Gå til innhold

Veien mot drømmevekta


Anbefalte innlegg

Hei BHT og Mrs.X :)/> Når det gjelder det jeg skrev om Schrødingers katt, så har du rett i at det var test av slanking med pulver, men hun snakket jo generelt om slankekurer. Jeg har også lest dette flere andre plasser at kroppen setter ned forbrenningen etter slankekurer. Det er jo også naturlig da vi jo mister en del muskler, å muskler forbrenner jo fett. Jeg har også gått til ernæringsfysiolog som har snakket om det samme. Jeg skulle ønske at Grete Roede hadde hatt noen statistikker på hvor mange som egentlig holder vekta nede etter å ha gått på kurs. Jeg har aldri gått på hold vekten kurs, så målet er å komme seg dit for å lære hvor mye vi egentlig kan spise etterpå. Men mitt problem er jo å i det hele tatt komme seg dit. Målet mitt er nå å komme ned til 85 til 11 mars å kursstart. Jeg har ikke vært noe god i helga, men det "positive" er at nå har jeg ikke mer chips og slikt for det er fortært. :blink:/> Begynner i dag med å legge inn her hvor mye jeg spiser. Jeg følger meny 2 dvs 1600 kcal.

Mrs. X jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jeg spiser også i visse situasjoner, spesielt hvis jeg er stresset eller kjeder meg. Jeg er jo en god del lavere enn deg (1,61), så jeg må nok gå ned ganske mye mer enn deg. Går du på noe kurs eller holder du på selv? Hvordan trimmer du? Har du noen fast veiedag? Jeg merker at det er lettere hvis en kan ha med seg noen. Jeg hadde med ett par venninner tidligere, men når de datt av lasset var det vanskelig å holde på alene. Jeg må prøve å komme meg mer ut på tur. Jeg er i ekstremt dårlig form nå kjenner jeg, men det går heldigvis mot lysere tider, å da blir det lettere å komme seg ut. Er ikke så glad i å gå i kø i lysløypene rundt her.

Ha en fin dag damer. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei BHT og Mrs.X :)/>/> Når det gjelder det jeg skrev om Schrødingers katt, så har du rett i at det var test av slanking med pulver, men hun snakket jo generelt om slankekurer. Jeg har også lest dette flere andre plasser at kroppen setter ned forbrenningen etter slankekurer. Det er jo også naturlig da vi jo mister en del muskler, å muskler forbrenner jo fett. Jeg har også gått til ernæringsfysiolog som har snakket om det samme. Jeg skulle ønske at Grete Roede hadde hatt noen statistikker på hvor mange som egentlig holder vekta nede etter å ha gått på kurs. Jeg har aldri gått på hold vekten kurs, så målet er å komme seg dit for å lære hvor mye vi egentlig kan spise etterpå. Men mitt problem er jo å i det hele tatt komme seg dit. Målet mitt er nå å komme ned til 85 til 11 mars å kursstart. Jeg har ikke vært noe god i helga, men det "positive" er at nå har jeg ikke mer chips og slikt for det er fortært. :blink:/>/> Begynner i dag med å legge inn her hvor mye jeg spiser. Jeg følger meny 2 dvs 1600 kcal.

Mrs. X jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jeg spiser også i visse situasjoner, spesielt hvis jeg er stresset eller kjeder meg. Jeg er jo en god del lavere enn deg (1,61), så jeg må nok gå ned ganske mye mer enn deg. Går du på noe kurs eller holder du på selv? Hvordan trimmer du? Har du noen fast veiedag? Jeg merker at det er lettere hvis en kan ha med seg noen. Jeg hadde med ett par venninner tidligere, men når de datt av lasset var det vanskelig å holde på alene. Jeg må prøve å komme meg mer ut på tur. Jeg er i ekstremt dårlig form nå kjenner jeg, men det går heldigvis mot lysere tider, å da blir det lettere å komme seg ut. Er ikke så glad i å gå i kø i lysløypene rundt her.

Ha en fin dag damer. :D/>/>

 

 

Hei!

Jeg går ikke på kurs. Har ikke gjort det før heller.... Har så lyst til å prøve uten... Kanskje dumt men jeg vet jo hva som skal til! Tenkte på det at det er nok viktig å bygge muskler, trene styrke samtidig som man går ned i vekt. Jeg går på et treningssenter. Prøver å dra fire dager i uken, har gjort det siden før jul. En halv time med kardio (raks gange og veksler litt med veeeeeldig rolig jogg;) på tredemølle. Eller ellipsemaskin og en halv time med styrke. Jeg er glad i yoga så målet er å få til det en gang i uka.....Det er jo litt styrke pluss at det er godt for hodet! Og ikke minst bli litt fleksibel igjen. Gå turer bør jeg nok gjøre mer av men med full jobb, barn, lekser, middag, trening. Ja så det blir mest i helgen.

Ja det er godt for hele kroppen at det nÅ“rmer seg vår! Alt blir mye lettere da. Spesielt å komme seg ut en tur.

Jeg har i det siste veid meg på onsdager. Når veier du deg? Kan hende du har nevnt det men...Vi kunne jo ha samme veie dag og rapportere til hverandre her inne. Helt enig, mye lettere når man har støtte!

Og jeg er også slik at jeg kan ikke ha noe tilgjengelig. Har jeg det ikke går jeg ikke på butikken å kjøper. Men vet jeg at det ligger en sjokolade i skapet. Ja da er det det eneste jeg tenker på!!! Jeg er veldig glad i sjokolade....og chips....og et glass vin eller to i helga.... Men je gfår prøve å bygge inn litt.

I dag lander jeg på 1460 kalorier men har ikke trent i dag. Rekker ikke i morgen heller. Men på onsdag da skal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mrs. X :)/>/>

Jeg tenkte også å ha veiedag på onsdagene, da kurset vil bli onsdager. Veldig kjekt hvis vi kan ha samme veiedag, da det alltid hjelper å rapportere til noen. Grunnen til at jeg skal på kurs denne gangen er at jeg får det bare ikke til på egenhånd. Jeg vet jo også veldig godt hva jeg skal spise og ikke spise, men hele tiden så blir det alikevel til at jeg stapper i meg masse dritt for å så ha verdens dårligste samvittighet. Hvis jeg går på kurs så kommer jeg til å ha dette i bakhodet hele tiden, å det er jo det presset om å veie seg foran kursleder og slikt som fungerer. Jeg gikk jo ned en god del i 2013, og var nede i 71 kg, men da skulle jeg til USA og hadde dette som press. Ikke særlig kjekt å føle seg som en hval på tur. Det som jo er dumt nå er at alle de fine klærne jeg kjøpte der får jeg jo ikke på meg lenger, men dette skal endres snart. :rolleyes:/>/> Du har rett i at styrketrening er veldig bra, men jeg har veldig mye problemer med armer og skuldre, så det er vanskelig å få trent styrke. Jeg meldte meg inn på treningsstudio i fjor, men måtte melde med ut igjen da ting ble mye verre. Det ironiske er at det nok er styrketrening som har gjort at jeg har disse problemene, da de oppsto etter mange års trening på nettopp helsestudio. Jeg var nok forut for min tid (er 45 nå), men jeg trente slik alle de her fitness jentene gjør nå, å levde på kylling,fisk,ris og grønnsaker i mange år(fra jeg var 15-28). Jeg hadde jo ei helt annen vekt da ca 60 kg, men det må være mulig å komme ned til normal vekt igjen selv om jeg ikke trener mye styrke. Prøver å trene litt hjemme da jeg har løse vekter, elipsemaskin og ergometersykkel. Jeg har jo også hund så jeg må ut på tur hver dag.

Jeg fikk litt sjokk her om dagen da jeg jo ganske lenge har drukket tre kopper caffe mocca fra maskin på jobb hver dag. Jeg var litt nysgjerrig på hvor mye kcal disse inneholdt så jeg skrev til de som leverer disse maskinene. Svaret var 270 kcal pr kopp. :blink:/>/> Ikke rart jeg har blitt så feit igjen. Nå går det kun i te uten sukker.

Nei må vel gjøre litt på jobb, så vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg vet er at Grete Roede har nok tatt tak i dette. da jeg gikk på kurs for mange år siden var målet 1100 kcal men så oppdaget de at mane ikke klarte å holde vekten etterpå og økte dette til 1600 kcal

mindre vektnedgang pr kurs men mere stabilt etterpå.

så da er det hele tilbake til å ha en slankekur på for lavt kaloriinntakt

 

det fine med å spise litt mere er at man kan lett tilpasse dette til et normalt liv og istedenfor å være på en slankekur som ender etter x kg så er du nå i gang med en ommlegging av livsstilen og bygger opp nye gode vaner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Hei,

 

Jeg vil gjerne være med her. Jeg har vært jojo-slanker i mange år, og jeg har vært aktiv her på forumet før og gått Grete Roede kurs før.

 

Nå veier jeg 82 kg, jeg er 156 cm og har da en BMI på 33,7. De siste årene har mannen og jeg prøvd å få barn, og jeg har egentlig hatt hovedfokus på det kombinert med å holde vekten stille (hadde en periode med vektoppgang før vi sluttet med prevensjon). Nå får vi ikke til å få barn, vi har vært utredet og det er en del trøbbel med min kropp. Nå står vi derfor i kø for IVF. Der er grensen BMI under 33, men de anbefaler at man har BMI under 30. For meg tilsvarer det henholdsvis 80 og 72 kg. Dessuten tenker jeg at jeg burde godt nedenfor grensen, siden jeg veier meg naken på morgenen hjemme, men hvis jeg blir veid på sykehuset så blir det med klær og etter å ha spist. Hittil har de bare spurt hva jeg veier hjemme.

 

Første målet mitt er derfor 5 kg ned, til 77 kg, da er jeg trygg for IVF (da kan jeg vel ikke veie over 80 på sykehusvekten). Det er 4-6 måneder ventetid på IVF, så det burde jeg rekke. :D

 

Videre er egentlig målet mitt 58-60 kg på sikt. Forhåpentligvis rekker jeg ikke å komme helt i mål før jeg blir mamma. Dersom jeg blir gravid så er planen min å sette vektreduksjon på pause og ha hovedfokus på minst mulig vektøkning i svangerskapet.

 

Babydrømmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Å’sj så kjedelig å høre om helseprobleme dine Bht. Men du har nok helt rett. Til slutt bunner det jo ut i at man får i seg mindre enn man forbrenner! Å ha hund må jo vÅ“re gull verdt, da MÅ man jo ut. Bedre enn ingenting hver dag!

Hverdagen syns jeg går noenlunde greit, det er helgene som er problemet mitt og som jeg må fokusere på!

 

Supert, da har vi veiedag på onsdager!

 

Babydrømmen, det er så trist at det skal vÅ“re så strevsomt for mange å få barn. Jeg ønsker deg masse lykke til og håper det lykkes veldig snart! Jeg og har en BMI over 30 og det er jo rett og slett helsefarlig, selv om jeg kjenner meg egentlig ganske frisk og rask.... Men det må jo bare tas tak i.

Hyggelig at vi er flere sammen på veien:)

 

Da ses vi til veing i morgen! Jeg har forhåpninger om noe ned siden jeg faktisk gjorde det meste rett i helgen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag. Vekta viste 88,3 i dag altså 0,5 kg ned. Jeg må vel si meg fornøyd med dette da jeg egentlig ikke startet før på mandag, og helga hadde ganske mange utskeielser. Velkommen til deg Babydrømmen. Det hjelper hverfall på motivasjonen å ha ett sånt konkret mål. Når har du veiedag? Mrs.x jeg må bare oppklare at det ikke var BHT som hadde helseproblemer. :o/> Du er forresten veldig god på trimming høres det ut som. Muskler forbrenner jo mer enn fett så det er jo supert med styrketrening. BMI ja jeg har 34 i bmi noe som er sterkt overvektig, ikke noe kjekt å være i den kategorien, men snart skal det bli endring på dette.:rolleyes:/> Jeg gleder meg til å kunne gå opp en bakke uten å puste og pese. Å den gode følelsen når buksene plutselig ikke strammer like mye. :D/> I dag er det akkurat fire uker til kurset mitt starter, så jeg må prøve å nå målet mitt på 85 kg til da. Jeg har startet å ta noen tabletter som jeg bestilte fra Iherb, Super Citrimax med garcinia extrakt og krom mm, og Green Coffe Beans. Dette skal visstnok gjøre underverker for veknedgang, så nå venter jeg i spenning. :lol:/> Noen andre som har prøvd noe slik?

Jeg er spent på veiinga til deg Mrs. X i dag, er ikke sikker om noen andre er med på veiedag på onsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Takk Mrs.X! :) Jeg håper det ordner seg etter hvert, vil jo gjerne ha familien jeg drømmer om. Heldigvis er alt av vektrelaterte prøver fine, og jeg har "god fettfordelig" med midjemål i "overvektsområdet" og ikke i "fedmeområdet" (for kvinner overvekt=midje over 80, fedme=midje over 88). Så det ser ikke ut som kroppen min har fått mye dårlige utslag av overvekten min enda, men jeg MÅ ned! For helse. Og baby. Også for velvære og selvbilde. :) Jeg liker ikke sommeren nå som jeg føler meg så stor, så det hadde vært fint å veie mindre til sommeren. Hyggelig at dere vil ha med flere!

 

Takk 2fat! Jeg har en ganske konkret målsetning, men håper jeg klarer å gå ned helt til målvakten de neste par årene sånn utenom forhåpentligvis et svangerskap også. At ikke motivasjonen stopper helt ved en graviditet. :P Jeg har prøvd Krom mot søtsug før, men det hadde egentlig ingen effekt hos meg, det er viktigere for meg med mellommåltider og jeg må unngå å ha sjokolade hjemme. :)

 

Jeg kan forresten ha veiedag på onsdager jeg og. Jeg veide 83,5 kg da jeg veide meg i julen, men det er jo med stappmett mage så derfor regnet jeg med at jeg veier 82 kg nå, så jeg tok utgangspunkt i det i går, men veide meg i dag og veier 81,1 kg. Så da setter jeg det som startvekt, og i dag som startdato. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet snakk om å surre det til! Takk for oppklaringen ang helseproblemer. Beklager Bht;)

 

Veiedag i dag og vekta stoppet på 91,6 kg...altså 400 gram ned....Litt skuffa i og med at jeg følte helga var så bra og jeg har trent endel...men nedgang er nedgang så det er jo bare å fortsette i samme tralten:) Vi får klappe oss selv på skuldrene!!

 

Jeg tok faktisk for en tid tilbake ren garcinia Cambogia ekstrakt og følte det hadde god effekt på å stoppe lysten til å spise når jeg ikke var sulten! Men det er så mye rart på markedet så pass på at det er "ekte" saker! Jeg ble forøvrig veldig rar i magen av det etter en tid så sluttet...litt dumt men...Kunne nok prøvd med mindre dose, men det kokte litt bort for meg. Også skal man ikke gå på det i mer enn 12 uker i strekk mener jeg å huske.

Krom har jeg tenkt på mange ganger, kanskje jeg skulle prøve meg på det!

Green coffee beans, hva helper de mot?

 

Du er jo ned over to kilo siden jul Babydrømmen, det er bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer. :)/> Mitt motto er at alt som er ned er bra, så 400 gram ned er bra etter min mening Mrs.X. :D/> 81,1 er jo ett ganske bra utgangspunkt Babydrømmen, å jeg gleder meg til jeg ser det tallet på vekta. :D/> Jeg må prøve å være god i helga, for jeg vil se 87 tallet på onsdag. De andre på jobb skal ut på lønningspils i dag, men jeg har beredskapsvakt så det blir heldigvis ikke slike utskeielser på meg. Det verste med den alkoholen er det suget etter junk food dagen derpå. Jeg mister all sunn fornuft slike dager. Ellers så har jeg en annen last som heter sushi. Jeg bare elsker sushi, og kunne spist det hver dag. Tenkte å kjøpe reker i dag, det er hverfall litt bedre kalorimessig selv om jeg unner meg noen skiver med majones på også. Huff nå ble det masse mat prat her, men sånn er det å være matvrak. Jeg planlegger neste måltid rett etter at jeg har spist det forrige. Green Coffe beans og Svetol skal visst gjøre underverker for fettforbrenningen Mrs. X. Dr Oz har ett helt program om dette, så jeg håper det vil gi utslag på vekta. Jeg må bli bedre til å veie maten å fylle inn på sidene her. Jeg ble jo gullmedlem etter at jeg betalte kursavgift så det gir jo litt mer motivasjon. Registrerer dere det dere spiser og veier maten eller? Ha en fin fredag den 13 damer, så snakkes vi plutselig. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Ned er ned Mrs.X. :) Det er riktig veien. :D

 

Ja, det er 2 kg, men jeg tipper 1 kg var bare vann. Så mye salt mat i julen. :P

 

81,1 er altfor mye for mine knappe 156 cm 2fat, men jeg er glad det ikke er mer! Jeg kan overspise når jeg har det vanskelig, så at denne baby-lagingen som ikke går bra ikke resulterer i trøstespising er jeg VELDIG fornøyd med. Men det henger nok sammen med at jeg innerst inne hele veien har visst at flere kilo = enda vanskeligere å oppnå et sunt svangerskap. Så jeg tror kanskje at det har vært den beste motivasjonen noensinne. Nå må jeg bare klare å få snudd til vektnedgang (selv om jeg har mest lyst til å trøstespise). :P

 

Jeg registrerer det jeg er usikker på, men bruker mest app på mobilen til å telle de kaloriene, mer enn her inne. Kan hende at jeg må registrere mer nøyaktig, men min erfaring er at jeg vet hvor skoen trykker når vekten ikke går nedover. Og så er kroppen min treg - og elsker å ta pauser på platåer uansett hva jeg gjør. Så det er bare å samle styrke! :D

 

Jeg har spist litt sjokolade etter middag, men nå har jeg pusset tennene og da frister det heldigvis ikke med mer. Mannen kjøpte sjokolade til helgen.

 

Ha en fin fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Hvordan har det gått i helga?

 

Her har det gått opp og ned!

Fredag gikk ikke så veldig bra. Det glapp litt gitt på ettermiddag/kveld.

Det ble en cupcake på jobb. Tok en lett middag, salat med kylling og masse grønnsaker. Men så hadde sønnen kjøpt seg chips så ble det fort en del smaking, kremt, der.... Og så var jeg visst litt sulten sent på kvelden og svosj ble det litt mer mat.

 

Ja, ja do over and do better!

Men i går tidlig gikk jeg på vekta og da viste den 90,2 kg!?? Skjønte ingenting og måtte veie meg flere ganger, men ja det var nå det den viste! Så var det litt lettere å holde stand i går og jeg landet på 1560 kalorier. Vi spiste en koselig middag her hjemme og jeg la inn et par glass vin i det hele.

Gikk på vekta igjen i dag (jeg har ikke for vane å veie meg hele tiden altså men jeg bare måtte...) og den viste 89,8! Jeg skjønner lite... men nå må det jo bare gå veien til onsdag. Jeg har ikke trent siden onsdag men har jo vÅ“rt flink med maten (bortsett fra fredag). Det hadde vÅ“rt så utrolig deilig om jeg kan holde meg rundt 1500 kalorier og faktisk gå ned. Da klarer jeg stort sett holde sult og mat i sjakk. Helgene er dog en utfordring.... Men jeg var redd jeg måtte ned på 1300 kalorier som for meg er kjempevanskelig for å gå ned. Litt tidlig å si kanskje men håper dette går veien nå.

Skal trene nå og holde fokus i dagene fremover.

 

Jeg veier og legger inn all mat. Jeg er altfor flink til å ta en liten bit her, mumle en osteskive der, litt mer her osv og det baller på seg! Så de to siste ukene har jeg lagt inn alt og veid og det har kanskje gitt resultater?

Mistenker at jeg har holdt på en del vann før veiing onsdag og det er det som nå er borte? Hva tror dere?

 

Fortatt god søndag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til. Tenker som så at mitt mål nå er å gå ned 10 kilo til sommeren. Målet blir å se 79 tallet i juli. Jeg har hatt slike mål før og har aldri klart det! Men nå er jeg veldig, veldig motivert. Det er ca 0,5kg i uka og skulle vÅ“re realistisk....men jeg vet av erfaring at det er tøft. Jeg har jo som sagt brukt 10 måneder på å gå ned 7kg men jeg orker rett og slett ikke dette tempoet lenger. Jeg må få til både mat og trening sammen og jobbe med hodet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere damer. Vekta mi viste akkurat det samme i dag, men jeg er fornøyd med det med tanke på hvordan denne uka har vært. For det første så er det den uka i måneden, å da tenker jeg bare på snop å sjokolade å slike ting. Men jeg har hatt problemer med leieboeren, å har hatt politi på døra nesten hver dag. Det gode er at han skal være ute av leiligheten ved slutten av måneden, å at jeg har oppklart ett innbrudd. Ja jeg burde fått påskjønnelse fra politiet. :D/> Jeg har også hatt beredskapsvakt denne uka så det har vært rimelig stressende. Jeg håper ting bedrer seg fra i dag. Jeg tror faktisk at han leieboeren min er skyld i mange av de kiloene for når ting blir så utrivelige som de har vært, så spiser jeg altfor mye og feil mat(junk).Men dette er kanskje bare dårlig unnskyldninger, for vi må jo lære oss å ikke ty til mat hver gang ting blir vanskelig. :angry:/> Hvordan har deres veiedag vært? Mrs. X ti kg til sommer en høres jo ut som ett fornuftig mål. Jeg skal også prøve å komme meg godt ned på 70 tallet ett sted til da. Jeg har jo tro at jeg skal klare det, da jeg jo har meldt meg på kurs. Kursen på egenhånd er jo litt mer usikker, da jeg har en tendens til å komme med unnskyldninger hvorfor jeg kan unne meg litt, og så litt til.

Håper å høre fra dere i dag. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stå stille er mye bedre enn å gå opp 2fat!!!

 

Her viste vekta 90 blank og det er jeg superfornøyd med:) Det er kanskje en del vann men det får så bare. Gir i hvertfall veldig motivasjon til å fortsette å ligge rundt 1500 kalorier. Og nå skal jeg se 89 tallet til neste uke!!! Det bør jeg jo klare. Men jammen må jeg holde tunga rett i munn hele tiden.

 

Heja oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg. Det har vært en stri uke på jobb, men i dag er det endelig fredag. Jeg fikk meg en gledelig overraskelse på vekta i dag, da den viste 87,2 kg. Det er jo onsdag som er den offisielle veiedagen, men jeg har noen snikveiinger innimellom, så nå må jeg bare stå på i helga. :D/> Skal prøve å komme meg ut på noen gode turer med hunden. Huset er helt skrapt for snop, chips og alt som er usunt. Jeg blir så forbanna når jeg leser at det er smågodt på salg til 5,90 flere steder. Smågodt burde vært låst inne i skap i butikkene, på linje med røyk og snus. Jeg er en svak sjel, men nå skal jeg være sterk. :angry:/> Jeg hører sangen "svake mennsker" i bakhodet, men jeg vil ikke lenger være en av de. Det er så mye fine vårklær i butikkene nå men, det er jo dumt å kjøpe i størrelse hest, når jeg snart kommer inn i størrelse mus hi hi. Det er jo lov å drømme.

Hvordan går det med deg Babydrømmen? Mrs. X det er jo kjempebra med 90 blank. Onsdag, da er du garantert nede på 89 tallet. :D/> Det er jo alltid en kjempe følelse å se ett nytt titall.

Nå er det bare å stå på damer. Bikini sesongen er jo ikke så veldig lenge til. :blink:/>

Ha ei kjempefin helg.

 

Delmål 1. 85 kg til 11 mars og kursstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Mrs.X - Vann eller ikke, så godt resultat!!! :D Jeg tenker at 10 kilo til sommeren/juli burde være mulig, men jeg forstår deg godt på det å sette mål man egentlig aldri helt når. Jeg tror likevel det er lurt å ha litt faste mål så prøver man hvert fall så godt man kan. :)

 

2fat - Det blir spennende med din veiedag på onsdag nå da. :D Det hørtes ikke noe trivelig ut med en sånn leieboer, jeg håper det snart er i orden og at det gir deg en roligere hverdag. Jeg kjenner meg (altfor godt) igjen i å ty til mat når ting blir vanskelig.

 

Jeg har stått stille i vekt. Det har ikke gått så bra som jeg håpet, mannen ble syk, og så fikk jeg mensen (som alltid er ekstra tungt når man har lyst på baby) og så fikk jeg noen kjedelige beskjeder fra legen - og summen av dette ble litt for mange kvelder foran TV'en med kos sammen med mannen i forrige uke. Æsj. Jaja. Gjort er gjort, og spist er spist, og jeg er tilbake.

 

Jeg er bare frustrert over at dette forumet ikke er tilgjengelig på en enkel app, for jeg liker best å skravle fra mobilen eller padda, men jeg synes ikke det er så enkelt her. <_<

 

Jeg burde også ha som mål å gå ned 10 kg til sommeren (med mindre jeg blir gravid før det). Jeg har lest om noen som går opp 3-4 kg ved hver runde med hormoner i forhold til prøverør, så jeg burde VIRKELIG ha gode vaner innebygd i rutinene mine før vi kommer først i IVF-køen.

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Puh ikke bare jeg som ikke var innom i går!

Her viste vekten 90,6. Skuffet over det for føler jeg har gjort det meste riktig!? Var ikke helt bra forrige fredag men treningen har jeg virkelig fått til i det siste! Men så er den "den uka" akkuratt nå og erfaringsmessig er det litt opp uansett da. Magen føles tung og oppblåst...

Så det er vel bare å stå på videre...denne siste uken har jeg hatt mer sultfølelse og..noen kvelder har jeg vÅ“rt sulten fra 19-20 til jeg legger meg rundt 23...slitsomt og det er noe jeg må kjempe veldig i mot for ikke å spise. Prøver å spre kaloriene godt utover dagen. Jeg får prøve med litt grønnsaker, tomat og gulrot om det blir sånn...

 

Hvordan gikk veiing for dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. Beklager at jeg ikke har vært innom, men det har vært noen travle dager. Vekta på onsdag viste 87,6 kg, Dvs ned 0,7. Er vel ikke helt fornøyd med det, men tatt i betraktning masse besøk, stress på jobben og slike ting, så må jeg vel være fornøyd med det. Mrs. X det er jo bedre å stå stille enn å gå opp ihvertfall :P/> Neste onsdag da er jeg sikker på at du er under 90. Jeg krysser fingrene for deg. :D/> Jeg håper ting blir lettere når jeg begynner på kurs. Jeg er ganske sikker på at det blir det, for hvem vil være den eneste som ikke går ned i vekt når man skal stå foran kursleder å veie seg. Her jeg bor har vi noe som heter 100 kroners uka når det gjelder spiseplasser. Mange restauranter som serverer mat til 100 kr. Jeg må jo innrømme at jeg har vanskelig for å stå imot å bestille sushi hver dag, men jeg har begrenset meg til onsdag og i dag (er planen da). Jeg føler at tiden bare flyr avgårde, å nå er det jammen ikke lenge til vår. Det er så mye fint i butikkene, men jeg skal ikke kjøpe noe, for hvilken størrelse skal jeg da kjøpe. Jeg har jo masse ting liggende i skapet med merkelappene på, da jeg har tenkt meg ned i vekt, men så har jeg jo bare gått opp i vekt. Men nå har jeg trua på at de snart skal passe. :rolleyes:/> Jeg skal være flink i helga, for jeg er lei av å være hu feite på jobb. Alle er så slanke å pene her. Jeg har også hatt veldig vondt i armer å ben i det siste, å dette kommer bare av overvekt. Alle slike ting forsvant når jeg var under 75 kg. Tenk hvor bra ting blir hvis jeg kommer meg ned til normal BMI. Vel damer, stå på i helga, å kos dere skikkelig med sunn god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Hei hei,

 

Det går litt i ett, mannen er fortsatt syk, og denne uka som har gått (altså frem til veiedagen som var på onsdag) så gikk vekten opp nøyaktig 1 kg. Det kan være en blanding av det at jeg fikk måndlig besøk også, men det er nok også resultat av altfor lite aktivitet og altfor mye kosemat. Usj. Men jeg fungerer dårlig med lite søvn, og blir desto mer sulten og mer fysen. Det er slitsomt å være sykepleier for mannen og så ha fulltidsjobb ved siden av. Jeg håper mannen snart blir bedre. Uansett skal jeg skjerpe meg, jeg har dårlig tid, jeg må jo ned 5 kg for å være trygg på at vi kan starte med IVF med en gang vi får timebrev i posten.

 

2fat - Oj, er du misfornøyd med ned 0,7 kg? Jeg går aldri ned noe særlig mer enn 500 g/uke nesten uansett hva jeg gjør jeg. :blink: Jeg tenker at alt over 0,5 per uke er veldig bra.

 

Mrs.X - Jeg pleier å veie 0,5 kg mer ved måndlig besøk, så neste uke skal du se at du kommer under 90! :)

 

Jeg har bestemt meg for å begynne å sykle til jobben neste uke, nå er det ikke glatt lenger så da tør jeg det. Jeg pleier å sykle vår/sommer, men jeg liker ikke å sykle når det er glatt/is/snø. Selv om det er superbra forbrenning, så er jeg altfor redd for å falle.

 

God sunn helg! Jeg må ha en veldig sunn helg, siden jeg har hatt så usunn periode nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Det ble ikke noe sukker i helgen, men noen glass vin på lørdag og litt usunn mat på søndag. Jeg er i gang med et treningsmål for mars: 2 trimpoeng i snitt per dag. Så da burde jeg kunne gå nedover i vekt også håper jeg. :)

 

Ha en fin uke! Tenk, nå er det vår. Da kommer den fryktelige "bikinisesong"-følelsen også smygende. :blink: Ikke helt klar for den kjenner jeg, men desto bedre grunn til å være aktiv nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. jeg håper dere har hatt ei bedre helg enn det jeg har. Jeg må bekjenne mine synder. jeg hadde jo tenkt å ha ei sunn helg, men det ble jo ikke slik. På fredag å lørdag så spiste jeg ikke mindre enn fire sjokolader(ikke de største), en stor pose chips og en halv lapperøre helt for meg selv. Jeg har jo diabetes type 1 og dette er ikke bra. Jeg kjente på lørdag at jeg hadde veldig vondt i beina og i hender/fingre, å dette var bare verre på søndag. Jeg bestemte meg der og da at dette går ikke an. Jeg drakk Nutrilett hele dagen i går( ja jeg vet at dette ikke er bra), men etter en sånn utskeielse så reduserer det skaden litt. Jeg har tenkt hele søndagen og i dag at disse utskeielsene må jeg slutte helt med,for helsa si skyld. Det er så mye jeg har lyst til i livet bl.annet kjøre route 66 på Harley, å det kan jeg jo ikke med ødelagte fingre. Jeg fikk ett tips av ei jeg jobber med, at hver gang man har noe dritt i hendene i butikken, så skal man tenke, er dette bra for meg, å er dette egentlig det jeg vil. Jeg skal nå leve sunt, å dette er ett løfte. Det ble en del tårer i går, å jeg har nå innsett at sjokolade å chips skal ikke få ødelegge livet mitt.

Det ble mye syting her, men jeg har hvertfall fått meg en oppvekker. Håper ikke veiedagen blir for demotiverende på onsdag. Jeg satser fremdeles på å nå det første målet mitt på 85 kg til 11 mars og kursstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev visst samtidig Babydrømmen. Du har helt rett i at den skremmende bikinisesongen er i anmarsj. Men dette året, skal jeg klare å bli noenlunde presentabel til fellesferien. Jeg synes du er god som er i gang med trimming, og sykling er jo super trim.

 

Ha en fin dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Huff, så dumt at du fikk en sånn helg, og en søndag med tårer. :( Jeg må i hovedsak unngå å dra på butikken når jeg er sulten, da blir det mye mindre "tull" med i handlevognen min. Kjenner meg igjen i det at det av og til kan havne altfor mye i posene hjem fra butikken, som egentlig ikke burde vært kjøpt inn.

 

Håper du når målet ditt til kursstart!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Jeg er spent på veiedagen i morgen. Jeg har vært flink med maten i går, og hittil i dag, og nå er jeg i gang med fast aktivitet ("begynte" på lørdag). I tillegg til at jeg forrige uke nok hadde høyere vekt pga måndlig besøk, så jeg regner med litt nedgang at det er ferdig. Jeg håper at jeg er på vei nedover nå. Det er 10 uker til 17. mai, og jeg kunne tenke meg å bruke bunaden min i år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...