Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Takk for det, enna! :) Veldig koselig at du stakk innom!

 

Ja, her har det fortsatt ikke helt sunket inn, det vi har bestemt oss for å gjøre. Men kanskje det heller aldri gjør det. Jeg har jo fortsatt ikke vent meg til at jeg er blitt mor f.eks., og nå er poden 2 år! :rolleyes: Vel, vel.

 

Da var det veiedag igjen, altså. Og ingen som helst endring på vekta fra forrige uke. Endte på 60,3 idag også. Fikk av helgegrammene og that's it.

 

DBXLbdw.png

 

Fortsetter å sikte meg mot 59-tallet, så jeg klarer å holde meg på 60! ;)

 

Har planlagt ukas andre joggetur ikveld, omsider. Bør være en god start på helga.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

GRATULERER BIJOU! Så artig da. Haha, hørtes ut som en herlig surrealistisk mail og få, og deretter en koselig kveld med frieri attpåtil! Så artig for dere :)

 

Her i gården er derimot bruddet et faktum. Og vel, slik er det. Var mest fra min side ønsket kom uansett. Men er aldri lett med slikt uansett. Vel, har brukt tida til å bare få ting ut av system. Så nå går det veldig bra med meg :)

 

Blir litt styr med flytting og skole og alt nå, men alt går seg vel til. Noen ganger er ting til det beste :)

 

Vekta oppi det hele: Fredag 27/9 veide jeg 59,8 og absolutt bunnotering på de siste 7 årene. Er bare redd at når ting nå normaliserer seg at jeg skal skyte opp i vekt så fort matlysten kommer. Får bare prøve å holde meg litt i selene. Tenk å få en slik "gratis" vektnedgang, 4 kilo på en måned! Vel, noe godt må jo komme ut av alt ;)

 

Vi prates!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojda, det var jo leit, Sunnyside!

 

Men iblant er det slik det går. Og som du selv sier, iblant er det til det beste også. Å bare skille lag. Deri ligger jo en slags ny frihet også. Kaotisk i starten, men etterhvert roer det seg.

 

Du får ta vare på deg selv imens. Så kommer forhåpentligvis matlysten etterhvert også. Men kanskje prøve å surfe litt på gratis-vekttapet, ja, og prøve å bygge videre på det, men på en sunn måte.

 

Her var helga mi (som vanlig) alt annet enn sunn. <_< Opp igjen, til 61,1 kg. Same procedure as every weekend... Men får bare brette opp ermene, igjen.

 

Og denne uka skal jeg gjøre noen endringer. Ting har glidd litt ut de siste ukene, på den ene og andre fronten. Så denne uka har jeg følgende innskjerpingsplan:

 

- Ikke noe iskaffe til lunsj hver dag, og heller ingen snikete sjokoladebit.

- Mer rockering! Har vært helt udugelig slapp der i det siste.

 

Og så 2 joggeturer, da. Som vanlig.

 

Ha en fin-fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig koselig å høre at du skal gifte deg. Lykke til. Sikkert litt spennende å gjøre alt i hemmelighet også. Skulle jeg ha giftet meg omigjen hadde det nok blitt slik på meg også. Men jeg er heldigvis gift med verdens kjekkeste mann og det har jeg vært i 26 år. Satser på at det holde livet ut.

 

Det var litt tristere å høre at det ikke går så bra for deg Sunnyside, men det høres likevel ut som du er ved godt mot. Håper det går likevel bra med deg. Kiloene har jo "rast" av deg da. Du er kanskje i mål nå?

 

Her er det som Bijou sier samme som sist. Ned på fredag og opp i helga. Tar visst aldri slutt. Men jeg skal til slutt knekke de siste to kiloene. Det har jeg virkelig lyst til.

 

Har vært smått med trimmen også i det siste. Forrige uke fikk jeg riktig til tre gå/jogg turer, men jeg har litt punktert for tiden. Sliter mye med vondt i hodet også og da frister det lite å jogge.

 

Men nå får vi brette opp armene og komme oss gjennom denne uka også med smarte valg og mer trening. Snakkes damer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Henna!

 

Og ja, disse helgene, altså... ;) En trøst å høre at det ikke bare er jeg som sliter med de.

 

Sliter allerede med ukesprosjektet mitt også. Klarte å motstå iskaffe til lunsj både igår og idag. Men det har blitt en liten småsjokolade, begge dagene. <_< Grrrrrmpf!

 

Ellers har jeg forsåvidt vært rimelig flink. Og falt ned en halv kilo fra igår, så littegrann riktig må jeg jo ha gjort. Men kan altså bli enda flinkere.

 

Ikveld står ukas første joggetur på programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første joggetur unnagjort.

 

Og 1590 kalorier inn i går, men hadde en følelse av at det ble for lite inn. Vekta sto stille idag (noe den aldri pleier å gjøre dagen etter jogging) og er helt uhorvelig, skrikende sulten. :blink: Så idag blir det en kaloribombe-dag, er jeg redd.

 

Prøver meg på rockering ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt ut av kaloritellinga igår, men det ble nok oppunder 2000. Men kroppen trengte nok det. Og viste som takk litt ned på vekta idag.

 

Var også flink og tok et kvarter med rockering, som planlagt.

 

Så alt i alt sånn passe i rute!

 

Ikveld blir det ukas andre joggetur. Og sånn går no dagan... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men ikke alltid at dagan går slik man planlegger.

 

Hadde en liten familiekrise igår, som tok mye tid og konsentrasjon. Og da den var vel rodd i land var klokka nesten midnatt. Så der røyk den joggeturen. Ja, ja. Shit happens. Får prøve igjen ikveld eller i helga. Burde jo få til 2 joggeturer denne uka, som målet er.

 

Uansett, ble ikke mer enn 1350 kalorier inn i går. Greit nok, siden det ikke ble noe trening eller fysisk aktivitet. Og vips, der suste vekta ned på 59-tallet, gitt. 59,7 kg idag. Storfornøyd med det!

 

Så da går grafen endelig litt nedover igjen.

DBXLbdw.png

 

Atter en ny helg. Samme utfordringene! ;) Men deilig å omsider ha 59-tallet som utgangspunkt, i alle fall.

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen ble det ikke noe helgegruff denne helga også! ;) Og det hjalp visst ikke så innmari mye å ha 59-tallet som utgangspunkt... Opp til 60,9 idag. Så å si det samme som de 2-3 siste mandagene. Puuuuh!

 

På'n igjen!

 

Men til tross for tallenes klare tale så føler jeg meg nærmere 59-tallet denne gangen, enn 61. Det er jo en slags fattig trøst. He he! Pluss at jeg tok på et miniskjørt på jobb idag som jeg ser helt smashing ut i. Det booster jo også selvfølelsen litt, etter en helg med utskeielser.

 

Ja, ja. Ny uke. Jogging ikveld!

 

Det ble forresten ingen joggetur nr. 2 i helga. Dårlig! Så denne uka er det ingen nåde. Minst 2 turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe joggings igår. Har gått og vært sånn nesten-forkjøla i en uke nå og igår kveld løsnet det skikkelig. Blæh! :( Vurderte å presse meg ut, men når det høljeregna i tillegg så fristet det enda mindre, særlig med tanke på forkjølelsen.

 

Men det ble 15-20 minutter med rockering istedet. Så jeg gjorde i det minste noe.

 

Og 1753 kalorier inn. Hvilket resulterte i noen få hundre gram nedover på vekta.

 

Forkjølelsen litt bedre idag, faktisk. Knasker C-vitaminer så det holder, og prøver å vinne over den. Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ganske tett i pappen av forkjølelse. Og fortsatt ingen joggetur.

 

Ble 1733 kalorier inn igår og enda et lite jump nedover på vekta. Nærmer meg 59 igjen.

 

Har vært flink og kuttet ut all iskaffe både forrige uke og denne. Stolt av det, for jeg er i perioder innmari avhengig. Men det sniker seg fortsatt inn en liten sjokolade rett etter lunsj, til kaffen. Den er så vidunderlig! :rolleyes: Dagens desiderte høydepunkt. Men stort sett eneste utskeielsen/glippen jeg har også, på hele dagen. Alt annet går på skinner, både i hva jeg putter inn og mengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups! Dagene bare flyr. Men altså veiedag idag.

 

Ikke skjedd stort på vekta siden sist. Skyldes nok null trening denne uka. På en annen side så er jeg så godt som kvitt forkjølelsen min, på rekordtid. Så tror de to henger sammen. Har tatt vare på kroppen, etter jobb, istedet for å presse den.

 

Vekt idag: 60,2 (veide 60,1 på det minste denne uka). Som er ok, forholdende tatt i betraktning. Men det er også 500 gram opp fra forrige uke.

 

DBXLbdw.png

 

Ja, ja. Opp og ned, opp og ned. Bare å jobbe videre!

 

Ellers er altså nå bryllupskjolen min i boks! I den grad den kan kalles bryllupskjole... Den er verken hvit eller brudete.

 

Jeg tenkte jo innledningsvis at jeg ikke hadde slike "bridezilla"-gener i meg, i det hele tatt. Men så feil kan man ta. Ho ho! Det er mye jeg ikke bryr meg om med dette bryllupet, men kjolen... Hallo! Kjolen må være snasen, altså! Uansett! ;)

 

Endte opp med at jeg kjøpte den på auksjon på eBay. Ville ha noe spesielt, som ingen andre har. Noe enkelt, men fabelaktig. Så det ble en nydelig vintage kjole fra 1950/-60-tallet, litt ettersittende og uten ermer, i en slags satengbrokade i eggeskall, med vevd rosa og grønn blomsterdesign. Følger med en jakke også, men den hadde litt firkanta og kjerringaktig snitt, så hvis jeg skal bruke den bør den eventuelt sys litt inn i sidene. Men jeg kjøpte settet først og fremst for kjolen sin skyld, og den funker utmerket uten jakka, så til vielsen blir det uten jakke. Fikk alt til den nette sum av 339,- kr. Røverkjøp!

 

Så da er den i boks. Har ikke fått spikret noen dato for selve vielsen, men håper på å få det til iløpet av november.

 

Flaks at jeg ikke har noen ekstra kilo jeg må skyndte meg å ta av, da! ;) En av fordelene med å være i Holde Vekten-modus.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke! Helga vel overstått. Og for en gangs skyld så og si stabil! :)

 

Hadde en veldig utskeiende lørdag, da vi hadde middagsgjester og det gikk ned både det ene og det andre, og en veldig disiplinert søndag (inkl. jogging). Det resulterte i kun 100 gram opp. Juhuu!

 

Dermed starter jeg uka på 60,3 kg. Som er den laveste mandagsvekta på 5 uker. Da er det liksom håp for resten av uka, føler jeg.

 

Forkjølelsen kommer og går litt, men har bestemt meg for å bare kjøre på med jogging likevel. Ellers blir det jo ingenting, eller kun 1 tur i uka, slik som forrige uke. Det går jo ikke.

 

Til helga blir det mer utskeielser, med nok en hotellovernatting i byen, enda et 40-årslag + +. Så her er det bare å brette opp ermene og ikke slappe av for lenge av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å ikke registrere mat denne uka. Synes jeg har sånn noenlunde kontroll på inntak for tida og jeg må jo øve meg mer på å ikke registrere smitt og smule, men gå mer etter øyemål og hodet.

 

Men gikk litt opp fra igår til idag. Hm... <_< Mente jeg spiste trygt innenfor mine 1700 kalorier. Kanskje litt for lite også. På en annen side har jeg PMS-uka mi nå, så jeg forventer litt uregelmessigheter vektmessig denne uka. Kanskje litt opp eller i beste fall stabil.

 

Ja, ja. Denne uka må jo bare få gå sin gang.

 

Ble forresten 20 svette minutter med intens rockering igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det bare opp, opp, opp! Opp enda en halv kilo fra igår. Så nå er det totalt 700 gram opp siden mandag. :blink: Kan ikke huske sist jeg gikk opp så mye midt i uka. Oppgang pleier å være forbeholdt helger bare.

 

Måtte spole tilbake de 2 siste dagene og registrere inn all maten min likevel, for å se hva som var skjedd. Men 1248 kalorier mandag og 1422 igår gir ingen grunn til bekymring akkurat. Så jeg har egentlig spist for lite. Og jeg har heller ikke vært noe spesielt opptatt av mat denne uka, til tross for PMS og alt mulig.

 

Så jeg tror vektoppgangen hittil denne uka rett og slett skyldes kombinasjonen for lite kaloriinntak + PMS. Snodig.

 

Men ja, ja. Skal prøve å spise mer. For kroppen trenger tydeligvis mer denne uka. Så skal prøve å legge meg tilbake på 1700 kalorier idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bijou! Du er bare SÅ trofast innpå her! vit at jeg leser tråden din, du imponerer meg og jeg synes du har fått det til kjempebra, dette med hold vekten:) Ville bare oppmuntre deg... Kjipt med PMS-uke, men stå på! Husk, du har jo egentlig veldig gode resultat å komme med, uansett om det blir litt opp akkurat denne uka...

Jeg heier på deg! Hilsen 2010

PS Kjempekoselig at dere skal gifte dere! Det finnes ikke noe bedre i verden enn å være gift :)/> :)/>

Masse lykke til fremover med planleggingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, 2010! :) Trenger litt ekstra oppmuntring denne uka, for den går virkelig dit høna sparker.

 

Gikk opp i inntak igår, til 2000 kalorier inn. Så kroppen i alle fall ikke skulle tro den var i sparemodus. Men hjalp ikke, det heller. Ytterligere 400 gram opp. Så nå er det 1,1 kilo opp siden mandag. Huttetu!

 

I tillegg har det vært ekstra stress på jobb denne uka, med så himla mange folk som er syke/på ferie/borte, at jeg nesten har stressa på meg forstoppelse i magen i tillegg. Supert... <_<

 

Det hjelper litt at jeg vet årsaken til alt sammen, og at det snart renner av igjen. Men litt demotiverende likevel. Særlig etter den flinke helga og det fine utgangspunktet jeg satt med på mandag. Grrrrrr!

 

Men okei. Får bare tvinne tomler imens og vente til kroppen justerer seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bijou.

 

Måtte innom å se hvordan det gikk med deg og så leser jeg at du skal gifte deg.

Så koselig å gratulere så mye, det blir koselig.

Slank og lekker, da er det moro å kjøpe fine kjole for dagen :)

 

Ellers så synes jeg du er flink jeg.

Vi er jo på Hold Vekten og da kan en ikke forvente at en skal gå ned eller ligge på samme vekta hele tiden.

Jeg han den ene dagen ligge på 64,1 og neste dag 65 tallet.

Har jo mye med væske i kroppen og gjøre, også.

Så det er kanskje dumt å veie seg hver dag, men jeg klarer ikke la være selv så ;)

Stress gir, også, vektøkning.

Å den dagen du får tømt deg...

Men kanskje det er stopp fordi du spiser for lite... kanskje derfor du går opp også??

 

Jeg har selv telt kcal noen dager og jeg spiser jo alt for lite.

 

Lykke til skal du ha, flott fredag og god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Bijou.

 

Jeg er innom og leser litt av og til selv om jeg har en liten pause. Synes du som vanlig er kjempeflink å få av deg helggrammene og hente deg inn igjen.

 

Her går det sånn vanlig. Har ikke vært flink verken å jogge eller å spise så magert og sunt. Men utrolig har ikke vekta gått nevneverdig opp. Heldigvis. Ligger å vaker på 66 et eller annet. Har jo så lyst å få av meg et par kilo, men da må jeg ta meg i nakken. Det har jeg ikke hatt ork til denne høsten. Det har vært så mye negativt som har skjedd uten at jeg vil komme inn på det, men nå håper jeg snart veien går oppover. Tøffeste høst jeg kan huske.

 

I dag har jeg fri og det er et nydelig vær. Jeg satser på å komme meg ut på en skikkelig langtur med hunden i dag. Det pleier å kurere litt gruff. Ha en fin helg. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven45: Takk for det! :) Ja, man kan tro at man spiser det man skal og så viser det seg at det kanskje er enten for lite eller for mye. Vanskelig balansegang det der. Særlig når man skal prøve seg uten å registrere mat. Ha en flott helg du også og takk for at du stakk innom!

 

Henna: Så leit at du har en tøff høst. Men utrolig beundringsverdig at du likevel klarer å holde vekta! Det er jo en bragd! Vi andre hadde jo proppet i oss både det ene og det andre, til vekta fløy i taket. Hvis jogginga går litt trådt så er gåturer kjempefine alternativer. Fortsett med det! Og så skal du se at høsten snart lysner, på flere fronter. Lykke til så masse - og god helg til deg også! :)

 

Her i heimen var det veiedag igjen og de tallene var jo ikke så fryktelig lyse, akkurat. Ha ha!

 

Men jeg fikk tydeligvis stanset litt av elendigheten igår. Det ble 1900 kalorier inn og joggetur. Det stanset den videre vektoppgangen, i det minste, og stabil til idag. Men det betyr likevel at vekta viser 61,4 kilo. Som er 1,2 kg opp fra forrige fredag.

 

Sjekk den grafen, da! :unsure:

DBXLbdw.png

 

Har ikke vært så høyt oppe, på en offisiell måledag, siden mai måned! Skitt! Så nå gjelder det å ikke begynne å kaldsvette og frike ut... Men klamrer meg til PMS-kortet, til pila viser nedover igjen.

 

Skulle så gjerne håpet på en stabil helg nå, men vi skal jo i enda et 40-årslag, med hotellopphold, bytur og det hele. Ja, ja.

 

Vi kommer nok hjem sent på søndag, men skal prøve å skvise inn en joggetur igjen da.

 

Ha en god helg imens alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått helg!

 

Hadde en alle tiders byhelg, med masse fine opplevelser, god mat og litt deilig alenetid med kjæresten, uten barn. Bare oss to (i skarve 24 timer, men likevel). En real energi-boost!

 

Kom hjem sent søndag og orket ikke noe joggetur nr. 2. Rett og slett fordi jeg var så sliten i beina, etter all byvandringen lørdag og søndag. Så da var det liksom greit. Tok 10 min. rockering istedet, før jeg la meg. Og med all gåingen avrundet jeg dermed uka med 10,9 trimpoeng. Det var i det minste noe.

 

Vektmessig resulterte byhelga i 500 gram opp. Hvilket er nesten helt enestående bra, til å være en skikkelig utskeiingshelg. Kan nok takke all gåingen for det.

 

MEN... De 500 grammene pluss alt det jeg la på meg forrige uke, i rekordfart, viser likevel en total som overhodet ikke er akseptabel: 61,9 kg. Som er helt på vippen til krise. Nå er jeg rett og slett på vei ut av den øverste grensa på hele vektbeltet mitt. Så nå er det totalbrems.

 

Nå er både PMS og helg over, så nå er det ikke noen unskyldninger for noe lenger. Bånn gass, nedover! <_<

 

Har 2-2,5 kilo som skal bort nå. Fortere enn svint! Selv om jeg frykter/regner med at det kommer til å ta 2-3 uker... Men det får det bare ta. De skal i alle fall av i god tid før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en veldig fokusert dag igår.

 

Det ble 1862 kalorier inn, men sanket nok av trimpoeng, med både henting og levering i barnehage (50 min. rask gange), joggerunde på kvelden, et kvarters rockering og de vanlige styrkeøvelsene. Resultat på vekta idag: 61,3 kg. Ned 600 gram fra igår. Jippi! Da er jeg i alle fall ute av den umiddelbare faresonen.

 

Idag er det superlang dag på jobb, 12-14 timer. Så treningsfri. Håper bare ikke møtematen kommer og tar meg... :unsure: Håpet er å være stabil til imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble "bare" 12-timers arbeidsdag igår, heldigvis. Og havnet på 1501 kalorier inn. Men var ikke spesielt flink med maten. Det jeg spiste var feil.

 

Og det følger et mønster jeg har hatt på jobb i det siste: mager lunsjmat + sjokolade og greier etterpå. Selv om jeg totalt sett holder meg innenfor akseptabelt kaloriinntak i sum, blir det likevel feil. Jeg kan ikke spise sjokolade hver dag bare fordi. <_< Henger nok absolutt sammen med resultatene på vekta for tida også. Veide for øvrig 61,4 idag. Så opp 100 gram fra igår (til tross for kun 1500 kalorier inn).

 

Nei, kutte ut all unødvendig "trøstemat" til lunsj! Dette her går ikke lenger. Var så flink å kutte ut iskaffen - og har faktisk ikke savnet den siden. Klapp på skulderen for det! Men sjokoladen er der fortsatt. Den driver jeg fortsatt og "unner" meg. Helt uten grunn.

 

Jeg kan jogge så mye jeg bare orker, og rocke ring, og spise Finn Crisp med magerost til lunsj... men det hjelper ikke det spøtt hvis jeg likevel fortsetter å tyte i meg en sjokolade ++ til lunsj, hver dag.

 

Dagens skjennepreken til meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, forresten! Må jo ha noen gladnyheter innimellom også!

 

Dato for vielse er fastsatt. Jeg gifter meg 13. november! Wohaaaa!

 

Og glemte å fortelle at jeg fikk bryllupskjolen rett før sist helg. Nyyyyydelig! Helt perfekt! Bortsett fra at jeg ikke fikk glidelåsen igjen over korsryggen... :unsure:

 

Planen nå er å lynslanke bort en kilo eller to og prøve igjen når den store dagen nærmer seg. I verste fall får jeg bare kjøpe en ny kjole. Men den var jo så fin! Så håper jeg får skvist meg inn i den, i tide.

 

Ha ha! Ja, det var liksom dagens gladnyhet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Nå begynner det å ligne noe!

 

Foruten et par After Eight på jobb igår (en kollega hadde vært ute og reist og tatt med seg), klarte jeg meg uten unødvendig sukker. Spiste mine 3 knekkebrød til lunsj og that's it.

 

Falt heller ikke for fristelsen på butikken på vei hjem, eller hjemme på kvelden. Spiste druer når jeg fikk lyst på noe søtt. Det hjelper betraktelig at man er fast bestemt på å gå ned, altså! ;) Endte dermed på 1557 kalorier inn. Og en hel halvkilo ned idag! 60,9 kg. Yayyyy!

 

Det betyr ned 1 kilo siden mandag bare. Dette skal jeg klare! Selv om jeg nå står ovenfor den vanskeligste biten: den aller siste halvannen kiloen. Det er den som er aller seigest. Innspurten til mål. Og jeg tar nok ikke den på en uke. Kanskje på to, hvis jeg er heldig. Men sånn får det bare være. Jeg skal tilbake til 59-tallet, basta bom!

 

Jogging igjen ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...