Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

BOIO: Tusen takk for det! :)

 

Hadde store planer om å få overskudd til å jogge litt i helga, men den gang ei. Litt bizzi lørdag og søndag morgen våknet jeg med infernalsk vond hals. Og iløpet av få timer hovnet den ene mandelen i halsen urovekkende opp! :blink: Aldri hatt hovne mandler før i hele mitt liv, så fikk litt småpanikk. Men den roet seg litt iløpet av dagen.

 

Idag er det som om forkjølelsen min er satt tilbake til start. Enda mer snørrete, vond hals, fortsatt hoven mandel og slapp i fisken.

 

Og 64,2 kg på vekta imorges! Djeeeeez! :unsure: Det er opp noe sånt som 1,5 kg i helga!? Vet ikke helt om det stemmer, men får sjekke igjen imorgen.

 

Jogging er foreløpig lagt på is, til formen blir bedre. Og skal en tur til legen imorgen for å ta en titt på den mandelen.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en gårsdag hvor jeg var vanvittig tørst og bøttet nedpå med litervis av vann, fikk jeg visst fart på både magen og alt mulig, så idag morges viste vekta 63,1 kg. Pjuh! Det er langt mer akseptabelt. (Måtte veie flere ganger for å være sikker.)

 

Formen er fortsatt litt sånn bob-bob. Men var i alle fall hos legen idag som avkreftet at det var noe som helst galt med mandelen(e). Tok for sikkerhetsskyld en streptokokk-prøve også, uten utslag. Det var hovne lymfeknuter jeg hadde. På begge sider, visstnok. Skyldtes ett eller annet virus og infeksjon. Og han likte ikke at jeg fortsatt var på jobb, så han sykemeldte meg ut denne uka, med bekjed om å gå hjem og hvile. Siden jeg nå hanglet over på tredje uka med forkjølelse i tillegg. Den måtte jeg bli kvitt.

 

Så da var det bare å pakke med seg de hovne lymfeknutene sine og dra hjem istedet. :( Og jeg som har så mye å gjøre på jobb og alt mulig! Føler at formen er litt bedre idag, men den svinger veldig opp og ned for tida. Føler meg i alle fall ikke syk nok til å slenge meg på sofaen her hjemme, så frykter at dette kommer til å bli noen kjedelige og inaktive dager, ut uka.

 

Utfordringen er definitivt snop! Og sykegodteri, som trøst. Må ligge langt, langt unna! *pekefinger til meg selv!*

 

Kanskje det er lov å snike inn littegrann rockering...? :rolleyes: Siden det verken blir jogging eller noe annet anstrengende? Kan jo teste litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for ingen rockering, men en liten sjokolade og hjemmelagd pizza til middag igår, ble det 1465 kalorier totalt inn.

 

La meg tidlig igår, sto opp tidlig idag for å levere poden til dagmamma,og gikk så og la meg igjen og sov noen ekstra timer. Oh-la-la! Hvilken mirakelmedisin! :) Søvn, altså. Føler meg nesten 10 år yngre idag og i mye bedre form. Tror kanskje legen igår hadde et lite poeng med "hvile"... ;) Startet dagen med oppskåret frukt med vanilje kesam. Heller ikke noe kroppen sa nei-takk til, men jublet over. Vitaminbombe.

 

Og vekta raste nedover til 62,4 idag! :blink: Litt fortumlet her, men bukker og takker, altså. (Eller kanskje det er kroppen som bukker og takker, etter litt påtrengt hvile.)

 

Dagens plan er rydding light. Få unna noen hauger her og der, og vaske litt klær. Og prøver igjen på litt light rockering ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten jeg sover litt for mye om dagen, jeg. Idag våknet jeg og var helt utslitt. Av å sove. Gjorde som igår og gikk og la meg igjen etter at poden var levert hos dagmamma. Zzzzzzzz! Og våkner lettere fortumlet utpå fomiddagen, helt tung i kroppen. Ikke helt etter planen, kanskje. (Det er litt enten/eller med meg...)

 

Kostholdsmessig gikk gårsdagen litt i dass. Rundt 2000 kalorier inn. Blæh! Det var det der 'sykegodteriet', da. Og så var jeg særdeles inaktiv. Eneste jeg rørte på meg var de 20 minuttene med rockering på kvelden, omtrent. Men takk og lov for at jeg gjorde dem!

 

Idag viste vekta 62,5 kg. Sjeleglad!

 

Håper bare nå at jeg klarer å beholde 62-tallet til offisiell veiing imorgen. Skal i alle fall skjerpe meg betraktelig i matveien idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare 1200 kalorier inn i går (skjønner ikke helt hvordan jeg fikk til det, men) og trimmen ble en liten gåtur.

 

Vekta idag viste i alle fall jublende 62,3 kg! :D Det minste jeg har veid hittil i 2013. Now we're talking! Og det er ned 400 gram fra forrige fredag.

 

DBXLbdw.png

 

Så endelig går det ned, ned, ned. Tilbake til det runde fine 60-tallet er målet. Der hvor jeg lå i begynnelsen av desember. Kan jo ikke drive å drasse på disse julekiloene helt tett oppunder påske! :unsure:

 

Forkjølelsen blir sakte, men sikkert bedre også. Og lymfeknutene går nedover, de også. Har i alle fall fått sovet mye de siste dagene. Tror det har hjulpet. Men gleder meg faktisk til å begynne å jogge igjen. Kanskje på søndag, hvis det klaffer med resten av familien og timeplanen.

 

I alle fall: god helg! Og moderat inntak er planen, slik som alle de foregående helgene! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte det!! :) En moderat helg, altså. Juhuuu!

 

Telte kalorier hele helga og hadde største utskeielsesdagen lørdag (som seg hør og bør). Fredag var klinisk fri fra snop og snacks! Kjempestolt!

 

Så faktisk 61-tallet både lørdag morgen og søndag. (Henholdsvis 61,6 og 61,8.) Og endelig vekt etter helga var idag morges 62,1 kg. Som er NED 200 gram fra fredag!

 

En helg jeg har klart å gå ned! Kryss i taket!

 

Litt nysgjerrig på hvorfor kroppen plutselig spiller på lag, vektmessig. Om det er joggemusklene mine som er i ferd med å svinne hen... <_< Eller om det skyldes skjerpings på kostholdet. Eller begge deler. Who knows.

 

Blir uansett spennende å se resten av denne uka. Om jeg faktisk klarer å komme meg ned på 61-tallet, til fredag. Det hadde vært alldeles jubelfantastisk i så fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, gratla. Nå har du fått av julekiloene. Jeg sliter litt enda, men føler meg klar til ny dyst fram mot sommeren. I dag veide jeg 70.2 kg. Har lyst å ta av noen kilo mot sommeren i alle fall ned mot 67 kg. Der var jeg i fjor sommer og trivdes med det.

Kommer tilbake og melder vekt på fredager som er min også offisielle veiedag.

Trimmessig er alt på stell. 3-4 joggeturer i uka. Noen lange noen bare 6 km. Det er herlig. Vi har jo hatt en fin vinter her vest med kaldt vær, men uten så mye snø. Det har derfor vært lett å klare å holde joggingen ved like.

 

I dag er jeg hjemme fra jobb. Fått en liten influensa jeg også. Det blir derfor ikke så mye trim denne uken, men kommer sterkere tilbake neste uke.

 

Ha en fin dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Henna!

 

Du er jo skikkelig flinkis du også, med hele 3-4 joggeturer i uka. Wow! bra jobba! :) Og plei vel med influensaen din, så du blir kvitt den ordentlig og ikke hangler rundt i ukevis slik som jeg gjorde.

 

Her ble det 1200 kalorier inn i går. Litt i minste laget... Kan ikke gå for lavt heller. Men hadde en relativt rolig dag igår. Kun 25 minutter med rockering på kvelden. Vekt idag: 61,6.

 

Håper virkelig jeg klarer å beholde 61-tallet til fredag. Det hadde vært så stas! Skal prøve mitt beste idag, med ukas andre (og siste) joggetur ikveld. Men torsdagen kan bli litt pain in the ass... Da har jeg superlang og krevende dag på jobb, fra 08.00 - 22.00. Da sniker det seg gjerne inn litt usunne saker, for å holde ut. Isj! Men jeg får bare gjøre så best jeg kan.

 

Fredag etter jobb reiser familien på weekendtur til Kristiansand for å besøke venner. Så regner med endel uregelmessige og usunne måltider da. Og en kilo eller to opp igjen. Men den tid, den (vektmessige) sorg! ;) Jeg har i alle fall store planer om å kose meg på tur! DET er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noen særlig flere kalorier inn igår heller. Endte på 1100. Har liksom havnet i en spiserutine på hverdagene nå som nesten funker litt for godt. ;) Har blant annet vennet meg til å spise mindre porsjoner. Det teller jo, på sikt.

 

Anyway. Det ble jogging igår. Og 61,5 kg idag. Og wups! ett hakk mindre inn på beltet helt plutselig også, idag morges når jeg skulle kle på meg. Så magen er merkbart mindre nå. Juhuu! :) Den magiske grensa ser ut til å ligge mellom 61 og 62 kg. Mellom hva jeg liker og ikke liker, når det gjelder egen magestørrelse.

 

Spent på hva vekta viser imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo nedover så det suser med deg. Herlig når en har kommet inn en tralt å spise lite og kjenner at en klarer det også. Da går det litt av seg selv.

 

Jeg er kjempefornøyd selv.Etter å ha ligget en uke med influensa og ikke rørt meg en meter veide jeg i dag 69.3 kg. Det er det lågeste jeg har hatt på i alle fall tre-fire måneder. Det var rett og slett deilig selv om det er jo altfor høyt. Ser nå at jeg har nådd delmål 1 som var 69.5kg. Det var liksom det jeg var før jul og ferie osv. Så nå er det i boks og jeg føler jeg har kontrollen. Har lastet ned en app på ipad som heter loose weight. Den er VELDIG bra å høre på. Motiverende og den har fått meg til å ta kontrollen over maten. Det er alltid vanskelig i begynnelsen men etter noen dager kjenner en etter hvem som egentlig bestemmer og da går det mye lettere.

 

Har bestemt meg for å være flink i helgen også for neste mål er 69 til neste fredag. Jeg tror det skal gå greit for jeg er kjempemotivert.

Håper du er fornøyd du også Bijou og god helg til deg. Her blir det sofa i helgen også, men fra mandag må jeg i alle fall begynne å gå tur.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Henna! Jeg er sikker på at du er nede på 69 blank til neste fredag! :)

 

Her klarte jeg stabil fra igår til idag og kan dermed rapportere inn 61,5 på offisiell veiedag. Hele 800 gram ned fra forrige fredag. Jippiiiii! :D

 

DBXLbdw.png

 

Veldig fornøyd med utviklingen nå, altså! Julekiloer bye, bye! Kan vel erklære de for borte nå.

 

Reiser på helgetur nå, så forventer ikke noe stabil helg denne gangen, men i alle fall en kilo opp. Men satser på fort på, fort av igjen, utover neste uke.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det som står mellom de -klemmene, jeg. Altså ikke hele koderekka.

 

Skjønner ikke helt sånn HTML-koding selv, så jeg pleier å bare prøve meg frem på forskjellig, kopierer og limer inn, og ser heller på forhåndsvisningen her inne hva som funker og ikke.

 

Ellers så gikk helga mi ganske så greit vektmessig, regnet med 1 kilo opp og det ble 1,2. Ganske bra kontrollert utskeielse. Hadde en super tur og var ute på Bølgen & Moi og spiste 3-retters lørdag kveld. Namme, nam! Og så ble det jo lørdagssnop og litt godt i glasset både før og etter byturen.

 

Det jeg fint kunne stått over på turen var derimot all brødmaten... :blink: Tror rett og slett at jeg ikke tåler brødmat lenger, jeg. Jeg blir så rar i magen. Og i helga ble det brødskiver til frokost og lunsj og som mellommåltid. Det er jo ikke magen min vant til, jeg som bare spiser Finn Crisp knekkebrød hjemme og på jobb. Så mot slutten av turen igår (og litt idag morges) var magen skikkelig på bærtur. Men nå tror jeg det er ute av systemet og nu går all ting så mye bedre...

 

Starter altså uka på 62,7 kg og målet denne uka er rett og slett å komme tilbake til sist fredags måling: 61,5. Det skal jeg isåfall være strålende fornøyd med.

 

Har derimot ikke startet uka så innmari knallbra akkurat, med ca. 1900 kalorier inn idag. Skyldes noen småsjokolader jeg hadde i veska etter togturen + marsipankake på jobben da en kollega sluttet idag. Hmmrrrf! Men skal prøve bedre imorgen. Og resten av uka! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble altså 1900 kalorier inn igår, 20 minutter rockering og stillstand på vekta idag.

 

Disse marsipankakerestene på jobb, altså....! :angry: Ble et drøyt stykke idag også og er allerede oppe i 1000 kalorier inn idag. FØR middag og kvelds!

 

Skjerrrrrrpings!

 

Håper jeg får tatt en joggetur ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble totalt 1454 kalorier inn igår, 1 joggetur og 20 minutter rockering, men fortsatt bom fast på vekta, stuck på 62,7 kg.

 

Helgegrammene vil liksom ikke av, okke som. <_< Men får bare være tålmodig. En av dagene må de jo bare ramle av, uansett. Kanskje imorgen, hvis jeg legger meg på rundt 1400 kalorier idag også?

 

Venter, venter, venter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jauda... Klarte meg nesten helt i mål med 1400 kalorier igår, før samboer fant frem en kakeboks med hjemmelagde havremakroner. Dårlig gjort! <_< Og svupp! Så ble det 1700 kalorier totalt likevel. Stønn!

 

Og fortsatt stillstand på vekta idag.

 

Har en mistanke om at jeg har PMS denne uka. Men etter at jeg begynte på det nye p-pille merket er det umulig å vite. Ingenting er regelmessig lenger. Mensen kan komme to ganger på rad med bare 1 uke i mellom. Og andre ganger ikke i det hele tatt. Helt uforutsigbart plutselig.

 

Men merker at kroppen er sånn typisk PMS-tung denne uka. Og magen oppblåst. Så mistenker PMS. Og slik sett er det jo ikke så verst å faktisk holde vekten denne uka heller.

 

Så ja, jo, nei... Det 61-tallet kan jeg bare se langt etter denne uka. Får ta opp jakten på det igjen neste uke tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 1216 kalorier inn igår og ukas andre joggetur. Resultat: ned skarve 200 gram. He he! Så dagens vekt ble altså 62,5. En hel kilo opp fra forrige fredag. Forrige helgs synder ville altså ikke av, men jeg holdt meg i det minste stabil alle ukedagene etterpå.

 

DBXLbdw.png

 

To skritt frem og ett tilbake, kaller vi det. Men det får en bare tåle i denne prosessen. Been there, done that... sånn cirka ørten ganger. ;) Bare det går nedover sånn på sikt. Over lang tid. Og det gjør det jo, faktisk. Og PMS får bare være PMS. Lite man kan gjøre med det.

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeeeezez, for en feitis-helg, altså! :blink: Her kommer DundrePundre...

 

64,0 kg (!) viste vekta idag, etter helgas utskeielser. Erre' mulig?!

 

Mesteparten skyldes nok et uvisst inntak smågodt lørdag. (Kanskje en halv kilo...?) Samt et helt stekebrett (er jeg sikker på) med nystekte kanelsnurrer søndag. En gåtur både lørdag og søndag, men det hjalp tydeligvis ingen verdens ting på vekta.

 

Her er det bare å brette opp ermene, altså! Fra 61,5 til 64,0 kg på halvannen uke! Pfffffffttt!

 

Denne uka BØR mensen komme, altså. Kan ikke drive å gå opp slik i rekordfart uten en "fysiologisk" unskyldning. Hvert minste sukkergram bare klistrer seg desperat til kroppen nå. Merket det til og med når jeg skulle dra på meg en bukse i morges. Riktinok var den nyvaska, men den der åletrange nyvaskafølelsen varte videre utover dagen, gitt, og ga seg ikke. <_<

 

Heldigvis har jeg ingen spesielle planer denne uka. Jobber mandag-onsdag, så disse dagene blir det ikke så vanskelig å kjøre fullt hverdagsfokus. Men skal prøve å inkludere Skjærtorsdag og Langfredag i den tankegangen også. Altså ikke noe påskesnop før på lørdag.

 

Dagens trim: ukas første (av i alt ørten, tror jeg det må bli) joggeturer.

 

Get your ass going, Miss... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse mandagene mine, altså. De er ganske ekstreme har jeg lagt merke til. Godt jeg ikke har de som offisiell veiedag lenger. Da hadde jeg jo mistet motivasjonen og piffen fullstendig...

 

Klarte 1300 kalorier inn igår, pluss en joggetur. Noe som resulterte i ned 800 gr til idag. 63,2 kg. Myyye bedre! :) Var nok endel vann i kroppen som forsvant samtidig også, for jeg merket at jeg var veldig hoven i beina på jobb igår. Noe jeg ikke pleier å være sånn vanligvis.

 

Skal prøve på det samme idag. Legge meg på 13-1400 kalorier inn og enda en joggetur ikveld. Her er det bare å kjøre på, til jeg ser det 62-tallet igjen. (Eller enda bedre: 61.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 1400 kalorier inn igår, 20 minutter rockering pluss en joggetur. Vekt idag: 62,7 kg! Altså ned ytterligere 500 gram. Jippi! :)

 

Veldig fornøyd nå altså! Og kun 200 gram unna der jeg vil være til fredag.

 

Får ikke jogget idag. Sambo skal jobbe sent, så jeg må bli hjemme med poden. Men skal få til en rockering-økt. Og legge meg så lavt jeg kan kalorimessig. Ikke mer enn 1400. Det burde i alle fall holde meg stabil til imorgen. Og så satser jeg på ukas tredje joggetur på torsdag.

 

Prøver alt jeg kan å ligge unna alt som heter påskegodt! <_< So far, so good.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeeei! Det ble godis i går! Fillern, fillern! Viljestyrken sa bare *poff!* et øyeblikk der og tok seg en veldig spontan mini-påskeferie etter at jeg hadde vasket og pyntet til påske, poden var lagt og jeg hadde huset for meg selv noen timer. Fristelsene: 50 gr lakris og 50 gr Sombreros. Grrrrrr! Klarte ikke holde fingrene fra fatet. Var skummelt nær ved å sprette en hel Twist-pose også (!), som egentlig er tenkt som gave når vi skal bort til søsteren min i morgen. Men heldigvis klarte jeg å besinne meg, i aller siste liten, og forhindre total katastrofe. Hodet var bare nær ved å klikke helt... :blink:

 

Var likevel klartenkt nok til å faktisk regne på ekstrakaloriene før jeg dyttet de i meg og balansere det opp mot middagen (som ble magert kjøtt). Så da ble det totalt 1500 kalorier inn i går. Og 20 minutter rockering.

 

Vekta idag var likevel snill med meg: 62,5 kg. Pjuh! Når blir utfordringen å holde det tallet til imorgen, slik at denne uka går i null/stabil.

 

Skjærtorsdag idag og hele familien er samlet hjemme. Det er nå det gjelder å holde hodet kaldt! Startet dagen med oppskåret frukt med vaniljekesam til frokost, så pluss for det. På dagsplanen står 1 gåtur med familien og 1 joggetur i kveld. Dagens største utfordring blir vel middagen: hjemmelagde hamburgere. Kjøttet er greit og sunt nok, men det er det tilbehøret, da... :unsure: Men får bare lage rom til det på dagsrasjonen, spise sunt de andre måltidene og LIGGE UNNA GODTERIET! <_< Det er bare torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi bare kan erklære at påsken startet Skjærtorsdag her i huset likevel... <_</>

 

Foruten den hamburgermiddagen (på 900 kalorier!) klarte jeg fint å dytte i meg 3 stk Sjokoladeklem også. Pluss noen never potetgull. Alt i alt ca. 2000 kalorier.

 

Og resultatet idag er ikke uventet opp, til 62,9 kg.

 

Så irritert på meg selv, altså! Kunne jeg ikke bare latt være? Men neida! Godtegompen slo til. <_<

 

Jommen bra jeg fikk til den gåturen på halvannen time med familien, pluss joggetur på kvelden. Ellers er jeg stygt redd for at det hadde vært enda mer gram på baken idag.

 

Så nå ser den vanvittig flotte berg-og-dalbane-grafen min slik ut:

 

DBXLbdw.png

 

Neste fredag vil jeg at den grafen peker nedover igjen. Samme om det er 100 gram eller 1000. Den skal NED.

 

Imens har jeg tenkt å feire påsken, med sånn passe god samvittighet. Blir vel opp igjen til 64 eller noe, tenker jeg. Men fort på, fort av. Den har jeg i alle fall bevist noen ganger nå, at jeg kan. Rekker det akkurat før den neste helga begynner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kort tur innom i påskesola for å rapportere inn så snarest.

 

Fikk ikke registrert inn all maten igår da vi var på besøk hos min søster mesteparten av dagen. Ble ikke så mye middag, egentlig. Hadde nok med å passe på poden og sleivene hans med mat, som virret rundt omkring. Men jeg tok igjen ved desserten, når barna lekte! ;) Så det ble et par brownies og Twist. Kan tenke meg jeg havnet på rundt 2000 kalorier.

 

Merkelig nok viste vekta ned imorges. Tilbake til 62,5 kg. Sier takker og bukker for det, men forventer ikke noe mer 62-tall resten av påsken. Idag er det besøk av svigersøster som står på planen. Pepperbiff og sjokoladefondant. Og et digert påskeegg m.m. Voi, voi!

 

Jogging hele neste uke! B)

 

Fortsatt god påske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og en liten oppdatering, selv om det fortsatt er påskeferie og 1 utfordrende dag igjen.

 

Har ikke telt kalorier de siste dagene, men latt det skure og gå litt, vel vitende om at jeg må ta det igjen til uka likevel. Men har klart sunne påskefrokoster, i det minste. Ikke noe ekstragavant. Og vært mye i aktivitet ute og inne, med sønnen min, dagen lang.

 

Kalorimessig var nok gårsdagen den verste, så langt. Med altfor stor middagsporsjon (men oi! så himmelsk god lammesteik!) og ditto påskegodterier etterpå. Og vin.

 

Så det var med et halvt øye jeg kikket på badevekta imorges. Og så viste den 63,0 kg....!? :blink: Totalt sett opp bare 100 gram siden fredag??

 

Da er det jo håp!

 

Vi har fortsatt påskegodt i hus, så utfordringene er ikke over enda. Men har tenkt meg på joggetur i kveld. Så håpet er at jeg i alle fall klarer å ligge sånn noenlunde stabil til imorgen. Vi får se! ;)

 

Men so far, so good, kan vi vel si om påsken her hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...