Gå til innhold

12,42% skal vekk


Gjest Caddie
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært aktiv til og fra i mange perioder og medlem enda lenger.

Dette er første gang jeg logger inn og kan gå inn på forumet for de som skal ned under 10 kilo. Halleluja.

 

De kalde fakta er: Lykkelig gift dame med store unger som ikke lenger bor hjemme. Rundet 50 år i februar og er i full jobb og vel så det.

Satte stopp for vektøkning da det lyste 90 blank imot meg for noen år siden. Har kommet meg nedover og snuste en periode på 75 tallet, men i dag viser vekten 80,5, noe den har gjort siden ca starten av april.

Vekten har hoppet oppover et par ganger som følge av røykeslutt ( noe som ikke har gått så greit), men de fleste av de kiloene er borte igjen.

 

Nå setter jeg igang med de siste 12.42% kroppsmasse som skal vekk. Jeg ser for meg at 72 kilo vil være perfekt. Skal man sjekke alle kalkulatorer rundt omkring kan jeg sikkert veien mye mindre, men 72 kilo er målet. Jeg har en formening om at hvis man veier det samme som høyden er, så er man kanskje ikke superslank, men flott nok.

 

Så da er jeg igang.

 

Første uke pleier jo å gå greit så da satser jeg på en knallstart med 1,5 kilo nedgang. Da står jeg igjen med 7 kilo når vi går inn i august. Det er jo overkommerlig i løpet av høsten.

 

23,07-12 80,5 kilo

30,07-12 mål- 79,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen Ninass!

 

Så artig og se deg her:-) jeg har vært her inne en stund og lest og er idag igang med GR-kurs på nett. Driver og skjerper meg. Vekten ligger rundt 81 kg og mitt første delmål er 79 kg. Så vi er vel ganske så likt både vektmessig og prosessmessig. Jeg er også klar for å gå ned sånn 8-10 kg nå. Har tenkt på å lage meg en ny tråd - vi forlot jo alle trådene våre på 20-30 forumet og de får vel bare ligge som de er. Oops jeg er "gamle"Julianna, jeg måtte lage nytt nick nå, fikk ikek tilbake det gamle nå.

 

Vi snakkes!

 

J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig Julianna.

 

Da jobber vi videre og kommer oss nok i mål til slutt. Jeg føler at jeg er klar nå. Har hatt mange måneder med pause, uten å legge på meg, så nå kan jeg ta tak og sette inn sluttspurten. Så du forresten at Soleia var her også?

 

I dag har jeg veid og registrert ALT. Skal fremdeles spise 1600 kalorier, men kom bare opp i 1377 i dag selv om jeg klinte til med litt stor kveldsmat. Har tenkt å notere smitt og smule i en uke fremover. Jeg er ikke så voldsomt variert i maten, så det er egentlig bare middagen jeg må bli mer bevisst på. Resten "kan" jeg når det kommer til mengder o.l.

 

Gikk en tur på 1,5 timer i dag. 45 minutter i raskt tempo og 45 minutter i skogen med litt plukking av kantarell, eller rettere sagt leting etter noe få kantareller.

 

Jeg har veiedag på mandager, men vet jo at jeg kommer til å smugveie mer eller mindre hver dag. Men.... resultatet kommer mandager.

 

Jeg gleder meg til å gjøre denne jobben. Husker hvor fin jeg følte meg da vekten bikket under 76 forrige gang og det er jo faktisk ikke så langt dit denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag og nye sjanser til å gjøre alt riktig.

 

Er superfornøyd med gårsdagen. Spiste 1625 kalorier. Spilte 2 timer golf og gikk på bærsanking på kvelden, så bevelse ble det greit med.

 

I dag har jeg startet bra. Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med middagen. Skal avgårde å spille golf og ettersom jeg må dra hjemmefra runt klokken 15.00 og ikke er hjemme igjen før rundt kl. 22 blir det litt ugreit, men skal vel tenke ut noe smart. Kanskje ta med omelett? Ja, ja. Noe skal jeg få til som er innenfor alle regler :-)

 

Tittet innom de forskjellige målesakene som er her inne og de sa jeg skulle spise 1900 kalorier. Nei, sier jeg da. Holder meg på 1600 kalorier og kan heller gå litt over de dagene det blir ekstra med bevelse.

 

Da er det vel bare å jobbe videre. Ønsker for alle med ferie at været er på deres side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen ble vel ikke helt etter boka, men jeg kom meg i mål på 1637 kalorier. Middagen ble improvisert med eggerøre, westfaler og tomat i pitabrød.

 

Så ble det en feil midt under golfrunden: Gikk innom kafeen for å se hva de hadde. Der var det ikke mye sunt, så jeg leste på en pose med nøtter og frukt og fant at det sto 156 kalorier pr. porsjon. Dette var en sånn liten pose som heter småsulten. Yippy tenkte jeg og koste meg med hele posen. Da jeg kom hjem og la den inn her, kom den opp med 375 kalorier, så det ble en feilvurdering.

Men, men............ kom meg jo i mål sånn nogenlunde likevel. I tillegg ble det jo 4 timer golf i varmen hvor jeg også fikk i meg 2,3 liter vann samtidig, så samvittigheten har det greit.

 

I dag blir det litt enklere matmessig, men nok ikke noe særlig beveglse ettersom det er mye som skal gjøres i dag og kveld.

 

Nydelig vær her i dag forresten. Skulle gjerne oppholdt meg utendørs i dag, men her blir det jobb, kiropraktor og avgårde med den firbente så hun kan få av litt pels i kveld.

 

Ha en strålende, gjennomtenkt dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken er jeg bare et stort smil og klapper meg selv på ryggen. Jeg pleier å dette av registreringen av mat etter et par dager, men fremdeles legger jeg inn enhver liten smule som puttes i munnen.

 

Dette er ikke nødvendigvis fordi jeg ikke vet hva jeg skal spise av mengder, men det gjør meg superbevisst på hva jeg gjør. Jeg er for eksempel helt ille på å skjære et par ekstra skiver med ost og putte i munnen før jeg spiser frokost/lunch o.l. Og to skiver ost............. det er jo faktisk en påleggsrasjon og vel så det, alt etter type ost. Dropper det nå som det må puttes inn i registreringen. Uten registrering synes jo ikke de skivene noe særlig.

 

I går ble det 1565 kalorier. Må si jeg treffer ganske greit på mengder om dagen. Justerer inntaket med kveldsmaten. Får litt mer hvis jeg er i underskudd på kalorier når kvelden kommer. Og det er supert for meg, for kvelden er verst.

 

Kan ikke fordra å legge meg halvsulten, så knekkebrød, yougert og en frukt ved 21 tiden passer meg utmerket.

 

Snek meg på vekta i dag tidlig også. Ser dere smilet mitt? Det går nesten rundt. Gleder meg til den "offisielle" veiingen til mandag. Jeg har jo ennå i dag og to dager til på å gjøre den opplevelsen enda bedre. Litt uvant å glede seg til å gå på vekta :-) men det er jo sånn det skal være når man først har bestemt seg.

 

Hvorfor går det så? Jeg føler faktisk at jeg spiser omtrent som tidligere. Litt mindre pålegg og kanskje litt mindre potet/pasta o.l. til middag, men ellers føles det som tidligere. Men............. jeg spiser mer variert. Jeg har hatt en uvane med kun å spise gulost på knekkebrødene mine. Nå er det makrell i tomat, kyllingpålegg, leverpostei, nøkkelost, o.l. Tror kroppen min elsker litt mer variasjon.

 

Da får det være nok plapring for nå. Greit å skrive ned noen tanker når de litt mer tunge tidene kommer.

 

Nå skal jeg benytte dagen til jobb og fornuftig inntak. Og MASSE vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første uke gjennomført og jeg er fornøyd! En fornøyd slanker? Tja, det går vel over, tenker de fleste. Men der skal jeg vise alle, eller mest meg selv, at det går an å være fornøyd i lang tid.

 

Begynner allerede å forberede meg til stillstand eller minibevegelse på vekta.

 

Og hvordan gikk det denne uka? Startet på 80,5 , hoppet over 79 tallet og landet i dag på 78,9. YIPPY! . Har faktisk sett lavere tall før helgen, men er superfornøyd. Helgen gikk også flott. Kosemerker ble brukt til yougertis. Lørdag ble det wok med litt i overkant mye soya, så jeg har fremdeles litt vann samlet opp i kroppen.

 

I går stekte jeg et kalkunbryst med litt fyll i. Det skal deles i skiver og fryses i porsjoner. Dermed har jeg rask middag i tilfelle det dukker opp dager hvor tiden ikke strekker helt til.

 

Jeg fokuserer på planlegging av middager fremover. Det er det viktigste for meg. I tillegg MÅ jeg veie osten jeg putter på knekkebrødet jevnlig. Jeg er utrolig glad i ost, og har jo fått meg en del aha-opplevelser på hvor mange kalorier jeg faktisk får i meg når osteforbruket tar av. Så mindre ost og bedre middagsplanlegging. Og selvfølgelig mye vann da, men der er jeg faktisk veldig flink.

 

Nå venter jeg spent på Julianna2. Finner ikke noen ny tråd på deg, men lurer veldig på hvordan du synes nettkurs fungerer.

 

Ønsker "alle" ( hvis det er noen innom da) en super uke hvor DU kan gjøre en forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei igjen ninass!!!

 

Det er så hyggelig å finne igjen gamle travere! ;)

 

Veldig moro med pangstarten du har fått.

 

Jeg er også i gang og gyver løs på de høyst uvelkomne 7 ekstrakiloene som klamrer seg fast...nå skal de av !!!

 

Klem, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleia.

Dette har du gjort før, så de kiloene forsvinner. Det vet du.

 

Jeg kjenner at jeg bare gleder meg til oppgaven. Har det ikke supertravelt, men tar det som kommer. Oppgang skal avverges, så skal jeg glede meg over enhver nedgang, uansett hvor liten den innimellom vil være. Ned er ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at første uka di gikk strålende :). Fokus på riktig mat og passe mat er utrolig viktig - kjenner meg godt igjen i det du sier om å ta med ei ekstra osteskive eller to :P. Jeg skriver også inn alt nå og det kjennes veldig lurt ut. Hvis ikke jeg hadde hatt oversikt kunne jeg nok i skrivende stund kjent på viktigheten av en ørliten kveldsbit, men så ble det heller to glass vann. Holder meg litt under i dag for gikk på en liten smell i går med vin og (heldigvis bare litt) tapas.

 

Ønsker deg ei fabelaktig helg! (hei til deg, forresten, Julianna! Koselig med gamle kjente, selv om det skulle vært på HV vi møttes igjen ;))

 

- skrulla :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hektisk helg er gjennomført. Ikke så lett å få inn alle måltider etter planen, men ingen store smeller.

 

Kan rapportere om fullstendig stillstand. Lever greit med det. Vet at det må være 100% fokus for at vektnålen skal røre på seg og med hektiske dager uten middager hjemme, er stillstand til å leve med.

 

Denne uken bør være forholdsvis grei. Skal riktignok i bryllup lørdag, men planen er å være sjåfør, så der er i alle fall en del alkoholkalorier borte :-). Er ikke egentlig noen kakemons, så jeg tror nok det skal gå helt greit.

 

Nå skal jeg rundt å titte innom alle kjente og noen ukjente her på forumet og samle inspirasjon. Sitter her og er ganske sulten, men kveldsmaten skal inntas om noen minutter + yougert, så da er denne dagen gjennomført etter planen.

 

Ønsker alle en flott nedadgående uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ninass!!

 

Så hyggelig å se deg igjen! Vi fulgte hverandre en del sist jeg holdt til her inne - men jeg trakk meg da jeg ble gravid med yngstemann. Nå er guttungen 1,5 år, og jeg har holdt til her inne siden nyttår.

 

Det ble noen ekstra kilo under svangerskapet - men de fleste snek seg på etterpå. Jeg vet ikke helt hva jeg tenkte - at ammingen skulle gjøre meg immun mot kaloriene i sjokolade?? Men jeg endte opp med å veie 95 kilo igjen, og være en tjukk, sliten, arbeidsledig og misfornøyd mamma. Huff!

 

Så, jeg bestemte meg rundt nyttår for at NÅ var det JEG som skulle tas vare på! Jeg begynte på GR-kurs, begynte å søke jobber og fikk lillegutten etablert hos dagmamma. Det gjorde underverker.

 

Nå er jeg for første gang siden jeg var ferdig med studiene i 2004 i fast jobb, og jeg har gått ned 15 kilo siden jul. 79,1 viste vekta i går morrest. Og jeg skal ned på 72,5 før jeg sier meg fornøyd. Så nå er jeg også fornøyd med å komme på et nytt forum, og vise at jeg har under 10 kilo igjen. Vi klarer dette, vi!

 

Så godt å se at du har klart å holde på røykeslutten! Det er virkelig godt jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig Roskva. Så utrolig flink du har vært.

Ser at vi har samme mål og er på nesten samme sted nå. Dette klarer vi sammen.

 

Må bare innrømme at røykeslutten ikke har fungert. Har bare mottatt noen kilo for hver gang jeg har forsøkt. Men, men sånn er det og nå skal i alle fall resten av kiloene av så får vi ta røyken igjen senere. For den skal også bort, men ikke samtidig som kiloene. Det har jeg forstått ikke fungerer for meg.

 

I dag følte jeg plutselig at noe hadde skjedd. Litt forandring på vekta riktignok, men akkurat som kroppen driver å tilpasser seg og fordeler overskuddet litt annerledes om dagen. Merker det særlig i ansiktet, og ELSKER DET.

 

Håper alle har en like fin dag som meg. Gikk en tur for et par dager siden og peste meg oppover en bratt bakke. Da kome jeg på følgende:

 

I oppoverbakke kommer nedgangen! ( skjønte dere den :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - "I oppoverbakke kommer nedgangen" ja, sånn kan det sies.

 

da jeg kravlet opp en bratt bakke opp på fjellet på tirsdag, fikk jeg en mindre oppløftende tanke:

 

"Up and up and up it goes, and where it ends, noone knows" - sagt med Gollum-stemme. Som om jeg klatret Cirith Ungol i Ringenes Herre, og at det ventet en diger, stygg edderkopp der oppe :blink:

 

Det er veldig morsomt når man plutselig bare MERKER at man ser bedre ut, og har det bedre. Jeg har selv hatt perioder hvor vekta ikke viser stor endring, men hvor kiloene flytter seg og målebåndet er min beste venn ;)Selv merker jeg det så godt på kondisen for tida - jeg løper i trappa når jeg vil, og trives med å pese meg opp på fjellet. Da jeg veide 35kg mer, var det å bli andpusten så utrolig VONDT. Det er det ikke lenger, og jeg nyter det :)

 

Nå gjelder det bare å ikke sitte fast i å være fornøyd med meg selv - jeg er ikke ferdig ennå :)

 

Klarer du kanskje å erstatte røyken med snus, ninass? Det er ikke det samme som å slutte, og ikke ser det så delikat ut heller - men det er i det minste mindre usunt enn røyk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag igjen og til tross for en lørdag som ikke gikk helt etter planen kan jeg melde om 600 gram ned. 78,3 kilo. DEILIG.

 

Og så hvorfor gikk lørdagen ikke så bra? Jo ................. skulle i bryllup. Dresset oss opp og dro avgårde. Leverte den firbente hos barnevakten og avgårde til kirken. Fikk med oss vielsen og kom oss opp på fantastiske Voksenåsen for middag og fest.

Et kvarter før middagen kom telefonen. Hunden din har skadet benet og må til vetrinær. Ja, ja. Da var det bare å beklage ovenfor vertskapet og kjøre avgårde.

Dyrlege besøkt, Kiwi besøkt og så hjem. Ferdigpizza inntatt, greit nok for hadde jo beregnet bryllupsmiddag og en kakebit. Hadde kjøpt med yougertis, for en liten dessert. Så startet håndballkampen og jeg tenkte jeg skulle ta isen. Hadde det travelt så i stedet for å forsyne meg med en porson, tok jeg hele boksen med meg i sofaen for å få med ALL håndballen.

Og da gikk det som det måtte.

Jeg er litt over middels interessert i håndball, så uten å tenke eller kjenne etter spiste, spiste og spiste jeg is. Ble sånn passe kvalm før jeg tenkte meg om. Det er VELDIG mye is man kan få i seg i løpet av en omgang med håndball.

 

Uff............. er nesten litt kvalm ennå. :-)

 

Men............... resten av foregående uke har vært grei, så vekta smilte jo likevel. Har ikke registrert trimpoeng, men flere turer i skogen og to runder golf skulle gi meg runt 16-20 poeng, så der ligger jeg greit an.

 

Fokus denne uken...................... vet ikke helt. Tror bare det går på det jevne og må passe på ordentlig middag, ikke ferdigprodukter.

 

Ha en flott uke fremover alle kjente og ukjente. HUSK..... enhver bevegelse, stor eller liten, er mer enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swish................ der var jammen en uke over igjen. Forsov meg i går så det ble ingen veiing, men kan rapportere inn 78,3 i dag, noe som betyr stillstand. Ja faktisk fullstendig stillstand. Helt greit.

Var avgårde i helgen og spilte lag NM i golf, så fikk bevegelse, men ikke så godt planlagte måltider som vanlig. Ble litt sånn "får spise litt nå som det er tid". Fikk vel i meg sånn omtrent det jeg skulle og hvis man plusser på et glass vin, et par is ( golf i 26 varmegrader er i overkant for meg) og en vaffel, så har jeg vel rapportert det som rapporteres skal.

 

Denne uken burde det være mulig å følge opplegget. Riktignok er det turnering igjen til helgen, men det er her hjemme så matpakke og kontroll blir enklere.

 

Satser på 500 gram ned denne uken. Skal i alle fall prøve så godt jeg kan. Har en hund med skadet ben, så de lange gode skogsturene uteblir. Kunne jo gått uten hund, men det blir ikke til det.

 

Da skal jeg lese meg rundt her inne og hilse på alle kjente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke vært så flink til å svinge innom her, men jeg holder på. Har vel absolutt ikke vært superflink, men har ikke så ille samvittighet heller.

 

glemte å føre inn forrige uke. Da var det 100 gram ned. Og jommen var det det samme denne uken. Ettersom det var stillstanf uken før dette igjen, så blir det 200 gram på 3 uker. Ikke imponerende akkurat, men jeg har jo bestemt meg for at ned, er ned og det er bra. brått kommer det en flott uke, så jeg depper ikke over dette.

 

Det skal vel sier at 200 gram ned på 3 uker, viser at jeg ikke har vært fokusert. Og det er helt riktig. Det har gått litt på halv tolv så jeg forventet ikke mer enn det som er skjedd. Er glad for at jeg klarer å holde min egen lovnad om ikke opp i vekt, uansett.

 

Denne uken har jeg tenkt til å være flink nok til å det blir 500 gram ned. Formen er ikke så bra om dagen, så jeg må gjøre dette med mat. Trening blir det ikke mye av før det bedrer seg.

 

Oppsummering: SAKTE, SAKTE............. 78,1 kilo i dag.

Neste uke satser jeg på 77,6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt skremt på hvordan det skal gå på vekta fremover.................

 

Har ikke tenkt til å gjøre noe dumt, men kjenner på ønske om å slutte å røyke igjen. For å ta et lite tilbakeblikk så sluttet jeg i et år og gikk opp 10 kilo. Begynte rett og slett igjen kun på grunn av kiloene. Kan informere om at jeg det første halve året etter røykeslutten var forholdsvis flink til å trene og spise bevisst, men likevel............ Spurte legen om dette og la frem hva jeg spiste, men likevel gikk det skikkelig dårlig.

 

Neste gang jeg sluttet gikk jeg FORT opp 4 kilo i løpet av noen få uker. Droppet røykeslutten fort da og har nå fått vekk de fleste kiloene igjen. Men............... jeg vil ikke røyke. men enda mer vil jeg ikke legge på meg. Humørmessig er det såååå negativt at jeg ikke fikser det.

 

Har sendt en mail til den eneste jeg vet om som holder røykeslutt- Grete Roedekurs. Håper på en tilbakemelding som gjør at jeg igjen tør å slutte.

Jeg er villig til igjen å melde meg inn på helsestudio, gå laaaange turer og dedikere mange måneder fremover til dette.

 

Jeg kjenner at jeg er redd for dette. Hvis jeg kan klare å holde vekten med Grete Roede samtidig som jeg slutter å røyke så hadde jeg blitt så utrolig glad.

 

Gruer meg litt, men har så lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg ;)

 

Jeg kan desverre ikke komme med så mange råd til deg ang røykeslutt og slanking. Men det er sikkert lurt med et sånt Grete-kurs for røykesluttere!

 

Dette tror jeg du kommer til å klare. Heng deg gjerne på Julianna og meg- så blir det som i gode gamle dager... :D

Julianna skal ned 10 til jul, og jeg 7.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ninass,

 

Da er jeg på plass skikkelig her inne med egen tråd, og ser du har et vanskelig spørsmål å streve med. Tror også det er lurt med et sånt kurs, og da vil du sikkert være mindre usikker også. Når du har noen som kan dette som backer deg.

 

Satser på 10 kilo ned til julaften; satser høyt - jadda - så nå er det bare å kjøre på inn i høsten :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å ha dere "gamle kjente" her inne. Jeg skal nok klare dette, men tenker og vurderer. Tenker at hvis jeg kommer meg ned til 75 kilo, slutter å røyke og har derfra som mål å holde vekten så bør det gå greit. Lar det ligge i tenkeboksen litt. Ikke på om jeg skal slutte, men nåpr.

 

Veiedag i dag. 77,8 kilo. Nytt tall :-) Riktignok bare 300 gram ned, men fornøyd likevel. Jeg har jo lovet meg selv at alt er greit bortsett fra oppgang og så langt har dette gått greit.

 

Jeg sliter med formen om dagen. Er til utredning for svimmelhet og trøtthet. Ikke noe overskudd til å trene og selv det å gå turer resulterer i mer svimmelhet og kvalme og trang til å sove. Men............ de finner nok ut av dette og inntil videre får jeg konsentrere meg om maten i stedet. Har tenkt til å prøve meg på en fettmarsj i ettermiddag, så får vi se hvordan kroppen reagerer.

 

Da skal jeg ta en runde her inne å samle inspirasjon. Synes det går greit om dagen, men må passe på å fylle på og holde ståpåviljen på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR GJORT DET!!!!!!!!!!!!!

 

Åh........... jeg er glad, skremt, gruer meg litt, men gleder meg mest.

 

Damen som holder GR røykesluttkurs ringte meg. Det er ikke nok mennesker påmeldt til å holde eget kurs for røykesluttere, men jeg kunne få komme på vanlig kurs hos henne så skulle hun lure litt innimellom og litt etter kurset som var tilpasset meg.

 

Og når skal jeg dette? I DAG................. Hun syntes det var viktig å komme igang nå som lysten og motivasjonen er på topp, så jeg sklir inn på et kurs som så langt har hatt to møter.

 

Jeg sa så greit at det å slutte klarer jeg på egen hånd, men kiloene trenger jeg hjelp med. Og når man er så tøff i munnen, så er det bare å sette igang. Så.............. resten av røykpakka er kastet og jeg har offisielt sluttet å røyke.

 

Her går det fort i svingene, men det passer meg utmerket. Hiv deg utpå og la det stå til.

 

Vet ikke helt hva jeg kan forvente på vekten fremover. Hun sa at noen til og med gikk ned, men jeg tror at målet får være å holde meg stabil og ikke gå opp. Da er det i grunnen bare å begynne å planlegge middager og trening ( i alle fall det jeg klarer av trening nå om dagen hvor formen ikke er så god). MÅ klare trening uansett for jeg vet at det er nødvendig for at vekta skal like meg. Får nok en sliten hund fremover nå for noe særlig mer enn å gå fettmarsjer tror jeg ikke det er realistisk å få til.

 

Trala,la............... jeg har sluttet å røyke..........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja............ her går det greit. Røyker ikke, og spiser og noterer alt. litt rart å virkelig slanke seg og ikke forvente å gå ned i vekt. Null forandring på vekten i dag tidlig, så så langt, så greit.

 

Har ikke problem med å ikke røyke, men kjenner på det innimellom. Da er det bare å reise seg opp å gjøre noe annet et minutt eller to, så går det over. Og disse to minuttene skal ikke brukes på kjøkkenet :-)

 

I dag sto jeg tidligere opp og gikk en fettmars på morgenen. Riktignok bare 25 minutter, men det er jo 25 minutter mer enn tidligere. Klapper meg selv på ryggen og tar et par slurker med vann :-)

 

Håper alle får en flott uke videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ninass du er kjempeflink...stå på det her greier du...finne på andre ting når røyksuget blir som værst...nå er jeg igang med 4 uka uten nikotin....formen min har blitt kjempebra uten røyk...men så blir det mange fettmarsjer også... :rolleyes: :rolleyes: Du må ha en fin og røyfri dag...snakkes... :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...