Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

I dag ble det trening etter jobb. 30 min løpe tur (merk løp) og 10-15 min styrke. Det var herlig og det var rett før jeg sovnet på toget hjem.

 

Godt å komme hjem og krype opp i sofaen og ha en liten høneblund mens det knaker i peisen. Mannen var grei og tok hunden med på tur (det er min hund liksom, men han er mye flinkere å gå tur enn meg) Jeg blir så syden og frosten og vil bare kose meg inne når jeg er kommet hjem og trimmen er gjort.

 

I dag ble det kalkunkaker og ris og litt saus og grønnsaker. Smakte fortreffelig. I morgen er GR kurs igjen. Skal bli virkelig spennende å se om jeg har tatt av. Føler det i alle fall litt på klærne.

 

Har fri i morgen og DA skal i alle fall meg og hunden på tur. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her suser jeg videre nedover på vekta, gitt. 58,8 kg idag. Juhuuuu! :)

 

Det er rart med det; flinke dager avler flere flinke dager, mens dårlige dager avler bare flere dårlige dager. Og det er switchen, mellom de dårlig og flinke dagene, som er selve utfordringen. Å få ræva si over fra den ene siden over til den andre. Å orke/gidde/makte/ville. En smule irriterende å vite at i de periodene jeg ikke får til, så er det kun fordi jeg ikke vil nok. Det er jo der det ligger. Men derifra, når jeg endelig har klart det, så er det lett. (Og desverre altfor lett å switche tilbake de dårlige dagene igjen også...)

 

Så enkelt, likevel vanskelig.

 

Jogget altså igår. Joggefri idag, med mer rockering. Ekspertene får si hva de vil, men jeg synes rockering hjelper ganske bra på mage/midje-resultat, jeg. Idag måtte jeg jommen borre meg et nytt hull innover på buksebeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Bijou. Når først er kommet inn i en tralt hvor alt er på stell går det så greit at en nesten ikke tenker på det. Når en derimot er ute på tynn is er det ikke lett å finne veien tilbake. Det har jeg erfart gang på gang.

 

Nå går det lekende lett, har system og rutiner på dagen og da går det nesten av seg selv. Må ha litt knekkebrød og melkerasjon til kvelden så jeg har noe å ty til, men jeg er faktisk ikke så sulten for tiden. Nå har jeg heller ikke spist noe søtt på over en uke og det går også forbausende bra.

 

Vel i dag har jeg vært på kurs og hadde gått ned 0.9 kilo. Hmmmm ble litt skuffet der for første uka på kurs pleier jeg normalt gå ned mye mer. Men forrige gang veide jeg meg før middag og denne gangen etter. Noe kan ligge der også pluss mange andre ting som syklus, vann osv. Men ned er ned og 0.9 kg er ikke å kimse av. Planen er 0,5 per uke så jeg ligger jo foran skjema allerede. Men andre uka pleier det heller å bli lite nedgang. Uansett jeg fortsetter med friskt mot. Har ligget på ett snitt på 1450 denne uka. Da hadde jeg 1700 på fredag så jeg synes jeg har vært ganske flink om jeg så må si det selv. Planen nå er å ligge på 1350 i ukedagene og kanskje opp til 1600 i helga.

 

I dag ble det 1 time og 20 min gåtur med hunden i iskald vind. Hjelper på det også.

 

Har også vært å investert i et par supergode nye joggesko så nå skal det bli andre boller med trimmen min.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nesten en hel kilo ned den første kursuka, Henna! :) Det er jo kjempebra!

 

Angående investeringer så har jeg her (endelig) fått øynene opp for ullundertøy! :P Har ikke brydd meg så mye om det tidligere, i yngre dager. Men nå som jeg er passert førti... :rolleyes: Anyway, begynte med at jeg jo byttet ut mesteparten av treningstøyet mitt i høst/vinter. Fikk gavekort til bursdag og jul og sånn. Så nå har jeg tipp topp treningstøy, til vintertrening. Deriblant masse fin ull innerst. Som jeg plutselig skjønte jo var ganske deilig å ha på seg sånn i hverdagen også. (Ting tar litt tid med meg.) Og nå siste ukene hvor det har vært litt minus, så har jeg spedd på med mer og mer ullundertøy til hverdags også. Nyyyydelig! Hvorfor har jeg ikke gjort dette før, liksom? Og kanskje enda viktigere nå som jeg har kvittet meg med så mange kilo fett. Har søren ikke mye igjen, til vinterisolering! Brrrrrr!

 

Så der har du min guilty pleasure for tida. Ullundertøy. He he!

 

Fikk ikke tatt verken rockering eller annet igår. Jobbet overtid og var ganske skutt da jeg kom hjem. Men vekta fortsetter likevel nedover, på 58-tallet. Er uka etter mensen, så tydelig at kroppen kvitter seg med mye slagg om dagen. Det renner av her, godt hjulpet av sist helg som ble godtefri helg. Blir spennende å se hva vekta viser imorgen på veiedag, men det går mot 2 kilo av nå siste uka. Schwupp!

 

Det blir ukas andre joggetur ikveld. MED ullundertøy, ja! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ullundertøy er nydelig. Jeg fikk det fine lilla til Kari Traa til jul. Det er jo så lekkert at jeg bruker det hele tiden. Når jeg går tur holder det nesten med bare det og vindtett jakke. Av og til sover jeg i ullundertøy også. Sover så utrolig godt da, vel og merke hvis det er veldig kaldt.

 

Her blir det en lett gåtur med hunden i dag. Men i morgen har jeg planer om litt mer trim. :D

 

Heldigen du som bare raser ned, her har det tydelig bestemt seg for å ta ett gram om gangen. Ja ja det går jo i riktig retning og jeg har jo i grunnen hele våren på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ukas andre løpetur igår kveld, i florlett dalende snø. Nydelig!

 

Vekt idag: landet på 58,4 kg. Hele 2,1 kg ned fra forrige fredag. Djizzz! Men var nok en kombinasjon av flere ting, som plutselig klaffet.

 

Kurven tar dermed et stup nedover igjen:

ySLNbbw.png

 

Laveste vekt hittil i 2014! :) (Nesten helt tilbake til der jeg var lille julaften.) Og det utgangspunktet jeg har lyst til å ha videre utover våren, med rom for litt opp og ned.

 

Skal ikke ha godtefri helg denne gangen, men likevel prøve å begrense meg. Har fått litt dilla på mørk sjokolade (trodde jeg aldri skulle skje), men det begrenser seg hvor mye jeg klarer å spise av det av gangen. Men skal kose meg med det denne helga! Og satser på tredje og siste joggetur for uka på søndag. Da har jeg vært flink!

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen god, kos deg i helgen det har du fortjent.

 

Har hatt et par dager med 1500 kalorier, men det har sneket seg inn et par DOTS kjeks og en vanlig yoghurt. Det er tatt med i kaloriene for dagen, men liker ikke at jeg begynner å skli litt ut. Full skjerpings fra nå ;) Beste er å ikke å ha det i hus, men så er det jo slik at jeg ikke er alene heller.

 

I dag trimmet jeg på jobb etter arbeidstid. 30 min på mølla og ca 20 min styrke. Ligger an til 12 trimpoeng denne uka. Det er kjempebra. Har ikke satt mål om så mye trim, det er bare blitt sånn. I går skulle jeg bare ut å lufte hunden i det iskalde været. Skulle bare gå en liten 10 minutters. Men så hadde jeg kledd meg så godt at jeg tenkte søren heller. Det ble en hel time. Både meg og hunden var fornøyde etterpå.

 

I dag blir det pizza. Skal lage selv så jeg får se om jeg kan lage en ende som ikke er så mye fyll på.

 

Ellers godt med helg. Treningsøkta i dag gikk bare på viljestyrken. Hadde IKKE lyst, men hentet fram viljen og lot det stå til. Skikkelig deilig følelse etterpå når en har vunnet litt over seg selv.

 

God helg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff fredags kvelden ble ikke helt som planlagt. Det sneik seg inn litt mer pizza enn planlagt og to pils. Hmmmm. :o Plan B må settes i verk. Den består av mye trim denne helgen og ikke noe lørdagsgodt på noen som helst måte. Får gjøre som du Bijou å la det være som en vanlig hverdag. Da kan det kanskje gå godt. Mandag fyller minstemann året og han har bestilt pizza og Brownies og skoleboller. Ikke lett dette her, men det er vel heller ikke meningen.

 

I alle fall treningsøkta er gjort i dag. 40 min joggetur i stiv kuling. :D Gikk fint det. Kanskje det blir en luftetur med hunden senere i dag også.

 

Ha en fin helg. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, denne balansen er ikke lett, altså! :) Hverdager blir lørdager og lørdager må utgå til "hverdag".

 

Her gikk helga sånn noenlunde. Ble ikke så mye godteri, men vin og masse mat. Og masse "feil" mat, i forhold til min mage. Mye brødmat (som jeg ikke spiser ellers). Både nybakt foccacia og nybakte scones. Det er jo såååå godt! Men magen blir altså helt rar.

 

Så opp igjen til 59-tallet idag. Men regner med at det går seg til iløpet av et par dager og at jeg kommer meg ned på 58 innen fredag igjen. Håper, i alle fall! ;)

 

Og det ble forresten ukas tredje joggetur igår. Pluss rockering.

 

Klar for ny uke! Håper på 3 joggeturer denne uka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei lett er ikke dette. Bakte 20 skoleboller i går. Det var utrolig vanskelig for å si det mildt. På et tidspunkt hadde jeg faktisk en bolle i hånden, men fikk summet meg og veide den og fant ut at den inneholdt 300 kalorier. Da "kom jeg til meg selv". Det var godt. Ikke veid meg siden kurset og det går lettere og lettere. Ikke så mye humørsvingninger heller da og det er godt.

 

I dag er det som sagt bursdagsfeiring og det skal jeg ta som en utfordring. Har ikke funnet ut hvor mange kalorier et stykke pizzabakeren er, men tror jeg bare tar ett stykke. Skal også ha en snei brownies, men bare litt.

 

Tror ikke det blir trim i dag. Hvis ingen har luftet hunden blir det muligens en tur med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det bursdagsfeiring så det holdt i går Klarte meg ikke med ett stykke pizza så det ble to, pluss to kakestykker :angry: Vel etterpå i åttetiden gikk meg og vovsen 6 km lang tur. Det hjalp sikkert litt i alle fall.

 

I dag er det friskt videre. Glad jeg begynte på kurs for det hadde vært lett for meg å havne litt utpå etter en slik glipp hvis ikke. I dag har vi gått en tur, kanskje det blir en joggetur i kveld eller jeg tar den i morgen når jeg har fri. Det skal bli 3 joggeturer i løpet av uka i alle fall.

 

Er veldig spent på veiing i morgen kveld. Nesten litt høytidlig dette her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende på kursveiing idag, Henna! :) Tvi, tvi!

 

Her går det ganske trått om dagen. Er bare sånn helt sykt trøtt og tung i kroppen om dagen, uten at jeg vet årsaken. Har ikke fått i meg noen overdose med sukker, spiser de daglige vitaminene mine (jern og D-vitamin), drikker masse vann, trener og får nok søvn. Likevel... heeeelt zombie! :blink:

 

Var såvidt jeg kom meg rundt i joggeløypa igår. Løp på dødsdårlig tid. Hjalp jo ikke akkurat på med masse tung løs-snø heller, da. Men likevel.

 

Og vekta rikker seg fortsatt ikke, en millimeter. Helgegrammene sitter like fordømrade fast, samme hva. Eller grammene... vi snakker 1 kilo her, etter sist helg. :unsure:

 

Tror jeg bare skal være glad for at jeg tross alt ser 59-tallet i det hele tatt denne uka.

 

Pffffffffft! Over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart med kroppen av og til vil den bare ikke. Jeg hadde en slik periode i høst. Orket ganske enkelt ikke jogge. Heldigvis var jeg flink å gå turer. Hunden må jo luftes. Det hjalp meg nok slik at formen ikke var helt dalende. I alle fall er det null problem å jogge 6 km nå i 10km/t uten stopp. I dag hadde jeg ukas andre joggetur og vi er bare kommet til onsdag. Har totalt nå over 8 trimpoeng bare disse tre dagene ;)

 

Vel i dag var kursdag og det er nesten sykt spennende når en veier seg bare en gang i uka. Det var ned en halv kilo og det synes jeg ikke var så verst. Har jo feiret gebursdag og gode greier. Dessuten er det ikke alltid at andre uka gir så gode resultater vektmessig. Det gjelder jo å ta mål og det gjør jeg. 1 cm inn i livet denne uka også :rolleyes:

 

I dag har jeg bare spist 1100 kalorier og jeg er stappmett. Hmmm. Ganske lurt å legge joggingen til kvelden. Da bruker en litt tid som en ellers ville ha tenkt på mat på og så blir jeg ikke så sulten etterpå.

 

I dag har jeg hatt fri og det har vært en fin dag. Har vært på shopping med mor og jammen ble det ikke ny jakke i dag. Var jo 70 %. Kostet 1700 så fikk jeg den for 510. ;) Måtte jo bare slå til da og i alle fall når den var så fin også.

 

Nå blir det ikke kurs neste uke, men da har jeg bestemt meg for å veie meg på min egen vekt. Det skal jeg også på fredag for jeg er med i en tråd inne på -10 kg som går fra måned til måned. Der satte jeg meg mål om å gå ned til 67 kg på min egen vekt innen utgangen av januar. Det tror jeg jammen jeg skal klare. Så denne uka blir det fredagsveiing også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Grattis med både en halv kilo ned og masse fine trimpoeng! :)

 

Og shopping er gøy! Enten som belønning eller (som meg) når man har hatt en litt trått uke. Igår klinte jeg til og booket både sommerferietur (1 uke med strand, hav og sol! jippi!) og kjøpte meg symaskin! :) Min aller første symaskin, faktisk. Det blir kjærkomment! Har masse i skap og skuffer som trenger å enten legges opp, eller tas ned, eller sys inn. Har i alle år tatt med ting til moren min og lånt hennes maskin, men det begynner å bli ganske tungvint i lengden. Nå kan jeg sy hjemme selv! Og skjønner nesten ikke hvordan jeg har klart meg uten så lenge... Første prosjekt blir å sy inn flere favorittkjoler jeg har hengende, så de sitter bedre. Hurra!

 

Vel, vektoppdatering: nada, nix. På stedet hvil.

 

Og tung i kroppen eller ei, det blir ukas andre joggetur i snøkavet ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe glad i symaskin, men veldig glad jeg har en. Da kan jeg montere gensere, legge opp bukser og småreperasjoner. Men symaskinen og meg er ikke alltid helt gode venner nei ;)

 

Hatt en grei dag matmessig, ikke noe særlig trim bare en halvtimes lufting med hunden. I morgen har jeg planer om en ekstra joggetur. Skal på fest i morgen og da blir det nok litt alkohol, men skal være forsiktig.

 

I morgen blir det veiedag på min vekt. Det gleder jeg meg til for det er jo den jeg vil forholde meg til. Derfor blir den vekten jeg signerer med. Blir jo litt feil når jeg går på hennes vekt om kvelden kl halv syv med klærne på. Jeg VET at når vekta viser 64-65kg om morgen på min vekt er jeg fornøyd. Alt fra 67 og nedover i morgen er supert. Vi får se.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenstatus fra meg. Var grytidlig oppe og veiet meg. Tror du ikke jeg veide 65,9 kilo :):D:rolleyes: Ble helt satt ut. Det var GØY. Nå er det jo bare et par kilo så er jeg helt i mål. Går nok ikke ned noe neste uke siden jeg hadde så supert resultat denne uken, men jeg kan leve lenge på dette. Nå er jeg bare 0.9 kilo over det jeg hadde i sommer så jeg trivdes ganske godt med. Men vi får se. 64 er jo drømmen da.

 

Sov dårlig i natt så det spørs om det blir joggetur i kveld. Uansett skal vi ha vorspiel kl syv og da skal jeg lage pizza og rydde til da. Ja så skal jeg jo på jobb så det kan bli et spørsmål om tid her ser jeg.

 

Uansett lykke til på veiing Bijou og god helg til deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott tall, Henna! :)

 

Her ble det heller ingen jogging igår. Mannen var ikke hjemme før kl 22.30 og det ble for sent å løpe for meg. Men tok rockering.

 

Og ingen store overaskelser på vekta idag: 59,5 kg. Dermed blir det opp 1,1 kg fra forrige uke. Men det er greit. Livet er ikke statisk, liksom.

 

ySLNbbw.png

 

Og det er tross alt 59-tall! ;) Må nesten se ting i litt større perspektiv også.

 

Denne helga prøver jeg meg på en mer moderat helg. Wish me luck!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke ble en særdeles dårlig joggeuke, må jeg si. Kun 1 joggetur(!) Og klarte å forstrekke noe i nakken lørdag morgen, så jogging i helga gikk helt ut. Men kompenserte med mye rockering og fikk tørket støv av treningsstrikkene mine også, så det ble styrke. Enda bra!

 

Kostholdsmessig gikk helga etter planen. Litt kos, men ingen fråtsing. Og sunne middager, med mye grønnsaker.

 

Vekt i dag: 59,8 kg. Dvs. opp 300 gram i helga. Absolutt levelig!

 

Kommende uke er PMS-uke, men prøver meg likevel på litt nedover. Og 3 joggeturer, takk! ;)

 

Jo, forresten! Kjøpte meg nye joggesko på fredag. Hurra! De gamle var ikke så veldig slitte, utvendig, men har løpt ganske mange mil med de siste par årene og da anbefales det at de skiftes ut (pga. støtdempingen i sålen og sånn). Gleder meg til å teste ut de nye! Nå har det smeltet/regnet bort ganske mye snø her siste par døgnene, så nå skimter jeg til og med bare fortau. Kan det være forsmak på våren....?! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk også helga ganske etter planen, men en snikveiing viste opp en helg kilo. Er det mulig !! Typisk meg å veie meg også når jeg vet jeg ikke burde. Vi får se om denne kiloene glir av meg i løpet av uka. Uansett var det veldig mye ned på fredag så jeg kan absolutt leve med dagens vekt en stund også.

 

Men som sagt jeg var flink, null utskeilse untatt fredag kveld. Da ble det pizza og pils. Men guri så gøy vi hadde det. Søndag ble det en gå/jogge tur. Kjente at fredagen satt i kroppen enda.

 

Det er kjekt med nye sko. Kjøpte selv et par nye for en uke siden og knallkjekt å løpe i nye sko. Det er da en kjenner at det er forskjell. Jeg var utrolig heldig og fikk et godt tilbud fra Asics. Kostet egentlig 1700 men jeg fikk de for 800. Da MÅ en nesten bare slå til.

 

I dag blir det en gåtur i skogen. Har litt gangsberr i rumpa etter gårsdagen så det blir ingen løpetur.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zzzzzzzzzz! Tidlig på'n her idag. Er hjemme med sykt barn og har hatt en heller frynsete natt, med masse våking. De er blant sjeldenhetene, faktisk, så jeg skal jo egentlig ikke klage. Men strømpetrøtt blir man, lell! :blink:

 

Ble i alle fall ukas første joggetur igår, som planlagt. Og tilbake til fredagsvekt idag. Tror jeg var ganske flink med kostholdet også.

 

Idag er det joggefri. Planen er å være hjemme halv dag, så jobbe fra lunsj og litt utover kvelden. Og rockering og treningsstrikker/styrke når jeg kommer hjem.

 

Her sover endelig poden godt, så kanskje jeg skal benytte anledningen til en time på sofaen jeg også...?

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei dag så langt. Snek seg et par kjeks etter middag, men det blir jogging i kveld med mannen så de skal av. I går ble det 90 min gåtur. Akkurat 9 km så da var jeg ganske skutt resten av kvelden.

 

I morgen er det ikke GR kurs. Hun som holdt det skulle til USA og da fikk jeg heller en uke lenger hvilket er greit for meg av to årsaker. En jeg tror ikke jeg har tatt av denne uken (pleier ikke gjøre det uke3) og så får jeg strukket kurset mitt lenger og kan kanskje nå målet mitt. :D

 

I disse dager skal jeg melde meg på et løp som er i slutten av april. Det kan være motiverende å jobbe mot. Det er 8 km så det skulle gå greit. Jeg eier ikke konkurranse instinkt så for meg blir det bare å fullføre.

 

Vi har vært veldig heldige med vinteren her på Vestlandet. Bare to dager snø i november og resten bare og fine veier. Det har jo blåst noe sinnsykt, men ellers en OK vinter for meg som ikke liker så godt snø. Synes alt blir så tungvint da. Men det er jo fint med snø, det er jeg enig i.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her smeltet det ganske mye snø, i alle fall på veiene, på veldig få dager. Men kom et nytt lite snødryss idag. Så nå ser man ikke hvor holka er. Ho ho! ;)

 

Ble jobbing første halvdel av dagen på meg idag. Så hjem til pasienten. Fikk endelig vært hos legen med han og joda, det var lungebetennelse. Stakkars lille pjokken til mor! :( Så nå er jeg hjemme med han resten av dagen - og hele imorgen. Vi bytter litt på her i heimen.

 

Snek seg inn en skolebolle idag, men ellers har jeg rimelig bra kontroll på maten. Ble rockering og styrke igår og satser på det samme ikveld. Har ikke mulighet til jogging igjen før imorgen, pga. mannens jobbeskjema. Og vekta kryper saaaaakte, men sikkert nedover 59-tallet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten og så lungebetennelse det var jo ikke godt. Håper han er på bedringens vei snart.

 

I dag blir det helt treningsfri. Hadde en joggetur på 7,5 km i går så nå skal rumpa få kvile i dag.

 

Ikke helt fornøyd med kostholdet for tiden, noterer ikke og da er det så lett å spise for mye. Får se om jeg begynner å notere igjen, men jeg er så lei av det også.

 

Ikke kurs i dag så veiedag blir fredag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...