Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok

Anbefalte innlegg

Takk for det, Tjorven45! Hyggelig med besøk! :) Og riktig god jul til deg også! Høres ut som du klarer deg helt fin-fint uten GR-forumet og helt på egenhånd. Ingenting er bedre enn det.

Her surrer det og går videre. Treningsfri igår. Hadde jo tenkt å ta litt rockering, da. Men det kokte litt bort. :unsure:

Vel, vel. Jogging igjen ikveld! Og kan ikke sluntre unna idag, da jeg neppe får tid resten av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe og ikke gråter. Lucia-feiring i barnehagen imorges, med masse søte småtroll. Det er jo litt kos, da! :)

Rakk såvidt å veie idag og den holdt på å ende på 57,9(!), men landet til slutt på 58,1 kg. Pjuhhh! Trenger ikke 57-tall, altså. Nå er jeg slank nok som det er. Og har ligget på nedre del av 58-tallet stort sett hele uka. Likevel ble det altså ned 900 gram fra forrige fredag. Til tross for PMS-uke. Skjønner ikke det helt, men som sagt, jeg ga ikke etter for sjokoladesuget heller. Og fikk jogget igår!

Dermed er det all time low på meg, denne uka. 58,1 kg kan jeg rett og slett ikke huske sist jeg veide. Må ha vært på 90-tallet en gang.

DBXLbdw.png

Men som sagt, bra utgangspunkt for jula! Og det blir nok neppe noen stabil helg nå denne gangen, men heller litt oppover, med all kakebakingen og en barnebursdag, i tillegg til lørdagsgodtet. Namme-nam! :rolleyes: Men spiser med virkelig god samvittighet nå, altså, så flink som jeg har vært!

Håpet er å få til en tredje joggetur i helga, men spørs om jeg får tid. Ja, ja. Fikk uansett til 2 joggeturer denne uka, i alle fall.

God adventshelg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Det var den helga. For en lærepenge!

Ble altfor mye godteri på lørdag. Og smågodt, attpåtil. Verste sorten (= gummigodter). Det har jeg ikke spist på en god stund, så resultatet på søndag var kjempedårlig mage. Nesten så jeg måtte kaste inn håndkle, ringe nevøen min og si; beklager, tante kan ikke komme i bursdagen din idag, hun har forspist seg på lørdagsgodteri! :blink: Men fikk kreket meg avgårde, da. Og i bursdagen ble det jo mer godteri (men holdt meg da kun til ren sjokolade) og kake.

Resultat etter helga: 1 hel kilo opp, til 59,1. Ikke uventet. Og sinnsykt sløv, trøtt og uopplagt etter helgas ekstreme sukkerdose idag, på jobb. Himmel og hav! Energinivå lik null. Zzzzzzzzzz!

Men dette var en lærepenge, i forkant av jula, altså. Jeg kan ikke utsette kroppen min for dette igjen. Rett og slett. Jul eller ei.

Nå har jeg vært sukker-uavhengig så lenge at snop rett og slett gjør kroppen min uvel og syk. Iallefall i større mengder, og med "feil" type snop. Og det velbehaget spising av snop gir, veier faktisk ikke opp for det ubehaget jeg får i etterkant lenger. Tenk... :unsure:

Så ny revidert spiseplan av julegodterier: kun spise sjokolade - og i mindre mengder enn tidligere. Generelt: mindre sukker inn!

Mål for denne siste arbeidsuka før jul er å krabbe ned på 58-tallet igjen. Har ikke behov for å gå helt tilbake til 58,1, men bare jeg er på 58-tallet til fredag. Samt få til minimum 2 joggeturer (helst 3).

Og tilbake til hverdagskost i 5 hele dager. Halleluja, så deilig! Nå skal kroppen 'renses' tilbake til sin vanlige tilstand igjen, med riktig mat og bevegelse.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var siste flinkis-uka før jul godt igang! :)

Fikk jogget igår og var tålelig flink med kostholdet. (Kunne vært litt bedre.) Og vips, der forsvant en halv kilo til idag. Pjuh! Kroppen føles litt mer i vater nå, etter helga.

Idag blir det joggefri, men styrke og rockering. Har forresten ikke vært flink nok med rockeringen i det siste. Er flink i starten av uka, men så dabber det av i siste halvdelen. Så skjerpings og fullt fokus hele denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble rockering og styrke igår. Men merker at jeg ikke er like flink med kostholdet denne uka. Så langt, i alle fall. Hm... <_< Gir mer etter for pepperkaker og annet snacks som står overalt rundt om på jobb nå. I tillegg har vi hatt flere avslutninger for kollegaer som slutter ved nyttår, samt juleavslutning.

Resultatet var opp et par hundre gram igjen idag. Må passe på, så jeg ikke starter juleferien for tidlig. Eller faller tilbake til sukkeravhengigheten. Farlig, farlig!

Jogging igjen ikveld. Vet at enkelte sier at mat er kilo og trening er gram. Men jeg synes trening er viktigere enn som så, jeg. Trening setter bl.a. fortgang på fordøyelsen min og det er jo superviktig i disse fete tider. Så man skal ikke kimse av jevnlig fysisk aktivitet. ;) Og drikke masse vann! Også et supert triks, når man sklir litt ut med kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å stramme litt inn på kostholdet etter jobb igår, og det så visst ut til å hjelpe. Og pøste på med vann og te. Enda noen hundre gram ned til idag.

Men jogging ble det ikke tid til. Hadde en haug julegaver som måtte pakkes inn i full fart, siden de skal hentes idag. Pluss noen julekort som måtte skrives og løpes på postkontoret med idag. Pjuh!

Har enda ikke hatt tid til å lage mine 2 sorter med julekaker og nå innser jeg at de rett og slett går ut i år. Vi skal jo ikke være hjemme i jula likevel og det ble ingen sure miner hjemme heller, til den ideen. 1-0 til meg, sånn kostholdsmessig også. Slippe å ha bokser fulle av julekaker hjemme er litt deilig. Det er nok fristelser tilgjengelig fra før! :rolleyes:

Prøver meg på jogging igjen ikveld, men skal en tur til byen etter jobb og handle flere julegaver, så vi får se hvor mye energi det er igjen i meg etter det.

Helga nærmer seg med stormskritt og jeg ser at jeg må legge en slagplan for den også, for den innebærer mer byturer, et hotellopphold, kino, shopping og en tur til Sverige. Voi, voi... :blink:

Men må prøve å få til 2 joggeturer denne uka også, altså. Så, enten idag eller imorgen.

• Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg ut og fikk jogget igår kveld! Yayyy! Enda jeg var ganske så sliten etter først jobb og deretter handletur.

Det ble forresten ikke så mye julegave-shopping, til andre. Men mest shopping til meg selv. :rolleyes: Jeg skulle egentlig bare ha noe nytt undertøy til meg, og kun det, men ble så gira etter å ha sett meg selv i speilet i prøverommet (vi har ikke noen gode helfigur-speil hjemme) og sett hvor slank jeg egentlig har blitt, at det ble både bukse og genser også, gitt. Og det var så gøy å prøve klær! Himmel og hav, nå har jeg jo plutselig en kropp som alt ser bra ut på. Ingen valker, love-handles eller bollemage noen steder. Skitt banditt! Jeg kan ha på meg hva som helst, selv helt åletrange ting, og se rålekker ut! Hurrrrrra! Og det gikk liksom ikke helt opp for meg før jeg prøvde klær igår.

Vel, det må nesten være årets julegave til meg selv, altså. En slank, sunn og trent kropp, som det er supermoro å kjøpe klær til.

Og en kropp som orker ting og har overskudd. Selv til å gå ut og jogge etter julegaveshopping. Det hadde aldri i verden skjedd for noen år siden. Da hadde jeg bare vært totalslakt i sofaen, med en pose julemarsipan i fanget. :unsure: Nå føler jeg derimot at jeg har en ekstra motor i ræva, som gjør at jeg også orker den siste biten av dagen min og legger inn et ekstra gir når det trengs, opp bakkene. Alt takket være treninga. Det er jo den som genererer all den ekstra energien. Jeg kan hate løpinga alt jeg orker, til tider, men det positive som kommer ut av det, til slutt, er faktisk verdt alt sammen. Det er bare ufattelig deilig å ha en kropp som rett og slett orker ting. Høres jo kanskje veldig banalt og selvfølgelig ut, men det er ikke alltid det. Og som førti år gammel småbarnsmor skal jeg jommen love at det kommer godt med i hverdagen. Nå tør jeg nesten ikke lenger tenke på hvordan hverdagene mine hadde føltes hvis jeg ikke trente.

Så hurra for ork - og ekstra motorer i ræva!

Ukas resultat: hele helgekiloen kom av og jeg veide inn på 58,0 kg idag på veiedag. Ned 100 gram fra forrige fredag. (Lily Slim-grafen min er visst full så jeg får ikke logget noen flere registreringer på den for i år.) Men et aldeles strålende resultat ved inngangen til jula. Kunne simpelthen ikke håpet på noe bedre!

Helga blir en gedigen kaos-helg, med masse utfordringer kostholdsmessig. Men skal prøve å komme meg noenlunde velberget igjennom og rapporterer inn igjen på mandag.

God helg - og god jul til de som tar ferie fra idag! :)

• Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig moro å ha en sånn opplevelse i et prøverom - snakk om forandring!

Lenge leve livsstilsendring når dette kan bli resultatet :D

Du har virkelig vært superflink og aldri gitt deg på tørre møkka tross snubling også gjennom holdvekten-fasen - kjempeinspirerende å følge deg!

Lunter nedover (og etter) i mitt eget tempo, har klokkertro på at jeg kommer til å nå målet mitt jeg også, så ingen hastverk. Leser og lærer og motivasjonen viker overhodet ikke - takler vi desember også så takler vi ALT!

Ha en strålende jul og nyt familielivet, tilværelsen og en fantastisk lekker og ikke minst STERK og frisk kropp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, tusen takk for det, 2010, Enna og Juni72! :) Så hyggelig med hilsen! Og håper dere får en riktig god og fornuftig jul alle sammen!

Her er en alt annet enn normal helg over. Vi var barnefrie og lørdag ble bytur med julegaveshopping, hotellopphold og kino på kvelden. Kostholdet ble alt annet enn normalt. Men trasket mye, så sikkert et trimpoeng eller to der! ;) Og klarte faktisk å minimere kinogodteriet også.

Søndag ble hotellfrokost før vi satte snuten til Sverige og harryhandel. Hadde stålsatt meg i forkant, klar for ca. 1 million andre shoppere. Men det var merkelig nok lite folk. Så deilig! Null stress. Men himla mye mat og julegodis ble med i bagasjen... Og middag på Mc Donalds på vei hjem. Huttetu! Men til trøst så kan jeg ikke huske sist jeg spiste junk food. Smakte også litt godis i bilen på vei hjem, men holdt meg, klok av skade, mest til sjokolade. Og drakk masse vann!

Da vi kom hjem på kvelden fikk jeg faktisk tid til litt trening, så da snørte jeg likesågodt på meg joggeskoene og fikk tatt ukas tredje joggetur. Jippi! Den kom godt med. Men note to self: aldri jogge med junk food i magen! :blink: Fy søren! Ble så uvel underveis. Kroppen likte definitivt ikke at jeg hadde foret den med tomme kalorier hele dagen i forkant og at den ikke hadde noe fornuftig i magen å jobbe på.

Uansett, resultatet da jeg gikk på vekta imorges: 58,1 kg. Kun 100 gram opp på hele helga! Hurra! :)

Til tross for ikke så bra kosthold lønte det seg altså å være litt i aktivitet og drikke vann.

Nå er det aller siste dag på jobb før jeg tar juleferie. Skal kose meg, men har med noen verdifulle erfaringer i bagasjen nå. Og har lært min egen kropp å kjenne såpass at jeg vet hva som er for mye og hva som er akkurat passe. Håper bare hodet også er med på den, i jula! ;)

Treningsplanen er 2-3 joggeturer denne uka også, så får jeg se underveis hvordan jeg fordeler de utover. Vi skal være borte alle de 3 røde dagene som kommer nå. Men rapporterer inn igjen på veiedag fredag.

Imens får dere alle ha en riktig god jul og kose dere MASSE, hvor enn dere er! :)

GOD JUL!

P.S. Og jeg skal forresten ha på meg bryllupskjolen min på julaften. Den er jo en skikkelig all-round'er, som passer til de fleste festlige anledninger. Nå er jeg jo til og med 1 kilo mindre enn på bryllupsdagen min! Burde være plass til litt julemat under beltet, da! He he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen og vel overstått jul til deg også, Tjorven45! :)

Joa, jeg føler jo at jeg har rimelig bra kontroll på hverdagene mine nå. Ikke så lett å overføre samme mentalitet til annerledesdagene, men det får nå så være.

Jula er i alle fall vel overstått og jeg har kost meg masse, med god (og salt!) mat, godt drikke og sånn cirka kilovis med konfekt og sjokolade! ;) Men jeg hadde altså vett på å ligge unna gummigodterei (kryss i taket) og drikke masse vann. Så ting går fremover, også for et godteritroll.

Resultatet etter 3 dagers fullt etegilde: 1,8 kilo opp. Så vekt idag 59,8 kg. Fryktet langt mer, så jeg er egentlig sjeleglad for at jeg faktisk ikke passerte 60-tallet. He he!

Det ble virkelig minimalt med bevegelse disse høytidsdagene. Litt styrke og 1 gåtur. Og vi overnattet 1 natt mer enn først planlagt, så jeg kom meg ikke hjem til joggeskoene onsdag likevel, som håpet/planlagt. Men hoppet rett i joggeskoene igår kveld, torsdag, istedet, med det samme vi kom hjem. Så 1 joggetur unnagjort hitttil denne uka. Må få til minst 1 til.

Nå er det detox for alle penga! Magen er jo bare oppblåst og treg etter siste dagers kosthold. Uuuuurk! :blink: Tilbake til grove knekkebrød og ikke noe mere saltmat.

Men altså, planen til neste fredag: ikke veie noe mer enn idag. Så enten stabil på 59,8 (vi har tross alt en nyttårsfeiring imellom å ta hensyn til også, pluss et romjulsselskap imorgen) eller aller helst mindre enn jeg veier idag.

Ready, set, go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var den helga over.

Må innrømme at det var litt deilig å komme tilbake på jobb idag. Tilbake til gåturer til og fra jobb, knekkebrød til lunsj og frukt til mellommåltid, istedet for konfekt! ;)

Ble dårlig med trimpoeng forrige uke, gitt. Bare 6,8 TP, mest på grunn av lite gåturer (til jobb og bhg). Men fikk til 2 joggeturer i det minste, den siste nå i helga. Det er da noe.

Og til tross for middagsselskap på lørdag med vin og god mat + dessert, pluss ymse sjokolade stort sett hele helga, gikk jeg ned 500 julegram. Så starter denne første uka i 2014 (faktisk) på 59,3 kg. Ekstremt fornøyd! Kan ikke huske sist jeg veide noe på 50-tallet rett etter en julefeiring.

Og kanskje en ørliten mulighet for å komme tilbake øverst på 58-tallet iløpet av uka, hvis jeg ikke tar helt av med nyttårsraketttene imorgen? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflinke du er Bijou. Skulle ønske det var meg. Ja ja ikke helt gale her heller, kunne vært mye verre. Har vært en uke i syden + julefeiring og resultatet er som før ferien. Kan jo ikke klage da. ;)

Men utgangspunktet er ikke helt hva jeg ønsker og nå har jeg meldt meg på et GR drop in kurs som begynner 15 januar. Tror det kan være noe for meg for å gå ned de siste 3-4 kiloene til våren. Har snakket med hun som holder kurset og hun virker kjempekoselig. Så håper jeg det kan gjøre at jeg kommer inn på den smale sti igjen. Men jeg merker at jeg har ikke "gitt beng" slik jeg har gjort tidligere juler. Det har blitt en eller annen kake og en-to konfektbiter. Det er nok også grunnen til at jeg ikke har gått opp. +++ masse lange gåturer med hunden i alle fall 5 ganger i uka. Det blir noen mil av det også. Kanskje jeg tar opp joggingen i 2014, men jeg synes det er herlig å gå også. Mange gode ideer popper opp i hodet mitt mens jeg stimer avgårde, for jeg går veldig fort.

Da vil jeg ønske deg godt nytt år, satser på å komme tilbake i 2014 MYE mer aktiv på forumet. Så håper jeg vi kan knottes da.

Ha en kjempefin nyttårsaften. Det skal jeg selv om vi har en livredd hund, stakkars, ikke like greit for alle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Henna! Du har jo vært sabla flink du også, hvis du har klart å holde vekten gjennom både sydenferie og julefeiring! Wow! :) Vi knottes videre i 2014, vi. Jeg er her i alle fall første halvdel av året. Deretter får vi se hvordan jeg klarer meg, på egenhånd.

Her er halv arbeidsdag unnagjort. Nå er det straks hjem til husvask og litt forberedelser til ikveld. Hos oss blir det hjortestek til middag, med søtpotet og viltsaus. Namme-nam!

Ses i det nye året, alle sammen! Og takk for følget i 2013!

Kos dere masse ikveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år til dere to også, Bijou og Henna (heihei - *vinker ivrig*!) :D

Takk for supert følge i år og jeg henger her inne og der inne hele neste år også - viktig å lære masse av mine to ledestjerner (vet du ikke er helt fornøyd Henna, men du har gått ned mye OG holdt vekten LENGE nå - dét er imponerende, det! Bra du har holdt fokus og ikke gitt beng nå i jula, beste utgangspunktet for videre jobbing med siste sjarmetappe :D Heia deg og heia oss alle :D)

Ønsker dere alt godt for kvelden og feiringen og for 2014 - vi "ses" neste år!

Stor klem fra Juni72 (GRlærlingen) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv takk, Juni72! Og godt nytt år! :)

Her ble det en rolig feiring hjemme, med masse god mat og drikke! Følte ingen dårlig samvittighet over å kose meg skikkelig. Det er jo det jeg har jobbet med i hele 2013; legge et grunnlag slik at jeg kan kose meg skikkelig ved utvalgte anledninger.

Å gå inn i det nye året på 59-tallet er mer enn hva jeg drømte om for 1 år siden. Da trodde jeg drømmevekta viste noe med 60-tallet. Og jeg hadde enda ikke nådd den tenkte drømmevekta heller, men lå ved inngangen av 2013 en håndfull kilo over.

Nå går jeg inn i et nytt år uten å føle at jeg trenger å gå ned noe som helst. Jeg har "bikiniformen" på plass allerede 1. januar. Det er nesten litt surrealistisk. Nå skal jeg bare fortsette den gode flyten jeg allerede har. Det er den eneste oppgaven min i 2014.

Men jeg er enda ikke spesielt klokere på hva trivselsvekta mi er. Jeg trodde jo at den var 60 blank. Men etter å ha ligget på rundt 58-59 kg så merker jeg at jeg føler meg mer vel der. Men jeg er også åpen for helt nye tall.

Ting svinger jo, hele tiden. Avhengig av festlige anledninger, syklusen, kosthold, ferier og hvor flink jeg er til å trene. Og det vil det gjøre i 2014 også. Men jeg tenker altså litt på hvor lavt jeg kan tillate meg selv å gå også. Jeg snuste jo såvidt på 57-tallet noen dager i desember - og fikk nesten panikk. Mest fordi det var så uvant og fordi jeg visste det var år og dag siden jeg så det tallet sist. Men fysisk sett føler jeg jo ikke at kroppen er noe annerledes på 57 kg enn på 58, så lenge den er sunn og sterk og frisk. Og hva om jeg plutselig ser 56 i det kommende året? Skal jeg frike ut da også eller være åpen for nye tall? (Jeg må jo tenke litt BMI og sånn, at det ikke går for lavt heller. Med min høyde er nok det rundt 53-54 kg.)

Så slike ting er liksom "problemene" for 2014. Å bli for flink. He he! Ganske uvant. ;)

Og så blir det nok mitt aller siste år på GR-forumet, tror jeg. Jeg er i mål. Jeg klarte det jeg skulle, og vel så det. Og etter å ha ikke registrert mat i hele desember, så skjønner jeg at jeg faktisk skjønner hva jeg skal gjøre! Jeg trodde den biten lå enda lenger fram i tid. Men jeg klarer å kontrollere inntaket uten å skrive alt ned lenger. Hjernen har omsider skjønt at selv om jeg ikke teller alle kaloriene på "papiret" hver dag, så teller jeg inni meg likevel. Og summen må bli den samme okke som. Det er ikke mulig å jukse. Alt jeg putter i gapet, selv når jeg snoker i skapene hjemme og tror ingen se meg, går rett inn på dagens regnskap likevel. Jeg er fullstendig klar over det og korrigerer meg selv underveis, så godt jeg kan. Hjernen fader i alle fall ikke helt ut lenger, i fullstendig sukker-lykke. Kjempeseier! Det er håp, selv for en uhelbredelig godtegomp som meg. (Jeg vil jo strengt tatt ikke kureres, sånn helt og holdent, heller.) Det går an å være slank OG godtegomp, samtidig. Det er også en kjempeseier å oppdage og faktisk få til å fungere, i praksis. (Man må bare jogge litt ekstra etterpå...)

Så, 2014... looking good! :) Ikke skummelt i det hele tatt, bare å ta sats å stupe uti det!

Og ukas og årets første joggetur blir ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble joggings igår, takk og lov! For det blir også mye "rydding" av konfekt hjemme om dagen... :unsure:

Stabil på vekta idag, i det minste.

Men nå må sjokoladen snart ta slutt hjemme, altså! Og gudskjelov tilbake på jobb igjen - og mine daglige gåturer. Pjuh!

Ikveld blir det rockering. Mitt nyttårsforsett for 2014 er veldig enkelt: mer rockering! Var veldig slapp på det i desember. Og det er mitt eneste slanke-nyttårsforsett, så det burde jo være overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kjempestart på det nye året for deg, ikke helt så bra for meg. Skeiet skikkelig ut på nyttårsaften og følte meg helt stinn i går. Ikke en god følelse i det hele tatt, så jeg forstår ikke helt hvorfor jeg gjør det. :angry:

Men hadde en god dag i går og har til nå hatt også en bra dag. Satser på å komme inn i tralten til kursstart 15 januar. Både gleder og gruer meg. Men det skal jammen bli godt også. Veiedag blir som før fredag på min egen vekt. ;)

Jeg synes ikke du bør gå ned mer Bijou, du er jo 168cm høy :mellow: Den vekten du har nå må jo være super. Selv vil jeg bare ned til 64 kg selv om jeg er 165 cm høy. Jeg blir så dradd og mager i ansiktet når jeg blir tynnere. Det har nok noe med alderen å gjøre også. Jeg er jo nesten 10 år eldre enn deg. Å holde vekten er jo nesten den vanskeligste delen synes jeg. Det er jobb nok det. Sikkert herlig med et nytt år uten slankeforsetter. Jeg skal også prøve å bli flinkere med rockeringen. Skal rigge meg til i loftstuen med noen DVD'er og prøve å få til noe styrke og rockering utover våren.

Ja for nå ser vi framover. Sola har snudd og vi går mot lysere tider. Vi har nesten ikke hatt snø på Vestlandet. Kun et par dager i november. Det hjelper på det. Snø kan vi reise til fjells å få hvis vi vil. :D

Nei får hive innpå litt kaffi og få en gåtur med hunden. Er så trøtt i dag at alt har gått i slow motion. På jobben fikk jeg nesten ikke til noe etter tre uker med ferie. Hjernen ville ganske enkelt ikke samarbeide. Heldigvis fri i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du bør gå ned mer Bijou, du er jo 168cm høy :mellow:/>/>/>/> Den vekten du har nå må jo være super.

Klipper ut dette sitatet fra Henna og vil bare si meg enig!! Bijou, du har et strålende resultat og om du går ytterligere ned til 53-54 som du tror er din grense, vil du vere undervektig for lengst!!!! 57 er grensen for din høyde, det vet jeg fordi jeg omtrent har samme høyde (1.70)Jeg har tidligere opplevd at kiloene renner av uten problem,og at det er vanskelig å stoppe i tide, man ser seg blind på seg selv, men andre ser det (og jeg forstod det i ettertid når jeg så bilder av meg selv) så vær så snill, stopp i tide, - og koooos deg med konfekt-rester med god samvittighet;) du er kjempeflink sånn som du er!!! Nyyyyt at du er i mål!! Heia deg:)

Gode ønsker fra 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første veiedag i et nytt år og det var litt sjokk på den ja. Hele 69,1 kg. :angry: Men her er det bare å brette opp armene. Målet for januar er 67 kg. Det SKAL jeg klare. Så får vi ta det fra det. Nå har jeg jo hele 5 kg jeg vil av i år og strengt talt burde jeg vært på et annet forum enn hold vekten, men jeg liker meg her så jeg blir her. Slenger meg kanskje på en tråd for måneden inne på -10 kg tråden.

I dag blir det gåtur med hunden. Hun har jo sånn mega angst for raketter og selvfølgelig er det noen som på død å liv må fyre opp noen de glemte på nyttår utover januar. Hele hunden bare rister og tur er utelukket. Vi får få til en god i dag da.

Siden jeg har foreløpig shoppingstopp kan jeg heller ikke ta turen til byen å myse. Det blir for fristende. Får heller kose meg hjemme i dag da. Det er så dårlig vær uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra dere passer på meg, Henna og 2010! :) Jeg tror også det er lett å se seg blind på seg selv, både oppover og nedover på vektskalaen. Og det er jo nettopp hovedutfordringen min i 2014: "finne meg selv" på vektskalaen.

Jeg trives som sagt veldig godt på 58-59 kg, på alle måter (klesmessig, proposjonsmessig etc.), så jeg vil prøve å ligge rundt her.

Og vekta idag på årets første offisielle veiedag viste 59,3 kg. Ned 500 gram fra forrige fredag. Superfornøyd!

Fikk også tatt 20 intense og svette minutter med rockeringen igår. Hurra! :)

Knasket jo konfekt-rester igår også, men nå begynner det heldigvis snart å bli tomt hjemme. Og det skal ikke handles inn noe lørdagsgodt denne helga. Nå har jeg spist sjokolade omtrent daglig i halvannen uke. Det får holde. Nå blir det sjokopause frem til neste helg.

Planen er en joggetur ikveld, men det regner nå og er meldt enda mer øsepøs regn ikveld, så vi får se. Er ikke noe gøy å løpe når det regelrett høljer ned. Men må ihvertfall få til 1 joggetur til en eller annen gang iløpet av helga.

God helg folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det ble ikke handlet inn noe lørdagsgodt i helga. Det trengtes ikke, for jeg/vi fant nemlig en hel (dobbel) eske Toffefee pluss en After Eight som vi hadde glemt etter jula. Og de ble selvsagt sprettet opp og kastet seg over... <_< Så mye for selvdisiplinen! Og det var ikke det at jeg ikke klarte å la være. Men at jeg ikke ville la være. Da føler jeg liksom at det bare må gå sin gang. Og forklaringen fant jeg kanskje i kalenderen for denne uka: PMS... Så jeg gadd ikke ta opp kampen denne helga, men lot det bare stå til.

Resultat på vekta: opp 600 gram, til 59,9 kg.

Kjempefornøyd, faktisk! Særlig etter den totalt mislykkede lørdagen og tallet 60,8(!) på vekta søndag morgen. Men reddet meg altså litt inn igjen på søndagen, med mer disiplin og en joggetur.

Pjuh! Den helga kunne gått skikkelig ille.

Men sånn er det med nyår. Rester etter jula er livsfarlig! :blink: Nå er det heldigvis HELT tomt for rester. Og 5 hverdager på rappen. Hurra! Gjett om kroppen er glad for det!

Og forrige uke ble det altså 2 joggeturer. Går for 3 denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Etter mitt laaaange fravær følte jeg for å stikke innom å si hei :)

Høsten har vært som man kanskje kan forvente; tung og kjip. Følelsene har dratt i meg på alle kanter, alt fra savn, glede, dårlig samvittighet, hat ovenfor meg selv, sorg og aksept. Uansett hva alle som en gang har blitt "dumpet" tror, så er det neimen ikke lett å sitte på den andre siden heller! Da skal man nemlig bære på all den grusomme samvittigheten for hvor slem du har vært i tillegg til å være lei seg for at det er slutt.

Men, nok om det! Det blir gradvis bedre og det er mye å glede seg til. Snart kommer sola tilbake og til våren er jeg ferdig med mine 5 år på universitetet og skal ut å finne meg en jobb! :)

Matlysten har vært totalt fraværende, men jeg har prøvd hardt å få i meg mat fordi jeg er redd for å miste kontroll. Javisst vil vi bli tynn, men akter ikke å bli en anorektisk mathater!

Så vekta har vært stabil på rundt 59 kg, med et solid dropp ned til 57 kg i jula (ja - jeg hadde virkelig NULL matlyst under min første julefeiring på mange år uten min samboer). Jeg begynner også som deg Bijou å innse at jeg er tynn, men samtidig har jeg litt slaps på magen (som jeg ALLTID har hatt- tror ikke det går bort hos meg noen gang!). Jeg skal i alle fall trene godt dette året for å få en strammere og mer definert kropp. Men jeg er definitivt ferdig å slanke meg og har god kontroll på maten. Spiser mye oftere for lite enn for mye. Artig at ting kan forandre seg så mye!

Vel, det var et skikkelig langt innlegg og oppdatering herifra. Jeg stikker sikkert innom av og til i fremtiden :)

Og Bijou; GRATULERER SÅ MYE MED Å VÆRE EN GIFT DAME!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...