Gå til innhold

42 år og skal ned minst 15 kilo


Gjest Camomille
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Camomille

Hei, jeg er en 42 år gammel Oslo-kvinne, som er 168 cm høy og veier 83 kilo ... Jeg går ikke på kurs. Har lagt på meg mye i forbindelse med noen medisiner jeg tar, men vet at det er mulig å gå ned likevel, for det har jeg gjort før. Jeg er dessverre både en sofagris og en sjokoladegris, men nå må det være stopp. Jeg tenker på vekten min hele tiden, og min store skrekk er å møte noen som jeg kjente da jeg var slank og at de skal få sjokk når de ser meg. Pluss at jeg aldri føler meg fin, selv med nye klær. HÅPER DET ER NOEN SOM BLIR MED PÅ FERDEN! Min veiedag er onsdag, så jeg begynte altså i går. Gikk en 40 minutters tur i går, og en 50 minutters tur i dag. Veldig fornøyd med det. Planen er å gå slike turer minst 5 dager i uka. Det bør da hjelpe litt? Håpet er å kunne begynne å trene på SATS igjen, slik jeg gjorde før. Mitt første delmål er å komme under 80 kilo. det kan kanskje gå på 5-6 uker?Nå håper jeg veldig at noen slenger seg på, aå vi kan gå veien sammen! Håper å høre fra dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Jeg tar gjerne følge. Jeg er 43 år og har allerede gått ned nesten 10 kilo, men SKAL klare noen kilo til. En 7-8 kanskje er planen. Men jeg sliter med å komme inn i gode vaner igjen etter ferien. Har tenkt å begynne å trene også for jeg innser vel at snart vil jeg ha like mye igjen for å få strammet opp endel som å gå ned noen kilo..

 

Tenkte jeg skulle begynne over helgen. Vi har en tråd som heter "Kurs på egenhånd" Der er vi en gjeng med flotte damer som er med på å motivere meg, men det er veldig stille på den tråden nå så jeg henger meg gjerne på her i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camomille

Hei Gemma, så fint at du vil være med! Og tenk at du allerede har gått ned ti kilo! Hvordan har du klart det? Og hvor lang tid brukte du på det? Har du gått på kurs? Nå har jeg nettopp laget GR-middagen, den spaghettiretten med kjøttsaus med iblandet gulerot. Smakte deilig det! Redder søtsuget ved å spise fiberrik med cottage cheese og lett eplemos. Og så er planen at jeg skal spise et stoort kakestykke hver lørdag, de har en deilig sjokoladekake på deli de luca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er en 42 år gammel Oslo-kvinne, som er 168 cm høy og veier 83 kilo ... Jeg går ikke på kurs. Har lagt på meg mye i forbindelse med noen medisiner jeg tar, men vet at det er mulig å gå ned likevel, for det har jeg gjort før. Jeg er dessverre både en sofagris og en sjokoladegris, men nå må det være stopp. Jeg tenker på vekten min hele tiden, og min store skrekk er å møte noen som jeg kjente da jeg var slank og at de skal få sjokk når de ser meg. Pluss at jeg aldri føler meg fin, selv med nye klær. HÅPER DET ER NOEN SOM BLIR MED PÅ FERDEN! Min veiedag er onsdag, så jeg begynte altså i går. Gikk en 40 minutters tur i går, og en 50 minutters tur i dag. Veldig fornøyd med det. Planen er å gå slike turer minst 5 dager i uka. Det bør da hjelpe litt? Håpet er å kunne begynne å trene på SATS igjen, slik jeg gjorde før. Mitt første delmål er å komme under 80 kilo. det kan kanskje gå på 5-6 uker?Nå håper jeg veldig at noen slenger seg på, aå vi kan gå veien sammen! Håper å høre fra dere?

 

PS! Jeg glemte å skrive at jeg kjenner meg SÅ GODT igjen.

Er glad i både sofa og snop. Medlem på Elixia og forsøker å komme meg dit to ganger i uka. Går på tredemølle og spinning. Målet er å øke på etterhvert, men to ganger i uka er målet til å begynne med.

Er 170 cm høy og veier 81 kg. Min trivselsvekt er 70. Blir sur når klærne er for trange og savner kroppen "min"!

Som du skjønner, jeg kunne ha skrevet innlegget ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camomille

Så herlig at vi er flere som vil være med! Nå gjelder det å holde koken oppe så vi ikke detter av underveis. Vi må peppe hverandre! Jeg kommer til å være på forumet ofte for å holde motivasjonen oppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Jeg bare sniker meg innom så kjapt for å si at jeg heier på dere fra sidelinja og for å fortelle at det er mulig! 10, 15 eller 20 kilo ned. Hvis dere vil det intenst nok og lenge nok, så får dere det til til slutt!

 

Jeg er omtrent'ish sånn som dere. 38 år, 168 høy og veide 82 kg da jeg meldte meg inn her på GR i midten av oktober ifjor ('11). Målet var å gå ned 20 kilo på 1 år. Og idag veier jeg 61 kg - og klarte det på 10 måneder, faktisk. Uten å være glad i trening i det hele tatt, sånn opprinnelig! ;) (Og uten å gå kurs.)

 

Jeg syntes det var kjempetungt å jogge da jeg var rundt 80 kg, så jeg fant ut at det var lettere med gåturer. Så jeg gikk og gikk og gikk og gikk... Uansett vær eller årstid. Det er bare å gå ofte nok, lenge nok og langt nok, og gjerne putte inn noen motbakker etterhvert, så begynner kiloene å fordufte og kondisen å bli bedre. (Kombinert med et fornuftig kosthold, selvsagt.) Idag jogger jeg igjen, 20 kilo lettere, og kroppen er på alle måter mer fornøyd.

 

Men det skal altså ikke så mye til! Begynn med gåturer, Camomille, så skal du nok se at det hjelper på både vekta og formen! Vær tålmodig - og sta! Da kommer dere i mål, alle som en!

 

Lykke til så masse, alle sammen! :) You can do it!

 

Hilsen en annen ex-sofagris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

I dag var det veiedag og jeg har gått ned 0,6 kg. Jeg syns det er vanskelig og jobber med å motivere meg selv. Har kommet godt i gang med trening to ganger i uka og det er jeg stolt av. To faste dager hver uke, mandag og fredag. Hittil har jeg gått på tredemølle, men målet er å legge til styrketrening også. Er ikke særlig glad i styrketrening, så det er en motivasjonsgreie til!

Nå er jeg nede på 80,8 og GLEDER meg til å se 70-taller om ikke så lenge.

Ønsker dere en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...