Gå til innhold

Jente 37 skal ned mellom 5-6 kg - noen som vil være med? :)


Gjest Linemor1975
 Share

Anbefalte innlegg

Kan man bare legge inn 1 bilde pr tråd eller..kan man ikke legge ut bilder hver dag?? Krise siden jeg er fotoavhengig, å dessuten får ikke dere sett bilde av min fin fine middag :(

 

Jeg har tatt noen vevsprøver pga mistanke om...noe muffens! men ALLE prøvene var fine, å nå er 4 x 3 sett med sting fjernet, å jeg kan bevege meg igjen! Hurra..Så nå blir det trening, iallefall så fort influensaen forsvinner :/

 

Jeg bor på landet å må kjøre minst 30 min for å komme på treningstudio, så her er det youtube og Jillian som gjelder ;)

 

Ellers blir det masse turer i skogen, å så går jeg på pensjonisttrimmen da ;) thjihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,2 kilo denne uken .(Gadd ikke bruke tid på måling av kropp når det er så lite ned, så tar det neste uke)...Men det er iallefall NED ;) Har operert å ligget med influensa så er egentlig godt fornøyd med nedgang.

 

Nå skal jeg spise middag til frokost ;)

 

Gårsdagens reinsdyrgryte skal inntas, det blir masse deilig energi for en travel dag!

Skal i tilegg lage meg matpakke som jeg tar med meg på dagens tur, så slipper jeg å ta noen "gælie" valg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Eg blir gjerne med på denne tråden :)

Har sieden Januar gått ned 6 kg.. stolt som ein hane.. knakk tåa i juli.... opp 6 kg.. fyyy søren.. så begynte i går med å motivere meg sjav( vanskelig!) til å gå ned til 68-69 kg før 9. nov( Thailandtur!). hjelp! veger nå 75,5 og er 170 cm høg.

Kjæresten min er vedig gla di fløtesaus, rømmesaus( eh.. jada) , smør og fett.. veldig glad i.. hans måte og holde vekten på er å jogge.. eg føler meg rett og slett daff etter et av hans nydelig måltider.. sjav om det er fisk!! så han må motiveres til å bruke mindre fett i kosten, hehe.. er han som lager maten i huset pga gourmetkokkegane.. eg gidder ikkje lage middag og få klager.. men anyway.. håper på å motivere og få motivasjon av dere jenter :)

 

Skal vi ha en presentasjonsrunde? eller vil dere være anonyme? Eg er 34 år , har ei datter på 6 år. vært veldig aktiv ut på tur fram til tåa knakk, hehe.. nå prøver eg å få opp energien til å orke å komme meg på tur.. utrulig å fort ein kan miste energien og motivasjonen..

Frukosten min består av 50 gr havraflarn og masse blåbær, jordbær og1,5 dl melk..

og KAFFI!

 

ha ein fin dag folkens :)

 

ps: går egentlig på Hold vekten kurs.. men er nå på samme sted som før vektnedgangkurst i januar..

 

skal alle ned til 60 tallet et sted?

Hvordan trener dere?

jeg går tur og teller event skritt.. foreløbig.. har en trimsykkel i kjelleren.. støver ned.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man bare legge inn 1 bilde pr tråd eller..kan man ikke legge ut bilder hver dag?? Krise siden jeg er fotoavhengig, å dessuten får ikke dere sett bilde av min fin fine middag :(

 

Jeg har tatt noen vevsprøver pga mistanke om...noe muffens! men ALLE prøvene var fine, å nå er 4 x 3 sett med sting fjernet, å jeg kan bevege meg igjen! Hurra..Så nå blir det trening, iallefall så fort influensaen forsvinner :/

 

Jeg bor på landet å må kjøre minst 30 min for å komme på treningstudio, så her er det youtube og Jillian som gjelder ;)

 

Ellers blir det masse turer i skogen, å så går jeg på pensjonisttrimmen da ;) thjihi!

 

 

Godt å høre at prøvene var fine.. huff ikj morro sånne ting.. Masse god bedring med influensan! middagsfrukosten såg gørrgod ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt presentasjon kan jo ikke skade.

 

Jeg er 34, har 3 "store barn", å verdens snilleste mann (litt for snill av og til, da han er himla god på å kjøpe sjokolade til meg ;) )

 

Jeg er 100 % uføre pga flere revmatiske diagnoser, så formen min er generelt veldig opp og ned, men jeg gjør det beste jeg kan. Er i utgangspunkte ganske sunn, men spiser nok litt for mye, å er veldig glad i å skeie ut i helger. Sjokolade og cola er mine største synder, ja åsså snickers is da..... :blink:

 

Veide 75,1 kilo for 3 uker siden, å i dag viste vekten 72,9. Så går sakte men sikkert ned ;)

 

Er veldig flink til å gå tur, men ikke så god på å trene igrunnen.

Jeg er 168 cm høy, å vil gjerne ned i 66 kilo. Har ligget rundt 62-64 hele mitt "voksne" liv, er de siste 4 årene jeg har gått opp i vekt..Noe i det de sier at man blir feit av å fylle 30 <_< ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt presentasjon kan jo ikke skade.

 

Jeg er 34, har 3 "store barn", å verdens snilleste mann (litt for snill av og til, da han er himla god på å kjøpe sjokolade til meg ;) )

 

Jeg er 100 % uføre pga flere revmatiske diagnoser, så formen min er generelt veldig opp og ned, men jeg gjør det beste jeg kan. Er i utgangspunkte ganske sunn, men spiser nok litt for mye, å er veldig glad i å skeie ut i helger. Sjokolade og cola er mine største synder, ja åsså snickers is da..... :blink:

 

Veide 75,1 kilo for 3 uker siden, å i dag viste vekten 72,9. Så går sakte men sikkert ned ;)

 

Er veldig flink til å gå tur, men ikke så god på å trene igrunnen.

Jeg er 168 cm høy, å vil gjerne ned i 66 kilo. Har ligget rundt 62-64 hele mitt "voksne" liv, er de siste 4 årene jeg har gått opp i vekt..Noe i det de sier at man blir feit av å fylle 30 <_< ....

 

 

Eg gikk aldri ned fra 72 kg etter fødsel for 6 år siden, så vips i fjor jul gikk eg opp 3 kg til.. og er altså her igjen nå. vog med i dag, 74,8 kg. gått det nokon hundre gram siden mandag, men har igrunn ikj vært mett siden sønd kveld heller da.. sjav om eg et alle måltider + frukt. har gått op ca 10 grete roede kurs, så kan dei utenatt.. problemet er bare motivasjon og få tid til nok gåturer.. snart helg og mannen min ELSKER å proppe i seg fløde, rømme, smør og deilig mat ute.. og det er så vanskelig å få mat på restaurant som ikj flyter i fett.. til og med salater er fulle av dressing eler olje. også er d flaut å sei at eg ikj vil ha olje på salaten..

Dagens mål er å komme meg litt ut og gå... bittelitt i det minste..

 

Ha ein fin dag folkens:)

 

ps: hvilken veiedag har me?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å komme seg ut alltid nei. Men man må prøve å finne på noe som er morro ;) Ser du bor på sørlandet, sånn som meg ;) jeg bruker sommetider å ta turen til dyreparken..Der kan man GÅ OG GÅ OG GÅ, i timesvis ;) Masse kjekt å se på i tilegg..Kjempe fin trim, særlig bakken hos tigrene :0

 

Veie dag ja, har vi det tro? jeg veier meg stort sett på mandager, for da er jeg flinkere i helgene ;)

 

Nå skal jeg på pensjonisttrim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Vimsemusa:)

 

Presentasjon ja! Har gjort en kort en før, men kan hive på en ny:

 

Er straks 34 år, samboer, ingen barn, kun en super stesønn på 23:) Er litt over middels aktiv, trener ett eller annet hver dag, og blir stressa av for mye stillesitting. Holder treningstimer både i sal og spinning i idrettslag, jobber som personlig trener og treningsveileder på senter, bygger hus, jobber 60 % som vernepleier, går på idrettshøyskolen (deltid) og er i det hele tatt stort sett på farta:)

 

Har etter en skade i bein mm fått kiloene krypende på, og vet av erfaring at den beste måten for å gå ned i vekt for meg er å veie/måle/registrere. Blir stressa av å ligge på for mye kalorier også, så er relativt flink til å holde meg i sånn passe nivå med inntaket. Ligger rundt 1800 kcal om dagen, og tørr ikke gå lavere fordi jeg trener såpass mye som jeg gjør. Har mye fokus på riktig sammensatt mat, så teller ikke kun kalorier. Vel så viktig er nok protein i fht å ikke tape muskelmasse etc.

 

Så ja, aktiv nok er jeg iallefall:) Har gått ned litt i overkant av 3 kg, så er på god vei:) Har en 5 - 6 til som skal av, ser det litt an underveis:) Tallet er ikke så viktig som følelsen av at man ser ok ut:)

 

Har forresten veiedag på mandager.

 

Og legger målsettinga mer på antall trimpoeng enn på antall kalorier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmealene lørdag!! Å det er BRA!! Da skal jeg være like flink som på hverdagen ;) Ingen snill man som kjøper sjokolade til meg, eller insisterer på at cola bare MÅ man ha i helgene ...tjihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag!!!!

 

Denne uka har jeg gått ned 0,6 kilo!! Hurra, det var bra synes jeg... Fra 72,9 til 72,3!

 

Neste mål nå, er å komme ned på 71 tallet!!!

 

I dag skal jeg på 90 min trimtur med frisklivs sentralen..Det er god trim det!

 

Hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra for snille menn som ikj er heime og ikj kjøper sjokolade i helgene da? hehe..

 

Kattepus78: høres veldig lurt ut å spise rundt 1800 kcl når du trener så mye.. kanskje d t.o.m er litt lite? Eg har gått på ca 1300 kcl når eg har gått på kurs.. og det er med 7-10 trimpoeng i uka. du må jo ha drøssevis av trimpoeng i uka? Du får skikkelig stram og fin kropp da :) Heldig som trives med trening.. hater det som pesten.. kan godt svette og jobbe/ gå tur på fjellet etc.. men trene i sal.. får noia.. :(

 

Dyreparken har eg travd ned i 5 år.. men så blei eg aktiv i DNT og hadde ikj mulighet til å dra til dyreparken i helgene lengre.. så i år har me ikj årskort.. jenta mi har begynt på skule au, så kvardagen er ho jo der.

 

I helga gikk kjæresten og eg ein liten tur.. problemet når me er sammen er at me spiser for sjelden og veldig ofte ute.. hlega har vært store utskeiielser med øl, cola( dagen derpå..) og pizza.. men har holdt meg unna godteskåla. tar forresten krom.. litt usikker på om egtrur på sånne ting, men prøver det iallfall.

 

Veiedagen min i dag: 74,1 kg. så har faktisk gått ned 1,5 kg siden sist mandag.. men første slankeuka er alltid lett å gå ned veit eg av erfaring. så sliter eg framover. i morgo skal eg heim igjen til meg sjav( bur hos kjæresten når eg har barnefri + i helger med barn), så da er det enklere å spise jevnt + gå turer.

 

Ha ei finfin uke da folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så filnke dere har vært til å gå ned da!! Gratulerer så mye!! Har selv økt 100 g, men tar det helt fint, det er alltid sånn når jeg har vørt skikkelig på fest, og det har jeg:)

 

Fullt kickoff på idrettshøyskolen med påfølgende bankett på Oslo Plaza, og nå arbeider jeg i den nye treningskjeden Stamina HOT (HOT=Helse og Trening). Knakende kjekt:)

 

Men mye drikke ble det, og mye mat og litt ekstra igår fordi det var lite sunt som frista, men sannelig var det jo verdt det;) Har som mål å gå ned 600 g denne uka, da er jeg nede på 73 blank. Kan ikke være så græslig vanskelig vel.. kan iallefall late som det er enkelt!:)

 

Og trimpoengmålet er minimum 20 poeng. Det bør gå i boks!

 

Andre som har mål for uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mål og mål...tur HVER dag står iallefall på min liste..1 trening på pensjonisttrimmen, og 1 trening i studio...Ellers blir det meg og Jillian på kjøkkengulvet! Kjøpt meg vekter i helga,, så nå håper jeg musklene blir enda mer slitne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, mål og mål...tur HVER dag står iallefall på min liste..1 trening på pensjonisttrimmen, og 1 trening i studio...Ellers blir det meg og Jillian på kjøkkengulvet! Kjøpt meg vekter i helga,, så nå håper jeg musklene blir enda mer slitne!

 

 

Hvilken "pensjonist-trim" er det du deltar på da? Organisert av idrettslag eller noe sånt? Fungerer det og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken "pensjonist-trim" er det du deltar på da? Organisert av idrettslag eller noe sånt? Fungerer det og:)

 

Det er kommunen som arrangerer..Frisklivssentralen heter det...Men er bare meg å en haug med gamlinger ..så jeg kaller det pensjonisttrimmen.

 

De har tur med trening en dag i uka, svømmehall med trening en dag og så kaldt gymnastikk i hall en dag..Flott tiltak. Koster 100 kr på mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kommunen som arrangerer..Frisklivssentralen heter det...Men er bare meg å en haug med gamlinger ..så jeg kaller det pensjonisttrimmen.

 

De har tur med trening en dag i uka, svømmehall med trening en dag og så kaldt gymnastikk i hall en dag..Flott tiltak. Koster 100 kr på mnd.

 

 

Men det er jo aktivitet iallefall!:) Bor du på ett lite sted eller? All trening er bedre enn ikkeno, så kjør på:) Det viktigste er jo å kjøre seg varm og sliten innimellom, hvis ikke er det jo som luft å regne;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo aktivitet iallefall!:) Bor du på ett lite sted eller? All trening er bedre enn ikkeno, så kjør på:) Det viktigste er jo å kjøre seg varm og sliten innimellom, hvis ikke er det jo som luft å regne;)

 

 

Bor på et veldig lite sted ja, så ikke flust med tilbud..men bor 30 og 45 min fra storbyer, så hender jeg trener litt der.

 

Jeg er ravmatiker, så egentlig er pensjonisttrimmen midt i blinken for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så filnke dere har vært til å gå ned da!! Gratulerer så mye!! Har selv økt 100 g, men tar det helt fint, det er alltid sånn når jeg har vørt skikkelig på fest, og det har jeg:)

 

Fullt kickoff på idrettshøyskolen med påfølgende bankett på Oslo Plaza, og nå arbeider jeg i den nye treningskjeden Stamina HOT (HOT=Helse og Trening). Knakende kjekt:)

 

Men mye drikke ble det, og mye mat og litt ekstra igår fordi det var lite sunt som frista, men sannelig var det jo verdt det;) Har som mål å gå ned 600 g denne uka, da er jeg nede på 73 blank. Kan ikke være så græslig vanskelig vel.. kan iallefall late som det er enkelt!:)

 

Og trimpoengmålet er minimum 20 poeng. Det bør gå i boks!

 

Andre som har mål for uka?

 

100 gram er jo ingeting mtp fest og dagenderpå mat:) da har du vært flink!!

 

Pensjonisttrim er bra:) Er ikj all bevegelse bra da? eg gikk tur med 1. klasse i går.. blei ikkje akkurat svett.. men tida strekker ikj til denne uka til å gå tur, går i ett og må opp midt på natta for å få ting til å gå rundt.. huff!

vært hos legen, så har faktisk fått påvist lavt stoffskifte, det var igrunn litt godt.. så veit eg håffår eg gikk så fort opp i sommer.. ( og vært i dritt dritt humør...)

 

Ha ein fin dag, får hive innpå litt frukost..

 

ps: er dere mette? sliter litt med å være mett for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lavt stoffskifte for noen år siden, gikk opp 10 kilo i løpet av et år..Men så plutselig gikk det seg til igjen, å siden har stoffskifte vært normalt..Rare greier..Husker jeg måtte ha med meg mat over alt, for jeg hadde så lett for å besvime, så sjokoladen lå løst i lomma, hehe!

 

Jeg skal bare si det, at de pensjonistene jeg trener med, de er rååå spreke ;) Så jeg er helt UTSLITT etter en trening ;)Hihi, føler meg av og til som ei gammel kjerring som er 20 år eldre en de..særlig når DE må hjelpe meg opp fra gulvet pga min udugelige revamtikerkropp...det er kjipe greier!

 

Mett? Jo det er jeg, faktisk mye mer en før. Men så spiser jeg ganske mye mat da, bare det at det går fryktelig mye i grove produkter , frukt og tonnevis med grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om å være mett så er jeg stort sett mett de dagene jeg er veldig flink. Men sånn som i dag så hadde ei på jobben med yoghurtnøtter og når det ble lagt inn i dagboka så var det plutselig 250 kcal ekstra... og der røyk sannelig ekstramåltidet. Har 200 kcal igjen og samboeren min skulle lage middag til jeg kommer fra jobb..... hm, må late som jeg spiser litt da;)

 

I går kom han hjem etter nesten 2 uker på jobb og da bemerket han at han så at jeg hadde gått ned, det motiverer litt ekstra:) Har nå gått ned 3,5 kg (før helga...;), og begynner å merke det på tøyet mitt, det er digg:)

 

Skal på bursdag i morgen og da er det kjørt i fht kalorier. Er lite flink til å passe meg når jeg får en smule vin innabords, så tenker i morgen får gå som det går, og så tar jeg det igjen fra søndag. Har ett eller annet som skal skje hver helg utenom 2 fram til jul så må virkelig være striks i ukedagene!

 

Lite trening har det blitt denne uka også.... og nå har jeg arbeidshelg så rekker ikke mer denne helga. Satser på ny frisk til mandag. Da har jeg først PT-time med fokus på ben og mage før jeg skal holde 75 min styrketime selv. God start på uka! Noen som har brukt personlig trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man snakker om å være mett så er jeg stort sett mett de dagene jeg er veldig flink. Men sånn som i dag så hadde ei på jobben med yoghurtnøtter og når det ble lagt inn i dagboka så var det plutselig 250 kcal ekstra... og der røyk sannelig ekstramåltidet. Har 200 kcal igjen og samboeren min skulle lage middag til jeg kommer fra jobb..... hm, må late som jeg spiser litt da;)

 

I går kom han hjem etter nesten 2 uker på jobb og da bemerket han at han så at jeg hadde gått ned, det motiverer litt ekstra:) Har nå gått ned 3,5 kg (før helga...;), og begynner å merke det på tøyet mitt, det er digg:)

 

Skal på bursdag i morgen og da er det kjørt i fht kalorier. Er lite flink til å passe meg når jeg får en smule vin innabords, så tenker i morgen får gå som det går, og så tar jeg det igjen fra søndag. Har ett eller annet som skal skje hver helg utenom 2 fram til jul så må virkelig være striks i ukedagene!

 

Lite trening har det blitt denne uka også.... og nå har jeg arbeidshelg så rekker ikke mer denne helga. Satser på ny frisk til mandag. Da har jeg først PT-time med fokus på ben og mage før jeg skal holde 75 min styrketime selv. God start på uka! Noen som har brukt personlig trener?

 

Nei eg har aldri brukt personlig trener, men det er pga økonomien, ikkje fordi eg ikkje har hatt lyst... for eg trenger virkelig personlig trener for å gidde å trene.. har du nokon tips..=? Går ikj på treningstudio.. men har sykkel i kjellerstua og går mye tru... mannen har vel nokon vekter liggendes et sted au... Huff var i bursdag på fred og drakk litt øl.. og dermed gikk på ein kjempesmell i går med snop og brus.. så smugvog meg i dag tidleg.. og vog plutselig 76,1!! Skal sies at eg har spsit et enromt grovt brød siste uka, så både mannen og eg har skikkelig slitt med å komme oss på do, haha... Men har neppe gått ned til i morgo da det er veiedag.. demotiverende var det iallfall...

Føler meg aldri mett igrunn, med unntak av da eg propper i meg snop da er eg bare kvalm.. Spiser dere kylling? eg har alltid spist kun kylling eller fisk.. Kjæresten liker ikkje kylling, så det går mye i rødt kjøtt.. noko eg forbinder med usunn mat, men det er kanskje ikj så ille?

Har dere mål for uken? og har dere klart målene for denne uken? Eg har ikkje klart å gå tur denne uken, så målene er dermed ikkje nådd... nye muligheter neste uke....

hadde dagvakt på fred og brukte dermed lørdagen til å sove til kl 15... så med to dagvakter neste uke regner eg med to sovedager... :( Håper virkelig legen vil sette meg på lavt stoffkifte medisn snart.

 

Ha ein finfin søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny søndag, hvordan har uken deres vært ? :) Jeg har bare gått på fetekur.. veier nå 77 kg.. sur sur sur.. klarer ikke skjerpe meg heller.. sover og spiser.. usunt.. faktisk ikke spist middag forrige i d hele tatt.. pga stress m jobb, dugnad etc på keldstid.. så d har gått i ostesmørbrød.. argh!! Motivasjonsråd tas i mot med stor takk:) Skal prøve å gå turer 2. hver dag neste uke.. begynne forsiktig.. fikk svar på nye blodprøver og stoffskifte var helt normalt nå.. så hvorfor jeg er så sliten vet jeg ikke.. annet enn at jeg har gåt FORT opp i vekt..

 

Håper dere får en flott uke med vektnedgang og masse energi jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...