Gå til innhold

2012 SKAL BLI MITT AAR!


Gjest Knerte
 Share

Anbefalte innlegg

Kjempebra Knerte! Hver gang du sier nei til potetgullskaala saa er det en liten seier, klapp deg selv paa skuldra! Jeg har naa klart 2 loerdager uten godteri :) Det gaar bra.

 

Tjukkebaerta: Jeg veier meg ogsaa alt for mye, men for meg er det en god ting ellers blir jeg litt i fornektelsesmodus. Vet ikke hvor mye vekta svinger, men det kan godt vaere noen kg ja. 4 hoertes litt mye ut, men det kan ha god forklaring.

 

Oensker dere alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så flinke dere er!! Eg har også vert helt snopefri, snart igang med tredje veka. Men eg har spist potetgull og drikker mye sukkerfri brus i helgene. En av mine største laster er akkurat det, sukkerfri brus. Pepsi max, solo super, julebrus uten sukker.. Kjøper inn mange til helgen, og det må ofte fylles på også... det er jo dyrt, kunne ønske det holdt med 1-2 flasker. Men nei.. drikker det ikkje helt alene altså, samboeren og jentungen drikker også, men eg drikker absolutt mest.

 

Eg også veier meg mye. Noen ganger flere ganger om dagen. Er engstelig kver gang eg går oppå, så eg skjønner ikkje koffor eg gjør det. Men er veldig kjekt når tallet viser lettere enn før da! Slik som i dag tidlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen og velkommen til en ny uke paa traaden min!!

 

Naa gleder jeg meg til a hoere hvordan helgen deres har gaatt!!!

Jeg foler at jeg har gjort det bra faktisk...vel...kjopte en kakao med krem lordag, men that's it! Hadde igjen potetgull paa kjokkenet lordag kveld, og jeg tok 2stk! Noe jeg er veldig fornoyd med! Ellers spiser jeg naa oliven i stedet for noe annet. Men min storste last er nok alkohol. hahaha...huff...drakk en hel flaske Rose vin fra 4-5 of ut kvelden pluss et glass rodvin! haha...jeg eeelsker vin! Men drikker det kun i helgen da!

 

Saa naa er det aa staa paa igjen! Veiedag onsdag her og vil se - paa vekta igjen! Lurer paa om jeg skal komme meg paa spinning i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Helgen her var fin, men uten trening.

 

Gikk på noen små smeller;

- Brukte litt for mye smør sammen med torsken på lørdag

- spiste en tacolefse for mye på fredag(men det var i alle fall fullkorn, og mest grønnsaker i - uten ost og uten rømme:) )

- Drakk to øl, MEN har byttet til LITE-øl

- 50 gram mørk 70% sjokolade. (jeg som liksom har godteristopp??)

- En biscotti

- En skål hjemmepoppet popcorn

 

Har full kontroll på hva jeg har skeiet ut med, og selv om spist er spist, så har jeg i alle fall ikke skeiet ut på lik linje med det jeg gjorde før.

 

Og jeg orker heller ikke lengre å ha dårlig samvittighet for det jeg har spist:)

Skal veie meg i morgen kveld, så da kommer fasiten!!

 

Jeg skal jo gjøre endringer for livet nå, så om det finnes en biscotti eller en sjokoladebit...jaja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- 200g 119.8kg

Det er vel bedre enn ingenting vel!? Det er 200g ned og ikke opp! Jeg har begynt aa bli litt mer positiv! Har folt meg veldig mye bedre siste uka, magen foles ikke saa "utstaaende", men jeg kan trekke den ordentlig inn liksom.

Jeg har ikke faatt trena paa nesten to uker siden vi var borte og saa har jeg hatt en veldig daarlig liten jente som jeg ikke har hatt hjerte til aa gaa fra!

Mulig jeg tropper opp paa spinning i morgen igjen. Er bare saa tungvindt siden jeg ikke er medlem paa treningssenteret kan jeg ikke bare ringe in og melde meg paa. Men jeg maa dra inn til by'n bare for aa melde meg paa. TILTAK!

Foler at jeg ikke spiser like mye. Mistet litt interessen for mat for aa vaere helt aerlig.

Og det kan en jo se paa som en bra ting i dette tilfellet!

 

Haaper alle dere andre holder motet oppe og tar gode valg i dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukkebaerta - utskeielser som du kan redegjoere for er helt klart et steg frem etter min bok. Jeg synes jeg er flink hvis jeg har regnskapet klart isteden for x antall whatever som bare har forsvunnet ned i sluket!! lol.

 

Knerte - ned er ned! Flink! Jeg har ogsaa merkelig nok mistet litt interessen for mat og det er helt klart bra fordi jeg var jo litt i overkant besatt.

 

Jeg er paa stedet hvil, men har mensen og synes det er bra at jeg ikke er opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvor ble det av den motivasjonen da? Kommer liksom og titter innom innimellom saa drar den sin vei like fort som den kom!

 

Mistet litt kontroll igjen kjenner jeg....foler at jeg ALDRI kommer til aa naa mitt maal.

Gi opp er inget alternativ! KOM IGJEN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hvor ble det av den motivasjonen da? Kommer liksom og titter innom innimellom saa drar den sin vei like fort som den kom!

 

Mistet litt kontroll igjen kjenner jeg....foler at jeg ALDRI kommer til aa naa mitt maal.

Gi opp er inget alternativ! KOM IGJEN!!!!

 

 

Min motivasjon forsvant også skikkelig, men jeg klarte å hente meg inn igjen.

Jeg måtte finne litt "gi jernet"-motivasjon og tenke at jeg "ville vise meg" at jeg også kan!

Og så får jeg lov å kjøpe meg julekjole om jeg når målet mitt før jul!:)

 

Hvordan går det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukkebaerta: Som du sikkert skjonner paa mitt fravaer her inne saa gaar det vel ikke saa bra. Foler alltid at det gaar bedre naar jeg er her HVER DAG! Det er mye greier om dagen, vi er i ferd med aa kjope hus, saa arrangere moter med megler og bank (naar vi kommer hjem), vaert litt bekymra for en kul i brystet i noen dager og legen vil sende meg til sjekk paa sykehuset (noe jeg ikke faar gjort her naa foer vi flytter, saa maa igjen til lege naar jeg kommer hjem til norge til uka og sjekke paa nytt saa sender vel de meg videre). Er vel ikke no gaeli sikkert, bare greit aa sjekke opp!

 

Driver aa pakker litt og litt og faar besok lordag-tirsdag, saa er veldig mye som skjer. Maten gaar det helt ok med, kan ikke si at det gaar kjempebra, men det gaar heller ikke saa alt for daarlig. SKal gjore saa godt jeg kan frem til jul og i det minste prove aa holde vekten, saa er det baann gass fra JANUAR! (sa jeg i fjor og). Siden samboeren kommer etter et par mnd seinere er det motivasjon for meg at han skal se forskjell fra naar han reiser etter jul til han kommer tilbake i mars-april! Saa trener mamma 4 ganger i uka saa jeg faar slenge meg paa ho! Kjenner at det skal bli bra!!! :) Saa kan pappa se etter snuppa! :)

 

Jeg har en plan.

 

 

Saa holde vekten naa til Januar, da er jeg fornoyd!

 

Hvordan gaar det med dere andre? har vel nok aa stri med slev om dagen! Husk aa nyt noe av denne forjulstiden!!! :)))))) Plutselig er julen over!! KOS DERE! Og husk en kan kose seg med peisen, bok, blad eller en film i stedet for mat og drikke! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en god plan, Knerte! Dette skal gå bra! :) Hadde vert artig om mannen din såg forandringer på deg når han kjem heim etter så lang tid ja, det klarer du! :) Her også går det litt bob bob.. Lite variert mat, og når eg ikkje orker å lage noe sunt, blir det gjerne ingenting, og det er jo heller ikkje bra. Klarer nok ikkje målet mitt til jul, men har litt andre ting å tenke på nett no. Men skal jammen vere flink og påpasselig og. F.eks har eg ikkje tenkt å bake noe (utenom kun en IKEA-boks med pepperkakedeig, for jentungen sin del) denne jula, så eg slipper å tenke på alt det gode bakverket som ligger og venter på meg i kakeboksene ;) Kan rett og slett ikkje ha usunne matvarer i hus, for da går det i grisen (meg :P ).

 

Kos deg med besøk de neste dagene. Kven som kjem? :) Husskjøp kan vere travelt, vi har nettopp vert gjennom det (sept-okt), men er heldigvis ferdige med alt no! Og godt er det. Får no virkelig tru at det ikkje er noe gale med brystet!

 

Husk å kose deg du også, ikkje med usunn mat og drikke nei, men med andre ting :) God førjulstid videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Beklager fravaer. Har gaatt bare saann passe, pluss veldig opptatt med haandarbeid!

 

Siden jeg sluttet aa spise godteri saa har jeg faktisk lagt paa meg!! Det gikk faktisk bedre da jeg spiste godteri paa loerdag. Tror jeg har lurt meg selv til aa tro at det er greit aa spise mer mat naar man ikke spiser soetsaker. Saa jeg har gaatt opp 3kg til 86kg. Men gaar inn i 2013 ca 8kg lettere og da skal jeg klappe meg selv paa skuldra for det og saa skal jeg finne igjen gnisten!

 

3 aaringen skal begynne paa nursery andre uka i januar og da skal det blitt trilleturer paa meg og lillebror :)

 

Noen andre som er klare for aa brette opp ermene i 2013?

 

Jeg er litt i samme fase som nyaco. Spiser lite variert og noen ganger spiser jeg ikke fordi det ikke er noe 'sunt' i sikte og saa blir man jo sulten da og saa gaar det ikke helt etter planen.

 

Kjoekkenvekta har gaatt istykker saa maa ha ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei alle sammen.

da var det jammen et nytt år og jeg har ikke engang turt å gå på vekten etter jul.

kjenner på kroppen at jeg har gått opp mye.

i dag har jeg begynt på min superkur som jeg tidligere gikk ned 18kg.

frokost og lunch 3 knekkebrød og en boks makrell i tomat. masse grønnsaker til

middag med det som blir servert.

til kvelden enten frukt eller rett i koppen.

 

kom 2013!!! jeg er klar IGJEN!!!!!!!

min kjære er nå tilbake i england og vi har kjøpt hus.

så målet mitt er at samboeren skal se forskjell på meg hver gang han kommer.

 

ja må bytte til 2013!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Knerte! Saa godt aa se deg. Gratulerer med nytt hus :) Det er kjipt aa veie seg naar man vet man har spist og kost seg.. men tror det er lurt aa bare 'face it'. Litt 'reality check'. Du klarer det!

 

Jeg hadde kjedelige tall paa vekta i dag. 87kg og opp 800g siden forrige uke. Vet ikke helt hvorfor. Men maa ta tak naa. Dette gaar ikke, ellers blir jeg 90kg+ foer jeg vet ordet av det.

 

Jeg gikk 45 minutter med lillebror i vogn i dag. Foerste gang paa lenge. Var godt (og kaldt).

Kjoepte litt garn paa turen ogsaa haha. Dattera mi hadde foerste dag paa nursery i dag og det gikk fint. Veldig fristende aa dra hjem og faa gjort husarbeid naar man har sjansen, men maa prioritere meg selv og litt fysisk aktivitet, ellers blir det ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

her er jeg!

Har bare ikke tid til å skrive inn her så mye om dagen. Flyttet hjem, UTROLIG mye å ordne...jeg lover veldig å komme sterkere tilbake. Jeg må være helt ærlig og si at i matveien og treningsveien går det litt så som så.....sliter når dagen ikke er preget av rutiner.

 

Men kommer tilbake en annen dag!!!! Trenger spark bak og alvorsord osv.

Tror jeg må IGJEN gå en runde med meg selv og motivere meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saa godt aa hoere fra deg, Knerte! Skjoenner at det er mye som skal ordnes ja. Nytt hus og nytt (men gammelt)land. Da blir det litt aa gjoere. Forstaar godt det med rutiner (or the lack of it) - jeg er helt avhengig av rutiner for aa holde meg paa beina. Skal den lille begynne i barnehage eller hva er planen? Naar kommer sambo?

 

Jeg har kommet meg paa rett kjoel igjen og er ned 1.2kg fra forrige uke. Naa er det bare aa holde stoe kurs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Saa godt aa hoere fra deg, Knerte! Skjoenner at det er mye som skal ordnes ja. Nytt hus og nytt (men gammelt)land. Da blir det litt aa gjoere. Forstaar godt det med rutiner (or the lack of it) - jeg er helt avhengig av rutiner for aa holde meg paa beina. Skal den lille begynne i barnehage eller hva er planen? Naar kommer sambo?

 

Jeg har kommet meg paa rett kjoel igjen og er ned 1.2kg fra forrige uke. Naa er det bare aa holde stoe kurs!

 

Jeg er helt på kjøret...har ikke veid meg siden før jul og spiser nesten det jeg vil.

Lurer på hvor dette skal ende...jeg føler at alt er kaos rundt meg og sliter skikkelig med å få inn gode matvaner!!! Føler bare at magen vokser jeg....

Men dette går da ikke ann...kan ikek fortsette slik. Jeg er nodt til å komme i gang med litt trening jeg! Fra og med neste uke tror jeg at jeg skal prøve å få til 3 kvelden i uken (akkurat nå er det ingen andre enn meg og jenta mi her så jeg kommer meg ikke ut av huset etter 7). Samboer kommer etter i aril-mai håper jeg. jenta mi er i 100% barnehage! Jeg savner hun utrooolig mye, men jammen er det godt for oss og tror jeg!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...