Gå til innhold

Nytt medlem

Gjest Triine24
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Triine24

Så flinke alle her er, dette er bra jenter!

Jeg blir skikkelig motivert av dette. Klarte å dra meg på spinning igår, det var altså den ene timen på Spenst jeg klarte å ta i juli så den timen ble dyr! Men, det var kjempebra og jeg gjennomførte skikkelig hard intervall i 1 time. Syklet til og med til og fra spinningen. Måtte bare kontrollveie meg på morgenen idag - selvom det sikkert er fy fy... Da veide jeg 65,9 :o Har ikke sett 65-tallet på vekta på en stund så det var veldig overraskende. Får se om det holder til neste mandag...

Til helgen skal mannen min og jeg på kjærstetur til en storby i Europa så der blir det nok litt kos - men også myyye gåing så kanskje det går bra.

Ha en fin uke alle sammen!

Har vært litt støttemedlem på Sats i sommer jeg og, men skal ha valuta for penga fra og med nå;-) Zumba imorgen!

Lov å kose seg litt på tur da, kos deg masse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Tussi123

Så fint at det er flere som slenger seg med i gruppen=)

Jeg har også vært støttemedlem på div.treningssentre. Jeg blir i perioder veldig flink til å trene, og så faller jeg helt av. Er vel den jevne treningen med 3 ganger i uken jeg ønsker å få til.

Ble forresten akkurat spurt av en pasient på jobben om jeg var gravid (!!!). Hun syntes jeg var så mye tynnere i vinter...veide ikke så veldig mye mindre da egentlig, men fy fillern så lei meg jeg ble likevel! Får bruke det som motivasjon..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Jeg har også vært støttemedlem på div.treningssentre. Jeg blir i perioder veldig flink til å trene, og så faller jeg helt av. Er vel den jevne treningen med 3 ganger i uken jeg ønsker å få til.

Ble forresten akkurat spurt av en pasient på jobben om jeg var gravid (!!!). Hun syntes jeg var så mye tynnere i vinter...veide ikke så veldig mye mindre da egentlig, men fy fillern så lei meg jeg ble likevel! Får bruke det som motivasjon..!

"Morsomt" at du skrev det om gravid, for det var faktisk det jeg fikk høre da jeg bestemte meg for å melde meg inn her også.. Riktignok av en fireåring, men det er jammen ikke gøy.. Har også blitt spurt av ett barn i barnehagen hvorfor magen er så stor også.. Så da blir man jo litt motivert.. Muligens på litt feil premisser men.. Lykke til:-) Blir spennende med veiing på mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Morsomt" at du skrev det om gravid, for det var faktisk det jeg fikk høre da jeg bestemte meg for å melde meg inn her også.. Riktignok av en fireåring, men det er jammen ikke gøy.. Har også blitt spurt av ett barn i barnehagen hvorfor magen er så stor også.. Så da blir man jo litt motivert.. Muligens på litt feil premisser men.. Lykke til:-) Blir spennende med veiing på mandag!!

Har Og fått kommentarer fra min datter på snart 7.... hmmm, skal vi få ny baby mamma;) Urk, NO er det nok ja :)

Har nettopp vært på tur til ene toppen her i nærområdet, en fin skogs-klatre-tur på ca 1 time, herlig ;) Speilegg og en tynn skive til kvelds, yummi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene...blir ofte spurt hvor langt jeg er på vei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har et spørsmål...

Min dags meny er ca slik:

Frokost kl 08.00: ca 250 kcal

mellom måltid kl 10.00: ca 150 kcal

lunsj kl 11.40: ca 250 kcal

mellom måltid kl 14.15: ca 150 kcal

middag kl 16.45: 350- 400 kcal

kvelds kl 20.30 (etter trening): 200 kcal ca

I tillegg kan det hende eg drikker et glass melk, tar litt nøtter litt grønnsaker og frukt for å komme opp i 1600 kcal.

Ser dette bra ut, eller er det for tett tid mellom måltidene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Kan dessverre ikke hjelpe deg med det, har ikke peiling på kaloritelling.. Er helt imponert over dere som klarer å følge med på det..:-)

Men må bare fortelle at jeg forbedret løpetiden min idag.. På søndag løp jeg 3000 m på 25 minutter, og da gikk jeg en del. Mens idag løp jeg på 23 minutter, stoppet kun innimellom for litt vann, men gikk ingenting.. Løp på løpebanen.. Er såååå fornøyd at jeg smiler enda:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke hjelpe deg med det, har ikke peiling på kaloritelling.. Er helt imponert over dere som klarer å følge med på det..:-)

Men må bare fortelle at jeg forbedret løpetiden min idag.. På søndag løp jeg 3000 m på 25 minutter, og da gikk jeg en del. Mens idag løp jeg på 23 minutter, stoppet kun innimellom for litt vann, men gikk ingenting.. Løp på løpebanen.. Er såååå fornøyd at jeg smiler enda:-)

Gratulere, jeg må se å få farten opp jeg også...og da først ut døra, vært litt sløv de siste dagene...i morgen må jeg får meg en god trimtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kurset. Jeg hadde gått ned 1,5 kilo ila en uke. storfornøyd med det. Trener 3 ganger i uken for tiden, og jeg må si jeg merker d på kroppen. Herlig. Angående måltider og telling av kalorier så har jeg lagt meg på 1400 kalorier i døgnet. Jeg synes det er litt vanskelig å få nok. Men da spiser jeg omtrent slik:

frokost: 220 kcal

lunsj: 220 kcal

middag: 400 kcal

kvelds: ca. 100 kcal

frukt: 200 kcal

grønnsaker: 200 kcal

melk: 200 kcal

kos: 50 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kurset. Jeg hadde gått ned 1,5 kilo ila en uke. storfornøyd med det. Trener 3 ganger i uken for tiden, og jeg må si jeg merker d på kroppen. Herlig. Angående måltider og telling av kalorier så har jeg lagt meg på 1400 kalorier i døgnet. Jeg synes det er litt vanskelig å få nok. Men da spiser jeg omtrent slik:

frokost: 220 kcal

lunsj: 220 kcal

middag: 400 kcal

kvelds: ca. 100 kcal

frukt: 200 kcal

grønnsaker: 200 kcal

melk: 200 kcal

kos: 50 kcal

Wow, det er jo en kjempe start :) Gratulerer!

Eg skal veie meg på mandag, er superspent på om det er endring fra forrige mandag. Skal i bryllup i morgen,lørdag, så det blir vel noe utskeielse men skal gjøre så godt eg kan å "være forsiktig" med inntak av usunne saker. Heldigvis liker eg ikke kaker så kakene blir keine probleme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Artig... Nå har jeg veid meg.. Og ikke for å høres ut som om jeg har unnskyldningene klare, men vekta viste ikke ett gram forskjell.. Og den viser forskjellig hver gang.. Så må nok investere i en dyrere en..

Forrige uke trente jeg fire ganger og spiste masse salat, frukt og grønt, ikke noe godteri og ikke brus. Holdt meg også unna kake i barnebursdagen på søndag.. Det var hardt! Men jeg klarte det.. Så trist at ikke vekta var nevneverdig lavere..

Hvordan har det gått med dere andre? Fortsett å skriv, jenter!!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig... Nå har jeg veid meg.. Og ikke for å høres ut som om jeg har unnskyldningene klare, men vekta viste ikke ett gram forskjell.. Og den viser forskjellig hver gang.. Så må nok investere i en dyrere en..

Forrige uke trente jeg fire ganger og spiste masse salat, frukt og grønt, ikke noe godteri og ikke brus. Holdt meg også unna kake i barnebursdagen på søndag.. Det var hardt! Men jeg klarte det.. Så trist at ikke vekta var nevneverdig lavere..

Hvordan har det gått med dere andre? Fortsett å skriv, jenter!!!:-)

Å så kjipt :( Det der er ikke noe kjekt, føles som masse innsats forgjeves (sånn føler eg det iallefall når ting står stille)... Eg var jo i bryllup og skeiet ut med hvitvin, og litt chips på natta og en hot dog, men danset masse dog. Veide meg idag, glemte det igår. Ny vekt var beint 80, så det er ned 1,5. Kanskje vi skulle laget et en tabell om det er stemning for det? Denne ukas plan er å spise som forrige uke, bare litt mer fisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Så flinke dere er jenter!!! Gratulerer til dere som har gått ned denne uken, perfekt start:) Og så utrolig bra med nye løperekorder, det er jo veldig motiverende. Ikke gi opp selvom ikke vekten viste det denne uken, det har nødt til å komme etterhvert.

Når dere veier dere, kan det variere veldig fra dag til dag? Veier meg ikke hver dag, men noen ganger i uka. Og plutselig veier jeg 1kg mer en dag, og 1kg mindere dagen etter. Det har vel noe med væskebalansen i kroppen å gjøre, men da blir det jo fort litt misvisende.. Opplever dere det også?

Vekten idag viste 76,4 dvs +0,5kg:/ Kom ikke som en overraskelse, for i helgen skeiet jeg helt fryktelig ut, og spiste alt man ikke skal. Helgene er så sinnsykt utfordring! Er ikke noe problem på hverdagene, men jeg sliter veldig i helgene. Vi startet ferie på fredag så nå blir det "helg" to uker fremover, så jeg får bare ta meg selv i nakkeskinnet;) Ellers går treningen veldig bra, jogging 3-4x uka, samt at ferien heldigvis skal være aktiv på fjellet.

Flott med en oversikt, det er også litt motiverende å se sine resultater ved siden av andres resultater;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathilde123

Hei.

Veide meg i går på mandag som er veiedag.

Var ganske spent for følte meg litt tynnere etter å ha gått maaange mil i Berlin hele helgen. Ikke hadde jeg spise usunt heller! Dessverre viste vekten 66 - ingen endring siden forrige mandag... :(

Når jeg tenker etter så ble det jo litt øl, vin og ikke minst stoor kaffe latte på Starbucks hver dag - så det må ha ødelagt endel...

Ny giv nå, trente 2 timer idag - er supersliten så nå er det sofa og Bris før jeg skal legge meg. Neste mandag BØR vekten vise 65 kilo maks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Nå er uken snart over, og det er tid for veiing igjen imorgen.. Har ikke fått trent mye denne uken, ble en tre timers tur tirsdag og idag har jeg løpt 3 km, tatt 100 situps og 50 pushups.. Alle monner drar.. På torsdag er det tre uker siden forrige is og brus, og på tirsdag tre uker siden forrige godteribit.. Har en liten plan om å unne meg noe på lørdag.. Men kan ikke skjønne hva som skal være verdt å "ødelegge" denne bra greia jeg har gående her nå.. Eller jo, kan komme på ganske mye.. Men vil det være verdt det?

Har avtalt å melde meg på kk-halvmila siden det ble gull til norge.. For en "dårlig" premie for en som ikke ser på sport.. Hehe.. Men er absolutt noe å trene frem til!

Hvordan har det gått med dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Åååå! Kan vel ikke si at det går kjempebra her gitt. 77,2 viste vekten idag. Vet ikke hva det er med meg, jeg klarer jo ikke å holde meg unna godteri og alt annet! I hverdagen går jo dette greit, men nå i ferien er det jo umulig!! Har 1 uke ferie igjen, og nå SKAL jeg ha en uke med vektnedgang og ikke vektOPPGANG! Sånn ellers har jeg hatt en veldig aktiv ferie til nå, med 3 joggeturer uken som gikk, og 2 fjelltopper..men det hjelper jo ikke når inntaket av usunn mat er som det er. Selve frokosten, lunsj og middag er ok ift det jeg skal, men det er all spåspisingen som må stoppe.

Så helt utrolig flink du er Triiine24, utrolig bra, veldig god inspirasjon:) Er så glad for at jeg har det forumet her, hvis ikke hadde jeg gitt opp forlengst tror jeg..:/ Håper dere får gode resultater idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Åååå! Kan vel ikke si at det går kjempebra her gitt. 77,2 viste vekten idag. Vet ikke hva det er med meg, jeg klarer jo ikke å holde meg unna godteri og alt annet! I hverdagen går jo dette greit, men nå i ferien er det jo umulig!! Har 1 uke ferie igjen, og nå SKAL jeg ha en uke med vektnedgang og ikke vektOPPGANG! Sånn ellers har jeg hatt en veldig aktiv ferie til nå, med 3 joggeturer uken som gikk, og 2 fjelltopper..men det hjelper jo ikke når inntaket av usunn mat er som det er. Selve frokosten, lunsj og middag er ok ift det jeg skal, men det er all spåspisingen som må stoppe.

Så helt utrolig flink du er Triiine24, utrolig bra, veldig god inspirasjon:) Er så glad for at jeg har det forumet her, hvis ikke hadde jeg gitt opp forlengst tror jeg..:/ Håper dere får gode resultater idag!

Tusen takk - prøver så godt jeg kan. Er ekstra motiverende med sånne gode ord. Så tusen takk!!

Veide meg tidligere ikveld, og er litt forvirra om den vekta altså.. Men sto nå ihvertfall 63,5.. Så nedgang på 5 kilo siden første gang jeg veide meg.. Ca tre uker siden(??) Men tror ikke helt på det, mye som spiller inn..

Kos deg videre med ferie, Tussi123.. Kommer nok av hverdager etterhvert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mathilde123

Veide meg på mandag og var deprimerende 67 kg igjen... Skal det virkelig ikke være mulig å skjeie litt ut en lørdag??

Men, gir meg ikke... er ganske flink med treningen for tiden så det må jo gi resultater på sikt.

Spiste for stor middagsporsjon i går og idag spiste jeg en skive til frokost kl 7 så ingenting før kl 13 - da var jeg SÅ sulten! Da måtte jeg ha to brødskiver og lessa på med pålegg og spiste en go morgen youghurt... Nå er jeg stapp mett men det er jo ikke sånn vi skal gjøre det... Må spise en liten middagsporsjon så prøve å bli flinkere til å spise lite og ofte...

God morgen yoghurt er på Nei lista by the way - men det visste dere sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, veide meg på mandag og var 79,5 kg, alts ned 500 gram sist uke og 2 kg totalt på to uker. Det snegler seg nedover. Iflg Roede skal eg være i mål 6 februar 2013, så det er en laaang veg å gå, eller? Det er jo livsstilsendring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Å så flott Renatek, skulle ønske jeg klarte å få de samme resultatene som deg. Denne uken har egentlig vært grei, men har ikke fått veid meg idag. Jeg har blitt student igjen, og er på samling i to uker nå. Bor hos en venninne, og her er det ikke vekt. Nå er det hvertfall ikke ferie mer, og det skal bli godt å komme inn i rutiner igjen. Rutinemenneske gitt;)

Hvordan har det gått med dere denne uken da? Fortsetter dere å veie maten? Hva med godteri, klarer dere å holde dere unna også i helgene? Der sliter jeg ihvertfall..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Å så flott Renatek, skulle ønske jeg klarte å få de samme resultatene som deg. Denne uken har egentlig vært grei, men har ikke fått veid meg idag. Jeg har blitt student igjen, og er på samling i to uker nå. Bor hos en venninne, og her er det ikke vekt. Nå er det hvertfall ikke ferie mer, og det skal bli godt å komme inn i rutiner igjen. Rutinemenneske gitt;)

Hvordan har det gått med dere denne uken da? Fortsetter dere å veie maten? Hva med godteri, klarer dere å holde dere unna også i helgene? Der sliter jeg ihvertfall..:/

Så spennende at du er blitt student da, tussi123. Er det lov å spørre hva du studerer?:-)

Veide meg igår kveld, og da sto vekta på 64,4.. Og jeg er egentlig strålende fornøyd!! Men burde vel egentlig målt meg også.. Syns mine "lovehandles" er blitt litt mindre, meget mulig det er øyet som ser.. Men satser på at andre kan se det også.. Skrøt litt av nedgangen min forrige dagen.. Da fikk jeg beskjed om "at de fem første er jo lette.." Blæh, tenkte jeg da.. Gledesdreper!! Det er lov å bare si "så fint da..!"

Har holdt meg unna is, godteri, kake og brus i 3,5 uke nå.. Og merker at det gjør stor forskjell!:-) Så her skal jeg holde meg unna til jeg sprekker..!:-)

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at du er blitt student da, tussi123. Er det lov å spørre hva du studerer?:-)

Veide meg igår kveld, og da sto vekta på 64,4.. Og jeg er egentlig strålende fornøyd!! Men burde vel egentlig målt meg også.. Syns mine "lovehandles" er blitt litt mindre, meget mulig det er øyet som ser.. Men satser på at andre kan se det også.. Skrøt litt av nedgangen min forrige dagen.. Da fikk jeg beskjed om "at de fem første er jo lette.." Blæh, tenkte jeg da.. Gledesdreper!! Det er lov å bare si "så fint da..!"

Har holdt meg unna is, godteri, kake og brus i 3,5 uke nå.. Og merker at det gjør stor forskjell!:-) Så her skal jeg holde meg unna til jeg sprekker..!:-)

Hvordan har det gått med dere andre?

Her går det bra, bortsett fra en litt stor utskeielse i helga, da gikk det en hel flaske cava og to øl, TO FLAK (!!!!)chips bare, og en liten bit Troika... Kjempe fornøyd med at eg så og si nesten helt klarte å holde meg unna bordet som fråtset i godterier. Har og holdt meg vekke fra alt som ikke er så bra å putte i seg når man vil ned noen kilo, og hjemme veier jeg all mat, ikke på jobb der vi har felles lunsj og sitter sammen på langbord, der går det på øyemål. Eg Håååper eg har gått ned litt iallefall. Har gått hver dag en time i terreng så svetten siler, merker faktisk at kondisen kommer seg ;)

Huff, er ENIG med deg; gledesdrepere.....de er kanskje bare ørlitt misunnelige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke tråden aktiv lenger??

Hvordan går det jenter???

Her var det en god start på uken med en vekt på 78,6, ned 1,2 kg siden forrige uke :) JOHOOO!!!

Ellers skal eg holde samme opplegg som forrige uke ca, bare trene litt mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Triine24

Er ikke tråden aktiv lenger??

Hvordan går det jenter???

Her var det en god start på uken med en vekt på 78,6, ned 1,2 kg siden forrige uke :) JOHOOO!!!

Ellers skal eg holde samme opplegg som forrige uke ca, bare trene litt mer. :)

Jeg holder ihvertfall koken:-) Så veldig glad for at du gjør det også!! Har ikke spist godteri på fem uker idag, har så lyst til å feire med kvikklunsj.. Hehe.. Men prøver å spise så sunt jeg kan, trener så mye jeg klarer.. Trente igår, også blir det nok flere økter i løpet av uka..

Veide meg nå, og det er til litt annerledes tidspunkt enn forrige gang.. Men vekta viste 64,9.. Og er en liten oppgang siden sist, men gir ikke opp.. Er ihvertfall ned siden første gang..

Hvordan går det med spisingen? Hva er en typisk lunsj/middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...