Gå til innhold

Tips for å lykkes! :)


Gjest birtemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest McTasty

For dem (oss) som bor litt utenfor allfarvei er sikkert LiveGym et supert tilbud, men det ligger litt i kortene at et treningssenter med instruktører som kan se og veilede deg underveis er bedre totalt sett.

 

Jeg har vært medlem på et treningssenter i et par år nå, men det blir veldig mye skippertak i rykk og napp. Dette fordi jeg har en liten halvtimes biltur foran meg om jeg pakker treningstøyet og drar avgårde. Da ryker det to timer for en times trening.

Jeg kan stikke innom på vei hjem etter jobb, men det er tungt å løpe på tredemølle direkte etter 8 timers vassing i klumpete vernesko :(

 

Nå går jeg på ferie, men når den er unnagjort, 20. august, skal jeg prøve LiveGym for å se om de kan hjelpe meg med å forbedre mine treningsvaner, og dermed hjelpe meg i jakten på den gode vekt og helse B)

 

Det er nok noe der ute for alle og tror ikke noen ønsket å være negativ i denne tråden, men heller bare ville fremme det som hver og en har opplevd som positivt for seg selv.

 

Ha en fin sommer videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

For dem (oss) som bor litt utenfor allfarvei er sikkert LiveGym et supert tilbud, men det ligger litt i kortene at et treningssenter med instruktører som kan se og veilede deg underveis er bedre totalt sett.

 

Jeg har vært medlem på et treningssenter i et par år nå, men det blir veldig mye skippertak i rykk og napp. Dette fordi jeg har en liten halvtimes biltur foran meg om jeg pakker treningstøyet og drar avgårde. Da ryker det to timer for en times trening.

Jeg kan stikke innom på vei hjem etter jobb, men det er tungt å løpe på tredemølle direkte etter 8 timers vassing i klumpete vernesko :(

 

Nå går jeg på ferie, men når den er unnagjort, 20. august, skal jeg prøve LiveGym for å se om de kan hjelpe meg med å forbedre mine treningsvaner, og dermed hjelpe meg i jakten på den gode vekt og helse B)

 

Det er nok noe der ute for alle og tror ikke noen ønsket å være negativ i denne tråden, men heller bare ville fremme det som hver og en har opplevd som positivt for seg selv.

 

Ha en fin sommer videre :D

 

 

Hei McTasty!

 

Du har sikkert rett, McTasty! Jeg er i allefall glad jeg fant Livegym.no, for denne sommeren har ikke akkurat trigget det utendørs aktivitetsnivået mitt slik jeg hadde håpet... Håper du og alle dere andre får en flott ferie og en flott sommer videre!

 

Birtemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppeloppe

Jeg har vært medlem på treningssenter i over 10 år (og brukt det jevnlig, som regel 2-4ganger pr uke). Har vært på sikkert langt over 1000 gruppetimer, jeg har faktisk tilgode å få tilbakemelding på hvordan jeg utfører øvelsene...

 

Personlig trener er sikkert kjempe effektivt, men ikke noe jeg som småbarnsmor her mulighet til, det er for dyrt.

 

Konseptet med liveGym og andre lignende (har ikke prøvd noen av de, men trener mye med dvd), er et godt alternativ for oss som ikke har mye tid, er alene med små barn, eller har lang (og for mitt tilfelle) dyr reisevei til treningssenteret.

 

Men å forbrenne 400kcal på 40min slik liveGym reklamerer med er nok dessverre urelistisk. NRK hadde en reportasje på dette på puls (?) der de slo fast at 500kcal på en time som flere sentere reklamerer med ikke var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært medlem på treningssenter i over 10 år (og brukt det jevnlig, som regel 2-4ganger pr uke). Har vært på sikkert langt over 1000 gruppetimer, jeg har faktisk tilgode å få tilbakemelding på hvordan jeg utfører øvelsene...

 

Personlig trener er sikkert kjempe effektivt, men ikke noe jeg som småbarnsmor her mulighet til, det er for dyrt.

 

Konseptet med liveGym og andre lignende (har ikke prøvd noen av de, men trener mye med dvd), er et godt alternativ for oss som ikke har mye tid, er alene med små barn, eller har lang (og for mitt tilfelle) dyr reisevei til treningssenteret.

 

Men å forbrenne 400kcal på 40min slik liveGym reklamerer med er nok dessverre urelistisk. NRK hadde en reportasje på dette på puls (?) der de slo fast at 500kcal på en time som flere sentere reklamerer med ikke var mulig.

 

Så dumt at instruktørene på senteret ditt ikke er mer aktive. På mitt senter følger de med hver enkelt, spesielt nye. Underveis i timen kommenterer de generelt slik at ingen føler seg "uthengt" og kommer noen ganger bort etter timen og gir tips og råd. De kommer også bort og hjelper til når man driver egentrening i styrkesalen.

 

Personlig trener skulle man jo absolutt hatt da! Det skulle vært på blå resept ;)

 

All aktivitet er jo positivt, uansett om man gjør det hjemme i stua til en video/livegym, eller på senter, eller i skogen osv. Helt klart supert at det finnes alternativer og at enhver må gjøre det som passer en best.

 

Men jeg synes det er synd at så mange kvier seg for å gå på senter fordi oppfatningen er at det kun er slanke og veltrente mennesker som skuler på en der, og at man ikke passer inn. Mens fakta er at det er like mange forkjellige mennesker på et treningssenter som på matvarebutikken. Og ingen dømmer eller skuler. Man ser positivt på andre mennesker som trener fordi man tenker at her er det noen som forsøker å ta vare på seg selv og helsa si. Hvis man tør og si hei og småprate litt blir det fort veldig sosialt også! Poenget er ikke at man på død og liv må trene på et senter. Jeg vil bare få frem at det ikke er så skummelt og ubehagelig som mange tror. (Inkludert meg selv for et par år siden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest birtemor

Jeg har vært medlem på treningssenter i over 10 år (og brukt det jevnlig, som regel 2-4ganger pr uke). Har vært på sikkert langt over 1000 gruppetimer, jeg har faktisk tilgode å få tilbakemelding på hvordan jeg utfører øvelsene...

 

Personlig trener er sikkert kjempe effektivt, men ikke noe jeg som småbarnsmor her mulighet til, det er for dyrt.

 

Konseptet med liveGym og andre lignende (har ikke prøvd noen av de, men trener mye med dvd), er et godt alternativ for oss som ikke har mye tid, er alene med små barn, eller har lang (og for mitt tilfelle) dyr reisevei til treningssenteret.

 

Men å forbrenne 400kcal på 40min slik liveGym reklamerer med er nok dessverre urelistisk. NRK hadde en reportasje på dette på puls (?) der de slo fast at 500kcal på en time som flere sentere reklamerer med ikke var mulig.

 

 

Hei Hoppeloppe!

 

Herlig navn! :)

Sa de på Puls at det ikke var mulig å forbrenne 500 kalorier på en time? Det sier jo sånne elipsemaskiner på senterene også at er mulig. Husker jeg sto på en sånn Elipsemaskin på et av mine (dessverre) skjeldene besøk på treningssenteret og den sa jeg hadde forbrent over 900 kalorier på en time! Og pulsklokka mi sier jo også at jeg ofte forbrenner mer enn 500 kalorier på en time, har vært oppe i 800 på den. Og Runtracker også sier det(app på telefonen). Nå skjønner jeg ingenting!

 

Birtemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit veldig genialt tips!! :) Eg skal jammen prøve ut det der! :) Kjem nok ikkje til å slutte treningstimane mine på studio, men der går eg berre på spinningtimane.. Eg er nok ei av dei som syns det er liiiitt for flaut å ikkje klare å følgje stega i Zumbaen.. Men med gardinene for og tv`en på blir jo dette veldig bra! :) Eit godt supplement til treninga vil eg tru.. :) Takk for tipset! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest birtemor

Eit veldig genialt tips!! :) Eg skal jammen prøve ut det der! :) Kjem nok ikkje til å slutte treningstimane mine på studio, men der går eg berre på spinningtimane.. Eg er nok ei av dei som syns det er liiiitt for flaut å ikkje klare å følgje stega i Zumbaen.. Men med gardinene for og tv`en på blir jo dette veldig bra! :) Eit godt supplement til treninga vil eg tru.. :) Takk for tipset! ;)

 

 

Bare hyggelig, Motala!

 

Zumba i kveld kl 19.00! Jeg skal være med på den, bli med du også! :)

 

Birtemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...