Gå til innhold

Begynner i morgen, bli med!!


Anbefalte innlegg

Fikk nesten sjokk da jeg gikk på vekta idag tidlig.. Håpte å få se 91-tallet, men forventet det ikke. 91,8 kg og 0,7kg ned siden forrige tirsdag! Jeg er i ekstase :)

 

Det jeg har lært fra forrige uke:

1. Drikke masse vann

2. Pass på kveldsmåltidet

3. Ikke bli sulten - spis flere små måltider

4. Styr unna godteriet til sambo

5. Ut på tur hver dag, om så bare en halvtime

 

Så, det blir planen for den kommende uken ;) Burde være ganske lett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det høres jo ikke altfor gæli ut å "bare" miste 0,7 kg i uka da :P Og 0,7 kg burde jo til og med jeg klare, jeg har sjekke dag i morgen allerede får å passe på at jeg er på riktig vei :)

 

Gratulerer til alle som har gått ned denne uka og stå på videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travle dager i d sist, starta i ny jobb så då går dagane ;) her va ik vekt nedgangen lika oppløftande så de andre ukene...mn ner e ner så minus 0,4kg på mg denne ugå....satse på bedre resultat neste uga myee av skyldå har nok helgås bryllup og dermed "mye" mat seint på kvelden. Gratla me flotte resultater te dåk adle :). Ka meine du me pass på kveldsmaten mammamei å ik spisa så mye el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truho: 0,4 ned er jo bra! Spesielt når du nettopp har begynt i ny jobb. Jeg gikk opp 20kg på ett år når jeg begynte i ny jobb, så all nedgang vil jeg si er fantastisk! :)

 

Dagen i går gikk veldig veldig bra, men på kvelden sprakk jeg og fant meg en is i fryseren.. og så en til :(:unsure::(

 

Men i dag er fokuset på plass igjen:) Jeg jukset litt og gikk på vekta i dag, og den viste litt nedgang, så da er motivasjonen på topp! :D

 

Håper det går bra for dere andre! Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

truho: Er ekstremt fysen på mat og digg om kveldene, og kan fort trykke i meg fire skiver, knekkebrød, frokostblanding fordi jeg føler meg sulten og sugen på noe godt. Prøver å begrense meg, men kjenner det er verre om kvelden enn ellers.. Prøver å drikke mye vann også, så det fyller opp litt!

 

Så det gjelder å ikke spise så mye og ikke spise godteri, for det sistnevnte har jeg god erfaring med fra før :P

 

Hva er dere andres største utfordringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!

 

Hvordan har helgen gått for dere?

Her har det gått ganske dårlig :( Har blitt mye is i helgen desverre.. Har jo vært så fint vær.. :rolleyes: Uff, dette er min største utfordring akkurat nå. Jeg er utrolig glad i is og kunne fint spist en hel pakke i slengen.. Ikke bra! I tillegg spiste jeg både pølse, hamburger og pizza i går :blink: Kan ikke si jeg gleder meg til å gå på vekta i morgen nei.. Men gir ikke opp! Mer fokus denne uke, spesielt på å komme meg ut på tur hver dag. Håper på å nå første delmål innen neste mandag :)

 

Håper helgen har gått bedre for dere jenter! Ha en fin søndagskveld! :)

Og, IKKE SPREKK!! ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har helgå gått elendigt, våre på hyttetur någe så gjør at eg ik klare å styra adle måltider inn i min rytme sånn så nå me e hjemma...blitt alt for mye kos og få måltider fysj...grøss og gru, lyst å hoppa over heile mandagen jo :(

 

Krysse fingrane for oss adle i mårå, her har eg allerede planlagt gåtur før jobb i mårå så tidligt opp og ut...la d ble lenge te neste hytte tur hehe :P

 

Någen så har någen goe middagsforslag? totalt blanke på ka ugå ska by på :P

 

Tvitvi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann alle sammen!

 

Denne helgen har vært dårlig gitt, med noen gullkorn her og der i hvert fall. Fredag ble det is, kake og chips da det ble en liten feiring siden jeg møtte venninna mi som jeg ikke har sett på ca. 2 måneder. Lørdag var grei kan vi vel si, gikk rundt Eidsvolls byggningen og omegn, noe som tok cirka 2 timer da vi gikk i sakte tempo. Synderen på lørdag var at vi bestilte pizza og det ble en is på museet og litt chips på kvelden. Søndag tror jeg gikk ganske bra, var på kino UTEN å kjøpe noe annet enn en vannflaske også gikk vi hjem (tar ca. 30-40 min å gå fra kinoen og hjem).

 

Vekta viste i dag 91,5 kg, nøyaktig det samme som forrige uke. Og helt ærlig synes jeg det er helt greit nå etter en slik helg, for jeg har i det minste ikke gått opp noen ting. Denne uka blir det forberedelser til grillfesten på lørdag, så planen er jo egentlig og trene og være ekstra flink alle dagene slik at jeg kan skeie litt ut på lørdag :P Håper i hvert fall det funker, hittil så har jeg i hvert fall fått brent vekk 1500 kcal i dag :)

 

Håper alt går bra med dere og har dere noen sunne grilltips så gjerne del dem! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen!

Og som deg Føyka viste vekta akkurat det samme som sist, 75,2kg. Synes også det er helt ok med tanke på uken som har gått. Kan jo ikke vente å få resultater uten å jobbe skikkelig for dem!

 

Jenter, jeg lurer på, dersom dere gidder, om dere kan legge ut oppskrifter dersom dere spiser noe godt? Gjerne med kcal-beregning dersom dere har gjort det..

 

I dag skal vi grille, og jeg gleder meg!

Det blir denne retten: http://trinesmatblogg.no/2011/06/30/sitronmarinerte-kyllingspyd-med-grillede-gronnsaker-fetakrem-og-basilikumcouscous/

 

Har regnet at jeg kommer til å spise:

120g kylling + 25g fetakrem + 80g coscos + så mye grønnsaker jeg vil = ca 400kcal :D

 

Føyka, når man griller er det jo kjempe lett å spise sunt! Grill masse grønnsaker, rent magert kjøtt, fisk, skalldyr, bak poteter ++.

Til dessert kan du jo grille frukt, ananas for eksempel som du har glasert med litt honning, og server med yoghurt vanilje is (finn den isen med minst kcal i butikken)og friske bær. Nam Nam!! Men planlegg godt så blir det lettere for deg å holde deg så mye som mulig til GR ;)

 

Vi har forresten et tilbehør vi lager ofte som er kjempegodt til kjøtt eller kylling: Grill hele paprikaer og charlottløk (ta av det ytterste skallet) så skallet blir helt sort og legg i en skål og dekk med plastfolie. Grill aubergine på den øverste risten leeenge så den blir helt myk å ta på. Husk å stikke et par hull i den så den ikke sprekker. Når alt er ferdig tar du skallet av paprikaen og deler kjøttet i biter eller strimler. skrell løken og skjær som om du ville lags store ringer. Del auberginene i to og skrap ut innholdet med en skje. Hakk auberginekjøttet litt. Bland og ha på serveringstallerken. Strø på salt rett før servering. Herlig!!

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandagens veiging viste ner 200g, overhode ik fornøyde mn d va nå litt. Så her e d full sjerpings skrittelleren e på og om minien vil el ik så må an i vognå for mammen må gå hehe. Satse på bedre uga for oss alle tvitvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Kom over en kjempefin, tung, "lettvint" og ikke minst effektiv treningsøkt her om dagen! Tenkte at det kanskje var noe jeg ville dele med dere da og kanskje se om det kunne inspirere noen av dere til å prøve ut denne treningstypen.

 

Økta kalles for Pop Pilates challenge og etter å ha prøvd den ut skjønner jeg at det er en challenge ja! Men herregud som den virker! Etter jeg var ferdig med økta visste jeg ratt ikke hvilken side jeg skulle ligge på siden jeg var så sår og øm i så og si hele kroppen! :D Men er ganske sikker på at den virker og jeg blir bedre på den etterhvert, har tenkt å prøve å få den til 2-3 ganger i løpet av hver uke :)

 

Her er linken til hele challengen:

http://journeytoadream.blogg.no/1345117755_pop_pilates_challenge.html

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp damer!

 

Veiedag igjen, og denne uka var resultatet mer positivt enn sist. 74,5 viste vekta i dag - 0,7kg ned fra sist uke. Er VELDIG fornøyd med det med tanke på uka som har gått, for ikke å snakke om helgen. Prøvde en ny bolleoppskift i helgen og måtte jo prøvesmake. De var UTROLIG gode, så jeg endte opp med å spise *kremt kremt* ehh.. 8 stk :blink::( Nesten så jeg ikke synes jeg fortjener noen nedgang..

 

Denne uken skal jeg prøve med litt andre måltidsrutiner og se hvordan det blir. Har også, på tross av regnet, vært ute og gått tur rundt Sognsvann i dag :D Så uka har startet bra, nå er det bare å holde det sånn!

 

Håper dere har hatt en fin uke jenter! Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

weee, ner 800g te 86,8...kjempe fornøyde dette gir mersmak :) Om kver veiedag va så positive så hadde d aldri våre problem nå man kom :)

 

spennande me nye måltidsrutiner, du får informere oss dersom d funke :D

 

någen så har middagstips...skikleigt matlei å trenge någen enkle og kalorifattige middager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Opp 200 gram i dag, og er faktisk veldig fornøyd med deg. Hadde trodd det skulle være mer.. Har vært på tur til Kiel i helgen og blåst fullstendig i alt av slanking. Har kost med GODT for å si det sånn.. Og så kom tante rød på besøk i går, og da går jeg alltid opp, så jeg tror neste uke blir veldig bra..

 

Har endelig meldt meg på kurs også :D Begynner på onsdag, og jeg gleder meg skikkelig!! Tror det blir godt å få litt ny motivasjon og møte andre i samme situasjon som meg.

 

Andre som skal på kurs eller som går allerede?

 

Håper dere andre har hatt en god uke! Og håper vi fortsatt er en 2-3 stykker igjen her inne.. :unsure: Koselig med en liten gjeng! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går d sakte mn sikkert ner over...ner 200g i dag (travelt me bhg start i går på minien så derfor litt på itteskudd). hørtes fantastisk ud me ein liden ferie ja...godt du har kost dg d e viktigt inni mellom og gratla me bra vekt itte ei rektige kosehelg. Her bler d kurs på nyåret e planen ska prøva mg litt te på egenhånd å se...om du komme over någen bra tips så får du lov å dela me oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

74,0 på vekta i dag! YEEEY!! Første delmål nådd!! :D :D

Da blir det pedikyr på meg snart! WOOHOO!! :D

 

På kurset fikk jeg beskjed om å bytte fra meny 2 til meny 1, og legge på 100 kcal de dagene jeg trener. Og det fungerer så absolutt! Nå er jeg supermotivert til å jobbe videre!

 

Håper det går bra med dere andre selv om dere ikke er aktive her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

 

er det plass til en til i denne tråden? jeg har slitt med overvekt i mange år, gått ned mye, men gått opp igjen , ned og opp osv , men nå er det nok!! jeg sitter her og tenker hvorfor jeg ikkje gjorde noe med vekt økningen for 15 kg siden, men men :)

 

jeg er ei jente på 28 år, gift og to barn på ni og tre

er 168 cm, og 85 kg, kunne tenke meg og veie mellom 65 og 60 en plass, men målet før jul er 75

 

første delmål er 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nicolinee! Velkommen! :D

Koselig at du vil være med her! Det ser ikke ut til at andre enn truho og jeg rapporterer her lenger, så veldig koselig om flere vil være med å motivere hverandre! :)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg veide 45 kg (alt for lite!) for 4 år siden og lovet meg selv at jeg aldri skulle se 60 tallet igjen (jeg er bare 156), og kan ikke forstå at jeg er blitt så stor som jeg er blitt igjen.. MEN, nå jobbes det med saken, og jeg håper å nå målet før neste sommer. :) Men i første omgang skal vi nå målet vårt før jul. Dette klarer vi!! :D

 

Lykke til til deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

våre dårligt me rspportering her...hått ner litt mn så opp igjen så ligge fortsatt på 86,6 som.vektå viste i dag arg....prøvde.mg på knekkebrønå GR oppskrift va snadder :) andre så har prøvd någen a oppskroftene her inne? gratla me fyste delmå klumpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dagen har startet så langt veldig bra :) men mitt problem er aldri på dagtid, det er når kvelden kommer at jeg har en tendens til og overspise litt.. men det er dete slutt på!! ja målet mitt før jul skal nås, det er det ingen tvil om, så får jeg ta siste etappe før sommeren :)

 

har prøvd ein del av GR sine oppskrifter, både på nett og i boka, likte godt taco snurrene, brytebrød og satay spyd med annanas salsa.. har ikke laget noe som var uspiselig i grunnen :)

truho: er du også fra rogalands området? så slik ut på dialekt skrivingen din :)

 

ha en fin dag da dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nikolinee, ja eg e fra stavanger du då?

klumpen, tror nok eg åg må melda mg på et kurs å få litt veiledning ja, mn må venta te nye kurs starte så enten seinere i høst eller fra januar bler d min tur...håpe du i mellomtiå kan dela litt erfaringer fra kurså goe tips du får osv. ser at d må skje någe hos mg går jo så sygt tregt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er fra sandnes :)

 

har vert på hyttetur i helgen, det var ikke lett å stå over alle fristelser, så det kan kansje ikke bli så kjekt å gå på vekten i morgen, men men..

 

ja, egentlig ikke noe revulosjonerende på kurs, men det er vel mer bare det at du ikke skeier så mye ut, fordi det er ikke serlig gøy å gå opp i vekt mens alle andre går ned :)

 

men du lærer jo om kalori inntak, også er de bøkene utrolig kjekke, så for min del var det verd det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...