Gå til innhold

12,42% skal vekk


Gjest Caddie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei ninass du er kjempeflink...stå på det her greier du...finne på andre ting når røyksuget blir som værst...nå er jeg igang med 4 uka uten nikotin....formen min har blitt kjempebra uten røyk...men så blir det mange fettmarsjer også... :rolleyes: :rolleyes: Du må ha en fin og røyfri dag...snakkes... :P :P

 

Jeg vet at du ikke veier deg om dagen Rittis, men hvordan føler du at det går? Kjennes det greit ut med tanke på vekt? Føler du at formen kommer seg for hver uke?

Forrige gang jeg sluttet ( i et år) ble jeg litt trist da jeg ikke synes at jeg fikk noen sånne AHA opplevelser i forhold til det å ikke røyke.

 

Jeg fikk inn 12600 skritt i går og skal ha minimum 10000 hver dag uansett............. Ser at det for eksempel i morgen kan holde hardt å få til, men da får jeg bare ta morgenen og sene kvelden fatt. Skal jobbe fra 08.00 - 21.00 og vet jo at det ikke er så mye futt igjen når jeg kommer hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ninass ja jeg kjenner at kroppen reagerer på det jeg gjør for den...men forrige gang jeg kutta røyken og trimmet masse,,,og spiste sundt sto vekta stille en hel mnd,derfor vil jeg ikke fly på vekta mer enn 1 gang i mnd,,,jeg må ha flott resultat for ikke og miste gløden helt...For min del kjenner jeg at kroppen min skal ikke ha mer røyk...på slutten før jeg la vekk røyken fikk jeg vondt i hodet hver gang jeg røyka...fikk ikke nok oksygen til hjernen tror jeg...Har det ihvertfall kjempefint om dagen nå...jeg har slitt med høyt blodtrykk en periode nå,,,skal se hvordan dette påvirket blodtrykket med masse trim,sunn mat og gå ned i vekt ,,,pluss røykfri... :P:rolleyes: Jeg har egentlig ikke noen valg skal helsa holde fremover...deilig og kjenne at tunga ikke er bedøvd lenger... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Innom igjen.

 

Jeg er så møkk lei meg selv som aldri kommer i mål. Nei da............ jeg har det bra og går ikke rundt og er sur, men hvordan er det mulig å ha så lite selvkontroll at jeg fremdeles henger her inne fra tid til tid.

 

Vel.................... røykeslutten gikk skikkelig i vasken. Jobben min gikk konkurs, brått og uten forvarsel sto jeg her arbeidsløs, så da kom røyken frem igjen. Vel. Det er greit nok.

Vekta viser 77,6 i dag morges, så ingen krise der heller, men er møkk lei av at jeg ikke klarer å komme meg i mål. Er forøvrig i full jobb igjen, så alt er greit.

 

Nå er medlemskap på helsestudio i gang. Husbonden er med også denne gangen. Vi trener to ganger i uken på hverdager fast og så er helgetrening "frivillig".

 

I dag begynner jeg å registrere litt mat også. SKAL være i mål før vi reiser til USA i mai. Sånn er det bare.

 

Håper å finne noen gamle kjente her inne. Får titte litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ninass hyggelig at du stikker innom en tur...det er neimen ikke lett det her med og holde kiloene borte,...Men vi har greid det før og skal få det til igjen...Jeg har begynt og røyke igjen jeg også...skal ta kiloene først ,prøve røykekutt etterpå.. :rolleyes: :rolleyes: Nå føler jeg at jeg har funnet nøklen til ett opplegg jeg kan leve på i fremtiden...Jeg holder meg helt og holdent uten sukker.. :P Jeg føler sult og spiser meg mett på en lettmåte...Du må ha en flott mandag der ute..snakkes :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at røykeslutten din gikk i vasken Rittis, men vi klarer det til slutt. NÅ er det kiloene som teller.

 

Som sagt er jeg lei av meg selv. Jeg er en voksen, oppegående dame med god jobb og en fin fritid og familie: Hvorfor lar jeg meg se ut på en måte jeg ikke liker? Jeg er jo ikke smellfeit eller noe, men så lenge jeg er feit og misfornøyd med det, så må jeg da kunne ta meg selv i nakken og gjøre noe med det. AAHhhh..... blir så irritert, men NÅ (igjen) er jeg igang. Skal prøve en liten vri.

GR mat ++, 5 dager i uka, og så to dager hvor man spiser veldig lite. Rundt 500 kalorier for damer pr. dag. Mulig jeg velger Nutrilett disse to dagene + lett middag, ettersom jeg faktisk synes det er både godt og ganske greit for en dag eller to. Vi får se.

Har et vennepar som tester dette om dagen og synes det både fungerer og er greit å gjennomføre.

 

Nå er det jobbeslutt og rett hjem og skifte til treningstøy. Tredemølle og styrke på planen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er en hektisk og ustrukturet uke over. Vekta viste 78,1. Titter oppover i tidligere tekster og ser at den har vært 77,6, så jeg må vel melde 0,5 opp. Synes i grunnen vekta har vært på det samme i et par uker, men opp er opp, så det får jeg ta til meg.

 

I helgen opplevde jeg noe moro når det gjelder min egen kropp. Jeg har alltid målt livvidden på samme sted og stort sett har den stått på 104. Synes jo dette har virket mye i forhold til buksestørrelse og lignende, men tenkt at sånn er det vel.

Så i helgen har jeg vært på sykurs. Vi startet med å ta mål av hele kroppen for å kunne tilpasse sømmønster o.l. Jeg målte som vanlig og skrev 104 cm. Så kom læreren og sa at det trodde hun ikke og ville måle meg om igjen. 91 cm!!!!!!!!!!!!!! Jeg har målt på helt feil sted ( sånn er det når man tror at man ikke har livlinje)

 

Så ikke bare har jeg vært på et flott sømkurs i hele helgen, jeg har mistet 13 cm rundt livet også. :-)

 

Ikke en dårlig måte å starte uka på. Denne uka blir roligere enn de to foregående så jeg skal konsentrere meg om type mat og tilbereding. Ren GR meny og telling og inføring av mat for registrering. Tror faktisk jeg skal bruke vekta litt også for å ikke lure meg selv.

 

Denne uka tror jeg blir BRA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...