Gå til innhold

4 kg på en måned, er du med?


Anbefalte innlegg

Gjest Carrieanne

Jeg slenger meg med! Disse 4 kiloene blir bare et delmål for min del, vil ned ca 7 kg nå, men gjerne 4 kg før skolestart ( er lærer ). Startvekt i dag: 89,1 kg (er 178 cm høy). Målet mitt er å få vekk magen, det er hovedsaklig der det legger seg :/

Starter bra i dag da, så får vi se hvordan det går :)

 

Klem, Carrieanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leneopp

Hei jeg er med. Jeg vil gjerne gå ned 8 kilo, så 4 kg på en mnd høres bra ut.

Jeg er 23 år, 1,76 m høy og veier i dag 72,5 kg.

Hvor mye trener dere og hva spiser dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at dere vil være med :)

 

Jeg begynner med en uke med PSMF, men følger den ikke helt slavisk.

Etter tenkte jeg å begynne med 1300 cal, og evetuelt oppjustere det til 1500 cal. Om jeg skal klare 4 kg på en måned tror jeg i grunn at jeg må spise 1300 cal.

 

Jeg trener ca. 5 ganger i uken, bare kondisjonstrening for tiden :)

 

Hvordan spise/trener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Jeg vil gjerne være med her - sliter med 6 kg som føles støpt til kroppen. Er 175 og veier 72 - målet mitt er 66 kg.

Jeg er nå på Internett Express kurset. Spørsmål,kostholdskalkulatoren min viser 2.7 for i går - vet ikke hvordan jeg skal tyde det. Spiste ca 1400 kalorier og skal vel ligge på 1600. Er det noen av dere som kan tipse meg om hva dette 2.7 betyr?

 

Gleder meg til å 'være med dere' og sammen se resultater :)

 

Ainush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Jeg vil gjerne være med her - sliter med 6 kg som føles støpt til kroppen. Er 175 og veier 72 - målet mitt er 66 kg.

Jeg er nå på Internett Express kurset. Spørsmål,kostholdskalkulatoren min viser 2.7 for i går - vet ikke hvordan jeg skal tyde det. Spiste ca 1400 kalorier og skal vel ligge på 1600. Er det noen av dere som kan tipse meg om hva dette 2.7 betyr?

 

Gleder meg til å 'være med dere' og sammen se resultater :)

 

Ainush

 

 

2,7 er hvor godt du skårer på kostholdet ditt den dagen, 10 er maks.

For å få høy score, må du registere vann, hjertemerker (feit fisk, tran), grønnsaker og frukt ( i passelig mengde), spise riktig kalori mengde.

 

Kjekt du vil være med :)

 

Hva sier dere til en felles veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leneopp

2,7 er hvor godt du skårer på kostholdet ditt den dagen, 10 er maks.

For å få høy score, må du registere vann, hjertemerker (feit fisk, tran), grønnsaker og frukt ( i passelig mengde), spise riktig kalori mengde.

 

Kjekt du vil være med :)

 

Hva sier dere til en felles veiedag?

 

Jeg stemmer for mandag som felles veiedag, siden det var da vi startet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

Hei :-)

Kan jeg henge meg på her? Har lyst til å prøve 4 kg på 1 mnd, selv om det er mye for en som beregnes som normal-vektig. Men liker en god utfordring.

Er 36 år, 175cm og veier nå ca. 71 kg. Mitt mål er 65.

Ser det er et par til som er på min høyde her og det er greiere for min del og lettere å sammenligne.

Var ned i 68 kg i midten av mai, men etter 4 ukers USA-ferie og en del utskeielser etter dette så var vekta opp igjen.

Startet ved nyttår, da var jeg 75 kg. Trener for tiden mest kondisjon, prøver å jogge 2-3 ganger i uken og 1 dag med styrke. Siden jeg ikke har klart å være flink med maten har ikke treningen i seg selv gjort noe med vekta. Men formen og kondisjonen er jo veldig mye bedre da, så nå kan jeg konse mer på å være flink med maten.

Største problemet mitt er at jeg kjedespiser, og det blir for mye snop i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Kan jeg henge meg på her? Har lyst til å prøve 4 kg på 1 mnd, selv om det er mye for en som beregnes som normal-vektig. Men liker en god utfordring.

Er 36 år, 175cm og veier nå ca. 71 kg. Mitt mål er 65.

Ser det er et par til som er på min høyde her og det er greiere for min del og lettere å sammenligne.

Var ned i 68 kg i midten av mai, men etter 4 ukers USA-ferie og en del utskeielser etter dette så var vekta opp igjen.

Startet ved nyttår, da var jeg 75 kg. Trener for tiden mest kondisjon, prøver å jogge 2-3 ganger i uken og 1 dag med styrke. Siden jeg ikke har klart å være flink med maten har ikke treningen i seg selv gjort noe med vekta. Men formen og kondisjonen er jo veldig mye bedre da, så nå kan jeg konse mer på å være flink med maten.

Største problemet mitt er at jeg kjedespiser, og det blir for mye snop i helgene.

 

Hei hei,

 

Vi to har omtrent samme utgangspunkt og mål (jeg er 37 år) - det blir spennende å se hvordan vi klarer dette :)

Jeg er som deg, en real kjedespiser. Også er jeg utrolig glad i rødvin og sjokolade, så når fredagsroen har senket sekk 'popper' korken og skålen med sjokkis fortæres.... Er selv relativt aktiv, går på fjellet 1-2 ganger i uken, spinning 1 gang og styrketrening 2 ganger. Formen er bra men kiloene trives på kroppen.... Eller jeg pleier dem godt, kanskje...

Tror nøkkelen til suksess er å endre kostholdsvanene - det tar jammen tid å lage god og sunn mat fra bunnen av, men det er jo veldig godt da!

Gleder meg til å følge deg og de i denne gruppen - kjekt med litt oppmuntring og 'press' :)

 

Ha en fin og sunn dag alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

Leste litt om denne PSMF dietten og tenkte jeg skal teste den ut selv også. Starter imorgen siden jeg må handle inn litt proteinholdig matvarer for neste uke, også passer det fint å starte på en torsdag, da har jeg neste lørdag som en oppkarbings-dag siden jeg skal i bryllup.

Blir spennende å se om jeg klarer å være disiplinert nok og om det har effekt. :)

 

Ainush; når det gjelder kostholds-score så tror jeg at høyere tall er bedre score.

 

Mandag som veiedag har normalt ikke vært så bra for meg, men på den annen side så kan det jo hjelpe en å ikke overspise når helgen kommer da..hehe.

 

Blir spennende å se hvordan det går med oss alle fremover. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathilde123

For sent å bli med her tro?

 

Skal ned 9 kg til sammen, men hadde jo vært supert om jeg klarte 4 kg på en måned - vet jeg lett klarer 2-3 kg med trening og holde meg unna godteri ol....

 

Jeg er 37 år, er 164 cm og veier nå 68. Mitt første delmål er 64 kg så det hadde jo passet veldig bra å nå det på en måned!

 

Lykke til jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Hei!

Kan eg vere med på denne?

Eg er no tilbake frå ferie og er ganske fornøgd med kun opp 0,7kg. Så no er det på'an igjen med trening og strikt kostholdsregime.

Startvekt no er 71,9kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leneopp

Så kjekt at dere vil være med :)

 

Jeg begynner med en uke med PSMF, men følger den ikke helt slavisk.

Etter tenkte jeg å begynne med 1300 cal, og evetuelt oppjustere det til 1500 cal. Om jeg skal klare 4 kg på en måned tror jeg i grunn at jeg må spise 1300 cal.

 

Jeg trener ca. 5 ganger i uken, bare kondisjonstrening for tiden :)

 

Hvordan spise/trener dere?

 

Hva er PSMF diett? hvordan er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

Jeg leste denne tråden og ble en god del klokere.

Det gjelder å spise mye proteiner, til hvert måltid. Ut ifra hva du veier finner du ut hvor mange g. protein du skal ha i hvert måltid.

Du kan også spise så mye du ønsker av grønnsaker som tilbehør til måltidet, men det skal da være grønnsaker som inneholder mindre enn 5g karbo pr 100g. Ellers skal du ikke spise noe annet. Du skal heller ikke trene harde kondisjonsøkter under dietten, kun lett styrke.

Starter imorgen og satser på en 10 dagers i første omgang, som en kick-start. Viktig også med tilskudd av fiske-/selolje (helst ikke tran).

 

http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/?gclid=CM-mwc3xtbECFW4umAodDAQAVA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er PSMF diett? hvordan er det?

 

Ja, om du leser den linken lisebjoernen har lagt ut, blir du mye klokere.

 

Jeg holdt kun på i 3 dager, jeg var veldig slapp og kvalm. Masteroppgaven min skal inn om bare 1 mnd, så jeg må ha en hjerne som fungerer, derfor måtte jeg gi meg.

 

Men lykke til dere som skal prøve det, det er hardt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

 

Jeg holdt kun på i 3 dager, jeg var veldig slapp og kvalm. Masteroppgaven min skal inn om bare 1 mnd, så jeg må ha en hjerne som fungerer, derfor måtte jeg gi meg.

 

 

Jeg har hørt flere ha samme problemet så jeg er spent på hvordan jeg selv reagerer. Er på første dagen nå, så jeg merker vel ikke før til helgen tenker jeg. Kjenner jeg helt sikkert kommer til å gå lei av kjøtt til alle måltider, men 10 dager skal jeg klare å holde ut...håper jeg.

Det er nok ikke den smarteste dietten (ingen dietter er vel det) dersom man må ha en litt kvikk hjerne i en periode. ;)

 

Jeg er også spent på mandagen. Har snikveid litt, med positivt utfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leneopp

Alle sin startvekt:

 

 

 

Carrieanne: 89,1

Leneopp: 72,1

Ainush: 72

Hanna91: 68

Lisebjoernen: 71

Katrine 112: 64,5

Mathilde124:

Boio: 71,9

 

 

Jeg er spent på fellesveiingen på mandag :)

Min startvekt er 72,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leneopp

Jeg leste denne tråden og ble en god del klokere.

Det gjelder å spise mye proteiner, til hvert måltid. Ut ifra hva du veier finner du ut hvor mange g. protein du skal ha i hvert måltid.

Du kan også spise så mye du ønsker av grønnsaker som tilbehør til måltidet, men det skal da være grønnsaker som inneholder mindre enn 5g karbo pr 100g. Ellers skal du ikke spise noe annet. Du skal heller ikke trene harde kondisjonsøkter under dietten, kun lett styrke.

Starter imorgen og satser på en 10 dagers i første omgang, som en kick-start. Viktig også med tilskudd av fiske-/selolje (helst ikke tran).

 

http://myrevolution.no/s/hurtig-vektnedgang-med-psmf/?gclid=CM-mwc3xtbECFW4umAodDAQAVA

 

ok, så man må spise kjøtt til alle måltider? hva med knekkebrød, er ikke det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

leneopp; tror ikke knekkebrød er "lov" heller. Jeg er selv usikker på hva som er lov å drikke med unntak av vann og grønn te. Skummet melk er jo veldig lite karber i og det har kalsium som man jo trenger for muskler og benvev...

Man kan sende inn spørsmål til han som har siden om det man er usikker på, tror han svarer relativt raskt.

Klart, det blir jo ensformig i lang tid med bare kjøtt og grønnsaker, men heldigvis har man jo 1 oppkarbings-dag etter 7 dager (uten at det betyr at man kan fråtse da).

Jeg kommer nok mest til å savne pasta og poteter. Men jeg tror søtpotet er lov, så det kan jo erstatte poteten om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisebjoernen

God lørdag alle.

Hvordan går det med dere? Her har jeg sittet inne i hele dag mens regnet øser ned utenfor. Fått reparert en god del klær heldigvis og nå er det ut i butikken for å finne middag for kvelden.

Har vært kjempeflink hittil med denne PSMF dietten, men kjenner litt hodepine og er slapp i dag. Og har ekstremt lyst på noe annet enn kjøtt og grønnsaker, sånn som ost og sjokolademelk osv...hehe.

Men skal holde ut til neste helg og se om det har hatt noen effekt eller ikke. Magen er strammere da, blir ikke oppblåst etter måltidene, og buksene sitter faktisk noe løsere og dette er bare 3 dagen eller noe :-)

Fortsatt god helg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...