Gå til innhold

Kampklar - 11 kilo skal vekk!

Anbefalte innlegg

Gjest Antonine

Takk :)

det er første gang jeg går på kurs. Jeg meldte meg egentlig på kurs for å tvinge meg selv til å lese om kosthold og lære om kosthold. Jeg ble plutselig klar over at jeg spiser det samme som da jeg var 19 år og aktiv skiskytter. Det eneste jeg tenkte angående mat da var å få i meg nok, spise grønnsaker og fisk. Det sitter enda, men på veien glemte jeg ut at jeg ikke trener 17 timer i uken lenger. :)ikke er jeg 19 år heller. Da jeg sluttet å gå på ski begynte jeg å røyke, nå er jeg i mitt 5 røykesluttforsøk (det siste) og alle forsøkene har nok ført på noen kilo.

Dere har begge gitt meg noen gode råd allerede, takk for det :)

Håper at jeg kan være en støtte for dere og.

Hva liker dere å trene? Jeg liker å jogge, skal løpe halvmaraton om 9 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Hverdagen har virkelig slått meg i hodet!

Siste uka har jeg vert et skikkelig nervevrak. Jeg skal holde en stor presentasjon i morgen om hva jeg skal jobbe med i mastergraden min. Mandag begynte jeg på skolen igjen, så det er virkelig pangstart. I tillegg har jeg mange andre oppgaver som haster å få unna. Jeg har vert så stressa at jeg ikke klarte å gjøre noe, jeg bare skalv og skalv og viste ikke hvor jeg skulle begynne....

Men nå tror jeg at jeg har kontroll, og kan krysse av litt på lista. Gleder meg til å vere ferdig med presentasjonen i morgen og kjenne at jeg ikke trenger å gå rundt som et ospeløv hele tiden.

Jeg gikk på vekta i går, hadde egentlig ikke store forhåpninger. Har ikke hatt tid til å trene og har skeia litt ut med maten i helga og på mandag, da det var første skoledag. Men jammen viste det ikke nedgang, 58,7!! Ned 500 gram. Jeg er så glad! :) endelig et nytt tall.

Tydelig at alle rugsprømåltidene har gitt litt resultat likevel. :D

Jeg jobber mye med meg selv for å finne balansen i dette. Jeg tror det er særlig viktig å ha en strategi for hvordan man nullstiller seg og takler det at en ikke greier å vere like flink hele tiden. Det er så mange små uvaner som lett sniker seg tilbake om jeg har en dårlig dag. Denne uka fx har jeg vert på Rimi noen ganger, bare småhandling, har ikke hatt tid til å handle inn stort og tenke ut hva jeg skulle ha. Alle gangene har jeg tatt en stor plate med nidar sjokolade som var på tilbud og lagt den ned i kurven. Så tenkte jeg meg om og gikk å la den tilbake. Sånt skjer ikke på dager der jeg har overskudd og fokus. Men det er nettopp slike utfordringer som kan hindre en i å nå målet sitt.

ok, nå må jeg jobbe litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antonine

Bra jobba Millemi! Imponerende altså, at du til tross for en stressa uke har ikke bare gått ned i vekt men du har unnlatt å kjøpe sjokolade selv om den har havnet i handlevogna :)))) kjenner meg igjen der, det er vel unnskyldninger mye handler om? "nå fortjener jeg, det er synd på meg, må bare unne meg" Skikkelig flink Millemi, som har klar å holde fokus allikevel. Hva var hemmeligheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Fantastisk å klare å legge sjokoladen tilbake, Millemi! Og også at du har tatt kontroll over forberedelsene og gjort det du kan for å være klar. Du skal se at presentasjonen går bra :-)

Jeg kjenner meg godt igjen i at hverdagen kommer brått på og at det blir vanskeligere å holde fokus. Jeg prøver å løse det ved god planlegging. Skriver handlelister og følger dem så godt jeg kan, bestemmer meg rett og slett på forhånd for hva jeg skal spise de neste par dagene. Men jeg vet også at når det er som travlest er det akkurat den der planlegginga som glipper... Det skjer her også.

I helga har jeg vært i Trollheimen - jeg og søstra mi, samt hennes tre barn på 4, nesten 7 og 9 inntok Jøldalshytta på fredag og ble til i formiddag. Der har man INGEN kontroll over hva de serverer! Deilig treretters middag på lørdag, og så er man jo så sulten etter å ha vært ute i frisk fjelluft hele dagen... Men så var jeg til gjengjeld så mett da de satte fram kaker til kaffen rett etter middag at det ikke fantes vanskelig å stå over. Jeg ville få en ganske vrang mage hvis jeg skulle ha stappet i meg kaker i tillegg... Ikke hadde jeg med meg sjokolade eller annet snop på turen heller, men fikk et par små sjokoladebiter fra søstera mi sitt lager ;)

Frisk luft gjør godt da, og så fikk jeg jo bevegd meg litt. 4 km fra parkeringsplassen inn til hytta med oppakning (og 4-åring på nakken deler av veien i dag) gjør godt :)

Har dere hatt ei fin helg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå, allihopa!

Her går det unna, dagene flyr/flyter. I helga har jeg ikke engang rukket å registrere hva jeg spiser, men jeg tror det har gått greit likevel. Håper det.

Så flink du er, Millemi! Å gå i butikken når man er sulten er et mareritt. Jeg er imponert over viljestyrken. Forresten synes jeg det er dårlig gjort å ha tilbud på 200g sjokolader.

Så deilig med fjelltur, Sprek40farmor. Fjellturer når det begynner å bli høst er noe av det fineste jeg vet om.

Jeg er veldig spent på hva vekta kommer til å vise i morgen. Jeg har i alle fall vært flink å trene i det siste. Jeg har trent mest styrketrening og gått en del turer. I går kveld tok jeg mot til meg og prøvde meg på en joggetur. Jeg tror jeg har litt igjen for den styrketreninga, for det gikk veldig fint! Jeg pleier å synes jogging er ganske pes, men det var deilig når det gikk så fint. (Bortsett i fra den veldig kranglete nakken, som sier i fra at den absolutt ikke liker det.) Regner med det blir en rusletur i kveld igjen, for jeg håper så inderlig at vekta skal vise 72 kommaettellerannet i morgen!

Jeg lagde forresten en diger sjokoladekake til foreldrene mine sin bryllupsdag nå i helga. Jeg var ganske stolt av meg selv da jeg kom med den på lørdag, og ikke hadde smakt på verken røre eller glasur før servering. Og da tok jeg et lite stykke og nøyde meg med det. (Hadde kanskje noe med at den var litt voksen i smaken for meg også ;) )

Håper dere alle har hatt en fin uke så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Veiedag igjen, og her går det unna! 78,4 kg i dag, meget fornøyd. :) Fortsetter det i dette tempoet vil jeg nå neste delmål før jeg vet ordet av det... Men det regner jeg altså ikke med at det kommer til å gjøre. -1,1 kg denne uka er uansett fantastisk :D

Hvordan gikk det med presentasjonen din, Millemi? Og har du klart å fortsette å gå forbi sjokoladen...?

Ønsker dere alle en strålende onsdag - her skinner sola og det er bare velstand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, sprek40farmor! Det er jo KNALLBRA! Hva i alle dager har du gjort sist uke? 1,1 kilo, asså. Jeg er imponert. :)

Spent på hvordan det går med dere andre også!

Jeg har endelig sett 72-tallet på vekta. :P 72,9! Det går ikke så raskt unna med meg, men jeg fortviler ikke. Jeg er glad og fornøyd. Jeg kjenner klærne sitter løsere, og jeg har mistet ikke mindre enn 8 cm til sammen. *stolt*

Jeg klarer å prioritere trening for tiden. På mandag startet joggeturen kl kvart på ti om kvelden. I dag må samboeren dra alene til sin mor for å hjelpe henne, mens jeg må dra og hente mine foreldre. Noe vi tidligere ville brukt hele kvelden på, siden vi stort sett gjør alt sammen. Men nå skal det trenes, så dette har vi ikke tid til lengre. ;) Da slipper jeg kakestykket jeg vet svigermor kommer til å nøde meg til å spise også. :P

Håper dere har hatt en bra uke så langt! Det høres jo ut som det går riktig vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Bra jobba, DollyDuck! Ikke langt igjen til delmålet ditt nå :) All grunn til å være fornøyd!

Hva jeg har gjort...? Ja, si det! Noe tror jeg rett og slett skyldes flaks, og noe fordi jeg hadde mensen sist uke. Men jeg har også gjort noen endringer og grep som fungerer for meg. For noen uker siden begynte jeg med yoga igjen, noe jeg holdt mye på med da jeg var yngre, men har kommet ut av de siste årene. For meg gjør det fantastisk godt både for kropp og sjel. Og med den nyvekte interessen for yoga har jeg også lest mye om livsstil- og kostholdsråd som henger sammen med yogatradisjonen. Så nå faster jeg en dag i uka (ikke helt i tråd med Grete Roede-råd, men det funker kjempebra for meg!) - dvs inntar bare flytende føde. Supper og juice og te og slikt. Og jeg prøver å spise det største måltidet mitt midt på dagen, og spiser et lettere måltid på ettermiddag/tidlig kveld. Det vil nok ikke passe for alle, men så langt trives jeg veldig godt med å leve slik. Men som sagt - jeg regner på ingen måte med tilsvarende vektnedgang hver uke framover!

Og så har jeg selvsagt trent :) Både yoga og kondisjon og styrke.

Hvordan går det med dere andre damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprek40farmor - Høres ut som yoga fungerer som krutt hos deg! Og all motivasjon til å holde seg oppdatert om sunn mat, trening etc er supert. Jeg har begynt å kjøpe I form-bladet igjen. Ikke at det egentlig står noe jeg ikke vet fra før der, men alt skal repeteres! :) Hvis ikke glemmer man det jo bare. Dessuten finner jeg noen ganger oppskrifter som inspirerer.

Jeg gikk på yoga-kurs en gang i tiden, men nå brukes matta mest til å ta armhevinger og andre styrkeøvelser på hjemme på stuegulvet innimellom. Jeg har ikke roen til å holde på med det, har jeg funnet ut. Men det er jo kanskje litt av poenget med yoga - å finne litt ro, altså. B) Dessuten er nok ikke balansen min i yoga-klasse. ;) Jeg vingler og vakler som bare det, så jeg må si jeg er imponert over deg.

Kom til å tenke på en artikkel jeg leste om Ravi (han lille ut-av-deg-sjæl-opplevelse-sang-fyren). Han gikk visst ned ti kilo eller noe for at det skulle bli enklere for ham å drive med yoga. Slikt inspirerer meg.

I går tok jeg og sambo en skikkelig helaften. Det var superkoselig! :wub: Teater, resturant og til slutt konsert. Det røyna på meg kalorier, men på sikt går det seg til. Jeg tror forresten jeg har funnet ut hvorfor jeg går så sakte ned i vekt! Jeg får mellom 12 og 15 trimpoeng i uka, og burde visst ligge på meny tre... Men jeg i hodet mitt får jeg det liksom ikke helt til å stemme - at jeg ikke skal måtte "sulte" meg ned i vekt, altså. Jeg skal prøve å ligge mellom 17- og 1800 kalorier om dagen og se om det gjør noen forskjell.

Lurer forresten på om vi ble forlatt av de andre, sprek40farmor. Håper de holder koken! Det er ikke alltid lett å holde motivasjonen. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har logget inn her med gode intensjoner, men har mistet motivasjonen ettersom vekta ikke har gitt de resultatene jeg skulle ønske. :( Er ganske stolt av at jeg har holdt på i over en mnd. Vekta har ikke forandret seg så mye som jeg skulle ønske, men jeg har begynt å trene mye mer enn før og spiser mye mer fornuftig enn tidligere. Om disse åtte-ni kiloene som er igjen så kommer til å ta meg et år å bli kvitt, så skal jeg ikke slippe målet ut av synet denne gangen! :ph34r: De skal nådeløst fjernes fra midtpartiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Ingen tvil om at yoga fungerer for meg - og så må du finne det som fungerer best for deg :) Vi er ulike, vi mennesker. Takk og lov, egentlig! Hadde vært kjedelig om vi alle var like.

Høres fornuftig ut å prøve å regulere kaloriinntaket opp litt. Selv om jeg skjønner at det kjennes "feil"! Det fungerte bra for meg da jeg justerte opp til rundt 1600. Det var først da det virkelig begynte å løsne... Nå slapper jeg mer av i forhold til å registrere alt jeg spiser, men sulter på ingen måte.

Ja, vi ble visst alene igjen her, inntil videre i hvert fall. Det er det som er trikset, å holde ut. Det er ikke vanskelig å begynne å slanke seg, men å holde fast ved nye vaner over tid er mye mer utfordrende. Jeg håper dere andre damer melder dere igjen når overskuddet er tilbake! Du gjør en kjempejobb med å holde motivasjonen oppe, DollyDuck. Regner med at du merker det både på klærne og på overskuddet! Og til syvende og sist er det viktigere enn hva vekta sier :) Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Følger med dere her på sidelinjen :)

dere er veldig flinke, trener og står på. samtidig som dere motiverer oss andre ;)

jeg løp halvmaraton på lørdag og er litt sliten etter det, burde absolutt ha kommet meg på trening i dag men ble liggende på sofaen og sløve. jeg lover dere herved at jeg skal trene i morgen :) avtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antonine - Halvmaraton?! Iiiik! Så flink du er! :) Tommel opp for deg!

Sprek40farmor - ja, det er godt vi er forskjellige. Men fikk jo lyst til å ta frem yogaboka og i alle fall titte litt i den igjen. :)

Jeg fikk råd om å begynne å trene "tung" styrketrening av fysioterapeuten jeg går hos etter en skulderoperasjon tidligere i år, siden det ikke virket som om operasjonen hjalp meg så mye. Hun håpet at å trene styrke ville hjelpe mot nakke/rygg/skulderproblemene mine som har vært ganske ille. Og det gjør det! Veldig.

Jeg er ikke helt bra igjen, med gode og dårlige dager, men så mye bedre! Etter å ha vært delvis sykmeldt i flere måneder er jeg nå 100% på jobb igjen og synes det går kjempefint. Jeg er så innmari glad for det. :) Nå gjelder det bare å holde motivasjonen oppe og fortsette treninga. Ikke tenke at målet er nådd når øverste knapp i tynnebuksene går igjen uten problemer, men huske på at den viktigste grunnen til treninga er helse og egen trivsel, ikke de fine buksene.

..og det var dagens lykkeutbrudd. :lol:

Håper dere får en knall dag, damer. Jeg grue-gleder meg til i morgen! Håper vekta har justert seg litt den siste uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

Jeg holdt avtalen, har vært på spinning idag. Svetten druppet av meg, så tror jeg var flink.

men sukk....vekten går opp.

Sjokoladesug og kick, ja det har jeg. Du er ikke alene, jeg og er sånn at hvis jeg først får smak på sjokolade så tar jeg helt av.

Jeg kaller det avhengighet, det er som en rus eller ikke bare som, det er akkurat likt som russug. noe jeg heldigvis ikke har erfart, men jeg tror alle kan se for seg hvor sterk den trangen er og likt er det med sjokolade. Derfor tror jeg for meg som ikkje klarer å være måteholden med sjokolade må avstå helt og dermed glemme det bort og det vil være lettere å erstatte med frukt, bær og grønnsaker.

Jeg lykkes ikkje med det idag, har spist over 100 gr sjokolade, nå er jeg kvalm og uggen. Kroppen min er tydeligvis ikke fornøyd med godteri.

Vel litt demotivert idag, satser på ny frisk i morgen :)

lover forresten å trene i morgen og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Jeg er imponert, Antonine! Halvmaraton.... Det gjør ikke jeg med det første, det skal jeg love deg ;-) Og det sjokoladesuget, det kjenner jeg til. Nå er jeg kvitt det, og det handler om at jeg kutta helt ut. Så jeg tror du er inne på noe der. Kroppen trenger litt tid til å venne seg av. Synes du skal fokusere på alt du gjør riktig, god trening og god form, og så prøve bær og frukt ei stund. Ikke gi opp, i alle fall!

Veiedag igjen her - stort smil denne uka også! :D Vekta sier 77,4 kg, det er 1 kg ned, det! Jeg skjønner ikke helt at det kan fortsette på denne måten, men jeg klager ikke. ;-) Så får jeg bare ta nedturen når den kommer...

Neste delmål er bare 0,9 kg unna! Og 75-tallet, som jeg ikke har vært under på gud-vet-hvor-mange år, er også rett rundt hjørnet. Her er det bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh... Nå er endelig to fryktelige travle uker over. Det har gått i hundreogfemti og i ett hele tiden. Studiestarten var som å gå rett inn i en eksamensinnspurt. :angry: Presentasjonen gikk bra. Etter at den var gjennomført var det rett av gårde på slekstemne til min manns familie. Siste store post på lista var en utstilling jeg har jobbet med et halvt år, den hadde åpning sist torsdag, og det ble jobbing både dag og natt den siste uka før det. og en halvt time før åpningen var siste finnish ferdig.

Helga gikk i utstilling, utdrikkningslag og familiebesøk om en annen så denne uka er jeg ganske sliten av alt som har vert. :mellow:

Men... Jeg har prøvd å vere flink med maten. Dvs... Jeg har klart meg fint gjennom dagen, rugsprø og sunn mat. Kanskje litt for lite mat, for når kvelden kom klarte jeg ikke mer, og "sprakk" litt hver kveld.

Dette er det kristiske punktet for meg, nå har jeg veldig lett for å gi opp. Det er alltid hit jeg kommer i "slankinga", og så gir jeg opp. Har gått ned to kg siden oppstarten og føler meg bedre. Ikke kjempemye nedgang med tanke på innsatsen, som jeg synes har vert veldig bra. litt demotiverende. Men jeg prøver å tenke på det som en livstilsendring. At dette skal vere noe som varer, og at jeg har tid på meg.

Nå må jeg nullstille meg, tenke at jeg begynner på en ny måned. At den fryktede august heldigvis er over. Er klar for å ta fatt på nye femten økter, som er målet for september. Veide meg idag, og vekta viste 58,3. Ned 200 g. Jeg er ikke misfornøyd med det, med tanke på alle utfordringene siste uka. Nå skal jeg ned til et nytt tall.

Dere har vert kjempeflinke her inne!! :) Det er supert!

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millemi - så flink du har vært! Med så travle dager skal det litt til å kunne holde helt oversikten over hva man spiser. 200g ned er flott! Det er en femtedels kilo. :)

Jeg er frustrert. Kjempefrustrert. Jeg minsker i centimeter, men har gått opp 0,3 kg siden sist uke!

Men før det lå jeg jo på 73,4 i to uker, så jeg vil egentlig si at med naturlige variasjoner i vekt i forhold til vann i kroppen e.l. veier jeg det samme som tre uker siden. :(

Jeg tviler veldig på hvordan man regner kaloriforbruk under styrketrening, så jeg teller ofte ikke alltid med alle trimpoengene den utregneren her mener jeg har brukt. Jeg lurer på om jeg må begynne med det. I så fall skal jeg ligge på meny 3. Går alt etter planen, har jeg fått 17 trimpoeng når denne uka er over. Klapp på skuldra til meg, føler meg ganske flink i forhold til det. Bare synd vekta ikke raser ned! Jeg ser kroppen har forandret seg, men vekta forteller en annen historie.

Krysser fingrene hardt, hardt for at jeg har vanvittig grunnlag for å bygge musker, og den siste månedens benkpress og knebøy + + har gitt meg mer kjøtt og mindre fett. Jeg har lest på diverse trenings-sider/forum at en dame ikke klarer å danne mer enn ca to kilo muskler pr år, så jeg vil anta at jeg ikke har klart å lage mer enn ca 200 gram musker uansett hvor hardt jeg har trent. Urk. Ikke passer tynnebuskene heller. Men buskene jeg kjøpte som tykke-busker begynte jo å bli rimelig knappe da jeg begynte, og de passer som et skudd nå. ;)

Funderer på om jeg skal la vekt være vekt en stund og bare fokusere på å spise sunt og trene mye. Se hvordan det går. Det jeg er veldig redd for er at alt, spesielt maten sklir helt ut da.

Hmmm... Kanskje bare måle cm, ikke vekt de neste fire ukene. Kanskje jeg får meg en hyggelig overraskelse når jeg går på vekta igjen om en måneds tid? *gruble, gruble...* Det trenger jeg jo i grunn ikke bestemme meg for før om en uke. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår den frustrasjonen din DollyDuck! Man jobber så hardt, er fokusert, spiser sunt, trener, og så rikker det seg ikke nedover. Det er superfrustrerende! :angry:

Men tenk på hva du har klart til nå, 17 trimpoeng er kjempemye, klapp på skuldra for det!! Du har skjerpa kostholdet, lagt om livsstilen, og det er den stilen du skal holde. Det tar tid å endre vaner.

Ta en dag om gangen, og en uke av gangen! Det løsner nok skal du se. Trening gjør kroppen tyngre, men desto spenstigere og fastere. Og øker forbrenninga! Alt dette vet du jo. Så hold ut! :) Hva annet kan en gjøre?

Jeg synes det er kjempevanskelig å gå ned i vekt. Det går så sneilesakte. Ned to hundre gra, opp tre.... det virker som om kroppen tviholder på kiloene.

Men vi gir ikke opp nå. Vi brette opp armene for en ny uke, nye trimpoeng, og håper på et bra resultat neste uke.! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, jeg har ikke falt av lasset! Håper ikke de andre har gjort det heller!

Yoga er forresten veldig bra med tanke på fokus. Støtter deg veldig i det å heller spise en større lunsj/ middag tidligere på dagen i stedet for sent på kvelden.

Jeg sliter litt med å finne ut når vi skal spise middag. Det blir ofte veldig sent. Mellom seks og åtte. Synes det blir litt feil i grunnen. Idag spiste jeg middag til lunsj, og da var det helt greit å gå på spinning kl fire. Hadde fortsatt overskudd og var ikke dausulten som jeg ofte er vis jeg bare spiser de tilmålte 300 kcal.

Men den fasten tror jeg ikke at jeg tar sjansen på, hadde nok ikke hatt viljestyrke til det... Jeg spiser fortsatt for mye sjokolade ol, så det første jeg må blir bedre på er å kutte ned på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Fint å ha deg med i tråden igjen, Millemi, og gratulerer med fint gjennomført presentasjon og hektisk studiestart...

Skjønner godt at det er mye vanskeligere å få til den rytmen på måltidene man selv synes er mest gunstig når det er andre å ta hensyn til. Jeg bor aleine og har sånn sett bare meg sjøl å tenke på ;-) Kroppen min liker uansett bedre å spise et lettere måltid i 6-tida, etter en solid lunsj midt på dagen. Blir ikke sulten om kvelden heller, pussig nok (men så legger jeg meg også relativt tidlig)

Nå skal jeg ha seminar med koret mitt i helga, og det blir kurvfest i morgen kveld. Da er det ikke sikkert det holder med bare lett måltid på kvelden... Men man må leve også :-) Og være sosial. Og jeg forbrenner ganske mye i løpet av ei sånn helg også! Det får være trøsten.

God helg, damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Veiedag igjen - og nok en gang har jeg grunn til å smile bredt :D

75,7 kg og midjemål på 82 cm. Dvs hele 1,7 kg ned fra forrige uke... Det er nesten så det er for mye. Men tenker det justerer seg igjen til neste uke, slik at vektnedgangen ikke blir så stor da. Og jeg kan liksom ikke klage heller, på at det går så fort rette veien!

Spent på å høre hvordan det går med dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, sprek40farmor! Grattis. :) Så deilig at det går veien.

Jeg har vært litt til og fra siste uka. Var usikker på om jeg skulle la være å veie meg en liten stund og ha fokus på trening. Jeg har i alle fall veid meg! Men jeg er ikke noe sikrere av den grunn. Ned 0,1 kilo og 0,7 cm. :angry:

Jeg stresser mye med mye for tiden. Er inne i en skikkelig hektisk periode på jobb, i tillegg til at vi har bestemt oss for å prøve å bli gravide. Mulig dette har en innvirkning. :P

Nå skal jeg på hyttetur i helga, så jeg håper det blir flere fjellturer enn tunge middager. Dessverre er det ikke jeg som styrer matlaginga denne gangen, men min far. Han er veldig glad i smør og fløte - og det synes. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sprek40farmor

Herlig, DollyDuck! Det kjennes best når man får uttelling for innsatsen ;-)

Har vært litt fraværende (bokstavelig talt) i det siste, men skal også rapportere:

På onsdag sa badevekta 76,6 kg (+0,9). Jeg hadde forventa å ikke gå ned, men akkurat den oppgangen kom litt brått på... Tre grunner:

1) Jeg var ikke hjemme og måtte derfor veie meg på ei annen badevekt, og vet ikke helt om de stemmer overens

2) Mensen (er nok den viktigste grunnen - har nesten glemt hvor mye det utgjør!)

3) Tilbragte mandag og tirsdag på seminar på hotell på Gardermoen, og da blir det ikke helt som å være hjemme, gitt...

Heldigvis har jeg gått ned så mye de to siste ukene at det ikke kjentes som krise. Og så har jeg (selvsagt) snikveid meg igjen i dag, på samme badevekta som ikke er min egen, og nå sier den 75,6 kg. Så dette går greit! :-)

Spent på å se når jeg kommer under 75 kg... Har et håp om at det skal bli før jeg reiser til Spania på yoga-retreat i høstferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprek40farmor - da var det jo ingen økning i vekta! :) Nei, jeg tør ikke veie meg på andre vekter enn min egen. Så får de andre vektene si hva de vil.

Jeg merker jeg er litt mere fra enn til nå. Men prioriterer trening, sunn mat, men det blir ikke så mye telling av kalorier. Likvel viste vekta 72,5 i går, så det går riktig vei. Centimeterene forsvinner også, så da er jeg bare glad.

Ellers går styrketreninga fremover. Så lenge jeg kan legge på mer vekt og ta flere repetisjoner holder jeg motivasjonen oppe. Nakken er kjip, men har fått et eget opplegg med fysio, så jeg satser på at det gir resultater snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...