Gå til innhold

Bijou's Holde Vekten Dagbok


Anbefalte innlegg

Ble ikke noe joggetur igår. Var så sliten etter lekeplass-tur med poden at jeg bare følte for avslappning resten av dagen.

 

Å ha en liten racer-gutt på 1 1/2 år er virkelig trening i seg selv. Det glemmer jeg stadig vekk sånn i hverdagen, når dagmamma passer han mesteparten av dagen. Men når vi alle har fri og er sammen dagen lang, dag etter dag, merker man fort hvor slitsomt det egentlig er. Jommen bra jeg/vi valgte å få han når vi gjorde og ikke enda senere, når vi var enda eldre. (Vi ble jo foreldre ganske "seint", 37 og 44 år gamle.)

 

Vel, så det ble påskens trim, for gamle damer. Idag slapper jeg av på jobb igjen! ;)

 

Men satser på jogging ikveld, altså.

 

Og til tross for at jeg støvsugde i meg siste rest av påskegodterier igår, så viste vekta kun 63,2 kg idag. Som da blir opp 300 gram totalt i påskehelga. Noe helt annet enn jeg forventet. Trodde det skulle bli minst 1-2 kilo opp.

 

Men kroppen er en rar dings, det får man jo bevist gang på gang i denne prosessen. Når man tror man skal legge på seg masse, så gjør man det ikke. Og når man tror man skal klare å holde vekten, så legger man på seg 2 kilo bums.

 

Dermed ligger jeg fint an til å klare å komme under 62,9 innen fredag. Vil jeg tro. Men vi får se! B) Idag er det i alle fall tilbake til normal hverdagskost og trim. Det burde jo telle litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu-hei hvor det går!

 

Har tatt opp kaloritellingen igjen etter påske og klarte 1300 kalorier inn igår, pluss en joggetur (hvor jeg slo alle tidsrekorder! jippi for våren og isfrie fortau!).

 

Vekt idag: 62,4 kg. Veldig fornøyd! :) Håper bare jeg klarer å holde det, eller gå enda litt lavere, innen fredag.

 

Idag blir det litt mindre aktiv dag, men rockering på kvelden. Litt kake og sånn på jobb, men skal forsøke å holde meg innenfor 1500 kalorier totalt idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups! Holdt på å gå skikkelig skeis igår. Unnet meg noe kos til lunsj, deretter kake på jobb, så en hjemmelagd pasta penne-middag med skikkelig fet ostesaus m.m. og klarte jaggu å tyte i meg en Kvikk Lunsj til kvelds. :unsure:

 

Aner ikke hvor mange kalorier inn det ble igår. Kom bokstavlig talt helt ut av tellinga.

 

Tok 20 minutter rockering på kvelden og krysset fingrene for hva vekta sa idag. Den sa heldigvis bare 62,6. Men kan ikke holde på sånn, altså. Midt i uka! <_<

 

Så idag er det tilbake til den smale sti. Og jogging ikveld. Da berger jeg meg vel sånn greit i havn til offisiell veiing imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 1366 kalorier inn igår og joggetur. Vekt idag: 62,3 kg. Ned 600 gram fra forrige fredag. Yessss!

 

Den herlige berg-og-dalbane grafen ser da altså slik ut:

 

DBXLbdw.png

 

Mål til neste fredag er å komme ned på 61-tallet. Om det så er 61,9. For nå må et lite krafttak til, hvis jeg vil nå målet mitt om 60 blank innen 1. juni. Det er nå under 2 måneder til og hvis jeg skal holde på sånn som jeg har gjort fra januar og til nå, med to skritt frem og ett tilbake, så kommer jeg ikke så fryktelig langt avgårde. Det viser grafen min også.

 

Jeg hadde jo en vag tanke om å kanskje prøve å komme meg ned til 58-59 kg også, senere utpå året. Men da må det andre boller til. Må klare 1. juni først og bevise for meg selv at jeg kan ligge stabil der nede, ikke sprette opp igjen uka etterpå.

 

Så ja, kose seg. Men nei, ikke fråtse!

 

Og med de ordene til meg selv går jeg inn i helga, som bl.a. innebærer en 70-års feiring og stort kalas! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink Bijou. Selv har jeg fått på meg et kilo opp i påsken , men det var som forventet. Jeg har ligget på 70 -71 hele vinteren føler jeg. Det er liksom klin umulig å komme ned. Men nå etter påske har jeg tatt grep og har innført full snop\ kake/snacks forbud i alle fall hele april. Så langt har det gått bra. Jeg har vært flink med joggingen og får til 4 økter i uka. De ligger rundt 6 km hver. Det er herlig. Nå vil jeg prøve å få av 3 kg til juni. 68 er nok en mer realistisk vekt for meg som jeg kan ha over tid og ha mulighet til å kose meg i. De fleste klærne mine passer også denne vekta og det er jo også motiverende. Pluss at det kun er 3 kg. Vil rapportere inn vekt hver fredag hvis det er greit for deg . Vi har jo samme mål mot sommeren ca 2-3 kg. Denne fredag sto vekta på 71 blank. Og helg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, Henna! Sleng deg med på rapportering inn hver fredag! :)

 

Innmari imponert over at du klarer 4 økter med jogging i uka. Fortsett slik og du er i mål på no time! Jeg heier på deg!

 

Her ble det altså bursdagsfeiring i helga, for svigermor som fylte 70 år. Samboer sto for kjempegod mat (reinsdyrsteik, svingod saus, grønnsaker og himmelsk søtpotetstappe), mens jeg sto for kakene (gulrotkake og ostekake). Nammmm! Spiste og koste meg, men det ble heldigvis ikke noe overdreven fråtsing. Var jo med å arrangere også, så satt ikke akkurat pal på en stol hele kvelden.

 

Utover det ble det også litt sjokolade i helga. Disse lilla påskeeggene til Freia som har vært på halv pris etter påsken... :rolleyes: Men var streng med meg selv og bestemte at hvis jeg absolutt ville ha et slikt sjokoladeegg, så fikk jeg stå over et mellommåltid, eller en lunsj. Og heller gå sulten til neste måltid. Så det ble istedet for, og ikke i tillegg til.

 

Og det ser ut som det funket, for jeg la ikke på meg noe som helst i helga, men endte istedet med å gå ned ytterligere 100 gram, til 62,2 kg. Herlig!

 

Så denne gangen starter jeg opp uka uten å måtte gå ned helgas utskeielser først, men fortsette akkurat der jeg slapp på fredag. Jippi! :D

 

Ser ut til å bli en strålende uke for å nå det 61-tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 1655 kalorier inn igår. Lå an til 1400, men ble fristet av litt mørk sjokolade på kvelden. Men jogget. Ny tidsrekord, igjen. Nå sier det bare svisj-svusj bortover fortauene, altså! B) Og vekt idag: 61,6 kg. Yessss!

 

Jogging igjen ikveld, for imorgen jobber jeg 12-timers dag og får ikke tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det 1457 kalorier inn og ukas andre joggetur. Nest raskeste tid hittil!

 

Vekta viser 61,5 kg idag. Veldig fornøyd! Og håper det holder seg rundt der helt frem til fredag.

 

Idag er det superlang dag på jobb, får ikke tid til noe trening. Men skal prøve å ikke gå over 1600 kalorier inn. Så får vi se, imorgen, hva sluttsummen ble! ;) Blir mye møter og ikke så fornuftig mat.

 

Men må skryte litt av meg selv igjen. :rolleyes: For det er så veldig tydelig at det er rundt 61-62 kilo ting skjer. Veeeeeldig fornøyd med kroppen når jeg kommer ned på 61, altså! Det merkes, gang på gang. På bukser og all slags klær. Det er her nede jeg vil være. Under 62.

 

Så tror jeg må justere det trivselsvekt-beltet litt ved neste korsvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 13 timers arbeidsdag igår og ikke hjemme før i 22-tida. Zzzznork!

 

Kom litt ut av tellinga, men kan tenke meg jeg var oppe i 1800 kalorier inn. Spiste ikke så mye, men det jeg spiste ble wienerbrød og i den gata der.

 

Men det gikk greit nok til å holde seg stabil. Så 61,5 kg idag også.

 

Idag blir det heldigvis normal dag, med normal kosthold. Og ukas tredje joggetur ikveld. En siste innsats før offisiell veiedag imorgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, godt nede på 61 tallet igjen. Jeg fatter ikke hvordan du får det til. Her går det litt trått, bare ned 300 g men det er nå ned i alle fall. Har vurdert å veie meg på en annen vekt for jeg føler den gamle er så ustabil. Da veier jeg imidlertid 1 kg mer og det er ikke så motiverende det heller. Får se til neste uke. Tre joggeturer er unnagjort og skal få til en til i helga. Nå kommer imidlertid drittvær så nå er det slutt på tre måneder med sol og tørre veier og kjempeflott joggevær.

Har fått ordnet meg på jobb så jeg begynner litt senere og da kan jeg ta joggetur før jeg går på jobb. Det er utrolig deilig start på dagen og så er liksom trimmen unnagjort før dagen har begynt.

 

Ha en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvordan får jeg det til...? Eller, hvorfor får jeg det til noen uker og andre ikke? Det klassiske GR-spørsmålet! ;)

 

Her står vekta fortsatt på 61,6 kg. Det blir da ned 700 gram fra forrige fredag - og jeg klarte det ønskede 61-tallet.

 

DBXLbdw.png

 

Men føler nå at jeg står ved et særdeles avgjørende punkt. Litt sånn; nå eller aldri, for å komme videre nedover. For her nede har jeg jo vært før, for bare noen uker siden. Og så spratt jeg i været igjen. Det har jeg ikke lyst til nå! <_<

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre annerledes nå, annet enn å fortsette å holde meg i skinnet og ikke "feire" vekta. Og ha moderate helger, ikke minst.

 

Mål til neste fredag blir derfor denne gangen å beholde 61-tallet. (Helst fra midten av 61 og ned.) Ikke sprette opp igjen til 62! Det får bli utfordring krevende nok, tror jeg, her jeg er akkurat nå.

 

Og bra jobba av deg også, Henna! 300 gram er også ned og helt riktig retning! :) Stå på!

 

Og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En moderat helg kan vi vel trygt si at det ikke ble. <_< Lite vanndrikking og mye usunt, istedet for ordentlige måltider.

 

Resultat: opp 1,1 kilo. Ikke akkurat noe sjokk.

 

Så her er det bare å brette opp ermene!

 

Merker at mye av den ekstra vekten nå ligger i fordøyelsessystemet, så idag er det vanndrikking, rense-te og fiber for alle penga! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare melde at i dag har jeg også begynt å telle igjen. Har funnet ut at jeg faktisk ikke går ned et gram hvis jeg ikke miniserer på inntaket. Jeg spiser sunt og magert for så vidt, men større porsjoner til at jeg går ned. Så nå får jeg ta skjeen i den andre hånden og telle kalorier igjen. I dag landet jeg på ca 1500. Målet er ned til 68 kilo innen 24 juni.

 

For å klare å holde meg innen de lovlige kaloriene må jeg til pers og lage noen GR middager. Så i kveld har jeg laget kyllinglasagna. Laget til 8 personer. Har tre mannfolk i familien og da nytter det ikke med GR porsjoner til de. Det som er til overs får jeg fryse ned til meg selv en gang. Så det skal vi ha til middag i morgen. Blir spennende. Laget uten en dråpe fett /olje.

 

Ukas første joggetur ble unnagjort halv åtte i morges. Litt styrke etterpå. Er ikke så veldig glad i styrke, men har funnet ut av hvis jeg gjør 10 min etter joggeturene mine blir det i alle fall 30 min i uka. Etter hvert kan jeg jeg jo øke litt på. Får begynne litt forsiktig.

 

Planen er joggetur i morgen tidlig også og så en på torsdag eller fredag. Skal også få til en gåtur i løpet av uka. Da tenker jeg vi har det.

 

God mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, telling er det eneste som får en til å skjerpe seg! I alle fall når man vil litt mer nedover. (For stabil synes jeg det går greit å ta ting litt mer på øyemål.)

 

Her ble det 1727 kalorier inn idag. Ikke helt fornøyd... <_< Men har vært veldig flink med vann og rense-te. Har tatt en økt rockering og venter nå bare at sambo skal komme hjem så jeg kan skynde meg ut på en joggetur før jeg tar kvelden.

 

Apropos rockering så hadde jeg en liten aha-opplevelse her for et par uker siden. Syntes nemlig jeg var blitt så mye slankere akkurat i livet. Så jeg måtte ta frem målebånd og sjekke. Og ganske riktig, 2-3 cm var borte, fra det jeg trodde kom til å bli den endelige livvidden min etter all slankingen og joggingen. Og jeg tror jaggu det skyldes rockeringen. Kom nemlig over en video på Youtube for litt siden, for å få litt mer rockering-inspirasjon, siden jeg har endt opp med å rocke ganske kjedelig og statisk, uten så mye variasjon. Trengte flere variasjoner på benstilling bl.a. Og så fant jeg ut at den stillingen jeg har rocket mest i de siste månedene (med bena i skulderbredde og med vektskiftinger kun fra side til side) er akkurat den som reduserer midjen mest. Så der forsvant altså de 2-3 ekstra bonuscentimeterne!

 

Veldig fristende å fortsette kun i den stillingen, men har begynt å variere benstillinger og vektskiftninger litt mer likevel. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! 1727 kalorier inn, 20 min. rockering og en joggetur holdt, det. Pluss masse vann.

 

Ned 900 gram til idag og 61,8 kg på vekta. Akseptabelt! :)

 

Idag blir det atter en lang arbeidsdag (ca. 12 timer) og ikke noe trening. Målet er å holde meg stabil til imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ble veldig inspirert av den rockingen din. Kanskje jeg skulle finne fram min også. Hvor mye rocker du per uke? Hadde vært kjekt å fått av disse håndtakene.

 

Det gikk kjempefint i går, var faktisk ikke sulten i det hele tatt. Har planlagt nesten hele uka med mat.

 

I dag var det 40 min joggetur med hund og 10 min styrketrening. Gleder meg til kyllinglasagna i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllinglasagna smakte kjempegodt, kan anbefales. Ble så mye igjen at jeg fryst to porsjoner til meg selv til en annen dag. I dag blir det kyllingryte bali. Den er jo med fløte så jeg griller meg en kyllingfile i folie med grønnsaker og ris så får gutta ta seg av fløten.

 

Dagens trim var en tur med hunden på 40min. Det er alt for i dag.

I går gikk det også fint landet på 1540 kalorier etter at jeg måtte ha et ekstra knekkebrød i tolv tida i natt for magen skreik.

 

Har gått over til den "grusomme" vekta. Den veier minst 1 kg mer enn den gamle, men jeg føler den er mer stabil. Så nå blir mandag offisiell veiedag for jeg startet mandag på 71.9.

Ha en flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for 12 timers arbeidsdag igår og møtemat, så havnet jeg på rundt 1400 kalorier igår. Og klarte dermed stabil til idag. Eller 61,5, som faktisk er enda litt mer ned. Fornøyd!

 

Idag er det helt vanlig dag, med normal arbeidstid og jogging igjen ikveld. Eller, nei, ikke helt normal, for jeg måtte levere poden et annet sted imorges, til dagmamma, og da ble det totalt 1 time og 20 minutters gåtur på meg. Og 1,6 ekstra trimpoeng. Det er definitivt sunt å ikke ha bil...! ;) Så kom litt senere på jobb idag, men fikk en frisk og fin gåtur i solskinnet på morgenkvisten. Deilig! Og nå er det jommen vår. Endelig!

 

Ja, børst støv av rockeringen din, Henna! Rocking merkes definitivt på magen, over tid. Selv rocker jeg veldig i rykk og napp. Noen uker 2-3 ganger i uka, eller hver dag (når jeg er ekstra ivrig, som i høst). I det siste har jeg prøvd å få til en økt i alle fall de dagene jeg ikke jogger, slik at det blir noe fysisk aktivitet hver dag. Men det går litt opp og ned. Men det er i alle fall helt klart at det hjelper! Det er jeg overbevist om nå. :)

 

Ha en fin-fin onsdag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djeeeez Louise, for noen stressende dager på jobb! :blink: Piffen er straks totalt ute her nå. Glad det er helg imorgen ettermiddag, altså. Pjuuuuh!

 

Lå an til 1400 kalorier inn igår, helt frem til kvelden, da jeg plutselig klarte å dytte i meg en fin haug potetgull. Totalt kaloriinntak: ukjent.

 

Ikke orket jeg noen joggetur heller, slik jeg hadde planlagt. Det var bare total punktering etter jobb.

 

Dermed spratt jeg en halv kilo i været til idag. 62 blank. Isj!

 

Men kjenner at magen er ganske stinn nå, grunnet stress siste dagene og at mensen plutselig kom også, helt ut av det blå. (Den er jo helt uberegnelig blitt.) Så tror jeg fortsatt kan ha en sjans til 61-tallet til offisiell veiedag imorgen. Vi får se.

 

Skal prøve meg på jogging igjen ikveld, men er jo like skutt etter arbeidsdagen idag som igår. Men prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hoppet jeg på vekta og ble litt skuffet. Bare ned 700g på disse fire dagene. Det er jo litt, men ikke mye den første uka. Nå er jo ikke uka over enda, men helg er vanskelig. Har planlagt den nøye og skal klare det ;)

 

Joggetur og styrke er unnagjort ganske tidlig siden jeg våknet kl fire i dag !!!!! Vel ikke så gale at det ikke er godt for noe.

 

Nå skal jeg ha treningsfri i helgen og det skal bli godt, for nå har jeg gjort noe hver eneste dag.

 

Har satt meg et delmål og det er å komme gjennom en uke med notering. Klarer jeg det vet jeg at det går videre også. Det er bare så innmari vanskelig å komme i gang. Så hvis jeg klarer helga skal jeg unne meg noe fint på mandag som jeg har sett meg ut. Det var en kjekk gulrot.

 

Nå tar jeg helg og setter kursen mot hytta. Men med ipad og nett med meg skal jeg nok få notert i helga også.

 

Den halvkiloen var nok ikke reell Bijou så den er nok av i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må unne seg noen belønninger underveis! :) Enten det er en sjokoladebit, klær eller noe annet.

 

Og jeg synes 700 gr ned på 4 dager er formidabelt jeg, da! Bra jobba, Henna!

 

Og ja, den halvkiloen min fra igår var nok ganske "løs" og jeg fikk den av igjen til idag. Godt hjulpet av en økt med rockering, jogging og 1300 kalorier inn igår. Så vekt idag: 61,4 kg. Som er ned "bare" 200 gr fra forrige fredag. Men veldig akseptabelt likevel, siden jeg var mest opptatt med å holde meg rimelig stabil på 61 denne uka. Og det klarte jeg fint da! :)

 

Heller museskritt nedover nå, den siste kiloen frem til 1. juni, enn fort ned og fort opp igjen. Jeg vil ikke ha mere ekstrem-jojo.

 

Så da blir ukens graf slik:

 

DBXLbdw.png

 

Veldig fornøyd!

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en liten prøvelse i viljestyrke igår. Klarte nemlig ikke å dy meg i butikken på vei hjem fra jobb og kjøpte en slik Nidar-pose med blandet godis oppi. Sukk! :rolleyes: Leste bakpå posen da jeg kom hjem og 100 gram tilsvarte 330 kalorier. Posen var på totalt 280 gram, så heldigvis skjønte jeg at dette kunne bli en "dyr" affære, om jeg virkelig slukte hele greia.

 

Det smakte selvsagt alldeles fortreffelig! Men etter noen biter begynte gummigodteriet og merkes i magen. Boiiiing! Sukkersuget var egentlig også dekket og jeg KLARTE Å LEGGE POSEN IFRA MEG! :D Jeg pakket inn resten og sparte det til samboer kom hjem. For en seier, altså! For det er jommen ikke alltid jeg klarer å stoppe i tide.

 

Resultatet ble derfor 1703 kalorier inn igår, istedet for totusenogørtenogfemti. Avrundet også med en økt rockering, etter at godisen hadde sunket. Og vekt idag: 61,3 kg.

 

Sånn skal det gjøres! *note to self*

 

Vet ikke om jeg klarer det samme ikveld, siden det er lørdag. Men skal prøve. Og uansett hjelper det på humøret og motivasjonen videre at jeg beviser for meg selv at jeg klarer av og til.

 

Fortsatt god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var du jammen god. Jeg har også kjøpt meg "litt" godteri i dag. 30g sjokolade og det er jammen ikke mye, bare tre biter (litt store). Men de skal nytes med andakt.

 

Måtte veie meg i dag også og da viste vekta MYE kjekkere tall enn i går så gjenstår det bare å se om det holder til mandag. Jeg har jo en liten premie som venter hvis jeg er flink og den kjenner jeg at jeg har veldig lyst på :D

 

Koste meg i går med to LITE pils og det var akkurat nok til at jeg kjente det i den ene foten og det var helt GREIT.

 

I dag er det vindusvask og rengjøring på programmet. Ble ikke hytta likevel og benytter da sjansen til å ta en sving med kosten her hjemme også. Trengs ;)

Null trim i dag og i morgen. Skal bare slappe av .Har allerede 10 trimpoeng og det synes jeg er nok. Best å ikke legge seg på altfor høyt nivå. Det klarer jeg ikke i lengden alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble endel rengjøring her også i helga. Hadde atter en bursdagsfeiring på søndag og da måtte jo huset shines litt ekstra.

 

Var sånn passe flink med inntaket på lørdag kveld. Men på søndag, i bursdagen, skled det ganske bra ut. Heldigvis ble det som sagt mye husarbeid i forkant = litt trim. Så resultatet etter helga er "kun" 400 gram opp, til 61,8. Var forberedt på minst det dobbelte! Sier meg derfor godt fornøyd med helga.

 

Denne ukas mål er først å få av helgegrammene, som vanlig... :rolleyes: Deretter hva som helst under 61,4 til fredagen. Om det så er 100 gram mindre enn forrige fredag. Her skal det gås kontrollert nedover. Det er taktikken fremover.

 

Ha en flott uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat etter en ukes slanking er - 1.3 kilo hurra.

12.2 trimpoeng og et snitt på 1604 kalorier per dag inkl. kosemerker. Må si jeg er rimelig godt fornøyd med det. Pluss bare å ha kommet skikkelig i gang. Nå går det så mye lettere og jeg er liksom "inni" det.

 

Ukas første joggetur er unnagjort og også en økt med styrketrening. Nå er det på jobb. Men jeg har lovet meg selv en premie og det skal jeg holde så i dag blir det også litt tid til shopping :)

 

Ha en flott mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...