Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Hepp! Da var helga over. Og schwupp, enda mer i været. Selvsagt. Men det var jo helg, det skal sies.

 

Så det var med en slags kuriøs og nesten klinisk nysgjerrighet at jeg registrerte 65,2 kg på vekta imorges. Ny rekord! Ikke skuffa, irritert, lei meg eller noen ting. Mer sånn; "la oss se hvor kjapt jeg kan fucke til alt jeg har oppnådd", liksom. Eller; "hvor mye kan man legge på seg på kortest mulig tid?"

 

På en annen side, for å prøve å se det positive i det, så betyr det opp "kun" 400 gram i helga. Og det er egentlig sjelden, til å være meg. Så en slags klapp på skulderen til meg selv for det! ;)

 

Men det her kan jo ikke fortsette. Det sier seg selv.

 

Men sånn går det når man slutter å trimme i 14 dager og har så å si fri flyt på alt man vil ha i gapet. 2,5 kilo opp på 2 uker. Enkelt og greit.

 

Idag fikk jeg forresten mensen også. Hadde helt glemt bort den faktoren. (Selv om det er en fattig trøst, vektmessig.) Byttet p-pille merke for 3 uker siden og kroppen HAR oppført seg litt annerledes i denne perioden, det er ikke bare en dårlig unskyldning for å legge på seg en gang. Men siden doktor'n sa at det kunne være uregelmessige blødninger og diverse første par månedene har jeg liksom bare "glemt" at jeg skulle ha PMS-uke og mensen og alt. Så da hadde jeg nok PMS forrige uke. (Samboer blir nok glad for å høre den forklaringen, for humøret mitt har vært litt variabelt siste uka. Hø hø!)

 

Men altså... Nye uke, nye sjanser, til å få dratt den stadig voksende ræva ut på joggings. Og nå har jeg nyinnkjøpte joggebrodder også. De gamle var ganske slitte. Tror jeg skal lage en ny løpeliste med musikk på iPhone'n min også, så det kanskje blir ekstra fristende å komme seg ut. Her må alle knep tas i bruk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yessssss! Nye joggebrodder og ny løpeliste gjorde susen! Dørstokkmila ble bekjempet igår, så det sang. Syntes nesten jeg hadde bedre kondis nå enn for 2 uker siden. Gikk iallefall superlett å løpe. Løp til og med om kapp med bussen en strekning. Tok den igjen på 3 holdeplasser etter hverandre, før den kjørte fra meg i en oppoverbakke. God intervalltrening... B)

 

Var for en gangs skyld flink med kostholdet igår også. Registrerte inn all mat her på GR, for å sjekke meg selv litt. Og havnet på 1455 kalorier. Skal prøve på omtrent det samme idag også.

 

Og belønningen for alt sammen kom idag: ned 900 gram, til 64,3 kg! :D Now we're talking!

 

Har lagt opp resten av uka litt etter når sambo skal jobbe og fant ut at jeg bare har anledning til å jogge mandag, tirsdag og torsdag. Onsdag og fredag jobber han sent og da blir jeg alene hjemme med poden. Så da prøver jeg meg på det, å jogge de 3 kveldene jeg har mulighet.

 

Prøver meg derfor på ny joggings ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooha! Joggetur nr. 2 unnagjort igår! Var litt tyngre igår, det skal innrømmes, men kom meg runden rundt, til akseptabel tid.

 

Sprakk derimot på et par (tre) ting på kostholdet igår. Så 1900 kalorier totalt. Det er der jeg skal ligge når jeg holder vekten, men ikke helt det som må til for å gå ned. Men prøver igjen idag!

 

Og forresten ytterligere 200 gram ned til idag, til 64,1 kg. Puster 63 i nakken nå! B)

 

Idag jobber sambo sent, så det blir ingen jogging på meg. Tenkte å prøve rockeringen hjemme på stuegulvet istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble rockering og litt styrke på stuegulvet hjemme igår. Og 1434 kalorier inn i gapet totalt. Klarte til og med å stå imot de berømmelig Påskeeggene i lilla kartong som har kommet i butikkene nå! Himmalaya!! De er superfavoritter her i gården. Men jeg klarte det! Yayyyy! :D

 

Dermed suste jeg ned til 63,8 kg idag. Woopi!

 

Jogging igjen ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jo nesten altfor bra... :unsure:

 

Ukas 3. joggetur igår og 1300 kalorier inn. Vekt idag på offisiell veiedag: 63,1 kg!

 

Hvilket betyr ned 2,1 kg (!) fra mandag til idag. Djeeeez Louise! :blink: Og totalt ned 1,7 kg fra forrige fredag.

 

Bare ved å begynne å telle kalorier igjen, holde meg på matta og trene jevnlig igjen. Ikke noe mer hokus pokus enn det.

 

Men hadde nok endel vann i kroppen, da. Det må jeg jo nesten ha hatt. Pluss at mensen kom.

 

Føler meg i alle fall sånn cirka 10 kilo lettere! :) Så ufattelig godt å komme ned på akseptabel vekt igjen. Og bare noen få hundre gram unna vektbeltet mitt nå.

 

Har funnet ut at jeg skal fortsette å registrere mat en stund fremover. I alle fall så lenge jeg skal videre ned. Det hjelper, som en skjerpings til meg selv. Og det er vel egentlig kostholdet jeg har slitt mest med etter jul. Liksom aldri kommet tilbake back on track.

 

Men skal fortsette å tenke langsiktig og bruke god tid. Jeg har ingen ambisjoner om å gå ned 2 kilo i uka fremover, liksom! ;) Neste uke går nok atskillig tregere.

 

For i mellomtiden kommer det jo atter en helg! Med en bursdag inkludert. Så ja, her får vi bare smøre oss med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare oppmuntre deg!!! SÅ flink du har vært som har klart å snu, og SÅ deilig å oppleve at det umiddelbart gir resultat! Kjempegøy :)/>

Jeg må si du motiverer meg! Jeg har ikke klart å snu etter jula, og nå er jeg faktisk dritt lei av å ikke føle meg vel. Jeg har bestemt meg for at nok er nok! Så nå skal jeg også få fart på notering av hva jeg putter i meg. Håper det vil gi like gode resultat som deg!!

Stå på! :)/> Gøy å lese din aktive tråd innpå her.

Klem fra meg, som drømmer om 61-tallet. Sist jeg var der, var i romjula.. Og nå er jeg oppe på 63,8....... Men har ikke tenkt å befinne meg her lenger!!!! ;)/> ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Henna og 2010! :)

 

Akkurat nå føler jeg absolutt at kostholdet og registrering av mat er hovedgreia og at trimmen bare er et verktøy ved siden av.

 

Holdt meg stort sett til planen igår, med 2 sånne Freia Påskeegg til fredagskos. Men så ble det 3 stk til slutt, gitt! ;) Og 1900 kalorier totalt likevel.

 

Men... Tok 20 minutter med rockeringen, pluss de vanlige mageøvelsene mine. Så på vekta idag morges lyste 62,7 til meg!! :lol: Fyttirakkern! 62!

 

Men bra det, så har jeg litt å gå på i helga. Regner med noe på 63-tallet innen mandag.

 

Fortsatt god helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt 20 min. med rockering lørdag også. Ellers ble det fint lite tid til trening/jogging.

 

Kostholdet ble som forventet, endel usunt, men tok det istedet for og ikke i tillegg til! ;) Det kanskje reddet meg, pluss løpe etter halvannetåringen i bursdag igår (ikke mye tid til å sitte på rompa og nyte kakestykket sitt, da) så oppløftende resultat på vekta idag. 63,1 kilo! Samme som på fredag - og det betyr stabil helg! :D Yayyy! Kryss i taket!

 

Superfornøyd! :)

 

Jogging igjen ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jogging igår og rundt 1750 kalorier inn. Litt mer inn enn planlagt, altså. Men pytt!

 

Stabil på vekta idag. Fortsatt på 63,1 kg. Har et lite ønske om å komme ned til 62 til fredag, men stresser ikke med det (så lenge jeg ikke går ytterligere opp). Gikk jo ned så vanvittig mye i forrige uke og tenker at kroppen må få tid til å summe seg litt.

 

Skynde seg langsomt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 20 min. rockering igjen igår. Og 1626 kalorier inn.

 

Resulterte ikke i noen endring på vekta idag. Så da klokker jeg inn offisiell vekt på det samme som sist fredag, ganske nøyaktig 63,1 kg. Tror nesten det er første gang i min GR-historie at jeg har holdt vekten en hel uke, samme hvilken vekt jeg har hatt. :)

 

Slik ser grafen min ut nå:

 

DBXLbdw.png

 

Har nok ligget litt over det jeg skal ligge på kalorimessig denne uka, for å klare å gå noe ned. Så det får bli lærdommen til neste uke. Da vil jeg gjerne se 62-tallet.

 

Blir tredje og siste joggerunden for denne uka ikveld. Forhåpentligvis litt mer rockering i helga.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikker innom dere ivrige damer!

 

Her er det HV til gangs, står på det samme som etter jul ca 66,5 kg. Har begynt å registrere igjen, og ser at jeg ligger på ca 1800 p dag, men litt mindre trim enn vanlig.

 

Nå blir det mer rutine trening utover, og kjenner lysten til å ta av noen kilo igjen. Da vet man jo at en må ned i ca 1600 , og mer trim enn nå. Oppskriften er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skip o'hoi... Da var helga over.

 

Det gikk som forventet opp denne helga, til 63,9 kg. Hadde middagsbesøk lørdag og spiste og drakk så det holdt! ;) Hadde også kjøpt altfor mye snop, så det varte og rakk hele helga og vel så det.

 

Egentlig ikke så skuffa over helgeinntaket. Men mer bekymra for idag og starten på uka. Idag jobbet jeg halv dag og har spist elendig! Poden hjemme har vært forkjøla hele helga, hatt feber og holder på å få ny tann. Så fokuset har ikke vært så mye på meg selv - eller det å spise riktig. Snarere tvert imot.

 

Så akkurat nå er jeg ikke særlig overbevist om at jeg klarer å gå noe særlig videre ned denne uka, annet enn det jeg gikk opp i helga. <_< Men vi får se. Uka er fortsatt ung!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt ukas første joggetur igår. Og idag viste vekta 63,4 kg.

 

Siste dagene har vært innmari slitsomme. Poden er fortsatt i dårlig form, sover dårlig om nettene og var hjemme både mandag og tirsdag. I tillegg har det vært voldsomt mye press på jobb, med ekstremt mye å gjøre. Og stress. Dårlig kombo.

 

Så idag begynte helsa mi å hangle. Tett i pappen og tung i kroppen. Men må bare holde ut, selv om jeg godt kunne tenkt meg å legge meg ned å sove et par døgn i strekk... Zzzzzzzzzzz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres slitsomt ut med syk unge og travel jobb. Håper du får sovet godt i natt og ikke blir syk selv også.

 

Jeg er på standby enda. Veier meg om fredager og ligger på ca 70.5 kg. Har bestemt meg for å ta det rolig dette året og kanskje gå veldig sakte ned. Orker ikke å være sulten hele tiden heller. Hvis jeg går ned 200 g i uka blir det jo kilo etterhvert. Da kan jeg bare spise litt mindre og trene litt mer. Apropos trening har jeg blitt helt gira på joggingen igjen. Siden fredag har jeg jogget 4 ganger. Skal prøve å få til en i morgen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så bra det med joggingen, Henna! Flinkis! :) Og 200 gram ned i uka over tid blir absolutt kilo til slutt det også. Go, go, go!

 

Her er formen litt bedre idag. Men 63,6 på vekta etter slappfisk-kosthold igår og flere "trøstepremier". Har forresten ikke registrert noe mat denne uka, har ikke fått tid eller hatt energi. Men regner ut sånn cirka i hodet likevel, både de gode og dårlige dagene.

 

Hadde tenkt å prøve meg på en joggings igjen etterpå, så fort sambo kommer hjem fra jobb. Håper motivasjonen holder helt til da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motivasjonen holdt til både 20 minutter rockering OG jogging! :) Ikke verst, til å ha litt hanglete form fortsatt. Var veldig flink med kostholdet igår også.

 

Og vekta var på min side idag. Ned 600 gram, til 63,0 kg.

 

Men det er likevel ikke mer enn 100 gram ned fra forrige fredag, totalt. ;) Så her er det museskritt, altså.

 

DBXLbdw.png

 

Tenker at det er helgene som gjelder fremover. Prøve å holde seg noenlunde stabil helga igjennom, slik at det man klarer å gå ned i ukedagene faktisk hjelper en videre nedover. Ikke at man bruker hele uka på å gå ned helgegrammene og det var det man rakk, liksom, før neste helg. Da blir man jo bare stående på stedet hvil.

 

Så ny taktikk: helge-skjerpings!

 

Har jo prøvd det før... Ho ho! Men vi prøver igjen.

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga forsåvidt vel overstått. Hele familien surret rundt halvsjuke med forkjølelse, men vi fikk da gjennomført noen familiebesøk etc. likevel.

 

Men idag/natt fikk derimot jeg straffen for å ha ignorert kroppen en ukes tid og presset den til både jobbing og trening: ett eller annet morsomt magevirus i tillegg. Uæh! Så jeg har sittet mesteparten av dagen hittil på do.

 

Gud hjelpe meg, så slitsomt! :blink: Men noenlunde oppegående nå og psyker meg opp til å gå ut og hente poden hos dagmamma om et par timer.

 

Vekta idag morges var 63,4 kg, men tar det med en klype salt akkurat idag. Endel har forsvunnet etter det, for å si det sånn... Og inntaket idag består stort sett av nei-mat, som Cola, salte Ritz-kjeks og lakris. Juhuuu...

 

Over og ut for idag, fra denne kanten. Kommer sterkere tilbake imorgen eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en sykedag hjemme for å hvile kroppen. Forkjølelsen er hakket bedre, men magen putrer videre og er enda ikke helt i vater. Slitsomt...

 

Vekta viste 63,0 kg idag, men spørs hvor riktig det er.

 

Dagens plan: ta det rolig! ;) Men regner med å være tilbake på jobb igjen imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen er friskmeldt! :) Og forkjølelsen på hell.

 

Tilbake på jobb og greier. Selv om jeg snørrer enda og har litt slimhoste. Men det får nå så være.

 

Vurderer frem og tilbake om jeg skal stikke ut på en joggetur nå ikveld. Nesten en uke siden sist. Og imorgen får jeg ikke anledning. Og jeg må ta et lite krafttak nå om jeg skal klare å slite meg løs fra 63-tallet innen fredag. (Var 63,1 imorges.) Eneste bekymringen min er denne slimhosten, som kommer når jeg anstrenger meg og så får jeg sånne ekle hostekuler som liksom aldri tar slutt.

 

For og imot... for og imot... Hmmm! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble joggetur igår. Tenkte så det knakte og kom frem til at jeg var ved et veldig avgjørende punkt: omtrent samme vekt som de foregående fredagene, men på en onsdag. Altså to dager i forkant. Ergo to dager til å komme enda lenger ned enn de siste ukene - og faktisk videre!

 

Og det gikk ikke så verst å jogge, med pusten og alt. Jogget rolig, uten å presse for mye. Dermed unngikk jeg de verste hostekulene.

 

Og idag kom belønningen: 62,8 kg på vekta. Sekstito! Jippi! :D

 

Det motiverer til å være skikkelig flink idag, slik at jeg beholder 62-tallet til offisiell veiedag imorgen. Det hadde vært så fantastisk deilig!

 

Får ikke jogget idag, men skal prøve å få til en økt med rockeringen utpå kvelden. Og fullt fokus på kosthold, hele dagen.

 

Fremad marsj! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag. Ble verken rockering eller skikkelig stell på kostholdet igår. 1800 kalorier inn. Kunne godt vært litt mindre.

 

Men 62,7 kg på vekta idag, så skal ikke klage! :)

 

DBXLbdw.png

 

Jeg er offisielt under 63 kg og på riktig vei igjen. Og innenfor det tillatte vektbeltet mitt, den lovlige grensa! Der har jeg ikke vært på evigheter, føles det ut som. Yay! :D

 

Nå må jeg bare snile meg videre nedover. Litt ned hver uke blir mye/nok til slutt!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...