Gå til innhold

Sammen blir vi slankere!

Anbefalte innlegg

Gjest Kristi44

Så fint å lese om hvordan dere har det. Hadde tatt feil startdato, riktig er tirsdag den 16, ser det av registeringen min her inne. Hadde planer om å endre min vektdag til mandager, det er jo også dagen for min veiedag fra og med i neste uke. Men gikke altså på vekten i dag og veide 84,00, dvs jeg har gått ned hele 3,7 kg på en uke - litt vanskelig å forstå, med de feiringene jeg var med på lørdagen. Mulig mye vann, da det er første uka mi.

Vito:91,5 kg v. start 16.7.12, vekt i dag 83,9. Ukas nedgang: 1,1 kg, totalt 7,6kg.

Siljepia: Høyde:157cm, Startvekt Feb. 12: 77,7kg. Vekt i dag: ,Ukes resultat: , Totalt:

Positiv12:

Kristi44: 87,7 kg v. start 14.8.12, vekt i dag 84,0. Ukas nedgang: 3,7 kg, totalt 3,7 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninjafrue

Kristi - gratulerer med pangstart. deilig det da. her er litt sånn treig tirsdagskveld. sliten i kroppen etter tur, i dag var det snegletempo føler jeg. greys blafrer forbi på tv, temmelig uinteressant serie etterhvert det også. i det hele tatt. tror jeg må ha påfyll av pepsimax med masssssse sitron :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

Au au.. Vekta viste 70,4kg i dag. Ikke noe morsomt resultat, men heller ikke helt uventet. Får bare håpe det går lett av :)

Vito:91,5 kg v. start 16.7.12, vekt i dag 83,9. Ukas nedgang: 1,1 kg, totalt 7,6kg.

Siljepia: Høyde:157cm, Startvekt Feb. 12: 77,7kg. Vekt i dag: 70,4 ,Ukes resultat: +1,4kg ,Totalt: - 7,3kg

Positiv12:

Kristi44: 87,7 kg v. start 16.8.12, vekt i dag. Ukas nedgang: kg, totalt kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg har veldig lyst til å henge meg på tråden her hvis det er ok?

Litt om meg, snart 42 år, mann og 3 barn, veier pr i dag 87,9 og ønsker å komme ned til 75 kilo i første omgang. Regner med å bruke tid, men hvis jeg klarer 0,8 kilo i uken er jeg fornøyd. Starter på Gr nettkurs på onsdag, er veldig klar for det. Jeg har lagt på meg 7 kilo siden i våres og det kjennes ikke godt. :angry: :angry: :angry:

Gleder meg til å følge dere :rolleyes:

:P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Hei hei, jeg har veldig lyst til å henge meg på tråden her hvis det er ok?

Litt om meg, snart 42 år, mann og 3 barn, veier pr i dag 87,9 og ønsker å komme ned til 75 kilo i første omgang. Regner med å bruke tid, men hvis jeg klarer 0,8 kilo i uken er jeg fornøyd. Starter på Gr nettkurs på onsdag, er veldig klar for det. Jeg har lagt på meg 7 kilo siden i våres og det kjennes ikke godt. :angry: :angry: :angry:

Gleder meg til å følge dere :rolleyes:

:P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Så flott at vi blir flere. Ser at vi starter omtrent på lik kg :rolleyes:

Siljepia : du glemte å få med min vektnedgang når du la inn dine. Kan du heller kopiere fra siste streng? :D

Er det forresten noen av dere som befinner dere på Romerike? Forsøker å få til en gågjeng en gang per uke???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninjafrue

nei det blir litt langt for meg, men lykke til - håper dere blir en gjeng.

velkommen til deg, tulla.

vi må bare stå på. det er dager der jeg virkelig sliter, og så er det dager der jeg surfer på medvindsbølgen. sånn er det vel for de fleste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Tulla! Så koselig du vil være med oss! Vi trenger flere som deler oppturer og nedturer, som kan motivere, dytte, og sparke oss i baken! ;)

Skal si deg det er flere som har gode og dårlige dager! Poenget er jo å ta en situasjon av gangen og prøve å snu den til noe positivt! Det å klare å legge en utskjeielse bak seg, i stedet for å tenke nå er alt håp ute og putte i seg mer drittmat enn noen sinne for å fyke opp alt man har gått ned også enda en del til! ;) Vi må tenke: Det var ikke så lurt, -neste gang gjør jeg heller slik i stedet...

Jeg kjøpte is til noen av barna i går, lot være å kjøpe selv... Ja, greit jeg tok en smaksprøve av en av dem. Men det blei mye færre kcal. enn om jeg skulle kjøpt en selv, og likevel kune jeg nyte smaken.

Jeg må innrømme at jeg ikke tenker så veldig mye på akkurat riktig antall kcal. hver dag. Er nok noen dager godt over, og noen dager bittelitt under. Uansett vet jeg at jeg spiser VELDIG mye sunnere og smartere nå enn før jeg begynte mitt lille korstog mot en bedre hverdag, og det er jo det som hjelper i lengden! :)

Her har vi nok en trist, grå, regnværsdag, -men den kan nytes den også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siljepia

ja, selfølgelig!

Siljepia: Høyde:157cm, Startvekt Feb. 12: 77,7kg. Vekt i dag: 70,4 ,Ukes resultat: +1,4kg ,Totalt: - 7,3kg

Positiv12:

Kristi44: 87,7 kg v. start 14.8.12, vekt i dag 84,0. Ukas nedgang: 3,7 kg, totalt 3,7 kg.

Snikveide meg i dag! 68,6kg! Men, skal ikke feire før tidlig, skal ut med venner i kveld..

Dere får ha en fantastisk helg damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dette virker som en flott gjeng med noenlunne samme mål som meg. Får jeg lov til å følge dere? Jeg er 44 år. Mann og to barn (11 og 15 år). Er i fulltidsjobb. Har aldri i mitt liv vært veldig tynn, og har alltid måttet passe på hva jeg spiser. Har gått litt opp og ned, men de siste to årene har jeg klart å holde meg på et greit nivå. Mistet piffen i vår og har rast opp mange kilo. Og da meldte jeg meg på nettkurs som startet i forgårs, før det sklir helt ut. Målet er å gå ned 8 kg i første omgang. Jeg ser at jeg har gjort mye feil mtp mat&spising de siste årene. Har sultet fra mandag-fredag og i helgene sprukket fullstendig. Det er litt av en jobb å registrere alt man spiser, men jeg har fått meg noen overraskelser de siste dagene. Det jeg har trodd var tilstrekkelig er bare halvparten av hva jeg burde spise. Og hadde jeg registrert helgematen er det nok tredobbelt av hva jeg trenger. Her må det endringer til!

Liker dere å trene? Er vel ikke superivrig selv, men kanskje vi kan hjelpe hverandre?

Ønsker dere en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninjafrue

velkommen bjørk, bare koselig det. :) godt jobba å ta grep før kiloene blir altfor mange.

jeg liker veldig godt å trene, men pga skader kan jeg dessverre ikke trene noe særlig akkurat nå. det irriterer meg noe veldig. har gått en del turer, men kneet har kranglet - så tar det med ro for tiden. trøster meg med at det er bedre å ta det med ro og gå på diett enn å ta det med ro og trøstespise :lol:

• Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Bjørk! Kjempekos at du vil holde ut sammen med oss andre modellkandidatene her inne! :)

Det å føre dagbok, iallefall i begynnelsen av en slik omlegging er superviktig! Man får seg mange ahaopplevelser, i mange forskjellige retninger. Som du sier spiser man ekstremt mye noen ganger, mye andre, og andre alt for lite! Utrolig viktig å mate forbrenningsovnen jevnlig!

Også var det den hersens trimmen... Når skal man klare å få lagt inn det? Her er det jobbing og unger 24/7. Til og med huset seiler sin egen sjø! ;) Derfor prøver jeg å legge inn "hverdagstrim" av alle mullige slag. Jeg bøyer og tøyer, løper/hopper trapper osv. Tenker som så at all ekstra bevegelse er med på å få vekten min i riktig retning.

Føler i grunnen at jeg er inne i en veldig god stim nå om dagen. Har skjerpa meg i 5 uker og gått ned 7,6 kilo! Problemet er at jeg er litt usikker på hvor de kiloene pleide å sitte. Eneste stedet jeg merker jeg har gått ned er jo der jeg absolutt burde beholdt hvert gram! Ja, snakker om pupper! ;) Resten av disse kiloene er har kun forsvunnet fra vekta, og det er jo forsåvidt vel og bra det... Bare skulle så gjerne sett resultatene i speilen også! Men, men, kommer vel endag! :)

Fin fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst! Gleder meg til å nå målet sammen med dere. Dere er kjempeflinke - blir veldig inspirert når jeg leser om vektnedgangen deres.

Er fremdeles supermotivert siden bare er på dag tre. Regner med at tyngre (ikke vekt altså!!!) dager kommer.

Har gjort rent i dag, så det synes jeg kvalifiserer for en ordentlig treningsøkt. Og i morgen SKAL jeg ut og bevege meg.

Har veiedag onsdager. Dere? Er 1,72 høy og var 80 kg på mandag. Målet er 72 innen midten av oktober. Da er BMI'en normal - om enn hårfint.

Ha en flott fredag kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg på mandager. Dette fordi det var brått en dag jeg fant ut at nå fikk det til h... være med å være så feit og dissete som jeg var! Jeg er 175 høy og veide 91,5 kilo! Dette er snart 6 uker siden og på de 5 første har jeg gått ned 7,6 kilo!

Har prøvd å gå ned i vekt mer enn en gang før. Men kun en gang tidligere har det "stemt" så bra oppi hodet mitt som nå. Er på en måte i "modus" for å gjøre jobben nå! Det er jo det som må til for all grunn til fettet mitt sitter mellom ørene, så det er jo der forandringen må til!

Har nå gjort ferdig første skoleuke, og håper at rutinene er mer på plass til uka. Drømmer fortsatt om noen reale trimturer, -men det har foreløpig blitt med drømmen! Noe riktig må jeg jo uansett ha gjort siden vekta har gått nedover. Har jo et snitt på 1,5 kilo på de 5 ukene så mer enn det bør jeg jo ikke gå ned. Kanskje jeg må spare treningen som ett ess i ermet til vektnedgangen stagnerer? ;)

Uansett, ha en strålende lørdagskveld jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink, Vito! 7,6 kg på 5 uker. Fantastisk! Kanskje jeg kan nå målet om 8 kg i løpet av kurset.

De store ambisjonene om en skikkelig treningsøkt i dag gikk bokstavelig talt i vasken. Eller i sluket. Sluket ble tett og alt vann tyter opp fra sluket under badekaret. Og under badekaret har ikke jeg vaska siden vi flyttet inn for et drøyt år siden. Og det hadde tydeligvis ikke forrige eier gjort heller... Uææ! Ekle greier, men det gikk vel noen kalorier på sjauinga. Ikke har jeg så veldig matlyst heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag morgen jenter! :)

Eller er den det? ;)

I forrige uke beveget jeg meg mer enn noen gang. Ble mange "joggeturer" selv om de ble bare noen hundre metre... Likevel mener jo jeg at mange bekker små gjør en stor å. I tillegg kom jeg meg for første gang ut på en skikkelig tur i går. I 2,5 timer gikk jeg hardt, skikkelig hardt!

Derfor ble skuffelsen stor når vekta i morges viste ned "kun" 0,7 kilo, og en totaltnedgang på 8,3 på disse seks ukene.

Som egentrøst har jeg bestemt meg for at jeg sikkert har bygget kollossalt mye muskler denne uka og de er jo tunge, -ikke sant? Desssuten er jo all nedgang god nedgang? ;)

Ja, ja, ny uke nye muligheter!

Spent på å høre hvordan det har gått med dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8,3 kilo på 6 uker er fantastisk, Vito! Du merker det vel på klær (og humør) vil jeg tro? Men kjipt når ukenedgangen ikke blir som forventet.

Har veiedag onsdager, men klarer ikke la vær å veie hver dag likevel. Det er kanskje ikke så lurt. I dag er jeg i hvert fall kjempesur. Vekta på lørdag viste 77,6 og i dag 79,2! Veide gang på gang, men det endra seg ikke. Skjønner ikke at sånt går an! Holdt meg til "dietten" hele helga, men brukte noen frimerker på 2 glass vin lørdag. Og 30 gram potetgull. Men det skal jo være lov.

Klarer dere å la vær å veie hver dag? Det er nok lurest å veie fast en gang i uka, for kropper har det med å finne på rare ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Hei, ja per i dag greier jeg å veie meg ca 2 til 3 ganger per uke, men vet at jeg egentlig ikke skal det :o .

Har nettopp kommet fra min første kveld på kurs. Veide 84,9 kg så da har jeg gårr opp litt, eller kanskje ikke. Nå veier jeg meg om kvelden og ikke om morgningen lenger - litt greit å bruke samme tall som på kurset.

Det har tatt litt tid for meg å svare denne gangen, da jeg har vært så opptatt i helgen. Forsøkte tidligere i dag, men det ble noe kluss som kanskje noen har lagt merke til B) Sorry for der folkens.

Men nå fikk jeg til igjen, bruker dere bare svarknappen eller multisitat - har ikke helt den mest effektive måten å svare på, men lærer vel etterhvert.

Synes for øvrig det er motiverende å lese om dere andre her i tråden, selv om vektnåla noen ganger går oppover - det skjer kanskje innimellom alle sammen, men viktig å ikke gi seg :) - stå på folkens videre.

Gleder meg til flere innlegg i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Kg ved start Vekt i dag Ukas nedgang Total nedgang

Vito 91,5 83,9 1,1 -7,6

Siljepia 77,7 70,4 1,4 -7,3

Kristi44 87,7 84,9 0,9 -2,3

Har forsøkt å lage en tabell i Excel og Word for så å laste opp vedlegget, men fikk ikke det til gitt. Det ble derfor kun denne manuelle - er det noen andre her som skjønner det???

Jeg har forresten satt meg noen delmål. Mitt først er under 80, dvs at jeg kan se 7 tallet. Deretter er delmål nr 2 75 kg for så at jeg håper jeg kommer i mål - under 70 før jul...

Har dere satt dere noen delmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vito 91,5 83,9 1,1 -7,6

Bjørk 80,0 78,7 1,3 -1,3

Hiver meg på med dere! Gått ned 1,3 kg denne første uka. Synes kanskje det var litt lite, men sikkert bare meg som ikke har helt realistiske forventninger.

Da er det bare å brette opp armene og gå løs på en ny uke. Gleder meg til buksene ikke sitter som pølseskinn lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vito 91,5 83,9 1,1 -7,6

Bjørk 80,0 78,7 1,3 -1,3

Tulla 87,9 startdag 29.09

Flinke dere er :rolleyes:

Jeg starter for fullt i morgen, har veiedag på onsdager da nettkurset starter i morgen. Gleder meg til å komme skikkelig igang. Sliter veldig med å spise nok mat og komme opp i 1600 kalorier pr dag. Jeg har tidligere registrert mat inne på min profil og da stod det hvor mange kalorier vi kunne spise til hvert måltid, noen som vet hvor mye som skal fordeles på hvert måltid nå evt hvor jeg kan finne dette?

Denne uken har jeg ikke fått spist nok mat og riktig mat , men jeg har fått totalt 9 trimpoeng så det er en begynnelse. Ny start og nye muligheter fra i morgen. Ha en strålende uke <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vito 91,5 83,2 0,7 -8,3

Bjørk 80,0 78,7 1,3 -1,3

Jeg har sett et sted at vanlig matfordeling bør ligge noe slik:

Frokost 21,5%

Lunch 25%

Mellommåltid 10%

Middag 30%

Kveldsmat 13,5%

Ser på kroppen min og tenker: Har jeg egentlig gått ned noe i det hele tatt? Ingen har nevnt noe om at jeg har gått ned 8,3 kilo. Nå er jeg riktignok ei stor jente så kiloene har en del å fordele seg på. Er folk redde for å si noe for¨på den måten fortelle meg at jeg var feit før? ;) Angrer egentlig veldig på at jeg ikke har tatt før bilder og målt meg. Da hadde det vært enklere å se fremgangen muligens.

20. oktober skal jeg i bryllup. Er et ganske stort mål å være slankest mulig til den datoen. Håper å ikke oppleve det vanlige prøveromsmarerittet da. Lurer litt på hvor mye jeg kan håpe på å ha gått ned til det?

Fortsatt veldig flink med mat og skikkelig dårlig på å få trent...

Stå på jenter! Vi rusler sakte nedover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristi44

Vito 91,5 83,2 0,7 -8,3

Bjørk 80,0 78,7 1,3 -1,3

Jeg har sett et sted at vanlig matfordeling bør ligge noe slik:

Frokost 21,5%

Lunch 25%

Mellommåltid 10%

Middag 30%

Kveldsmat 13,5%

Ser på kroppen min og tenker: Har jeg egentlig gått ned noe i det hele tatt? Ingen har nevnt noe om at jeg har gått ned 8,3 kilo. Nå er jeg riktignok ei stor jente så kiloene har en del å fordele seg på. Er folk redde for å si noe for¨på den måten fortelle meg at jeg var feit før? ;) Angrer egentlig veldig på at jeg ikke har tatt før bilder og målt meg. Da hadde det vært enklere å se fremgangen muligens.

20. oktober skal jeg i bryllup. Er et ganske stort mål å være slankest mulig til den datoen. Håper å ikke oppleve det vanlige prøveromsmarerittet da. Lurer litt på hvor mye jeg kan håpe på å ha gått ned til det?

Fortsatt veldig flink med mat og skikkelig dårlig på å få trent...

Stå på jenter! Vi rusler sakte nedover! :)

Du er superflink Vito:-) Misunner deg som har kommet så langt. Tenker du har rett i at kiloene ikke vises så mye med en gang, dersom vi er litt store. Regner selv med at mitt vekttap ikke legges merke til før jeg har gått ned bortimot 10 kg. Sikkert fordi kiloene fordeler seg rundt omkring :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, i dag er jeg litt slapp i kroppen. Merker at jeg er sulten og trenger mer mat. Har ikke spist alt jeg skulle, så det er min egen feil. Var vel så overmotivert første uka at alt gikk greit, men kjenner at jeg bør øke. Er satt på 1500 kcal, men det har bare blitt 1100.

Håper første dag var grei, Tulla :) Deilig å komme ordentlig i gang. Vi klarer dette sammen!

Jeg er helt sikker på at vektnedgang på 7-8 kg synes. Men folk er kanskje redde for å si noe; antyde at man synes andre har vært feite før liksom. Kjenner selv at jeg er litt forsiktig der.

For 2 1/2 år siden veide jeg litt over 88 kg. Jobba beinhardt et halvt år og gikk ned til 75. Følte meg sååååå fin. En kveld (på jobbseminar) hadde jeg på en ny kjole og jeg var i det hele tatt veldig fornøyd med meg selv. Helt til en kar på jobben kommer bort og sier: "Selvom du har gått ned en del i vekt er du fortsatt ganske feit". Tror aldri jeg har blitt så lei meg i hele mitt liv. Tenk å si sånt til et annet menneske!

Ja,ja. Der fikk jeg delt den historien. Grusomt, blir sint bare jeg tenker på det. Dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Err'e mulig Bjørk? Ja, bevitner om hvor lite sosiale antenner folk faktisk har! Tenk hvilken forskjell det hadde vært for deg hvis han bare enkelt hadde sagt så flott du var! Slike små komplimenter kan man leve utrolig lenge på, dessverre husker man slike stygge kommentarer enda lengre!

Men pass nå endelig på å få i deg nok mat, det er så utrolig viktig! :)

Jeg måler og veier ikke maten i det hele tatt, og jeg vet jeg "forspiser" meg til middag veldig ofte. Synes det blir feil overfor barna å dra frem vekta... Likevel tar jeg det ikke tungt. Jeg spiser mye sunnere nå og mye mindre porsjoner enn før, og for meg blir det et mer naturlig forhold til mat.

Den trimminga har jeg ikke fått helt tid til. Prøver derfor hardt på "hverdagstrimmen" som jeg kaller den. Nemlig å utnytte de små øyeblikk til å svi av en kalori eller to og å stramme inn litt her og der. F.eks. når jeg kjører bil sitter jeg og jobber med setemuskelaturen, strammer baken og slapper av. Store muskler forbrenner mest tenker jeg! Når jeg sitter foran dataen eller andre steder hender deg også ofte jeg tar litt tøy og bøy i smug.

Håper dere klarer dere bra jenter! Ha en strålende dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...