Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Uff og huff. Veide 71kg i morges og det var jo IKKE planen. Trodde jeg skulle lande på 70kg. Grr så irriterende. Det er nok 1 1.5kg reelle vektoppgang som jeg nå skal slite for å få av. Får se kanskje det er av til i morgen (håpe håpe)

Vel i dag har jeg fri og planen var å ta en joggetur på morgenen. Men det er både glatt og jeg har vondt i hodet. Typisk når en har fri så får en ikke sove godt i det hele tatt og våkner grytidlig.

 

Vel nå håper jeg den boken kan komme i dag så jeg kan komme i gang på mandag før jeg sklir enda mer ut.

 

Kroppen har visse vektterksler som den liker seg på. Kanskje 62 er en slik for deg. Jeg vet 69 er en slik for meg. Jeg skal gjøre en skikkelig innsats for å komme under 69.

Uansett ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! 62,5 idag og det er jeg godt fornøyd med, tross alt. Det er ned 400 gram fra forrige fredag.

 

Nå må jeg bare å prøve å komme meg av 62. Det er planen til neste fredag.

 

Blir ukas 3. joggetur ikveld, før helgekosen setter inn.

 

Litt dårlig tid her nå, men god helg, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok litt opp i helga. Som vanlig. Får ta en liten oppsummering på tallene imorgen.

 

Men det ble jogging fredag kveld og satser på en fjerde joggings ikveld, helt på tampen av uka. DA er jeg godt fornøyd med innsatsen, i alle fall! :) Var ute en times tid med poden idag også. Lekte, akte, gikk tur og holdt på. Var 13 minus ute, men ble sånn halvsvett likevel. Det tar på å passe på en aktiv 1 1/2-åring som skal utforske alt! ;)

 

Ellers ble det jo litt snop igår, lørdag. Og spiste opp restene idag. Sitter nå bare og gleder meg til middag: uruguansk pepperbiff! Nammm!

 

Og siden jeg allerede har spist opp alle godterirester i hus; frukt med vaniljekesam til kvelds.

 

Håper med dette at jeg klarer å avrunde helga så ikke altfor gæli'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga har ikke gått som planlagt som vanlig. Tror ikke jeg vil veie meg før fredag. Men i morgen går startskuddet for å følge Yngvar sin 7 ukers treningsplan. Har planlagt denne uka med trim og det blir nesten noe hver dag. Det blir to økter med styrke på ca 37min hver og en økt jogging på en time og en økt intervall på ca 45 min. Utenom det må det til to timer hverdagstrim, som kan være en tur med hunden. Vel vel. I dag har jeg gått gjennom styrketreningen for å se hvordan det var og vel... det var både hardt og kjedelig. Men for å sitere Yngvar "berre gjer det". :D

 

Har laget mange av de gode oppskriftene hans i boka. På torsdag laget jeg sunne vafler med havregryn, grovbakstmel og kulturmelk uten sukker og bare 3 ss olje i. Hele familien likte det og det var jo kjekt. På fredag bakte jeg sunne rundstykker med linfrø og solsikkekjerner. Knallgode og skal bli matpakke denne uka. I går laget jeg gulrotbrød. Det var også godt. Så det er jo litt greit.

 

Kaldt her nå for tiden, men fine dager. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med 7 ukersplan, Henna! :)

 

Her gikk helga heldigvis som planlagt. Kun 300 gram opp! (Synes det er storveis, jeg.) Så starter uka på 62,8 kg. Jippi! Det er 600 gram lettere enn forrige mandag.

 

Fikk tatt den fjerde joggeturen igår. Det var 16 minus og friskt, men absolutt levelig likevel, siden det var vindstille.

 

Middagen var nyyyyydelig! Og det ble en smoothie til kveldskos, istedet for oppskåret frukt. Det holdt i massevis.

 

Skal prøve å få til 3 joggeturer denne uka også, innen helga. For kommende helg kan bli en utfordring, vektmessig. Mye god mat og kos i vente. Huttetu! :rolleyes:

 

Ha en fin ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg likevel, 70.9. Da har jeg i alle fall ikke gått opp i helga, men det er jo NED jeg vil. Ikke lett.

 

I dag startet jeg med Yngvar sitt regime. Det blir matmessig å bare leve sunt (og det kan jeg alt om) + masse trening. Skal ut å gå meg en tur nå selv om det er ganske kaldt. "Berre gjer det" blir jo mitt motto nå he he. Men først skal jeg steike ferdig den hjemmelagede muslien min. Ser spennende ut. Første gang jeg har laget noe slikt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha! Her er det to skritt frem og ett tilbake idag, gitt!

 

Fikk smaken på søtt i en bursdagsfeiring på jobb igår, så da jeg kom hjem bare måtte (?) jeg ha enda mer godis. Sånn type lørdagsgodisporsjon! Intet mindre.

 

Resultat idag: treg mage pga. alt gummigodisen og 1 kilo opp. Ha ha! Man må jo nesten bare le.

 

Men håper at litt dobesøk og en joggetur ikveld retter opp litt av fadesen. Fort på, fort av, vel....? B) Satser på det.

 

Ja, "berre gjer det" er et fint utsagn jeg kan stille meg bak! Eller "Just do it", som Nike også sier. ;) Eller min årelange favoritt: "Don't tell. Show." Altså, ikke fortell hva du har tenkt å gjøre, men vis det. Den har jeg adoptert til de fleste sider av livet og kan brukes som en huskelapp til mangt og mye. For det nytter ikke samme hvor mye vi snakker om alt vi skal gjøre og ikke gjøre, hva vi skal skjerpe oss på og ikke, hvis vi ikke viser det, i handlinger. Hold heller kjeft og gjør det, liksom! :rolleyes: Så kan du heller fortelle om det etterpå. He he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det ble jogging igår kveld. Og det blir nok jogging hver dag frem til helga nå, tror jeg. For jeg har gått på en skikkelig sjokoladesmell her. Har bare lyst på snop HELE tida. :blink: Og gir etter.

 

Så da blir det overdose med jogging, for å holde vekta i sjakk. Ja, ja.

 

Litt ned idag, så nå er jeg "bare" på 63,4 kg. Pfffffft! Må revurdere målsetningen denne uka og prøve å ende opp relativt stabil til offisiell veiedag fredag. Altså rundt midten av 62-tallet. Skal prøve å komme meg av 63-tallet og ned på 62,9 til imorgen. Vi får se hvordan det går.

 

Idag skal jeg i alle fall innom en sportsbutikk og friske opp litt av vinterjoggetøyet mitt. Trenger en ny varm hals som er praktisk i kulda. Synes faktisk det er helt ok å jogge i 14-16 minus nå, så lenge jeg er kledd godt. Igår løp jeg forresten på ny rekord også. Tjohei! Så det går unna. I takt med sjokoladeinntaket... <_< Jo mer jeg spiser på dagen, jo fortere løper jeg på kvelden. Ha ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt 70.5 kg. Litt bedre, men det er lenge siden jeg har vært over 70 kg og det kjennes og jeg blir irritert. :angry:/>

Jogget 7 km i kveld. Her er det også fint og kaldt men ikke så kaldt som du har det ca minus 2 grader.

 

Vurderer å melde meg inn på treningsstudio som ligger ca 1 km unna. De har 3 måneders medlemskap og det koster ikke allverdens. Det er så vanskelig å motivere seg når det er surt og kaldt. Går du på treningsenter nå Bijou. Mener du sa du skulle melde deg inn? Litt vanskelig for jeg gikk sånn lei for et par år siden at jeg tør ikke melde meg inn for et helt år. Men det kan være en hjelp disse månedene fram mot april/mai.

 

Har spist Yngvar sine super sunne vafler i kveld. Foreldrene mine likte de også.

Her er oppskriften

3 dl kulturmelk

4 dl lett melk eller skummet melk

3 egg

3 ss oliven/raps olje

1/2 ts salt

1 toppa ts natron

1 toppa ts bakepulver

4-5 dl grovbakstmel

3 dl havregryn

 

Alt blandes. Må svelle i en halv time. Steingode med litt smør og syltetøy eller litt brunost og så blir en god og mett også. Yngvar bruker disse til frokost for han påstår de er sunnere enn brød. :D/>

Snart helg for meg, har fri på fredager, deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas joggetur nr. 2 ble unnagjort igår, ja. Løp enda fortere, igjen! ;)

 

Jo, jeg meldte meg også inn i et treningssenter i november eller når det var. Men det var da jeg jobbet i byen og det var praktisk å stikke innom. Nå jobber jeg i hjemkommunen min og er ikke innom byen på daglig (eller ukentlig) basis i det hele tatt. Noe som da viste seg å bli veldig upraktisk. Jeg orker jo ikke pendle helt inn til byen bare for å få trent, liksom. Så det falt bort. Hadde tenkte å melde meg ut nå ved årsskiftet, men var litt for seint ute og ble belastet for januar likevel. Men fra februar er jeg utmeldt. Det er ikke så mange treningssentere her jeg bor. Kun 1. Og de har ikke på langt nær samme tilbud eller pris som jeg hadde i byen, så inntil videre er det uaktuelt å begynne der.

 

Liten strek i regningen det, altså. Var jo stygt redd for at det ikke skulle bli noe som helst trening på meg i desember/januar. Men det har det jo blitt likevel. Det verste med uteløping om vinteren er når det er sørpete, synes jeg. Men det har det heldigvis ikke vært på en stund. Kulda har jeg funnet ut at jeg tåler helt fin-fint, bare jeg kler meg riktig.

 

Så jeg fortsetter å løpe ut så lenge jeg kan! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt var 69.8 kg. Det var litt lettende, men det er jo alt for mye. Nå er målet å komme meg ned mot 69 kg så fort som mulig. Derifra blir det kilo for kilo. Det er i alle fall planen og en plan er jo god å ha. ;)

 

I dag blir det en tur med hunden. Utsetter å melde meg inn en uke for nå er det meldt 0 nedbør og sol hver dag i 10 dager framover. Så da er det jo greit å ta en joggetur om kvelden.

 

Nå er det helg for meg. Skal få unnagjort litt husarbeid i dag og handling så morgendagen er fri og god. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall under 70, Henna! Grattis så langt! :) Man kan ikke annet enn å ta det steg for steg.

 

Da ble det offisiell veiedag idag og 62,8 kg på vekta her. Ikke helt det jeg håpet, men skitt au. Kom meg under 63 i alle fall. Har spist sjokolade som en real sjokogris, hele uka. Og jogget som en gærning, senest igår igjen. Det endte altså sånn omtrent i stabil.

 

Nå står helga for døra og MASSE utfordringer. Som om det gjorde tingene lettere... He he! ;) (Så vurderer allerede en fastedag neste uke.)

 

Vi får barnefri helg, etter påtrykk fra en koseglad tante til poden, og fant ut at da må vi gjøre noe gøy. Så det blir full kjærestehelg, med bytur, litt shopping, kino, middag ute og overnatting på hotell. Gleder meg sinnsykt! Alt er booket og klart. Har gledet meg hele uka!

 

Så inntaket (og rutinene) denne helga blir nok veldig bob-bob. Men det synes jeg det er verdt. Og så får jeg heller jogge hver kveld neste uke også! ;)

 

Satser forresten på min fjerde og siste joggetur denne uka ikveld. Så skal kroppen få treningsfri, hele helga.

 

God helg alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk jeg på en smell og langet innpå til kvelds - resultat 1 kg opp. Nå kjenner jeg at jeg er skikkelig lei. Det er et steg fram og to tilbake. Jeg blir dessuten så lei av meg selv som planlegger det ene og det andre og ingenting fungerer. Det blir bare snakk som du sier. Ingen handling. Det er alltid lett å lage store planer når en sitter der god og mett.

 

Jeg tror jeg vil ta en liten pause fra GR sitt nett en stund. Jeg blir for deprimert av å bare melde elende. Sikkert ikke motiverende for andre å lese heller. Jeg har også så mye vondt i hodet nå for tiden og jeg tror det kommer litt av joggingen. Tåler lite å presse kroppen hardt. Så nå blir det turer for meg framover en stund for å se om denne hodepinen kan gi seg. Litt kjedelig for jeg er i god form og kan lett jogge 8 km. Men det nytter lite når det smeller i hodet når jeg kommer hjem og i mange dager går jeg og føler meg helt svimmel og ør.

 

Jeg tar derfor en liten pause og så ser jeg. Ha en riktig fin helg og kos deg mye på hotell uten unger. Det er slike friminutt som en kan leve lenge på og som en husker hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Henna!

 

Og skjønner deg godt med det å ta en liten pause. Gjør det som føles mest riktig for deg. Slanke seg kan man gjøre når som helst. Det er ikke kun januar som teller. Vi har hele året å ta av... ;)

 

Er selv i en fase nå hvor jeg lurer på hvordan jeg i huleste skal komme meg ned på 61, eller langt mindre 60 blank igjen. Føles helt totalt uoppnåelig om dagen.

 

Men jeg skylder på årstiden, jeg! :rolleyes: For når det er så mørkt og kaldt som nå, så skriker kroppen definitivt etter mer godis enn ellers. Merker det tydelig. Det er som om kroppen MÅ ha sukker og fett, hver dag, liksom. Vintern krever det, på et vis.

 

Så inntil videre tror jeg kanskje at jeg bare må belage meg på å kjempe for å holde meg stabil en periode. At det blir den viktigste kampen fremover, til lysere tider og vinterhamstre-genet slår seg av igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, sann. Da var det bare å snike seg inn igjen her og melde siste nytt på vektfronten.

 

Ikke særlig oppløftende, men det forventet jeg jo, etter å ha hatt tidenes beste kjærestehelg, med masse god mat, drikke og kos. (Er det noe vi kan, så er det å kose oss! ;) )

 

Veide 62,5 lørdag morgen før avreise og 63,9 idag morges. Voi, voi... Hadde håpet på 63,5 da jeg kom hjem, men den gang ei. Ja, ja. En får bare brette opp ermene og sette igang. En slik helg som dette har jeg heldigvis ikke så ofte.

 

På med joggeskoa igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye til innsats på ukas første dag igår, men likevel ned til 63,6 kg idag. Det er da i alle fall noe.

 

Men ikveld...! DA skal jeg jogge! ;)

 

Var -17 grader her hos oss idag, men regner med litt mildere på dagen og tidlig kveld (når jeg pleier å jogge). Så lenge det ikke blåser pleier det å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg er offisielt på tyttebærtur... <_<

 

Har ikke klart å jogge. Har havnet i den klassiske "jo lenger treningspause jeg har, jo vanskeligere er det å komme seg ut igjen". I tillegg til at jeg fryser, fryser, fryser! Hvilket igjen betyr større behov for sofakos og mat. All slags mat. Og helst noe godis. Hver dag.

 

Og på toppen av det har jeg hatt en emosjonelt stressende uke, med poden hos dagmamma for aller første gang. Masse (unødvendige) bekymringer og grublinger, dag og natt. "Har han det bra? Savner han oss? Skjønner han hva som skjer? Ser hun behovene hans? Husker hun på å gi han nok vann?" etc. etc. Ganske klassisk det også. ;) I tillegg til nye rutiner på morgenen og med logistikken før og etter jobb.

 

Dermed har fasiten denne uka blitt: slenge seg i sofaen etter at poden er i seng og spise masse godt, som "belønning" for stressende og iskalde dager.

 

Noe fastedag har jeg, naturlig nok, ikke vært motivert til. I det hele tatt.

 

Resultatet på vekta er helt horribelt: 64,3 på vekta for andre dag på rad. Merker det på klærne også. Særlig magen. Ikke gøy... :angry:

 

Men her og nå, idag, orker jeg ikke gjøre noe med det. Har ikke nok lyst, rett og slett. Så jeg ligger litt på været inntil videre, går litt i tenkeboksen, og venter på bedre tider.

 

Forhåptenligvis allerede imorgen eller om et par dager. For jeg vil jo ikke være stuck på 64! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første offisielle veiedag jeg ikke har tenkt å rapportere inn noen vekt.

 

Her går det fortsatt dit høna sparker. Ingen bedring, heller forverring, og jeg begynner nesten å bli vant til å se det helsikes 64-tallet. Huttetu!

 

Men har lagt en slags plan: jeg må treffe rock bottom først, for å innse hvor elending det står til. Ligge litt her nede på bunnen og kjenne etter, på fettet. (Først og fremst magen, som ser helt gravidmage ut igjen.) Innse at dette her vil jeg jo egentlig ikke ha. Så reise meg igjen, når jeg er klar.

 

Målet er 60 blank innen 1. juni. Høres kanskje forferdlig lettvint ut, og laaaaaang tid, men jeg kjenner at jeg trenger tid. Og det kommer til å ta tid, fysisk. Det eneste denne kroppen gjør i rekordfart er å legge på seg, ikke ta av seg.

 

Så det betyr gjennomsnittlig 1 kilo ned i måneden, i ca. 4 måneder. Det kommer til å fortsette å være mange opp- og nedturer underveis, men de er altså innlagt i tidsskjemaet. Bursdager, påske og det hele.

 

Og så må jeg fortsette å minne meg selv på at alt dette her, disse siste kiloene, er jo egentlig bare finpussen. Jeg er normalvektig og nærmer meg ikke noen faresone, på langt nær enda. Så midt i alt snop-mørket er det viktig å stoppe opp å se ting litt i perspektiv også! ;)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dagen!!!

 

Jeg har bare en ting å si; SLUTA GROGGA, UT OCH JOGGA!

som de sier i svergie ;)

 

Det er kjedlig når man sitter fast i gjørma, men du om noen klarer fint å rulle deg ut!

 

Hurra!! Ja! Jeg tror på deg!

Og den beste dagen å komme i gang på er en søndag,da er ikke hele uka dritt for man har faktisk tatt tak :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missoki: Jo, takk! Etter å ha ligget og rullet meg grundig i gjørma i helga tror jeg sannelig at jeg begynner å bli motivert til å komme meg opp igjen nå. ;)

 

Vekta viste 64,3 idag, hvilket er helt ok, synes jeg. Viste mye mer på fredag, så i helga har jeg faktisk gått ned. Spør meg ikke hvordan, for jeg har fortsatt å spise som en gris.

 

Har faktisk litt lyst til å jogge ikveld, men ble sylte forkjøla i helga og puster som en hval på land. Så vi får se.

 

Men jeg er sånn noenlunde back on track nå, føles det. Til tross for forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelsen kommer seg. Mye bedre allerede idag.

 

Gjorde både gode og dårlige valg kostholdsmessig igår. Ikke noe trim. Dagens vekt: 64,1 kg.

 

Idag blir det endelig fastedag! Omsider var hodet klart til det. Og er godt igang med rensete, vann og juice. Nå skal alt junket i tarmtottene renses ut! ;) Og jeg skal AV 64-tallet.

 

Så får jeg se om det blir noe trening imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastedagen unnagjort og det gikk overraskende lett denne gangen. Tenkte ikke på mat i det hele tatt. Muligens fordi jeg har hatt fråtsedager lang tid i forkant...? ;)

 

Uansett, kroppen føles bedre. "Gravidmagen" har krympet og jeg er nede på 63-tallet nå. Får se imorgen hva den stabiliserer seg på etter at jeg har spist mat igjen idag. Men er veldig motivert til å styre unna junk idag. Skal prøve å holde meg unna helt fram til helga.

 

Tok 20 minutter med rockering igår - og det gjorde godt! Hadde ikke glemt gamle kunster og rocket i vei, med musikk på øret. Tok mageøvelser og litt styrke etterpå, så ca. 30 minutters trening hjemme på stuegulvet totalt. En slags start! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en uke, altså. Alt går jo skeis, jo... <_<

 

Ikke kommet med ut på trening enda denne uka og igår hadde jeg en slitsom 14-timers arbeidsdag og dermed sklei jeg fint opp på 64-tallet igjen på vekta.

 

Kan dermed oppsummere januar måned slik: stabil.

 

Noe som sikkert ville vært både fint og fjongt en hvilken som helst annen måned i året. Men som i januar bare betyr at juleflesket fortsatt sitter som klistret på, at jeg ikke har fått til en dritt og at jeg fortsatt er godt utenfor vektbeltet mitt.

 

Men... Februar! Februar er måneden sin, det! ;) Kan jo ikke tenke på noe annet vis. Må bare beholde troen (som jeg faktisk fortsatt har) på at jeg skal klare å karre med nedover, mot sommeren. Om enn med museskritt. M-u-s-e-s-k-r-i-t-t!

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bijou: Måtte bare innom å se til deg, guri så flink du har vært. Nå har jeg født og skal for alvor starte et nytt liv om noen uker. Resultatet av svangerskapet mitt ble + 7kg og ca 6 av dem er borte, så her håper jeg å begynne på 0 om 4 uker når jeg så smått kan starte treningen igjen.

Kommer til å savne å henge med deg bijou men håper å finne noen andre inspirerende mennesker inne på slanke sidene:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastill! Så hyggelig at du stakk innom tråden min her! :)/> Og gratulerer så mye med bebis!! Kos deg masse i tiden fremover!

 

Her tok jeg en liten reality check idag og lagde meg en ny sånn Lily Slim-graf.

 

Den gamle, som til slutt ble full (det er visst en begrensning på 52 registreringer/uker pr. graf tror jeg) så slik ut:

 

2hIobew.png

 

Skikkelig flinkis! For ett drøyt år siden, vel og merke.

 

Men så kludret det seg altså til mot slutten og idag lagde jeg meg en ny graf, for å konsentrere meg litt bedre om de aller siste kiloene. Trodde jo jeg lå ganske stabilt i januar, men nope, nope, NOPE! <_</>

 

DBXLbdw.png

 

Iiiiiik! Snakk om selvbedrag. Prrrrrrutt i været! :blink:/>

 

Men nå står det der, svart på hvitt. Til ettertanke. Og forhåpentligvis, straks, motivasjon...

 

Jepp, så det var altså dagens reality check her i gården. Den trengte jeg. Og holder fortsatt fast på målet mitt om 60 blank innen 1. juni. Det skal jeg jaggu klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...