Gå til innhold

2012 SKAL BLI MITT AAR!


Gjest Knerte
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Knerte

vet jeg maa faa veiedagen til aa bli noe positivt. Tenker saa mange faele tanker dagen foer og det er ikke no saerlig!

 

-500g denne uka, noe jeg i grunn er veldig fornoyd med siden jeg har spist som jeg har!

 

Kommer tilabke seinere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 242
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Knerte

Hei og god morgen!

 

Satt akkurat og tenkte...her sitter vi to nordmenn i England og skriver norsk. Er nesten saa det hadde vaert mer naturlig for meg aa skrive paa engalsk. Sitter naa her uten norsk data saa blir mange a'er og ae haha...men det gaar vel bra!

 

Herlighet saa utrolig flink du har vaert!!!!!! GRATULERER med fantastisk nedgang!!! B)

 

Jeg fikk for moroskyld paa vekten til morran i dag og var 600g ned fra i gaar....skulle nesten onske jeg hadde onsdag som veiedag, da hadde jeg gaatt ned 1.1kg. Men saann er det naa ikke...hmmm...

Kanskje jeg skal vurdere aa bytte til onsdag? Det er liksom midt i uka og forteller kanskje best hva en egentlig veier (etter helg ol).

??

 

Haha...eller saa sier jeg bare dette naa fordi det hadde vaert deilig aa registrert denne vekten (115.9) i stedet for den i gaar (116.5).

Men da faar jeg holde dette og til og med gaa ned ENDA mer til neste uke...maa tenke saann i stedet jeg!

 

Saa nok en dag er her...frokost har gaatt bra! Ryvita, tunfisk, agurk og bittelitt majones! Godt og sundt!

I dag skal vi ut paa "Musical Beats" og blir det til lunch saa jeg faar ta med meg knekkebrod og tunfisk! :)

 

 

Ha en straalende dag med sunne riktige valg!!!

 

Vocci: Hvordan gaar det med deg???? Naar har du veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig vandt til engelsk naa og tuller mye med norsken.. finne riktig ord og slik. I hverdagen snakker jeg norsk med barna og da er det ikke akkurat paa akademisk nivaa for aa si det saann. De svarer som regel paa engelsk og da er det lett aa komme inn i det moensteret.

 

I gaar skjedde det noe som jeg haaper er et vendepunkt. Jeg veide ut 250g gresk yoghurt (full fat ahem...) som jeg skulle ha til kvelds og vet du.. jeg klarte ikke spise opp! Det er sensasjonelt. Vanligvis spiser jeg opp og vil ha mer. Men det ble liksom mektig og jeg maatte sette det fra meg. Jeg har ogsaa foelt meg mer mett den siste uka og det tar jeg som et godt tegn. Ammer du, knerte? Jeg ammer enda og holder vel paa en stund til tenker jeg.

 

Du skal vaere superflink denne uka og saa paa tirsdag kommer du til aa ha skikkelig gode tall aa vise til skal du se :D

 

Ja... jeg tenkte, var det ikke noen andre som var innom traaden ogsaa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knerte

Er det ikke deilig og faktisk fole at man ikke vil ha???

Det syns jeg er en helt fantastisk folelse!

 

Jeg elsker gresk yoghurt (full fat) og spiser det noen ganger til frokost med frukt og valnotter!

Kjempegodt!

 

Foler meg i grunn veldig flink om dagen, men i dag kjenner jeg at suget paa no usundt sniker seg paa. Drommer om Spag bol til middag i dag, men tror vi ender opp med laks og salat el gronnsaker!

Vi faar se.

 

Maa si jeg syns det er herlig aa ha deg her aa "snakke" med!

 

Jeg ammer ikke lenger. Snuppa er 13mnd og har 8 tenner! haha...stoppet seg litt selv naar hun var rundt 8mnd...da fikk ho bare melk fra meg paa natten og til slutt fant jeg ut at hun ville bare ha det pga kos og at hun ikke trengte den saa da stoppet vi det.

 

De er jo helt melkegaerne her! Sier jo at de skal ha 3 flaser om dagen enda ho er over 1 aar. Jeg gir ho bare en flaske til kvelden og pusser tenna etterpaa. MYE sukker i melk!

Passer da paa at hun faar yoghurt (ogsaa full fat gresk), ost osv...melk i hjemmelaget potetstappe ol..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa maatte jeg bare le altsaa!! De er rett og slett melkegale! Jeg skjoenner ikke greia.. Jeg har alltid fulgt norske retningslinjer for aa vaere aerlig. De vil jo at barn skal drikke kun H-melk til de er 5 aar. Det synes jeg ikke er noedvendig altsaa. Jeg leste paa et mor og barn-forum at en mamma var helt forstyrra og trodde hun hadde skadd ungen fordi hun hadde gitt et produkt som inneholdt lettmelk! hahaha. Ikke for det, jeg sier ikke nei takk til full fat jeg altsaa, jeg liker det, men hvis man bare bruker det saa er det jo kcal+fett aa spare paa og skifte.

 

Det er jo mange andre rare ting ogsaa... Tenk at det foretrukne betalingsmiddel mht regninger er sjekk :lol:

 

Jeg gleder meg til aa gi pjokken gresk yoghurt ogsaa, venter en mnd tid tenker jeg.

 

Jeg ammer mye enda ser jeg... 7am foer frokost, 10am - deretter lunch/middag 11.45, saa 2pm etterfulgt av frukt, 5pm foer groet, 6.30pm foer leggetid, pluss som regel en gang paa natt.

 

Vi hadde spag bol i gaar. Jeg er helt avslappet paa dette omraadet og er fornoeyd saa lenge jeg ikke har druknet maten i floete og smoer LOL - det er forbeholdt helg. Ellers spiser jeg det meste i smaa mengder. Spiser ikke fisk jeg da, noe som de fleste synes er veldig rart etter som jeg kommer fra Norge.

 

I dag skal vi ha hjemmelagde italienske poelser, med potetstappe og aspargesboenner + gravy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knerte

hahaha jeg ler meg skakk! Jeg hadde aldri sett en sjekk foer jeg flyttet hit!!!! Helt villt! Naar det er sagt saa er det faktisk fler og fler som godtar "bank transfer" (samboeren er selvstendig naeringsdrivende), og det er jammen meg paa tide!

 

Og en annen ting...hva med MIXER TAPS????? Neida, her er det to kraner saann som besteforeldra mine har i Norge!

Paa kjokkenet har vi en saakalt Mixer....kommer varmt vann paa ene siden av straalen og kald paa den andre!

 

 

Jeg syns generellt England henger veldig langt etter naar det kommer til mange ting. Og de prisene paa barnehager/childminder kan de stikke langt bort der sola aldri skinner! Har ikke hoert makan jeg!

 

Men nok om det...jeg ELSKER fisk! Saa det er jo en stor fordel naar en skal ned i vekt! Vet enda ikke hva vi skal spise i kveld men blir nok fisk! :)

 

Naa sover snuppa liten lur saa skal prove aa gjore klar middagen hennes saa den er klar naar ho vaakner!

 

Laters!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mixer taps -or the lack of it. En klassiker! Og hva med forkjaerligheten for teppegulv... noen ganger til og med paa do! Ikke nok med at det er teppegulv, men det er liksom helt OK aa gaa rundt inne med sko paa teppet og det er jo lite lurt lissom. Og paa de fleste bad jeg har sett er det roer som gaar over alt, liksom ikke noe forsoek paa aa gjoere det litt fint og gjemme dem i veggen.

 

Gaatt bra med mat i gaar og i dag. Skal spise middag kl 8pm tenker jeg. Pasta med squash i hvit saus.

 

Hvordan har det gaatt med deg i dag? Hva ble det til middag i gaar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knerte

I gaar ble det breaded torsk. Med sopp og lok pluss en stor salat.

 

Har litt stress her hjemme i kveld saa faar komme tilbake sterkere i morgen...beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knerte

Her er jeg igjen! Snuppa ser litt paa "Everything's Rosie" og jeg sitter her. Haha...herlig! Lar hun ikke se for lenge paa tv. Maa ut og handle i dag! JOY!

 

I gaar ble det ikke no bra middag, bare mix av alt vi hadde...gaar veldig paa siste rest hver torsdag siden jeg handler fredag! Naa er det bare en uke saa er vi i Norge paa ferie!!! Gleder meg villt!

Drittlei det forferdelige vaeret her! Hjemme har det vaert MYE bedre!

Her er det bare saa utrolig deprimerende! haha

 

Gikk paa vekta til morran i dag for moroskyld og var 1kg mindre enn tirsdag! Jeg MAA vaere flink i helga!!! Haaper paa knallresultat til uka!

 

Taco i kveld som vanlig og da maa jeg bare la vaere aa ha ost paa...saa kan jeg unne meg litt sour cream og to lefser! Da blir det nok bra...og vente med rodvinen til i morra! ;)

 

I morra er det meste lov og saa er det knekkebrod igjen paa sondag! ;)

Foler jeg er inne i en god tid! Det virkelig liksom ikke saa vanskelig lenger naa...det er jo bare aa komme inn i rutinen!

Jeg prover aa forberede meg paa ferien hjemme! Vil ikke gaa opp noe...huff tenk aa komme tilbake saa har jeg lagt paa meg alt jeg har gaatt ned og mer! Det gaar ikke!! Da blir jeg SAA skuffet over meg selv!!!

 

Da gjenstaar det bare aa onske deg og dine god helg!!

 

 

NOEN ANDRE SOM VIL SLENGE SEG PAA TRAADEN? ALLE ER VELDIG VELKOMMEN!!!JO FLER JO BEDRE!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fant ogsaa ut det og synes det blir litt pes aa oppdatere tickern hver uke. Vi faar se hvor lenge jeg gidder haha

 

Som det regner altsaa!! Her er det helt vilt. Det er liksom som om noen toemmer vann fra et svoemmebasseng ned haha. Naar det er saann saa gidder jeg ikke ut aa gaa. Man kan si saa mye man vil om ikke daarlig vaer bare daarlig klaer, men det gjelder ikke mht engelsk regn altsaa. Man gaar til postkassa med regnjakke og er klissvaat etterpaa, hvem orker dea aa gaa aa vaere saa vaat paa tur!

 

Jeg skal ha pasta igjen i dag, det er igjen fra i gaar og jeg klager ikke. Til lunch skal jeg ha potet og kikert-burgere og salat, samme som lunch i gaar.

 

Jeg hadde gaatt opp paa vekta i dag, men rekner med det er pga mensen for jeg har vaert flink med mat.

 

Saa heldig som skal til Norge da! Jeg skal ikke foer i oktober half-term, og har enda ikke bestilt billetter. Vi er saa treige.

 

Jeg har loerdagsfoelese i dag, men vil spare frimerker til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knerte

Hmmm den "Burgeern" hoertes veldig god ut! Jeg har akkurat kommet tilbake fra shopping og skulle kjopt no godt og sundt, men tenkte faktisk ikke engang paa det! Saa i dag vet jeg jammen ikke hva det blir. Lurer paa om jeg lager litt scrambled eggs igjen...selvom det ikke egentlig frister i dag.

 

Har prosjekt faa-snuppa-til-aa-sove-lenger-om-morgenen gaaende om dagen. Saa naa holder jeg ho vaaken fram til lunch og saa haaper jeg ho tar seg en skikkelig lur etter det...saa prover vi uten lur helt til kvelden da...saa faar vi se om det utgjor noen forskjell.

 

Vet liksom ikke naar de begynner med bare en lur om dagen jeg...gaar forelopig veldig bra og naa er det bare en time igjen til lunch. Saa tror dette gaar bra. Da faar vi bare haape at ho sover etter lunch.

Ho skal faa sanwich og avokado i dag:) Ho eeelsker avokado! Fliken!

 

 

For et dritt humor jeg er i i dag...MOKKAVAER! Blir saa deprimert av det jeg altsaa. Og nei jeg gaar heller ikke tur i det vaeret her! Var ute paa onsdag da himmelen bare aapnet seg. Saa ut som en druknet katt naar jeg kom hjem! haha...MEN det er ikke saa kaldt da! haha..maa prove aa se noe positivt!

 

Og gleder meg veldig til Taco i kveld. Og JA jeg kjopte til og med ost. Saa faar vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunch er fortaert og jeg er mett. Klarte ikke aa dy meg for litt sjokolade i skapet saa da maatte jeg legge inn det ogsaa.. da blir det fort kcal. Jeg har ogsaa lagt inn middagen for i kveld og da har jeg 100kcal igjen som jeg kan bruke enten foer eller etter middag.

 

Jeg husker ikke helt naar de to eldste gikk fra tre til to dupper og to til tre, saannt glemmer man fort har jeg funnet ut. Lykke til, det gaar seg til etter noen dager som regel. Jeg har lyst til aa slutte med amming paa natt, men gruer meg litt.. liker ikke graating. hehe. I natt sov han hele natta saa jeg tror ikke han trenger nattmat for aa si det saann.

 

Bare vei litt ost paa forhaand til taco'n din og plott inn?

 

Jeg er hjemme alene med de to yngste i helga, liker egentlig ikke aa vaere hjemme alene, men litt godt ogsaa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knerte

Jeg veier ikke mat og teller ikke kcal. Jeg stoler paa min sunne fornuft. Regner med jeg ligger mellom 1500 og 1800kcal om dagen.

 

Taco ER godt!!!

Naa er det endelig helg!! :))))

 

SNuppa sov 2.5timer...naa faar vi se hvordan ho sover i natt!

 

GOD HELG!

 

Og lykke til med aa vaere hjemme alene i helgen! Bare prov aa nyt det!

Naar de gaar og legger seg kan du se skikkelig jentefilm og bare kose seg!!!

 

x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sovet godt i helga. Vaert saa mange innbrudd i omraadet at jeg ligger med ett oeye aapent! Heldigvis kommer mann og soenn tilbake i kveld saa da kan jeg slappe av og sove godt i natt haha.

 

Har vaert litt loessluppen med godsakene fredag og loerdag, saerlig i gaar. Men gaatt greit saa langt i dag. Har spist middag allerede da saa faar haape jeg ikke blir for sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knerte

Huffda! Innbrudd???? Hva slags omraade bor du i? Village?

 

Haaper du sover bedre i natt.

 

I gaar ble det vin og 3 retter ute. I dag ble det frappuchino, curry, kake osv...vaert i barnebursdag men holdt meg til et ikke saa altf or stort stykke. Jeg har ogsaa spist en del bord i helgen (noe jeg ikke lenger spiser saa mye av) saa har hatt mye hodepine! Og ikke drukket nok vann. Saa for meg har det vaert en heller laber helg. Og jeg har virkelig folelsen av at jeg kommer til aa gaa opp denne uken. (Samme folelse som hver sondag) Dessuten er mensen paa vei! Og det hjelper jo ikke!

 

I morra maa jeg bare vaere superstrict og gaa lang tur!

Har ikke gaatt noe i helga heller. Nei huff dette var lite aa skrive hjem om! haha kommer tilbake sterkere i morra!

 

Naa har jeg hatt en god soak i badekaret og er nesten klar for senga kjenner jeg. Tar paa aa vaakne 5.30 hver dag!

 

"Snakkes" i morgen! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knerte

Her sitter jeg igjen...etter aa ha gaatt paa vekten denne mandags morgenen er jeg ganske saa deprimert! Husker du jeg var 1kg minus paa torsdag...? Naa er jeg 500g opp!

 

Say no more! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg... vet hva du snakker om. Jeg har vaert tyngre enn veiedag hver dag hele uka. I dag var jeg 700g opp. Og det er selv om jeg har vaert flink hver dag minus fredag og loerdag. Men likevel har jeg ikke spist saa mye de to dagene at jeg har gaatt i overskudd og lagt paa meg. Tror det bare er svingninger som maa reknes med naa og da. Kom igjen, vi skal klare det! Skikkelig skjerpings naa foer veiedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg trenger en slags motivasjonsinnsproeytning. Jeg tar en neve cheerios her og en der fordi jeg er sulten og det er tomt for sunne ting. Saa dumt at jeg gjoer dette isteden for en broedskive. Jeg tenker en neve utgjoer saa lite, men naar det er spist saa er jeg jo fremdeles like sulten og i tillegg pga sukkerinnholdet faar jeg jo sug av det. Jeg har vaert slik slepphendt siden fredag. Naa maa det stoppe altsaa!! Ikke mer tull naa.

 

Hjeeeelp!

 

Drikker te over en lav sko for aa fylle opp magen. Har bare blaa melk i huset, det er typisk, saa da blir det likevel litt ekstra kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knerte

Motivasjonsinnsproytning here it comes!

 

Hva er det vi driver og tuller med? Vi vet da hva som skal til.

Ikk eno grunn til aa drive aa surre rundt da vel?

Jeg og har bare den blaa melka her naa men drikke rbare et glass til frokost. Resten er til snuppa! :)

 

Jeg har akkurat kommet tilbake fra tur naa. Har fortsatt vondt i hodet...har jeg hatt i 3 dager naa! Og det er saa varmt og klamt at jeg trodde jeg skulle seigne om paa tur. Naa ligger jeg rett ut paa sofaen til snuppa vaakner.........der ja, skulle jeg jo ikke ha sagt. Tror jeg jammen ho vaakner alledere.

 

jaja vi faar snakkes seinere!

Men som du selv sa, FULL SKJERPINGS TIL VEIEDAG!

Saa slutter vi med det tullet vi har drevet med i helga, for det gjor oss bare deprimerte!!!!

 

 

Saa KOM IGJEN! Skjerpings skjerpings!!!!!! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Dette skal gaa, slutt paa tullet! Naa lager jeg meg linsecurry til lunch. Baby har en dupp og 2-aaringen sutrer hahah.. som vanlig.. trassalder.

 

Jeg bruker mye melk og melkeprodukter. Kan lett drikke 1/2 liter liksom. Saa derfor drikker jeg ikke melk on its own. Spiser frokostblanding som regel til frokost, da bruker jeg lettmelk. Proever aa bruke lettmelk til matlaging fordi det blir en del sauser etc siden jeg har en forkjaerlighet for pasta bakes. Ellers er det helmelk det gaar paa. Mamma skjennes paa meg fordi jeg elsker h-melk i te og hjemme bruker de kun skummet eller ekstra lett. Da holder jeg heller opp haha. Jeg er saa ille jeg kan faktisk drikke floete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...