Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Veiedag!

 

Var flink med 1611 kalorier inn igår og joggetur. Uten at det hjalp noe sånt umiddelbart på vekta. Kun 100 gram ned til idag, til 60,8 kg. Det vil si ned 600 gram fra forrige fredag. Ganske nøyaktig halvparten av det jeg la på meg i forrige uke. Ja, ja. Men som sagt; det får bare ta den tiden det tar. Bort skal det.

 

Og pila peker nedover igjen:

DBXLbdw.png

 

Ganske stiv og støl idag etter jogginga igår. Løp ekstra fort (på nestbeste tid, ever!) og kjenner det i legger og lår idag. Pluss at føttene er hovne. Kjente det på skoene idag. Sånn går det, når man skal leke speedy Gonzales. Idag er det kun litt rockering og hviledag. Føttene høyt, og rumpa velfortjent i sofaen! :)

 

Målte forresten midjen igjen idag og den er tilbake på 65 cm, etter "gravid-i-6.-måned"-PMS-magen forrige uke. Det er i alle fall deilig!

 

Denne helga har jeg for øvrig en plan. Orker ikke gå opp noe mer enn 500 gram, max. Er så himla lei disse helgegrammene... Så skal være flink idag/ikveld og søndag (forresten planlagt tredje joggetur da), og kun skeie ut lørdag.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Det ble jo noen helgegram. 400 gram opp denne gangen, til 61,2 kg. Og det er forsåvidt greit.

 

Men ting gikk IKKE etter planen... <_<

 

Fredag ble ingen moderat dag likevel, men masse utskeielser. Og 61,5 kg viste vekta lørdag morgen. Opp hele 700 gram i en schwung og det før lørdagskosen! Dermed grep panikken meg og jeg visste at jeg måtte ta noen umiddelbare tak for at helga ikke skulle ende i total katastrofe.

 

Dermed ble det sterkt redusert kos lørdag (og ingen kos søndag, selvfølgelig). Og jogging både lørdag og søndag, for å få vekta mest mulig ned igjen. De 2 joggeturene reduserte i alle fall 300 gram. Så det hjelp jo litt. Tenker med gru på hvordan det kunne ha sett ut idag. Pjuh!

 

Og dermed rundet jeg av forrige uke med hele 4 joggeturer også. Må være ny rekord for 1 uke! ;)

 

Så, klar for nye uke! Har 400 gr som skal av, pluss gjerne litt til. Skal jo nedover, nedover, til 59!

 

Idag er det velfortjent joggefri, men skal rocke ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg vet, 2 postinger på samme dag, men... JEG KOMMER INN I BRYLLUPSKJOLEN MIN! :lol::lol:

 

Prøvde den sånn med et halvt øye nå ikveld, for å se hvor mye jeg har igjen før jeg fikk igjen glidelåsen bak. Og så gikk den igjen! Ikke helt smooth, det skal innrømmes, og den sitter tight i livet. Men den gikk igjen! :D Wohaaa! Jeg er underveis! Og jeg trenger IKKE å se meg om etter en annen kjole.

 

Gjett om jeg rocka ring med ekstra glød og intensitet etter den kjoleprøvingen! ;) Bare en centimeter eller to mindre i livet og så er den faktisk behagelig å ha på over lengre tid. Og det skal jeg jo. Jeg skal til og med spise fin lunsj i den. Så her skal det rockes, og jogges, intenst de to neste ukene. Gjett om! Dette var ekstra motivasjon.

 

Det er altså mulig å komme seg inn i den! (Selv på 61 kilo!) Jippi! Var nemlig stygt redd jeg bare måtte gi den opp, for knappe halvannen uke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke du :) . Stå på, du klarer dette!!!! Syns det er såååååå hyggelig med bryllup "her inne" ;) . VI skal stå på rekke og rad når du er "vel gift"... og så skal vi kaste tonnevis med lykkeønskninger... vi rocker med deg og løper alt vi kan for deg så kjolen skal passe!!!

Hilsen Enna i nabogjengen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det, enna! :) Veldig hyggelig at du stakk innom!

 

Rocka som sagt med ny glød igår. Og havnet på 1530 kalorier inn. Vekt idag: 60,7 kg. Yay!

 

Men spørs hva vekta sier imorgen igjen, for idag var jeg på kurs med jobben og gikk litt bananas i kursholders lokaler. :unsure: De hadde fancy kaffemaskin med masse valg vi ikke har "hjemme" på kontoret, som måtte prøves, Twist (!) i alle kriker og kroker, samt spanderte kafe-lunsj på oss. Iiiiik! Har prøvd å rekonstruere dagens inntak nå og kommer opp i rundt 1900 kalorier totalt. Blæh! Hvor ble det av selvbeherskelsen plutselig...?

 

Men tok denne ukas første joggetur da jeg kom hjem (og løp jaggu meg på ny rekord, igjen!), så håper den joggingsen reddet inn noe. Vel, det får morgendagen vise. Jeg krysser fingrene for stabil. *biter negler imens!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redda! Pjuuuuuh! Deilige 60,1 kg på vekta idag! :)

 

Tror jeg surfer litt på all den hyppige jogginga mi for tida. Da tåler jeg (omsider!) en liten glipp innimellom, som igår.

 

Men tilbake til ca 1500 kalorier igjen idag. Joggefri, men både leverer og henter i barnehagen idag (50 min. rask gange der), og skal ta rockering på kvelden (20 min.). Det hjelper jo også på, på "treningsfrie" dager.

 

En liten pust i bakken på kontoret idag, med vann og knekkebrød, før det er ny kursdag imorgen. Håper de ikke har Twist på det andre stedet! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1515 kalorier inn ble det igår, pluss rockering. Vekt idag: 59,8! :D Gjett om jeg skvatt da jeg plutselig så det tallet igjen!

 

Men har ikke vært flink idag, på kurs. Så nå biter jeg negler, igjen, til selveste ukeveiingen imorgen. Slitsomt med sånn avogpå-flink...

 

Idag var det ikke Twist/sjokolade som kom og tok meg, men nøtter. De hadde masse nøtteblandinger som kurs-snacks. Og det satt jeg jo og knasket uhemmet i meg under undervisningen. Samt enda en gedigen, supergod lunsj, med både det ene og det andre. Mest sunt, heldigvis. Men stor porsjon.

 

Har heller ikke klart å holde fingrene helt av fatet da jeg rigget til Halloween-godteri her hjemme heller, til naboungene. <_< Så, jaja... Om jeg ikke ser fisen av 59-tallet imorgen har det sin ganske naturlige forklaring.

 

Nå sitter jeg bare og tripper etter at samboer skal komme hjem fra jobb, så jeg kan snøre på meg joggeskoene og prøve å løpe av meg noen av dagens ekstrakalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slang på litt rockering etter jogginga igår og det hjelp vel litt, men likevel opp idag. Tilbake til 60,1 kg. Ja, ja. Men trøster meg med at jeg vet 59-tallet både er rett rundt hjørnet - og mulig! For jeg så det jo igår.

 

Og grafen viser likevel fin nedgang fra forrige fredag. Hele 700 gram ned siste uka.

DBXLbdw.png

 

Me like! :) Men nå er det 59-tallet neste fredag, altså.

 

Denne helga blir utfordringen rester etter Halloween igår. En bolle full av snop! Mye mer enn vi pleier å kjøpe inn på lørdager også. Så nå gjelder det å prøve å begrense seg. Ellers blir straffen å jogge både lørdag og søndag, igjen... :unsure:

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder koken Bijou og det er bra. Jeg har som tidligere nevnt at jeg har hatt en litt tøff høst og det har jeg for så vidt enda. Men nå har jeg merket at jeg spiser litt for å stresse ned og ikke tenke slik og det er ikke bra i det hele tatt. Resultatet er opp til 67,7 kg i dag. Me not happy :o

 

Vel i dag har jeg tenkt å gjøre noe med det. Har meldt meg inn i GR Gold og skal virkelig gjøre en innsats fram mot jul og bli kvitt to-tre kilo.

 

Så jeg henger litt inne med deg hvis det er greit. Har bestilt meg en syden tur den 14 desember og har satt denne datoen opp for å klare det de ekstra kiloene som har sneket seg på. Det som er saken er jo at mine andre problemer forsvinner jo ikke for det om jeg spiser. Tvert i mot får enda et problem og det gjør meg rett og slett sur det også.

 

Det har blitt lite jogging i det siste. Men nå skal jeg til pers igjen. Først skal jeg fjerne et par føflekker så foreløpig blir det mest lange gåturer, men så vil jeg begynne å jogge. Jogging er medisin mot dårlig humør og jeg trenger virkelig å bli litt ovenpå etter denne høsten.

 

Nei nå skal jeg koke meg havregrøt til kvelds så blir det Downtown Abby. Vi knottes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å hoppe inn og ut av tråden så ofte man vil, Henna! :)

 

Og ja, man kan si mye både positivt og negativt om jogging (selv liker jeg jo egentlig ikke å jogge), men det fungerer som en slags terapi, for mange saker. Helt klart! Men igjen, det kan man kanskje si om all salgs trening...? At trening er god mental terapi. (Jeg vet ikke, for jeg jogger jo bare. B) )

 

Her er helga bestått med det jeg vil kalle "med glans". Kun 200 gram opp denne gangen, til 60,3 kg. Tjohooo! En kombinasjon av flink og ikke-flink, om hverandre, helga igjennom. Jogget lørdag (veide 59,8 igjen søndag morgen!) og skeiet litt ut igjen søndag.

 

Men 59-tallet er altså rett rundt svingen! Fokus, fokus! Sååååå nære mål.

 

Ganske motivert denne mandag, altså. Og det blir jogging igjen ikveld.

 

Merker det forresten på kroppen nå at jeg er annerledes slank nå, på 59/60 kilo, enn da jeg veide det samme i sommer, men ikke jogget. Nå er jeg mer trent-slank, enn bare 'vanlig' slank. Helt snodig(?). Men man ser faktisk forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte liksågodt startdato fra i dag selv om jeg begynte i dag. GR uka starter litt på en mandag. Veiedag blir derfor mandag og dagens vekt var 67,1 kg. Det var jo litt kjekkere enn i går.

 

I dag ble det en times tur med hunden mellom bøyene. Litt kjedelig vær for tiden, men jeg får bare bli flinkere å kle meg godt.

 

Når er det du skal gifte deg Bijou? Spennende og særlig utrolig at du har kjøpt brudekjole uten å fått prøve den skikkelig først. Enda godt den passet nå. Du skriver du føler deg slank på en annen måte nå når du jogger. Jeg jogget i to år fast nesten tre ganger i uka, men jeg følte aldri at jeg ble så mye fastere i fisken liksom. Det var litt irriterende rett og slett. Men jeg liker så godt den gode følelsen og lettheten en får etter en joggetur. Verden ser med en gang litt lysere ut. Selvfølgelig får en god følelse av nesten alt trim, men jeg har til gode å få samme effekt av annen trim som den joggingen gir. Men en god tur i skogen er jo terapi det også.

 

Den første uken med telling og kaloriberegning er alltid vanskelig og særlig kveldene er harde. I dag var jeg ekstra tidlig oppe (kl fem) og da blir dagen lang. Det blir lenge mellom frokost og lunch for å si det sånn. Skal bli godt å krype under dyna. Ha en fin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at jeg for litt siden sa at jeg ikke skulle rapportere inn vekt hver bidige dag, men bare hver fredag. Det har visst glidd ut igjen. :rolleyes: Men skal prøve igjen denne uka. (Kan i alle fall rapportere at helgegrammene er av. He he!)

 

Ble ikke jogging igår likevel. Forkjølelsen er kommet tilbake og det fristet lite å jogge ute i kulda med sår hals. Så jeg tok 20 min. rockering. Men idag er det ingen kjære mor. Ut i kulda, forkjøla or not.

 

Jeg gifter meg den 13., Henna. Dvs. neste onsdag. Og jeg kjøper de fleste kjolene mine på eBay, så jeg begynner å få dreisen på hva jeg skal se etter, og i hvilke størrelser. (De opererer som oftest med inch/tommer og mål er sikrere å gå etter enn fabrikkstørrelse, særlig på eldre plagg.) Akkurat denne kjolen skulle etter målene i annonsen passe, men som med så mange kjoler fra 50- og 60-tallet hadde den litt høyere liv enn moderne kjoler. Dermed bomma jeg litt. Heldigvis fikk jeg den til å passe likevel!

 

Og nettopp for å forsikre meg om at jeg passer inn i kjolen også neste uke (som også er PMS-uke, tyyyypisk! <_< kunne ikke det vært hvilken som helst annen uke enn akkurat den?) har jeg intensivert all treninga mi siste ukene. Jogginga, rockering og de daglige styrkeøvelsene mine. Og kanskje som et resultat av alt det, til sammen, merker jeg altså forskjell på kroppen. Mer markerte lårmuskler, mer sprett i rumpa og flatere mage. Og begynner å skimte at det faktisk er muskler her og der. Moro! Jeg har aldri vært noen muskeldame. Er jo ikke det nå heller, men ting er liksom litt mer definert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble joggetur igår, til tross for forkjølelsen. Men bare 1325 kalorier inn, som er litt for lite. Ihvertfall på dager jeg jogger. Ja, ja.

 

Idag blomstrer forkjølelsen som bare det. Snørr og gruff i halsen. Høres ut som en bryggesjauer. Og fryser! Skal øke inntaket idag og pleie meg selv litt etter jobb. Litt rockering blir det nok, men det er heldigvis inne i stuevarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok bare innrømme at jeg har fått litt mer enn bare forkjølelse i kroppen. Da jeg kom hjem fra jobb igår kollapset jeg bare helt, med stiv nakke, hodepine og kvalme. La meg kjempetidlig, men klarte likevel ikke å sovne før i 22-tida.

 

Idag våknet jeg igjen til hodepine, stiv nakke og generelt tett i pappen og ble hjemme fra jobb. Må sørge for å bli ordentlig frisk nå, så jeg ikke går og hangler til uti neste uke, med vielse og alt. Nei, det har jeg ikke tid til, altså.

 

Dagens trim blir: 1. Å kreke seg avgårde til butikken og kjøpe mer Kleenex og helst en Cola. 2: Å hente poden i barnehagen litt senere idag.

 

Ellers har kaloriinntaket vært litt for lavt siste dagene, på 13-1400 kalorier. Men har ikke hatt matlyst. Vekta svinger litt, over og under 60-tallet. Får se hva den viser imorgen, på veiedag. Men dette ble åpenbart ikke helt den uka jeg først hadde forestilte meg, verken med trening eller noe.

 

Over og ut herifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er endel bedre idag, heldigvis. Hodepinen og muskelverket ga seg iløpet av dagen igår. Og nå er det "kun" forkjølelsen igjen. Hurra...

 

Fikk tatt et kvarter rockering igår kveld. Kaloriinntaket ble vel oppi 2000, tror jeg. :unsure: Den colaen på butikken ballet jo selvsagt på seg. Med skolebrød og smågodt, i tillegg. Men jeg kunne fint ha spart meg for alt sammen, for ingenting smakte noe. Samme idag; ingenting smaker. Kunne likegjerne spist havregrøt, uten noe i. Hadde ikke kjent forskjellen. Kjedelig!

 

Men jeg er tilbake på jobb idag, i det minste. Litt saktegående, men dog. Glad det er helg igjen imorgen!

 

Og vekt idag: 59,8 kg. Veldig fornøyd med det, ettersom uka ble som den ble.

 

DBXLbdw.png

 

Mål til neste fredag: fortsatt være på 59-tallet. Enkelt og greit. Til tross for PMS-uke, vielse med påfølgende godsaker og det hele... Ja, ja. Ønsker meg selv lykke til, for det trenger jeg! ;)

 

Og god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga vel gjennomført. Kun 200 gram opp, til tross for både lørdagsgodt og 3 sitronmuffins på farsdagen igår. Jippi! Super start på det som kan bli en vanskelig uke ellers. (På en positiv måte, da... ;) )

 

Forkjølelsen surrer og går fortsatt, men i siste fase (forhåpentligvis). Jogget igår kveld, så da tar jeg en pause idag. Kun rockering. Før jogging igjen imorgen. Tror jeg ligger bra an i forhold til å passe inn i kjolen til onsdag. Skal prøve igjen ikveld.

 

Ha en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke rukket å prøve kjolen i går. Var altfor oppslukt med å se de 2 siste episodene av "Top of the lake" med kjæresten. Men trøster meg med at når jeg fikk på meg kjolen da jeg veide 61 kg, så får jeg ihvertfall den på meg idag når jeg veier 59,6 kg. ;) Ikke sett snurten av PMS-magen heller. Foreløpig. Pjuh!

 

Og vi har fortsatt klart å holde vielsen hemmelig, for alle. Merker at det begynner å krible litt nå, lysta til å fortelle. Men det var/er viktig for meg/oss at vi holdt det privat, vårt eget, så lenge som mulig. Vår avgjørelse. Det er jo bare oss det gjelder, ingen andre.

 

Vel, jogging ikveld og siste innsats før kjolen skal på.

 

Siste kveld som ugift! Yikes! :P

 

Rapporterer inn igjen på torsdag, om hvordan det hele gikk. (Regner jo med at han sier "ja", da. Men kalorimessig. He he!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med at du har kommet i mål ,vekt og kjole :-)

 

Synes du har vært kjempeflink med trimmen også,du er en stå på jente :-)

 

Gratulerer så masse til dere begge.Ha en fin dag imorgen,kos deg masse på din store dag <3 :)/> :)/>

 

Gleder meg til rapport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj! Så mange hyggelige hilsener! Tusen takk alle sammen! :)

 

Bryllupet ble veldig vellykket! Startet dagen med gladmelding på vekta: 59,2 kg. OG kjolen satt som et skudd! Hurra!

 

Vi kom oss til byen og møtte opp mødrene våre, som ikke visste noen ting. De trodde vi bare skulle ut på en hyggelig lunsj sammen, så de ble ganske lange i maska da vi "sveipet" innom Tinghuset. Men ble veldig glade, selvsagt.

 

Etter vielsen gikk vi på Theatercafeen. Skålte i bobler og spiste litt forskjellige, fra a la carte. Jeg valgte andelår i rødvinsaus, med annet godt til. (Husker ikke helt alt.) Og et DIGERT stykke Napoleonskake til dessert! Jummi! :rolleyes:

 

Mer på programmet enn det, hadde vi ikke. For den dagen. Alle dro hjem hvert til sitt etterpå. Vi dro hjem og spiste godis og så "Broen". He he! Skikkelig romantisk... :P

 

Vi skal ha en bryllupsfest til sommeren, hjemme i hagen. Og da skal familie og venner få være med å feire også. Men sånn i første omgang ville vi ikke ha noe mer styr enn dette. Det ble akkurat slik vi ville ha det; privat, intimt og kun de aller viktigste.

 

Men... Har tenkt å ha samme bryllupskjolen til festen også, så det forplikter! Må sørge for å veie 59/60 kg til sommeren også. Så der har jeg noe å jobbe for og strekke meg etter, gjennom vinteren og våren! ;)

 

Skal se om jeg ikke klarer å få lagt ut et bilde av kjolen her i kveld. (Men da må bildet ligge ute på nett, for å få lastet det opp, eller hvordan er det...?)

 

Vektmessig ble det 300 gr opp i går, men med det flotte utgangspunktet fra morgenen av, er jo det absolutt til å leve med!

 

Så nå er jeg altså gift! :) Nesten litt surrealistisk, dette her. Føltes veldig rart i morges. Rett på jobb og back to normal. Men sånn er jo livet. Det er unektlig flest hverdager. Og sånn fra et slankeperspektiv; heldigvis for det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...