før full skoleuke igjen. Har ikke mye tid til å ta tak i noenting som helst. Så det er både bra, og dumt. Godt for hodet akkurat nå, men kanskje ikke i lengden.

 

Ha en flott helg da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåmandag de lux... :unsure:

 

Skeiet skikkelig ut i helga og har ingen god unskyldning. Spiste middag hos moren min på lørdag og da ble det doble middagsporsjoner, dessert OG kaker og snop. Himmel og hav.

 

Hadde tenkt å hanke meg inn igjen på søndag, med mer kontroll på inntak + en joggetur. Men det ble ingen av delene. Kaldt og mørkt høstvær ute resulterte i ekstra behov for kos inne. Æsj!

 

Resultat etter helga: 1,5 kg opp. :blink:

 

Så denne ukas oppgave: få de av igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det 1729 kalorier inn igår og ukas første joggetur. Resulterte i en halv kilo ned.

 

Bare to halve kiloer igjen! ;)

 

Har grublet litt på en joggetur igjen ikveld, men må se det litt an, siden vi skal i foreldremøte.

 

Men er i gang med å få av helgesyndene igjen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, æsj, bæsj!

 

Etter en flink uke forrige uke må det selvsagt komme en dårlig uke denne uka. Klarte å tylle i meg 2198 kalorier igår (!). En lørdags-porsjon verdt, av ditt og datt. Og følgelig litt opp på vekta idag.

 

Men det er så kaaaaaaldt! <_< Jeg fryser. Og fyser... Går skikkelig inn i vintermodus nå, kjenner jeg. Kroppen har bare lyst til å lagre, lagre, lagre fett. Til vintern.

 

Ja, ja. Får bare fortsette å kjempe imot, enda hardere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise-bonanzaen fortsetter, men klarte likevel å stanse på 1489 kalorier inn igår.

 

Ikke for at det hjalp stort på vekta. 100 gram ned.

 

Må få til en joggetur idag. Det setter fortgang på ting. Men er likevel stygt redd for at jeg bare strander på 60-tallet denne uka. Vi får se imorgen på veiedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår hadde jeg en litt sånn kontrollert break-down, moralmessig.

 

Var innstilt på å jogge, hele dagen og kvelden, men kom meg av ulike årsaker ikke i treningstøyet før i 22-tida på kvelden. Litt lovlig sent, men ikke for sent. Utstyret kom på, selv om lysten var mildt sagt minimal. Offet og akket meg mens jeg snørte på meg joggeskoene. Så kikket jeg bort på samboer, som hadde bunkret seg opp i sofaen for kvelden med TV og til slutt hadde sovnet der. Et eneste stort zzzzznork fra sofadypet. Og så slo det meg; "nei pokker heller! hvorfor skal jeg ut og jogge, når han ligger der?? jeg vil også være inne i varmen, og sove!" Det var bekmørkt og iskaldt ute. For sikkerhets skyld tok jeg en kikk på gradestokken også. Joda, skarve 6 grader. That's it, tenkte jeg. Ikke pokker. Så for første gang i historien vrengte jeg av meg treningstøyet, uten å ha trent. Det har aldri hendt før.

 

Tok de vanlige styrkeøvelsene mine istedet, inne i varmen. Før jeg gikk og la meg. Og angret ikke ett sekund. He he! Og har heller ikke dårlig samvittighet idag.

 

Vekt idag: 60,3 kg. Fikk dermed av meg ca. halvparten av helgegrammene fra sist helg, men ikke alt. Så dermed opp på grafen. Ja, ja. Skitt banditt.

 

DBXLbdw.png

 

Mål for denne helga: samme som alltid! Ikke gå opp en hel kilo, men holde meg til smågram. Evig optimist! B)

 

Gooood helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg. Litt lenge siden jeg har vært her inne, måtte bare ha en pause. Men jeg har ikke gitt opp målet mitt på 64 kg. Det er jo bare to kilo til så det er litt irriterende. Men som sagt så gir jeg ikke opp.

 

Måtte smile av trenings kvelden din. Jeg hadde en helt lik kveld på tirsdag. Kledde meg, men fant utrolig mange unnskyldninger for å la være. Det var utladet mobil, været og jeg vet ikke hva. Men egentlig var jeg litt trøtt og da gir kanskje kroppen beskjed via unnskyldninger. Har liksomt punktert litt etter løpet og har bare jogget et par ganger.

 

MEN ... Jeg har klart å hanke meg inn igjen så nå er jeg i gang igjen. Foreløpig har det bare blitt power walk men det er greit det også.

 

Matmessig sånn midt på treet, men jobber med saken. Dagens vekt ble i alle fall 66,0 kg.

 

Ha en fin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du kikker innom av og til, Henna! Power walk er veldig greit. 100 ganger bedre enn alternativet... sofasliting! ;)

 

Her ble det kun 1 joggetur forrige uke. Dårlig!

 

Men hele forrige uke var jo jevnt over dårlig, på alle fronter. Så da så. Fikk kanskje litt av forklaringen i helga, da jeg fikk mensen. Kan i alle fall forklare dette himla suget etter sjokolade. Har ikke hatt regelmessig mens på lenge, så da jeg var hos legen i august for helsjekk byttet jeg merke på p-piller. Og nå, etter ca. en måned på de nye pillene, går alt tydeligvis helt på skinner igjen. Utrolig deilig, med litt forutsigbarhet. Ble dessuten innmari humørsyk av de forrige pillene, så deilig å bli kvitt det også. Kjipt å ha PMS-humør nesten hele måneden... Det holder jommen med noen få dager.

 

Og etter en måneds tid med jerntilskuddet også føler jeg at kroppen generelt er mer på skinner igjen. Mindre trøtt, mer energi. Til tross for at det er høsten. Er jo litt høst-trøtt, men det er liksom en annen type trøtthet. He he!

 

Helga gikk sånn passe. Ble ingen hel kilo opp, heldigvis. Men 600 gram. Det holder, det også.

 

Så satser på nytt denne uka og setter kursen mot 59-tallet igjen. Og må i alle fall få til 2 joggeturer denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var uka igang.

 

1702 kalorier inn igår og ukas første joggetur. Noen hundre gram nedover på vekta idag.

 

Begynner å gruble på om det er vinterkiloene som prøver å presse seg på her. "Hjelp-det-er-kaldt-og-vi-må-hamstre-fett"-genene som slår seg på. Og om jeg bare skal akseptere det.

 

Og at kanskje trikset for å holde seg stabil gjennom vinteren er å gå for 1 kilo mindre, selv om man aldri får det til. He he! Altså, ha 59 som mål, for da klarer jeg å holde meg på 60. Istedet for å ha 60 som mål og sprette opp til 61. Hvis noen skjønte den filosofien, da... (Kanskje den bare er logisk inne i mitt hode.)

 

Hm... Noe å gruble på videre. Og jeg skal uansett ikke kimse av 60 blank. Det var jo det som var hovedmålet mitt og drømmen over alle drømmer da jeg begynte her inne, for snart 2 år siden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 1872 kalorier inn igår. Ikke helt fornøyd, ettersom det ble minimalt med mosjon. Men ingen store endringer på vekta.

 

Det store ulvehungeren fortsetter, uavhengig av mensen også nå. Jeg er bare så vanvittig sulten for tida. Og ikke bare på vanlig mat, men snop også. Selvsagt. Helst sjokolade. *sikle*

 

Idag blir det desverre nok en inaktiv dag. Lang dag på jobb, 13 timer i strekk. Så spørs om jeg har energi igjen til en joggerunde etter at jeg kommer hjem. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt ut av kaloriregningen igår, på grunn av møtemat og lang dag på jobb. Men tipper det endte på rundt 1800 igår også.

 

Ser ut som kroppen synes 17-1800 er greit, for nå har jeg fått av alle helgegrammene i det minste.

 

Ellers ble det en litt rar og spesiell dag igår. Hadde en litt sånn "oppvåkning" med tanke på jobbsituasjon, privatliv, snart 40-årsdag, barn, årene som går og det hele. Og midt i en litt travel arbeidsdag knotet jeg ned en e-post til samboer i full fart og spurte rett ut; "hva synes du egentlig om å gifte deg?" Vi har snakket om det før, litt løst. Og spøkt om det. Men aldri diskutert det konkret. Men plutselig ble jeg sånn; fillern heller, livet er for kort.

 

Han rakk aldri å svare ordentlig på e-posten, og ble nok litt perpleks. He he! Men vi snakket om det på kvelden, når vi begge kom hjem fra jobb. Og plutselig fant vi ut at, jo, pokkern heller, vi vil gifte oss! :) Og sånn for syns skyld gikk han ned på kne på stuegulvet og spurte igjen; skal vi gifte oss? Ja, vi gifter oss! lo jeg.

 

Så da blir det bryllup. Meeeeen... vi er jo litt sære, så det blir ikke noe tradisjonelt bryllup. Vi synes det er en høyst personlig greie, som ingen andre har noe med, så vi ble enige om å stikke til Tinghuset og gjøre det der. Antakelig allerede nå i høst. Og i all "hemmelighet". Hemmelig fram til selve dagen, i alle fall. (Men alle dere på GR-forumet får vite det. Ha ha! Lenge leve anonymiteten.) Og så tar vi heller en større hagefest hjemme med familie og venner neste sommer. Sånn at ingen blir snurt og føler seg snytt for festen. Men altså, gjøre det veldig enkelt. (Jeg ville jo ikke ha ringer engang, men da satte samboer foten ned og sa jo! Ringer må vi ha.)

 

Da vi våknet idag var vi begge litt sånn; herregud, vi skal gifte oss...?! Litt surrealistisk, siden ingen av oss hadde trodd at den institusjonen der var noe for oss. Men veldig deilig følelse. Vi har begge, intuitivt, tenkt at dette forholdet er til vi blir gamle og grå, uansett. Følt det nesten helt fra starten av. Så nå faller det på en måte mer på plass, alt sammen. Det føles bare riktig.

 

Og jo eldre jeg blir, jo mer oppmerksom blir jeg på at livet må leves her og nå. Det er ikke noe å vente på. Fikk forresten en ekstra påminnelse om det litt senere på dagen igår også, da en gammel venninne jeg hadde invitert til 40-årsdagen min og ikke hadde hørt fra på en stund endelig ga livstegn fra seg, og fortalte at mannen hennes hadde dødd, nå i august. :o Så hun var litt utafor, mildt sagt. Og hun/de var omtrent på samme alder som meg og min samboer. Så... ja, nei. Livet må leves og settes pris på, her og nå. Basta bryllups-bom.

 

Dagens lille avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...