Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Takk for hilsen, Optimista! :) Synes du er kjempetøff, jeg, som klarer å holde motivasjonen til tross for sykdom og medisinering. Det tar jeg av meg hatten for! Leser litt på tråden deres innemellom også, og morer meg over deres livsutfordringer og betraktninger. Humoren er absolutt viktig! Kanskje særlig i vanskelige tider.

 

Her gikk forrige uke ganske greit. Men litt for fort, til at jeg klarte fredagsoppdateringen, som jeg pleier å gjøre. Spiste altfor mye spekemat sist helg, så startet sist mandag på 59,9(!). Men sånn gjør jo saltmat med kroppen og jeg gikk fort ned en kilo igjen, da hverdagen kom. Klokket inn på 58,7 på fredag. Som jo er opp, fra uka før, men ikke så gæli' likevel, med de utfordringene jeg hadde.

 

ySLNbbw.png

 

Målet til førstkommende fredag er altså å veie 58,5 (eller mindre). Det er PMS-uka, men det kjenner jeg at jeg ignorerer litt nå. Har ikke vært så kjempedisiplinert med kostholdet i det siste, så hvis jeg bare strammer inn littegrann denne uka, til der jeg bør være ift. kosthold, så tror jeg målet absolutt er innen rekkevidde. Dessuten er det mye aktivitet i heimen disse siste dagene før festen. Fiksing i hus og hage. Ikke mye sofasliting. Heldigvis! Så trimpoeng skorter det nok ikke på.(Selv om jeg ikke teller/registrerer lenger.)

 

Spørs om værgudene er helt med oss neste lørdag, det er betraktelig kjøligere her nå og regner og er sol om hverandre. Men det skiter vi i. Hagetelt skal opp (vi har uansett ikke plass til alle gjestene inne i det lille huset vårt) og vi får heller tulle oss inn i pledd. Sommer i Norge! ;)

 

Gleder meg masse til festen - men kjenner at jeg gleder meg enda mer til ferien, som starter en liten uke etterpå. Voi, voi! Det skal bare bli deilig med ferie i år. Sukk! Har allerede begynt å pakke feriegarderoben inne i hodet... :rolleyes:

 

Ha en fin uke imens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nest siste oppdatering før sommerferien. Og aller siste før bryllupsfesten imorgen. Vekt idag: 57,7 kg. Hurrrrrrra! :D Det ble godt innenfor målet på 58,5.

 

ySLNbbw.png

 

Har bare rukket å jogge 1 gang denne uka, men til gjengjeld har jeg vært ekstra mye i aktivitet sånn ellers. Og skjerpet meg på kostholdet, til tross for PMS. Det lønner seg, alltid! Egentlig ikke noe hokus-pokus akkurat det. (Det er bare å gidde/orke å gjøre det...)

 

Idag har jeg fri fra jobb. Nettopp levert poden i barnehage, har huset helt for meg selv og skal til med siste intense tornado-vasking av heimen (tar det som en treningsøkt!) før overnattingsgjester og alt ruller inn senere idag.

 

Været får vi gjort fint lite med. Igår regnet det type amazonas-jungel-flom her. :blink: Og meldt likedan imorgen. Juhuuu... Men vi får bare ta det vi får.

 

Catering-maten er bestilt og skal være i rute, så vi slipper å stresse med noe som helst matlaging. (Annet enn at jeg skal bake litt foccacia.) Så bare siste finpuss på huset idag, få opp hageteltet ikveld og pynte bordene. Ta-ta! Så er vi klare for bryllupsfest.

 

Kjolen regner jeg med passer, når den gjorde det på 59,2 kg... ;) Burde vel egentlig hatt slagstøvler til imorgen, men får vel ta pensko og se hvor lenge de varer. He he!

 

Ha en fin helg! Det skal jeg! :) Og kalorier gidder jeg ikke å tanke på nå!

 

Kommer nok med en liten rapport over helga, eller senest neste torsdag/fredag, før jeg drar på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp liten oppdatering etter festhelga...

 

Hadde en fantastisk fin fest! Kjempegod mat, flotte gjester og masse latter! :) Virkelig en suksess! (Og kjolen satt som et skudd!)

 

Spiste så det holdt, men det er rart med det, etter 2-3 år på Grete Roede... enda jeg ga meg selv fritt frem når det gjaldt kalorier, så er GR-teknikken så innarbeida nå at jeg ikke klarer å slå den helt av. "Oj! Det så godt ut! Ja, men trenger jeg å forsyne meg med 4 stk? Eh... nei." Osv. Tok meg selv i det flere ganger.

 

Tror kanskje jeg spiste aller mest på søndagen. Da gikk vi hele dagen og spiste rester, a la "rydde opp" style! ;) Mat og kaker ned på høykant.

 

Men likevel... 57,7 kg på fredag og 57,5 kg i dag morges. Altså NED 200 gram i løpet av helga! :D:blink: Tror det var en kombinasjon av at jeg satt veldig lite stille og var i aktivitet, pluss at mensen kom. Og som sagt, at GR-metoden ikke er så lett å få ut av systemet, selv når det er lov å gi bengen. :) Uansett veldig deilig!

 

Planen for denne litt kortere arbeidsuka er å holde vekten frem til avreise fredag morgen. (En aldri så liten utfordring, siden kjøleskapet hjemme er fylt til randen med kakerester og brus.) Samt jogge ikveld og forhåpentligvis en gang til før vi drar.

 

Snart ferie! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter snarest innom her for å hilse på. Det høres ut som du har hatt en alle tiders helg og fest. Gratulerer igjen selv om du har nå vært gift en stund nå. Så kjekt at kjolen satt fint på.

 

Med meg går det ikke fullt så bra. Har fått på to-tre kilo den siste måneden og det skyldes nok mye mer mat. Trimmessig går det greit, men jeg har sklidd totalt ut i matveien. Har litt planer om å lage min egen tråd på ned under 10 kg for å komme meg ned igjen. Føler ikke helt jeg hører til her på hold vekten lenger.

 

Men jeg leser oppdateringene dine hver fredag så det er så koselig atte.

 

Ha en fin ferie og kos deg. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innrapportering før ferie, fra et hotellrom i Gøteborg, denne gangen.

 

Uka har gått kjempefint. Fått løpt kun1 gang, men rocket ring, trent styrke og kostholdet gikk også ganske så bra, så fort kakerestene var ute av hus. He he! Vekt i dag: 57,3 kg. Så den bryllupsfesten satte faktisk ingen spor, overhodet. Faktisk så er det ned, fra forrige uke.

 

57. Altså, jeg digger det tallet! :-)

ySLNbbw.png

 

Med bikiniformen på plass er det ikke mer å ønske seg. SÅ glad for at jeg har holdt disiplinen, hele året igjennom, i slaps, snø, regn og vind, helt frem til ferien. Har ikke vært så slank som dette siden begynnelsen av tjueårene. Slank og i god form!

 

Satser på trening i ferien også. Ikke for at jeg har så fryktelig lyst akkurat, men fordi jeg vil holde det sånn noenlunde vedlike og ikke falle ut av rytmen.

 

Vi skal være på reisefot de neste 2 - 2 1/2 ukene, så noe må jeg klare å få til. Denne første uka blir nok lettest, da har vi leid hytte i Danmark, på et sted jeg kjenner veldig godt og vet hvor jeg kan løpe. Så joggeskoene er med. Satser på 2 løpeturer den første uka. Den neste uka skal vi kjøre Tyskland rundt, med stopp innom Sveits og Lichtenstein. Spørs hvor mye løping det blir da, med mindre vi bor på hotell med treningsrom/tredemølle. Men jeg har med rockering og treningsstrikk også, så da kan jeg fokusere litt på styrke i stedet. Kjekt at alt sammen bare kan brettes sammen og pakkes lett med! Har til og med kjøpt splitter ny treningsstrikk. Enten er jeg blitt sterk som Skipper'n etter at jeg startet, eller så har strikken begynt å bli slakk... ;) Synes i hvert fall at det var blitt lite fres og motstand i den, så byttet ut fra Medium til Hard.

 

Har altså planer om å både kose meg masse, spise og drikke godt, og bevege meg. Men er såpass realist at jeg regner med å gå opp likevel. Håpet/planen er å ikke bevege meg ut av vektbeltet mitt, altså ikke høyere enn 60,0 kg, til jeg kommer hjem. Vi får se! Blir fryktelig spennende å ikke veie seg på 2-3 hele uker. Det er det jommen lenge siden jeg har gjort.

 

Kommer med ny oppdatering om ca. 3 uker, med etter-ferie-vekt og forhåpentligvis nice bikiniskille! B)

 

GOD SOMMER ALLE SAMMEN! :) Kos dere masse, hvor enn der er! :)

 

Og lykke til på egen tråd, Henna! Heia deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er jeg tilbake fra ferie, 3 uker og masse god mat senere! ;)

 

Har hatt en fantastisk deilig ferie! Det var masse stress og drit på jobben før jeg dro, og like mye som venter meg på mandag, garantert, men har klart å koble heeeeeeelt ut. Pjuh!

 

En liten oppsummering av ferien Grete Roede-messig:

 

Kostholdet gikk så som så. Innrømmer at jeg har spist mye drit (=snacks). Cola og godterier omtrent hver dag. Men til gjengjeld ikke overspising av mat. Det var rett og slett for varmt til å orke å spise så mye. (Og jeg spiste mye fisk/sjømat når vi var ute og spiste.) Vi hadde opp mot 35 grader, i en drøy uke. Også nå som vi har kommet hjem. Da frister ikke store, tunge måltider, akkurat. Og vi hoppet gjerne over lunsj og tok en is istedet. Sånne ting.

 

På treningsfronten ble det bare 1 joggetur den uka vi var på hytte i Danmark. Og det var det joggeskoene fikk "kjørt" seg på hele ferien... <_< Men rocket ring og trente med strikkene. Dessuten gikk vi masse, hele ferie. Masse sightseeing og utforsking av nye steder og byer, til fots, i smellvarmen.

 

Kom hjem tirsdag kveld og holdt pusten da jeg snikveide meg onsdag morgen. Var så nysgjerrig! :rolleyes:/> Målet var jo å være under 60 og håpet aller mest på noe på 59, så jeg ikke fikk så mye å jobbe med. Og så viste vekte 58,5! :D Yihaaa! SÅ lettet! Og enda jeg har PMS-uka mi denne uka og all ting. Shit!

 

Etter et par dager hjemme nå, med masse vanndrikking, tilbake til den sedvanlige frokosten min og 1 joggetur igår, viste vekta idag på offisiell veiedag 57,9! Jippi, jippi! :D

 

ySLNbbw.png

 

Det blir jo da nesten ikke noe opp, totalt sett, på disse 3 ukene med ferie i det hele tatt. Holy macaroni! Det hadde jeg virkelig ikke ventet meg. Helt seriøst. Og jeg skjønner ikke helt hvordan det gikk til, med så mye brus og snacks. Men det var vel det totale regnskapet, med trim/bevegelse og det hele, som avgjorde.

 

Vel, vel. Nyter nå de 3 siste dagene med ferie hjemme, før det bærer tilbake på jobb og hverdag igjen på mandag. Og føler ikke at jeg har noe ferievekt å måtte "jobbe med". Ting regulerer seg selv, tydeligvis. Akkurat sånn det skal være!

 

Når jeg klarer en 3-ukers ferie som dette, så bra, klarer jeg hva som helst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første arbeidsuke etter ferie unnagjort. Puh! Heldigvis litt sommer-rolig fortsatt, så jeg kan komme ajour med ting.

 

Har ikke vært spesielt flink med trening denne uka. Har ikke hatt ork og ikke jogget en eneste gang (enda). (Men det ble 2 turer forrige uke, heldigvis.) Bare tatt litt rockering og styrke.

 

Har vel omtrent gjort det meste feil, egentlig, denne uka. ;) Startet uka med altfor mye vin, mandag kveld. Av alle dager... Jeg, mannen min og ene naboen hjemme syntes så synd på oss selv fordi ferien var over og at vi måtte tilbake på jobb, at vi tok et glass ute i hagen etter første arbeidsdag. Men det ene glasset, for min del, ble litt flere enn planlagt og tirsdag ble en tung dag, for å si det sånn. He he!

 

Deretter har jeg sovet veldig lite. Poden har funnet ut at han skal våkne sånn rundt 04.00, flere dager. Og selvfølgelig de dagene jeg har lagt meg altfor sent i tillegg, kvelden før. Ypperlig.

 

Og på toppen av det hele har jeg spist godteri så det tyter ut av ørene på meg, omtrent. Trolig både pga. for lite søvn, da øker jo søtsuget fenomenalt, og fordi jeg spiste så mye i ferien. Har ikke kommet meg av sukker-vogna enda og får vondt i hodet hvis jeg ikke spiser. Og blir superslapp når jeg spiser... <_< Den evige sirkelen.

 

Så hvordan påvirket dette vekta? Jo, opp på 59-tallet. Helt til jeg fikk tatt tak og i det minste fikk meg en skikkelig god natts søvn. Da raste det brått en kilo av igjen, over natta.

 

Vekt i dag: 58,5 kg. Som jo er altfor snilt, uka tatt i betraktning.

 

ySLNbbw.png

 

Jobber med å komme meg av sukker-kjøret igjen etter ferien og det har gått sånn rimelig bra de 2 siste dagene. So far, so good! Lurer på om jeg skal ta en godteri-fri helg også, bare sånn at jeg kommer meg over det verste.

 

Eneste skjær i sjøen denne helga er barnebursdag på søndag. Poden fyller 3 år og skal jo feires, med brask og bram. Men behøver kanskje ikke å ta et mageplask opp i kakefatet...? :rolleyes:

 

Og så planlegger jeg ukas første (og eneste) joggetur i helga. Det må jeg få til. Nå er for øvrig den aller verste sommervarmen over også, og 1. august allerede i dag, så jeg går tilbake til målet mitt om 10 joggeturer i måneden, slik jeg fikk til i vinter/våres.

 

Det skal jeg jommen klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er atter en uke gått. Rimelig status quo her.

 

Har vært flinkere med trening og søvn denne uka, men å komme seg av sukker-vogna var ikke så lett... <_< Det har blitt ganske halvhjertet denne uka. Dvs. flink noen dager, andre ikke.

 

Vekt i dag: 58,6 kg. Kun 100 grams forskjell fra forrige uke og det er absolutt godkjent, selv om jeg ikke har følt meg spesielt flink denne uka heller.

 

ySLNbbw.png

 

Til tross for delvis feriemodus fortsatt er det unektelig mye stress og mas på jobb likevel og denne uka har vært fæl, på flere måter. Begynner å få litt nok og sendte inn søknad på en ny jobb til og med. Litt surt, med tanke på at jeg elsker jobben min og kollegaene er kjempetrivelige. Men det er så mye annet som ikke holder mål eller som ikke henger på greip, og som bare tapper meg for energi, over tid. Æsj! Ja, ja. Mer om det eventuelt seinere.

 

I min evige jakt etter å holde løpe-motivasjon oppe driver jeg og tester ut app'en Nike+, i stedet for Runkeeper, og jeg tror jeg kanskje skal gå over til den. Men da mister jeg siste året med registreringer og statistikk fra Runkeeper og må begynne på scratch. Dumt. (Men sånn var det jo når jeg gikk over til Runkeeper i fjor også.)

 

Og så har jeg fått litt dilla på hashtag'en "nikeplus" på Instagram og driver og kikker på bildene til andre som løper og som også prøver å skvise inn løping i hverdagen. Hvor de bor i verden, hvor langt de løper, hvor lang tid de bruker, bilder fra hvor de løper etc. Litt nerdete, kanskje, men jeg synes det er inspirerende, jeg! :rolleyes:

 

God helg, til de som event. måtte lese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp tur innom for å rapportere at jeg ikke får rapportert i morgen som vanlig, på veiedag, men trolig på søndag eller mandag i stedet.

 

Skal i bryllup i Trøndelag i helga og reiser altfor grytidlig i morgen. Men skal hoppe en kjapp tur på vekta før avreise, så jeg i alle fall får tallet.

 

Men kan i alle fall rapportere at jeg er i samme stimen som de foregående ukene. Ikke spesielt flink med godis, men trener og spiser sunt ellers. Tok et jump opp på 59-tallet etter sist helg og har prøvd å komme ned igjen denne uka, men det går trått når motivasjonen ikke er helt på topp. (Litt sånn drittlei alt for tida.) Men var nærme 58-tallet i dag og skal prøve å ta en siste skjerpings i dag, før helga. Pjuh... Tungt og trått når man ikke føler helt gløden.

 

Men gi opp og la vekta suse forbi 59 og opp til 60...? Never! ;) Så da kan man jo si at jeg fortsatt har litt av motivasjonen igjen, baki der et sted.

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bijou.

 

Titter bare innom som snarest. Er ikke akkurat så mye på forumet for tiden av den grunn at det ikke går så himla bra akkurat. Da snakker jeg om vekt og litt trening. Det har vært en lat og god sommer, der i grunnen alt har sklidd litt ut. Jeg tester også ut noen medisiner som jeg tror har gjort sitt så vekta har bare pekt en vei hmmmmm. :angry:

 

Men jeg har jo planer som vanlig. Ville bare tipse deg om 10 20 30 trening. Det er den beste treningsformen som finnes ifølge en reportasje i iform. Du får mye bedre kondis og forbrenner mye mer på halve tiden. Faktisk teller en halv time med dette like mye som en times jogging. Det det går ut på er å varme litt opp (gå/rolig jogg) så jogger man rolig i 30 sekund, litt fortere i 20 sekund og tilslutt spurter man i 10 sekund. Dette er er jo ett minutt og det gjentas f.eks 5 ganger. Så et par min pause hvor en går og to slike økter til. Så er man faktisk ferdig.

 

Det beste er at det finnes en gratis app som heter 10 20 30 og den er helt genial. Den forteller når du skal løpe , spurte osv. Du kan også velge hvor mange økter du vil ha. Den ekleste appen jeg har vært borti. Har selv testet ut dette og treningen er blitt supermorsom etter jeg begynte med dette. Har planer om ta to slike økter i uka. Og jeg skal love deg at du var svett etterpå.

 

Nei nå er det helg her og jeg skal stikke på hytta . Ha en trivelig helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Innom og hilser på - har lest de siste innleggene dine siden du kom hjem fra ferie. I likhet med deg ble det litt feil og litt for mye mens jeg var bortreist, men jaggu santen stod jeg ikke i ro... Er det ikke deilig å vite at man kan faktisk gjøre litt ekstraordinære ting uten å nødvendigvis gå opp? Det synes ihvertfall jeg. Men det sukkermonsteret som sitter på skulderen etter en sånn ferie - det er jaggu vanskelig å bli kvitt.... Men med litt viljestyrke har det gått det og!

 

Kjipt når ikke ting er som de skal på jobben siden man tilbringer såpass mye tid der. Hvis jobben suger energien fra deg er det ikke bra over tid - byttet jobb av samme årsak selv. Kollegene var supre og arbeidsoppgavene var helt greie, men det var alle de andre tingene. Skiftet jobb, og selv om ikke denne er 110% fantastisk hele tiden har jeg det likevel myyyye bedre! Det var da jeg begynte på GR-kurs igjen, bestemte meg for å finne meg ny heim (som i selge og kjøpe) og begynte å trene. Total livsstilsendring mao, som kom av at jeg fikk energien igjen og med den lyst og motivasjon til å gjøre noe videre med egen situasjon. Så aldri så gale osv. :)

 

God helg og lykke til i bryllup!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Og takk for besøk på tråden mens jeg har vært borte! :)

 

Fredagsvekta før avreise viste 58,9 kg. Så jeg fikk karret meg ned på 58-tallet så vidt. Men det er likevel opp, og feil vei.

 

ySLNbbw.png

 

Starter uka med en halvkilo helgekos ekstra. Som vanlig. Begynner å bli ganske lei det 59-tallet nå... <_< Jeg vil tilbake til 57. Basta.

 

En helg med bryllup gikk for så vidt greit. Det var selvsagt enormt masse kaker der, og jeg smakte litt på 3-4 stk. Orket faktisk ikke spise opp alt heller. Ellers ble det litt usunn snacks på selve reisen, både opp og ned. Men 500 helgegram er absolutt akseptabelt. (Forventet jo ikke akkurat ned i helga...)

 

Slitsom jobbsituasjon suger absolutt energi. Og viljestyrke. Det blir fortsatt litt trøstespising med sjokkis, omtrent hver dag. Klarer fortsatt ikke å bestemme meg for om jeg virkelig vil slutte på jobben eller ei. Men skal uansett slenge inn flere jobbsøknader andre steder.

 

Henna: Har aldri hørt om det 10 20 30-opplegget, men skal snuse litt på det. Takk for tips! :) Lykke til videre med dine egne utfordringer - og håper du hadde det fint på hytta!

 

Krusemynte: Ja, sukkermonsteret på skulderen er til tider fasan så slitsomt... :blink: Men i alle mine år på GR-forumet har jeg vært fast bestemt på at jeg ikke har lyst til å bli sukkerfri. Til det elsker jeg godis altfor mye. Men jeg må lære meg å leve med det på en fornuftig og balansert måte. I noen perioder går det helt strålende, andre perioder... not so much. Men jeg tenker at det er som med alle andre fristelser; man må bare prøve og prøve, til man får kontroll. Og bare aldri pokkerns gi seg.

 

Den beste følelsen er jo når man har overvunnet monsteret, klarer å unne seg noe, moderat, og likevel har kontroll. Den følelsen er mye bedre enn total avholds. (Synes nå jeg, da.)

 

Vel, mandag i dag. Og PMS-uke... Juhuuu. Men ukas første joggetur ikveld, så får vi se hva vekta sier på fredag igjen.

 

Lykke til med uka alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag igjen. Hui som ukene flyr... Nå er det jo høst allerede! :blink: Kun 7 grader da jeg gikk til jobb i dag morges. Da ble det strømpebukse under skjørtet, gitt, august eller ei. Jeg er en frysepinne i utgangspunktet og etter at jeg slanket bort alt overflødig fett, fryser jeg enda fortere. Brrrr!

 

Har vært litt flinkere med kostholdet denne uken. Ørlite. Og kom meg omsider av det forbaska 59-tallet, enda det er PMS-uke og alt. Vekta viste 58,7 kg i dag. Yes! Litt ned fra forrige uke.

ySLNbbw.png

 

Nå peker pila riktig vei igjen. Fornøyd! :)

 

Har bare fått jogget 1 gang denne uken, hittil. Hadde tenkt å ta den andre turen i går kveld, men ble sittende hjemme med jobb-ting. Æsj. Men hadde en frist å overholde, så det var ikke mye valg. Satser på joggings nr. 2 i helga.

 

Helg! Jippi! :) Ingen store planer, eller fristelser, denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka gikk ikke så greit. <_<

 

Har blitt sylte forkjøla, var hjemme fra jobb 1 dag, og har bare fått jogget 1 gang. Bare tanken på jogging virker helt uoverkommelig for tida. Ikke bare pga. forkjølelsen, men sånn generelt. Er nede i en liten løpe-bølgedal igjen og veldig lite motivert, selv om jeg presser meg ut. Men kompenserte i det minste med en gåtur i kjapp gange på 9,44 km her tidligere i uka. Forbrant litt det også.

 

Men vekta var ikke særlig samarbeidsvillig denne uka. Gikk opp forrige helg, som vanlig. Men fikk det ikke av igjen, iløpet av hverdagene, så vekt i dag: 59,1 kg. Og dermed litt opp igjen.

 

ySLNbbw.png

 

Men skitt au. Så lenge jeg holder meg under 60 kilo er jo egentlig alt lov. Jeg får trøste meg med det.

 

Og så skal jeg se om jeg finner igjen løpe-motivasjonen et sted her... Tror jeg bare har løpt 6 ganger hittil denne måneden. Målet var/er jo 10 i måneden. Æsj! Men september er en ny, frisk måned! ;)

 

Nå får bare forkjølelsen gå sin gang først.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, mensann. Der var september i gang!

 

Må innrømme at jeg er sjeleglad for at august er over. Det var slettes ingen god måned, for min del. Rett fra ferie og tilbake til problemene på jobb. Ble så deppa. (En slags ferie-blues...?) Og deppingen dro med seg andre, mindre ting, i samme slengen. Når jeg først var i gang, liksom. Slik at alt føltes dritt en periode. Som igjen resulterte i mindre trening enn normalt, trøstespising og dertil vektoppgang. Og en forkjølelse i tillegg, på tampen av måneden.

 

Men med september føles alt plutselig litt lettere igjen. Uten at jobbsituasjonen egentlig er noe forandret, men likevel. Tror jeg har kommet meg over den verste kulen nå. Kroppen er i alle fall friskmeldt igjen.

 

Vekt i dag: 58,6 kg.

ySLNbbw.png

 

Har fått jogget 2 ganger denne uka, pluss trent rockering og styrke. Back on track, altså. Joggemotivasjonen er vel ikke sånn helt tilbake (vil den noen gang være helt på plass?), men det hjalp med litt nytt treningstøy! :rolleyes:

 

Kjøpte meg nemlig en løpetights, etter mye frem og tilbake. Jeg har nemlig aldri vært noen fan av løpetights. Synes folk ser så forferdelig avkledde, rare og nakne ut i det og synes ikke det er noe fint i det hele tatt, uavhengig av vekt og fasong. Men jeg synes det er vanskeligere og vanskeligere å finne en fin bukse å løpe i ellers, hvis man ikke skal ha tights. Tror jeg har lett i hele sommer uten å finne noe. Enten er det "kosebukser" i bomull, som ser ut som pysjbukser, eller så er det sånne småekle overtrekksbukser, som jeg sjelden liker stoffet i og synes er altfor vide nederst. Eller en hybrid: overtrekksbukse som er akkurat litt for smal over det hele og som ligner mer på tights enn bukse, men som likevel ikke er det. Som en slags tights som ikke helt klarer å bestemme seg. Og da får jeg sånne ubehagelige flashbacks til de horrible strekkbuksene fra 80-tallet, som ingen så fine ut i! *grøss!* Nei, det skal ikke være lett, gitt.

 

Men så hadde jeg igjen et gavekort på en sportsbutikk, lot det stå til og kjøpte omsider en tights, da. Med det i bakhodet at jeg i hvert fall ikke kastet bort mine egne penger, hvis det skulle vise seg å være helt umulig å løpe i. He he! Så etter mye om og men fant jeg en som jeg kunne "like". For det er ikke bare-bare med tights heller. Å, neida. Jeg er veldig klar på at de skal se ut som treningstøy - og ikke strømpebukser. Så jeg måtte finne en sort med litt striper, reflekser og glidelås nederst ved anklene. Sånn at alle naboene i veien hjemme ser at jeg løper i treningstøy, og ikke i strømpebuksa! Veldig viktig. (Jada, innser jo selv at jeg begynner å bli en eldre dame med litt... fikse oppfatninger om ting.)

 

Såh... Løpetights. Helt ok å løpe i. Løp til og med littegrann fortere enn vanlig.

 

Driver og grubler litt på når jeg skal avvikle denne dagbok-tråden også. I oktober er det 3 år siden jeg begynte på Grete Roede og jeg har holdt vekten siden våren 2013 nå. Selv om det er opp- og nedturer føler jeg jo at jeg klarer meg bra. (Og jeg holder meg innenfor vektbeltet.) Sluttet å registrere mat i fjor høst og sluttet å registrere trim nå i våres. Klarer meg likevel, helt på egenhånd. Skal tenke litt på det. Om jeg skal slutte her inne i oktober, eller vente til året er omme.

 

Nå er det helg! Mannen er reist bort, så jeg er alene med 3-åringen hjemme hele helga. Får dermed ikke tatt noen tredje løpetur, som ønsket. Men poden genererer for så vidt mer enn nok hverdagstrim! ;)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg nemlig en løpetights, etter mye frem og tilbake. Jeg har nemlig aldri vært noen fan av løpetights. Synes folk ser så forferdelig avkledde, rare og nakne ut i det og synes ikke det er noe fint i det hele tatt, uavhengig av vekt og fasong. Men jeg synes det er vanskeligere og vanskeligere å finne en fin bukse å løpe i ellers, hvis man ikke skal ha tights. Tror jeg har lett i hele sommer uten å finne noe. Enten er det "kosebukser" i bomull, som ser ut som pysjbukser, eller så er det sånne småekle overtrekksbukser, som jeg sjelden liker stoffet i og synes er altfor vide nederst. Eller en hybrid: overtrekksbukse som er akkurat litt for smal over det hele og som ligner mer på tights enn bukse, men som likevel ikke er det. Som en slags tights som ikke helt klarer å bestemme seg. Og da får jeg sånne ubehagelige flashbacks til de horrible strekkbuksene fra 80-tallet, som ingen så fine ut i! *grøss!* Nei, det skal ikke være lett, gitt.

 

Hehe, som jeg kjente igjen mine egne meninger i din herlige beskrivelse av treningsbukser, Bijou. :D Jeg løper ikke, min "greie" er å gå, og da går jeg så jeg blir skikkelig svett. Jeg har en sånn småekkel Adidas-overtrekksbukse eller treningsbukse eller hva man skal kalle det, og en t-skjorte. I kjøligere vær en tynn jakke utenpå. Ser ikke ut i måneskinn, men jeg tenker som så at jeg er ikke her for å vise meg frem, men for å trene. Og da får andre som måtte se meg mene hva de vil. Men føler meg ikke alltid like komfortabel, må innrømme det. :( Så når jeg får av enda noen kilo blir det kanskje så jeg våger meg til å se på noe smartere enn det jeg nu har.

 

Så dyktig du er, som har gått ned i vekt, og lagt om livsstilen din! Og som har sluttet å føre opp mat og trim, og greier deg fint! BRAVO !!! :D Det er skikkelig motiverende lesing for meg som begynte i vår. :)

 

Kos deg med poden i helgen! Håper dere får fint utevær. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk, Fa-mol! :)Nei, treningstøy er ikke lett, altså!

 

Enda jeg også har vært der hvor jeg ikke har brydd meg om hva jeg trente i, i det hele tatt. I mange år trente jeg i "hva som helst" og så virkelig ut som en dass. Men etter hele denne slankeprosessen siste årene, pluss livsstilomleggingen, krympet jeg jo en del, det gamle hang og slang, og nytt treningstøy var helt påkrevd. Og plutselig var det litt mer interessant hva man tok på seg på det feltet også, gitt. Og nå synes jeg egentlig det er gøy med noe nytt og fresht. Så lenge jeg finner det jeg vil ha... ;

 

Kan rapportere om at løpetightsen funker bra. Men føler meg fortsatt litt naken i den og kombinerer den gjerne med litt lengre topper/gensere. Kanskje en vanesak, men tror jeg vil fortsette å lete etter flere forskjellige type treningsbukser. Ser at Helly Hansen også er ute med en ny høstkolleksjon nå, som er verdt å snuse på.

 

Vel, atter en uke er forbi. Den gikk for så vidt ganske bra, denne også. Har vært på 58-tallet hele uka. Ikke sett noe til 59. Ikke verst bare det! Til tross for en aktiv helg sist, så ble det jo litt kos og noen gram opp. Men fikk de av igjen i løpet av uka og veide inn på det samme i dag som forrige uke: 58,6 kg.

 

ySLNbbw.png

 

Har vært flink og trent ett eller annet hver dag denne uka. Mandag rockering og styrke, tirsdag løping, onsdag rockering og styrke, torsdag løping. Planen er rockering og styrke enten i dag eller imorgen, og tredje løpetur på søndag. Da har jeg vært sabla flink! (Pluss at jeg jo går til og fra jobb og barnehage hver dag. God hverdagstrim der også.)

 

Føles faktisk ikke så mye ut når jeg bare holder på en halvtime av gangen heller. (Sånn omtrentlig. Løper 5km på litt under halvtimen og trener rockis/styrke bittelitt lenger.) En halvtime hver dag er jo ikke mye, egentlig. Og når jeg ikke trenger å dra til noe treningsstudio heller, men gjør alt hjemme, er man jo veldig fleksibel og har større frihet til å ta det når man vil. (For min del blir det gjerne i 21-22 tida på kveldene, før jeg skal legge meg.)

 

Løpemotivasjonen er jevnt over ganske laber, men så lenge jeg først får presset meg ut døra går det greit. Da løper jeg runden som en virvelvind, bare for å komme fortest mulig i mål og bli ferdig! :rolleyes:

 

Satser på samme treningsopplegg neste uke også. For uka etter der skal jeg ha 1 uke ferie (med bl.a. London-tur) og da har jeg lyst til å ligge på rundt 57-58 kg i forkant, så jeg har litt å gå på.

 

Så det er bare å stå på. Pjuh!

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Hvor ble denne uka av?? :blink:

 

Hadde en plan om at jeg skulle komme heeeeelt ajour på jobb til i dag, som er siste dag før 1 uke med ferie. Pluss jogge 2 ganger, som vanlig. Men så ble poden syk, med feber og hoste. Hvilket betød 2 dager hjemme med sykt barn i stedet. Og bare enda mer som hopet seg opp på jobb mens jeg var borte. Så tilbake til jobb i dag og prøve å komme ajour, i et vanvittig tempo. Pjuuuuh!

 

Har verken fredags- eller feriefølelsen i dag, i det hele tatt. Uka ble jo overhodet ikke sånn jeg hadde tenkt. Men, men. Sånn er livet. Og fokus måtte bli på å få poden frisk, fortest mulig, siden mannen min og jeg er reiser bort tirsdag til torsdag neste uke og han da skal bo hos bestemor.

 

Men jeg kom da på et vis i mål, jobbmessig, og får bare prøve å senke skuldrene nå, puste dypt og prøve å skjønne at jeg har ferie, fra i dag. For tirsdag drar vi som sagt til London, på Kate Bush konsert. Woohooo! :D Endelig er det min tur! Det blir sikkert helt knall! :) Gleder meg innmari, selv om det akkurat her og nå føles veldig uvirkelig, på flere måter.

 

Vektmessig gikk jo heller ikke denne uka helt som planlagt, selv om jeg faktisk ikke følte at jeg gjorde så mye gæli'. Har bare fått jogget 1 gang, men trent rockering og styrke. Og ikke slurvet så voldsomt med kostholdet heller. Men har sovet veldig lite og vært helt i svime, siden poden har hostet og hostet hver natt i en uke. I tillegg til PMS, som herjer denne uka. Sukk! Er det ikke det ene så er det det andre. Så da gikk det som det måtte gå. Vekt i dag: 59,6 kg. Det høyeste på en god stund. Ja, ja.

 

ySLNbbw.png

 

Men gir ikke opp! Langt derifra. Heldigvis er hodet litt mer med, i akkurat denne bølgedalen. Og skal forsøke å iallefall ikke gå noe ytterligere opp denne helga, men holde meg stabil.

 

Er fortsatt gira på å klare 10 løpeturer denne måneden og siden jeg nå har ferie, burde det jo absolutt la seg gjøre, med litt planlegging. Så da blir det joggetur i kveld i stedet + søndag.

 

Motivasjonsmessig har jeg tilfeldigvis funnet ut at det går greit så lenge jeg løper annenhver dag. Etter en løpetur er nemlig beina (og hodet) fortsatt i løpe-modus, litt sånn Duracell-kanin som bare vil løpeløpeløpe... En tilstand som varer ca. 2 dager i etterkant. Dermed blir faktisk ikke den neste turen så vanskelig hvis jeg tar den innenfor de neste 48 timene. Det er liksom "motivasjonsvinduet" mitt. He he! (Det er et relativt smalt vindu, for jeg må jo ha 1 dag med hvile mellom også.) Men går det 2 eller flere dager til neste løping, synker altså motivasjonen dramatisk! Da har Duracell-kaninen gått og lagt seg og vil overhodet ikke vekkes og jeg må jobbe skikkelig med hodet for å overhodet komme meg ut døra. Hm.

 

Kunne jo vært en lettvint løsning å bare gå over til å løpe annenhver dag, uansett ukedag, og ferdig med det. Men det er litt problematisk ift. mannen min sin ukeplan, som jobber skift. Det er liksom ikke bare meg det skal klaffe med. Men jeg skal ha det i bakhodet fremover og se om jeg får det til. I alle fall litt bedre enn nå, hvor jeg har faste løpedager tirsdag, torsdag og søndag, og skjærer en av dagene seg, så blir det ikke noe den dagen, men bare enda lenger til neste. Det er jo dumt. Pluss at jeg gjerne vil ha fredagene og lørdagene løpe-/treningsfri. De har vært "hellige" til nå. Må kanskje revurdere det også fremover. :rolleyes:

 

Uansett, nå er det helg, løping og ferie - og snart Kate Bush! Jippi, jippi, jippi! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jommen denne uka snart over også. Ukene går like fort, enten de er fylt av jobb eller ferie! ;)

 

Men altså, tilbake fra London og Kate Bush-konsert. Milde måne, helt fantastiske greier! :) Koste meg rått! Dama kan synge fortsatt, gitt. Litt dypere stemme enn i sine pur unge dager, men like sterk og flott, som holdt i bøtter og spann. Vi fikk helt bakoversveis! Og masse gamle perler på en snor! *Sukk!* Bare det å få synge med på "Cloudbusting", som var finale-nummeret... Det hadde jeg aldri trodd jeg skulle få oppleve, i hele mitt liv. Djeeezez!

 

Så litt i vakuum disse dagene etterpå. Kom hjem sent igår kveld, fortsatt litt ør.

 

Vektmessig gikk ikke uka så gæli', faktisk. Til tross for at jeg ikke har løpt noe siden søndag. Klarte til og med å gå ned forrige helg, fra 59,6 til 59,2. Ikke verst bare det! Men så ble det littegrann opp igjen på London-turen og veide inn på 59,4 kg idag. Som totalt sett er littegrann ned fra forrige fredag og dermed bestått! :)

 

ySLNbbw.png

 

Så får jeg heller fortsett å klatre nedover med museskritt den neste uka, når hverdagen kommer tilbake.

 

Første skritt får bli å ikke gå noe ytterligere opp denne helga heller. Skal i en bursdag på søndag, men skal også jogge 2 ganger denne helga (så jeg kommer ajour igjen), så håper ting går opp i opp og at jeg ikke veier noe mer på mandag morgen.

 

Nå nyter jeg det som er igjen av siste feriedag (alene, mens mannen er på jobb og poden i barnehage), med litt te og egentid. Deilig! Kanskje en liten lur på sofaen etterpå også, sånn bare fordi jeg kan! :)

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, oktober! :D

 

Det er så fine farger og lys ute nå! Gosh! Høsten er bare best, altså.

 

Og temperaturene er helt perfekte på denne tiden av året, for min del, til løping. Ikke for kaldt og ikke for varmt. Og bare fortau. Nyter det så lenge det varer, før slapset og isholka kommer.

 

Opptellinga viste at det ble 9 løpeturer i september. 1 unna målet på 10! Men det var den London-turen som "saboterte" litt. Mistet 2 løpeturer i løpet av de dagene. Men 9 er uansett mye bedre enn 5, som jeg hadde i august.

 

Denne løpe-uka er allerede godt i gang, med 2 løpeturer. (Men mandagens tur gikk på september-kontoen, da.) Satser på ukas 3. løpetur nå i helga.

 

Klarte også å holde meg vektmessig stabil forrige helg, for 2. helg på rad, faktisk. Ikke verst! Så veide 59,4 mandag også, og gikk litte grann videre ned i løpet av uka. I dag viste vekta 59,1 kg.

 

ySLNbbw.png

 

Her går det altså med museskritt. Men det er greit, for jeg er ikke lysten på noen intensiv slankerunde nå, for å få av meg disse 2 skarve kiloene som jeg vil ned før jul. Det får heller bli med museskritt, over tid. Jeg vet jo akkurat hvor jeg kan kutte ned på kaloriene. Og for tida er det den bunnløse godteskåla på jobb, som stadig blir fylt på, hvor jeg forsyner meg litt for mye hver dag. For hjemme holder jeg meg på den smale sti når det gjelder godterier på ukedagene og gjør alt riktig ellers. Merkelig nok.

 

Tok en liten stikkprøve denne uka og registrerte alt inntak igjen, bare for å sjekke. Med det jeg har tenkt å spise og bevege meg i dag, blir snittet på inntak mandag-fredag 1769 kalorier. Og jeg har sanket inn 10 TP hittil. Inkludert helga blir vel snittet rundt 1900 kalorier. Og ca. 12-13 TP.

 

Helt perfekte tall... til å holde vekten. ;)

 

Men vil jeg ned til 57 kg igjen må jeg altså holde fingrene av fatet på den godteskåla på jobb. For trimpoengene er jo på plass, og alle måltidene mine ellers er perfekte, men en smule sparsommelige, fordi jeg gjør plass til godisen. Så det er den godteskåla jeg definitivt har mest å hente på. Må begynne å ta meg et eple i pausene, i stedet for en håndfull Twist, eller to...

 

Nå, ny helg. Forhåpentligvis stabil den også, så jeg kan fortsette å snegle meg nedover neste uke også, med litt mer frukt og litt mindre Twist! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag igjen.

 

Fikk ikke helt til å holde meg stabil forrige helg. Spratt i været og startet uka på 59,8. <_< Så for å få orden på ting tok jeg enda en uke med registrering av mat. Det er noe med det der og se ting svart på hvitt. Det hjelper.

 

Så snittet hittil, mandag til fredag er 11,5 TP og 1582 kalorier. Og vekt i dag: 58,6 kg. Hurra! Vekk med alle helgegram + + Og enda litt lenger nedover, på veien tilbake til 57.

 

ySLNbbw.png

 

Kostholdsmessig har jeg klart å redusere godteri-inntaket, og spist mer mandler, frukt og gulrøtter til snacks i stedet.

 

Denne uka har jeg mulighet til å jogge annenhver dag, så da har jeg prøvd meg på det. Løp mandag, onsdag og skal løpe i kveld - og forhåpentligvis søndag. Da klarer jeg som sagt lettere å holde motivasjonen oppe også.

 

Vel, håper bare det ikke regner så fryktelig mye i kveld, som det gjorde i går. Da bøttet det ned og var et lyn- og tordenvær uten like! Brrrrrrr! Men koselig å sitte inne og kikke ut, da! ;)

 

Ha en fin helg!

 

P.S. Og ja, denne helga feirer jeg "bursdag" på Grete Roede! 3 år har jeg vært her nå. :) Har bestemt meg for å være her ut året, slik at jeg får litt ekstra drahjelp/motivasjon tilbake til 57-tallet, fram mot jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huttetu så iskaldt! Været slo om, iskaldt regn (og sludd!) høljer ned og jeg har virkelig frosset røven av meg denne uka. Brrrrrr!

 

Kjenner en begynnende sår hals også, men bøtter nedpå med te og håper det bare er forbipasserende.

 

I tillegg kommer jo SULTEN når det blir kaldere vær. Hjelpes, så sulten jeg er om dagen! :blink: Kunne spist en hel hest til middag. Kroppen bare skriker etter energi og fett og vil bare lagre mest mulig før vinteren. Juhuuu... Men prøver jo å begrense meg likevel.

 

Vekt i dag: 58,9 kg. Så litt opp fra forrige uke. Men med denne vinter-hamstre-trangen OG PMS-uke, i tillegg, sier jeg meg mer enn fornøyd med det! Det kunne lett vært mye verre.

 

ySLNbbw.png

 

Løpinga går for øvrig strålende. Løp 4 ganger forrige uke og tror jeg ender på 3 denne uka. Så til tross for PMS og greier føles likevel kroppen mer happy, stram og fit. Jo mer jeg løper, jo mer energi får jeg tilbake. Og det trenger jeg jommen meg, særlig nå som vi går inn i den mørkeste årstida.

 

Og jeg er allerede godt i gang med å sikle over en vinterløpe-tights! Jeg som var selveste anti-løpetights dama for bare et par måneder siden... Ha ha! Men en slik fra GORE som visstnok er litt tykkere, myk inni og med windstopper står høyt oppe på ønskelista til bursdagen om en måneds tid. Snappet opp tipset i en løpeblogg av en dame på Røros. Og funker den i kulda på Røros, så funker den her på Østlandet også, tenker jeg. ;)

 

Ha en fin helg!

 

 

P.S. Forresten ikke registrert mat denne uka. Stikkprøvene er over for denne gang og jeg er tilbake til å klare meg selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en uke er forbi.

 

Kostholdet har virkelig ikke vært bra denne uka. Yikes! Har vært småforkjøla, tette bihuler, hodepine, utrolig mye stress på jobb i tillegg, mensen og fortsatt ulvehunger av en annen verden. På tirsdag tok jeg like så godt en "spise alt jeg har lyst på!"-dag. Og føk nesten en hel kilo i været, bare på den ene dagen. :blink:

 

Så ja, denne uka ble det feil retning igjen: opp til 59,5 kg.

 

ySLNbbw.png

 

Ja, ja. Frem og tilbake. Men i det minste: fortsatt under 60 kg. ;)

 

Over til det positive! Er i det minste flink med trening. Har løpt 2 ganger hittil denne uka og satser på den tredje i helga. Da runder jeg 10 løpeturer i oktober også - og målet mitt. Bra! Og enda er det jo nesten en hel uke igjen av oktober, neste uke. Så dette ligger an til å bli en knall løpe-måned.

 

Har også endret litt på styrkeprogrammet mitt og byttet ut noen gamle mageøvelser med nye, som f.eks. sideplanken. Den tester jeg ut nå. Klarer ikke gjøre den vanlige planken riktig fordi jeg er så himla svai i ryggen, men tenkte at jeg kunne jo prøve sideplanken i stedet, og den virker mer riktig for min rygg. Men o boy, som den svir! Har vært kjempestøl i magen hele uka. I tillegg har jeg gjeninnført armhevninger. Prøvde meg på det en periode tidligere, men fikk ikke til og ga opp, altfor lett. Får ikke til noe bedre nå, men biter tenna sammen og skal prøve å holde ut lenger enn sist. Pinlig (og grusomt irriterende) å være så sinnsykt svak i armene! Syntes jo de treningsstrikkene mine hjalp på armene, jeg da, men hva det enn er jeg trener der så er det definitivt ikke de samme musklene som man bruker i armhevninger. <_< Så her er det bare å kjøre på. Uten tvil.

 

Ingen større utfordringer denne helga, annet enn en lunsj med naboer søndag. Men tror det skal gå rimelig bra.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ferdige med oktober alt, gitt.

 

Denne siste uka i måneden har egentlig gått veldig greit. Startet mandagen på 59,4 (så stabil helg!) og har jobbet meg videre nedover i løpet av uka, smått om senn.

 

Hele 12 løpeturer ble det totalt i oktober. Hurra! :D Det er så mye lettere å komme seg over dørstokkmila når jeg løper hyppigere. Hvem ville trodd det... Kjenner fortsatt at jeg får skikkelig 'rastløse bein' hvis det går for lang tid mellom hver gang.

 

Styrken går også greit, tar det 3 ganger i uka, de dagene jeg ikke løper. Klarer å holde sideplanken stadig lengre (og stødigere) og er ikke støl i magen lenger. (Synes også at jeg allerede begynner å merke at jeg er strammere i midjen/magen? Men det er kanskje litt tidlig enda...?) Men armhevningene sliter jeg fortsatt med. Varierer mellom vanlige og "jente-versjonen". Førstnevnte klarer jeg ingen(!) av, jentevarianten klarer jeg "mange" av. Skjønner ikke helt hva som er galt. Det skal vel ikke være sånn...? <_< Men jeg fortsetter.

 

Ukens vekt, ja: 58,9 kg. Så nedover igjen, fra forrige uke. Fornøyd!

 

ySLNbbw.png

 

Denne helga skal vi knapt være hjemme, så blir litt utfordringer kostmessig, når vi er på besøk. Annet enn lørdagskvelden, da er vi hjemme. Og da har jeg bestemt at vi skal ha blåskjell! Har av en eller annen grunn gått og fyst så innmari på det hele uka. Blåskjell med hjemmelaget pomme frites (moules frites). Og aioli. Mmmmmmm! :rolleyes:

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...