Gå til innhold
Gjest ninjafrue

Avtalefestet pensjon - nok er nok

Anbefalte innlegg

Gjest ninjafrue

lørdag og fridag. litt jobb blir det som regel, men i dag må hovedfokus være annetsted :) har vært ute på rusletur, nå kjedelig husarbeid. sånn er det sikkert for de fleste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Wimp

På èn måte er vel alt husarbeid kjedelig, men mange av oppgavene har bare en dørstokk som må passeres, så føles det ikke som noe jobb når en kommer i gang.

Når jeg får sette på noe god musikk med et greit lydnivå, så er det helt i orden å legge sammen klær, rydde, støvsuge, "vaske opp" og lignende. Det er vel bare gulvvask og støvtørk jeg ser på som direkte pyton :angry: Jeg vasker heller toalettet hver dag enn gulvet èn gang i uken, for å si det sånn.

Om jeg holder trimmen utenfor så gjør hverdagspassiviteten at jeg ikke forventer de voldsomme resultatene på vekten, selv om det er min første uke. Til det er det for mange timer i sofaen hver dag. Men jeg har gjort endringer i både kosthold og trening, så blir skuffet om ikke pilen peker ned i det hele tatt. Minus 200 gram i det minste! :)

Buksene kjennes akkurat like stram ut, så ikke sikkert jeg føler glede ved å finne frem målebåndet heller...

Men det får vi ta som det kommer. Spist er spist :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ninjafrue

jepp. spist er spist, og gjort er gjort. fikk tatt husarbeidet, ikke i går- men i dag. bedre seint enn aldri. :D og enig i det Wimp skriver: musikk må til. gjerne litt høy musikk også.

blir ikke de store resultater for meg denne uka heller, jeg har gått for få turer. men sånn er det bare.

nå er det ny uke og nye muligheter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ninjafrue

Lørdag og fridag. kan ikke skryte på meg de store resultatene denne uka, men jeg står oppreist i det minste. ikke dårlig bare det. sol og fint her. hadde ønsket meg en tur opp i høyden, men med en kneskål som virker helt løs er det kanskje litt vel optimistisk. får se hva dagen bringer :) det viktigste nå er å holde motet oppe og tro på seg selv

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ninjafrue

søndag og fri! har vært aktiv i hele dag, gått turer og ryddet i huset. slækker'n på sofaen nå, med god samvittighet.

det er snart varg veum på tv, har tenkt å se det før natta og mørkt her. ny uke i morgen, må passe på skjønnhetssøvnen så jeg er opplagt for det som måtte komme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ninjafrue

jada jada, så var det slutt med å skylde på knærne.... :huh: legen sa aktivitet var det beste, bare jeg holdt meg unna de bratteste løypene nedover. jepp!

jeg er lettet og fornøyd. har ingen gode vektresultater å vise til de siste par ukene. men nå er det andre boller. :P

jeg skal i alle fall sette daglig mosjon på kartet igjen. med vettugt matinntak og med heroisk evne til å stå i dette, så skal nok vekten ytterligere ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ninjafrue

helt herlig vær her i dag. sol og masse vind! er veldig glad i vindvær, så dette er prima. skal gå en lang tur i skogen i dag, etter planen.

det begynner å bli høst, bjørka gulner. jeg elsker høsten, vakre farger og litt fres i været. jeg har mye å se frem til, med andre ord.

ha en fin ettermiddag alle sammen, uavhengig av vær og vind :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ninjafrue

halvligger i sofa. to pinne-stive bein. har vært på 2 1/2 time tråkking i skauene. bakoversveis etter all vindværet, men hadde en fin tur. sliten nå. nyter velfortjent 7up light mens jeg venter på greys på tv. deretter natta og mørkt. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ninjafrue

;) takknemlighet i fokus i dag. jeg er takknemlig over å ha mindre smerter, jeg er takknemlig over å ha en god jobb jeg trives i og at jeg bor varmt og trygt.

jeg har overflødige kilo, ja - men jeg er takknemlig over at dette er noe jeg faktisk kan gjøre noe med. og jeg er takknemlig for de dagene der jeg får til både trim og mat ;)

livet er ikke så aller verst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ninjafrue

har vært ute og gått tur. for hver kilo jeg blir lettere - desto bedre for kroppen når jeg beveger meg. har fokus på belastning for muskler og skjelett. tenkte aldri sånn da jeg var yngre, men nå i voksen alder ser jeg jo nødvendigheten av å holde seg i form.

så vektreduksjon er verdt jobben og innsatsen, helt klart. det er en byrde både psykisk og fysisk å være overvektig. folk som aldri har hatt vektproblemer aner ikke hva dette handler om, men slik er det jo med andre utfordringer i livet også.

jeg skal stå på, bygge opp selvtilit i gode perioder. dette må og skal jeg klare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ninjafrue

vekta står rimelig stille for tiden. :blink:

får trøste meg med at jeg t r o r jeg er noen cm mindre her og der. bruker ikke målebånd, men synes å merke det på klærne. så kan hende ser jeg slankere ut enn det vekta tilsier?

tålmodighet er en dyd, sies det. vet nå ikke det....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Wimp

Jeg veier meg hver mandag og måler meg hver tredje uke, så i morgen skal målebåndet frem for første gang siden jeg begynte på dette prosjektet. :rolleyes:

Føler meg ikke noe mindre, og ser ikke noen endring med det blotte øye, men er flink å trimme så fremgang er der uansett.

I dag må jeg ta meg en ekstra lang tur, og det passer bra med tanke på værmeldingen for neste uke; Kuling og store nedbørsmengder er en utfordring!

God søndag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ninjafrue

Håper gårsdagen ble en fin turdag Wimp.

Jeg legger ned tråden her nå. Har flyttet inn til Epler & co i "ny i forumet".

Me sjåast! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider