Gå til innhold

Veien mot drømmevekta


Anbefalte innlegg

Hei igjen damer. Babydrømmen, du er i slaget nå. :D/> Håper ikke de tre dagene du hadde Mrs. X gir noe negativ virkning på vekta i dag. Jeg krysser fingrene for deg. Ja Babydrømmen jeg er på kurs to nå. Jeg fikk ikke anledning til å gå sist onsdag, da jeg hadde beredskapsvakt å selvfølgelig så ringte det noen akkurat når jeg skulle gå. Men i dag blir det kurs og 2 kurskveld på kurs 2. Jeg veier meg jo også hjemme å i dag viste vekta ned 1,8 kg. :D/> Jeg må jo være fornøyd med det, men hadde det ikke vært for at jeg våknet i natt med veldig lavt blodsukker så jeg trykket i meg både det ene og det andre, så hadde jeg nok sett 7 tallet på vekta i dag. Men det SKAL jeg se neste uke. Jeg må si at jeg har begynt å merke det på klærne at jeg har gått ned noen kg. Jeg har jo faktisk gått ned 11,2 kg siden 1 desember så det går jo riktig vei. Du har rett Babydrømmen at det er lett å miste fokus om sommeren, men dette skal vi klare. Jeg bruker klær som noen slags delmål, da jeg jo har klær i mange størrelser som jeg prøver hver helg. Denne helga fikk jeg nesten på meg en av favorittbuksene mine som jeg kjøpte i USA. :)/> Ett par uker til så tror jeg at jeg skal få den igjen.

Ha en fin dag damer. :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Jeg har også klær i noen forskjellige størrelser, men det er først når jeg kommer under 70 kg at det blir gøy med klærne tror jeg egentlig. For jeg har veid mellom 55-70 kg som en jojo i mange år, men det er først de siste par årene at jeg plutselig gikk opp til nesten 84 kg (uten noen perioder med nedover i det hele tatt), og jeg har ikke kjøpt mye klær i denne perioden - bare "tildekningsklær". Så det er vel først til høsten at jeg kan ha det ordentlig gøy med gamle klær, men jeg ble jo veldig glad da jeg kunne kjøpe bukser nå i én størrelse mindre enn jeg har måttet bruke på det største.

 

Nå er målet å aldri komme over 80 kg igjen, og på sikt så skal jeg aldri over 70 heller. :P (Og egentlig aldri over 60 kg heller). B)

 

Motivasjonen er på topp, jeg bare MÅ gjøre dette her, for jeg vet jo at det er verdt det. Og så må jeg huske det hver dag. Det er mye enklere når jeg ikke godtar en eneste unnskyldning, enn når jeg godtar litt (for da sklir det ut, jeg vet jo det fra før av.)

 

Jeg håper motivasjonen varer lenge!

 

Du er jo kjempeflink, og det er jo utrolig bra motivasjon i å gå på kurs. Blir spennende å se hvor mye du går ned i løpet av kurs 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det en dag til veiedag. Hadde meg en gedigen sprekk på torsdag da jeg vel endte med å spise ikke mindre enn en halv eplekake med is etterfulgt av 5 biter med lefse (fylt med smør og sukker). Jeg forstår ikke hva som feiler meg. Jeg mister jo helt kontrollen når jeg har slike ting i hus. Men jeg føler at jeg har tatt det inn igjen, å håper på vektnedgang i morgen. Skal ha en skikkelig trim dag i dag å håper det skal sette fart på det meste. :D Jeg har også bestemt meg at fra i dag så skal jeg kutte ut følgesvennen min mr pepsi max. Er drittlei av den makten den har over meg. Har sluttet tidligere, men har alltid havnet utpå igjen etter en stund. Jeg er ganske sikker på at det stemmer at brus fører til at kroppen ikke tar opp kalsium å det i seg selv er jo ganske skummelt. Aspertam er jo selvfølgelig ikke bra men det er nok fosforsyra som gjør at kroppen ikke tar opp kalsium. Kunstig søtning gjør jo at kroppen tror den skal få noe søtt, og derfor gir oss et vanvittig søtsug. Vel no more. :angry:

Snakkes i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Vekten min gikk opp 600 g den uken her. Kr. Himmelfart... Langhelg med utrolig mye deilig mat, og god vin, og deretter 17. mai med god mat og iskrem. Ja. Jeg vet jo hvorfor vekten gikk opp altså.

 

76,1 kg og 81 cm. Midjen var lik som sist uke.

 

Så nå er jeg på'n igjen, for jeg SKAL nå delmålet mitt som er 72 kg, og "overvekt" i stedenfor "fedme" innen midten av juli! B)

 

Jobbe på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det ned 0,5 til 79,6 og endelig nytt ti tall. :D Jeg hadde meg jo også en skikkelig utskeielse å jeg tror det hadde gått bedre uten denne. Det er fem kurskvelder igjen før sommerferien, å målet mitt blir litt ambisiøst på fem kg før sommerferien. Jeg vet jeg kan klare det hvis jeg står på hele tiden, jeg må bare holde fokus. Babydrømmen ja spist er spist, så du tar det inn igjen til neste uke. Jeg har 30,7 i bmi, så jeg ser også frem til å bare være overvektig. :) Jeg må vel ned til 77 kg for å oppnå dette, å det skal jeg klare snart. Vi må bare stå på. Ikke noe utskeielser i pinsen damer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Gratulerer med nytt tall! :D

 

Du er litt nærmere overvekt enn meg, så du burde nå det først. ;) Heia heia!

 

Jeg tenker at det nok er litt vann og sånt, siden midjen var lik som forrige uke. Det blir jo fort en vektøkning bare fordi jeg spiser og drikker mer enn vanlig, uten at det nødvendigvis er reell vektøkning - MEN da må jeg stå på desto bedre for å unngå at det blir en reell vektøkning tenker jeg. Altså, passe på at jeg ikke mister motivasjon osv. Det gjør jeg egentlig ikke nå, jeg er inni en veldig god steam. Merker det blant annet fordi jeg ikke synes det var så farlig med vektøkningen i går. Misforstå meg rett, jeg skal IKKE opp i vekt, men jeg fikk ingen ulogiske katastrofe-tanker (type: "Det er bare å gi opp, kan like gjerne spise videre.") Istedet tenkte jeg: "Det er jo helt naturlig etter den hyggelige helgen, men det får også holde for jeg har mange delmål igjen for 2015, og i løpet av 2016 så skal jeg nå målvekten min. Da er det bare å fortsette." Jeg liker bedre den innstillingen. Jeg kommer jo ikke til å gå nedover i vekt hver eneste uke.

 

Du må virkelig stå på, du klarer jo stadig vekk å få de store tallene! :D Min kropp klarer sjelden det, og hvert fall ikke flere uker på rad, men jeg drømmer om å se 69-tallet etter sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens nedtur. :angry: Vekta viste akkurat det samme i dag som sist onsdag. jeg er skikkelig sur for jeg har trimmet mer enn noensinne, å vært veldig god med maten. Får satse på dobbel nedgang til neste uke da. :rolleyes: Det kan være at jeg har gått ned noe på kurset i dag, for vekta mi hjemme virker til å være litt ustabil av og til. Jeg håper det har gått bedre med dere andre i dag. Vi skal også ha avslutning for en på jobben i dag, å da florerer det med kaker og ingenting sunt. Lurer på hvordan det skal gå. Jeg har en tendens til å miste viljestyrken i sånne anledninger. Jeg må bare klare å stå imot for jeg vil nå 75 kg før juli. Men jeg skal jo ikke på noe ferie i år, så jeg skal også holde på hele sommeren er planen. Jeg tenkte litt på nettkurs, men jeg tror ikke det er noe for meg.

Vel vi må holde fokus, og så håper jeg at dere har en bedre dag enn meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Hei hei,

 

Vekta viste 75,5 kg i går. Det betyr ned 600 g, og tilbake der jeg var for 2 uker siden. :) Midjen er den samme, 81 cm. Så da jobber jeg videre på med delmål på 72 kg i midten av juli, og et håp om å se 69-tallet tidlig på høsten en gang.

 

Det hender kroppen tar en pause uten grunn 2fat, det er bare å bite tenna sammen og jobbe på. Kanskje har du laget en kilo muskler sist uke. ;)

 

Lurt med en plan for sommeren. Min plan er å ta med badevekt og målebånd på hytta. :D Da er det ingen unnskyldninger som er gode nok, og jeg kan ikke la det skli ut. Forhåpentligvis. Planlegger å være en del aktiv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ned 600 gram det er jo kjempebra Babydrømmen. Det er viktig at vi henter oss inn igjen hvis vi har skeiet ut. Har du eller noen andre erfaringer med vektklubb? Jeg ser de har halv pris på medlemskap. Jeg har bare lest tidligere at det er stor aktivitet på forumene der inne. Her på GR er det jo ganske dødt til tider, noe som jo er ganske rart siden man jo kan være medlem her gratis.

Det går dårlig med trimming for tiden. Har fått en betennelse eller noe i hofta, så jeg har problemer med å gå. :( i tillegg har jeg en frosset skulder og betennelse i armen, så det blir mye stillesitting. Jeg får konsentrere meg helt om kosten, og legge dette inn i matinntaket. Jeg skal til legen på mandag så jeg håper på noen mirakeltabletter så jeg kommer meg i gang igjen. :D Dere får ha god helg, å hold fokus. Det er jo snart bikinisesong selv om det for øyeblikket ikke er antydning til noe varme i været enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babydrømmen

Har ingen erfaring med Vektklubb, men lurte på om de har lagt opp til forumet på app? Jeg er medlem av noen andre forum som man kan skrive på app, og det er mye enklere. Grete Roede får jeg ikke til på mobilen, og da blir det automatisk lite forum på meg.

 

Jeg hentet meg litt inn, men skled litt ut igjen. Jeg er litt sommerlat allerede kjennes det ut som. Må vel grave frem litt ny motivasjon om jeg skal nå målet mitt til 15. juli.

 

Høres ikke bra ut med hofte, skulder og arm. :( Håper det raskt blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer. I dag ble det ned 0,9 så nå er vekta på 78,7. Er vel ikke helt fornøyd siden det ble null sist uke. Men det har blitt veldig lite trim denne uka pga hofta, å den er ikke noe bedre enda. Har fått noen tabletter som jeg skal starte på i morgen, så jeg håper det løser seg. Jeg har også tenkt å endre litt på kosten dvs å spise mindre karbohydrater. Kosten vil da bli masse kjøtt, fisk, egg og grønnsaker. Litt sånn Fitness diett, men uten fitnessen. :D/>

Babydrømmen hvilke andre forum kan man få på app? Har aldri hørt om det jeg. :huh:/>

Håper det går bra med vekta deres. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det igjen stillstand på vekta. Jeg vet at ting ikke har gått helt etter planen. Når det er den tiden i måneden så ser det ut til at jeg mister all kontroll. :angry: At det går an å være så svak. Jeg er forbanna på meg selv. Skal ha bra nedgang til neste uke, det er ett løfte. Jeg vil være under 70 til august, å det har jeg enda mulighet til å klare hvis jeg bare klarer å holde fokus. Hvordan går det med dere Babydrømmen og Mrs. X? Jeg håper du fremdeles har fokus Mrs. X da det er ei stund siden vi har hørt fra deg. Håper alt er bra og at vekta går riktig vei. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...